Zou Faber hier eigenlijk op een andere lijn zitten dan partij genoten?quote:PVV-minister Faber noemt Oekraïense president Zelensky ‘niet democratisch gekozen’, en komt er daarna op terug
Voor de camera van RTL-journalist Jaïr Ferwerda zei minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie, PVV) vrijdag wat de Amerikaanse president Donald Trump ook zei. Nadat Faber er door andere ministers op was aangesproken, kwam de minister terug op haar uitspraak.
Minister van Asiel Marjolein Faber (PVV) heeft vrijdag gezegd dat de Oekraïense president Volodymyr Zelensky „niet democratisch gekozen” is. Dat zei Faber op een vraag van RTL-verslaggever Jaïr Ferwerda van de talkshow Renze, net voordat de wekelijkse ministerraad in het Catshuis in Den Haag begon. Het fragment is vrijdagavond in dat televisieprogramma te zien.
Ferwerda hield minister Faber voor dat de Amerikaanse president Trump Zelensky afgelopen week een „dictator” had genoemd. Met die uitspraak herhaalde Trump Russische propaganda, bedoeld om het gezag van de Oekraïense president te ondermijnen.
Het is opmerkelijk dat Faber hier ook in meeging door Zelensky een „niet democratisch gekozen” president te noemen. Het kabinet steunt Oekraïne financieel en militair sinds de Russische inval en Zelensky is een bondgenoot. Het kabinet spreekt daarbij altijd met één mond, ministers mogen geen afwijkend standpunt innemen.
De uitspraak van PVV-minister Faber komt ook nog eens op een gevoelig moment: als enige coalitiepartij keerde de PVV zich deze week tegen de inzet van Nederlandse militairen bij een mogelijke vredesmacht in Oekraïne.
Faber wilde eerst niet op de vragen van Ferwerda ingaan. Ze zei een paar keer achter elkaar dat het haar om „vrede in Oekraïne” ging, daar hoopte ze op. Pas helemaal aan het eind van het interview, en pas nadat ze al was weggelopen, kwam Faber terug om tegen de verslaggever te zeggen dat Zelensky níet democratisch gekozen was.
Minister van Defensie Ruben Brekelmans (VVD) reageerde afwijzend op Fabers woorden. Hij wees erop dat de ambtstermijn van Zelensky weliswaar is verstreken, maar dat er in oorlogstijd geen verkiezingen gehouden kunnen worden. Dat is wettelijk verboden in Oekraïne, waarmee Zelensky ‘president in oorlogstijd’ is.
De uitspraak van Faber is besproken in het Catshuis, waar de ministerraad elke week is, bevestigde Brekelmans achteraf tegen Ferwerda. Pas daarna nam Faber haar woorden terug. Toen ze het Catshuis verliet zei Faber tegen de RTL-verslaggever dat Zelensky toch „democratisch gekozen” is. „Dat had ik moeten weten.”
Premier Dick Schoof was op vrijdagmiddag zichtbaar ongemakkelijk met de situatie die Faber had gecreëerd, toen Ferwerda hem na afloop van zijn wekelijkse persconferentie erop aansprak. Schoof zei net als Brekelmans dat Zelensky een president in oorlogstijd is, en benadrukte dat ook minister Faber „achter de kabinetslijn” staat. Er is dus „eenheid van kabinetsbeleid”, zei Schoof.
Schoof moest deze week in de Tweede Kamer al steeds uitleggen dat hij druk bezig is om in het kabinet „alle neuzen dezelfde kant op” te krijgen over een mogelijke missie met Nederlandse militairen in Oekraïne. PVV-leider Geert Wilders heeft gezegd dat zijn fractie dit niet zal accepteren. In zijn persconferentie kreeg Schoof de vraag wat hij zou doen als de PVV-ministers tegen zo’n missie waren? Schoof zuchtte en zei: „We see it when we get there.” Schoof zei ook dat het kabinet zou zoeken naar „zo breed mogelijke steun”.
Faber heeft volgens mij al te veel lijnen opquote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:30 schreef Momo het volgende:
Zou Faber hier eigenlijk op een andere lijn zitten dan partij genoten?
De PVV kijkt te veel Russische Amerikaanse propaganda en de minister is deze keer door de Grote Leider teruggefloten, die denkt dat hij de aankomende verkiezingen niet gaat winnen als hij te veel voor Poetin en te weinig voor een sterke EU is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Echt het meest treurige geval van het kabinet. Zelfs dat ze bij de PVV zit is volgens mij al een foutje.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Faber gooi jezelf weg incompetente zwabberkut
Ik heb bij haar het idee dat ze veel beter bij de lijnen van FvD zou passen. Ook dat 2 weken geleden haar eigen ministerie afstand van haar nam, dat heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echt het meest treurige geval van het kabinet. Zelfs dat ze bij de PVV zit is volgens mij al een foutje.
Ze past er denk ik prima bij, maar is gewoon nog rechtlijniger in haar uitlatingen. Ik heb nou niet de indruk dat haar mening over van alles en nog wat verder veel afwijkt van de partijlijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echt het meest treurige geval van het kabinet. Zelfs dat ze bij de PVV zit is volgens mij al een foutje.
Nee.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:37 schreef Monolith het volgende:
Doorgaans ben ik er niet zo happig op om iemand te bestempelen als "DEI hire", maar hier begint het er toch steeds meer op te lijken.
Wilders en DEI hire? Right...quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:37 schreef Monolith het volgende:
Doorgaans ben ik er niet zo happig op om iemand te bestempelen als "DEI hire", maar hier begint het er toch steeds meer op te lijken.
Onder ons gezegd en gezwegen lijken er meerdere steekjes bij haar los.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:30 schreef Momo het volgende:
Ze moest toch het uithangbord voor de PVV worden? Om te laten zien dat ze hun grootste verkiezingsbelofte nakomen?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:37 schreef Monolith het volgende:
De AIVD beslist wie er in het kabinet mogen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze moest toch het uithangbord voor de PVV worden? Om te laten zien dat ze hun grootste verkiezingsbelofte nakomen?
Enige beeld dat ik bij haar krijg altijd is dat ze mij heel erg doet denken aan de strenge lerares uit de film Mathilda.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze moest toch het uithangbord voor de PVV worden? Om te laten zien dat ze hun grootste verkiezingsbelofte nakomen?
O, die lijkt inderdaad goed! Ik moest altijd denken aan Frau Farbissina van Austin Powers.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Enige beeld dat ik bij haar krijg altijd is dat ze mij heel erg doet denken aan de strenge lerares uit de film Mathilda.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was natuurlijk een grapje, maar er was wel degelijk iemand anders die Geert vertrouwde. Die kwam alleen niet door de screening van de AIVD, dus toen kregen we Faber.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Er was gewoon niemand anders die Geert wel vertrouwde.
De PVV is oneindig dun bezaaid met goede bestuurders of ministers.
Alleen wethouders zou je als ervaringsdeskundigen beschouwen wat betreft ervaring met boven de partij staan.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Er was gewoon niemand anders die Geert wel vertrouwde.
De PVV is oneindig dun bezaaid met goede bestuurders of ministers.
Ik kan er wel van genietenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:58 schreef Fok-it het volgende:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas
Zomaar 3 redenen waarom Nederland geopolitiek geen ene reet meer voorstelt en Europa het liefst zo min mogelijk van ons wilt zien
Wat een ziekelijk tumor kabinet. Met cuck Schoof aan het roer
Je zou hier maar op gestemd hebben
Je zou hier vervolgens maar trots op zijn
En juist in deze tijd he. Waarin er zo veel speelt, de nieuwe veiligheids architectuur van Europa bepaald gaat worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:58 schreef Fok-it het volgende:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas
Zomaar 3 redenen waarom Nederland geopolitiek geen ene reet meer voorstelt en Europa het liefst zo min mogelijk van ons wilt zien
Precies, het is ook een beetje lastig om verkiezingen te houden als een deel van het land bezet is, een flink deel van de bevolking gevlucht is en als er gewoon gevochten wordt in een deel van het land.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:56 schreef MichaelScott het volgende:
Technisch gezien heeft ze misschien gelijk, zijn democratische mandaat is verlopen. Maar de huidige situatie is wel veroorzaakt door Rusland.
Zelensky zou pas een dictator zijn als hij in vredestijd weigert te vertrekken, niet als de Oekraiense grondwet hem dat praktisch onmogelijk maakt.
Ligt aan de definitie, op papier wel ja.quote:
Je vergeet die borderlinerquote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:58 schreef Fok-it het volgende:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas
Vroeger welquote:
En Rutte dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:58 schreef Fok-it het volgende:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas
Russische/Amerikaanse propaganda, aangezien het dikke vrienden zijnquote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De PVV kijkt te veel Russische Amerikaanse propaganda en de minister is deze keer door de Grote Leider teruggefloten, die denkt dat hij de aankomende verkiezingen niet gaat winnen als hij te veel voor Poetin en te weinig voor een sterke EU is.
Ach het is niet alsof Nederland iets voorstelt buiten onze landsgrenzenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vroeger wel
De hier scheiden onze wegen, doe eens normaal man, dat is echt erg. Dat was leuk popcornvermaak
Nu met zoveel onrust buiten onze landsgrenzen en onze "volksvertegenwoordigers', die Nederland zo op de kaart zetten, kan je er alleen maar om janken zo droevig
Nederland was onder Rutte internationaal een stabiele pion met aanzien. Nu ben je de clown van Europaquote:
Dat je terugverlangt naar de tijd onder Rutte. Wie had dat kunnen denkenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nederland was onder Rutte internationaal een stabiele pion met aanzien. Nu ben je de clown van Europa
Dat had je wel kunnen anticiperen natuurlijk, maar zo heftig niet neequote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat je terugverlangt naar de tijd onder Rutte. Wie had dat kunnen denken.
Dit zag toch letterlijk iedereen wel aankomen bij de vorming van dit kabinet?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ruttequote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfs Stevie Wonder. Dat maakt het alleen niet minder pijnlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit zag toch letterlijk iedereen wel aankomen bij de vorming van dit kabinet?
Goeie vraag. Wie is hier nu eigenlijk dom?quote:
Omdat jij, je familie, eventuele nakomelingen en landgenoten in vrijheid willen leven?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Goeie vraag. Wie is hier nu eigenlijk dom?
Al die mannen en vrouwen die direct naar het front vertrekken om hun leeftijdgenoten af te knallen?
Het klootjesvolk doet het nog steeds zelf.
De 'vijand' uitroeien. En veel verdriet brengen aan de achterban (ouders, echtgenoten, kinderen)
Waarom zijn er zoveel mensen die zich gedachteloos naar de frontlinie laten sturen?
Om geëerd te worden als een soort Held van de Natie?
Om de nablijvers er aan te herinneren dat we dit eigenlijk helemaal niet willen?
Waarom laten we ons steeds opnieuw als kanonnenvoer naar de frontlinie voeren waar we dan onze tegenstanders neer hopen te knallen en zo de oorlog 'winnen'.
'Wij' winnen nooit, alleen de elite wint steeds opnieuw.
En dat kan alleen maar door leeftijdgenoten af te knallen? Op bevel van de hogere machten die zelf lekker buiten schot blijven?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat jij, je familie, eventuele nakomelingen en landgenoten in vrijheid willen leven?
Dat hippieachtig idealisme is allemaal heel mooi en aardig, maar je komt er geen steek mee verder als je tegenstander wel gewoon geweld gebruikt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Al die mannen en vrouwen die direct naar het front vertrekken om hun leeftijdgenoten af te knallen?
De 'vijand' uitroeien. En veel verdriet brengen aan de achterban (ouders, echtgenoten, kinderen)
Waarom zijn er zoveel mensen die zich gedachteloos naar de frontlinie laten sturen?
Om de nablijvers er aan te herinneren dat we dit eigenlijk helemaal niet willen?
Waarom laten we ons steeds opnieuw als kanonnenvoer naar de frontlinie voeren waar we dan onze tegenstanders neer hopen te knallen en zo de oorlog 'winnen'.
En wat betekent vrijheid voor jou?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat jij, je familie, eventuele nakomelingen en landgenoten in vrijheid willen leven?
Andere optie is zwichten voor fascisme. Lijkt mij vrij duidelijk hoe wenselijk dat is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wapens, tanks en drones gebruiken levert wel resultaten op?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat hippieachtig idealisme is allemaal heel mooi en aardig, maar je komt er geen steek mee verder als je tegenstander wel gewoon geweld gebruikt.
Het hele kabinet.quote:
180.000 euro per jaar.quote:
Vroeger, lang geleden, pakte je samen met wat vrienden allemaal knuppels en ging je iedereen in de buurt vertellen dat jij nu de baas was en ze allemaal een deel van hun spullen aan jouw moesten geven, anders sloeg je hun hoofd in, of liet je dat doen. En de enige manier om je daar tegen te beschermen is zelf ook een groep vrienden met knuppels bij elkaar te zoeken en in de tegenaanval te gaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat kan alleen maar door leeftijdgenoten af te knallen? Op bevel van de hogere machten die zelf lekker buiten schot blijven?
Vrijheid door te moorden is geen vrijheid, dat is terrorisme.
Echt niet. Vroeger had je inderdaad bendes maar niet van dit formaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, pakte je samen met wat vrienden allemaal knuppels en ging je iedereen in de buurt vertellen dat jij nu de baas was en ze allemaal een deel van hun spullen aan jouw moesten geven, anders sloeg je hun hoofd in, of liet je dat doen. En de enige manier om je daar tegen te beschermen is zelf ook een groep vrienden met knuppels bij elkaar te halen en in de tegenaanval te gaan.
In de loop der tijd is de schaal steeds groter geworden. Van knuppel naar atoombom.
Dat is alles.
De weduwe Rost van Tonningen…quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Enige beeld dat ik bij haar krijg altijd is dat ze mij heel erg doet denken aan de strenge lerares uit de film Mathilda.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schaalvergroting. De meeste mensen zijn niet zo agressief en willen graag blijven leven. Je hebt psychopaten nodig om sadistisch de leiding te nemen en tienerjongens om de agressie uit te voeren.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Echt niet. Vroeger had je inderdaad bendes maar niet van dit formaat.
Ja, daar zeg je wat.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Schaalvergroting. De meeste mensen zijn niet zo agressief en willen graag blijven leven. Je hebt psychopaten nodig om sadistisch de leiding te nemen en tienerjongens om de agressie uit te voeren.
Gelukkig dat hij dat door heeft, want als ze met dit soort onzin gaan beginnen zoals Baudet of Trump achter de russen staan dan stem ik niet meer op zequote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De PVV kijkt te veel Russische Amerikaanse propaganda en de minister is deze keer door de Grote Leider teruggefloten, die denkt dat hij de aankomende verkiezingen niet gaat winnen als hij te veel voor Poetin en te weinig voor een sterke EU is.
Als je de mensen niet kent, worden het nummers. En Trump is niet slim genoeg om de consequenties van zijn daden in te zien. Zoals veel tirannen leiders wil hij gewoon dat iedereen hun bek houd en doet wat hij zegt. En als je daar succes mee hebt, verzamel je steeds meer kontlikkers die je continu vertellen hoe geweldig je wel niet bent. Er is dus niemand die je vertelt dat je heel dom en fout bezig bent.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je wat.
Ik kan me vergissen en ik hoop van harte dat het zo is, maar Trump is naar mijn mening nu de grootste psycho die er rondloopt en ook deze wereld kan vernietigen.
Er staat er nog 1 boven en dat is Musk.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je wat.
Ik kan me vergissen en ik hoop van harte dat het zo is, maar Trump is naar mijn mening nu de grootste psycho die er rondloopt en ook deze wereld kan vernietigen.
Deze troep kijkenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:21 schreef Hexagon het volgende:
Deze is wel weer aan een update toe
Bekijk deze YouTube-video
Daar heeft het alle schijn van..quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:33 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb het gevoel dat ze een beetje dom is.
Dit is gewoon PVV beleid hoor. Ze verraden je van binnenuit. Nu zouden ze achter zelensky moeten staan.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach mens, doe toch niet zo doorzichting.quote:
waarom zegt ze dan zoiets stompzinnigsquote:
Ze is gewoon niet zo snugger.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom zegt ze dan zoiets stompzinnigs
hersens op ofzo, dikke dosis ketamine genomen
Je zou oppositie kunnen vragen om een motie van wantrouwen/treurnis te schrijvenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:47 schreef Ulx het volgende:
Het gebruikelijke 'nou sorry hoor dan bedoelde ik het niet zo' gehuichel waar ze nu mee aankomt zou de Kamer niet moeten accepteren. Als je je tijdens de grootste geopolitieke crisis sinds de Duitse aanval op Polen in 1939 zo durft op te stellen moet je gewoon weg. Opzouten. Wilders regelt maar een andere om de boel over te nemen. We kunnen het ons op dit moment niet veroorloven een of andere verspreider van Kremlin propaganda in de regering te hebben. We hebben godverdomme een regering van nationale eenheid nodig, niet zo'n Kremlintrol. Gewoon korte metten maken met dat gedonder. Opbokken.
Dat lijkt me dan ook wat ze moeten doen. Kijken of Wilders de stekker uit het kabinet durft te trekken om die Poetinmuppet te beschermen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je zou oppositie kunnen vragen om een motie van wantrouwen/treurnis te schrijven
Nog wel bijzonder dat ze het tegen Faber niet gedaan hebben, zal wel op een special moment wachtequote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat hier geen motie van wantrouwen voor ingediend gaat worden
Zolang de loyaliteit bij Bibi en Puti ligt is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ook zo stom dat als je 2 paspoorten hebt Wilders automatisch twijfelt aan je loyaliteit, maar dan zelf zo iemand het kabinet in stuurt.
Mevrouw Faber moet minder scrollen op internet, tussen bots, fans en antis. Misschien moet ze luisteren naar professioneel advies, in plaats van social media rommel. Dat ze dat zelf nog niet doorheeft, is wel treurig,quote:
het is diep triestquote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mevrouw Faber moet minder scrollen op internet, tussen bots, fans en antis. Misschien moet ze luisteren naar professioneel advies, in plaats van social media rommel. Dat ze dat zelf nog niet doorheeft, is wel treurig,
Dat, of buitenaardse wezens, mijn god kom ons alsjeblieft redden van deze grote bak aan ellende.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
Hte is tijd dat AI de wereld gaat regeren
Ja, haar eerdere woorden kon je nog interpreteren als iemand die terug wil naar de jaren 40 of 50. Maar waarom zou een Nederlander uit die jaren de Russen terug willen? Dat is echt heel raar. De journalisten moeten mevrouw Faber vragen waarom ze dit precies zei, want logisch is het niet. Een echte Nederlander weet beter.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is diep triest
dat zulke mensen tegenwoordig minister kunnen worden
ze is ineens 90% van mijn respect kwijt geraakt
Jair Ferwerda vroeg herhaaldelijk wat ze dacht wat Trump zei dat Zelensky een dictator was, niet democratisch gekozen en hij begon de oorlog. Ze draaide er om heen. Ferwerda herhaalde zijn vragen . Faber liep weg, keerde om en zei: laat ik het zo zeggen. Hij is niet democratisch gekozen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, haar eerdere woorden kon je nog interpreteren als iemand die terug wil naar de jaren 40 of 50. Maar waarom zou een Nederlander uit die jaren de Russen terug willen? Dat is echt heel raar. De journalisten moeten mevrouw Faber vragen waarom ze dit precies zei, want logisch is het niet. Een echte Nederlander weet beter.
Dat is hij zeker, maar dit kwam ze uit zichzelf nog even 'trots' vertellen, speciaal terug naar de mic nadat ze al een eindje weg was van de camera en Jair.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:20 schreef GezondRechts het volgende:
Die Jaïr is ook wel een irritant zuigertje met z’n manier van interviewen
Deze regering is Maga light. Die blijft zitten zoals zwarte schimmel blijft zitten.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:43 schreef Ulx het volgende:
Het toont zwakte als men haar niet uit de regering trapt. En nu is het niet het moment om zwakte te tonen. Daarom moet ze weg. Laat je haar zitten nodig je de anderen uit ook te gaan zagen aan stoelpoten. Wil Wilders dat? Prima,. gaat hij maar een rel schoppen en boos verkondigen dat Poetin een held is of zo en stapt hij uit het kabinet.
Nee nee, we moeten hier een lesje uit leren. Probeer je eens in te leven in dit kabinet, we hebben hiervoor gekozen oid.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Faber gooi jezelf weg incompetente zwabberkut
Helemaal niet, Zelensky is democratisch gekozen. Dat hij door die aanval van poetin zijn termijn moet verlengen betekent nog niet dat hij een dictator is. Denk na!quote:
Ja man, alsof er geen belangrijkere zaken zijn te doen, het moge toch wel voor iedereen duidelijk zijn dat dit gewoon een incompetent mens is.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:00 schreef Hexagon het volgende:
Er is iig een debat aangevraagd door D66 waar Faber dit mag gaan uitleggen.
Wel effectief, hij weet haar zo te raken of irriteren dat ze het nodig vind om het laatste woord te hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:20 schreef GezondRechts het volgende:
dat mag, hij weet altijd exact wat ie moet vragen om iemand gelijk met de mond vol tanden te laten staan , ,maakt niet uit wiequote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:20 schreef GezondRechts het volgende:
Zelensky is democratisch gekozen.quote:
Nu wel ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:20 schreef GezondRechts het volgende:
Lijkt me prima. Wat mij betreft trappen ze haar er direct uit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:00 schreef Hexagon het volgende:
Volstrekt logisch.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelensky is democratisch gekozen.
Zolang er oorlog is, kunnen er geen verkiezingen gehouden worden.
Rusland zal graag een Russisch gezind poppetje in Kiev willen plaatsen, dus die zien het wel zitten.
Dat zal haar leren zeg, ter verantwoording worden geroepen door een margepartijtje.. och och och.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:00 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de uitkomst voorspelbaar is. Maar ik denk dat de VVD haar wel even wil laten kruipen afgaande op de tweets van Dilan.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Wat mij betreft trappen ze haar er direct uit.
Er zitten nog wel meer partijen in ons parlement.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zal haar leren zeg, ter verantwoording worden geroepen door een margepartijtje.. och och och.
Waarschijnlijk gebeurt er effectief niets inderdaad, maar dat is niet zozeer iets wat specifiek aan deze partijen, maar inherent is aan het politieke systeem.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitkomst voorspelbaar is. Maar ik denk dat de VVD haar wel even wil laten kruipen afgaande op de tweets van Dilan.
Plek 7, maar dat is niet relevant. Ministers hoeven niet per se op de kieslijst te staan.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:33 schreef probeer het volgende:
En waar stond Faber op de PVV kieslijst?
Kunnen ze nog steeds debatten aanvragen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker.
Daarom is dat partijtje van jou ook zo marginaal.
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Plek 7, maar dat is niet relevant. Ministers hoeven niet per se op de kieslijst te staan.
Iets klopt hier niet aan deze post als pvv 37 zetels heeft.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 09:14 schreef Starhopper het volgende:
Als er iemand niet democratisch gekozen is, dan is het Faber zelf.
Netto bereikt PVV momenteel ongeveer net zo veel als D'66quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker.
Daarom is dat partijtje van jou ook zo marginaal.
Dat kan.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen ze nog steeds debatten aanvragen.
Oh, damn, ik dacht oprecht dat ze er niet op stond en later door Geert aangedragen was. Mijn fout.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Plek 7, maar dat is niet relevant. Ministers hoeven niet per se op de kieslijst te staan.
Want het stelt alleen wat voor als grote partijen politici ter verantwoording roepen? Bijzonderquote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zal haar leren zeg, ter verantwoording worden geroepen door een margepartijtje.. och och och.
Wat heeft d66 eigenlijk bereikt in die jaren in vakkie k?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Netto bereikt PVV momenteel ongeveer net zo veel als D'66
Zelfs dan is je vraag onzinnig. Meerdere ministers van bijv D'66 stonden bij het vorige kabinet niet op de kieslijst.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Oh, damn, ik dacht oprecht dat ze er niet op stond en later door Geert aangedragen was. Mijn fout.
Het effect is in ieder geval dat mevrouw Faber een hoop vragen mag gaan beantwoorden wat dit nou te betekenen heeft. Lijkt me niet zo raar als ze dit soort uitspraken gaat doen over leiders van landen die we steunen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat kan.
Zal het effect hebben?
Behalve dan wat geschreeuw voor de bühne. Jeweetwel, datgene waar d66 de pvv alleen maar van beschuldigd.
Ben je precies zo geworden als je vijand.
Wat kan mij dat schelen, ik stem geen D66.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft d66 eigenlijk bereikt in die jaren in vakkie k?
Gezien ze volgens veel PVV/FvD kiezers kennelijk verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van Nederland, blijkbaar heel veel.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, over die mensen zou ik dan ook stellen dat ze niet direct democratisch gekozen zijn. Hooguit indirect via het mandaat wat de kiezer diens daadwerkelijk gekozen volksvertegenwoordigers verleend heeft.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zelfs dan is je vraag onzinnig. Meerdere ministers van bijv D'66 stonden bij het vorige kabinet niet op de kieslijst.
Het kabinet (inclusief premier) in Nederland is nooit rechtstreeks gekozen, maar een (normaal gesproken logisch) gevolg van de verkiezingsuitslag.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, over die mensen zou ik dan ook stellen dat ze niet direct democratisch gekozen zijn. Hooguit indirect via het mandaat wat de kiezer diens daadwerkelijk gekozen volksvertegenwoordigers verleend heeft.
Zo zou ik van bv Schoof ook niet zeggen dat hij democratisch gekozen is. Burgemeesters ook niet.
Zelensky daarentegen, wel.
Weet ik toch.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelensky is democratisch gekozen.
Zolang er oorlog is, kunnen er geen verkiezingen gehouden worden.
Rusland zal graag een Russisch gezind poppetje in Kiev willen plaatsen, dus die zien het wel zitten.
The Daily Beast had de Sovjet-KGB 1987 codenaam van Trump gepubliceerd, Krasnov, en toen gaf de AIVD zijn oude knipselkrantarchiefje door aan Faber. Kon die weer even "Ja meneer Solleveld, nee meneer Solleveld " in nationale microfoon tetteren.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De AIVD beslist wie er in het kabinet mogen.
Dokter Marjolein mag even kennismaken met de oorbuizen van T4 die in bij het telefoonpanel van het neo-nazi honk van haar zoon (PVV-website) gevonden is?quote:Op zondag 23 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
Is deze lichtgewicht, incompetente draak van een minister al afgetreden?
er zijn ook positieve kantenquote:Op zondag 23 februari 2025 20:15 schreef Bananenpap het volgende:
Dieptepunten volgen elkaar wel heel snel op deze maand.
jetten die gaat het meleu redden dus dat is al heel watquote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Foute ideetjes heb jij. Wordt maar geen minister.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
geen mens meer met het vliegtuig en schiphol sluiten en meer woilven
beter CDA dan Groen Slinks met de koekoek Timmermansquote:Op zondag 23 februari 2025 20:51 schreef Fok-it het volgende:
Had niet verwacht dit ooit te zeggen maar de opmars van de CDA stemt mij tevreden. Bontenbal een van de weinig fatsoenlijke politici atm
Ik vind het ook wel prima. Aangezien veel Nederlanders toch te conservatief zijn om tot het potentieel van D66 te horen. En dan is het beter dat die conservatievere mens op het CDA stemt dan op een stel avonturiers.quote:Op zondag 23 februari 2025 20:51 schreef Fok-it het volgende:
Had niet verwacht dit ooit te zeggen maar de opmars van de CDA stemt mij tevreden. Bontenbal een van de weinig fatsoenlijke politici atm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |