Ach, dat soort gelul slaat ook nergens op. Er is gewoon een limiet op wat extreemrechts aan perspectief heeft. Het zou eerder voor een gigantische CDU zorgen.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Jij wilt graag dat AFD in de volgende verkiezingen de absolute meerderheid krijgt?
Scholz heeft Linke en BSW uitgesloten tijdens de campagnequote:Op zondag 23 februari 2025 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
Overigens > Reële kans dat een SPD+Linke+BSW+Grune coalitie mogelijk is.
Ik ook niet, behalve dat het een democratische uitslag is. Als democratie je niet aanstaat moet je over stappen naar Rode partijen.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik haal hier nog niet echt uit wat er zo mooi is aan een dikke uitslag van extreemrechts.
En z’n eventuele vervanger gaat dat ook niet doenquote:Op zondag 23 februari 2025 18:16 schreef L3gend het volgende:
[..]
Scholz heeft Linke en BSW uitgesloten tijdens de campagne
Reële kans dat een SPD+CDU + Linke coalitie mogelijk is.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom voor een instabiele 4 partijen coalitie kiezen als je mogelijk ook aan twee genoeg hebt.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
Je merkt het niet altijd, omdat ze niet altijd gaan stemmen, maar ze zijn er wel. Mensen die het niet zo nauw nemen met de democratie of mensenrechten.quote:
En de FDP die dan gigantisch in de lift zit. CDU/CSU is geen controversiële partij en er zijn prima verschillende coalities te smeden. Dan is het raar dat het de CDU/CSU dan als grootste partij naar de oppositie gaat.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat soort gelul slaat ook nergens op. Er is gewoon een limiet op wat extreemrechts aan perspectief heeft. Het zou eerder voor een gigantische CDU zorgen.
Ook in Hongarije Amerika en het vorige kabinet van Polen waren niet in 1 slag extreem rechts.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat soort gelul slaat ook nergens op. Er is gewoon een limiet op wat extreemrechts aan perspectief heeft. Het zou eerder voor een gigantische CDU zorgen.
Reële kans dat een SPD+Linke+CDU coalitie mogelijk is.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En de FDP die dan gigantisch in de lift zit. CDU/CSU is geen controversiële partij en er zijn prima verschillende coalities te smeden. Dan is het raar dat het de CDU/CSU dan als grootste partij naar de oppositie gaat.
Waarschijnlijk niet, maar nu het erop lijkt dat SPD-Union waarschijnlijk niet mogelijk is, hoop ik wel dat alle Linkse partijen samenkomen en niet zonder elkaar in een coalitie gaan.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
vraag me af of de spd daarop zit te wachten.
Zou dan een coalitie zonder meerderheid zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
gaan ze nog meer kencentrales sluiten en og meer syriers binnenhalenquote:Op zondag 23 februari 2025 18:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar nu het erop lijkt dat SPD-Union waarschijnlijk niet mogelijk is, hoop ik wel dat alle Linkse partijen samenkomen en niet zonder elkaar in een coalitie gaan.
CDU/CSU gaat niet met die Linke in één coalitie. Als er drie partijen nodig zijn omdat CDU/CSU+SPD niet mogelijk is dan wordt er eerst gekeken naar CDU/CSU+SPD+FDP en als FDP niet de kiesdrempel haalt wordt er gekeken naar CDU/CSU+SPD+Grüne.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Reële kans dat een SPD+CDU + Linke coalitie mogelijk is.
Niet in percentages, maar reële kans dat dat wel in zetels zo is.quote:
Dank voor je reactie.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:16 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik ook niet, behalve dat het een democratische uitslag is. Als democratie je niet aanstaat moet je over stappen naar Rode partijen.
Nu weet ik dat Karel de Stoute vroeger een voortrekker van de 'Ligue du Bien Public' (Liga voor het Algemeen Welzijn). Voor die tijd een extreem linkse beweging. Zoals altijd in de historie, zowel extreem links als extreem rechts is nooit fraai. En die hebben altijd een voedingsbodem (zeker als ze goed scoren bij verkiezingen), wanneer de middenpartijen te ver van de realiteit af staan. Dus richt je onvrede op deze uitslag voor AfD ( die ik overigens ook echt deel!) wel op de middenpartijen, niet op de mensen die op AfD stemmen. Oorzaak > gevolg!
