abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:22:14 #151
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216851391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb het nergens over 'naaien' gehad, maar over Trans-Atlantische samenwerking. Op dat vlak is er wel degelijk een verschil van dag en nacht tussen Trump en alle voorgaande Amerikaanse regeringen.

Dus nee, ik trap niet in je flauwe stropop-betoogje.
Het is geen stropop. Maar ik wijs jou erop dat in de samenwerking belangen al eens eerder uiteen zijn gelopen. Alleen was dat niet zichtbaar.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:22:51 #152
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216851400
Anyway. We kunnen prima partner blijven van USA. Alleen hoeven wij wederzijds wat minder van elkaar te verwachten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216851408
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind ik niet top. Maar de USA arbeidsmarkt is behoorlijk overspannen.
Hetzelfde als er nu in NL mensen worden ontslagen, dan heb je vrij snel werk weer.
Werk is er vaak wel. Maar is het ook een baan die je graag doet? En behoud je ongeveer hetzelfde inkomen? Vergeet niet dat jij niet de enige bent die op straat is gezet: je hebt duizenden concurrenten die in dezelfde vijver vissen.

En dan is er nog de emotionele kant van het verhaal. Je werk is vaak onderdeel van je identiteit, je leven. Zeker als je al langere tijd ergens werkt kan het levensontwrichtend zijn als je zomaar op straat wordt gezet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216851425
Kijk, Trump heeft de relatie met de EU natuurlijk compleet naar de klote geholpen. Dat is een feit. Maar eerlijk? Boeit me niet zoveel. De EU moet toch haar eigen broek ophouden. Macron die daar in Washington een charmeoffensief aan het voeren was, snapte ik ook niet helemaal. Alsof je bij een ex blijft aankloppen die al lang duidelijk heeft gemaakt dat 'ie geen interesse meer heeft.

Ik zit meer in het kamp Merz. We moeten niet blijven hangen in dat oude NAVO-gezeik. Opblazen die hap. Europa moet gewoon zijn eigen koers varen, met volle wind vooruit. We hebben een economie en militaire potentie die we prima zelf kunnen benutten zonder steeds naar Washington te hoeven kijken. Laat die autoritaire en dictatoriale regimes in de wereld maar de kanker genieten, geen cent of aandacht meer aan verspillen.

Wat we wél moeten doen: een samenwerking opzetten met Canada en elk ander land dat wél zin heeft in iets nieuws. Geen slap aftreksel van het oude, maar iets wat de wereld nog nooit heeft gezien. Een echte powerhouse-alliantie, zonder de Amerikaanse grillen of Russische paranoia. Europa heeft dat in zich, maar dan moeten we wel ophouden met dat kruiperige gedoe richting de VS.

Wat denken jullie? Kappen met de NAVO en zelf de lakens uitdelen, of blijven schooien bij Uncle Sam?
Groot fan van User Wotte
pi_216851438
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is geen stropop. Maar ik wijs jou erop dat in de samenwerking belangen al eens eerder uiteen zijn gelopen. Alleen was dat niet zichtbaar.
Je bent weer de doelpalen aan het verschuiven.

Belangen liepen soms uiteen, maar het partnerschap stond fier overeind. De VS en haar westerse bondgenoten zochten elkaar op, droegen dezelfde normen en waarden uit, schoten elkaar te hulp. Vormden samen een blok tegen de despoten van deze wereld.

Er was sprake van innige banden, gebaseerd op een duurzame vriendschap. Dat heeft Trump in twee weken tijd de nek om gedraaid.
pi_216851523
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt meegekregen dat Musk de afgelopen weken honderdduizenden ambtenaren op straat heeft geflikkerd? Deze man zal wel voor de overheid hebben gewerkt.
Een zeetanker kan niet snel sturen, maar een paar welgemikte torpedo's sturen hem zo naar de zeebodem. Hetzelfde geldt voor de economie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216851632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een zeetanker kan niet snel sturen, maar een paar welgemikte torpedo's sturen hem zo naar de zeebodem. Hetzelfde geldt voor de economie.
Dat klinkt lekker dramatisch, maar weet jij of we economisch nog net zo met elkaar verweven zijn als in 2008? Toen trok de ene bank de andere mee de afgrond in, maar nu? De EU heeft sindsdien juist grote stappen gezet, zowel na de financiële crisis als na de coronapandemie. Denk aan strengere regulering, eigen industriepolitiek en minder afhankelijkheid van externe spelers. Het kan altijd beter, maar we zijn niet meer diezelfde tanker die stuurloos achter de VS aan dobbert.

Daarentegen lijkt de Amerikaanse economie juist steeds meer op een gigantisch containerschip met al die techbedrijven. Groot, log en moeilijk te keren. Als daar iets misgaat, dondert het misschien minder snel om, maar als het wél kantelt, dan is het onomkeerbaar. Je krijgt zo’n ding niet meer overeind.

Alleen Duitsland, waar deze tariffs het meeste pijn gaan doen, is nog een containerschip – maar dan eentje dat al een tijd met een gat in de bodem vaart. De motor draait nog, maar het water blijft binnenstromen. De vraag is hoe lang ze dat nog droog kunnen houden.

Natuurlijk gaat dit pijn doen, maar laten we niet doen alsof alleen Europa reactief is. Trump lijkt eerder een brandweerman die maar wat in het rond spuit zonder echt te kijken waar de brandhaarden zitten. De EU is misschien traag, maar strategisch vaak een stuk beter doordacht. Liever een goede zet die wat later komt, dan paniekvoetbal waarbij je de hele tent onder water zet
Groot fan van User Wotte
pi_216851641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom wil Trump zo graag een recessie veroorzaken of zelfs de Amerikaanse economie crashen?
De dollar laten crashen kan een oplossing zijn om van hun enorme staatschuld af te komen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_216851692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:55 schreef BertV het volgende:
De dollar laten crashen kan een oplossing zijn om van hun enorme staatschuld af te komen.
Begrijpt Trump echt niet dat die enorme staatsschuld juist enorme voordelen oplevert voor de VS? Doordat de wereld in dollars handelt, kunnen ze blijven lenen zonder dat het meteen fataal is. De wereld is geen bedrijf waar je simpelweg een faillissement aanroept en opnieuw begint. Kijk bijvoorbeeld naar de gevolgen van een dollarcrash: hogere inflatie, stijgende rentetarieven, en een destabilisatie van de wereldmarkt. Zijn politiek, die altijd focust op korte termijn oplossingen, brengt enorme gevaren met zich mee. Het lijkt wel alsof hij het grotere plaatje totaal niet ziet en de risico's niet doorheeft.
Groot fan van User Wotte
pi_216851777
quote:
19s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:53 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dat klinkt lekker dramatisch, maar weet jij of we economisch nog net zo met elkaar verweven zijn als in 2008? Toen trok de ene bank de andere mee de afgrond in, maar nu? De EU heeft sindsdien juist grote stappen gezet, zowel na de financiële crisis als na de coronapandemie. Denk aan strengere regulering, eigen industriepolitiek en minder afhankelijkheid van externe spelers. Het kan altijd beter, maar we zijn niet meer diezelfde tanker die stuurloos achter de VS aan dobbert.

Daarentegen lijkt de Amerikaanse economie juist steeds meer op een gigantisch containerschip met al die techbedrijven. Groot, log en moeilijk te keren. Als daar iets misgaat, dondert het misschien minder snel om, maar als het wél kantelt, dan is het onomkeerbaar. Je krijgt zo’n ding niet meer overeind.

Alleen Duitsland, waar deze tariffs het meeste pijn gaan doen, is nog een containerschip – maar dan eentje dat al een tijd met een gat in de bodem vaart. De motor draait nog, maar het water blijft binnenstromen. De vraag is hoe lang ze dat nog droog kunnen houden.

Natuurlijk gaat dit pijn doen, maar laten we niet doen alsof alleen Europa reactief is. Trump lijkt eerder een brandweerman die maar wat in het rond spuit zonder echt te kijken waar de brandhaarden zitten. De EU is misschien traag, maar strategisch vaak een stuk beter doordacht. Liever een goede zet die wat later komt, dan paniekvoetbal waarbij je de hele tent onder water zet
Ik denk dat je m'n post verkeerd interpreteert. Ik heb het nergens over de VS die de EU meesleurt of iets dergelijks. Ik heb dat roepen dat een Trump of Obama (of Biden) de economie niet radicaal kunnen sturen niet opgaat voor maatregelen die de economie ten gronde richten. Als Trump morgen besluit dat hij letterlijk op alle import een heffing van 60% wil zetten en de GOP loopt slaafs achter hem aan, dan klapt die economie gewoon keihard in elkaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216851849
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik denk dat je m'n post verkeerd interpreteert. Ik heb het nergens over de VS die de EU meesleurt of iets dergelijks. Ik heb dat roepen dat een Trump of Obama (of Biden) de economie niet radicaal kunnen sturen niet opgaat voor maatregelen die de economie ten gronde richten. Als Trump morgen besluit dat hij letterlijk op alle import een heffing van 60% wil zetten en de GOP loopt slaafs achter hem aan, dan klapt die economie gewoon keihard in elkaar.
Ah, ik zie het nu! Je hebt gelijk, ik heb je post verkeerd geïnterpreteerd 🙈. Als Trump morgen een heffing van 60% op alle import invoert en de GOP volgt slaafs, zou de economie inderdaad keihard in elkaar klappen. En het erge is, ik zie hem er ook nog voor aan, zo'n radicale maatregel zonder na te denken over de gevolgen. Of hij is vrij dement aan het worden, of hij is gewoon een puppet van Poetin of zijn techvriendjes. Het lijkt wel alsof hij geen grip meer heeft op de realiteit en maar wat doet zonder de lange termijn gevolgen te overzien.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:23:38 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216851932
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:04 schreef knoopie het volgende:

[..]
Maar als die Tesla's uit de fabriek in Duitsland komen, en de Mercedes in Amerika in elkaar gezet wordt, dan vallen die toch niet onder die tarieven? Of zijn dit getallen van auto's die daadwerkelijk compleet op de boot heen en weer gaan?
Nee, het zijn getallen die Trump tegenspreken dat EU geen "Amerikaanse" autos kopen
pi_216851946
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

Knip
JSON is ook niet echt een dataformaat, technisch gezien is het gewoon een javascript array ;)
Een groot nadeel is dus het formaat niet echt afgedwongen is, zoals dat bij een XML met XSD wel is.

Ik ben zelf een groot voorstander om stateless te handelen, een groot voordeel is dat de schaling enorm makkelijk werkt, en ook het testen van je endpoints kun je volledig automatiseren, ik heb in verleden nog wel tests gemaakt voor websites, maar dan verandert er weer 1 dingetje en dan dondert het weer om.

De overhead van authenticatie valt wel mee, en het mooie is dat je dit doorgaans niet meer zelf hoeft uit te schrijven, je kunt dit gewoon bovenop je endpoints configureren met wat simpele tags.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216851965
quote:
19s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:17 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ah, ik zie het nu! Je hebt gelijk, ik heb je post verkeerd geïnterpreteerd 🙈. Als Trump morgen een heffing van 60% op alle import invoert en de GOP volgt slaafs, zou de economie inderdaad keihard in elkaar klappen. En het erge is, ik zie hem er ook nog voor aan, zo'n radicale maatregel zonder na te denken over de gevolgen. Of hij is vrij dement aan het worden, of hij is gewoon een puppet van Poetin of zijn techvriendjes. Het lijkt wel alsof hij geen grip meer heeft op de realiteit en maar wat doet zonder de lange termijn gevolgen te overzien.
Je zou toch verwachten dat hij mensen om zich heen heeft met verstand van zaken die hem adviseren. Een president is geen expert op allerlei gebieden, maar weet wel de juiste mensen te verzamelen waarmee je beleid kan maken.

Maar goed, als je ziet wat voor rol hij Musk heeft gegeven..........
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216852010
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar die van ons ook. Dat is beetje het punt.
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:30:44 #166
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216852020
quote:
19s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:26 schreef Tjacka het volgende:
Uncle Sam
Leuk stukje. Als je het uitspreekt met de juiste toon en emotie krijg je een hele zaal aan het klappen.
Overigens ben ik het niet geheel met jou oneens.

Maar je moet het kind ook niet met het badwater laten wegspoelen. USA heeft ons veel te bieden, technologisch, de healthsector. Bovendien zijn hele generaties Amerikaans opgegroeid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216852026
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je zou toch verwachten dat hij mensen om zich heen heeft met verstand van zaken die hem adviseren. Een president is geen expert op allerlei gebieden, maar weet wel de juiste mensen te verzamelen waarmee je beleid kan maken.

Maar goed, als je ziet wat voor rol hij Musk heeft gegeven..........
Zelfs Rubio, iemand die ik hoog inschat, lijkt zijn kontje te willen likken. Het begint echt maffia-achtige praktijken aan te nemen, allemaal voor persoonlijk gewin. Denkt de echte Trump-stemmer nu echt dat hij er voor hen zit? Kijk naar zijn keuzes en de mensen om hem heen. Het is allemaal voor zijn eigen voordeel. Door dit beleid wordt hij door de gewone Trump-stemmer gezien als een held, maar ze komen juist met dit soort dingen in de hoeken waar de klappen vallen. De vraag is of ze dat ooit gaan inzien.
Groot fan van User Wotte
pi_216852048
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Leuk stukje. Als je het uitspreekt met de juiste toon en emotie krijg je een hele zaal aan het klappen.

Maar je moet het kind ook niet met het badwater laten wegspoelen. USA heeft ons veel te bieden, technologisch, de healthsector. Bovendien zijn hele generaties Amerikaans opgegroeid.
Over 4 jaar hebben ze weer een kans. Hopelijk zijn de gevolgen voor de Amerikaanse burger ernstig genoeg, dat ze het nooit meer in hun hoofd halen om op een type Trump te stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:33:39 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216852066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Over 4 jaar hebben ze weer een kans. Hopelijk zijn de gevolgen voor de Amerikaanse burger ernstig genoeg, dat ze het nooit meer in hun hoofd halen om op een type Trump te stemmen.
Zijn opvolger staat al klaar. Maar wellicht wordt het een democraat. Maar ik verwacht niet dat dat een democraat wordt a la Clinton, Pelosi of een Bush look-a-like neocon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216852092
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

Leuk stukje, maar het oude Amerika waar we het over hebben, is er niet meer. Technologie en gezondheidszorg zijn prima op sommige gebieden, maar het land zelf is totaal veranderd. Generaties zijn opgegroeid met een bepaald ideaal van Amerika, maar dat ideaal is ver te zoeken met de leiders die nu aan de macht zijn. Technologisch loopt de EU misschien achter, maar qua gezondheidszorg zijn we beter af. In de VS is het systeem vaak onbetaalbaar en slecht toegankelijk, terwijl Europa meer gericht is op welzijn dan op winst."
Groot fan van User Wotte
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:35:54 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216852093
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is serieus kut ja. Een economie is een zeetanker, die verandert niet ineens van koers na 5 weken Trump of Obama. Dus ik vind dit oprecht fopnieuws.
Dat kan zeker wel. Zie COVID.
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:38:55 #172
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216852144
quote:
19s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:35 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Leuk stukje, maar het oude Amerika waar we het over hebben, is er niet meer. Technologie en gezondheidszorg zijn prima op sommige gebieden, maar het land zelf is totaal veranderd. Generaties zijn opgegroeid met een bepaald ideaal van Amerika, maar dat ideaal is ver te zoeken met de leiders die nu aan de macht zijn. Technologisch loopt de EU misschien achter, maar qua gezondheidszorg zijn we beter af. In de VS is het systeem vaak onbetaalbaar en slecht toegankelijk, terwijl Europa meer gericht is op welzijn dan op winst."
Jij wil Amerika weg doen o.b.v. een vervelende verkiezingsuitslag, als een aantal procent anders had gestemd dan had jij waarschijnlijk nu halaloeja USA geroepen dat onze innige banden in steen zijn gebeiteld.
Het moet eerst nog een beetje betijen. De prik gaat er vanzelf wel uit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216852178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De optimist in mij hoopt dat het een fase is waar we doorheen moeten. De westerse samenleving staat onder hoogspanning, in tal van opzichten is de rek eruit. Klimaatverandering zet door, de westerse hegemonie wankelt, oorlog dreigt, onze welvaart is niet langer vanzelfsprekend, financiële rijkdom begint zich op te hopen bij een kleine groep superrijken.

Kiezers reageren hierop door hun toevlucht te zoeken bij de extremen. En lullig genoeg zit de maatschappelijke probleemanalyse van het Trumpiaanse denken er niet eens zo gek ver naast. Zijn 'oplossingen' zijn alleen volkomen kut.

Maar dat er in het westen dringend behoefte is aan een koerswijziging, dat is evident. Hopelijk wordt de ellendige fase gevolgd door een nieuwe periode van voorspoed.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 27-02-2025 14:48:51 ]
pi_216852238
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij wil Amerika weg doen o.b.v. een vervelende verkiezingsuitslag, als een aantal procent anders had gestemd dan had jij waarschijnlijk nu halaloeja USA geroepen dat onze innige banden in steen zijn gebeiteld.
Het moet eerst nog een beetje betijen. De prik gaat er vanzelf wel uit.
Je denkt dat het een tijdelijke dip is, maar die tarieven en de situatie in Oekraïne wijzen op veel diepere problemen. Deze naieve gedachte heeft ons gebracht waar we nu staan: te afhankelijk van een Amerika dat steeds minder betrouwbaar is. Ja, ze hebben ons geholpen met het Marshallplan, maar sinds de War on Terror is die vervreemding steeds duidelijker geworden. Wat moet je met een land dat om de 4 jaar een bondgenoot is en 4 jaar later het tegenovergestelde? Ik ben nooit een fan geweest van Amerika, en deze situatie bevestigt dat alleen maar
Groot fan van User Wotte
pi_216852257
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, het zijn getallen die Trump tegenspreken dat EU geen "Amerikaanse" autos kopen
Dat ligt er dus aan wat je bedoelt met amerikaanse auto's. Voor de importtarieven zijn het geen amerikaanse auto's als ze in Duitsland gemaakt worden volgens mij. En andersom natuurlijk net zo.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')