Als er import tarieven komen, worden die dan geheven op teslas die in Europa gemaakt worden, of BMW die in US gemaakt worden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat ligt er dus aan wat je bedoelt met amerikaanse auto's. Voor de importtarieven zijn het geen amerikaanse auto's als ze in Duitsland gemaakt worden volgens mij. En andersom natuurlijk net zo.
Ik denk dat Trump over 4 jaar weggaat, maar de opvolger zal ook een Magiaan zijn, of een democraat die niet perse een "liberall" is. Jouw analyse is juist, onze belangen lopen al langer uiteen. Sinds Bush werd dat duidelijk. En laten wij eerlijk zijn -mag niet gezegd worden- zonder USA's plan om Oek bij de NAVO te halen was er waarschijnlijk geen oorlog.quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:47 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je denkt dat het een tijdelijke dip is, maar die tarieven en de situatie in Oekraïne wijzen op veel diepere problemen. Deze naieve gedachte heeft ons gebracht waar we nu staan: te afhankelijk van een Amerika dat steeds minder betrouwbaar is. Ja, ze hebben ons geholpen met het Marshallplan, maar sinds de War on Terror is die vervreemding steeds duidelijker geworden. Wat moet je met een land dat om de 4 jaar een bondgenoot is en 4 jaar later het tegenovergestelde? Ik ben nooit een fan geweest van Amerika, en deze situatie bevestigt dat alleen maar
Sinds Bush is de kloof steeds groter geworden, en ja, de NAVO-uitbreiding heeft invloed gehad op Oekraïne. Maar we kunnen niet blijven doen alsof de VS altijd onze beste vriend is, als de koers elke vier jaar verandert. Als EU moeten we sterker staan en niet afhankelijk zijn van een Amerika zonder consistent beleid. Ik chargeer nu wel, normaal is het 8 jaar per president, maar je snapt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:50 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Trump over 4 jaar weggaat, maar de opvolger zal ook een Magiaan zijn, of een democraat die niet perse een "liberall" is. Jouw analyse is juist, onze belangen lopen al langer uiteen. Sinds Bush werd dat duidelijk. En laten wij eerlijk zijn -mag niet gezegd worden- zonder USA's plan om Oek bij de NAVO te halen was er waarschijnlijk geen oorlog.
Maar waar sommigen voor pleiten is om USA helemaal in de ban te doen, ja hallo. Dat gaan we niet doen. We moeten gewoon goed met hen door een deur kunnen. Zoals wij dat met alle landen dat zouden moeten.
Een auto gemaakt in de VS is geen import, zelfs niet als er BMW op staat. Dus bijvoorbeeld BMW gaat geen last hebben van een importheffing op autos, want die produceren de X3, X4, X5, X6, X7 en XM gewoon in de VS. Toyota, de meest verkochte auto in de VS, heeft ook nergens last van met import taxes, want de meest populaire modellen worden gewoon in de VS geproduceerd.quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als er import tarieven komen, worden die dan geheven op teslas die in Europa gemaakt worden, of BMW die in US gemaakt worden.
Je begrijpt mij nietquote:Op donderdag 27 februari 2025 15:09 schreef knoopie het volgende:
[..]
Een auto gemaakt in de VS is geen import, zelfs niet als er BMW op staat. Dus bijvoorbeeld BMW gaat geen last hebben van een importheffing op autos, want die produceren de X3, X4, X5, X6, X7 en XM gewoon in de VS. Toyota, de meest verkochte auto in de VS, heeft ook nergens last van met import taxes, want de meest populaire modellen worden gewoon in de VS geproduceerd.
Zodra ze invoerheffingen ook op onderdelen en grondstoffen gaan heffen, dan kunnen er wel problemen ontstaan. Dus het ligt er maar net aan wat de details zijn. Dat zou wel heel gevaarlijk worden voor de VS, want die hebben zelf bijvoorbeeld heel weinig aluminium. Dus als ze daarop importheffingen zetten, dan wordt alles van aluminium gewoon duurder voor Amerikanen, want ze hebben geen binnenlands alternatief.
BMW's die hier verkocht worden, worden over het algemeen ook hier geproduceerd. Dus nee.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je begrijpt mij niet
Stel de EU voert tarieven in, wordt een BMW model dat in de VS wordt gebouwd dan duurder?