Dat dacht ik ook. Vraag mij af of alle acties van team Trump niet eerder mensen hebben afgeschrikt zoals de opmerkingen over Rusland en Zelensky. Mensen die wel duidelijk dat er iets gebeurd aan migratiebeleid, maar niet een schurkenstaat willen worden.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Elon Musk en JD Vance eerder stemmen weggejaagd hebben bij de AfD dan geworven met hun Amerikaanse inmenging.
Merz heet gezegd niet te zitten wachten op FDP en Groenen, Scholz heeft aangegeven niet met BSW en Linke te willen... Tja, je moet op een gegeven moment wel wat.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:16 schreef L3gend het volgende:
[..]
Scholz heeft Linke en BSW uitgesloten tijdens de campagne
Niet met FDP? Ook niet handig gespeeld van FDPquote:Op zondag 23 februari 2025 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Merz heet gezegd niet te zitten wachten op FDP en Groenen, Scholz heeft aangegeven niet met BSW en Linke te willen... Tja, je moet op een gegeven moment wel wat.
Nee, dat is afgeschaft. De percentages geven exact het aantal zetels weer van de 630 zetels die worden uitgedeeld.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet in percentages, maar reële kans dat dat wel in zetels zo is.
Afhankelijk van de directe mandaten kan je nu met ongeveer 40% nog prima een meerderheid halen.
quote:Op zondag 23 februari 2025 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Reële kans dat een SPD+CDU + Linke coalitie mogelijk is.
Partijen uitsluiten daar ga je in de toekomst problemen mee krijgen.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
Merz heet gezegd niet te zitten wachten op FDP en Groenen, Scholz heeft aangegeven niet met BSW en Linke te willen... Tja, je moet op een gegeven moment wel wat.
Lijkt me vrij lastig, we zullen het moeten zien.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet in percentages, maar reële kans dat dat wel in zetels zo is.
Afhankelijk van de directe mandaten kan je nu met ongeveer 40% nog prima een meerderheid halen.
Als SPD-CDU mogelijk is, dan prima... jaren slecht beleid, maar die combinatie lijkt nu waarschijnlijk niet mogelijk te zijn, afhankelijk van de resultaten van FDP/BSWquote:Op zondag 23 februari 2025 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom voor een instabiele 4 partijen coalitie kiezen als je mogelijk ook aan twee genoeg hebt.
Dat laatste deel ik ook met je. Absoluut geen briljant idee. En ik stem zelf wel rechts (maar nooit extreem want ik weiger dat). Maar het blijft een voedingsbodem wanneer de middenpartijen de realiteit verliezen. En dat is een heel helder probleem waar alle grote verkiezingen de afgelopen 2 jaren mee te maken hebben gehad (daarbij wil ik zeggen dat ik zeer weinig kennis heb van zowel de verkiezingen in India en Zuid Afrika van vorig jaar, puur voor bovenstaand statement),quote:Op zondag 23 februari 2025 18:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Maar extremisten gebruiken als excuus om het midden naar de flanken te trekken is wat mij betreft geen briljant idee.
In de ene exitpoll halen ze het wel, in de andere niet.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als SPD-CDU mogelijk is, dan prima... jaren slecht beleid, maar die combinatie lijkt nu waarschijnlijk niet mogelijk te zijn, afhankelijk van de resultaten van FDP/BSW
Ze konden ook alleen via social media manipuleren.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Elon Musk en JD Vance eerder stemmen weggejaagd hebben bij de AfD dan geworven met hun Amerikaanse inmenging.
Neequote:Op zondag 23 februari 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is afgeschaft. De percentages geven exact het aantal zetels weer van de 630 zetels die worden uitgedeeld.
is nog bezig hoorquote:Op zondag 23 februari 2025 18:25 schreef superniger het volgende:
De NOS kapt ermee.
Tijd voor RTL Boulevard.
De NOS heeft ook Internetquote:Op zondag 23 februari 2025 18:25 schreef superniger het volgende:
De NOS kapt ermee.
Tijd voor RTL Boulevard.
https://www.youtube.com/watch?v=z97jAO-0AUM[quote]quote:
Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2731236/5/25#p216810086]zondag 23 februari 2025 18:28[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/180073]superniger[/url] het volgende:
SPD gaat niet meer met FDP in een kabinet + Merz heeft ook aangegeven dat hij totaal niet op de FDP zit te wachten.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de ene exitpoll halen ze het wel, in de andere niet.
Het wordt CDU+SPD of CDU+SPD met de Grüne of FDP.
Het blijft een eventuele uitwijkmogelijkheid als het met de Groenen niet lukt.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
SPD gaat niet meer met FDP in een kabinet + Merz heeft ook aangegeven dat hij totaal niet op de FDP zit te wachten.
Lijkt op AfDquote:
Lijkt wel de VVD met hun kokervisie op bedrijvenquote:Op zondag 23 februari 2025 18:31 schreef Szura het volgende:
FDP met de ruziemaker Lindner en hun halsstarrige focus op de Schuldenbremse, ik snap dat ze daar niet op zitten te wachten
Tenzij de partijen maatregelen nemen om problemen te verminderen waardoor de AfD groeit.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:24 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Partijen uitsluiten daar ga je in de toekomst problemen mee krijgen.
Afd neemt alle tijd in de wereld om te groeien.
Wanneer komen de stem uitslagenquote:Op zondag 23 februari 2025 18:31 schreef L3gend het volgende:
En CSU zit niet op de Grune te wachten, maar we moeten eerst afwachten of FDP en/of BSW in parlement komt
Op de kiesdrempel van 5% na. Dat heeft wel impact als er wat partijen rond de 5% schommelen.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is afgeschaft. De percentages geven exact het aantal zetels weer van de 630 zetels die worden uitgedeeld.
Al zou in Duitsland iets meer voor bedrijven nu niet heel erg zijn…quote:Op zondag 23 februari 2025 18:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Lijkt wel de VVD met hun kokervisie op bedrijven
Eens, die hebben een spannende avond/nacht.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:31 schreef L3gend het volgende:
En CSU zit niet op de Grune te wachten, maar we moeten eerst afwachten of FDP en/of BSW in parlement komt
lijkt erop dat fdp en bsw het niet halen.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:33 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Nog een update (vergeet die bovenste tweet)
Mooi dat die Wagenknecht eruit vliegt.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:33 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Nog een update (vergeet die bovenste tweet)
En de directe mandaten blijven gewoon. Het enige verschil is dat je nu niet genoeg zetels hebt voor alle directe mandaten, dus daaruit blijven de 299 met de meeste stemmen.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op de kiesdrempel van 5% na. Dat heeft wel impact als er wat partijen rond de 5% schommelen.
Wel even lekker na jaren Scholz.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
wat een degelijke mensen daar bij de cdu
En dan moet AfD stabiel blijven, met al die fracties binnen die partij, vind ik dat ook nog niet zo vanzelfsprekend.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:32 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Tenzij de partijen maatregelen nemen om problemen te verminderen waardoor de AfD groeit.
Bril krijg je bij een partijlidmaatschap.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
elke verkiezingen een andere vanwege verschillen in sterkte.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:35 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Bril krijg je bij een partijlidmaatschap.
CDU/CSU ademt dan ook het Duitse platteland.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
blijkbaar nog helemaal pro-boerquote:Op zondag 23 februari 2025 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
CDU/CSU ademt dan ook het Duitse platteland.
Ja, dat zei ik: in principe komen de directe mandaten in het parlement. Behalve als je partij meer directe mandaten heeft dan zetels, dan komen de directe mandaten met de meeste stemmen in het parlement. Maar je hebt dus net zo veel zetels als je recht op hebt qua percentage,quote:Op zondag 23 februari 2025 18:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En de directe mandaten blijven gewoon. Het enige verschil is dat je nu niet genoeg zetels hebt voor alle directe mandaten, dus daaruit blijven de 299 met de meeste stemmen.
Verschil is dat de kiezers van Union en FDP kiezers ook niet met de AfD willen samenwerkenquote:Op zondag 23 februari 2025 18:35 schreef Breekfast het volgende:
Net als in Nederland hebben de gevestigde partijen nu 2 keuzes:
- samenwerken met radicaal-rechts (Afd)
- Een grote coalitie vormen over links/rechts waar niemand enthousiast van wordt en die niet gaat werken.
die 3 % afd stemmers willen geen coalitie met iemand anders dan alleen afd?quote:Op zondag 23 februari 2025 18:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Verschil is dat de kiezers van Union en FDP kiezers ook niet met de AfD willen samenwerken
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |