Plaatjes doen het hier nietquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:20 schreef V__L_N het volgende:
En daar zijn de zomerdaltijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon op de minuut af stoppen met bezorgen als je de tijd overschrijdt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er is dit zomerdal wel heel erg de botte bijl in de looptijden gezet, ongekend! Eerdere jaren ging er nooit meer dan 13% af van een wijk, nu zie ik kortingen tot 25%!
https://imgur.com/a/jVsGqtp de laatste is een oudere 2023 meen ikquote:Op woensdag 25 juni 2025 10:20 schreef V__L_N het volgende:
En daar zijn de zomerdaltijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze doen zooo graag alsof die zaterdagen enorm rustig zijn. Maar in de praktijk is dat gewoon een extra overloop voor niet gedraaide kleine post. Het is ook zo'n beetje de meest onberekenbare dag vind ik. Of er is niks te doen of het is debiel druk. Er staat 1.49 op mijn rooster. Maar het 13 weeks gemiddelde is dik boven de 3.30 en er zitten dagen bij die richting de 4.30 gaan ook.2,5 keer over de kop.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er is dit zomerdal wel heel erg de botte bijl in de looptijden gezet, ongekend! Eerdere jaren ging er nooit meer dan 13% af van een wijk, nu zie ik kortingen tot 25%!
er staan weer 3 nieuwe verslagen online,ook over de werktijden en dergelijke,veel leesvoer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er is dit zomerdal wel heel erg de botte bijl in de looptijden gezet, ongekend! Eerdere jaren ging er nooit meer dan 13% af van een wijk, nu zie ik kortingen tot 25%!
Een mooi verhaal weer. Wijken waarop structureel t/m 10% wordt geplust krijgen er geen tijd bij. Wijken waarop meer dan 10% wordt geplust worden wel opgehoogd, maar alleen met het meerdere. Dus plus je structureel 15% dan komt er 5% bij. En dat is dan nog buiten de volumedalingskorting gerekend.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er staan weer 3 nieuwe verslagen online,ook over de werktijden en dergelijke,veel leesvoer.
Dat ze bewust krap houden was toch al duidelijk? Er zijn ook enorm veel voorbehouden waarom bepaalde dagen dan niet mee genomen worden.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een mooi verhaal weer. Wijken waarop structureel t/m 10% wordt geplust krijgen er geen tijd bij. Wijken waarop meer dan 10% wordt geplust worden wel opgehoogd, maar alleen met het meerdere. Dus plus je structureel 15% dan komt er 5% bij. En dat is dan nog buiten de volumedalingskorting gerekend.
Het is dus wel duidelijk dat PostNL de looptijden doelbewust te krap wil houden, en daarbij kennelijk streeft naar 10% te krappe tijden.
Lekker figuur die chauffeur, duidelijk een subcontractor ook. Kent 2 zinnetjes Nederlands, te weten "Weet niet" en "Niet mijn probleem".quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:37 schreef ophaling10 het volgende:
https://1amstelveen.nl/br(...)-vlogen-over-straat/
Dat klinkt nogal negatief.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekker figuur die chauffeur, duidelijk een subcontractor ook. Kent 2 zinnetjes Nederlands, te weten "Weet niet" en "Niet mijn probleem".
Op het filmpje en de foto's kon je zien dat de bus zo vol zit dat er poststukken half uit de gleuf steken. Dat de chauffeur die vervolgens de bus licht EN blijkbaar niet merkt dat er geen post uit het linkerdeel valt EN niet ziet dat er post uit de gleuf steekt (ook na lichting) is op z'n minst slordig te noemen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat klinkt nogal negatief.
- De chauffeur heeft de brievenbus uiteindelijk toch helemaal geleegd.
- Hij zei "niet mijn probleem" als reactie op de opmerkingen van de reporter over de collega van de vorige dag.
Wellicht bedoelde de chauffeur dat hij zich niet verantwoordelijk voelt voor het gedrag van deze collega.
- Als hij melding maakt bij PostNL loopt hij kans dat hij zichzelf of zijn collega's in de problemen brengt. Je weet hoe dat gaat: PostNL zal nooit toegeven dat er bijvoorbeeld een constructiefout in hun brievenbussen zit waardoor er post blijft hangen, ze zullen de schuld geven aan de chauffeurs. Het verbaast me niet dat hij "niet weet" of hij dit risico wil lopen.
- De kreet "brieven vlogen over straat" in het artikel is zwaar overdreven: er vielen wat brieven uit de brievenbus op de grond, die werden meteen opgeraapt door de chauffeur. Je ziet hem zelfs nagaan dat er niets op de grond is blijven liggen.
- Het beschuldigende toontje van de reporter tegen de chauffeur is onterecht: het ligt niet aan de chauffeur dat de post in de brievenbus is blijven hangen, of dat er niets is gedaan met eerdere meldingen.
Kwam er niet in. Dus wacht wel op de samenvattingquote:Op zaterdag 28 juni 2025 21:42 schreef the_X het volgende:
En hoe was het online evenement gisteren, toch wel allemaal trouw gekeken he!?
Het lijkt er op dat er beelden van tenminste vier verschillende momenten door elkaar zijn gemonteerd.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op het filmpje en de foto's kon je zien dat de bus zo vol zit dat er poststukken half uit de gleuf steken. Dat de chauffeur die vervolgens de bus licht EN blijkbaar niet merkt dat er geen post uit het linkerdeel valt EN niet ziet dat er post uit de gleuf steekt (ook na lichting) is op z'n minst slordig te noemen.
Dat hij de bus uiteindelijk toch helemaal leegt is uitsluitend doordat de reporter hem er attent op maakt dat er nog post in de bus is achtergebleven. En in plaats van dat de chauffeur hem bedankt voor de oplettendheid en zich verontschuldigd voor het feit dat hij het zelf over het hoofd heeft gezien, wordt er tamelijk nonchalant en schouderophalend gereageerd.
Het zou natuurlijk kunnen dat de chauffeur zo kortaf reageert omdat hij zich overvallen voelt door de reporter en de camera, maar dit is toch echt niet de reactie zoals je 'm leert tijdens de opleiding.
Als je trouwens goed kijkt zie je dat er twee lichtingsmomenten zijn gefilmd. Bij 0.14 zie je dag 1 en de chauffeur die de bus leegt waarbij er alleen uit het rechterdeel post valt. Bij 0.23 is het een dag later, zie je weer de chauffeur de bus legen waarbij weer alleen post uit het rechterdeel valt. Dit zijn volgens mij 2 lichtingsmomenten want bij 0.14 heeft de chauffeur een PostNL-hesje aan en bij 0.23 niet. Maar het is overduidelijk de zelfde chauffeur, zelfde opgeschoren korte zwarte haar, zelfde blauwe t-shirt, zelfde wrangler-spijkerbroek. Dus die collega van de dag ervoor was hij gewoon zelf.
Ja, het maakt uit in welke gleuf je het stopt. De post in de gleuf voor jouw postcodegebied gaat niet door de eerste sortering heen (om het te sorteren op postcodegebied van het Sorteercentrum Brieven van de bestemming, zodat het daarheen vervoerd kan worden), maar blijft op jouw ScB liggen voor de tweede sortering. Als je dus iets in de rechtergleuf stopt wat voor de linkergleuf bedoeld was heb je dus 1 dag vertraging.quote:Op zondag 29 juni 2025 02:29 schreef blijevis het volgende:
Een vraag: maakt het eigenlijk iets uit in welke gleuf (linker of rechter) je een brief post, of komt
het uiteindelijk op dezelfde hoop terecht? In de wat kleinere kernen staan ook brievenbussen met maar 1 gleuf.
Bestaan die eenlingbussen nog steeds? Bij ons zijn ze allemaal weggehaald uit het buitengebied. Hier moesten de eenlingbussen trouwens, toen ze er nog stonden, gewoon door de postbezorgers zelf geleegd worden. Op het depot hingen een paar sleutels. En de inhoud van die bussen (zelden meer dan 1 of 2 stukken) moest je vervolgens zelf in een tweelingbus gooien, in de juiste gleuf.quote:Op zondag 29 juni 2025 02:29 schreef blijevis het volgende:
[..]
Een vraag: maakt het eigenlijk iets uit in welke gleuf (linker of rechter) je een brief post, of komt
het uiteindelijk op dezelfde hoop terecht? In de wat kleinere kernen staan ook brievenbussen met maar 1 gleuf.
Ik weet er nog een te staan, helemaal weg zijn ze dus nog niet.quote:Op zondag 29 juni 2025 14:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bestaan die eenlingbussen nog steeds?
Per 1 juli 2026 dus naar 48 uur. Wel gewoon 5 dagen per week blijven bezorgen en 95% bezorgkwalitieit. Nou dan weet je wel dat PostNL vanaf nu bij elk persbericht gaat zeggen dat ze minder bezorgdagen willen.. in de praktijk was de bezorging vaak al binnen 48 uur of later dus de gemiddelde brief of verjaardagskaart zal er niks van merken. Maar voorlopig dus nog 1 jaar binnen 24 uur bezorgen, veel succes!quote:Op zondag 29 juni 2025 17:19 schreef wbwb het volgende:
Ja, ik weet er ook nog een te vinden in het dorp hiernaast.
Het gaat naar verwachting juli volgend jaar in, tenzij het nieuwe kabinet alsnog een streep erdoor zet. Hoe waarschijnlijk dit is hangt uiteraard af van de verkiezingsuitslag in oktober (en of ze er vervolgens in slagen binnen 8 maanden de formatie af te ronden).quote:Op maandag 30 juni 2025 14:23 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)hijnlijk-naar-72-uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |