morgen hitteplanquote:Op maandag 30 juni 2025 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het gaat naar verwachting juli volgend jaar in, tenzij het nieuwe kabinet alsnog een streep erdoor zet. Hoe waarschijnlijk dit is hangt uiteraard af van de verkiezingsuitslag in oktober (en of ze er vervolgens in slagen binnen 8 maanden de formatie af te ronden).
We blijven wel 5 dagen in de week bezorgen, staat er, maar ik ga er vanuit dat als we straks in principe 48 uur mogen doen over zo'n beetje alles (behalve rouw- en medische post) dat er van die daldagen (doordeweeks, tenminste) nog minder overblijft dan nu. Dus dan zal het er wel op uitdraaien dat je dinsdag alleen maar x-wijken loopt (plus nog twee rouwkaarten voor een Y-wijk), woensdag alleen maar Y wijken (plus rouwpost X), etc. Nu zijn die piekwijken tegenwoordig al loodzwaar (zeker op NRP2-locaties), en is het eigenlijk alleen nog maar vol te houden doordat je de zware piekwijken nog kunt afwisselen met lichtere Y-wijken, maar die mogelijkheid wordt steeds kleiner. En als PostNL vanaf 2028 of 2029 72 uur over de post mag doen, dan kun je wel op je vingers natellen wat er gebeurt: dan blijft er van de zaterdag ook helemaal niks meer over.
Ik heb er nu ook zo een. Maar vaak als het niet bezorgd is dan wordt hij aan het eind van de rit toch al bezorgd gezet. Maar als het goed is komt hij dan morgen of woensdagquote:Op maandag 30 juni 2025 16:05 schreef LethalNinja het volgende:
Paar uur de deurbel in dd gaten gehouden. Om 1500 ineens een status update dat het bezorgd is.. jammer dit..
Geen deurbel gegaan en ook niks bij de buren
Pakketdienst zit hier niet,het merendeel hier zit in de brievenbezorging.(di-za)quote:Op maandag 30 juni 2025 16:05 schreef LethalNinja het volgende:
Paar uur de deurbel in dd gaten gehouden. Om 1500 ineens een status update dat het bezorgd is.. jammer dit..
En PostNL loopt ook weer lekker achter met hun code geel, want in een groot deel van NL is het inmiddels code oranje.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
morgen hitteplanzie de app etc.. doe rustig aan,de gr uit een koel Den Haag zzzzzz
Dat doet de pakketservice bij mij ook heel vaak. Als ze in tijdnood komen zetten ze alles wat nog in de bus ligt op "bezorgd", en dan doen ze de dag daarna in de ochtend een extra rit.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:05 schreef LethalNinja het volgende:
bij jullie mag je wel rustig aan doen,met 37/39 gr ben benieuwd of ze daar nog iets tegenin te brengen hebben.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En PostNL loopt ook weer lekker achter met hun code geel, want in een groot deel van NL is het inmiddels code oranje.
Rustig aan doen en bij pauzes mag je de tijd laten doorlopen en plussen als calamiteiten, aldus het document "Werken bij bijzondere weersomstandigheden". Nou, dat gaan we doen ook.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bij jullie mag je wel rustig aan doen,met 37/39 gr ben benieuwd of ze daar nog iets tegenin te brengen hebben.
quote:Op maandag 30 juni 2025 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had verwacht dat PostNL wel heel blij zou zijn met het voorstel van de minister. Maar nee, ze willen nu een rechtszaak aanspannen tegen de overheid. Want zelfs 95% van de consumentenpost binnen 48 uur bezorgen (ipv de huidige 24 uur) is nog een onhaalbare kaart, vanwege "het arbeidsintensieve karakter" van postbezorging.
Een jaar of 20/25 geleden hadden we geen enkele moeite met 95% binnen 24 uur bezorgen. Oké, we hadden toen niet zo'n krappe arbeidsmarkt als nu. Maar we hadden wel veel meer post EN het werk was veel arbeidsintensiever. Tegenwoordig hebben we de SMX die alle kleine post (en een steeds groter deel van de grote post) op huisnummervolgorde sorteert. Vijfentwintig jaar geleden moesten we dat nog ALLEMAAL met de hand doen!
quote:Daarom pleit het bedrijf voor een snelle verandering en een norm van 90%. Die ligt boven het huidige niveau en versterkt de kwaliteit.
Paar uur later alsnog netjes bezorgd. Beetje vreemd maar ik heb mijn pakket gelukkigquote:Op maandag 30 juni 2025 17:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb er nu ook zo een. Maar vaak als het niet bezorgd is dan wordt hij aan het eind van de rit toch al bezorgd gezet. Maar als het goed is komt hij dan morgen of woensdag
Ah dan is hij vooraf gescant waarschijnlijkquote:Op maandag 30 juni 2025 19:56 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Paar uur later alsnog netjes bezorgd. Beetje vreemd maar ik heb mijn pakket gelukkig
ze hebben iedereen weer lekker laten zittenquote:Op maandag 30 juni 2025 23:31 schreef V__L_N het volgende:
Ze waren toch al bezig dit in te voeren. Dus logisch dat ze al aan de volgende reorganisatie denken. Als jer niet minstens 4 achter elkaar doet loop je achter hoor. Ondertussen loopt het ziekteverzuim op richting absurde getallen en vraagt het bedrijf zich af waarom het werkvolk zo slap is tegenwoordig.
Het is hier morgen 35 graden, maar hier geen extra maatregelen. Want natuurlijk kunnen we zelf niet verder denken dat de kleurcodes van de knmi. Ben benieuwd of er morgen toch nog iemand het licht gaat zien op de dag. Maar ik vermoed dat het weer een uur in de wachtrij hangen voor het sco wordt.
in de app staat ook als bijlage dat er enige vertraging is ivm de hitte.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah dan is hij vooraf gescant waarschijnlijk
Dus als ik het goed begrijp vragen zij ook om PostNL financieel te compenseren? Dan heeft PostNL flink wat druk gezet op de vakbondenquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:22 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws(...)orwaarden-bij-postnl
plus brief zie pdf
die 3 genoemde bedrijven hebben allemaal bezorgers/sters en overige in dienst die eigenlijk gesubsidieerd werken,de uteindelijke loonkosten zijn dan een stuk lager ,dan bij een Postnl. Het liefst ziet een Postnl dat de uitvoering gratis gedaan wordt,gezien de vele kortingen op de vergoedingen(meer doen voor minder geld).We leven in een tijd dat de mensen een stuk mondiger geweroden zijn en dat straks allemaal links gaan laten liggen,dan is het voor het bedrijf bijna onmogelijk nog om alles te bezorgen.Let wel je moet een 27/288uur werken om op het nieveau van een uitkering te komen,daarom vinden velen het wel goed zo,nieuwe aanwas zie je steeds minder en dat wordt nog veel erger.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:20 schreef wbwb het volgende:
Ik snap niet dat in bijvoorbeeld Enschede het kennelijk rendabel is voor maar liefst 3 andere postbedrijven (namelijk MSG, Cycloon én De Vos Diensten) om daar post te bezorgen, terwijl het volgens PostNL zogenaamd niet rendabel is om post te bezorgen en dat terwijl zij een stuk hogere volumes hebben.
Linkje: https://archive.ph/W4maYquote:Op zondag 6 juli 2025 11:39 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Heel stuk in de nrc over de toekomst van de postbezorging.
Loslaten van de prijzen zal de postbezorging weer rendabel maken EN zorgen voor betaalbaarheid van de consument? Op welke planeet leeft de ACM? Loslaten van de prijzen zal er voor zorgen dat de prijzen nog verder zullen gaan stijgen, er alleen nog maar minder post verstuurd zal worden en PostNL nog harder zal gaan jammeren bij de overheid.quote:Het rapport pleit voor een „lagere bezorgsnelheid in combinatie met betere bescherming van de zekerheid dat post aankomt op het afgesproken moment en betaalbaarheid van álle soorten post”. Loslaten van de prijzen zou de postbezorging van PostNL dan goed rendabel maken, concludeert de ACM op basis van berekeningen die PostNL zelf aanleverde.
Van BVPP en CNV kan ik mij dat wel indenken, maar zou het FNV zich onder druk laten zetten door PostNL? Dat lijkt me sterk. Ik denk dus dat de bonden het op dit punt echt eens zijn met PostNL.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vragen zij ook om PostNL financieel te compenseren? Dan heeft PostNL flink wat druk gezet op de vakbonden
PostNL kan net zo goed ook dat soort gesubsidieerde medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aannemen, dus dat is geen voordeel.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die 3 genoemde bedrijven hebben allemaal bezorgers/sters en overige in dienst die eigenlijk gesubsidieerd werken,de uteindelijke loonkosten zijn dan een stuk lager ,dan bij een Postnl. Het liefst ziet een Postnl dat de uitvoering gratis gedaan wordt,gezien de vele kortingen op de vergoedingen(meer doen voor minder geld).We leven in een tijd dat de mensen een stuk mondiger geweroden zijn en dat straks allemaal links gaan laten liggen,dan is het voor het bedrijf bijna onmogelijk nog om alles te bezorgen.Let wel je moet een 27/288uur werken om op het nieveau van een uitkering te komen,daarom vinden velen het wel goed zo,nieuwe aanwas zie je steeds minder en dat wordt nog veel erger.
de Or heeft weer een nieuw verslag geplaatst,er staat ook een onzalig bericht in,wat weer een beetje afgeketst is,quote:Op maandag 30 juni 2025 18:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Rustig aan doen en bij pauzes mag je de tijd laten doorlopen en plussen als calamiteiten, aldus het document "Werken bij bijzondere weersomstandigheden". Nou, dat gaan we doen ook.
En mag de minister dan niet ook gewoon 'nee' zeggen? Politiek is de hele UPD een hete aardappel geworden die niemand meer wil hebben. Je kan er gezien hoe de postmarkt en arbeidsmarkt erbij ligt niks mee winnen ook, alleen maar verliezen. Als je PostNL ruim tegemoet komt (minder strengere voorwaarden, extra geld, prijsverhogingen etc) dan ben je 'de minister/partij die de post verkloot heeft'.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik denk dat PostNL gewoon de knuppel in het hoenderhok moet gooien. Volgens de postwet mag de universele postdienstverlener, als de uitvoering van de UPD niet meer rendabel is, aan de minister vragen om van haar taak ontheven te worden. Laat PostNL dat eens doen. Gewoon de UPD terug geven. Ik denk niet dat er bedrijven staan te trappelen om het van ons over te nemen. Misschien als PostNL het zo speelt dat de minister toch eieren voor z'n geld kiest.
Maar PostNL kan niet zomaar van zijn dure krachten af die geen voordelige regelingen hebben. Kleinere regionale postbedrijven bestaan vaak zo'n beetje bij de gratie van regelingen.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:17 schreef wbwb het volgende:
[..]
PostNL kan net zo goed ook dat soort gesubsidieerde medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aannemen, dus dat is geen voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |