Nee dat is/was het enige, ik weet ook niet of het vanuit het sorteercentrum meegegeven is of dat de teamcoach het heeft gebracht dat die zoiets had van; ik ben hier nu toch en ik kom de komende tijd hier niet dus ik drop ze nu (alvast) af?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:53 schreef V__L_N het volgende:
Serieus? Naja, het is in iedergeval niet totaal nutteloos zoals die kerst/sinterklaassokken die je maar een paar dage per jaar aan kan. Wel apart dat ze ze ze weer 2,5 week tevroeg uitdelen. Zat er nog meer bij?
ik vind het niks van die kaarten,binnen de regio moeten ze gewoon sameday bezorgd worden,hier komt veel gezeur van(en terecht)quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:57 schreef V__L_N het volgende:
Weer iets nieuws. Herstelpost moet in een brievenbus die na 17.00 uur wordt geleegd. De lijsten die we daarvoor kregen bevatten alleen brievenbussen van 5 tot 8 km verderop. De enige brievenbus in de buurt die om 17.00 uur wordt geleegd zijn ze vergeten. Maar dat is evengoed 3,5 km verderop. Dus even een herstelstuk brengen kost 7 km en volgens google maps iets van 20 minuten (denk iets langer)...
Ik heb dat letterlijk nog nooit zien gebeuren. Altijd app maar een foto door en plak er een herstelsticker op…quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik vind het niks van die kaarten,binnen de regio moeten ze gewoon sameday bezorgd worden,hier komt veel gezeur van(en terecht)
Hier het betreffende artikel https://archive.ph/eSiokquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:15 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vandaag in het AD een stuk over de werkomstandigheden/sfeer bij PostNL...
ze komen weer met huisregels,middenin het stuk,ja wegkijken kan echt niet meer,verder goed stuk hoe het reilt en zeilt,een wonder dat iedereen nog komt opdraven.5k bezorgers willen ze aannemen,dat gaat never lukken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:18 schreef the_X het volgende:
[..]
Hier het betreffende artikel https://archive.ph/eSiok
Het lijkt wel alsof ze dat direct naar de retailer al testen/doen, ik had pasgeleden een pakket dat direct naar de retailer gestuurd was dus niet door de chauffeur maar al vanuit het sorteercentrum!
Als het in de top en managementlaag al rommelt is dat inderdaad een teken aan de wand dat het überhaupt nog een wonder is dat het bezorgpersoneel er is nog is. Maar PostNL weet ook dat een groot gedeelte van het personeel niet veel keuze heeft qua banenaanbod en op zich buiten en 'zonder baas' werken soms ook aantrekkelijk is. Maar bij elk normaal bedrijf zou het personeel hard wegrennen als ze het zo onaantrekkelijk en ondankbaar maken als PostNL al jaren doet en elke dag roepen hoe slecht het wel niet gaat met het bedrijf. Feit: er wordt nog steeds winst gemaakt. Wat in het stuk ook staat: het is bizar dat er met een laagte record aan kerstkaarten zo veel vertraging was tot diep in januari. Dan is er structureel wat mis in de bedrijfsvoering en absoluut geen promotie om volgend jaar weer kerstkaarten te sturen..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze komen weer met huisregels,middenin het stuk,ja wegkijken kan echt niet meer,verder goed stuk hoe het reilt en zeilt,een wonder dat iedereen nog komt opdraven.5k bezorgers willen ze aannemen,dat gaat never lukken.
PostNL logica en goochelen met cijfers: feitelijk klopt het vast, maar als er in de praktijk nog maar 10% van alle aangenomen werkt boeit nietquote:Op zondag 2 maart 2025 11:12 schreef V__L_N het volgende:
Dat stuk in de Ad moet ze toch op zijn minst een beetje onrustig hebben gemaakt. Normaal lekt er niks uit van de echte zware onvrede. Iedereen weet wel zo'n beetje hoe zwaar dat het bedrijf trekt aan mensen om vooral niks te zeggen in de media.
Maar ik vind het vooral knap hoe het bedrijf het dan weer heerlijk kan downplayen... "niet makkelijk" we hebben gewoon wat extra geld nodig en dan gaat het prima...
Ook dat ze zeggen dat ze 5000 mensen hebben aangenomen. Iedereen die opleiden doet weet dat er heel veel binnen de eerste 2/3 weken weer weg zijn. Als er 500 blijven hangen is het veel.
Dat goochelen is precies de reden dat ze met zoveel dingen wegkomen. Zo goochelen ze ook met de tevredenheidscijfers van het personeel en de roostertijden. Als je maar lang genoeg konijnen uit hoeden probeert te toveren springt er vanzelf wel 1 in zullen ze denken.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
PostNL logica en goochelen met cijfers: feitelijk klopt het vast, maar als er in de praktijk nog maar 10% van alle aangenomen werkt boeit nieten zo hebben de recruiters toch hun aannamedoel gehaald
Als het goed is niet. Maar garanties krijg je alleen bij een stofzuigerquote:Op maandag 3 maart 2025 11:00 schreef Jeo_Boden het volgende:
Weet iemand dit. Ik heb aangegeven mijn adres als eerste en als ik niet thuis ben een postnl punt. Maar gaat de bezorger dan toch proberen te bezorgen bij de buren voordat het naar de afhaalpunt gaat?
In Denemarken heb je wel nog een landelijk alternatief: dao. Het zou me dan ook niet verbazen als zij de USO op zich nemen volgend jaar.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Breng PostNL niet op ideeën:
Deense post stopt na vierhonderd jaar met bezorging: laatste brief eind 2025: https://www.nu.nl/economi(...)brief-eind-2025.html
En dat terwijl het land toch niet zo dichtbevolkt is als Nederland, ook qua afstanden:) de papieren bureaucratiemolen zal vast helpen om het aantal brieven stabiel te houden.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:17 schreef wbwb het volgende:
Swiss Post lukt het tenminste nog wel om post op tijd te bezorgen: https://www.post.ch/en/ab(...)r-recipients-on-time
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |