abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217373113
quote:
En vanaf morgen komt de maandagbezorging en fulltime baan voor de postbode terug? :) nou zoals elke persoon nieuw in functie (ook al werkt ie reeds bij PostNL) zal er de komende maanden een charme offensief komen richting klant en politiek dat we de 'klant weer centraal moeten stellen en de kwaliteit en betrouwbaarheid omhoog moet' om vervolgens volgend jaar verder te snijden in de bezorgdagen en de arbeidsvoorwaarden :') Mark my words.
pi_217377030
quote:
Vanaf nu kun je er voor kiezen om je pakket naar Denemarken, Zweden en Duitsland ook bij een ophaalpunt (ook wel PUDO-point) te laten bezorgen. Dat is in deze landen heel normaal én je krijgt korting als je voor een ophaalpunt kiest
Oftewel: we maken van thuisbezorgen straks een luxe en bijbetalen.
pi_217377569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 07:51 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
En vanaf morgen komt de maandagbezorging en fulltime baan voor de postbode terug? :) nou zoals elke persoon nieuw in functie (ook al werkt ie reeds bij PostNL) zal er de komende maanden een charme offensief komen richting klant en politiek dat we de 'klant weer centraal moeten stellen en de kwaliteit en betrouwbaarheid omhoog moet' om vervolgens volgend jaar verder te snijden in de bezorgdagen en de arbeidsvoorwaarden :') Mark my words.
er stond vanmorgen een reactie onder ,de youtube,die hebben ze weggehaald,ja het was wel de waarheid.
pi_217448926
Voor de kenners hier: Ik woon in een appartement op de tweede verdieping en heb nu al 2x in één week gehad dat de pakketbezorger aan de intercom zegt: "Ik zet uw pakketje in de lift". Vervolgens moet ik zelf rennen om op tijd bij de lift te zijn om het (onbeheerd achtergelaten) pakketje terug te vinden. Dit kan toch niet zomaar?

Is het niet meer gebruikelijk het pakketje gewoon aan de deur af te leveren? Dan heb ik nog liever dat hij vraagt of ik zelf naar beneden wil komen. Die lift kan ook naar verdieping 7 gaan, als iemand daar toevallig op het knopje drukt.
pi_217448971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 17:31 schreef littlemindy het volgende:
Voor de kenners hier: Ik woon in een appartement op de tweede verdieping en heb nu al 2x in één week gehad dat de pakketbezorger aan de intercom zegt: "Ik zet uw pakketje in de lift". Vervolgens moet ik zelf rennen om op tijd bij de lift te zijn om het (onbeheerd achtergelaten) pakketje terug te vinden. Dit kan toch niet zomaar?

Is het niet meer gebruikelijk het pakketje gewoon aan de deur af te leveren? Dan heb ik nog liever dat hij vraagt of ik zelf naar beneden wil komen. Die lift kan ook naar verdieping 7 gaan, als iemand daar toevallig op het knopje drukt.
denk niet dat hier veel pakketbezorgers meelezen
pi_217449085
quote:

DHL pleurt hier de pakketjes in de hal, iedereen die binnen komt kan erbij, ook mensen die niet in de flat wonen en met iemand mee glippen
pi_217452189
quote:

De meesten in dit topic zijn postbezorger of postbode. Maar voor zover ik weet moet een pakketchauffeur de pakjes gewoon tot aan je voordeur bezorgen. De chauffeur mag uiteraard wel vragen of je beneden wilt komen of dat het goed is dat íe het pakket in de lift zet, maar als de ontvanger wil dat íe boven komt, dan moet de chauffeur dat gewoon doen. Tenzij je hoger dan de 3e verdieping woont en er geen lift is, of de lift kapot is.

Postbezorgers en postbodes bezorgen niet met een afsluitbare bestelbus, maar meestal gewoon met de fiets, die hoeven niet naar boven te komen met je pakje.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 24 april 2025 @ 09:06:14 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217453631
Het mag niet. Maar wat doe je er aan, het is niet dat de postnl iets doet met de klacht.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_217453768
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 09:06 schreef V__L_N het volgende:
Het mag niet. Maar wat doe je er aan, het is niet dat de postnl iets doet met de klacht.
Nee klopt. Al verschilt het echt per bezorger. Hier een bezorger die wel netjes aanbelt en naar boven komt, al hoeft dat van mij niet. Andere bezorgers gooien alles zonder toestemming en aanbellen meteen in de hal beneden zonder melding, dat kan echt niet want dan is het binnen mum van tijd weg. Laatst ook toen ik toevallig langskwam en een bezorger stond duwde die een pakje van Rituals in mijn handen, terwijl het niet voor mij was dus maar netjes gezegd en toen ging ie alsnog naar het huisnummer toe.

Qua post is het nu weer even rustig. Kan misschien ook door de feestdagen komen?
pi_217457457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 09:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Qua post is het nu weer even rustig. Kan misschien ook door de feestdagen komen?
Hier was het alleen dinsdag rustig. Woensdag heel veel NPL-pakjes, vandaag een hah-blaafdje van een lokale zorgverzekeraar EN voor het halve dorp brieven over de huurverhoging (die zeer waarschijnlijk niet eens doorgaat).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_217459006
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Hier was het alleen dinsdag rustig. Woensdag heel veel NPL-pakjes, vandaag een hah-blaafdje van een lokale zorgverzekeraar EN voor het halve dorp brieven over de huurverhoging (die zeer waarschijnlijk niet eens doorgaat).
https://www.woonbond.nl/nieuws/update-huurbevriezing/
pi_217465899
Zo kennen we ze weer:
quote:
De VEB suggereerde om desnoods pakketten via een spin-off los te weken en de postdivisie in een sterfhuis achter te laten. Het is onacceptabel dat aandeelhouders van een beursgenoteerd bedrijf in feite gedwongen worden om jarenlang een publieke taak te subsidiëren.
pi_217466220
Dat dat bedrijf gewoon ooit de beurs op is gegaan is al raar natuurlijk, maar goed Verhagen is gewoon op een raar oorlogspad geweest, alleen al Sandd is daar een prima voorbeeld van
  vrijdag 25 april 2025 @ 18:18:42 #116
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_217466276
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 17:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zo kennen we ze weer:
[..]

Ach, die arme aandeelhouders toch! Jarenlang gedwongen om ons te subsidiëren! Wat zijn bij wij PostNL toch nare mensen! Eerst mensen een pistool tegen het hoofd zetten en dwingen onze aandelen te kopen, en vervolgens ook nog eens dreigen bij elke aandeelhouder die overweegt zijn aandelen PostNL te verkopen een Cobra door de brievenbus te gooien! Wat een maffiapraktijken! 8)7
  zaterdag 26 april 2025 @ 10:25:06 #117
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217470490
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dinsdag en woensdag was hier rustig. Donderdag en vrijdag compleet ontploft. Gisteren had ik hele stapels losse veronicagidsen in mijn dal zitten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 17:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zo kennen we ze weer:
[..]

En dan komen ze er achter dat pakketten toch niet zo rendabel is als ze denken. Postnl pakketten is zakelijk zo duur geworden voor kleine bedrijven dat er soms 1,50 tot 2 euro verschil zit tussen postnl en bv dhl of dpd. Het bedrijf leeft alleen nog maar op de grote bedrijven en die laten zich niet melken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 18:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ach, die arme aandeelhouders toch! Jarenlang gedwongen om ons te subsidiëren! Wat zijn bij wij PostNL toch nare mensen! Eerst mensen een pistool tegen het hoofd zetten en dwingen onze aandelen te kopen, en vervolgens ook nog eens dreigen bij elke aandeelhouder die overweegt zijn aandelen PostNL te verkopen een Cobra door de brievenbus te gooien! Wat een maffiapraktijken! 8)7
Je kan beter niet werken en aandelen kopen tegenwoordig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_217486359
https://nos.nl/regio/geld(...)n-die-ik-ook-verkoop

Stiekem wil PostNL daarom ook zoveel mogelijk pakketautomaten in de buitenlucht plaatsen.
  dinsdag 29 april 2025 @ 10:03:33 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217491832
Die pakketautomaten zijn ook een stuk goedkoper.
Loesje
pi_217501304
Bol gaat een proef doen met eigen bezorging in de regio Rotterdam en Utrecht. Voor PostNL zal het mocht de proef succesvol zijn in ieder geval wat paketten kosten terwijl ze juist in gesprek willen met grote klanten omdat de winst al onder druk staat..
pi_217501594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 17:47 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Bol gaat een proef doen met eigen bezorging in de regio Rotterdam en Utrecht. Voor PostNL zal het mocht de proef succesvol zijn in ieder geval wat paketten kosten terwijl ze juist in gesprek willen met grote klanten omdat de winst al onder druk staat..
https://www.ad.nl/economi(...)-op-scherp~a0dd911f/
  woensdag 30 april 2025 @ 22:50:26 #122
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217503959
De winst staat onderdruk omdat ze zelf een stom spel hebben gespeelt. Ze hebben jaren lang ingezet op gigantische kortingen voor de grote bedrijven. Daarmee hebben ze veel kleinere spelers de markt uit geduwt en zijn ze blijven zitten met een niet winstgevend deel voor de grote bedrijven.
Loesje
pi_217554277
als ze het maar niet bij de bezorging gaan afknagen,in die divisie is de rek eruit.

https://www.emerce.nl/nie(...)-verdere-afname-post
pi_217554640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 08:29 schreef ophaling10 het volgende:
als ze het maar niet bij de bezorging gaan afknagen,in die divisie is de rek eruit.

https://www.emerce.nl/nie(...)-verdere-afname-post
Bij pakketten is er alleen meer omzet door prijsstijgingen hoor. Denk dat het dit jaar niet beter gaat zijn, door alle onrust wordt er minder besteld. Wie weet helpt de postmailing van de woningcorporaties, die sturen dubbel ivm de verwachte huurbevriezing. Je merkt bij alles dat de bespaarstand aanstaat dus post zal minder worden. Tijdschriften komen ook minder vaak uit of stoppen. Het is hopen op verkiezingen voor het volume.
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:26:15 #125
Bijdehand mannetje
pi_217567943
Eindelijk neemt PostNL eens een verstandig besluit: ze gaan stoppen met de Betrokkenheidsmonitor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217577819
een wat ouder bericht ,waar we niets meer over horen:

https://groenlinks.nl/nie(...)nstdeling-werknemers

dit naar aanleiding van dit bericht van onlangs:

https://archive.is/202505(...)sidie-van-68-miljoen
pi_217616455
Volgens mij zijn er weer veel vertragingen in de sorteercentra? Onder andere Noord Holland.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:54:27 #130
Bijdehand mannetje
pi_217617488
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:15 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Volgens mij zijn er weer veel vertragingen in de sorteercentra? Onder andere Noord Holland.
Het zou me niks verbazen. Afgelopen zaterdag op een zogenaamde daldag huisaanhuis dat Gall & Gall blaadje er tussen. Dat had ik donderdag al moeten hebben.

En dat is schering en inslag tegennwoordig. Dus met name op daldagen moet ik flink plussen, want die looptijden zijn gebaseerd op enkel pakjes en postzegelpost, maar ze gooien er vrolijk nog wat achterstallige post van eerdere dagen doorheen.
pi_217619732
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het zou me niks verbazen. Afgelopen zaterdag op een zogenaamde daldag huisaanhuis dat Gall & Gall blaadje er tussen. Dat had ik donderdag al moeten hebben.

En dat is schering en inslag tegennwoordig. Dus met name op daldagen moet ik flink plussen, want die looptijden zijn gebaseerd op enkel pakjes en postzegelpost, maar ze gooien er vrolijk nog wat achterstallige post van eerdere dagen doorheen.
die folderpakketten komen de laatste tijd niet,of langere tijd niet(boze mensen)en of veel te laat op di en wo.
pi_217620096
En weer 10 cent omhoog per 1 juli: https://nos.nl/artikel/25(...)zorging-kost-te-veel
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:34:42 #133
Bijdehand mannetje
pi_217621212
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 16:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En weer 10 cent omhoog per 1 juli: https://nos.nl/artikel/25(...)zorging-kost-te-veel
PostNL is en blijft ook het enige bedrijf dat ik ken dat een product dat niet goed verkoopt duurder maakt en dan heel verbaasd is dat het nog slechter gaat verkopen.
pi_217622902
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
PostNL is en blijft ook het enige bedrijf dat ik ken dat een product dat niet goed verkoopt duurder maakt en dan heel verbaasd is dat het nog slechter gaat verkopen.
Dat is ook de bedoeling. Ze zetten alles op alles om van de 'next day' bezorging af te komen en dat kan alleen maar als de oranje brievenbussen leger en leger zitten zodat ze met cijfers kunnen laten zien aan de politiek: kijk, echt niemand stuurt meer post dus laat ons er 72 uur over doen zodat wij 'goedkoper' kunnen werken. In de praktijk heeft alles nu al dagen vertraging dus de gemiddelde klant zal het niet eens merken.. :') Ik heb weer post (postzegelpost) in de app sinds vrijdag en vandaag nog steeds niet ontvangen. Dan gaat er ergens structureel wat mis in de sortering.
pi_217640739
Lijkt wel alsof ze alles opgespaard hebben voor vandaag... En dan is er nog geen feestdag geweest. Donderdag is vaak de drukste dag, zal na Hemelvaartsdag ook wel een paar dagen achterlopen.
pi_217643063
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Lijkt wel alsof ze alles opgespaard hebben voor vandaag... En dan is er nog geen feestdag geweest. Donderdag is vaak de drukste dag, zal na Hemelvaartsdag ook wel een paar dagen achterlopen.
dat is helemaal niet waar, er is amper nog post, zie de mediaberichten dikke terugloop, etc.. ja in salarisbetalen.zzzz
pi_217685960
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Dat is ook de bedoeling. Ze zetten alles op alles om van de 'next day' bezorging af te komen en dat kan alleen maar als de oranje brievenbussen leger en leger zitten zodat ze met cijfers kunnen laten zien aan de politiek: kijk, echt niemand stuurt meer post dus laat ons er 72 uur over doen zodat wij 'goedkoper' kunnen werken. In de praktijk heeft alles nu al dagen vertraging dus de gemiddelde klant zal het niet eens merken.. :') Ik heb weer post (postzegelpost) in de app sinds vrijdag en vandaag nog steeds niet ontvangen. Dan gaat er ergens structureel wat mis in de sortering.
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)-contractwijzigingen
pi_217700470
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 11:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

lekker weer die natuurboeken komende weken, niet dus :)
pi_217702047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 18:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
lekker weer die natuurboeken komende weken, niet dus :)
nou ja stel dat je die niet meer zou hebben dan begint de post wel heel erg op te houden, vooral belastingen en loterijen houden nu het bedrijf overeind
pi_217713508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 20:50 schreef liedetector het volgende:

[..]
nou ja stel dat je die niet meer zou hebben dan begint de post wel heel erg op te houden, vooral belastingen en loterijen houden nu het bedrijf overeind
Nou, vergeet de reclame niet. Flinterdunne foldertjes van Jan en alleman. De rest loopt idd wel terug, maar daar zit een groot postnl wanprestatie deel bij: gidsen, post en pakjes die niet of te laat komen en begeleid worden door slecht verzorgde IT. Bestel zelf 10 keer liever via DHL.Die natuurboeken zijn vooral zwaar voor de fiets.
pi_217713579
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 07:43 schreef Bezorgertje het volgende:
.Die natuurboeken zijn vooral zwaar voor de fiets.
die droppen ze nog even bij de piekwijken,hier valt de "rust" wel mee dagelijks heb je meer dan ooit,10/12 zakken stampvol (per wijk) en soms meer,die je in een 2:30uur moet afleveren,met 3 keer heen en weer a 20/25min die 2:30uur red je never.
pi_217744424
Hoeveel 'prijzen' hebben jullie al in je digitale kast? :') wat een treurnis dat ze dit ontwikkelen en echt met alles willen ze je een vast PostNL punt laten kiezen waar je pakketjes direct heengaan ipv thuisbezorgen. Stop dan gewoon met thuisbezorgen. Ze hebben hier ook de pakketroutes weer omgegooid. Voortaan zit ik rond de lunch dus je kan in de ochtend niks en in de middag ook niet. Dus ja dan kies je al sneller voor een PostNL punt levering als het gewoon behapbaar pakket is. Ondertussen stoppen er steeds meer PostNL punten omdat het veel meer moeite kost dan geld oplevert.
pi_217747175
quote:
Rouwkaarten te laat, klachten ook moeilijk te bezorgen – wat is er aan de hand bij PostNL?

Haarlem Rouwkaarten die nooit aankomen, felicitatiepost die pas weken later op de mat valt, en een klachtenprocedure waarbij je eindeloos met een chatbot praat of in de wacht hangt. Dan groeit vanzelf het gevoel dat je niet alleen post mist, maar ook gehoor.

In één jaar tijd gingen drie postmomenten bij S. Gieling in Haarlem mis. In september 2024 hoorde hij pas achteraf dat een goede kennis was overleden - de rouwkaart is nooit op de deurmat gevallen. In januari 2025 arriveerden zeven verjaardagskaarten ruim anderhalve week te laat. Onlangs werd een rouwkaart pas zes dagen na verzending bezorgd, dat was een dag ná de crematie.

Toen Gieling PostNL wilde aanspreken op deze fouten, ging dat zeer moeizaam. De chatbot begreep zijn vraag niet, telefonisch hing hij meermaals twintig minuten in de wacht, en ook daarna volgde geen adequate oplossing. ,,Je geeft het uiteindelijk op,” schrijft hij het Ombudsteam.

Hij trok bij ons aan de bel omdat hij het idee heeft dat de postbezorging steeds onbetrouwbaarder wordt. Niet alleen de bezorging zelf, maar ook de afhandeling van klachten roept bij hem frustratie op. ,,Onpersoonlijk en onbevredigend.’’ Gieling ziet een verslechtering van de dienstverlening, terwijl de tarieven wel blijven stijgen, schrijft hij. Dat brievenbussen minder vaak worden geleegd, zit hem ook dwars. Hij vermoedt dat dit medeoorzaak is van de vertragingen, zeker bij tijdgevoelige post als rouwkaarten.

Het ombudsteam legt zijn verhaal voor aan PostNL, met de vraag hoe zij Gielings klachten beoordelen, wat de oorzaken kunnen zijn en wat er gedaan wordt om de betrouwbaarheid te verbeteren. Ook vragen we een reactie op de klacht dat de klantenservice onpersoonlijk en moeilijk bereikbaar is.

In het antwoord stelt PostNL dat men de klachten van meneer Gieling „zeer serieus” neemt. Daarom wil het bedrijf graag met hem in contact te komen. Tja, dat probeerde Gieling zelf ook steeds...

Rouw- en wenskaarten
Over rouwpost zegt de woordvoerder: ,,We begrijpen hoe belangrijk het is dat rouw- en wenskaarten op tijd worden bezorgd. PostNL heeft een speciaal proces voor rouwpost. We doen er alles aan om dit zorgvuldig te laten verlopen.”

Op de vraag naar structurele oorzaken – zoals personeelstekort, aangepaste routes of technische problemen – blijft het antwoord summier: ,,In sommige gevallen kunnen lokale of tijdelijke omstandigheden een rol spelen.” Op de klachtenprocedure en de ervaring dat die klantonvriendelijk is, komt geen directe reactie. Wel verwijst de zegsman naar een beleidswijziging: het legen van brievenbussen is ,,efficiënter’’ ingericht. Dat betekent in veel gevallen: minder vaak. Wie wil weten of zijn brievenbus nog dagelijks wordt geleegd, moet de informatie op de brievenbus bestuderen. Op https://www.postnl.nl/locatiewijzer/ kun je ook lezen hoe het in jouw wijk zit.

Postbezorging is voor velen meer dan een logistieke dienst. Bij belangrijke gebeurtenissen telt elke dag. Als een rouwkaart te laat komt, bestaat de kans dat een afscheid wordt gemist. Daarmee raakt ook het vertrouwen in de dienstverlening beschadigd. Dat is wat meneer Gieling met zijn verhaal zichtbaar wil maken: dat we als samenleving iets verliezen als zelfs de post niet meer (op tijd) komt.

Ook Léon Schaaf uit Blokker meldde zich bij ons. Voor een andere postmiskleun. In de PostNL-app zag hij dat er een brief onderweg was. Die kwam echter nooit aan. Achteraf bleek dat het om een enveloppe met foto’s van zijn kleinkind ging. PostNL kon niet achterhalen waar die dierbare verrassing was gebleven. De reactie: ,,Er worden dagelijks miljoenen brieven verstuurd en het kan wel eens fout gaan.”

Goedmakertje
Als goedmakertje ontving hij een postzegelcode om binnen vijf dagen een kaart te versturen. Een sympathiek gebaar, ware het niet dat hij niks van plan was te posten. ,,Een goedmakertje waar je dus niets aan hebt,” schrijft hij. ,,En dat jaagt je ook nog op kosten, want je moet zelf een kaart kopen.” In plaats van een pluim – zoals we die in de rubriek ’Klasse’ weleens uitdelen – stelt hij voor: ,,Zet er maar een cactus bij.”
Ja sorry dat we de post kwijt zijn, hier is een gratis postzegelcode zodat je een kaartje kunt sturen. Als je snel bent.
:')
pi_217747941
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja sorry dat we de post kwijt zijn, hier is een gratis postzegelcode zodat je een kaartje kunt sturen. Als je snel bent.
:')
Tja, het is dat je weet wat onderweg is maar de laatste jaren is het überhaupt nog maar de vraag of en wanneer er bezorgd wordt. Met een beetje geluk heb je een betrouwbare bezorger, maar bij veel verloop en wisselingen in de diensten heeft niemand meer overzicht van de bezorging in je wijk.
pi_217755841
De blinde helpen de...

PostNL krijgt concurrentie van grootste bezorger reclamefolders Spotta https://www.nu.nl/economi(...)-reclamefolders.html

Ik krijg nu al geregeld soms weken geen folderpakket, dan weer wel, dan weer niet. Alles behalve betrouwbare bezorging en het verloop in bezorging is gigantisch. Vroeger was dit nog een aantrekkelijk bijbaantje maar de lonen zijn echt onaantrekkelijk voor de gemiddelde Nederlander. En natuurlijk leuk dat VSP eerst van PostNL was en nu weer indirect gaat concurreren met elkaar.. maar goed dit gaat als ik het lees om geadresseerde reclamepost en mochten de loterijen, uber eats DM overgaan blijft er voor PostNL nog minder over. Ik zou de tijdschriften er niet via laten verzenden.. Oh wacht, haal Media Express dan maar weer van stal.

Wat zijn dit voor rare ontwikkelingen?
pi_217756445
Tsja. Nu de kwaliteit van Post NL zo dramatisch achteruit is gegaan, ruiken ook dit soort prutsers hun kans.
pi_217756593
Spotta, qua mentaliteit (minderjarige bezorgers uitbuiten, klachten negeren,. nee/nee-stickers op brievenbussen negeren met een trucje) sluiten ze in ieder geval haarfijn aan op de markt. :')
pi_217756830
Netwerk VSP heeft in het verleden (2007 t/m 2012) ook zakelijke geadresseerde post rondgebracht toen was het niet rendabel genoeg, zal nu wel (niet) anders zijn... https://nl.wikipedia.org/wiki/Netwerk_VSP

Zo is het cirkeltje weer rond!
  maandag 26 mei 2025 @ 15:12:05 #151
Bijdehand mannetje
pi_217759017
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De blinde helpen de...

PostNL krijgt concurrentie van grootste bezorger reclamefolders Spotta https://www.nu.nl/economi(...)-reclamefolders.html

Ik krijg nu al geregeld soms weken geen folderpakket, dan weer wel, dan weer niet. Alles behalve betrouwbare bezorging en het verloop in bezorging is gigantisch. Vroeger was dit nog een aantrekkelijk bijbaantje maar de lonen zijn echt onaantrekkelijk voor de gemiddelde Nederlander. En natuurlijk leuk dat VSP eerst van PostNL was en nu weer indirect gaat concurreren met elkaar.. maar goed dit gaat als ik het lees om geadresseerde reclamepost en mochten de loterijen, uber eats DM overgaan blijft er voor PostNL nog minder over. Ik zou de tijdschriften er niet via laten verzenden.. Oh wacht, haal Media Express dan maar weer van stal.

Wat zijn dit voor rare ontwikkelingen?
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Bezorgers bij Spotta zijn meestal middelbare scholieren die per folderpakket betaald krijgen (stukloon). Op de site van Spotta staat dat ze zich nu ook officieel hebben ingeschreven bij de ACM als postvervoerder. Maar dat betekent ook dat ze zich aan allerlei wettelijke regels moeten gaan houden, waar ze zich als folderbedrijf niet aan hoefden te houden. Een van die eisen is onder andere dat ze (mits hun omzet minstens 2 miljoen per jaar is) tenminste 80% van de bezorgers een arbeidsovereenkomst moet hebben.

Zie: https://www.acm.nl/nl/pos(...)etdiensten-aanbieden
pi_217759187
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Bezorgers bij Spotta zijn meestal middelbare scholieren die per folderpakket betaald krijgen (stukloon). Op de site van Spotta staat dat ze zich nu ook officieel hebben ingeschreven bij de ACM als postvervoerder. Maar dat betekent ook dat ze zich aan allerlei wettelijke regels moeten gaan houden, waar ze zich als folderbedrijf niet aan hoefden te houden. Een van die eisen is onder andere dat ze (mits hun omzet minstens 2 miljoen per jaar is) tenminste 80% van de bezorgers een arbeidsovereenkomst moet hebben.

Ze zullen de activiteiten wel splitsen. Meegeven met de huidige folderbezorging is sowieso dan maar èèn keer per week (als er bezorgd wordt). Maar ik lees ook dat het vooral om een aankondiging gaat dus daadwerkelijk realiseren is ook nog een dingetje. Het zal dan wel weer 'aan de bewoners van' worden. Gezien ze nu al amper de wijken op orde hebben qua bezetting zullen veel mensen reclamepost niet eens gaan missen haha. Maar goed, alles is ook gedaan om de discussie in de politiek op gang te houden die de komende tijd op de agenda staat. Het zal gek lopen mocht PostNL geen versoepeling krijgen voor brievenbuspost (zonder verdere subsidie).
pi_217759823
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De blinde helpen de...

Ik kreeg een tijd geleden stapels geadresseerde folderpakketten erbij omdat er in de helft van het dorp waar ik toen liep in het geheel geen folders werden bezorgd. Veel succes gewenst.
pi_217759951
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:34 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Ik kreeg een tijd geleden stapels geadresseerde folderpakketten erbij omdat er in de helft van het dorp waar ik toen liep in het geheel geen folders werden bezorgd. Veel succes gewenst.
waar geen bezorgers zijn zullen ze het wel door PostNL laten bezorgen. Deed VSP en Sandd ook een tijd.
pi_217760258
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:34 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ze zullen de activiteiten wel splitsen. Meegeven met de huidige folderbezorging is sowieso dan maar èèn keer per week (als er bezorgd wordt). Maar ik lees ook dat het vooral om een aankondiging gaat dus daadwerkelijk realiseren is ook nog een dingetje. Het zal dan wel weer 'aan de bewoners van' worden. Gezien ze nu al amper de wijken op orde hebben qua bezetting zullen veel mensen reclamepost niet eens gaan missen haha. Maar goed, alles is ook gedaan om de discussie in de politiek op gang te houden die de komende tijd op de agenda staat. Het zal gek lopen mocht PostNL geen versoepeling krijgen voor brievenbuspost (zonder verdere subsidie).
PostNL kan zelf al amper personeel vinden, bij Spotta zullen ze dan straks wel nog wat driftiger over de bodem van de arbeidsmarkt moeten schrapen om een aanwas van bezorgers op te bouwen.
pi_217760729
quote:

[..]

Als je zie hoe PostNL in het verleden is omgegaan met wettelijke regels waar ze zich aan moeten houden is omgegaan en wat voor minimale gevolgen dat gehad heeft verwacht ik niet dat dat bij een nieuw postbedrijf veel anders zal zijn.

Je komt gewoon met allerlei kutsmoesjes en de instanties zullen vrijwel alles wel weer door de vingers zien. Veel meer dan 'aanspreken' en 'de tijd geven om zaken op orde te brengen' zou ik er niet van verwachten :+
pi_217760921
quote:

[..]
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Nog meer asociale en opgefokte bezorgertjes in het verkeer en op straat.
pi_217761125
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nog meer asociale en opgefokte bezorgertjes in het verkeer en op straat.
Ja en die doen zo omdat ze te veel moeten doen in te weinig tijd dus de werkgevers zijn hier mede verantwoordelijk voor
pi_217761204
quote:

[..]

op indeed staan al enkele "vacature's " 15,08 p/u 4 weken vak etc.. na 7mnd kun je een vast contract krijgen, de hele tekst komt me bekend voor,een beetje lookalike van de post. Eerder las ik over die rouwkaarten dat is een grote bende,in een tv programma had die eerdere directeur beterschap beloofd.
  maandag 26 mei 2025 @ 20:32:54 #160
Bijdehand mannetje
pi_217762280
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:12 schreef lololo het volgende:

[..]
Als je zie hoe PostNL in het verleden is omgegaan met wettelijke regels waar ze zich aan moeten houden is omgegaan en wat voor minimale gevolgen dat gehad heeft verwacht ik niet dat dat bij een nieuw postbedrijf veel anders zal zijn.

Je komt gewoon met allerlei kutsmoesjes en de instanties zullen vrijwel alles wel weer door de vingers zien. Veel meer dan 'aanspreken' en 'de tijd geven om zaken op orde te brengen' zou ik er niet van verwachten :+
Ze beginnen nu al.

quote:
De Postwet eist dat 80 procent van het personeelsbestand in vaste dienst moet zijn. Volgens directeur Yme Pasma ‘een rare regel’ die stamt uit een tijd waarin er zorgen waren over bezorgers die onder het minimumloon werken.

Hierin krijgt de directeur bijval van Schinkel. ‘PostNL moet zich niet kunnen verschuilen achter antieke wettelijke verplichtingen die het bedrijf als monopolist bevoordelen.’
Volgens mij zijn er nog steeds volop zorgen over bezorgers (en andere beroepen aan de onderkant van de arbeidsmarkt) waar mensen onder het minimumloon werken. De betreffende wet is volgens mij ook moeilijk antiek te noemen (ik geloof dat ie uit 2010 stamt).

Dat de directeur van Spotta nu al de wet ter discussie stelt kan maar 1 reden hebben: hij heeft helemaal geen zin zijn bezorgers in dienst te nemen, hij wil ze gewoon lekker stukloon betalen, geen doorbetaling bij ziekte, geen ontslagbescherming etc. Waarmee hij onbedoeld juist aantoont dat zo'n wet keihard nodig is om de arbeidsmarkt te beschermen tegen misselijke mannetjes als hijzelf.
pi_217764080
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja en die doen zo omdat ze te veel moeten doen in te weinig tijd dus de werkgevers zijn hier mede verantwoordelijk voor
Ja, die ook. En dan komt er nu nog zo'n schraalpartij bij in deze markt.
pi_217772122
quote:
Volgens Hoogleraar Schinkel is meer concurrentie op de markt goed omdat het leidt tot een betere postdienst.
Twee concurrenten die tot een race naar de bodem in een terminaal ongezonde, krimpende markt worden gedwongen, leiden tot een betere postdienst. Oke.
pi_217773150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Twee concurrenten die tot een race naar de bodem in een terminaal ongezonde, krimpende markt worden gedwongen, leiden tot een betere postdienst. Oke.
Spotta heeft het wel degelijk over tijdschriften. Hopelijk niet, gezien de beroerde bezorgkwalitieit. Maar goed, als de prijs echt lager is zullen er vast weer uitgevers zich laten verleiden.. en ze blijven in het weekend bezorgen dus de bedoeling is wel degelijk samen met de folderpakketten samen. Nou, succes daarmee. De gemiddelde Spotta bezorger wil helemaal nie top huisnummer bezorgen. Overigens hoeft Spotta pas bezorgers vast in dienst te nemen bij 2 miljoen euro omzet en pas na de eerste twee jaar opstartfase. Er zal vast een creatieve boekhouder zijn die steeds net onder die 2 miljoen uitkomt..
pi_217774048
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Spotta heeft het wel degelijk over tijdschriften. Hopelijk niet, gezien de beroerde bezorgkwalitieit. Maar goed, als de prijs echt lager is zullen er vast weer uitgevers zich laten verleiden.. en ze blijven in het weekend bezorgen dus de bedoeling is wel degelijk samen met de folderpakketten samen. Nou, succes daarmee. De gemiddelde Spotta bezorger wil helemaal nie top huisnummer bezorgen. Overigens hoeft Spotta pas bezorgers vast in dienst te nemen bij 2 miljoen euro omzet en pas na de eerste twee jaar opstartfase. Er zal vast een creatieve boekhouder zijn die steeds net onder die 2 miljoen uitkomt..
Tijdschriften draaien zo lekker dat ze de bezorging overlaten aan Spotta?
  woensdag 28 mei 2025 @ 00:28:39 #165
Bijdehand mannetje
pi_217774752
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Op de website van Spotta zelf hebben ze het over direct mail. Dus (geadresseerde) reclame.

quote:
Volgens Hoogleraar Schinkel is meer concurrentie op de markt goed omdat het leidt tot een betere postdienst. ‘PostNL is sinds de overname van concurrent Sandd een privaat monopolie. We zien de gevolgen: hogere prijzen, slechtere dienstverlening, sobere arbeidsvoorwaarden en verzoeken om staatssteun.’ De Postwet, die geldt voor geadresseerde post, moet zo worden herzien dat ‘er weer concurrentie óp en óm de postmarkt kan ontstaan’, zegt de hoogleraar.
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een hoogleraar Mededingingseconomie zo'n enorme berg onzin uitkraamt? Concurrentie leidt volgens hem tot betere dienstverlening, lagere prijzen en blijkbaar ook nog eens betere arbeidsvoorwaarden! Onder welke steen heeft deze flapdrol de afgelopen 25 jaar gelegen? Anders had hij toch wel kunnen zien dat de concurrentie tussen PostNL, Sandd en Selektmail weliswaar tot lagere prijzen leidde, maar zeker niet tot betere service, en voor de arbeidsvoorwaarden was het helemaal funest! Er was een wapenwedloop aan de gang wie zijn bezorgers het hardste uit kon knijpen! Moeten we echt weer terug naar die tijd?
pi_217776073
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 00:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Op de website van Spotta zelf hebben ze het over direct mail. Dus (geadresseerde) reclame.
[..]
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een hoogleraar Mededingingseconomie zo'n enorme berg onzin uitkraamt? Concurrentie leidt volgens hem tot betere dienstverlening, lagere prijzen en blijkbaar ook nog eens betere arbeidsvoorwaarden! Onder welke steen heeft deze flapdrol de afgelopen 25 jaar gelegen? Anders had hij toch wel kunnen zien dat de concurrentie tussen PostNL, Sandd en Selektmail weliswaar tot lagere prijzen leidde, maar zeker niet tot betere service, en voor de arbeidsvoorwaarden was het helemaal funest! Er was een wapenwedloop aan de gang wie zijn bezorgers het hardste uit kon knijpen! Moeten we echt weer terug naar die tijd?
In het artikel in het AD heeft de Spotta directeur het ook over tijdschriften. https://www.ad.nl/economi(...)concurrent~ad28da6b/

Overigens wel bijzonder dat Spotta eerst bij PostNL hoorde en nu ze indirect concurrentie aangaan al kan het ook weer een politiek spel om regels wat losser te krijgen zijn want ze kunnen Spotta ook zo weer terug overnemen.
pi_217779799
PostNL is ook niet veel beter tegenwoordig. Weer sinds zaterdag een poststuk in de app, dus vrijdag gesorteerd en ook vandaag nog niet bezorgd. Morgen Hemelvaartsdag dus pas op zijn vroegst vrijdag dan. Hoe kan dat nou weer een extra werk kosten?

[ Bericht 5% gewijzigd door IsItMeOrYou op 28-05-2025 20:08:03 ]
pi_217781246
https://archive.is/202505(...)eeft-gezet~a1193d6c/

dit kan toch niet meer,er zou toezicht op zijn,nu zijn ze het 10voudige kwijt en de post een klant kwijt.
pi_217783009
¤150 verdiend aan die postnl aandelen troep. Ze neuken aandeelhouders in de kont behalve mij, ik heb lekker deze mini pump meegepakt.
pi_217785380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 22:32 schreef Vvdjemoeder het volgende:
¤150 verdiend aan die postnl aandelen troep. Ze neuken aandeelhouders in de kont behalve mij, ik heb lekker deze mini pump meegepakt.
nou mooi dat je het even vertelt, en nu?
pi_217787449
KLB / Volwassenen die nog steeds bij een supermarkt werken

lekkere gedachte over ons ouderen,ze zijn veel te veel verpest(jammer dat ze de jaren 50/80 niet meegemaakt hebben),bij bijv. een post zijn ze niet te vinden,daar moet je namelijk letterlijk uit de naad werken voor een niet heel bijzondere vergoeding,en dan worden ze "moe"
pi_217787471
Hoe zijn jullie ervaringen met de boeken? Vind het zelf niet goed georganiseerd,om 3 tassen bij 14/16 tassen post te droppen(piekwijken)Laat ze die boeken tijdens " zomerdal " bezorgen,dan hoeven ze ook niet te korten.
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:21:07 #173
Bijdehand mannetje
pi_217788593
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 13:38 schreef ophaling10 het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met de boeken? Vind het zelf niet goed georganiseerd,om 3 tassen bij 14/16 tassen post te droppen(piekwijken)Laat ze die boeken tijdens " zomerdal " bezorgen,dan hoeven ze ook niet te korten.
Je mag de boeken ook een dag later bezorgen, als je wijk een dalwijk is.
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:26:01 #174
Bijdehand mannetje
pi_217788623
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 13:34 schreef ophaling10 het volgende:
KLB / Volwassenen die nog steeds bij een supermarkt werken

lekkere gedachte over ons ouderen,ze zijn veel te veel verpest(jammer dat ze de jaren 50/80 niet meegemaakt hebben),bij bijv. een post zijn ze niet te vinden,daar moet je namelijk letterlijk uit de naad werken voor een niet heel bijzondere vergoeding,en dan worden ze "moe"
Zijn ouderen niet te vinden bij de post? In mijn bezorggebied zijn er genoeg, hoor, zelfs meerdere bezorgers die de pensioengerechtigde leeftijd al bereikt hebben.
pi_217800049
Mijn poststuk die op zaterdag (dus vrijdag gesorteerd) in de app stond stond vandaag weer met een nieuwe foto (nu met sorteermachkensticker) maar ook vandaag nog niet bezorgd. Het is zelfs postzegelpost. Hoe kan dit een week duren? Ja Hemelvaartsdag maar dat is pas deze week. Dan zaten we al op de 3 bezorgdagen vertraging..
pi_217800491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Zijn ouderen niet te vinden bij de post? In mijn bezorggebied zijn er genoeg, hoor, zelfs meerdere bezorgers die de pensioengerechtigde leeftijd al bereikt hebben.
Dat bedoel ik niet,jongeren,die gaan dat echt niet doen
pi_217802160
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 18:14 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Mijn poststuk die op zaterdag (dus vrijdag gesorteerd) in de app stond stond vandaag weer met een nieuwe foto (nu met sorteermachkensticker) maar ook vandaag nog niet bezorgd. Het is zelfs postzegelpost. Hoe kan dit een week duren? Ja Hemelvaartsdag maar dat is pas deze week. Dan zaten we al op de 3 bezorgdagen vertraging..
Misschien verkeerd bezorgd en daarna opnieuw in het bezorgproces terechtgekomen?
  maandag 2 juni 2025 @ 15:46:15 #179
Bijdehand mannetje
pi_217829651
quote:
Dus de post gaat gewoon mee in het bestaande foldernetwerk, met de 15-jarigen die het nu ook al bezorgen (of in de oud papierbak sodemieteren).

Die directeur zal natuurlijk wel balen dat ie dus straks 80% van de folderbezorgers, die nu allemaal stukloon krijgen, in loondienst moet nemen. Maar daar zal ie wel weer een list op verzinnen. Weliswaar is de omzet van Spotta met 75 miljoen al ruim hoger dan de 2 miljoen omzet die je moet hebben om je bezorgers in loondienst te nemen, maar die 2 miljoen moet dan wel puur uit de postbezorging komen. En door de post en de folders met dezelfde bezorgers mee te geven kun je gelijk al wat makkelijker sjoemelen. Want stel dat Spotta straks een omzet van 80 miljoen heeft. Dan is er vast wel een manier om boekhoudkundig een deel van de postomzet bij de folderomzet te boeken, zodat de postomzet kunstmatig laag blijft.
pi_217839716
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dus de post gaat gewoon mee in het bestaande foldernetwerk, met de 15-jarigen die het nu ook al bezorgen (of in de oud papierbak sodemieteren).

Die directeur zal natuurlijk wel balen dat ie dus straks 80% van de folderbezorgers, die nu allemaal stukloon krijgen, in loondienst moet nemen. Maar daar zal ie wel weer een list op verzinnen. Weliswaar is de omzet van Spotta met 75 miljoen al ruim hoger dan de 2 miljoen omzet die je moet hebben om je bezorgers in loondienst te nemen, maar die 2 miljoen moet dan wel puur uit de postbezorging komen. En door de post en de folders met dezelfde bezorgers mee te geven kun je gelijk al wat makkelijker sjoemelen. Want stel dat Spotta straks een omzet van 80 miljoen heeft. Dan is er vast wel een manier om boekhoudkundig een deel van de postomzet bij de folderomzet te boeken, zodat de postomzet kunstmatig laag blijft.
ik verwacht eerdaags weer een hoop post,met het gevallen kabinet,kunnen ze neit zeggen dat het minder wordt..
Heb je de Or mail ook ontvangen?
pi_217839970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ik verwacht eerdaags weer een hoop post,met het gevallen kabinet,kunnen ze neit zeggen dat het minder wordt..
Heb je de Or mail ook ontvangen?
Binnen nu en 3 maanden ;) eigenlijk ook een verkapte jaarlijkse subsidie ondertussen geworden die stempassen en lijsten onderhand jaarlijks.. heeft PostNL toch de gevraagde tegemoetkoming gekregen :+
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:32:40 #182
Bijdehand mannetje
pi_217840512
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:33 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Binnen nu en 3 maanden ;) eigenlijk ook een verkapte jaarlijkse subsidie ondertussen geworden die stempassen en lijsten onderhand jaarlijks.. heeft PostNL toch de gevraagde tegemoetkoming gekregen :+
Waarschijnlijk zijn de nieuwe verkiezingen in november. Dat is blijkbaar de politieke definitie van "zo snel mogelijk".
  woensdag 4 juni 2025 @ 15:32:01 #183
Bijdehand mannetje
pi_217848686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zijn de nieuwe verkiezingen in november. Dat is blijkbaar de politieke definitie van "zo snel mogelijk".
En natuurlijk ook weer deze maand een enorme mailing van de woningcorporaties aan de huurders dat de huurbevriezing niet door gaat.

Zo zie je maar, doet deze waardeloze (demissionaire) regering toch nog iets voor dit bedrijf. ;)
pi_217858953
Er is weer een nieuwe editie verschenen:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2025/250603%20PiB%20juni.pdf
  vrijdag 6 juni 2025 @ 00:11:13 #185
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217862973
Ok, volgens de nieuw bezorgersbijbel (van wel 16 hele blz). Heb je nu dus recht op een apart extra blokje op je rooster voor aflooptijd. Dus ik denk doe is proactief, laten we de planning daar eens om vragen.

Ha, hoe goed denken we dat dat gaat?
(Ja wordt vervolgd)
Loesje
pi_217868627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En natuurlijk ook weer deze maand een enorme mailing van de woningcorporaties aan de huurders dat de huurbevriezing niet door gaat.

Zo zie je maar, doet deze waardeloze (demissionaire) regering toch nog iets voor dit bedrijf. ;)
29 oktober is definitief(verkiezingen) als iedereen nu vrij neemt rond die periode,kun je lachen :)
pi_217883893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 18:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
29 oktober is definitief(verkiezingen) als iedereen nu vrij neemt rond die periode,kun je lachen :)
rond die periode is te vaag
.... eerst kieslijsten en daarna pas stembiljetten en per gemeente ook nog verschillend...en wie moet vrijnemen dan? de bezorger de voorbereider de machine operators etc..... leuk bedacht maar dan staken zinvoller, maar binnen de post durft niemand dat meer, die post ligt er daarna toch ook nog en gaat niet weg... bij de NS vervoer je mensen en die gaan van dat perron weg en zijn het er niet een paar duizend meer de volgende ochtend
pi_217883901
dubbel
  maandag 9 juni 2025 @ 23:00:21 #189
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217898262
Weet iemand hier wanneer het zomerdal begint? Weet zeker dat ik het ergens heb gezien. Maar geen idee meer waar.
Loesje
pi_217898348
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier wanneer het zomerdal begint? Weet zeker dat ik het ergens heb gezien. Maar geen idee meer waar.
Het hele jaar toch? ;)
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:40:34 #191
Bijdehand mannetje
pi_217902325
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Week 27 t/m week 35. Stond in de OR-nieuwsbrief.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 23:44:17 #192
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217907204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Week 27 t/m week 35. Stond in de OR-nieuwsbrief.
Ah daarom kon ik het niet vinden. Was aan het zoeken op de site. Natuurlijk totaaaal logische dat het daar niet staat en dat je de communicatie daarover aan de or overlaat. Maar nog 3 weken dus. Het voelt niet erg rustig op het moment nog.
Loesje
pi_217919151
quote:
You don't have permission to access this resource. Lijkt erop dat de ACM geen deep-linken toestaat.

Ik neem aan dat je dit artikel bedoelt:
quote:
De rechtbank Rotterdam is van oordeel dat Spotta met haar dienst Folderkiezer geen postvervoerbedrijf is. Spotta haalt geen geadresseerde postpakketten op van derden (adverteerders). Hierdoor doorlopen de poststukken van Spotta niet de gehele keten van postvervoer. Spotta hoeft zich daarom niet te registreren als postvervoerbedrijf bij de ACM. Tegen de uitspraak van de rechtbank staat nog hoger beroep open bij het CBb.

Lees de uitspraak van de rechtbank Rotterdam
pi_217919260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:31 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
You don't have permission to access this resource. Lijkt erop dat de ACM geen deep-linken toestaat.

Ik neem aan dat je dit artikel bedoelt:
[..]
Nee, ik linkte eigenlijk naar de nieuwe post- en pakketmonitor van 2024. Vreemd dat deep-linken vanuit FOK! niet werkt, op andere fora kan ik wel gewoon linken.

Ik dacht eigenlijk dat er eerder al uitspraak was gedaan over Spotta. De conclusie daarbij was dat het weliswaar geadresseerde reclamepost was, ondanks dat er geen adres op het poststuk zelf staat, maar een code en op een aparte lijst voor de bezorger het adres wat bij die code hoort. Desondanks hoefde Spotta zich niet te registreren, omdat ze alleen eigen poststukken bezorgen en geen poststukken van derden. Die folderpakketten worden namelijk door Spotta zelf gemaakt en gelden dus als het poststuk, niet de individuele folders erin die wel van derden zijn.
pi_217919898
Kwaliteit postbezorging daalt hard: bijna 1 op de 7 brieven te laat of niet bezorgd https://www.nu.nl/economi(...)of-niet-bezorgd.html

PostNL moet 95 procent van de brieven binnen 24 uur op de juiste plek bezorgen. Maar waar dat in 2020 nog bijna lukte met een percentage van 94,3 procent, is dat inmiddels gezakt naar 86,0 procent.

Ondertussen wacht ik nog zelf, op 2 internationale poststukken verstuurd 23 mei.. (geen China rommel). Het is de laatste weken echt weer hommeles. Er is altijd wel een reden: personeelstekort, vakantiegeld, sorteercentra problemen, slecht werkend personeel etc. etc.
pi_217922168
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:10 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Kwaliteit postbezorging daalt hard: bijna 1 op de 7 brieven te laat of niet bezorgd https://www.nu.nl/economi(...)of-niet-bezorgd.html

PostNL moet 95 procent van de brieven binnen 24 uur op de juiste plek bezorgen. Maar waar dat in 2020 nog bijna lukte met een percentage van 94,3 procent, is dat inmiddels gezakt naar 86,0 procent.

Ondertussen wacht ik nog zelf, op 2 internationale poststukken verstuurd 23 mei.. (geen China rommel). Het is de laatste weken echt weer hommeles. Er is altijd wel een reden: personeelstekort, vakantiegeld, sorteercentra problemen, slecht werkend personeel etc. etc.
dat is wel heel slecht 86% wat gaan ze eraan doen? het gros van de bezorgers loopt zich de teentjes iedere dag,de laatste weken (5 weken)is het gewoon absurd veel en idd de pakketten .
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:18:02 #199
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217925683
Dit nieuwe systeem is gewoon beroerd. Het laat nul ruimte voor overloop en het stapelt vertraging op vertraging.

Maandag is er binnen niet volledig gesorteerd want pinksteren. Dinsdag dus incomplete post. Vandaag gigantisch veel oa de folderpakketten voor deze week die dus over 3 dagen aflopen. Vroeger konden we om zulke momenten nog heen werken. Maar dit systeem draait gewoon alles vast, het kan nul aanpassing aan lijkt wel.
Loesje
pi_217926125
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')