* Zucht *quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:21 schreef knoopie het volgende:
[..]
BMW's die hier verkocht worden, worden over het algemeen ook hier geproduceerd. Dus nee.
Kan. En ik heb de indruk dat ze de waarde van de schulden willen verkleinen door de inflatie aan te jagen. De kleine man betaalt de prijs en de grote man die zijn geld veilig stelt in bezittingen profiteert.quote:Op donderdag 27 februari 2025 13:55 schreef BertV het volgende:
[..]
De dollar laten crashen kan een oplossing zijn om van hun enorme staatschuld af te komen.
Je stelt een vraag over een situatie die niet zoveel voor gaat komen als de EU importheffingen zou gaan invoeren. Want de meeste modellen van BMW die in de VS worden geproduceerd, worden of kunnen ook ergens anders geproduceerd. Dus dan komt voortaan je X3 niet uit de verenigde staten, maar uit China, of uit Duitsland zelf.quote:
Ja doei. Ik ga een beetje voor jou precies uitzoeken welke modellen er allemaal precies in welke fabriek van BMW in elkaar gezet worden. Feit is dat de bmw fabrieken in de VS vooral modellen in elkaar zetten, want alle onderdelen komen ergens anders vandaan. Stansdelen en plaatdelen uit de UK, interieur uit Duitsland, motoren uit Oostenrijk. En bmw heeft genoeg andere montagefabrieken, in bijvoorbeeld China, Indonesie, Nederland, en Zuid Afrika. Dus een bmw in Europa hoeft niks duurder te worden als de EU tarieven zou heffen op import vanuit de VS.quote:
Dat hoef je ook niet te doen, je snapt gewoon het Gedankenspiel nietquote:Op donderdag 27 februari 2025 15:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja doei. Ik ga een beetje voor jou precies uitzoeken welke modellen er allemaal precies in welke fabriek van BMW in elkaar gezet worden. Feit is dat de bmw fabrieken in de VS vooral modellen in elkaar zetten, want alle onderdelen komen ergens anders vandaan. Stansdelen en plaatdelen uit de UK, interieur uit Duitsland, motoren uit Oostenrijk. En bmw heeft genoeg andere montagefabrieken, in bijvoorbeeld China, Indonesie, Nederland, en Zuid Afrika. Dus een bmw in Europa hoeft niks duurder te worden als de EU tarieven zou heffen op import vanuit de VS.
Wat is het Gedankenspiel dan? Als je elke keer met enkel een cryptische halve zin antwoordt, dan is dat moeilijk te raden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te doen, je snapt gewoon het Gedankenspiel niet
Trump en Musk willen graag dat je hun bier vasthoudtquote:Op donderdag 27 februari 2025 13:02 schreef phpmystyle het volgende:
Het is nog te vroeg voor een voorzichtige conclusie. De economie was sowieso al wankel. Die verneuk je niet in één maand.
Geen idee wat de economie gaat doen, maar ik wil maar zeggen dat ze in Rusland ook verkiezingen hebben.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:35 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Massale werkeloosheid, armoede, kapotte instituties. De Democraten winnen straks met 80% als ik dat zo hoor.
En toch die nervositeit.
Jij of ik worden er niet slechter van het tegendeel er blijven producten over dus de prijzen zullen hier zakken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dit is natuurlijk niet zomaar een hersenscheet. Dit heeft grote gevolgen voor ons en de EU
Ik heb een Google Phonequote:Op donderdag 27 februari 2025 19:28 schreef halfway het volgende:
Is er trouwens een goed alternatief voor Google?
Ik ook.quote:
Daardoor gaat de productie omlaag en hebben ze dus minder werknemers nodig. Waardoor dus ook het totale besteedbare vermogen en daardoor ook de winst omlaag gaat. Wat mensen niet hebben, kunnen ze niet uitgeven.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:26 schreef halfway het volgende:
[..]
Jij of ik worden er niet slechter van het tegendeel er blijven producten over dus de prijzen zullen hier zakken.
Nogal een brede vraag ...quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:28 schreef halfway het volgende:
Is er trouwens een goed alternatief voor Google?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |