Je hoeft geen hoogleraar te zijn om te weten dat het de komende jaren alleen maar daalt. Wat erger is dat er staat 'te laat of niet bezorgd'. Vooral die laatste categorie is natuurlijk heel slecht. De verhalen over niet of te laat bezorgde rouwkaarten waren eerder echt een uitzondering, nu komt het helaas vrij regelmatig voor. Los van alle hardwerkende bezorgers die zich wel inzetten voor de klant, het is de laatste jaren toch echt 'niet mijn probleem' mentaliteit geworden. Morgen weer een dag. Of niet. Bezorging de volgende dag of daarop, is allang niet meer het uitgangspunt. Een gemiddelde verjaardagskaart doet er vaak al een week over. En als je pech hebt dat je in een wijk woont met onderbezetting of een slechte bezorger is het helemaal huilen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 04:26 schreef liedetector het volgende:
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
Het ergste is nog dat dat systeem zo buggy als wat is. Regelmatig komen er toch poststukken doorheen voor adressen die niet bestaan en dat systeem heeft ook nog moeite met huisnummer toevoegingen. Als hele wijken gesloopt zijn werkt het ook niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 04:26 schreef liedetector het volgende:
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
Het mooie is ook nog dat PostNL (zonder aankondiging) op dinsdag tijd van de X-wijken afhaalde omdat er ivm Pinksteren minder post was. Maar de meeste dinsdagpost (TV-gidsen, Donald Duck, Libelle, flinke lading Kampioenen) schoof gewoon door naar donderdag. Maar denk maar niet dat PostNL er donderdag uit zichzelf 1 minuut bij zet. Terwijl het gisteren echt mega-druk was, als in KNJ-hoeveelheden! Veel wijken hadden zelfs meerdere tassen kleine post, onder andere door een loterijenmailing, iets van de gemeente EN een brief van de plaatselijke woningcorporatie.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:18 schreef V__L_N het volgende:
Dit nieuwe systeem is gewoon beroerd. Het laat nul ruimte voor overloop en het stapelt vertraging op vertraging.
Maandag is er binnen niet volledig gesorteerd want pinksteren. Dinsdag dus incomplete post. Vandaag gigantisch veel oa de folderpakketten voor deze week die dus over 3 dagen aflopen. Vroeger konden we om zulke momenten nog heen werken. Maar dit systeem draait gewoon alles vast, het kan nul aanpassing aan lijkt wel.
hier al 2 dagen 4 rijen machinepost plus de rest.(per piekwijk)quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Veel wijken hadden zelfs meerdere tassen kleine post
kort samengevat willen ze niet betalen ,ja dan krijg je de 86% deksel op je neus.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL wil ons blijkbaar met een schuldgevoel opzadelen omdat we in hun ogen te veel kletsen en niet snel/efficiënt genoeg werken. Toch wel schandalig eigenlijk dat een ongetwijfeld goedbetaalde manager vanachter haar bureau in een ongetwijfeld geairconditioneerd kantoor de laagstbetaalden in dit bedrijf (die ook vandaag weer mochten zweten in de bloedhitte, vanuit een stikhete garagebox waar zelfs geen wc of stromend water aanwezig zijn) zo toe durft te spreken.
Mochten er desondanks postbezorgers zijn die zich schuldig voelen omdat ze plussen, dan raad ik ze aan eens op te zoeken hoeveel miljoenen Herna Verhagen de afgelopen jaren mocht toucheren.
Overigens klopt dat hele verhaal over die jaarlijks opnieuw berekende looptijden niet. Er is slechts 1x berekend, op basis van hoeveelheid post EN af te leggen afstand, hoeveel tijd je voor je wijk krijgt. Dat was toen Logisch Bezorgen net werd ingevoerd. En daarna zijn ze, ongetwijfeld omdat dat makkelijker/sneller was, weer overgegaan op de oude methode van elke wijk met een IDENTIEK percentage korten, zonder rekening te houden met de daadwerkelijke volumedaling in jouw wijk of te kijken of jouw wijk compact is of vele km's lang. En naar hoeveel er op die wijk wordt geplust of gemind wordt dus ook niet gekeken. Sterker nog: Toen we net LB hadden en iedereen moest enorm plussen omdat de wijken zonder uitzondering veel te krap stonden, werd er na "evaluatie" van de looptijden doodleuk nog eens 15% van alle tijden afgehaald.
Het verschilt erg per regio. Ik mis nog veel post hier terwijl die in andere regio's al zijn bezorgd. De posbezorger is hier net als geweest en wederom de post die in de app te zien is (met Sorteer sticker) niet bezorgd dus dat wordt dinsdag op zijn vroegst. Zo krijg je de cijfers wel omlaag. Ook een zomerboek van mijn tijdschrift is al een week onderweg. Het loont echt niet meer om abonnee te zijn om er eerder in huis te hebben... Je mag al blij zijn als je het een week later in huis hebt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 19:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier al 2 dagen 4 rijen machinepost plus de rest.(per piekwijk)
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.quote:
Volgens mij bedoelen ze 20.000 wijken waarop elke dag een minuut wordt geplust. Hoeveel bezorgers het betreft doet er niet toe. Want ze hebben het ook over 51 weken per jaar, terwijl ik ook geen bezorgers ken die maar 1 week verlof per jaar hebben. Maar het is natuurlijk maar een rekenvoorbeeld. Ze willen duidelijk maken dat omdat wij met zo veel zijn, 1 minuut er bij per bezorger op jaarbasis toch al behoorlijk aantikt. Aan de andere kant moet je niet vergeten dat PostNL ruim 32.000 mensen in dienst heeft. Dus de totale loonkosten per jaar van PostNL zijn waarschijnlijk meer dan een miljard per jaar. Dan is een miljoen meer of minder voor de postbezorgers eigenlijk gerommel in de marge.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:43 schreef V__L_N het volgende:
Creatief rekenen doet ze wel. Volgens mij hebben we helemaal geen 20000 postbezorgers die elke dag werken. Er zijn er zat die dat niet doen. Maar ze bevestigd in iedergeval wat ik al steeds zeg. Dit is een bewuste besparing. Ze zegt door iedereen 1 minuut minder te geven dat ze 1 miljoen bespaard...
Waar ze in iedergeval te veel aan uitgeven is it. Want mijnwerk doet het voor de verandering maar weer is niet.
De slechte kwaliteit is de schuld van de politiek, die te hoge eisen stelt aan PostNL, de werknemers van Nederland, die geen zin hebben om voor PostNL te werken, en de klanten die te weinig versturen. Maar PostNL zelf treft uiteraard geen enkele blaam, die is slechts slachtoffer van de omstandigheden.quote:‘De ACM-monitor over 2024 laat opnieuw zien wat wij al langer zeggen: de huidige postwet werkt niet meer’, reageert Maurice Unck, directeur Mail NL. ‘De hoeveelheid post daalt al jaren, terwijl de kosten stijgen en de arbeidsmarkt krap is. Post bezorgen kost structureel meer dan het oplevert, en dat gaat ook ten koste van de kwaliteit.’
Hahaha ja omgekeerde wereld. Ook zeer benieuwd hoe ze het succes/deceptie van de nieuwe lichtingstijden volgend jaar gaan verwoorden. Want als je al vroeger op de dag leegt, heb je ook meer tijd voor een goede sortering toch?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ondertussen vertikt PostNL het nog steeds om de hand in eigen boezem te steken voor wat betreft de steeds slechtere bezorgkwaliteit
[..]
De slechte kwaliteit is de schuld van de politiek, die te hoge eisen stelt aan PostNL, de werknemers van Nederland, die geen zin hebben om voor PostNL te werken, en de klanten die te weinig versturen. Maar PostNL zelf treft uiteraard geen enkele blaam, die is slechts slachtoffer van de omstandigheden.
dan kun je altijd nog net doen alsof het er die lichting niet bij zat, het is ook een soort kop in zand principe tochquote:Op maandag 16 juni 2025 10:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Hahaha ja omgekeerde wereld. Ook zeer benieuwd hoe ze het succes/deceptie van de nieuwe lichtingstijden volgend jaar gaan verwoorden. Want als je al vroeger op de dag leegt, heb je ook meer tijd voor een goede sortering toch?dus moet alles juist de volgende dag bezorgen ineens weer haalbaar zijn...
ja weer geld willen weghalen bij de laagstbetaalden,de rek is er dik uit.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:17 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
Ik irriteer me echt mateloos aan dit stukje uit de Dichtbij, dus ik heb het even anders verwoord wat er staat:quote:Op zondag 15 juni 2025 19:17 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
En de managers die dit uit braken verdienen per maand meer dan een pbz in 6 maandenquote:Op maandag 16 juni 2025 21:20 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Ik irriteer me echt mateloos aan dit stukje uit de Dichtbij, dus ik heb het even anders verwoord wat er staat:
En dan vervang ik het woord plusuren even voor overwerk.
"...Als bezorgers langer over hun loop doen, omdat PostNL veel meer tassen dan normaal aanlevert, dan "mogen"(!) ze dit aangeven. Dit heet betalen voor overwerk. Er zijn bezorgers die altijd overwerken, omdat de basistijden expres te krap staan. Niet veel bezorgers zijn bereid hun afgesproken uren in te leveren wanneer PostNL veel minder post dan normaal aanlevert. Gewerkte tijd is betaalde tijd. Maar als bezorgers altijd overwerk schrijven, omdat de basistijd expres te krap staat, hoe weten we dan of de basistijd realistisch is?"
Oh wacht...die is niet realistisch.
Omdat ze altijd overwerk schrijven.
Hmmmm, ik kan dit stukje beter anders verwoorden voordat het in de Dichtbij wordt geplaatst.
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 05:06 schreef liedetector het volgende:
[..]
En de managers die dit uit braken verdienen per maand meer dan een pbz in 6 maanden
die hadden geen pakjes om mee te beginnen, sorteerde zelf nog hun wijken en zette het dus in logische rondjes, vossen gebeurde op postcode en niet op een vage regel, namen hun post meteen zelf mee etc etcquote:Op dinsdag 17 juni 2025 08:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.
Dat stuk van die herintreder, met z'n vroeger was de post van een wijk van vandaag, net zoveel als vroeger in 3 straten,nou je had echt geen 15-20 zakken toen(zelf oudgediende)idd zoals iemand al zei, dikke propaganda.Stormlopen met nieuwe aanwas zal het niet meer,die tijd is geweest.
Tja de wijken wat logischer indelen zou ook helpen, zodat je niet een straat drie keer door moet terwijl die in 1 keer rond kan lopen bijvoorbeeld, over tijdwinst gesprokenquote:Op zondag 15 juni 2025 19:17 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
https://archive.ph/6ud8m
er vallen een paar dingen op...de houding van PostNl en de man zn leeftijd!
kortom nog meer plussen want elke stop 2 sloten erop en dat ook aangeven in de app! dat zal ze leren!
(nog elke dag dankbaar dat ik ontslag genomen heb trouwens)
quote:Frans Schaffels
4 minuten geleden
als het goed is, heeft de postbode een fiets van Post.nl. daar is een gerechtelijke uitspraak over geweest dat de post fietsen beschikbaar moeten stellen, zodat de postbode niet zijn eigen fiets hoeft te gebruiken.
Leuk voor de bühne, denk dat 99% van de consumenten FedEx niet zelf gebruikt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:07 schreef wbwb het volgende:
https://twinklemagazine.n(...)-verzenden/index.xml
Ja, ik snap niet hoe zoveel mensen steeds "Post.nl" blijven zeggen en het is vaak *zo* duidelijk dat mensen er echt geen verstand van hebben…quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!
[..]
Staat zelfs in het artikel dat de beste man 8 euro vergoeding krijgt.....quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!
[..]
Daarom reageer ik ook nooit meer op dat soort berichten. De meeste posters op dat soort plekken (en ook op nu.nl) hebben overal een mening over, maar nergens verstand van. Alsof zo'n bezorger zelf niet weet of hij met z'n eigen fiets bezorgt of met een fiets van PostNL. Dat post.nl is trouwens een hardnekkig misverstand, zo hardnekkig dat zelfs sommige van mijn collega's het verkeerd zeggen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt zijn de stuurlui in de reacties. Jullie hebben helemaal geen eigen fietsen, Post.nl (denk dat hij PostNL bedoelt, maar goed...) moet die aan de bezorgers geven!
[..]
Ik werk hier ook al ruim 25 jaar, en het klopt dat er vroeger veel meer post werd verstuurd dan nu. Maar wat veel mensen, en dus ook die herintreder, gemakshalve even vergeten, is dat de wijken vroeger wel veel kleiner waren dan nu EN dat je met veel meer bezorgers was (in FTE in elk geval) om de post weg te brengen. En de post was ook nog eens evenredig verdeeld over 5 werkdagen, in terwijl ze het nu voor het overgrote deel in 2 piekdagen proppen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 08:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.
Dat stuk van die herintreder, met z'n vroeger was de post van een wijk van vandaag, net zoveel als vroeger in 3 straten,nou je had echt geen 15-20 zakken toen(zelf oudgediende)idd zoals iemand al zei, dikke propaganda.Stormlopen met nieuwe aanwas zal het niet meer,die tijd is geweest.
Ik vermoed dat eea verkeerd begrepen/ gecommuniceerd is door deze postbezorger. Ik heb namelijk ook eens een gestolen fiets gehad, en toen was de eis ( hartverwarmend als je overstuur bent) dat ik de twee sleuteltjes van het slot kon laten zien. Niet dat ik die had.. Vond gelukkig de fiets uren later terug voor een coffeeshop met de post er nog in. Heb de zoektijd overigens niet geplust. Morgen even de tc ( we hebben er weer gewoon één) aanschrijven voor een nieuwe standaard. Doe koop ik namelijk elk jaar zelf, en lees dat dat niet hoeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
https://archive.ph/6ud8m
er vallen een paar dingen op...de houding van PostNl en de man zn leeftijd!
kortom nog meer plussen want elke stop 2 sloten erop en dat ook aangeven in de app! dat zal ze leren!
(nog elke dag dankbaar dat ik ontslag genomen heb trouwens)
wel top dat de buurt even de beste man uit de brand helpt,als je goed voor de mensen bent,komt dat altijd een keer terugquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef liedetector het volgende:
https://archive.ph/6ud8m
er vallen een paar dingen op...de houding van PostNl en de man zn leeftijd!
kortom nog meer plussen want elke stop 2 sloten erop en dat ook aangeven in de app! dat zal ze leren!
(nog elke dag dankbaar dat ik ontslag genomen heb trouwens)
Klopt ik zit momenteel op een tropisch eiland te genieten van een flinke cocktail, wat een feest weerquote:Op maandag 23 juni 2025 07:54 schreef ophaling10 het volgende:
het is hier weer akelig stil,dat ik het idee heb dat iedereen van de "riante" winstdeling naar verre oorden is.
Dan doe ik het beter. Ik had EUR 170 winstuitkering resultaatafhankelijke uitkering en hoefde maar EUR 10 extra aan loonheffing te betalen.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:00 schreef V__L_N het volgende:
Zo riant, je krijgt 100 euro en je betaald 36 euro belasting...
Dat is apart. Staat jouw winstuitkering niet in de kolom bijz tarief? Want dan zou je er 35,82% belasting over moeten betalen. Daar staat het bij mij wel. Dus ik betaal 37,67 euro belasting daarover.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan doe ik het beter. Ik had EUR 170 winstuitkering resultaatafhankelijke uitkering en hoefde maar EUR 10 extra aan loonheffing te betalen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ze express extra lang wachten met die tijden voor zomerdal. Vorig jaar waren ze ook al laat. Maybe dat ze het zelfs pas in het event van vrijdag bekend maken.quote:Maar PostNL gaat natuurlijk weer proberen om dat geld via een omweg bij ons terug te halen. Vanaf volgende week begint weer het zomerdal, waarover PostNL ons trouwens nog niet eens heeft geïnformeerd. Dus dat wordt weer tijd inleveren, terwijl ik de laatste weken juist een stijging zie in de volumes, met name in de kleine post. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij ons zit het flink in de lift. Onder andere op zaterdag in de X-wijken (wat zogenaamd dalwijken zijn) is dat goed merkbaar. Minimaal een halve tot driekwart rode bak SMK-post noem ik geen dalwijk.
Die tijden vind ik maar rottige gebeuren. Ik plus echt wel ruim boven die 10% Maar ik heb ook een afloop van 15 minuten. Die zouden ze volgens de nieuwe regels apart op het rooster moeten zetten. Maar ik heb het 4 keer gevraagd bij de planning en het gebeurt gewoon niet. Dalwijk tijden zijn hier ook echt een crime. Maar daar gaan ze niks aan doen. Die zijn gebasseerd op fietsen en als je zoals ik loop heb je dus pech. Ze hebben de beslissing over wel of geen tijd ook weer bij de logistiek coaches gelegd en daar zitten wel een paar grote dwarsliggers tussen.quote:En in september gaat er weer tijd van de wijken af. Blijkbaar heeft de OR daar toch mee ingestemd. Wel weer typisch dat ze elke keer in hun nieuwsbrieven er op hebben gehamerd dat ze geen toestemming gaven voor een nieuwe WTR zolang de oude tijden nog niet goed stonden, maar dat ze er nu toch toestemming voor hebben gegeven (blijkbaar), daar geven ze dan weer geen ruchtbaarheid aan.
Wellicht hebben ze nu toch ingestemd omdat PostNL heeft toegezegd dat elke piekwijk waarop structureel meer dan 10% wordt geplust, er straks weer tijd bij krijgt. Dat klinkt mooi, maar waarom moet het weer meer dan 10% zijn, en waarom kijken ze alleen naar piekwijken? Ik zou denken dat elke wijk waarop structureel geplust wordt, te krap staat. Ook als het 8% is, ook als het een dalwijk is. Bij ons staan nu namelijk vooral de dalwijken veel te krap. Toen we met LB begonnen zat het pijnpunt vooral in de piekwijken, en dalwijken stonden goed of zelfs ruim. Maar sinds 1 januari is van alle dalwijken doordeweeks iets van 50% afgehaald, vanwege volumeverschuiving, terwijl ze niet hebben gekeken of zo'n wijk compact is of uitgestrekt. We hebben hier ook uitgestrekte buitenwijken die 15-25 km lang zijn, die zijn in looptijd van 2 uur naar ongeveer een uur gegaan. Terwijl je alleen al aan het rijden van de route al meer tijd kwijt bent, zonder dat je nog maar 1 poststuk bezorgd hebt!
Hoeveel tijd er bij komt bij de piekwijken per 1 september vermelden ze nog niet eens in het nieuwsbericht. Wel dat er een correctie vanaf gaat wegens volumedaling. Het zou me niks verbazen als die correctie precies even groot is als de extra tijd zodat je er per saldo niks bij krijgt. Want zo ging het ook toen de Mijn Werk app werd ingevoerd.
En van de dalwijken gaat per 1 september ook weer tijd af vanwege volumeverschuiving, omdat alle overheidspost dan van 24 naar 48 uur gaat. Nou, dat zal een verschil maken. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar in een doordeweekse dalwijk heb ik zelden meer dan 3 poststukken van de overheid (meestal RDW), als dat wegvalt ben ik misschien 1 minuut sneller.
Dat is toch maar net afhankelijk van of je loonheffingskorting laat toepassen en van wat je jaarinkomen vorig jaar was? Als je loonheffingskorting laat toepassen en je valt in een bepaalde categorie qua jaarinkomen kan het ook zo zijn dat je maar iets van 5,8% hoeft te betalenquote:Op maandag 23 juni 2025 23:05 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is apart. Staat jouw winstuitkering niet in de kolom bijz tarief? Want dan zou je er 35,82% belasting over moeten betalen. Daar staat het bij mij wel. Dus ik betaal 37,67 euro belasting daarover.
[..]
Als je geen loonheffingskorting heb dan betaal je meestal juist meer belasting.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 07:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is toch maar net afhankelijk van of je loonheffingskorting laat toepassen en van wat je jaarinkomen vorig jaar was? Als je loonheffingskorting laat toepassen en je valt in een bepaalde categorie qua jaarinkomen kan het ook zo zijn dat je maar iets van 5,8% hoeft te betalen
Uiteindelijk komt het gewoon in je inkomstenbelasting op de hoop 'inkomen', dus als je nu teveel hebt betaald krijg je dan terug, als je nu te weinig hebt betaald moet je dan alsnog betalen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als je geen loonheffingskorting heb dan betaal je meestal juist meer belasting.
De postnl heeft de winstuitkering onder bijz tarief gezet (altans, daar staat ie bij mij). En dat betekend dat je daar die bijna 36% belasting over betaald. Dat is de laagste optie op dit moment.
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/salaris-loon/bijzonder-tarief
Ja, dat bedoel ik, als je die korting toepast betaal je minder, je betaalt hetzelfde tarief als over je vakantiegeld. Tot 11049 jaarinkomen over 2024 betaal je bijv niks,bij een inkomen tussen 13144 en 24341 of zo betaal je iets van 5,8%.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:02 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Als je geen loonheffingskorting heb dan betaal je meestal juist meer belasting.
De postnl heeft de winstuitkering onder bijz tarief gezet (altans, daar staat ie bij mij). En dat betekend dat je daar die bijna 36% belasting over betaald. Dat is de laagste optie op dit moment.
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/salaris-loon/bijzonder-tarief
dat niet alleen ,het heeft vorig jaar ook langer geduurd,want hier was de drukte 2 weken eerder al begonnen stelletje oplichtersquote:Op maandag 23 juni 2025 23:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat ze express extra lang wachten met die tijden voor zomerdal.
hier zijn meerdere dalwijken gewoon alleen de reistijd,je hebt dan nog niks gedaan,ze komen er wel een keer achter,momenteel staan er alweer flink wat "banen" open,dat is niet voor niks.quote:Op maandag 23 juni 2025 23:05 schreef V__L_N het volgende:
Dalwijk tijden zijn hier ook echt een crime. Maar daar gaan ze niks aan doen. Die zijn gebasseerd op fietsen
Ik heb mijn loonheffing aan staan en betaal 36%. Heb het vandaag ook even wat collega's gevraagd. Allemaal 36%.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik, als je die korting toepast betaal je minder, je betaalt hetzelfde tarief als over je vakantiegeld. Tot 11049 jaarinkomen over 2024 betaal je bijv niks,bij een inkomen tussen 13144 en 24341 of zo betaal je iets van 5,8%.
Ligt er dus maar net aan wat je jaarinkomen was.
Dit jaar duurt ie 9 weken. Maar ik ben heel benieuwd naar de percentages.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat niet alleen ,het heeft vorig jaar ook langer geduurd,want hier was de drukte 2 weken eerder al begonnen stelletje oplichters
En dan gaat hier dus nog meer tijd vanaf.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier zijn meerdere dalwijken gewoon alleen de reistijd,je hebt dan nog niks gedaan,ze komen er wel een keer achter,momenteel staan er alweer flink wat "banen" open,dat is niet voor niks.
Er zijn 8 of 9 schijven bijzonder tarief. Dus wat jij en jouw collega’s betalen is zeker niet een gegeven dat dat voor iedereen geldtquote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb mijn loonheffing aan staan en betaal 36%. Heb het vandaag ook even wat collega's gevraagd. Allemaal 36%.
Je kunt zoeken op witte tabel bijzondere beloning. Daar staat een standaardtarief per inkomen en daarachter een verrekeningspercentage loonheffingskorting, als er een - voor staat trek je het van het standaardtarief af en is dat het percentage wat je betaalt, als er geen -voorstaat tel je het bij het standaartarief op. Dan krijg je bijvoorbeeld 35,82 - 30,03 dus een percentage van 5,79quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb mijn loonheffing aan staan en betaal 36%. Heb het vandaag ook even wat collega's gevraagd. Allemaal 36%.
[..]
Dit jaar duurt ie 9 weken. Maar ik ben heel benieuwd naar de percentages.
[..]
En dan gaat hier dus nog meer tijd vanaf.
Vandaag wat collega's gesproken. Paar waren al gebeld door lc en bij hun gaat er tijd af op de piekdagen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |