abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217800491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Zijn ouderen niet te vinden bij de post? In mijn bezorggebied zijn er genoeg, hoor, zelfs meerdere bezorgers die de pensioengerechtigde leeftijd al bereikt hebben.
Dat bedoel ik niet,jongeren,die gaan dat echt niet doen
pi_217802160
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Mijn poststuk die op zaterdag (dus vrijdag gesorteerd) in de app stond stond vandaag weer met een nieuwe foto (nu met sorteermachkensticker) maar ook vandaag nog niet bezorgd. Het is zelfs postzegelpost. Hoe kan dit een week duren? Ja Hemelvaartsdag maar dat is pas deze week. Dan zaten we al op de 3 bezorgdagen vertraging..
Misschien verkeerd bezorgd en daarna opnieuw in het bezorgproces terechtgekomen?
  maandag 2 juni 2025 @ 15:46:15 #179
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_217829651
quote:
Dus de post gaat gewoon mee in het bestaande foldernetwerk, met de 15-jarigen die het nu ook al bezorgen (of in de oud papierbak sodemieteren).

Die directeur zal natuurlijk wel balen dat ie dus straks 80% van de folderbezorgers, die nu allemaal stukloon krijgen, in loondienst moet nemen. Maar daar zal ie wel weer een list op verzinnen. Weliswaar is de omzet van Spotta met 75 miljoen al ruim hoger dan de 2 miljoen omzet die je moet hebben om je bezorgers in loondienst te nemen, maar die 2 miljoen moet dan wel puur uit de postbezorging komen. En door de post en de folders met dezelfde bezorgers mee te geven kun je gelijk al wat makkelijker sjoemelen. Want stel dat Spotta straks een omzet van 80 miljoen heeft. Dan is er vast wel een manier om boekhoudkundig een deel van de postomzet bij de folderomzet te boeken, zodat de postomzet kunstmatig laag blijft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_217839716
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dus de post gaat gewoon mee in het bestaande foldernetwerk, met de 15-jarigen die het nu ook al bezorgen (of in de oud papierbak sodemieteren).

Die directeur zal natuurlijk wel balen dat ie dus straks 80% van de folderbezorgers, die nu allemaal stukloon krijgen, in loondienst moet nemen. Maar daar zal ie wel weer een list op verzinnen. Weliswaar is de omzet van Spotta met 75 miljoen al ruim hoger dan de 2 miljoen omzet die je moet hebben om je bezorgers in loondienst te nemen, maar die 2 miljoen moet dan wel puur uit de postbezorging komen. En door de post en de folders met dezelfde bezorgers mee te geven kun je gelijk al wat makkelijker sjoemelen. Want stel dat Spotta straks een omzet van 80 miljoen heeft. Dan is er vast wel een manier om boekhoudkundig een deel van de postomzet bij de folderomzet te boeken, zodat de postomzet kunstmatig laag blijft.
ik verwacht eerdaags weer een hoop post,met het gevallen kabinet,kunnen ze neit zeggen dat het minder wordt..
Heb je de Or mail ook ontvangen?
pi_217839970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ik verwacht eerdaags weer een hoop post,met het gevallen kabinet,kunnen ze neit zeggen dat het minder wordt..
Heb je de Or mail ook ontvangen?
Binnen nu en 3 maanden ;) eigenlijk ook een verkapte jaarlijkse subsidie ondertussen geworden die stempassen en lijsten onderhand jaarlijks.. heeft PostNL toch de gevraagde tegemoetkoming gekregen :+
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:32:40 #182
Bijdehand mannetje
pi_217840512
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:33 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Binnen nu en 3 maanden ;) eigenlijk ook een verkapte jaarlijkse subsidie ondertussen geworden die stempassen en lijsten onderhand jaarlijks.. heeft PostNL toch de gevraagde tegemoetkoming gekregen :+
Waarschijnlijk zijn de nieuwe verkiezingen in november. Dat is blijkbaar de politieke definitie van "zo snel mogelijk".
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:32:01 #183
Bijdehand mannetje
pi_217848686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zijn de nieuwe verkiezingen in november. Dat is blijkbaar de politieke definitie van "zo snel mogelijk".
En natuurlijk ook weer deze maand een enorme mailing van de woningcorporaties aan de huurders dat de huurbevriezing niet door gaat.

Zo zie je maar, doet deze waardeloze (demissionaire) regering toch nog iets voor dit bedrijf. ;)
pi_217858953
Er is weer een nieuwe editie verschenen:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2025/250603%20PiB%20juni.pdf
  vrijdag 6 juni 2025 @ 00:11:13 #185
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217862973
Ok, volgens de nieuw bezorgersbijbel (van wel 16 hele blz). Heb je nu dus recht op een apart extra blokje op je rooster voor aflooptijd. Dus ik denk doe is proactief, laten we de planning daar eens om vragen.

Ha, hoe goed denken we dat dat gaat?
(Ja wordt vervolgd)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_217868627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En natuurlijk ook weer deze maand een enorme mailing van de woningcorporaties aan de huurders dat de huurbevriezing niet door gaat.

Zo zie je maar, doet deze waardeloze (demissionaire) regering toch nog iets voor dit bedrijf. ;)
29 oktober is definitief(verkiezingen) als iedereen nu vrij neemt rond die periode,kun je lachen :)
pi_217883893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 18:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
29 oktober is definitief(verkiezingen) als iedereen nu vrij neemt rond die periode,kun je lachen :)
rond die periode is te vaag
.... eerst kieslijsten en daarna pas stembiljetten en per gemeente ook nog verschillend...en wie moet vrijnemen dan? de bezorger de voorbereider de machine operators etc..... leuk bedacht maar dan staken zinvoller, maar binnen de post durft niemand dat meer, die post ligt er daarna toch ook nog en gaat niet weg... bij de NS vervoer je mensen en die gaan van dat perron weg en zijn het er niet een paar duizend meer de volgende ochtend
pi_217883901
dubbel
  maandag 9 juni 2025 @ 23:00:21 #189
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217898262
Weet iemand hier wanneer het zomerdal begint? Weet zeker dat ik het ergens heb gezien. Maar geen idee meer waar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_217898348
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier wanneer het zomerdal begint? Weet zeker dat ik het ergens heb gezien. Maar geen idee meer waar.
Het hele jaar toch? ;)
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:40:34 #191
Bijdehand mannetje
pi_217902325
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Week 27 t/m week 35. Stond in de OR-nieuwsbrief.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 23:44:17 #192
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217907204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Week 27 t/m week 35. Stond in de OR-nieuwsbrief.
Ah daarom kon ik het niet vinden. Was aan het zoeken op de site. Natuurlijk totaaaal logische dat het daar niet staat en dat je de communicatie daarover aan de or overlaat. Maar nog 3 weken dus. Het voelt niet erg rustig op het moment nog.
Loesje
pi_217919151
quote:
You don't have permission to access this resource. Lijkt erop dat de ACM geen deep-linken toestaat.

Ik neem aan dat je dit artikel bedoelt:
quote:
De rechtbank Rotterdam is van oordeel dat Spotta met haar dienst Folderkiezer geen postvervoerbedrijf is. Spotta haalt geen geadresseerde postpakketten op van derden (adverteerders). Hierdoor doorlopen de poststukken van Spotta niet de gehele keten van postvervoer. Spotta hoeft zich daarom niet te registreren als postvervoerbedrijf bij de ACM. Tegen de uitspraak van de rechtbank staat nog hoger beroep open bij het CBb.

Lees de uitspraak van de rechtbank Rotterdam
pi_217919260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:31 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
You don't have permission to access this resource. Lijkt erop dat de ACM geen deep-linken toestaat.

Ik neem aan dat je dit artikel bedoelt:
[..]
Nee, ik linkte eigenlijk naar de nieuwe post- en pakketmonitor van 2024. Vreemd dat deep-linken vanuit FOK! niet werkt, op andere fora kan ik wel gewoon linken.

Ik dacht eigenlijk dat er eerder al uitspraak was gedaan over Spotta. De conclusie daarbij was dat het weliswaar geadresseerde reclamepost was, ondanks dat er geen adres op het poststuk zelf staat, maar een code en op een aparte lijst voor de bezorger het adres wat bij die code hoort. Desondanks hoefde Spotta zich niet te registreren, omdat ze alleen eigen poststukken bezorgen en geen poststukken van derden. Die folderpakketten worden namelijk door Spotta zelf gemaakt en gelden dus als het poststuk, niet de individuele folders erin die wel van derden zijn.
pi_217919898
Kwaliteit postbezorging daalt hard: bijna 1 op de 7 brieven te laat of niet bezorgd https://www.nu.nl/economi(...)of-niet-bezorgd.html

PostNL moet 95 procent van de brieven binnen 24 uur op de juiste plek bezorgen. Maar waar dat in 2020 nog bijna lukte met een percentage van 94,3 procent, is dat inmiddels gezakt naar 86,0 procent.

Ondertussen wacht ik nog zelf, op 2 internationale poststukken verstuurd 23 mei.. (geen China rommel). Het is de laatste weken echt weer hommeles. Er is altijd wel een reden: personeelstekort, vakantiegeld, sorteercentra problemen, slecht werkend personeel etc. etc.
pi_217922168
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Kwaliteit postbezorging daalt hard: bijna 1 op de 7 brieven te laat of niet bezorgd https://www.nu.nl/economi(...)of-niet-bezorgd.html

PostNL moet 95 procent van de brieven binnen 24 uur op de juiste plek bezorgen. Maar waar dat in 2020 nog bijna lukte met een percentage van 94,3 procent, is dat inmiddels gezakt naar 86,0 procent.

Ondertussen wacht ik nog zelf, op 2 internationale poststukken verstuurd 23 mei.. (geen China rommel). Het is de laatste weken echt weer hommeles. Er is altijd wel een reden: personeelstekort, vakantiegeld, sorteercentra problemen, slecht werkend personeel etc. etc.
dat is wel heel slecht 86% wat gaan ze eraan doen? het gros van de bezorgers loopt zich de teentjes iedere dag,de laatste weken (5 weken)is het gewoon absurd veel en idd de pakketten .
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:18:02 #199
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217925683
Dit nieuwe systeem is gewoon beroerd. Het laat nul ruimte voor overloop en het stapelt vertraging op vertraging.

Maandag is er binnen niet volledig gesorteerd want pinksteren. Dinsdag dus incomplete post. Vandaag gigantisch veel oa de folderpakketten voor deze week die dus over 3 dagen aflopen. Vroeger konden we om zulke momenten nog heen werken. Maar dit systeem draait gewoon alles vast, het kan nul aanpassing aan lijkt wel.
Loesje
pi_217926125
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')