abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216851116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik stond eerst niet heel erg negatief tegenover 4 jaar Trump maar hij heeft zich echt als een volslagen totaalidioot ontpopt.

Geen schim van het beleid uit zijn eerste term.
Ik zie hier ook geen manier in om Amerika Great te maken. Lijkt alsof Maga niet om Amerika en de greatness draait, als van America First. Maar alleen nog om een klein clubje mensen die nog veel en veel rijker willen worden. Die macht naar zich toe graaien en zich verders nergens om bekommeren.
Beetje extreem rechts hun arm optillen en daarna hun vrienden verraden.
Wat moet Maga in Gaza? Of Musk in de Duitse verkiezingen. Of Trump vriendjes met Poetin? En dan duizenden ontslagen en een recessie thuis?

Uiteindelijk zal de Maga stemmer hier toch ook niet blij van worden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 27 februari 2025 @ 12:55:13 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216851134
Wel grappig dat de Amerikaanse economie prima draaide en Trump eigenlijk niets hoefde te doen om zich op zijn borst te kloppen.

Maarja hij doet wel iets. :')
pi_216851159
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar geloof jij dat Trump "tariffs" écht ziet als het middel voor een betere economie, of is dat gewoon een smoes om dat in te zetten als middel om geopolitiek mee te blackmailen?
Ik geloof vooral dat laatste.
Deze dingen zijn niet wederzijds uitsluitend. Ja, het blijft een simpele vastgoedboer die denkt in dealtjes waarbij de winst voor de ene partij het verlies voor de andere partij is.
En ja, importheffingen zijn ook een poging om handelspartners te intimideren en concessies af te dwingen. Of in ieder geval optische concessies om mooie sier mee te maken, want dat is feitelijk waar het Trump primair om gaat.

Ik zie in de man geen groot ziener of denker. Hij heeft een vrij voorspelbaar wereldbeeld en bijbehorende modus operandi. Hij denkt nog steeds als iemand die in het vastgoed werkzaam is. Het is koop en verkoop. Hogere prijs is winst voor koper en verlies voor verkoper. Zo werkt de mondiale economie natuurlijk niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216851197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 08:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk veel te simpel en kort door de bocht. Importheffingen zorgen niet voor 'meer dynamiek' op de arbeidsmarkt. Ze zorgen vooral voor een verstoring van de marktefficiëntie. De VS gaat ook niet gigantisch veel impact hebben op Nederland, want zo veel exposure is er helemaal niet qua export.
De totale export naar Duitsland is bijvoorbeeld al pakweg een factor 6 groter en de economie draait op meer dan puur export.

Wat importheffingen wel doen is zorgen voor inflatie voor de consumenten in het land waar ze ingevoerd worden, zeker wanneer ze vrij blind worden ingevoerd. Dat is ook vaak een beetje de tragiek van handelsoorlogen. Uiteindelijk is dat een lose-lose voor consumenten in beide landen / handelszones.

Nederland heeft bijvoorbeeld helemaal geen handelsoverschot met de VS meer. Niet in goederen, maar al helemaal niet in goederen + diensten. Die laatste wordt nog wel eens vergeten door Trump, maar overall exporteert de VS meer diensten dan ze importeert, met name vanwege de enorm sterke tech sector.
Als je wilt dat zaken dynamischer worden in Nederland dan moet je wat doen aan zaken als vastheid van arbeidscontracten, de mate waarin je vast blijft zitten aan schulden bij een faillissement, gemakkelijk verkeer van durfkapitaal in de EU en ga zo maar door.
Het gaat niet alleen om de directe handel tussen Nederland en Amerika. Je vergeet dat als Duitsland minder met Amerika gaat handelen dan werkt dat ook weer door naar ons. Veel doorvoer vanuit Duitsland gaat natuurlijk via Nederland. Is overigens wel een deel van handel wat we mij betreft relatief makkelijk kunnen missen. Is alleen wel voor dozenschuivers.

Verder vraag ik me altijd af hoe ze tech in exportcijfers meerekenen. Als ik Windows koop, importeer ik dat dan uit Amerika of niet?
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:01:04 #130
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216851202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tijdens zijn eerste termijn werd Trump omringd door meer traditionele Republikeinen. Voor conservatieven was dat in zekere zin the best of both worlds. Het beleid kende geen gekke uitschieters, was voor een groot deel mainstream. Tegelijkertijd ging daar een Trumpiaans sausje overheen, met een hoop poeha en bravoure, wat zijn fans fantastisch vinden.

Maar nu is het kabinet met ja-knikkers en gestoorden, met als gevolg een beleid dat het beste valt te omschrijven als 'ongefilterde Trump'.

Hulde dat je toe durft te geven dat je je vergist hebt in Trump. En dat meen ik. Andere users proberen nog steeds een diepere strategie te zoeken achter zijn waanzin, terwijl die overduidelijk ontbreekt.
Ik blijf van mening dat de Democraten veel te veel hebben laten liggen. Het was niet duidelijk (genoeg) waar ze WEL voor stonden, Kamala was een slechte kandidaat zeker tegenover een bully als Trump en op de belangrijke dossiers als migratie, Oekraïne en Israël was het beleid vlees noch vis.

Om nog maar te zwijgen over dat het nog steeds de vraag is wie er eigenlijk heeft geregeerd als je kijkt naar de toestand van Biden en dat ze daar over gelogen (lijken te) hebben.

Trump is nooit mijn man geweest, veel te veel theatriek en het is een lul van een zakenman. Ik houd niet van neoliberaal gedachtengoed. Maar ik had op basis van zijn 1e term 4 jaar entertainment zonder grote chaos verwacht. Dat blijkt dus wel iets anders te liggen ja...
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:02:06 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216851211
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie in de man geen groot ziener of denker. Hij heeft een vrij voorspelbaar wereldbeeld en bijbehorende modus operandi. Hij denkt nog steeds als iemand die in het vastgoed werkzaam is. Het is koop en verkoop. Hogere prijs is winst voor koper en verlies voor verkoper. Zo werkt de mondiale economie natuurlijk niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tijdens zijn eerste termijn werd Trump omringd door meer traditionele Republikeinen. Voor conservatieven was dat in zekere zin the best of both worlds. Het beleid kende geen gekke uitschieters, was voor een groot deel mainstream. Tegelijkertijd ging daar een Trumpiaans sausje overheen, met een hoop poeha en bravoure, wat zijn fans fantastisch vinden.

Maar nu is het kabinet met ja-knikkers en gestoorden, met als gevolg een beleid dat het beste valt te omschrijven als 'ongefilterde Trump'.

Hulde dat je toe durft te geven dat je je vergist hebt in Trump. En dat meen ik. Andere users proberen nog steeds een diepere strategie te zoeken achter zijn waanzin, terwijl die overduidelijk ontbreekt.
Het is nog te vroeg voor een voorzichtige conclusie. De economie was sowieso al wankel. Die verneuk je niet in één maand.

Ik geloof niet dat de man achterlijk is. Het is misschien langer termijn beleid waarbij je eerst het zuur krijgt en pas later het zoet...
De Amerikanen teren juist op zak van andere landen en globale schulden met hun handelsbalansen.

Of we moeten accepteren dat het beleid van Trump en co meer cultureel dan economisch is ingestoken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:03:07 #132
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216851218
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie hier ook geen manier in om Amerika Great te maken. Lijkt alsof Maga niet om Amerika en de greatness draait, als van America First. Maar alleen nog om een klein clubje mensen die nog veel en veel rijker willen worden. Die macht naar zich toe graaien en zich verders nergens om bekommeren.
Wat moet Maga in Gaza? Of Musk in de Duitse verkiezingen. Of Trump vriendjes met Poetin? En dan duizenden ontslagen en een recessie thuis?

Amerika gaat nu gewoon versneld richting een autoritaire oligarchie zonder duidelijk doel, anders dan geld en macht voor de happy few naar zich toe te trekken.
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:04:01 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216851222
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is de rechterarm van Bannon of een Rachel Levine op gezondheid...
De tegenstelling zijn best groot.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216851223
twitter

Ik moet hier niet eens om lachen, dit is vooral buitengewoon sneu. Het verliezen van een baan kan je leven volledig op z'n kop zetten en het veel moeilijker maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216851233
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 00:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ford verkocht een
426,307 autos in de EU 2024
328,036 Teslas
350,000 GM voertuigen
Ongeveer een miljoen autos
Dat is ongeveer gelijk aan het aantal Europese auto's verkocht in de VS.
Maar als die Tesla's uit de fabriek in Duitsland komen, en de Mercedes in Amerika in elkaar gezet wordt, dan vallen die toch niet onder die tarieven? Of zijn dit getallen van auto's die daadwerkelijk compleet op de boot heen en weer gaan?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:05:44 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216851248
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Ik moet hier niet eens om lachen, dit is vooral buitengewoon sneu. Het verliezen van een baan kan je leven volledig op z'n kop zetten en het veel moeilijker maken.
Dat is serieus kut ja. Een economie is een zeetanker, die verandert niet ineens van koers na 5 weken Trump of Obama. Dus ik vind dit oprecht fopnieuws.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216851260
quote:
[ x ]

leopards ate my face.
https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/s/3EjLuYsSMA
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216851261
quote:
[ x ]

Tsja. Je krijgt waar je voor stemt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216851272
Je hoeft er niet om te lachen maar enorm veel medelijden met Trump schreeuwers die nu huilie huilie doen? Absoluut niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216851273
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tsja. Je krijgt waar je voor stemt.
Waarom zijn deze mensen zo achterijk Fokkie?
Groot fan van User Wotte
pi_216851286
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Het is nog te vroeg voor een voorzichtige conclusie. De economie was sowieso al wankel. Die verneuk je niet in één maand.

Ik geloof niet dat de man achterlijk is. Het is misschien langer termijn beleid waarbij je eerst het zuur krijgt en pas later het zoet...
De Amerikanen teren juist op zak van andere landen en globale schulden met hun handelsbalansen.

Of we moeten accepteren dat het beleid van Trump en co meer cultureel dan economisch is ingestoken.
Trump doet niets anders dan laten zien dat hij achterlijk is. Het gaat namelijk veel verder dan die handelsoorlogen met Canada, Mexico en de EU. Hij is ook druk bezig met het opblazen van de Trans-Atlantische samenwerking, ten guste van warme banden met het Rusland van Poetin.

En jij zal ongetwijfeld suggereren dat daar een diepere strategie achter schuilgaat. Maar je gaat daarmee te makkelijk voorbij aan het feit dat het kwaad al is aangericht: er is al schade. Het vertrouwen tussen de VS en haar traditionele westerse partners is ernstig beschadigd en die band blaas je niet zomaar nieuw leven in. Zolang Trump in het Witte Huis zit zullen westerse bondgenoten de VS niet vertrouwen en daar ook naar handelen. En dat hoefde helemaal niet zo te zijn. Dat heeft Trump eigenhandig aangericht, met zijn eigen stupide houding.

Maar natuurlijk geef jij hem het voordeel van de twijfel. Je hebt de man jarenlang omschreven als een God. Het zal ongetwijfeld moeilijk voor je zijn om toe te geven dat je een politieke radar hebt van lik m'n reet.
pi_216851292
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om de directe handel tussen Nederland en Amerika. Je vergeet dat als Duitsland minder met Amerika gaat handelen dan werkt dat ook weer door naar ons. Veel doorvoer vanuit Duitsland gaat natuurlijk via Nederland. Is overigens wel een deel van handel wat we mij betreft relatief makkelijk kunnen missen. Is alleen wel voor dozenschuivers.

Klopt, maar in de breedste zin van het woord is de VS geen gigantische handelspartner van de EU. Bovendien betekent een heffing ook niet per se dat de import significant zal dalen, zeker niet als je over de hele breedte tarieven richting andere landen gaat invoeren. Doe je dat niet, dan zie je vaak gewoon omtrekkende bewegingen met zaken als schijnassemblage / doorvoor vanuit landen waar de tarieven niet gelden of lager zijn.

quote:
Verder vraag ik me altijd af hoe ze tech in exportcijfers meerekenen. Als ik Windows koop, importeer ik dat dan uit Amerika of niet?
Software op licentiebasis is nou net een slecht voorbeeld, want dat wordt geclassificeerd als een goed aldus het Europees hooggerechtshof. Cloudproviders als AWS of Azure zijn een beter voorbeeld, want dat is doorgaans wel een dienst. Waar het natuurlijk primair om gaat is dat werkgelegenheid en idealiter winst in het eigen land wordt gerealiseerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216851294
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is serieus kut ja. Een economie is een zeetanker, die verandert niet ineens van koers na 5 weken Trump of Obama. Dus ik vind dit oprecht fopnieuws.
Je hebt meegekregen dat Musk de afgelopen weken honderdduizenden ambtenaren op straat heeft geflikkerd? Deze man zal wel voor de overheid hebben gewerkt.
pi_216851318
quote:
19s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:08 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Waarom zijn deze mensen zo achterijk Fokkie?
Goeie vraag.
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:15:33 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216851328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump doet niets anders dan laten zien dat hij achterlijk is. Het gaat namelijk veel verder dan die handelsoorlogen met Canada, Mexico en de EU. Hij is ook druk bezig met het opblazen van de Trans-Atlantische samenwerking, ten guste van warme banden met het Rusland van Poetin.

En jij zal ongetwijfeld suggereren dat daar een diepere strategie achter schuilgaat. Maar je gaat daarmee te makkelijk voorbij aan het feit dat het kwaad al is aangericht: er is al schade. Het vertrouwen tussen de VS en haar traditionele westerse partners is ernstig beschadigd en die band blaas je niet zomaar nieuw leven in. Zolang Trump in het Witte Huis zit zullen westerse bondgenoten de VS niet vertrouwen en daar ook naar handelen. En dat hoefde helemaal niet zo te zijn. Dat heeft Trump eigenhandig aangericht, met zijn eigen stupide houding.

Maar natuurlijk geef jij hem het voordeel van de twijfel. Je hebt de man jarenlang omschreven als een God. Het zal ongetwijfeld moeilijk voor je zijn om toe te geven dat je een politieke radar hebt van lik m'n reet.
Wat je zegt zou best kunnen tav de trans-atlantische samenwerking en de Westerse desintegratie. Maar de belangen van USA en EU liepen al eerder uit elkaar, zie de oorlogen in dit millennium (of waren die voor EU zo profijtelijk?) die gestart zijn o.l.v van USA. Zie het opblazen van NS2. Nee, genaaid werden we toch al, alleen dat was wat minder zichtbaar door alle facades van gezamenlijke bijeenkomsten, dure woorden van Biden, en grote loyaliteit tussen democraten en EU-wokisten. Nu zit er een boer die vrij open en eerlijk zegt wat ie vindt in minder fraai taalgebruik.

Mensen die denken dat Amerika ons pas naait sinds 01-2025 :') ____ !!!

Ik blijf cultureel zeker verwant aan Trump voorlopig, al leidt dat er misschien toe dat het wat welvaart kost. Het leven gaat ook over andere zaken dan vraagstukken of 10 eieren nu 2,89 of 3,89 kosten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:16:22 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216851336
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt meegekregen dat Musk de afgelopen weken honderdduizenden ambtenaren op straat heeft geflikkerd? Deze man zal wel voor de overheid hebben gewerkt.
Hadden wij het al over gehad.
Budget deficiency en ontmantelen van de onzichtbare macht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:17:49 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216851341
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Software op licentiebasis is nou net een slecht voorbeeld, want dat wordt geclassificeerd als een goed aldus het Europees hooggerechtshof. Cloudproviders als AWS of Azure zijn een beter voorbeeld, want dat is doorgaans wel een dienst. Waar het natuurlijk primair om gaat is dat werkgelegenheid en idealiter winst in het eigen land wordt gerealiseerd.
Als ik een PC koop voor ¤ 1.100 dan zit daar voor ¤ 150?? aan Ms Windows licentie bij. In welk land valt de omzet van die ¤ 150?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216851354
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hadden wij het al over gehad.
Budget deficiency en ontmantelen van de onzichtbare macht.
Je kunt het daar prima mee eens zijn, maar het gevolg daarvan is wel dat mensen op straat komen te staan. Dat jij die ontslagen helemaal top vindt maakt het niet minder kut voor degenen die erdoor worden getroffen.
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:20:06 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216851366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je kunt het daar prima mee eens zijn, maar het gevolg daarvan is wel dat mensen op straat komen te staan. Dat jij die ontslagen helemaal top vindt maakt het niet minder kut voor degenen die erdoor worden getroffen.
Vind ik niet top. Maar de USA arbeidsmarkt is behoorlijk overspannen.
Hetzelfde als er nu in NL mensen worden ontslagen, dan heb je vrij snel werk weer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216851369
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je zegt zou best kunnen tav de trans-atlantische samenwerking en de Westerse desintegratie. Maar de belangen van USA en EU liepen al eerder uit elkaar, zie de oorlogen in dit millennium (of waren die voor EU zo profijtelijk?) die gestart zijn o.l.v van USA. Zie het opblazen van NS2. Nee, genaaid werden we toch al, alleen dat was wat minder zichtbaar door alle facades van gezamenlijke bijeenkomsten, dure woorden van Biden, en grote loyaliteit tussen democraten en EU-wokisten. Nu zit er een boer die vrij open en eerlijk zegt wat ie vindt in minder fraai taalgebruik.

Mensen die denken dat Amerika ons pas naait sinds 01-2025 :') ____ !!!

Ik blijf cultureel zeker verwant aan Trump voorlopig, al lijdt dat er misschien toe dat het wat welvaart kost. Het leven gaat ook over andere zaken dan vraagstukken of 10 eieren nu 2,89 of 3,89 kosten.
Ik heb het nergens over 'naaien' gehad, maar over Trans-Atlantische samenwerking. Op dat vlak is er wel degelijk een verschil van dag en nacht tussen Trump en alle voorgaande Amerikaanse regeringen.

Dus nee, ik trap niet in je flauwe stropop-betoogje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')