Nee dat is/was het enige, ik weet ook niet of het vanuit het sorteercentrum meegegeven is of dat de teamcoach het heeft gebracht dat die zoiets had van; ik ben hier nu toch en ik kom de komende tijd hier niet dus ik drop ze nu (alvast) af?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?
ik vind het niks van die kaarten,binnen de regio moeten ze gewoon sameday bezorgd worden,hier komt veel gezeur van(en terecht)quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:57 schreef V__L_N het volgende:
Weer iets nieuws. Herstelpost moet in een brievenbus die na 17.00 uur wordt geleegd. De lijsten die we daarvoor kregen bevatten alleen brievenbussen van 5 tot 8 km verderop. De enige brievenbus in de buurt die om 17.00 uur wordt geleegd zijn ze vergeten. Maar dat is evengoed 3,5 km verderop. Dus even een herstelstuk brengen kost 7 km en volgens google maps iets van 20 minuten (denk iets langer)...
Ik heb dat letterlijk nog nooit zien gebeuren. Altijd app maar een foto door en plak er een herstelsticker op…quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik vind het niks van die kaarten,binnen de regio moeten ze gewoon sameday bezorgd worden,hier komt veel gezeur van(en terecht)
Hier het betreffende artikel https://archive.ph/eSiokquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:15 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vandaag in het AD een stuk over de werkomstandigheden/sfeer bij PostNL...
ze komen weer met huisregels,middenin het stuk,ja wegkijken kan echt niet meer,verder goed stuk hoe het reilt en zeilt,een wonder dat iedereen nog komt opdraven.5k bezorgers willen ze aannemen,dat gaat never lukken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:18 schreef the_X het volgende:
[..]
Hier het betreffende artikel https://archive.ph/eSiok
Het lijkt wel alsof ze dat direct naar de retailer al testen/doen, ik had pasgeleden een pakket dat direct naar de retailer gestuurd was dus niet door de chauffeur maar al vanuit het sorteercentrum!
Als het in de top en managementlaag al rommelt is dat inderdaad een teken aan de wand dat het überhaupt nog een wonder is dat het bezorgpersoneel er is nog is. Maar PostNL weet ook dat een groot gedeelte van het personeel niet veel keuze heeft qua banenaanbod en op zich buiten en 'zonder baas' werken soms ook aantrekkelijk is. Maar bij elk normaal bedrijf zou het personeel hard wegrennen als ze het zo onaantrekkelijk en ondankbaar maken als PostNL al jaren doet en elke dag roepen hoe slecht het wel niet gaat met het bedrijf. Feit: er wordt nog steeds winst gemaakt. Wat in het stuk ook staat: het is bizar dat er met een laagte record aan kerstkaarten zo veel vertraging was tot diep in januari. Dan is er structureel wat mis in de bedrijfsvoering en absoluut geen promotie om volgend jaar weer kerstkaarten te sturen..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze komen weer met huisregels,middenin het stuk,ja wegkijken kan echt niet meer,verder goed stuk hoe het reilt en zeilt,een wonder dat iedereen nog komt opdraven.5k bezorgers willen ze aannemen,dat gaat never lukken.
PostNL logica en goochelen met cijfers: feitelijk klopt het vast, maar als er in de praktijk nog maar 10% van alle aangenomen werkt boeit nietquote:Op zondag 2 maart 2025 11:12 schreef V__L_N het volgende:
Dat stuk in de Ad moet ze toch op zijn minst een beetje onrustig hebben gemaakt. Normaal lekt er niks uit van de echte zware onvrede. Iedereen weet wel zo'n beetje hoe zwaar dat het bedrijf trekt aan mensen om vooral niks te zeggen in de media.
Maar ik vind het vooral knap hoe het bedrijf het dan weer heerlijk kan downplayen... "niet makkelijk" we hebben gewoon wat extra geld nodig en dan gaat het prima...
Ook dat ze zeggen dat ze 5000 mensen hebben aangenomen. Iedereen die opleiden doet weet dat er heel veel binnen de eerste 2/3 weken weer weg zijn. Als er 500 blijven hangen is het veel.
Dat goochelen is precies de reden dat ze met zoveel dingen wegkomen. Zo goochelen ze ook met de tevredenheidscijfers van het personeel en de roostertijden. Als je maar lang genoeg konijnen uit hoeden probeert te toveren springt er vanzelf wel 1 in zullen ze denken.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
PostNL logica en goochelen met cijfers: feitelijk klopt het vast, maar als er in de praktijk nog maar 10% van alle aangenomen werkt boeit nieten zo hebben de recruiters toch hun aannamedoel gehaald
Als het goed is niet. Maar garanties krijg je alleen bij een stofzuigerquote:Op maandag 3 maart 2025 11:00 schreef Jeo_Boden het volgende:
Weet iemand dit. Ik heb aangegeven mijn adres als eerste en als ik niet thuis ben een postnl punt. Maar gaat de bezorger dan toch proberen te bezorgen bij de buren voordat het naar de afhaalpunt gaat?
In Denemarken heb je wel nog een landelijk alternatief: dao. Het zou me dan ook niet verbazen als zij de USO op zich nemen volgend jaar.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Breng PostNL niet op ideeën:
Deense post stopt na vierhonderd jaar met bezorging: laatste brief eind 2025: https://www.nu.nl/economi(...)brief-eind-2025.html
En dat terwijl het land toch niet zo dichtbevolkt is als Nederland, ook qua afstanden:) de papieren bureaucratiemolen zal vast helpen om het aantal brieven stabiel te houden.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:17 schreef wbwb het volgende:
Swiss Post lukt het tenminste nog wel om post op tijd te bezorgen: https://www.post.ch/en/ab(...)r-recipients-on-time
Ik zal een extra aanhanger meenemen, want ik zal wel weer overladen worden met geschenken, bossen bloemen, dankbetuigingen, etc.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:16 schreef wbwb het volgende:
Nou, het is de dag van de bezorger. Veel plezier allemaal!
Ik denk wel dat je die aanhanger nodig zult hebben…quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zal een extra aanhanger meenemen, want ik zal wel weer overladen worden met geschenken, bossen bloemen, dankbetuigingen, etc.
Speciaal voor jullie op een daldag!quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:16 schreef wbwb het volgende:
Nou, het is de dag van de bezorger. Veel plezier allemaal!
Met zonnig weer!quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Speciaal voor jullie op een daldag!
Tenzij je een Y-wijk hebt, dan is het gewoon een piekdag vandaag.quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Speciaal voor jullie op een daldag!
Of een hahje van de gemeente.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tenzij je een Y-wijk hebt, dan is het gewoon een piekdag vandaag.
Of als je een X-wijk hebt waar in weerwil van eerdere beloften over 70% minder post vandaag toch weer allerlei Post Betaald-spul tussen zat van NPL, Your Look for Less en C&A.
Hier hetzelfde, minus de mandarijn.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:59 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Of een hahje van de gemeente.
Niks gekregen trouwens in de wijk. De paraplu's zijn vorige week op de depots gegooid en vanmorgen lag er
1 mandarijn. Je voelt de waardering...
qua gek geworden is het antwoord volmodnig JAH al jaren!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:52 schreef YBouncer het volgende:
Nu hebben we een paar weken geleden allemaal een basis rooster moeten goed- of afkeuren.
Dus ik was redelijk verbaasd toen ik donderdag mijn nieuwe rooster te zien kreeg waar ze een wijk minder hebben ingepland dan het basis rooster en waardoor ik dus anderhalf uur onder mijn contracturen zit.
Ik maak bezwaar.
Ik krijg vandaag als antwoord dat een collega te weinig uren maakt, dus wordt de wijk uit mijn basis rooster voorlopig aan de collega gegeven.
Ik maakte toch genoeg plusuren volgens de admi, dus ik kon het wel lijden....Hoezo? Je zit hierdoor met je handen aan mijn salaris.
Ze hebben hier van de week 2 wijken uitbesteed aan ZZP'rs, waardoor collega's die de wijken eerst liepen nu uren tekort komen. En dan gaan bij mij een wijk uit m'n handen trekken zonder overleg?
......zijn ze gek geworden ofzo?
Het gekke is ik krijg nog steeds de nieuwsbrief, het eerste wat me opviel was dat ze een "proef gaan doen" dat logistiek weer de ziekmeldingen op zich moet gaan nemen.....quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:33 schreef V__L_N het volgende:
Het maakt ze niet uit of ze aan je salaris zitten. Het doet ze helemaal niks. De cijfers zijn belangrijk, niet de mensen.
Ik heb een mail hier liggen die beneden alle fatsoen is waarin ze iets willen doen wat wettelijk niet mag... Zodat ze opzoek kunnen gana naar ander werk voor me... Heb ik daarom gevraagd? Nee. Wil ik dat? Nee. Mogen ze dat? Nee. Proberen ze het toch... Ja
Gewoon bezwaar maken en zeggen dat het niet afgesproken is.
Hebben jullie al gezien dat ze een proef gaan doen met andere coaches? Met andere woorden er is weer een reorganisatie geflopt...
Naah het is nog waziger dan dat. Ze gaan dus in 2 gebieden een nieuwe proef draaien. In 1 gebied gaan alle taken naar de bezorgcoach, alleen het plannen bllijft bij de planner. Het andere gebied krijgt een bezorgcoach. Die gaat alle taken doen behalve het verzuim, dat gaat naar de verzuimcoach en het plannen want dat blijft bij de planner.quote:Op zondag 16 maart 2025 05:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
Het gekke is ik krijg nog steeds de nieuwsbrief, het eerste wat me opviel was dat ze een "proef gaan doen" dat logistiek weer de ziekmeldingen op zich moet gaan nemen.....
Maar iedere boerenlul wist natuurlijk al dat 1 peoplecoach op 500 mensen inclusief evaluatiegesprekken etc niet gaat werken toch?
Ja die grapjes kennen we. Ik heb mijn contracturen geclaimed voordat postnl aan die hele spiraal begon van reorganiseren. Maar in mijn geval zeggen ze je haalt je uren niet want wij zijn druk met reorganiseren. Maar dat komt door jouw, dus nu gaan we proberen een truukje te doen. En dan gaan we opzoek naar ander werk voor je.quote:Verder flikken ze dit soort dingen als jij hierboven beschrijft voortdurend.
Ik ken mensen die al jaren en jaren meer dan 20 uur in de week werken en een tijdelijke contract verhoging kregen voor 15 uur en dan weer naar 12 gingen. O wee als je dan aankaart dat je een contractverhoging wil, want dan ben je aan het CLAIMEN en maken ze jeleven heeeeel moeilijk.... Treurig is gewoon niet ladingdekkend
Ik krijg het voor voorbereiden/sorteren qua nieuws brief en dat zijn meer lokaties...quote:Op zondag 16 maart 2025 09:59 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Naah het is nog waziger dan dat. Ze gaan dus in 2 gebieden een nieuwe proef draaien. In 1 gebied gaan alle taken naar de bezorgcoach, alleen het plannen bllijft bij de planner. Het andere gebied krijgt een bezorgcoach. Die gaat alle taken doen behalve het verzuim, dat gaat naar de verzuimcoach en het plannen want dat blijft bij de planner.
Met andere woorden we gaan terug naar het oude systeem. Behalve dus kwa verzuim.
[..]
Ja die grapjes kennen we. Ik heb mijn contracturen geclaimed voordat postnl aan die hele spiraal begon van reorganiseren. Maar in mijn geval zeggen ze je haalt je uren niet want wij zijn druk met reorganiseren. Maar dat komt door jouw, dus nu gaan we proberen een truukje te doen. En dan gaan we opzoek naar ander werk voor je.
Dus basic proberen ze me te lozen terwijl ze geen wettelijke grond en mogelijkheid hebben.
De ZZPer is weer weggestuurd en we hebben de 2 wijken weer teruggekregen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:52 schreef YBouncer het volgende:
...
Ze hebben hier van de week 2 wijken uitbesteed aan ZZP'rs, waardoor collega's die de wijken eerst liepen nu uren tekort komen. En dan gaan bij mij een wijk uit m'n handen trekken zonder overleg?
......zijn ze gek geworden ofzo?
Wat een trieste bedoening weer…quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef YBouncer het volgende:
[..]
De ZZPer is weer weggestuurd en we hebben de 2 wijken weer teruggekregen.
De man kwam de 2 wijken steeds pas na 15:00 ophalen, maar bracht ze niet weg. Hij had de post van heel de week verzameld en probeerde op zaterdag alles van de ene weg te brengen en alle post van de andere wijk op zondag. Dus alle rouwpost had een week vertraging.
'Gelukkig' al na een week ontdekt.. voor hetzelfde geld ging dit maanden door zoquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef YBouncer het volgende:
[..]
De man kwam de 2 wijken steeds pas na 15:00 ophalen, maar bracht ze niet weg. Hij had de post van heel de week verzameld en probeerde op zaterdag alles van de ene weg te brengen en alle post van de andere wijk op zondag. Dus alle rouwpost had een week vertraging.
erg fijn voor de mensen die de uitvaart willen bijwonen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef YBouncer het volgende:
Dus alle rouwpost had een week vertraging.
uit de zonet verzonden nieuwsbrief:quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zal een extra aanhanger meenemen, want ik zal wel weer overladen worden met geschenken, bossen bloemen, dankbetuigingen, etc.
Wat is het nut van een vrijwillige pilot? Natuurlijk gaan ze straks verplicht stellen dat een gps-meting moet als je te vaak bijplust.. 'Hey, je stond 3 minuten stil voor huisnummer 10, een praatje maken doe je maar in je eigen tijd'.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uit de zonet verzonden nieuwsbrief:
In pilot 3 en 4 zal er ook gekeken worden of GPS kan helpen bij het meelopen in wijken die te krap staan. Dit wordt getest met een aantal postbezorgers. Natuurlijk altijd op basis van vrijwilligheid, niemand wordt verplicht en met goede afspraken. De OR kijkt hier ook op mee.
Altijd weer dat geld.
Gisteren het nieuwe rooster voor volgende week goedgekeurd door iedereen hier. Iedereen weer tevree, omdat we die 2 wijken terug hebben gekregen. Iedereen komt aan z'n uren.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Dit hoef je echt niet te accepteren. Zeker niet na de wanprestatie van die zzp-er. Allemaal samen de or aanspreken, een oranje kaart uitdelen of eea goed duidelijk maken aan je direct leidinggevende is wat ik zou proberen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:03 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Gisteren het nieuwe rooster voor volgende week goedgekeurd door iedereen hier. Iedereen weer tevree, omdat we die 2 wijken terug hebben gekregen. Iedereen komt aan z'n uren.
En toen.....werden we vandaag gebeld door de planning dat de ZZP'er, die 1x in de week op zondag alle post wegbrengt, er door hogerhand toch wordt doorgedrukt en de wijken weer worden weggehaald bij ons. Dus staan mensen weer in de min.
Dit is echt ziek.
belachelijk op zondag post rondbrengen, mocht vroeger ook echt nietquote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:03 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Dit hoef je echt niet te accepteren. Zeker niet na de wanprestatie van die zzp-er. Allemaal samen de or aanspreken, een oranje kaart uitdelen of eea goed duidelijk maken aan je direct leidinggevende is wat ik zou proberen.
Als je het rooster goedgekeurd hebt, dan mogen ze die niet meer aanpassen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:03 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Gisteren het nieuwe rooster voor volgende week goedgekeurd door iedereen hier. Iedereen weer tevree, omdat we die 2 wijken terug hebben gekregen. Iedereen komt aan z'n uren.
En toen.....werden we vandaag gebeld door de planning dat de ZZP'er, die 1x in de week op zondag alle post wegbrengt, er door hogerhand toch wordt doorgedrukt en de wijken weer worden weggehaald bij ons. Dus staan mensen weer in de min.
Dit is echt ziek.
er zijn niet veel vacatures meer te zien,op indeed niet een.quote:
Het was juist onze PC die het geregeld had dat die ZZP-er werd weggestuurd nadat wij hem hadden verteld wat er allemaal voor ongein gebeurde door die vent. Maar onze PC wordt nu dus overruled door hogerhand. Hij is woest.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:03 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Dit hoef je echt niet te accepteren. Zeker niet na de wanprestatie van die zzp-er. Allemaal samen de or aanspreken, een oranje kaart uitdelen of eea goed duidelijk maken aan je direct leidinggevende is wat ik zou proberen.
quote:Op zondag 23 maart 2025 13:07 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.omroepzeeland(...)0-euro-als-resultaat
quote:de postbezorger
Ja wat is het nou he.quote:vaste pakketbezorger Jos Karelse
Zowel in de tekst zelf als bij de bijschriften onder de foto's worden postbezorger en pakketbezorger allebei gebruiktquote:Op zondag 23 maart 2025 16:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja wat is het nou he.
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens op hun site gekeken, maar ik vraag me af of ze iets toevoegen aan de markt. Hun prijzen zijn hoger dan die van PostNL, ze hebben geen servicepunten of afhaallocaties. En als ze je pakje niet kunnen bezorgen omdat de geadresseerde niet thuis is dan krijg je het geretourneerd als zijnde "geweigerd" en mag je ook nog eens de retourkosten betalen (die dus niet al bij het standaard verzendtarief inbegrepen zitten).quote:Op maandag 24 maart 2025 14:42 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ke-dekking~ad3379a6/
Wat ik elders hierover al zei: Zijn we dan dadelijk 2 pakketvervoerders rijker in Nederland? Dragonfly, een Canadese pakketvervoerder, wil ook al in Nederland gaan beginnen in mei. Toch vraag ik me ten zeerste af of al die nieuwe pakketvervoerders het vol blijven houden gezien het ‘succes’ van bijvoorbeeld Instabox (failliet), Collect & Deliver (failliet), Budbee (gestopt met bezorging aan huis), Sandd2me (destijds ook al gestopt) en Cycloon (gestopt met pakketbezorging)…quote:Op maandag 24 maart 2025 14:42 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ke-dekking~ad3379a6/
Ter beschikking toch? dat je oproepbaar bent.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:11 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand toevallig waar TBS voor staat?
Het staat op mijn rooster volgende week. Ik weet wat ik wordt geacht te doen, maar ik wil even weten waar de afkorting precies voor staat en wat mensen normaal doen als ze dat op hun rooster hebben.
ja het werk lijkt af en toe wel op een tbsinrichtingquote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:03 schreef V__L_N het volgende:
Ah dan hebben ze er gewoon een creatieve draai aan gegeven
met dien verschil dat je gewoon weg kan gaan.....quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja het werk lijkt af en toe wel op een tbsinrichting
In de app en op de site inderdaad de volgende mededeling:quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Het is weer een zooitje in het sorteercentrum blijkbaar. Post van woensdag foto in app ook vandaag nog niet bezorgd dus dat gaat dinsdag, een week later, worden. Particulier dus niet zakelijk dus mag eigenlijk al helemaal niet zoveel vertraging. En maar waarschuwingen in de app dat het druk is, want voorjaar?!. Er was toch juist minder post?elke week verzinnen ze wel weer een reden haha.
Het shopseizoen? Die term hebben ze volgens mij gewoon verzonnen! En zelfs al zou Nederland in maart/april massaal aan het shoppen slaan, dan zou dat toch hooguit tot meer pakjes leiden, en niet tot meer post en tijdschriften?quote:Het shopseizoen staat weer voor de deur! We bezorgen de komende dagen meer post en tijdschriften dan normaal. De bezorging van je post kan hierdoor iets langer duren.
ze draaien iedere keer om de brij heen,geloofwaardig is en zijn ze alllang niet meer.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 16:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:
waarschuwingen in de app dat het druk is, want voorjaar?!. Er was toch juist minder post?
Met andere woorden er is zo veel blijven liggen wat we nu moeten verwerken dat het ineens weer heel veuuuul is... shopseizoen...wtf is dat dan!? en wat heeft dat met post te maken? compleet mesjoggequote:Op zaterdag 29 maart 2025 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In de app en op de site inderdaad de volgende mededeling:
[..]
Het shopseizoen? Die term hebben ze volgens mij gewoon verzonnen! En zelfs al zou Nederland in maart/april massaal aan het shoppen slaan, dan zou dat toch hooguit tot meer pakjes leiden, en niet tot meer post en tijdschriften?
Als ze doelen op de uitverkoop bij Amazon en bol, dat is het hele jaar door ondertussen en veel pakketpost.. en tijdschriften zijn niet mega dik ineens nu hoor. Echt. Zet er gewoon neer: 'sorry, al het personeel wat we hadden is nu ziek of opgestapt omdat we landelijke sorteercentra zoals Den Bosch gaan sluiten, hopelijk is de achterstand snel weg wanneer we nieuwe uitzendkrachten zo gek hebben gekregen nog voor ons te werken in een tijd waar de banen elders voor het oprapen liggen'.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 18:33 schreef liedetector het volgende:
[..]
Met andere woorden er is zo veel blijven liggen wat we nu moeten verwerken dat het ineens weer heel veuuuul is... shopseizoen...wtf is dat dan!? en wat heeft dat met post te maken? compleet mesjogge
Ja, volgens mij krijgt iedereen die mail.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:37 schreef ophaling10 het volgende:
Nog meer mensen de mail ontvangen over de vraag van arbeidsvoorwaarden?
voor het oog(buhnequote:Op donderdag 10 april 2025 22:34 schreef V__L_N het volgende:
Ok, dat arbeidsvoorwaarde onderzoek was interessant... Waarom moet altijd overal tegenwoordig duurzaamheid bij gehaald worden.
En inclusiviteit, vergeet dat niet. We zijn zo ontzettend inclusief, totdat je als postbezorgers vraagt waarom wij niet in de grote PostNL CAO mogen. Alle medewerkers zijn inclusief, maar sommigen zijn inclusiever dan anderen.quote:Op donderdag 10 april 2025 22:34 schreef V__L_N het volgende:
Ok, dat arbeidsvoorwaarde onderzoek was interessant... Waarom moet altijd overal tegenwoordig duurzaamheid bij gehaald worden.
ja als je er op terecht wijst komen ze van Lochem.quote:Op donderdag 10 april 2025 23:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
We zijn zo ontzettend inclusief, totdat je als postbezorgers vraagt waarom wij niet in de grote PostNL CAO mogen.
Is 1969 54 jaar geleden ja?quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:54 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.woerdensecour(...)preekt-van-uitzonder
Ja daar zat iemand niet op te letten. Dat moet zijn 55,5 jaarquote:Op vrijdag 11 april 2025 21:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is 1969 54 jaar geleden ja?
Elk jaar stuur ik vanuit Gran Canaria wat Ansichtkaarten, en die doen er meestal 3 weken over.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:25 schreef wbwb het volgende:
Ik vind de UNEX CEN 2024 resultaten ook weer triest. Vanuit Nederland haalt letterlijk alleen post naar België en naar Luxemburg de norm: https://www.ipc.be/-/medi(...)5E24FC0C3DE4C44D1B4C
Nou ligt dat zeker niet alleen aan PostNL en halen andere landen ook zeker niet de norm, maar toch…
in het Fd een interview met de vm ceo, het werk is d'r hobby, ja voor 1,5miljoen wil iedereen dat wel.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja daar zat iemand niet op te letten. Dat moet zijn 55,5 jaar
Goh, verrassend. Maar wat veel mensen vergeten is dat de prijs niet omlaag gaat, dus alsnog hoger voor langer wachten. Als je weinig post ontvangt maakt het inderdaad niet zo uit. Ontvang je tijdschriften, medische post of bestel je veel, dan is tijdige bezorging toch wel fijn. Zoals afgelopen weekend ruim 2 maanden te laat bezorgd.. dat helpt niet mee.quote:Op maandag 14 april 2025 08:19 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.hartvannederl(...)zorgdagen-post-prima
2 maand te laat is wat anders dan voortaan alleen bezorging op ma-wo-vr of di-do-za. Ik zou echt geen enkel probleem hebben met dat laatste, wat mij betreft ook voor pakketbezorging. Heb je meer haast, laat je het bezorgen in een kluis of een ophaallocatie.quote:Op maandag 14 april 2025 08:34 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Goh, verrassend. Maar wat veel mensen vergeten is dat de prijs niet omlaag gaat, dus alsnog hoger voor langer wachten. Als je weinig post ontvangt maakt het inderdaad niet zo uit. Ontvang je tijdschriften, medische post of bestel je veel, dan is tijdige bezorging toch wel fijn. Zoals afgelopen weekend ruim 2 maanden te laat bezorgd.. dat helpt niet mee.
Weinig verrassend inderdaad. PostNL voert een onderzoek uit, en uit dat onderzoek komt dan altijd precies de uitkomst die PostNL graag wil horen. Maar als inderdaad 80% van de Nederlanders het prima vindt dat er nog maar 2 of 3 dagen per week post wordt bezorgd, hoe komt het dan dat elke keer als PostNL dit voornemen bekend maakt er een golf van protest komt vanuit burgers en politiek? Of is dat dan precies die 20% die protesteert?quote:Op maandag 14 april 2025 08:34 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Goh, verrassend. Maar wat veel mensen vergeten is dat de prijs niet omlaag gaat, dus alsnog hoger voor langer wachten. Als je weinig post ontvangt maakt het inderdaad niet zo uit. Ontvang je tijdschriften, medische post of bestel je veel, dan is tijdige bezorging toch wel fijn. Zoals afgelopen weekend ruim 2 maanden te laat bezorgd.. dat helpt niet mee.
vraag me af hoe ze 2 dagen gaan regelen,zeer grote/zware wijken en de grote contracten gaan er dik op achteruit.Niet iedereen gaat 8 uur per dag keer 2/3 dit doen..quote:Op maandag 14 april 2025 11:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weinig verrassend inderdaad. PostNL voert een onderzoek uit, en uit dat onderzoek komt dan altijd precies de uitkomst die PostNL graag wil horen. Maar als inderdaad 80% van de Nederlanders het prima vindt dat er nog maar 2 of 3 dagen per week post wordt bezorgd, hoe komt het dan dat elke keer als PostNL dit voornemen bekend maakt er een golf van protest komt vanuit burgers en politiek? Of is dat dan precies die 20% die protesteert?
Wat je hoort is bijna altijd de luidruchtige minderheid. Mensen die het prima vinden hoor je nooit.quote:Op maandag 14 april 2025 11:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weinig verrassend inderdaad. PostNL voert een onderzoek uit, en uit dat onderzoek komt dan altijd precies de uitkomst die PostNL graag wil horen. Maar als inderdaad 80% van de Nederlanders het prima vindt dat er nog maar 2 of 3 dagen per week post wordt bezorgd, hoe komt het dan dat elke keer als PostNL dit voornemen bekend maakt er een golf van protest komt vanuit burgers en politiek? Of is dat dan precies die 20% die protesteert?
Maar als je die zogenaamde stille meerderheid nooit hoort, hoe weet je dan dat ze bestaan en met hoeveel ze zijn? En hoe slaagt PostNL er dan toch steeds weer in om die stille meerderheid te strikken om hun enquêtes in te vullen?quote:Op maandag 14 april 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat je hoort is bijna altijd de luidruchtige minderheid. Mensen die het prima vinden hoor je nooit.
Daarop antwoordde de overgrote meerderheid "maandag", want veel mensen kregen toch al amper post op maandag. En vervolgens bracht PostNL deze uitkomst in de media met de uitspraak: Overgrote meerderheid Nederlanders is voorstander van afschaffen maandagbezorging.quote:Als PostNL zou besluiten om 1 dag in de week minder te bezorgen, welke dag zou er dan volgens u het beste kunnen afvallen?
Eens dat je een onderzoek gewoon moet publiceren. Maar goede onderzoeken laten eigenlijk altijd iets totaal anders zien dan het geschreeuw op social media. Zie ook de onderzoeken rondom asiel. Maar het onderzoek zou inderdaad onafhankelijk moeten zijn en moeten worden gepubliceerd. Al kan het ook gewoon een politieke keuze zijn, als het goedkoper is.quote:Op maandag 14 april 2025 12:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar als je die zogenaamde stille meerderheid nooit hoort, hoe weet je dan dat ze bestaan en met hoeveel ze zijn? En hoe slaagt PostNL er dan toch steeds weer in om die stille meerderheid te strikken om hun enquêtes in te vullen?
PostNL spreekt over onderzoeken waaruit blijkt dat 80% 2 of 3x per week ruim voldoende vindt. Maar waarom geeft PostNL zelden aan welke onderzoeken dit betreft en door wie ze zijn uitgevoerd? Waarom wordt dat volledige onderzoek niet gepubliceerd? Zolang je niet weet door wie het onderzoek is uitgevoerd, op welke wijze contact is gelegd met respondenten, hoe groot de steekproef was, hoe de steekproef is genomen en (heel belangrijk) wat de vraagstelling was, hecht ik er weinig waarde aan.
Ik weet nog wel dat PostNL ergens rond 2012 een onderzoek had gedaan mbt het afschaffen van de maandagbezorging. Toen waren ze er tenminste nog helder over dat het eigen onderzoek betrof en publiceerden ze het onderzoek zelf ook. De vraagstelling kwam ongeveer neer op het volgende:
[..]
Daarop antwoordde de overgrote meerderheid "maandag", want veel mensen kregen toch al amper post op maandag. En vervolgens bracht PostNL deze uitkomst in de media met de uitspraak: Overgrote meerderheid Nederlanders is voorstander van afschaffen maandagbezorging.
En dat kwam ze ook nog eens mooi uit, want scheelt ook weer een paar maandagen personeel uitbetalen (pasen/pinksteren)quote:Op maandag 14 april 2025 12:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daarop antwoordde de overgrote meerderheid "maandag", want veel mensen kregen toch al amper post op maandag. En vervolgens bracht PostNL deze uitkomst in de media met de uitspraak: Overgrote meerderheid Nederlanders is voorstander van afschaffen maandagbezorging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |