abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2025 @ 16:40:14 #226
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216896066
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is dan wel schizofreen beleid want tarieven maken de dollar juist sterker.
Mits men trouw blijft aan de dollar als wereldhandelsmunt. Sinds het begin van de oorlog in Oekraïne is in met name de BRICS-landen de-dollarisatie in gang gezet als reactie op het bevriezen van Russische tegoeden. Want als dat bij Rusland kan, dan kan het bij alle dollartegoeden.

Dit is ook de reden waarom je steeds meer stemmen hoort opkomen over het oprichten van een BRICS-munteenheid. Het oprichten van nieuwe valuta is niet eenvoudig, dus blijft voorlopig alleen de euro over als reëel alternatief voor de dollar.

https://money.usnews.com/(...)loses-reserve-status
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 2 maart 2025 @ 16:45:40 #227
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216896157
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:33 schreef BertV het volgende:

[..]
De staatsschuld van de VS is vrijwel volledig in Amerikaanse dollars.
Door de waardedaling van de dollar verdwijnen de schulden en worden amerikaanse producten weer interessanter voor het buitenland (als ze het dan nog willen hebben).
De schulden verdwijnen niet, de waarde ervan vermindert en wordt goedkoper.
pi_216896505
quote:

[..]
Alleen als het handelsvolume gelijk blijft of als mensen en landen hun Amerikaanse investeringen opdoeken om er op de internationale markt nog snel even wat anders voor te kopen. Dus alleen op de korte termijn, uiteindelijk houden ze zelf steeds meer dollars over.
pi_216896620
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zolang ze genoeg nieuwe staatsobligaties voor een lage rente kwijt kunnen.
pi_216896677
quote:

[..]
De man heeft natuurlijk ook de ballen verstand van economie. Zijn hele obsessie met de handelsbalans (en dan specfiiek die in goederen) is gebaseerd op de misvatting dat een negatieve handelsbalans zou betekenen dat een ander land van jou profiteert. Ironisch genoeg zorgden de importheffingen in de eerste termijn van Trump inderdaad juist voor een groter handelstekort. Economen van links tot rechts zijn het over heel veel dingen hartgrondig oneens, maar als er een ding is waar ze allemaal wel van overtuigd zijn, dan is dat het idee dat importheffingen je eigen economie verder helpen, integendeel. Natuurlijk, als geopolitiek pressiemiddel of voor het beschermen van cruciale industrieën die de internationale efficiencystrijd niet aankunnen zijn ze best te overwegen, maar niet met het idee dat je hiermee de welvaart in eigen land gaat laten toenemen. Het niet bepaald linkse Cato instituut schreef deze analyse over de effecten van de heffingen in de eerste termijn van Trump:

quote:
The U.S. trade deficit is a misunderstood symbol of U.S. economic strength and influence in the world. The deficit is not driven by unfair trade abroad or industrial weakness at home and, as the Trump years show, cannot be “fixed” through higher tariffs. Instead, the trade deficit is driven by a persistent net inflow of foreign capital, which reduces interest rates and fuels economic output. Contrary to myth, the trade deficit is not a cause of deindustrialization or a loss of manufacturing jobs. In fact, the current balance of trade points to America’s continuing influence in global affairs—as a haven for global investment, as a robust producer and buyer of global goods and services, and as the provider of a strong dollar that remains at the center of the global economy. Policymakers should reject measures that restrict trade and foreign investment and instead seek to expand America’s commercial ties to the rest of the world.
https://www.cato.org/policy-analysis/balance-trade-balance-power
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216904092
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hier past mooi het goud in mijn verhaal.

Maar misschien denk ik wel te moeilijk en trump te makkelijk.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  maandag 3 maart 2025 @ 08:59:26 #232
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216904173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik ook. Maar dit is natuurlijk niet zomaar een hersenscheet. Dit heeft grote gevolgen voor ons en de EU
Waarom? Ik zie het niet zo één twee drie. Die teruglopende Duitse autoproductie is geen probleem; Reihnmetal heeft fabrieken nodig om tanks en IFV's te produceren.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216906189
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zolang ze genoeg nieuwe staatsobligaties voor een lage rente kwijt kunnen.
Die worden tegenwoordig opgekocht door Tether, een crypto stablecoin. Landen en private ondernemers willen ze steeds minder. Misschien dat daarom crypto meer ingevlecht kan gaan raken in het US geldsysteem.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_216906265
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ik heb een Google Phone :{
Gewoon een sticker erop plakken dat je Trump een grote oetlul vindt en door.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_216906708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Werk is er vaak wel. Maar is het ook een baan die je graag doet? En behoud je ongeveer hetzelfde inkomen? Vergeet niet dat jij niet de enige bent die op straat is gezet: je hebt duizenden concurrenten die in dezelfde vijver vissen.

En dan is er nog de emotionele kant van het verhaal. Je werk is vaak onderdeel van je identiteit, je leven. Zeker als je al langere tijd ergens werkt kan het levensontwrichtend zijn als je zomaar op straat wordt gezet.
Mijn werk is voor mij enkel om inkomsten te genereren.
Heeft niks met mijn identiteit te maken.
pi_216906874
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 12:18 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Die worden tegenwoordig opgekocht door Tether, een crypto stablecoin. Landen en private ondernemers willen ze steeds minder. Misschien dat daarom crypto meer ingevlecht kan gaan raken in het US geldsysteem.
Bij staatsobligaties krijg je normaal het hele bedrag terug, met rente, aan het eind van de looptijd. Als je ze voortijdig moet verkopen omdat je het geld nodig hebt, krijg je er veel minder voor. Dat is ook waarom een paar andere banken vorig jaar zijn omgevallen, toen hun spaarders er geen vertrouwen in hadden en hun geld probeerden op te nemen.

Al die cryptobedrijven zijn geen banken en hoeven zich dus ook aan veel minder regels te houden. Je hebt ook geen garantie dat je van de staat een deel van je geld terugkrijgt als ze omvallen. En er verdwijnt toch ook altijd heel wat geld.

Kortom, er is leuk aan te verdienen, maar voor je het weet ben je alles kwijt.
pi_216908681
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mijn werk is voor mij enkel om inkomsten te genereren.
Heeft niks met mijn identiteit te maken.
Dan heb je waarschijnlijk weinig plezier in je werk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216908788
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan heb je waarschijnlijk weinig plezier in je werk.
Integendeel, heb plezier in m'n werk.
Maar het heeft niks met mijn identiteit te maken.
Heb plezier in het leven en als je zo in het leven staat heb je ook automatisch plezier in je werk.
Tenzij je echt werk doet wat helemaal niet bij je persoonlijkheid past maar dan moet je gewoon ander werk zoeken.
pi_216908916
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Integendeel, heb plezier in m'n werk.
Maar het heeft niks met mijn identiteit te maken.
Heb plezier in het leven en als je zo in het leven staat heb je ook automatisch plezier in je werk.
Tenzij je echt werk doet wat helemaal niet bij je persoonlijkheid past maar dan moet je gewoon ander werk zoeken.
De meeste werknemers zijn 40 uur per week in de weer met hun werk. Het neemt een grotere hap uit je tijd dan welke hobby of bezigheid dan ook.

In hun omgeving kennen mensen hem als 'schilder', 'loodgieter', 'restauranteigenaar', etc. Voor de meeste werknemers is hun baan onderdeel van wie ze zijn, van hun identiteit.

Ze steken hun ziel en zaligheid erin en het kan daardoor pijnlijk als ze gedwongen worde. om te vertrekken. Zeker als ze er al vele jaren werken.

Maar jij kunt daar natuurlijk anders tegenaan kijken. Als ik voor mezelf spreek: mijn baan is ook zeker onderdeel van wie ik ben.
pi_216908998
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De meeste werknemers zijn 40 uur per week in de weer met hun werk. Het neemt een grotere hap uit je tijd dan welke hobby of bezigheid dan ook.

In hun omgeving kennen mensen hem als 'schilder', 'loodgieter', 'restauranteigenaar', etc. Voor de meeste werknemers is hun baan onderdeel van wie ze zijn, van hun identiteit.

Ze steken hun ziel en zaligheid erin en het kan daardoor pijnlijk als ze gedwongen worde. om te vertrekken. Zeker als ze er al vele jaren werken.

Maar jij kunt daar natuurlijk anders tegenaan kijken. Als ik voor mezelf spreek: mijn baan is ook zeker onderdeel van wie ik ben.
Ja voor sommige mensen is hun baan echt hun passie maar heb niet de indruk dat het voor ambtenaren geldt.
Zelf werk ik in de TD, goed naar m'n zin maar als het werk weg valt ga ik ergens anders werken, ga er niet wakker van liggen.
  maandag 3 maart 2025 @ 15:39:40 #241
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_216909022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 20:36 schreef Forbry het volgende:
En hoewel liegen en draaien zijn manier van leven is, is er toch ook nog wel een "what you see, is what you get"-element in het geval van Trump (mede door die ontzettende domheid, daar niet van). Zijn evt. vervanger zal veel slinkser zijn vrees ik.
JD Vance, zijn eventuele opvolger, is zo mogelijk een nog grotere hufter dan hijzelf.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_216909052
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja voor sommige mensen is hun baan echt hun passie maar heb niet de indruk dat het voor ambtenaren geldt.
Zelf werk ik in de TD, goed naar m'n zin maar als het werk weg valt ga ik ergens anders werken, ga er niet wakker van liggen.
Dan ken je geen ambtenaren.

Een baan verliezen is nooit leuk, zeker als je er al jaren werkt. Je bent gesteld geraakt op je directe collega's, hebt je ziel en zaligheid erin gegoten, het is je thuis.

Als je dan plots op straat wordt gezet, dan doet dat pijn.

En misschien vind je snel een nieuwe baan, maar dat is allerminst zeker. Je bent immers niet de enige die op straat is gezet.
pi_216909094
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
JD Vance, zijn eventuele opvolger, is zo mogelijk een nog grotere hufter dan hijzelf.
En toch moet ik nog heel erg zien dat dat soort types ook een verkiezing kunnen winnen. MAGA is toch wel heel erg een persoonlijkheidscultus. Dat zag je ook toen types als DeSantis het tegen Trump opnamen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 3 maart 2025 @ 15:51:05 #244
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_216909114
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
En toch moet ik nog heel erg zien dat dat soort types ook een verkiezing kunnen winnen. MAGA is toch wel heel erg een persoonlijkheidscultus. Dat zag je ook toen types als DeSantis het tegen Trump opnamen.
Eens.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 3 maart 2025 @ 15:52:24 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216909125
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb meestal met veel plezier mijn werk gedaan, maar heb veel respect voor een kennis van ons, die 36 uur in de week met een haakse slijper bramen van gietijzeren onderdelen staat te slijpen om voor zijn gezin te zorgen. Puur productiewerk. Hij zou ander werk kunnen gaan doen, maar de metaal CAO hier is erg goed.
pi_216909126
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan ken je geen ambtenaren.

Een baan verliezen is nooit leuk, zeker als je er al jaren werkt. Je bent gesteld geraakt op je directe collega's, hebt je ziel en zaligheid erin gegoten, het is je thuis.

Als je dan plots op straat wordt gezet, dan doet dat pijn.

En misschien vind je snel een nieuwe baan, maar dat is allerminst zeker. Je bent immers niet de enige die op straat is gezet.
Ja zou kunnen, doet mij echt geen pijn.
Zal persoonsgebonden zijn.
pi_216909170
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja zou kunnen, doet mij echt geen pijn.
Zal persoonsgebonden zijn.
Natuurlijk is het persoonsgebonden. Ik claim ook niet mijn situatieschets op alle werknemers slaat.

Ik heb de nodige reorganisaties en ontslagrondes meegemaakt bij ons bedrijf in de 17 jaar dat ik er werk. Daarbij vloeiden een hoop tranen.
pi_216909184
Welke economie crasht volgens jullie eerder? Die van de VS of die van Rusland?
pi_216909212
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:58 schreef Ulx het volgende:
Die van de EU want die is het meest fragiel.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:07:13 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216909276
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:58 schreef Ulx het volgende:
Rusland, oorlogseconomie met verder alleen maar energie export.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')