Het zou me niks verbazen. Afgelopen zaterdag op een zogenaamde daldag huisaanhuis dat Gall & Gall blaadje er tussen. Dat had ik donderdag al moeten hebben.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:15 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Volgens mij zijn er weer veel vertragingen in de sorteercentra? Onder andere Noord Holland.
die folderpakketten komen de laatste tijd niet,of langere tijd niet(boze mensen)en of veel te laat op di en wo.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen. Afgelopen zaterdag op een zogenaamde daldag huisaanhuis dat Gall & Gall blaadje er tussen. Dat had ik donderdag al moeten hebben.
En dat is schering en inslag tegennwoordig. Dus met name op daldagen moet ik flink plussen, want die looptijden zijn gebaseerd op enkel pakjes en postzegelpost, maar ze gooien er vrolijk nog wat achterstallige post van eerdere dagen doorheen.
PostNL is en blijft ook het enige bedrijf dat ik ken dat een product dat niet goed verkoopt duurder maakt en dan heel verbaasd is dat het nog slechter gaat verkopen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En weer 10 cent omhoog per 1 juli: https://nos.nl/artikel/25(...)zorging-kost-te-veel
Dat is ook de bedoeling. Ze zetten alles op alles om van de 'next day' bezorging af te komen en dat kan alleen maar als de oranje brievenbussen leger en leger zitten zodat ze met cijfers kunnen laten zien aan de politiek: kijk, echt niemand stuurt meer post dus laat ons er 72 uur over doen zodat wij 'goedkoper' kunnen werken. In de praktijk heeft alles nu al dagen vertraging dus de gemiddelde klant zal het niet eens merken..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL is en blijft ook het enige bedrijf dat ik ken dat een product dat niet goed verkoopt duurder maakt en dan heel verbaasd is dat het nog slechter gaat verkopen.
dat is helemaal niet waar, er is amper nog post, zie de mediaberichten dikke terugloop, etc.. ja in salarisbetalen.zzzzquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Lijkt wel alsof ze alles opgespaard hebben voor vandaag... En dan is er nog geen feestdag geweest. Donderdag is vaak de drukste dag, zal na Hemelvaartsdag ook wel een paar dagen achterlopen.
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)-contractwijzigingenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:06 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling. Ze zetten alles op alles om van de 'next day' bezorging af te komen en dat kan alleen maar als de oranje brievenbussen leger en leger zitten zodat ze met cijfers kunnen laten zien aan de politiek: kijk, echt niemand stuurt meer post dus laat ons er 72 uur over doen zodat wij 'goedkoper' kunnen werken. In de praktijk heeft alles nu al dagen vertraging dus de gemiddelde klant zal het niet eens merken..Ik heb weer post (postzegelpost) in de app sinds vrijdag en vandaag nog steeds niet ontvangen. Dan gaat er ergens structureel wat mis in de sortering.
lekker weer die natuurboeken komende weken, niet dusquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen. Afgelopen zaterdag op een zogenaamde daldag huisaanhuis dat Gall & Gall blaadje er tussen. Dat had ik donderdag al moeten hebben.
En dat is schering en inslag tegennwoordig. Dus met name op daldagen moet ik flink plussen, want die looptijden zijn gebaseerd op enkel pakjes en postzegelpost, maar ze gooien er vrolijk nog wat achterstallige post van eerdere dagen doorheen.
nou ja stel dat je die niet meer zou hebben dan begint de post wel heel erg op te houden, vooral belastingen en loterijen houden nu het bedrijf overeindquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
lekker weer die natuurboeken komende weken, niet dus
Nou, vergeet de reclame niet. Flinterdunne foldertjes van Jan en alleman. De rest loopt idd wel terug, maar daar zit een groot postnl wanprestatie deel bij: gidsen, post en pakjes die niet of te laat komen en begeleid worden door slecht verzorgde IT. Bestel zelf 10 keer liever via DHL.Die natuurboeken zijn vooral zwaar voor de fiets.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:50 schreef liedetector het volgende:
[..]
nou ja stel dat je die niet meer zou hebben dan begint de post wel heel erg op te houden, vooral belastingen en loterijen houden nu het bedrijf overeind
die droppen ze nog even bij de piekwijken,hier valt de "rust" wel mee dagelijks heb je meer dan ooit,10/12 zakken stampvol (per wijk) en soms meer,die je in een 2:30uur moet afleveren,met 3 keer heen en weer a 20/25min die 2:30uur red je never.quote:Op donderdag 22 mei 2025 07:43 schreef Bezorgertje het volgende:
.Die natuurboeken zijn vooral zwaar voor de fiets.
Ja sorry dat we de post kwijt zijn, hier is een gratis postzegelcode zodat je een kaartje kunt sturen. Als je snel bent.quote:Rouwkaarten te laat, klachten ook moeilijk te bezorgen – wat is er aan de hand bij PostNL?
Haarlem Rouwkaarten die nooit aankomen, felicitatiepost die pas weken later op de mat valt, en een klachtenprocedure waarbij je eindeloos met een chatbot praat of in de wacht hangt. Dan groeit vanzelf het gevoel dat je niet alleen post mist, maar ook gehoor.
In één jaar tijd gingen drie postmomenten bij S. Gieling in Haarlem mis. In september 2024 hoorde hij pas achteraf dat een goede kennis was overleden - de rouwkaart is nooit op de deurmat gevallen. In januari 2025 arriveerden zeven verjaardagskaarten ruim anderhalve week te laat. Onlangs werd een rouwkaart pas zes dagen na verzending bezorgd, dat was een dag ná de crematie.
Toen Gieling PostNL wilde aanspreken op deze fouten, ging dat zeer moeizaam. De chatbot begreep zijn vraag niet, telefonisch hing hij meermaals twintig minuten in de wacht, en ook daarna volgde geen adequate oplossing. ,,Je geeft het uiteindelijk op,” schrijft hij het Ombudsteam.
Hij trok bij ons aan de bel omdat hij het idee heeft dat de postbezorging steeds onbetrouwbaarder wordt. Niet alleen de bezorging zelf, maar ook de afhandeling van klachten roept bij hem frustratie op. ,,Onpersoonlijk en onbevredigend.’’ Gieling ziet een verslechtering van de dienstverlening, terwijl de tarieven wel blijven stijgen, schrijft hij. Dat brievenbussen minder vaak worden geleegd, zit hem ook dwars. Hij vermoedt dat dit medeoorzaak is van de vertragingen, zeker bij tijdgevoelige post als rouwkaarten.
Het ombudsteam legt zijn verhaal voor aan PostNL, met de vraag hoe zij Gielings klachten beoordelen, wat de oorzaken kunnen zijn en wat er gedaan wordt om de betrouwbaarheid te verbeteren. Ook vragen we een reactie op de klacht dat de klantenservice onpersoonlijk en moeilijk bereikbaar is.
In het antwoord stelt PostNL dat men de klachten van meneer Gieling „zeer serieus” neemt. Daarom wil het bedrijf graag met hem in contact te komen. Tja, dat probeerde Gieling zelf ook steeds...
Rouw- en wenskaarten
Over rouwpost zegt de woordvoerder: ,,We begrijpen hoe belangrijk het is dat rouw- en wenskaarten op tijd worden bezorgd. PostNL heeft een speciaal proces voor rouwpost. We doen er alles aan om dit zorgvuldig te laten verlopen.”
Op de vraag naar structurele oorzaken – zoals personeelstekort, aangepaste routes of technische problemen – blijft het antwoord summier: ,,In sommige gevallen kunnen lokale of tijdelijke omstandigheden een rol spelen.” Op de klachtenprocedure en de ervaring dat die klantonvriendelijk is, komt geen directe reactie. Wel verwijst de zegsman naar een beleidswijziging: het legen van brievenbussen is ,,efficiënter’’ ingericht. Dat betekent in veel gevallen: minder vaak. Wie wil weten of zijn brievenbus nog dagelijks wordt geleegd, moet de informatie op de brievenbus bestuderen. Op https://www.postnl.nl/locatiewijzer/ kun je ook lezen hoe het in jouw wijk zit.
Postbezorging is voor velen meer dan een logistieke dienst. Bij belangrijke gebeurtenissen telt elke dag. Als een rouwkaart te laat komt, bestaat de kans dat een afscheid wordt gemist. Daarmee raakt ook het vertrouwen in de dienstverlening beschadigd. Dat is wat meneer Gieling met zijn verhaal zichtbaar wil maken: dat we als samenleving iets verliezen als zelfs de post niet meer (op tijd) komt.
Ook Léon Schaaf uit Blokker meldde zich bij ons. Voor een andere postmiskleun. In de PostNL-app zag hij dat er een brief onderweg was. Die kwam echter nooit aan. Achteraf bleek dat het om een enveloppe met foto’s van zijn kleinkind ging. PostNL kon niet achterhalen waar die dierbare verrassing was gebleven. De reactie: ,,Er worden dagelijks miljoenen brieven verstuurd en het kan wel eens fout gaan.”
Goedmakertje
Als goedmakertje ontving hij een postzegelcode om binnen vijf dagen een kaart te versturen. Een sympathiek gebaar, ware het niet dat hij niks van plan was te posten. ,,Een goedmakertje waar je dus niets aan hebt,” schrijft hij. ,,En dat jaagt je ook nog op kosten, want je moet zelf een kaart kopen.” In plaats van een pluim – zoals we die in de rubriek ’Klasse’ weleens uitdelen – stelt hij voor: ,,Zet er maar een cactus bij.”
Tja, het is dat je weet wat onderweg is maar de laatste jaren is het überhaupt nog maar de vraag of en wanneer er bezorgd wordt. Met een beetje geluk heb je een betrouwbare bezorger, maar bij veel verloop en wisselingen in de diensten heeft niemand meer overzicht van de bezorging in je wijk.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja sorry dat we de post kwijt zijn, hier is een gratis postzegelcode zodat je een kaartje kunt sturen. Als je snel bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |