Je hoeft geen hoogleraar te zijn om te weten dat het de komende jaren alleen maar daalt. Wat erger is dat er staat 'te laat of niet bezorgd'. Vooral die laatste categorie is natuurlijk heel slecht. De verhalen over niet of te laat bezorgde rouwkaarten waren eerder echt een uitzondering, nu komt het helaas vrij regelmatig voor. Los van alle hardwerkende bezorgers die zich wel inzetten voor de klant, het is de laatste jaren toch echt 'niet mijn probleem' mentaliteit geworden. Morgen weer een dag. Of niet. Bezorging de volgende dag of daarop, is allang niet meer het uitgangspunt. Een gemiddelde verjaardagskaart doet er vaak al een week over. En als je pech hebt dat je in een wijk woont met onderbezetting of een slechte bezorger is het helemaal huilen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 04:26 schreef liedetector het volgende:
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
Het ergste is nog dat dat systeem zo buggy als wat is. Regelmatig komen er toch poststukken doorheen voor adressen die niet bestaan en dat systeem heeft ook nog moeite met huisnummer toevoegingen. Als hele wijken gesloopt zijn werkt het ook niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 04:26 schreef liedetector het volgende:
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
Het mooie is ook nog dat PostNL (zonder aankondiging) op dinsdag tijd van de X-wijken afhaalde omdat er ivm Pinksteren minder post was. Maar de meeste dinsdagpost (TV-gidsen, Donald Duck, Libelle, flinke lading Kampioenen) schoof gewoon door naar donderdag. Maar denk maar niet dat PostNL er donderdag uit zichzelf 1 minuut bij zet. Terwijl het gisteren echt mega-druk was, als in KNJ-hoeveelheden! Veel wijken hadden zelfs meerdere tassen kleine post, onder andere door een loterijenmailing, iets van de gemeente EN een brief van de plaatselijke woningcorporatie.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:18 schreef V__L_N het volgende:
Dit nieuwe systeem is gewoon beroerd. Het laat nul ruimte voor overloop en het stapelt vertraging op vertraging.
Maandag is er binnen niet volledig gesorteerd want pinksteren. Dinsdag dus incomplete post. Vandaag gigantisch veel oa de folderpakketten voor deze week die dus over 3 dagen aflopen. Vroeger konden we om zulke momenten nog heen werken. Maar dit systeem draait gewoon alles vast, het kan nul aanpassing aan lijkt wel.
hier al 2 dagen 4 rijen machinepost plus de rest.(per piekwijk)quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Veel wijken hadden zelfs meerdere tassen kleine post
kort samengevat willen ze niet betalen ,ja dan krijg je de 86% deksel op je neus.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL wil ons blijkbaar met een schuldgevoel opzadelen omdat we in hun ogen te veel kletsen en niet snel/efficiënt genoeg werken. Toch wel schandalig eigenlijk dat een ongetwijfeld goedbetaalde manager vanachter haar bureau in een ongetwijfeld geairconditioneerd kantoor de laagstbetaalden in dit bedrijf (die ook vandaag weer mochten zweten in de bloedhitte, vanuit een stikhete garagebox waar zelfs geen wc of stromend water aanwezig zijn) zo toe durft te spreken.
Mochten er desondanks postbezorgers zijn die zich schuldig voelen omdat ze plussen, dan raad ik ze aan eens op te zoeken hoeveel miljoenen Herna Verhagen de afgelopen jaren mocht toucheren.
Overigens klopt dat hele verhaal over die jaarlijks opnieuw berekende looptijden niet. Er is slechts 1x berekend, op basis van hoeveelheid post EN af te leggen afstand, hoeveel tijd je voor je wijk krijgt. Dat was toen Logisch Bezorgen net werd ingevoerd. En daarna zijn ze, ongetwijfeld omdat dat makkelijker/sneller was, weer overgegaan op de oude methode van elke wijk met een IDENTIEK percentage korten, zonder rekening te houden met de daadwerkelijke volumedaling in jouw wijk of te kijken of jouw wijk compact is of vele km's lang. En naar hoeveel er op die wijk wordt geplust of gemind wordt dus ook niet gekeken. Sterker nog: Toen we net LB hadden en iedereen moest enorm plussen omdat de wijken zonder uitzondering veel te krap stonden, werd er na "evaluatie" van de looptijden doodleuk nog eens 15% van alle tijden afgehaald.
Het verschilt erg per regio. Ik mis nog veel post hier terwijl die in andere regio's al zijn bezorgd. De posbezorger is hier net als geweest en wederom de post die in de app te zien is (met Sorteer sticker) niet bezorgd dus dat wordt dinsdag op zijn vroegst. Zo krijg je de cijfers wel omlaag. Ook een zomerboek van mijn tijdschrift is al een week onderweg. Het loont echt niet meer om abonnee te zijn om er eerder in huis te hebben... Je mag al blij zijn als je het een week later in huis hebt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier al 2 dagen 4 rijen machinepost plus de rest.(per piekwijk)
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.quote:
Volgens mij bedoelen ze 20.000 wijken waarop elke dag een minuut wordt geplust. Hoeveel bezorgers het betreft doet er niet toe. Want ze hebben het ook over 51 weken per jaar, terwijl ik ook geen bezorgers ken die maar 1 week verlof per jaar hebben. Maar het is natuurlijk maar een rekenvoorbeeld. Ze willen duidelijk maken dat omdat wij met zo veel zijn, 1 minuut er bij per bezorger op jaarbasis toch al behoorlijk aantikt. Aan de andere kant moet je niet vergeten dat PostNL ruim 32.000 mensen in dienst heeft. Dus de totale loonkosten per jaar van PostNL zijn waarschijnlijk meer dan een miljard per jaar. Dan is een miljoen meer of minder voor de postbezorgers eigenlijk gerommel in de marge.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:43 schreef V__L_N het volgende:
Creatief rekenen doet ze wel. Volgens mij hebben we helemaal geen 20000 postbezorgers die elke dag werken. Er zijn er zat die dat niet doen. Maar ze bevestigd in iedergeval wat ik al steeds zeg. Dit is een bewuste besparing. Ze zegt door iedereen 1 minuut minder te geven dat ze 1 miljoen bespaard...
Waar ze in iedergeval te veel aan uitgeven is it. Want mijnwerk doet het voor de verandering maar weer is niet.
De slechte kwaliteit is de schuld van de politiek, die te hoge eisen stelt aan PostNL, de werknemers van Nederland, die geen zin hebben om voor PostNL te werken, en de klanten die te weinig versturen. Maar PostNL zelf treft uiteraard geen enkele blaam, die is slechts slachtoffer van de omstandigheden.quote:‘De ACM-monitor over 2024 laat opnieuw zien wat wij al langer zeggen: de huidige postwet werkt niet meer’, reageert Maurice Unck, directeur Mail NL. ‘De hoeveelheid post daalt al jaren, terwijl de kosten stijgen en de arbeidsmarkt krap is. Post bezorgen kost structureel meer dan het oplevert, en dat gaat ook ten koste van de kwaliteit.’
Hahaha ja omgekeerde wereld. Ook zeer benieuwd hoe ze het succes/deceptie van de nieuwe lichtingstijden volgend jaar gaan verwoorden. Want als je al vroeger op de dag leegt, heb je ook meer tijd voor een goede sortering toch?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ondertussen vertikt PostNL het nog steeds om de hand in eigen boezem te steken voor wat betreft de steeds slechtere bezorgkwaliteit
[..]
De slechte kwaliteit is de schuld van de politiek, die te hoge eisen stelt aan PostNL, de werknemers van Nederland, die geen zin hebben om voor PostNL te werken, en de klanten die te weinig versturen. Maar PostNL zelf treft uiteraard geen enkele blaam, die is slechts slachtoffer van de omstandigheden.
dan kun je altijd nog net doen alsof het er die lichting niet bij zat, het is ook een soort kop in zand principe tochquote:Op maandag 16 juni 2025 10:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Hahaha ja omgekeerde wereld. Ook zeer benieuwd hoe ze het succes/deceptie van de nieuwe lichtingstijden volgend jaar gaan verwoorden. Want als je al vroeger op de dag leegt, heb je ook meer tijd voor een goede sortering toch?dus moet alles juist de volgende dag bezorgen ineens weer haalbaar zijn...
ja weer geld willen weghalen bij de laagstbetaalden,de rek is er dik uit.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:17 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
Ik irriteer me echt mateloos aan dit stukje uit de Dichtbij, dus ik heb het even anders verwoord wat er staat:quote:Op zondag 15 juni 2025 19:17 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
En de managers die dit uit braken verdienen per maand meer dan een pbz in 6 maandenquote:Op maandag 16 juni 2025 21:20 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Ik irriteer me echt mateloos aan dit stukje uit de Dichtbij, dus ik heb het even anders verwoord wat er staat:
En dan vervang ik het woord plusuren even voor overwerk.
"...Als bezorgers langer over hun loop doen, omdat PostNL veel meer tassen dan normaal aanlevert, dan "mogen"(!) ze dit aangeven. Dit heet betalen voor overwerk. Er zijn bezorgers die altijd overwerken, omdat de basistijden expres te krap staan. Niet veel bezorgers zijn bereid hun afgesproken uren in te leveren wanneer PostNL veel minder post dan normaal aanlevert. Gewerkte tijd is betaalde tijd. Maar als bezorgers altijd overwerk schrijven, omdat de basistijd expres te krap staat, hoe weten we dan of de basistijd realistisch is?"
Oh wacht...die is niet realistisch.
Omdat ze altijd overwerk schrijven.
Hmmmm, ik kan dit stukje beter anders verwoorden voordat het in de Dichtbij wordt geplaatst.
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 05:06 schreef liedetector het volgende:
[..]
En de managers die dit uit braken verdienen per maand meer dan een pbz in 6 maanden
die hadden geen pakjes om mee te beginnen, sorteerde zelf nog hun wijken en zette het dus in logische rondjes, vossen gebeurde op postcode en niet op een vage regel, namen hun post meteen zelf mee etc etcquote:Op dinsdag 17 juni 2025 08:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.
Dat stuk van die herintreder, met z'n vroeger was de post van een wijk van vandaag, net zoveel als vroeger in 3 straten,nou je had echt geen 15-20 zakken toen(zelf oudgediende)idd zoals iemand al zei, dikke propaganda.Stormlopen met nieuwe aanwas zal het niet meer,die tijd is geweest.
Tja de wijken wat logischer indelen zou ook helpen, zodat je niet een straat drie keer door moet terwijl die in 1 keer rond kan lopen bijvoorbeeld, over tijdwinst gesprokenquote:Op zondag 15 juni 2025 19:17 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
https://archive.ph/6ud8m
er vallen een paar dingen op...de houding van PostNl en de man zn leeftijd!
kortom nog meer plussen want elke stop 2 sloten erop en dat ook aangeven in de app! dat zal ze leren!
(nog elke dag dankbaar dat ik ontslag genomen heb trouwens)
quote:Frans Schaffels
4 minuten geleden
als het goed is, heeft de postbode een fiets van Post.nl. daar is een gerechtelijke uitspraak over geweest dat de post fietsen beschikbaar moeten stellen, zodat de postbode niet zijn eigen fiets hoeft te gebruiken.
Leuk voor de bühne, denk dat 99% van de consumenten FedEx niet zelf gebruikt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:07 schreef wbwb het volgende:
https://twinklemagazine.n(...)-verzenden/index.xml
Ja, ik snap niet hoe zoveel mensen steeds "Post.nl" blijven zeggen en het is vaak *zo* duidelijk dat mensen er echt geen verstand van hebben…quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!
[..]
Staat zelfs in het artikel dat de beste man 8 euro vergoeding krijgt.....quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!
[..]
Daarom reageer ik ook nooit meer op dat soort berichten. De meeste posters op dat soort plekken (en ook op nu.nl) hebben overal een mening over, maar nergens verstand van. Alsof zo'n bezorger zelf niet weet of hij met z'n eigen fiets bezorgt of met een fiets van PostNL. Dat post.nl is trouwens een hardnekkig misverstand, zo hardnekkig dat zelfs sommige van mijn collega's het verkeerd zeggen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!
[..]
Ik werk hier ook al ruim 25 jaar, en het klopt dat er vroeger veel meer post werd verstuurd dan nu. Maar wat veel mensen, en dus ook die herintreder, gemakshalve even vergeten, is dat de wijken vroeger wel veel kleiner waren dan nu EN dat je met veel meer bezorgers was (in FTE in elk geval) om de post weg te brengen. En de post was ook nog eens evenredig verdeeld over 5 werkdagen, in terwijl ze het nu voor het overgrote deel in 2 piekdagen proppen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 08:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.
Dat stuk van die herintreder, met z'n vroeger was de post van een wijk van vandaag, net zoveel als vroeger in 3 straten,nou je had echt geen 15-20 zakken toen(zelf oudgediende)idd zoals iemand al zei, dikke propaganda.Stormlopen met nieuwe aanwas zal het niet meer,die tijd is geweest.
Ik vermoed dat eea verkeerd begrepen/ gecommuniceerd is door deze postbezorger. Ik heb namelijk ook eens een gestolen fiets gehad, en toen was de eis ( hartverwarmend als je overstuur bent) dat ik de twee sleuteltjes van het slot kon laten zien. Niet dat ik die had.. Vond gelukkig de fiets uren later terug voor een coffeeshop met de post er nog in. Heb de zoektijd overigens niet geplust. Morgen even de tc ( we hebben er weer gewoon één) aanschrijven voor een nieuwe standaard. Doe koop ik namelijk elk jaar zelf, en lees dat dat niet hoeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
https://archive.ph/6ud8m
er vallen een paar dingen op...de houding van PostNl en de man zn leeftijd!
kortom nog meer plussen want elke stop 2 sloten erop en dat ook aangeven in de app! dat zal ze leren!
(nog elke dag dankbaar dat ik ontslag genomen heb trouwens)
wel top dat de buurt even de beste man uit de brand helpt,als je goed voor de mensen bent,komt dat altijd een keer terugquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
https://archive.ph/6ud8m
er vallen een paar dingen op...de houding van PostNl en de man zn leeftijd!
kortom nog meer plussen want elke stop 2 sloten erop en dat ook aangeven in de app! dat zal ze leren!
(nog elke dag dankbaar dat ik ontslag genomen heb trouwens)
Klopt ik zit momenteel op een tropisch eiland te genieten van een flinke cocktail, wat een feest weerquote:Op maandag 23 juni 2025 07:54 schreef ophaling10 het volgende:
het is hier weer akelig stil,dat ik het idee heb dat iedereen van de "riante" winstdeling naar verre oorden is.
Dan doe ik het beter. Ik had EUR 170 winstuitkering resultaatafhankelijke uitkering en hoefde maar EUR 10 extra aan loonheffing te betalen.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:00 schreef V__L_N het volgende:
Zo riant, je krijgt 100 euro en je betaald 36 euro belasting...
Dat is apart. Staat jouw winstuitkering niet in de kolom bijz tarief? Want dan zou je er 35,82% belasting over moeten betalen. Daar staat het bij mij wel. Dus ik betaal 37,67 euro belasting daarover.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan doe ik het beter. Ik had EUR 170 winstuitkering resultaatafhankelijke uitkering en hoefde maar EUR 10 extra aan loonheffing te betalen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ze express extra lang wachten met die tijden voor zomerdal. Vorig jaar waren ze ook al laat. Maybe dat ze het zelfs pas in het event van vrijdag bekend maken.quote:Maar PostNL gaat natuurlijk weer proberen om dat geld via een omweg bij ons terug te halen. Vanaf volgende week begint weer het zomerdal, waarover PostNL ons trouwens nog niet eens heeft geïnformeerd. Dus dat wordt weer tijd inleveren, terwijl ik de laatste weken juist een stijging zie in de volumes, met name in de kleine post. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij ons zit het flink in de lift. Onder andere op zaterdag in de X-wijken (wat zogenaamd dalwijken zijn) is dat goed merkbaar. Minimaal een halve tot driekwart rode bak SMK-post noem ik geen dalwijk.
Die tijden vind ik maar rottige gebeuren. Ik plus echt wel ruim boven die 10% Maar ik heb ook een afloop van 15 minuten. Die zouden ze volgens de nieuwe regels apart op het rooster moeten zetten. Maar ik heb het 4 keer gevraagd bij de planning en het gebeurt gewoon niet. Dalwijk tijden zijn hier ook echt een crime. Maar daar gaan ze niks aan doen. Die zijn gebasseerd op fietsen en als je zoals ik loop heb je dus pech. Ze hebben de beslissing over wel of geen tijd ook weer bij de logistiek coaches gelegd en daar zitten wel een paar grote dwarsliggers tussen.quote:En in september gaat er weer tijd van de wijken af. Blijkbaar heeft de OR daar toch mee ingestemd. Wel weer typisch dat ze elke keer in hun nieuwsbrieven er op hebben gehamerd dat ze geen toestemming gaven voor een nieuwe WTR zolang de oude tijden nog niet goed stonden, maar dat ze er nu toch toestemming voor hebben gegeven (blijkbaar), daar geven ze dan weer geen ruchtbaarheid aan.
Wellicht hebben ze nu toch ingestemd omdat PostNL heeft toegezegd dat elke piekwijk waarop structureel meer dan 10% wordt geplust, er straks weer tijd bij krijgt. Dat klinkt mooi, maar waarom moet het weer meer dan 10% zijn, en waarom kijken ze alleen naar piekwijken? Ik zou denken dat elke wijk waarop structureel geplust wordt, te krap staat. Ook als het 8% is, ook als het een dalwijk is. Bij ons staan nu namelijk vooral de dalwijken veel te krap. Toen we met LB begonnen zat het pijnpunt vooral in de piekwijken, en dalwijken stonden goed of zelfs ruim. Maar sinds 1 januari is van alle dalwijken doordeweeks iets van 50% afgehaald, vanwege volumeverschuiving, terwijl ze niet hebben gekeken of zo'n wijk compact is of uitgestrekt. We hebben hier ook uitgestrekte buitenwijken die 15-25 km lang zijn, die zijn in looptijd van 2 uur naar ongeveer een uur gegaan. Terwijl je alleen al aan het rijden van de route al meer tijd kwijt bent, zonder dat je nog maar 1 poststuk bezorgd hebt!
Hoeveel tijd er bij komt bij de piekwijken per 1 september vermelden ze nog niet eens in het nieuwsbericht. Wel dat er een correctie vanaf gaat wegens volumedaling. Het zou me niks verbazen als die correctie precies even groot is als de extra tijd zodat je er per saldo niks bij krijgt. Want zo ging het ook toen de Mijn Werk app werd ingevoerd.
En van de dalwijken gaat per 1 september ook weer tijd af vanwege volumeverschuiving, omdat alle overheidspost dan van 24 naar 48 uur gaat. Nou, dat zal een verschil maken. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar in een doordeweekse dalwijk heb ik zelden meer dan 3 poststukken van de overheid (meestal RDW), als dat wegvalt ben ik misschien 1 minuut sneller.
Dat is toch maar net afhankelijk van of je loonheffingskorting laat toepassen en van wat je jaarinkomen vorig jaar was? Als je loonheffingskorting laat toepassen en je valt in een bepaalde categorie qua jaarinkomen kan het ook zo zijn dat je maar iets van 5,8% hoeft te betalenquote:Op maandag 23 juni 2025 23:05 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is apart. Staat jouw winstuitkering niet in de kolom bijz tarief? Want dan zou je er 35,82% belasting over moeten betalen. Daar staat het bij mij wel. Dus ik betaal 37,67 euro belasting daarover.
[..]
Als je geen loonheffingskorting heb dan betaal je meestal juist meer belasting.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 07:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is toch maar net afhankelijk van of je loonheffingskorting laat toepassen en van wat je jaarinkomen vorig jaar was? Als je loonheffingskorting laat toepassen en je valt in een bepaalde categorie qua jaarinkomen kan het ook zo zijn dat je maar iets van 5,8% hoeft te betalen
Uiteindelijk komt het gewoon in je inkomstenbelasting op de hoop 'inkomen', dus als je nu teveel hebt betaald krijg je dan terug, als je nu te weinig hebt betaald moet je dan alsnog betalen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als je geen loonheffingskorting heb dan betaal je meestal juist meer belasting.
De postnl heeft de winstuitkering onder bijz tarief gezet (altans, daar staat ie bij mij). En dat betekend dat je daar die bijna 36% belasting over betaald. Dat is de laagste optie op dit moment.
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/salaris-loon/bijzonder-tarief
Ja, dat bedoel ik, als je die korting toepast betaal je minder, je betaalt hetzelfde tarief als over je vakantiegeld. Tot 11049 jaarinkomen over 2024 betaal je bijv niks,bij een inkomen tussen 13144 en 24341 of zo betaal je iets van 5,8%.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als je geen loonheffingskorting heb dan betaal je meestal juist meer belasting.
De postnl heeft de winstuitkering onder bijz tarief gezet (altans, daar staat ie bij mij). En dat betekend dat je daar die bijna 36% belasting over betaald. Dat is de laagste optie op dit moment.
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/salaris-loon/bijzonder-tarief
dat niet alleen ,het heeft vorig jaar ook langer geduurd,want hier was de drukte 2 weken eerder al begonnen stelletje oplichtersquote:Op maandag 23 juni 2025 23:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat ze express extra lang wachten met die tijden voor zomerdal.
hier zijn meerdere dalwijken gewoon alleen de reistijd,je hebt dan nog niks gedaan,ze komen er wel een keer achter,momenteel staan er alweer flink wat "banen" open,dat is niet voor niks.quote:Op maandag 23 juni 2025 23:05 schreef V__L_N het volgende:
Dalwijk tijden zijn hier ook echt een crime. Maar daar gaan ze niks aan doen. Die zijn gebasseerd op fietsen
Ik heb mijn loonheffing aan staan en betaal 36%. Heb het vandaag ook even wat collega's gevraagd. Allemaal 36%.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik, als je die korting toepast betaal je minder, je betaalt hetzelfde tarief als over je vakantiegeld. Tot 11049 jaarinkomen over 2024 betaal je bijv niks,bij een inkomen tussen 13144 en 24341 of zo betaal je iets van 5,8%.
Ligt er dus maar net aan wat je jaarinkomen was.
Dit jaar duurt ie 9 weken. Maar ik ben heel benieuwd naar de percentages.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat niet alleen ,het heeft vorig jaar ook langer geduurd,want hier was de drukte 2 weken eerder al begonnen stelletje oplichters
En dan gaat hier dus nog meer tijd vanaf.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier zijn meerdere dalwijken gewoon alleen de reistijd,je hebt dan nog niks gedaan,ze komen er wel een keer achter,momenteel staan er alweer flink wat "banen" open,dat is niet voor niks.
Er zijn 8 of 9 schijven bijzonder tarief. Dus wat jij en jouw collega’s betalen is zeker niet een gegeven dat dat voor iedereen geldtquote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb mijn loonheffing aan staan en betaal 36%. Heb het vandaag ook even wat collega's gevraagd. Allemaal 36%.
Je kunt zoeken op witte tabel bijzondere beloning. Daar staat een standaardtarief per inkomen en daarachter een verrekeningspercentage loonheffingskorting, als er een - voor staat trek je het van het standaardtarief af en is dat het percentage wat je betaalt, als er geen -voorstaat tel je het bij het standaartarief op. Dan krijg je bijvoorbeeld 35,82 - 30,03 dus een percentage van 5,79quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb mijn loonheffing aan staan en betaal 36%. Heb het vandaag ook even wat collega's gevraagd. Allemaal 36%.
[..]
Dit jaar duurt ie 9 weken. Maar ik ben heel benieuwd naar de percentages.
[..]
En dan gaat hier dus nog meer tijd vanaf.
Vandaag wat collega's gesproken. Paar waren al gebeld door lc en bij hun gaat er tijd af op de piekdagen...
Plaatjes doen het hier nietquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:20 schreef V__L_N het volgende:
En daar zijn de zomerdaltijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon op de minuut af stoppen met bezorgen als je de tijd overschrijdt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er is dit zomerdal wel heel erg de botte bijl in de looptijden gezet, ongekend! Eerdere jaren ging er nooit meer dan 13% af van een wijk, nu zie ik kortingen tot 25%!
https://imgur.com/a/jVsGqtp de laatste is een oudere 2023 meen ikquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:20 schreef V__L_N het volgende:
En daar zijn de zomerdaltijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze doen zooo graag alsof die zaterdagen enorm rustig zijn. Maar in de praktijk is dat gewoon een extra overloop voor niet gedraaide kleine post. Het is ook zo'n beetje de meest onberekenbare dag vind ik. Of er is niks te doen of het is debiel druk. Er staat 1.49 op mijn rooster. Maar het 13 weeks gemiddelde is dik boven de 3.30 en er zitten dagen bij die richting de 4.30 gaan ook.2,5 keer over de kop.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er is dit zomerdal wel heel erg de botte bijl in de looptijden gezet, ongekend! Eerdere jaren ging er nooit meer dan 13% af van een wijk, nu zie ik kortingen tot 25%!
er staan weer 3 nieuwe verslagen online,ook over de werktijden en dergelijke,veel leesvoer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er is dit zomerdal wel heel erg de botte bijl in de looptijden gezet, ongekend! Eerdere jaren ging er nooit meer dan 13% af van een wijk, nu zie ik kortingen tot 25%!
Een mooi verhaal weer. Wijken waarop structureel t/m 10% wordt geplust krijgen er geen tijd bij. Wijken waarop meer dan 10% wordt geplust worden wel opgehoogd, maar alleen met het meerdere. Dus plus je structureel 15% dan komt er 5% bij. En dat is dan nog buiten de volumedalingskorting gerekend.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er staan weer 3 nieuwe verslagen online,ook over de werktijden en dergelijke,veel leesvoer.
Dat ze bewust krap houden was toch al duidelijk? Er zijn ook enorm veel voorbehouden waarom bepaalde dagen dan niet mee genomen worden.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een mooi verhaal weer. Wijken waarop structureel t/m 10% wordt geplust krijgen er geen tijd bij. Wijken waarop meer dan 10% wordt geplust worden wel opgehoogd, maar alleen met het meerdere. Dus plus je structureel 15% dan komt er 5% bij. En dat is dan nog buiten de volumedalingskorting gerekend.
Het is dus wel duidelijk dat PostNL de looptijden doelbewust te krap wil houden, en daarbij kennelijk streeft naar 10% te krappe tijden.
Lekker figuur die chauffeur, duidelijk een subcontractor ook. Kent 2 zinnetjes Nederlands, te weten "Weet niet" en "Niet mijn probleem".quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:37 schreef ophaling10 het volgende:
https://1amstelveen.nl/br(...)-vlogen-over-straat/
Dat klinkt nogal negatief.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekker figuur die chauffeur, duidelijk een subcontractor ook. Kent 2 zinnetjes Nederlands, te weten "Weet niet" en "Niet mijn probleem".
Op het filmpje en de foto's kon je zien dat de bus zo vol zit dat er poststukken half uit de gleuf steken. Dat de chauffeur die vervolgens de bus licht EN blijkbaar niet merkt dat er geen post uit het linkerdeel valt EN niet ziet dat er post uit de gleuf steekt (ook na lichting) is op z'n minst slordig te noemen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat klinkt nogal negatief.
- De chauffeur heeft de brievenbus uiteindelijk toch helemaal geleegd.
- Hij zei "niet mijn probleem" als reactie op de opmerkingen van de reporter over de collega van de vorige dag.
Wellicht bedoelde de chauffeur dat hij zich niet verantwoordelijk voelt voor het gedrag van deze collega.
- Als hij melding maakt bij PostNL loopt hij kans dat hij zichzelf of zijn collega's in de problemen brengt. Je weet hoe dat gaat: PostNL zal nooit toegeven dat er bijvoorbeeld een constructiefout in hun brievenbussen zit waardoor er post blijft hangen, ze zullen de schuld geven aan de chauffeurs. Het verbaast me niet dat hij "niet weet" of hij dit risico wil lopen.
- De kreet "brieven vlogen over straat" in het artikel is zwaar overdreven: er vielen wat brieven uit de brievenbus op de grond, die werden meteen opgeraapt door de chauffeur. Je ziet hem zelfs nagaan dat er niets op de grond is blijven liggen.
- Het beschuldigende toontje van de reporter tegen de chauffeur is onterecht: het ligt niet aan de chauffeur dat de post in de brievenbus is blijven hangen, of dat er niets is gedaan met eerdere meldingen.
Kwam er niet in. Dus wacht wel op de samenvattingquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:42 schreef the_X het volgende:
En hoe was het online evenement gisteren, toch wel allemaal trouw gekeken he!?
Het lijkt er op dat er beelden van tenminste vier verschillende momenten door elkaar zijn gemonteerd.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op het filmpje en de foto's kon je zien dat de bus zo vol zit dat er poststukken half uit de gleuf steken. Dat de chauffeur die vervolgens de bus licht EN blijkbaar niet merkt dat er geen post uit het linkerdeel valt EN niet ziet dat er post uit de gleuf steekt (ook na lichting) is op z'n minst slordig te noemen.
Dat hij de bus uiteindelijk toch helemaal leegt is uitsluitend doordat de reporter hem er attent op maakt dat er nog post in de bus is achtergebleven. En in plaats van dat de chauffeur hem bedankt voor de oplettendheid en zich verontschuldigd voor het feit dat hij het zelf over het hoofd heeft gezien, wordt er tamelijk nonchalant en schouderophalend gereageerd.
Het zou natuurlijk kunnen dat de chauffeur zo kortaf reageert omdat hij zich overvallen voelt door de reporter en de camera, maar dit is toch echt niet de reactie zoals je 'm leert tijdens de opleiding.
Als je trouwens goed kijkt zie je dat er twee lichtingsmomenten zijn gefilmd. Bij 0.14 zie je dag 1 en de chauffeur die de bus leegt waarbij er alleen uit het rechterdeel post valt. Bij 0.23 is het een dag later, zie je weer de chauffeur de bus legen waarbij weer alleen post uit het rechterdeel valt. Dit zijn volgens mij 2 lichtingsmomenten want bij 0.14 heeft de chauffeur een PostNL-hesje aan en bij 0.23 niet. Maar het is overduidelijk de zelfde chauffeur, zelfde opgeschoren korte zwarte haar, zelfde blauwe t-shirt, zelfde wrangler-spijkerbroek. Dus die collega van de dag ervoor was hij gewoon zelf.
Ja, het maakt uit in welke gleuf je het stopt. De post in de gleuf voor jouw postcodegebied gaat niet door de eerste sortering heen (om het te sorteren op postcodegebied van het Sorteercentrum Brieven van de bestemming, zodat het daarheen vervoerd kan worden), maar blijft op jouw ScB liggen voor de tweede sortering. Als je dus iets in de rechtergleuf stopt wat voor de linkergleuf bedoeld was heb je dus 1 dag vertraging.quote:Op zondag 29 juni 2025 02:29 schreef blijevis het volgende:
Een vraag: maakt het eigenlijk iets uit in welke gleuf (linker of rechter) je een brief post, of komt
het uiteindelijk op dezelfde hoop terecht? In de wat kleinere kernen staan ook brievenbussen met maar 1 gleuf.
Bestaan die eenlingbussen nog steeds? Bij ons zijn ze allemaal weggehaald uit het buitengebied. Hier moesten de eenlingbussen trouwens, toen ze er nog stonden, gewoon door de postbezorgers zelf geleegd worden. Op het depot hingen een paar sleutels. En de inhoud van die bussen (zelden meer dan 1 of 2 stukken) moest je vervolgens zelf in een tweelingbus gooien, in de juiste gleuf.quote:Op zondag 29 juni 2025 02:29 schreef blijevis het volgende:
[..]
Een vraag: maakt het eigenlijk iets uit in welke gleuf (linker of rechter) je een brief post, of komt
het uiteindelijk op dezelfde hoop terecht? In de wat kleinere kernen staan ook brievenbussen met maar 1 gleuf.
Ik weet er nog een te staan, helemaal weg zijn ze dus nog niet.quote:Op zondag 29 juni 2025 14:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bestaan die eenlingbussen nog steeds?
Per 1 juli 2026 dus naar 48 uur. Wel gewoon 5 dagen per week blijven bezorgen en 95% bezorgkwalitieit. Nou dan weet je wel dat PostNL vanaf nu bij elk persbericht gaat zeggen dat ze minder bezorgdagen willen.. in de praktijk was de bezorging vaak al binnen 48 uur of later dus de gemiddelde brief of verjaardagskaart zal er niks van merken. Maar voorlopig dus nog 1 jaar binnen 24 uur bezorgen, veel succes!quote:Op zondag 29 juni 2025 17:19 schreef wbwb het volgende:
Ja, ik weet er ook nog een te vinden in het dorp hiernaast.
Het gaat naar verwachting juli volgend jaar in, tenzij het nieuwe kabinet alsnog een streep erdoor zet. Hoe waarschijnlijk dit is hangt uiteraard af van de verkiezingsuitslag in oktober (en of ze er vervolgens in slagen binnen 8 maanden de formatie af te ronden).quote:Op maandag 30 juni 2025 14:23 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)hijnlijk-naar-72-uur
morgen hitteplanquote:Op maandag 30 juni 2025 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het gaat naar verwachting juli volgend jaar in, tenzij het nieuwe kabinet alsnog een streep erdoor zet. Hoe waarschijnlijk dit is hangt uiteraard af van de verkiezingsuitslag in oktober (en of ze er vervolgens in slagen binnen 8 maanden de formatie af te ronden).
We blijven wel 5 dagen in de week bezorgen, staat er, maar ik ga er vanuit dat als we straks in principe 48 uur mogen doen over zo'n beetje alles (behalve rouw- en medische post) dat er van die daldagen (doordeweeks, tenminste) nog minder overblijft dan nu. Dus dan zal het er wel op uitdraaien dat je dinsdag alleen maar x-wijken loopt (plus nog twee rouwkaarten voor een Y-wijk), woensdag alleen maar Y wijken (plus rouwpost X), etc. Nu zijn die piekwijken tegenwoordig al loodzwaar (zeker op NRP2-locaties), en is het eigenlijk alleen nog maar vol te houden doordat je de zware piekwijken nog kunt afwisselen met lichtere Y-wijken, maar die mogelijkheid wordt steeds kleiner. En als PostNL vanaf 2028 of 2029 72 uur over de post mag doen, dan kun je wel op je vingers natellen wat er gebeurt: dan blijft er van de zaterdag ook helemaal niks meer over.
Ik heb er nu ook zo een. Maar vaak als het niet bezorgd is dan wordt hij aan het eind van de rit toch al bezorgd gezet. Maar als het goed is komt hij dan morgen of woensdagquote:Op maandag 30 juni 2025 16:05 schreef LethalNinja het volgende:
Paar uur de deurbel in dd gaten gehouden. Om 1500 ineens een status update dat het bezorgd is.. jammer dit..
Geen deurbel gegaan en ook niks bij de buren
Pakketdienst zit hier niet,het merendeel hier zit in de brievenbezorging.(di-za)quote:Op maandag 30 juni 2025 16:05 schreef LethalNinja het volgende:
Paar uur de deurbel in dd gaten gehouden. Om 1500 ineens een status update dat het bezorgd is.. jammer dit..
Geen deurbel gegaan en ook niks bij de buren
En PostNL loopt ook weer lekker achter met hun code geel, want in een groot deel van NL is het inmiddels code oranje.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
morgen hitteplanzie de app etc.. doe rustig aan,de gr uit een koel Den Haag zzzzzz
Dat doet de pakketservice bij mij ook heel vaak. Als ze in tijdnood komen zetten ze alles wat nog in de bus ligt op "bezorgd", en dan doen ze de dag daarna in de ochtend een extra rit.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:05 schreef LethalNinja het volgende:
Paar uur de deurbel in dd gaten gehouden. Om 1500 ineens een status update dat het bezorgd is.. jammer dit..
Geen deurbel gegaan en ook niks bij de buren
bij jullie mag je wel rustig aan doen,met 37/39 gr ben benieuwd of ze daar nog iets tegenin te brengen hebben.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En PostNL loopt ook weer lekker achter met hun code geel, want in een groot deel van NL is het inmiddels code oranje.
Rustig aan doen en bij pauzes mag je de tijd laten doorlopen en plussen als calamiteiten, aldus het document "Werken bij bijzondere weersomstandigheden". Nou, dat gaan we doen ook.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bij jullie mag je wel rustig aan doen,met 37/39 gr ben benieuwd of ze daar nog iets tegenin te brengen hebben.
quote:Op maandag 30 juni 2025 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had verwacht dat PostNL wel heel blij zou zijn met het voorstel van de minister. Maar nee, ze willen nu een rechtszaak aanspannen tegen de overheid. Want zelfs 95% van de consumentenpost binnen 48 uur bezorgen (ipv de huidige 24 uur) is nog een onhaalbare kaart, vanwege "het arbeidsintensieve karakter" van postbezorging.
Een jaar of 20/25 geleden hadden we geen enkele moeite met 95% binnen 24 uur bezorgen. Oké, we hadden toen niet zo'n krappe arbeidsmarkt als nu. Maar we hadden wel veel meer post EN het werk was veel arbeidsintensiever. Tegenwoordig hebben we de SMX die alle kleine post (en een steeds groter deel van de grote post) op huisnummervolgorde sorteert. Vijfentwintig jaar geleden moesten we dat nog ALLEMAAL met de hand doen!
quote:Daarom pleit het bedrijf voor een snelle verandering en een norm van 90%. Die ligt boven het huidige niveau en versterkt de kwaliteit.
Paar uur later alsnog netjes bezorgd. Beetje vreemd maar ik heb mijn pakket gelukkigquote:Op maandag 30 juni 2025 17:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb er nu ook zo een. Maar vaak als het niet bezorgd is dan wordt hij aan het eind van de rit toch al bezorgd gezet. Maar als het goed is komt hij dan morgen of woensdag
Ah dan is hij vooraf gescant waarschijnlijkquote:Op maandag 30 juni 2025 19:56 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Paar uur later alsnog netjes bezorgd. Beetje vreemd maar ik heb mijn pakket gelukkig
ze hebben iedereen weer lekker laten zittenquote:Op maandag 30 juni 2025 23:31 schreef V__L_N het volgende:
Ze waren toch al bezig dit in te voeren. Dus logisch dat ze al aan de volgende reorganisatie denken. Als jer niet minstens 4 achter elkaar doet loop je achter hoor. Ondertussen loopt het ziekteverzuim op richting absurde getallen en vraagt het bedrijf zich af waarom het werkvolk zo slap is tegenwoordig.
Het is hier morgen 35 graden, maar hier geen extra maatregelen. Want natuurlijk kunnen we zelf niet verder denken dat de kleurcodes van de knmi. Ben benieuwd of er morgen toch nog iemand het licht gaat zien op de dag. Maar ik vermoed dat het weer een uur in de wachtrij hangen voor het sco wordt.
in de app staat ook als bijlage dat er enige vertraging is ivm de hitte.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah dan is hij vooraf gescant waarschijnlijk
Dus als ik het goed begrijp vragen zij ook om PostNL financieel te compenseren? Dan heeft PostNL flink wat druk gezet op de vakbondenquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:22 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)orwaarden-bij-postnl
plus brief zie pdf
die 3 genoemde bedrijven hebben allemaal bezorgers/sters en overige in dienst die eigenlijk gesubsidieerd werken,de uteindelijke loonkosten zijn dan een stuk lager ,dan bij een Postnl. Het liefst ziet een Postnl dat de uitvoering gratis gedaan wordt,gezien de vele kortingen op de vergoedingen(meer doen voor minder geld).We leven in een tijd dat de mensen een stuk mondiger geweroden zijn en dat straks allemaal links gaan laten liggen,dan is het voor het bedrijf bijna onmogelijk nog om alles te bezorgen.Let wel je moet een 27/288uur werken om op het nieveau van een uitkering te komen,daarom vinden velen het wel goed zo,nieuwe aanwas zie je steeds minder en dat wordt nog veel erger.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:20 schreef wbwb het volgende:
Ik snap niet dat in bijvoorbeeld Enschede het kennelijk rendabel is voor maar liefst 3 andere postbedrijven (namelijk MSG, Cycloon én De Vos Diensten) om daar post te bezorgen, terwijl het volgens PostNL zogenaamd niet rendabel is om post te bezorgen en dat terwijl zij een stuk hogere volumes hebben.
Linkje: https://archive.ph/W4maYquote:Op zondag 6 juli 2025 11:39 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Heel stuk in de nrc over de toekomst van de postbezorging.
Loslaten van de prijzen zal de postbezorging weer rendabel maken EN zorgen voor betaalbaarheid van de consument? Op welke planeet leeft de ACM? Loslaten van de prijzen zal er voor zorgen dat de prijzen nog verder zullen gaan stijgen, er alleen nog maar minder post verstuurd zal worden en PostNL nog harder zal gaan jammeren bij de overheid.quote:Het rapport pleit voor een „lagere bezorgsnelheid in combinatie met betere bescherming van de zekerheid dat post aankomt op het afgesproken moment en betaalbaarheid van álle soorten post”. Loslaten van de prijzen zou de postbezorging van PostNL dan goed rendabel maken, concludeert de ACM op basis van berekeningen die PostNL zelf aanleverde.
Van BVPP en CNV kan ik mij dat wel indenken, maar zou het FNV zich onder druk laten zetten door PostNL? Dat lijkt me sterk. Ik denk dus dat de bonden het op dit punt echt eens zijn met PostNL.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vragen zij ook om PostNL financieel te compenseren? Dan heeft PostNL flink wat druk gezet op de vakbonden
PostNL kan net zo goed ook dat soort gesubsidieerde medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aannemen, dus dat is geen voordeel.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die 3 genoemde bedrijven hebben allemaal bezorgers/sters en overige in dienst die eigenlijk gesubsidieerd werken,de uteindelijke loonkosten zijn dan een stuk lager ,dan bij een Postnl. Het liefst ziet een Postnl dat de uitvoering gratis gedaan wordt,gezien de vele kortingen op de vergoedingen(meer doen voor minder geld).We leven in een tijd dat de mensen een stuk mondiger geweroden zijn en dat straks allemaal links gaan laten liggen,dan is het voor het bedrijf bijna onmogelijk nog om alles te bezorgen.Let wel je moet een 27/288uur werken om op het nieveau van een uitkering te komen,daarom vinden velen het wel goed zo,nieuwe aanwas zie je steeds minder en dat wordt nog veel erger.
de Or heeft weer een nieuw verslag geplaatst,er staat ook een onzalig bericht in,wat weer een beetje afgeketst is,quote:Op maandag 30 juni 2025 18:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Rustig aan doen en bij pauzes mag je de tijd laten doorlopen en plussen als calamiteiten, aldus het document "Werken bij bijzondere weersomstandigheden". Nou, dat gaan we doen ook.
En mag de minister dan niet ook gewoon 'nee' zeggen? Politiek is de hele UPD een hete aardappel geworden die niemand meer wil hebben. Je kan er gezien hoe de postmarkt en arbeidsmarkt erbij ligt niks mee winnen ook, alleen maar verliezen. Als je PostNL ruim tegemoet komt (minder strengere voorwaarden, extra geld, prijsverhogingen etc) dan ben je 'de minister/partij die de post verkloot heeft'.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik denk dat PostNL gewoon de knuppel in het hoenderhok moet gooien. Volgens de postwet mag de universele postdienstverlener, als de uitvoering van de UPD niet meer rendabel is, aan de minister vragen om van haar taak ontheven te worden. Laat PostNL dat eens doen. Gewoon de UPD terug geven. Ik denk niet dat er bedrijven staan te trappelen om het van ons over te nemen. Misschien als PostNL het zo speelt dat de minister toch eieren voor z'n geld kiest.
Maar PostNL kan niet zomaar van zijn dure krachten af die geen voordelige regelingen hebben. Kleinere regionale postbedrijven bestaan vaak zo'n beetje bij de gratie van regelingen.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef wbwb het volgende:
[..]
PostNL kan net zo goed ook dat soort gesubsidieerde medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aannemen, dus dat is geen voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |