En vanaf morgen komt de maandagbezorging en fulltime baan voor de postbode terug?quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:32 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.emerce.nl/nie(...)d-ceo-herna-verhagen
incl. film
Oftewel: we maken van thuisbezorgen straks een luxe en bijbetalen.quote:Vanaf nu kun je er voor kiezen om je pakket naar Denemarken, Zweden en Duitsland ook bij een ophaalpunt (ook wel PUDO-point) te laten bezorgen. Dat is in deze landen heel normaal én je krijgt korting als je voor een ophaalpunt kiest
er stond vanmorgen een reactie onder ,de youtube,die hebben ze weggehaald,ja het was wel de waarheid.quote:Op dinsdag 15 april 2025 07:51 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En vanaf morgen komt de maandagbezorging en fulltime baan voor de postbode terug?nou zoals elke persoon nieuw in functie (ook al werkt ie reeds bij PostNL) zal er de komende maanden een charme offensief komen richting klant en politiek dat we de 'klant weer centraal moeten stellen en de kwaliteit en betrouwbaarheid omhoog moet' om vervolgens volgend jaar verder te snijden in de bezorgdagen en de arbeidsvoorwaarden
Mark my words.
denk niet dat hier veel pakketbezorgers meelezenquote:Op woensdag 23 april 2025 17:31 schreef littlemindy het volgende:
Voor de kenners hier: Ik woon in een appartement op de tweede verdieping en heb nu al 2x in één week gehad dat de pakketbezorger aan de intercom zegt: "Ik zet uw pakketje in de lift". Vervolgens moet ik zelf rennen om op tijd bij de lift te zijn om het (onbeheerd achtergelaten) pakketje terug te vinden. Dit kan toch niet zomaar?
Is het niet meer gebruikelijk het pakketje gewoon aan de deur af te leveren? Dan heb ik nog liever dat hij vraagt of ik zelf naar beneden wil komen. Die lift kan ook naar verdieping 7 gaan, als iemand daar toevallig op het knopje drukt.
DHL pleurt hier de pakketjes in de hal, iedereen die binnen komt kan erbij, ook mensen die niet in de flat wonen en met iemand mee glippenquote:Op woensdag 23 april 2025 17:31 schreef littlemindy het volgende:
Voor de kenners hier: Ik woon in een appartement op de tweede verdieping en heb nu al 2x in één week gehad dat de pakketbezorger aan de intercom zegt: "Ik zet uw pakketje in de lift". Vervolgens moet ik zelf rennen om op tijd bij de lift te zijn om het (onbeheerd achtergelaten) pakketje terug te vinden. Dit kan toch niet zomaar?
Is het niet meer gebruikelijk het pakketje gewoon aan de deur af te leveren? Dan heb ik nog liever dat hij vraagt of ik zelf naar beneden wil komen. Die lift kan ook naar verdieping 7 gaan, als iemand daar toevallig op het knopje drukt.
De meesten in dit topic zijn postbezorger of postbode. Maar voor zover ik weet moet een pakketchauffeur de pakjes gewoon tot aan je voordeur bezorgen. De chauffeur mag uiteraard wel vragen of je beneden wilt komen of dat het goed is dat íe het pakket in de lift zet, maar als de ontvanger wil dat íe boven komt, dan moet de chauffeur dat gewoon doen. Tenzij je hoger dan de 3e verdieping woont en er geen lift is, of de lift kapot is.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:31 schreef littlemindy het volgende:
Nee klopt. Al verschilt het echt per bezorger. Hier een bezorger die wel netjes aanbelt en naar boven komt, al hoeft dat van mij niet. Andere bezorgers gooien alles zonder toestemming en aanbellen meteen in de hal beneden zonder melding, dat kan echt niet want dan is het binnen mum van tijd weg. Laatst ook toen ik toevallig langskwam en een bezorger stond duwde die een pakje van Rituals in mijn handen, terwijl het niet voor mij was dus maar netjes gezegd en toen ging ie alsnog naar het huisnummer toe.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:06 schreef V__L_N het volgende:
Het mag niet. Maar wat doe je er aan, het is niet dat de postnl iets doet met de klacht.
Hier was het alleen dinsdag rustig. Woensdag heel veel NPL-pakjes, vandaag een hah-blaafdje van een lokale zorgverzekeraar EN voor het halve dorp brieven over de huurverhoging (die zeer waarschijnlijk niet eens doorgaat).quote:Op donderdag 24 april 2025 09:28 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Qua post is het nu weer even rustig. Kan misschien ook door de feestdagen komen?
https://www.woonbond.nl/nieuws/update-huurbevriezing/quote:Op donderdag 24 april 2025 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het alleen dinsdag rustig. Woensdag heel veel NPL-pakjes, vandaag een hah-blaafdje van een lokale zorgverzekeraar EN voor het halve dorp brieven over de huurverhoging (die zeer waarschijnlijk niet eens doorgaat).
quote:De VEB suggereerde om desnoods pakketten via een spin-off los te weken en de postdivisie in een sterfhuis achter te laten. Het is onacceptabel dat aandeelhouders van een beursgenoteerd bedrijf in feite gedwongen worden om jarenlang een publieke taak te subsidiëren.
Ach, die arme aandeelhouders toch! Jarenlang gedwongen om ons te subsidiëren! Wat zijn bij wij PostNL toch nare mensen! Eerst mensen een pistool tegen het hoofd zetten en dwingen onze aandelen te kopen, en vervolgens ook nog eens dreigen bij elke aandeelhouder die overweegt zijn aandelen PostNL te verkopen een Cobra door de brievenbus te gooien! Wat een maffiapraktijken!quote:
Dinsdag en woensdag was hier rustig. Donderdag en vrijdag compleet ontploft. Gisteren had ik hele stapels losse veronicagidsen in mijn dal zitten.quote:Op donderdag 24 april 2025 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het alleen dinsdag rustig. Woensdag heel veel NPL-pakjes, vandaag een hah-blaafdje van een lokale zorgverzekeraar EN voor het halve dorp brieven over de huurverhoging (die zeer waarschijnlijk niet eens doorgaat).
En dan komen ze er achter dat pakketten toch niet zo rendabel is als ze denken. Postnl pakketten is zakelijk zo duur geworden voor kleine bedrijven dat er soms 1,50 tot 2 euro verschil zit tussen postnl en bv dhl of dpd. Het bedrijf leeft alleen nog maar op de grote bedrijven en die laten zich niet melken.quote:
Je kan beter niet werken en aandelen kopen tegenwoordig.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ach, die arme aandeelhouders toch! Jarenlang gedwongen om ons te subsidiëren! Wat zijn bij wij PostNL toch nare mensen! Eerst mensen een pistool tegen het hoofd zetten en dwingen onze aandelen te kopen, en vervolgens ook nog eens dreigen bij elke aandeelhouder die overweegt zijn aandelen PostNL te verkopen een Cobra door de brievenbus te gooien! Wat een maffiapraktijken!
https://www.ad.nl/economi(...)-op-scherp~a0dd911f/quote:Op woensdag 30 april 2025 17:47 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Bol gaat een proef doen met eigen bezorging in de regio Rotterdam en Utrecht. Voor PostNL zal het mocht de proef succesvol zijn in ieder geval wat paketten kosten terwijl ze juist in gesprek willen met grote klanten omdat de winst al onder druk staat..
Bij pakketten is er alleen meer omzet door prijsstijgingen hoor. Denk dat het dit jaar niet beter gaat zijn, door alle onrust wordt er minder besteld. Wie weet helpt de postmailing van de woningcorporaties, die sturen dubbel ivm de verwachte huurbevriezing. Je merkt bij alles dat de bespaarstand aanstaat dus post zal minder worden. Tijdschriften komen ook minder vaak uit of stoppen. Het is hopen op verkiezingen voor het volume.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:29 schreef ophaling10 het volgende:
als ze het maar niet bij de bezorging gaan afknagen,in die divisie is de rek eruit.
https://www.emerce.nl/nie(...)-verdere-afname-post
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |