Neen, de meeste AfD stemmers stemden vroeger Union of stemden nietquote:Op zondag 22 maart 2026 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
Die Linke stijgt maar haalt de kiesdrempel niet. Jammer.
FDP en FW gelukkig naar de vaantjes. Deze zogenaamd fatsoenlijk liberale kiezers zitten nu bij AfD (en CDU).
CDU leunt ook in deze deelstaat heel erg op de oudjes.
Dat het lijntje van Linke alleen naar CDU gaat en niet naar SPD of Grünen is wel bijzonderquote:Op zondag 22 maart 2026 20:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neen, de meeste AfD stemmers stemden vroeger Union of stemden niet
https://www.fr.de/politik(...)derung-94229840.html
Jammer voor jou (hoe durf je dat centrum-rechts te noemen, ben jij Yesilgoz?), maar zo ver afgedreven als Nederland is Duitsland nog niet.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:37 schreef capricia het volgende:
En een centrum rechtse coalitie is nu mogelijk. Dat is echt heel bijzonder.
Waarom zou dat jammer voor mij zijn?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jammer voor jou (hoe durf je dat centrum-rechts te noemen, ben jij Yesilgoz?), maar zo ver afgedreven als Nederland is Duitsland nog niet.
https://www.tagesschau.de(...)-ts-ltw26rp-138.html
87% van de CDU kiezers zeggen dat AfD absoluut niet mee mag doen. 80% van CDU kiezers vinden CDU-SPD een "goede" coalitie.
Zo ver afgegleden als Nederland, waar er bij rechts geen ondergrens meer bestaat, is men daar nog niet.
Omdat jij sowieso een kleiner links wil. Het kan niet klein genoeg zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou dat jammer voor mij zijn?
Ik adviseer je geen zaken voor mij (of überhaupt voor een ander) in te vullen.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat jij sowieso een kleiner links wil.
Dan komt inderdaad een "centrumrechtse" coalitie in beeld, maar helaas voor jullie, daar is dat Nederlandse spel nog niet zo ver gevorderd. CDU is geen VVD.
Nou nee, in Nederland is er een spelletje bezig om een steeds rechtsere uitslag te krijgen en zelfs FvD is daarbij nuttig. Veertig procent van de VVD-kiezers ziet een coalitie met FvD zitten en tot 2021 vond ook de helft van de CDA kiezer dat. De rechtse elites in Nederland hebben geen grenzen meer, het is puur sociaal-darwinisme.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:24 schreef Perrin het volgende:
Ik ben geen groot fan van de Nederlandse politiek, maar in Duitsland is het nog een stuk erger.
Ik ben niet zo bang voor rechts, ik wil liever een competente regering, of die nu een beetje naar links of naar rechts leunt maakt me weinig uit. Een competent links blok zou me heerlijk lijken. Helaas hebben we dat in NL nu niet en in Duitsland ook niet.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou nee, in Nederland is er een spelletje bezig om een steeds rechtsere uitslag te krijgen en zelfs FvD is daarbij nuttig. Veertig procent van de VVD-kiezers ziet een coalitie met FvD zitten en tot 2021 vond ook de helft van de CDA kiezer dat. De rechtse elites in Nederland hebben geen grenzen meer, het is puur sociaal-darwinisme.
Zover is Duitsland (nog) niet. De CDU kiezers niet, de CDU elite niet. Niet dat opportunistische nihilisme.
Er hoeft niks ingevuld te worden, gezien jouw posthistorie en het idee dat elke coalitie met de neo-nazis van AfD, waar AfD één-derde van de regeringsposten in beslag neemt, "centrum-rechts" zou zijn. Dan is er geen invulling meer nodig.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik adviseer je geen zaken voor mij (of überhaupt voor een ander) in te vullen.
Jij krijgt geen ICE voor de deur natuurlijk, of een op hol geslagen Belastingdienst op fraudejacht tegen "een nest Afrikanen".quote:
Okay man!quote:Op zondag 22 maart 2026 21:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er hoeft niks ingevuld te worden, gezien jouw posthistorie en het idee dat elke coalitie met de neo-nazis van AfD, waar AfD één-derde van de regeringsposten in beslag neemt, "centrum-rechts" zou zijn. Dan is er geen invulling meer nodig.
CDU is conservatief centrum-rechts. Met een groot AfD erbij is het rechts.
Heeft historische redenen dat dit zo is opgelegdquote:Op maandag 9 maart 2026 10:42 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ afbeelding ]
Ongeveer 70% van de zetels komen nu bij de coalitie door de kiesdrempel, dat is toch ook niet gezond
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |