abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216792797
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja hoe mensen in de man een meesteronderhandelaar zien is mij ook een raadsel.

Je bondgenoten tegen je in het harnas jagen en afpersen in eigen belang is ook gewoon heel dom kortetermijndenken en veelal zijn de vermeende concessies die worden afgedwongen vooral papieren concessies voor de bühne zodat Trump even mooi sier kan maken op een of ander sociaal medium voor hersendooien maar er de facto niets verandert. Wat er echter wel verandert is de houding van bondgenoten die je als VS hard nodig hebt voor je dominante positie in de wereld. Wat gewoon maar heel matig wordt begrepen in de MAGA hoek is dat de VS haar dominante positie in de wereld, waar ze ook een groot deel van hun welvaart aan ontlenen, te danken hebben aan de internationale orde die ze zelf hebben opgetuigd en die Trump nu vergooit.
Na het weekendlange handelsconflict met Canada en Mexico werden er tenminste nog concessies gedaan, soort van. Het stelde niets voor, maar Trump kon (zoals jij al aangeeft) een mooie sier maken. MAGA-adepten riepen op sociale media de overwinning uit.

Maar afgelopen week haalde Trump niets binnen. Ja, de Russen zeiden iets over toekomstige handelsrelaties. Nou, driewerf hoera. Verbeterde handelsbetrekkingen met een economische middenmoter. Ik ben natuurlijk geen geboren dealmaker zoals Trump, maar ik heb het idee dat de weegschaal niet in het voordeel van de VS uitvalt.

Ter aanvulling op jouw post: die orde hangt ook aan elkaar van vertrouwen. Zelfs de Amerikanen de komende weken weer 180 graden draaien en hun traditionele bondgenoten opnieuw omarmen (wat onwaarschijnlijk lijkt), is dat vertrouwen verdwenen. En daarmee ook een groot deel van de Amerikaanse invloed in de wereld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216792815
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik raak er echt steeds meer van overtuigd dat de VS over 4 jaar geen democratie meer zijn.
4 jaar? Met dit tempo is dat al na de zomer.
pi_216792835
quote:

[..]

Je bondgenoten tegen je in het harnas jagen en afpersen in eigen belang is ook gewoon heel dom kortetermijndenken en veelal zijn de vermeende concessies die worden afgedwongen vooral papieren concessies voor de bühne zodat Trump even mooi sier kan maken op een of ander sociaal medium voor hersendooien maar er de facto niets verandert. Wat er echter wel verandert is de houding van bondgenoten die je als VS hard nodig hebt voor je dominante positie in de wereld. Wat gewoon maar heel matig wordt begrepen in de MAGA hoek is dat de VS haar dominante positie in de wereld, waar ze ook een groot deel van hun welvaart aan ontlenen, te danken hebben aan de internationale orde die ze zelf hebben opgetuigd en die Trump nu vergooit.
Trump heeft nagenoeg al z'n voorgangers afgezeken maar zonder die voorgangers had hij nooit de positie gehad voor alle zwakzinnige dreigementen die hij nu uitkraamt tegen de eigen bondgenoten.
Net zoals hij stinkend rijk geboren is als miljonairszoontje dankzij zijn vader, is hij nu een machtig man dankzij zijn voorgangers.
Toch maakt de rat zijn aanhangers al jarenlang wijs dat hij een self made Messias en Wereldheerser is. Wat een gotspe.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:11:36 #79
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216792868
Zijn er nog fascistische kenmerken die ze niet afvinken?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216792939
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Na het weekendlange handelsconflict met Canada en Mexico werden er tenminste nog concessies gedaan, soort van. Het stelde niets voor, maar Trump kon (zoals jij al aangeeft) een mooie sier maken. MAGA-adepten riepen op sociale media de overwinning uit.

Maar afgelopen week haalde Trump niets binnen. Ja, de Russen zeiden iets over toekomstige handelsrelaties. Nou, driewerf hoera. Verbeterde handelsbetrekkingen met een economische middenmoter. Ik ben natuurlijk geen geboren dealmaker zoals Trump, maar ik heb het idee dat de weegschaal niet in het voordeel van de VS uitvalt.

Ter aanvulling op jouw post: die orde hangt ook aan elkaar van vertrouwen. Zelfs de Amerikanen de komende weken weer 180 graden draaien en hun traditionele bondgenoten opnieuw omarmen (wat onwaarschijnlijk lijkt), is dat vertrouwen verdwenen. En daarmee ook een groot deel van de Amerikaanse invloed in de wereld.
Trump leeft volgens mij ook in de rare veronderstelling dat de concessies die de VS doet niet op het conto van de VS komen. Hij geeft namelijk de facto gewoon Oekraïne en de Europese veiligheid weg. Nog afgezien van het feit dat hij helemaal niet in de positie is om dat soort zaken weg te geven (al kan de VS Oekraïne natuurlijk wel extra dwars gaan zitten), is het uiteindelijk natuurlijk uitermate nadelig voor de VS om als een slapjanus ja en amen te zeggen tegen alle eisen van geopolitieke tegenstanders en dat gaat de VS heel veel kosten. Het rare idee van Trumpadepten dat de man enorm veel macht uit straalt snap ik ook nooit. Zo gauw hij wordt geconfronteerd met een autoritaire leider loopt hij daar als een kwispelend schoothondje achteraan en doet concessie na concessie zonder er ook maar iets voor terug te krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:22:46 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216792971
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:11 schreef Fretwork het volgende:
Mochten die er niet zijn, moet je even een paar jaar geduld hebben.

Dit soort politiek begint vaak relatief mild, maar het wordt in rap tempo draconischer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216793080
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:11 schreef Fretwork het volgende:
Ik wilde concentratiekampen typen, maar besefte op tijd dat men er eentje reeds aan het in gebruik nemen is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216793237
Mooi om al jullie huilverhalen te lezen, ga zo nog een aantal jaar door. MAGA
pi_216793260
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:54 schreef Nober het volgende:
Mooi om al jullie huilverhalen te lezen, ga zo nog een aantal jaar door. MAGA
Lekker makkelijk praten tig kilometers verderop.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 13:01:52 #85
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216793326
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 09:23 schreef Arcee het volgende:

[..]
MAGA vindt dit prachtig. Die genieten als hun grote leider iemand een verbaal knietje geeft.
Hoezo? Zij geeft hèm een trap in zijn oranje ballen.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 februari 2025 @ 13:08:53 #86
862 Arcee
Look closer
pi_216793421
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:01 schreef V. het volgende:

[..]
Hoezo?
Omdat MAGA. Zij zien dat zo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_216793886
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik raak er echt steeds meer van overtuigd dat de VS over 4 jaar geen democratie meer zijn.
Ik heb nog hoop op de democraten en het volk waaronder hij steeds minder populair wordt (volgens de peilingen die ik hier heb gezien) maar dat blijft nog erg stil momenteel :'(
pi_216794694
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:46 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Ik heb nog hoop op de democraten en het volk waaronder hij steeds minder populair wordt (volgens de peilingen die ik hier heb gezien) maar dat blijft nog erg stil momenteel :'(
De Democraten zijn grotendeels controlled opposition maar het lijkt erop dat ze ondertussen langzaam wakker worden en wat grotere taal gebruiken.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 15:16:43 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216794755
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:01 schreef V. het volgende:

[..]
Hoezo? Zij geeft hèm een trap in zijn oranje ballen.
Dat wel maar gelijk wordt er gedreigd met repercussies, het weghalen van funding als een kleuter die z’n zin niet krijgt.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216794893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
In de aanloop naar de verkiezingen beweerden Trumpisten op dit forum regelmatig dat Poetin bang was voor de 'onvoorspelbare' en 'onberekenbare' Trump.

Trump is inderdaad onberekenbaar en onvoorspelbaar, maar ik denk niet dat Poetin heel bang wordt als Trump Zelensky een dictator noemt. En hier zal Poetin ook niet heel bang van worden, vermoed ik:

[ x ]

Dit is overigens nog niet bevestigd, dus nog even een kleine slag om de arm.
Als dat echt gebeurt dan wordt het wel een historisch moment. Een historisch moment van verraad.

We hebben in Europa wel een serieus probleem. Poetin zal ook begrijpen dat als hij zijn Sovjetunie (deels) terug wil, dat hij de komende jaren moet toeslaan. Want Europa gaat zich nu snel herbewapenen en zullen rond 2030 sterk zijn, dus als Poetin wil toeslaan dan moet hij het in de komende 4 jaar doen.
pi_216795076
quote:

[..]

De mensen die in Trump een meesteronderhandelaar zien, zijn dezelfde mensen als degenen die blind achter hem aanlopen en alles geloven wat de grootste leugenaar aller tijden zegt en hem nabauwen. Zijn « base ». Aangezien Trump zelf te pas en te onpas roeptoetert dat hij een genie en een meesteronderhandelaar is, zien zij dat in hem.

En door zijn wraakzucht en uit angst voor stemmenverlies, durft het gros van de Republikeinse beroepslafaards het ook niet tegen te spreken, al moeten de meesten van hen intelligent genoeg zijn om te weten dat het onzin is.

En de media van links tot rechts valt ook te verwijten dat ze gemakzuchtig « Trump zegt, Trump beweert… » schrijven, zonder daar het woord « onterecht » aan toe te voegen en te vermelden hoe het echt zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 22-02-2025 18:04:03 ]
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:39:43 #92
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216795444
Toch opmerkelijk dat dit Kremlin-asset zijn eerste termijn grotendeels doorbracht als zichzelf verplaatsende tulbandpudding op een golfkarretje op Mar-a-Lago, maar tijdens deze tweede termijn opeens geen 2 weken kan wachten om zich -zo goed als- uit een 80-jarige militaire alliantie terug te trekken... Gezien de positionering van o.a. Frankrijk tijdens die periode was 2016-20 een aannemelijkere tijd geweest om dat in gang te zetten, maar destijds bleef het bij wat geklaag over de ledenbijdrage.. waar zou die daadkracht van World's Greatest Golfer nú opeens vandaan komen?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:54:51 #93
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216795549
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Toch opmerkelijk dat dit Kremlin-asset zijn eerste termijn grotendeels doorbracht als zichzelf verplaatsende tulbandpudding op een golfkarretje op Mar-a-Lago, maar tijdens deze tweede termijn opeens geen 2 weken kan wachten om zich -zo goed als- uit een 80-jarige militaire alliantie terug te trekken... Gezien de positionering van o.a. Frankrijk tijdens die periode was 2016-20 een aannemelijkere tijd geweest om dat in gang te zetten, maar destijds bleef het bij wat geklaag over de ledenbijdrage.. waar zou die daadkracht van World's Greatest Golfer nú opeens vandaan komen?
De eerste termijn is hij nogal onverwacht aan de macht gekomen en was alles om De Donald heen nog ongeorganiseerd. Daar hebben ze van geleerd. Ze weten ook dat ze 2 jaar hebben om het systeem structureel te vernietigen. Dat is nu de wedstrijd die ze ingezet hebben.

De midterms van november 2026 zijn het interessante moment waar we naartoe leven. Er zijn geen midterms meer zal de meest gewenste uitkomst zijn van alle vernietiging van structuren die nu plaatsvinden. De democraten zijn onschadelijk gemaakt kan ook.

Mocht 1 van die 2 lukken dan wordt het echt spannend. Elk autoritair populistisch regime heeft vijanden nodig om als schuldige te dienen voor de economische schade die ze aanrichten met deze koers. Die economische schade is namelijk een bijverschijnsel wat onontkoombaar is bij het uitvoeren van zoiets als het 2025 programma. Dat is niet erg zolang er maar een groep is die de schuld kan krijgen. Die groep of groepen gaan het nog zwaar krijgen. Gestructureerd of via MAGA gekkies, er gaan nog heel wat slachtoffers vallen als de machtsgreep lukt.
pi_216795567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Die grondstoffen van Oekraïne, waar Musk niet zomaar een oogje, maar alle twee zijn ogen op heeft, wil Trump jatten. Zou dat mede zijn daadkracht in die richting aanwakkeren? Wordt hij opgejut door Musk vanwege die zeldzame mineralen?
pi_216795777
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 15:16 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat wel maar gelijk wordt er gedreigd met repercussies, het weghalen van funding als een kleuter die z’n zin niet krijgt.
De wet geldt ook voor haar.

twitter
pi_216795941
Hij buried helemaal niemand. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:34:28 #98
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216795943
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:58 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Die grondstoffen van Oekraïne, waar Musk niet zomaar een oogje, maar alle twee zijn ogen op heeft, wil Trump jatten. Zou dat mede zijn daadkracht in die richting aanwakkeren? Wordt hij opgejut door Musk vanwege die zeldzame mineralen?
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk. Deze totale onttakeling van een veiligheidsorde die zijn doel 80 jaar gediend heeft vanwege wat uitputtelijke bronnen in een door oorlog verscheurd Oost-Europees land? Maar ik geloof sowieso niet zo heel erg in de ontwrichtende kracht van Circus Trump zoals die gepresenteerd wordt (t.w. rare paardensprongen van twee zéér zichtbare egomaniakken, gesteund door een legertje misnoegde (ex-) bureaucraten dat de afgelopen 4 jaar driftig heeft zitten tikken op een coupprotocol). Het op deze manier opblazen van Pax Americana en de gigantische invloedssfeer die dat met zich meebracht is een geostrategische beslissing die een land als de VS, en de instituten waarop het gefundeerd is, echt niet zomaar aan een of andere vastgoedpaljas met korte vingers en lange tenen overlaten. De laatste die serieus tegen gevestigde belangen inging was JFK, en zijn lot is bekend.

Ik hou er dus ook rekening mee dat deze tournure van de VS mogelijk al ruim vóór Project 2025 gepland is, en dat Trump er het gezicht van mag spelen. Daarom vroeg ik me af of het getimed is voor deze termijn (al was de binnenlandse politieke realiteit/machtsverhouding tijdens de eerste termijn inderdaad nog een heel andere; dus dat zal het deels verklaren).

[ Bericht 0% gewijzigd door Dubbelzuurrr op 22-02-2025 17:41:08 ]
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:38:29 #99
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216795997
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:23 schreef Nober het volgende:

[..]
De wet geldt ook voor haar.

[ x ]
Ook voor trump maar die lijkt daar maling aan te hebben.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216796017
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:38 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ook voor trump maar die lijkt daar maling aan te hebben.
Ook bijzonder dat je voor mannen in vrouwensport bent als democraat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')