abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 19:30:09 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216785024
quote:
PVV-minister Faber noemt Oekraïense president Zelensky ‘niet democratisch gekozen’, en komt er daarna op terug

Voor de camera van RTL-journalist Jaïr Ferwerda zei minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie, PVV) vrijdag wat de Amerikaanse president Donald Trump ook zei. Nadat Faber er door andere ministers op was aangesproken, kwam de minister terug op haar uitspraak.

Minister van Asiel Marjolein Faber (PVV) heeft vrijdag gezegd dat de Oekraïense president Volodymyr Zelensky „niet democratisch gekozen” is. Dat zei Faber op een vraag van RTL-verslaggever Jaïr Ferwerda van de talkshow Renze, net voordat de wekelijkse ministerraad in het Catshuis in Den Haag begon. Het fragment is vrijdagavond in dat televisieprogramma te zien.

Ferwerda hield minister Faber voor dat de Amerikaanse president Trump Zelensky afgelopen week een „dictator” had genoemd. Met die uitspraak herhaalde Trump Russische propaganda, bedoeld om het gezag van de Oekraïense president te ondermijnen.

Het is opmerkelijk dat Faber hier ook in meeging door Zelensky een „niet democratisch gekozen” president te noemen. Het kabinet steunt Oekraïne financieel en militair sinds de Russische inval en Zelensky is een bondgenoot. Het kabinet spreekt daarbij altijd met één mond, ministers mogen geen afwijkend standpunt innemen.

De uitspraak van PVV-minister Faber komt ook nog eens op een gevoelig moment: als enige coalitiepartij keerde de PVV zich deze week tegen de inzet van Nederlandse militairen bij een mogelijke vredesmacht in Oekraïne.

Faber wilde eerst niet op de vragen van Ferwerda ingaan. Ze zei een paar keer achter elkaar dat het haar om „vrede in Oekraïne” ging, daar hoopte ze op. Pas helemaal aan het eind van het interview, en pas nadat ze al was weggelopen, kwam Faber terug om tegen de verslaggever te zeggen dat Zelensky níet democratisch gekozen was.

Minister van Defensie Ruben Brekelmans (VVD) reageerde afwijzend op Fabers woorden. Hij wees erop dat de ambtstermijn van Zelensky weliswaar is verstreken, maar dat er in oorlogstijd geen verkiezingen gehouden kunnen worden. Dat is wettelijk verboden in Oekraïne, waarmee Zelensky ‘president in oorlogstijd’ is.

De uitspraak van Faber is besproken in het Catshuis, waar de ministerraad elke week is, bevestigde Brekelmans achteraf tegen Ferwerda. Pas daarna nam Faber haar woorden terug. Toen ze het Catshuis verliet zei Faber tegen de RTL-verslaggever dat Zelensky toch „democratisch gekozen” is. „Dat had ik moeten weten.”

Premier Dick Schoof was op vrijdagmiddag zichtbaar ongemakkelijk met de situatie die Faber had gecreëerd, toen Ferwerda hem na afloop van zijn wekelijkse persconferentie erop aansprak. Schoof zei net als Brekelmans dat Zelensky een president in oorlogstijd is, en benadrukte dat ook minister Faber „achter de kabinetslijn” staat. Er is dus „eenheid van kabinetsbeleid”, zei Schoof.

Schoof moest deze week in de Tweede Kamer al steeds uitleggen dat hij druk bezig is om in het kabinet „alle neuzen dezelfde kant op” te krijgen over een mogelijke missie met Nederlandse militairen in Oekraïne. PVV-leider Geert Wilders heeft gezegd dat zijn fractie dit niet zal accepteren. In zijn persconferentie kreeg Schoof de vraag wat hij zou doen als de PVV-ministers tegen zo’n missie waren? Schoof zuchtte en zei: „We see it when we get there.” Schoof zei ook dat het kabinet zou zoeken naar „zo breed mogelijke steun”.
Zou Faber hier eigenlijk op een andere lijn zitten dan partij genoten?
  vrijdag 21 februari 2025 @ 19:31:52 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216785049
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:30 schreef Momo het volgende:
Faber heeft volgens mij al te veel lijnen op
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 19:33:03 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_216785067
:') haar tweet uitspraak klopt!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_216785070
Ik heb het gevoel dat ze een beetje dom is.
  Forum Admin vrijdag 21 februari 2025 @ 19:33:33 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216785073
Faber gooi jezelf weg incompetente zwabberkut
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216785081
quote:

[..]
De PVV kijkt te veel Russische Amerikaanse propaganda en de minister is deze keer door de Grote Leider teruggefloten, die denkt dat hij de aankomende verkiezingen niet gaat winnen als hij te veel voor Poetin en te weinig voor een sterke EU is.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 19:35:08 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216785087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Faber gooi jezelf weg incompetente zwabberkut
Echt het meest treurige geval van het kabinet. Zelfs dat ze bij de PVV zit is volgens mij al een foutje.
pi_216785099
Tja, zulke soort uitspraken is natuurlijk je eigen glazen ingooien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216785107
Wat een droevenis dit.
Niet alleen Faber hoor, al is deze uitspraak wel weer een nieuw dieptepunt.
Het hele kabinet is alleen maar bezig met intern gericht faalbeleid.
En wat er geopolitiek speelt in Europa, gaat volstrekt aan ons voorbij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 19:37:12 #10
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216785111
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Echt het meest treurige geval van het kabinet. Zelfs dat ze bij de PVV zit is volgens mij al een foutje.
Ik heb bij haar het idee dat ze veel beter bij de lijnen van FvD zou passen. Ook dat 2 weken geleden haar eigen ministerie afstand van haar nam, dat heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien.
pi_216785122
Doorgaans ben ik er niet zo happig op om iemand te bestempelen als "DEI hire", maar hier begint het er toch steeds meer op te lijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 21 februari 2025 @ 19:38:27 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216785130
En dat is een minister?
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Je bent een waardeloze agent.
pi_216785143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze past er denk ik prima bij, maar is gewoon nog rechtlijniger in haar uitlatingen. Ik heb nou niet de indruk dat haar mening over van alles en nog wat verder veel afwijkt van de partijlijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216785147
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:37 schreef Monolith het volgende:
Doorgaans ben ik er niet zo happig op om iemand te bestempelen als "DEI hire", maar hier begint het er toch steeds meer op te lijken.
Nee.
Er was gewoon niemand anders die Geert wel vertrouwde.
De PVV is oneindig dun bezaaid met goede bestuurders of ministers.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 21 februari 2025 @ 19:40:32 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216785155
quote:
Wilders en DEI hire? Right...
pi_216785162
quote:
Onder ons gezegd en gezwegen lijken er meerdere steekjes bij haar los.
In de zin dat ze ze niet allemaal op een rijtje heeft.

Dat kan natuurlijk maar dan moet ze misschien toch met zachte hand afgevoerd worden in de zin dat het een grote vergissing was. Ze kan wel weer gewoon terug in haar oude baan achter de kassa bij de Vomar. We zijn geen onmensen tenslotte.

Maar dit metier bleek toch wat te hoog gegrepen. Dat had Greet ook moeten zien m.i. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216785188
quote:
Ze moest toch het uithangbord voor de PVV worden? Om te laten zien dat ze hun grootste verkiezingsbelofte nakomen?
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 19:44:47 #18
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216785234
Hoe dom kan je zijn!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216785247
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze moest toch het uithangbord voor de PVV worden? Om te laten zien dat ze hun grootste verkiezingsbelofte nakomen?
De AIVD beslist wie er in het kabinet mogen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 19:45:23 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216785248
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Enige beeld dat ik bij haar krijg altijd is dat ze mij heel erg doet denken aan de strenge lerares uit de film Mathilda. :@

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_216785297
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Enige beeld dat ik bij haar krijg altijd is dat ze mij heel erg doet denken aan de strenge lerares uit de film Mathilda. :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O, die lijkt inderdaad goed! Ik moest altijd denken aan Frau Farbissina van Austin Powers.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216785304
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee.
Dat was natuurlijk een grapje, maar er was wel degelijk iemand anders die Geert vertrouwde. Die kwam alleen niet door de screening van de AIVD, dus toen kregen we Faber.
pi_216785372
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee.
Alleen wethouders zou je als ervaringsdeskundigen beschouwen wat betreft ervaring met boven de partij staan.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 19:56:18 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216785432
Technisch gezien heeft ze misschien gelijk, zijn democratische mandaat is verlopen. Maar de huidige situatie is wel veroorzaakt door Rusland.

Zelensky zou pas een dictator zijn als hij in vredestijd weigert te vertrekken, niet als de Oekraiense grondwet hem dat praktisch onmogelijk maakt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 21 februari 2025 @ 19:56:29 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216785436
Meid, ga toch koken!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216785470
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas

Zomaar 3 redenen waarom Nederland geopolitiek geen ene reet meer voorstelt en Europa het liefst zo min mogelijk van ons wilt zien

Wat een ziekelijk tumor kabinet. Met cuck Schoof aan het roer

Je zou hier maar op gestemd hebben
Je zou hier vervolgens maar trots op zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216785504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:58 schreef Fok-it het volgende:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas

Zomaar 3 redenen waarom Nederland geopolitiek geen ene reet meer voorstelt en Europa het liefst zo min mogelijk van ons wilt zien

Ik kan er wel van genieten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216785516
quote:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas

En juist in deze tijd he. Waarin er zo veel speelt, de nieuwe veiligheids architectuur van Europa bepaald gaat worden.
We hebben niets. Onze leiders kunnen niets. Behalve een tweetje om de achterban weer op te stoken.
Kneuzenkermis.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216785524
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:56 schreef MichaelScott het volgende:
Technisch gezien heeft ze misschien gelijk, zijn democratische mandaat is verlopen. Maar de huidige situatie is wel veroorzaakt door Rusland.

Zelensky zou pas een dictator zijn als hij in vredestijd weigert te vertrekken, niet als de Oekraiense grondwet hem dat praktisch onmogelijk maakt.
Precies, het is ook een beetje lastig om verkiezingen te houden als een deel van het land bezet is, een flink deel van de bevolking gevlucht is en als er gewoon gevochten wordt in een deel van het land.
pi_216785530
Zo'n Faber. Die gaat het toch ook nooit redden in het bedrijfsleven. Mijn tweet klopt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216785546
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
En dat is een minister?
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ligt aan de definitie, op papier wel ja.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216785555
quote:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas

Je vergeet die borderliner
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 21 februari 2025 @ 20:07:14 #33
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216785567
Onze regering zit ook in de Russische desinformatiebubbel. Triest allemaal weer. Wat een enorme aanfluiting. Wat staan we voor lul |:(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216785568
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ik kan er wel van genieten
Vroeger wel

De hier scheiden onze wegen, doe eens normaal man, dat is echt erg. Dat was leuk popcornvermaak

Nu met zoveel onrust buiten onze landsgrenzen en onze "volksvertegenwoordigers', die Nederland zo op de kaart zetten, kan je er alleen maar om janken zo droevig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 21 februari 2025 @ 20:07:16 #35
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216785569
quote:
Geert Wilders
Marjolein Faber
Caroline van der Plas

En Rutte dan?

Sowieso, wat stelt die invloed nou voor? Alle plannen van Timmermans worden teruggedraaid.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 20:07:34 #36
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_216785571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De PVV kijkt te veel Russische Amerikaanse propaganda en de minister is deze keer door de Grote Leider teruggefloten, die denkt dat hij de aankomende verkiezingen niet gaat winnen als hij te veel voor Poetin en te weinig voor een sterke EU is.
Russische/Amerikaanse propaganda, aangezien het dikke vrienden zijn
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_216785599
Het lijkt trouwens wel alsof je twee soorten PVV-ministers hebt.

Dit soort uitspraken kan je vooral verwachten van Marjolein Faber, Reinette Klever, Chris Jansen en zo nu en dan Fleur Agema.

Dirk Beljaarts, Barry Madlener, Zsolt Szabó, Vicky Maeijer en Ingrid Coenradie houden zich op de vlakte en zeggen soms "Och ja, Geert". Die zitten minder onder de plak.
pi_216785607
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vroeger wel

De hier scheiden onze wegen, doe eens normaal man, dat is echt erg. Dat was leuk popcornvermaak

Nu met zoveel onrust buiten onze landsgrenzen en onze "volksvertegenwoordigers', die Nederland zo op de kaart zetten, kan je er alleen maar om janken zo droevig
Ach het is niet alsof Nederland iets voorstelt buiten onze landsgrenzen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216785615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:07 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En Rutte dan?
Nederland was onder Rutte internationaal een stabiele pion met aanzien. Nu ben je de clown van Europa
  vrijdag 21 februari 2025 @ 20:13:47 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216785646
Verbaast me niks.
Huilen dan.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 20:16:45 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216785682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nederland was onder Rutte internationaal een stabiele pion met aanzien. Nu ben je de clown van Europa
Dat je terugverlangt naar de tijd onder Rutte. Wie had dat kunnen denken :'( .
Huilen dan.
pi_216785699
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat had je wel kunnen anticiperen natuurlijk, maar zo heftig niet nee
pi_216785725
Clownshowtje gonna clown.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216785734
quote:

[..]
Dit zag toch letterlijk iedereen wel aankomen bij de vorming van dit kabinet?
pi_216785750
quote:

[..]
Rutte :')

Deze man _O_

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 21 februari 2025 @ 20:22:49 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216785756
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit zag toch letterlijk iedereen wel aankomen bij de vorming van dit kabinet?
Zelfs Stevie Wonder. Dat maakt het alleen niet minder pijnlijk.
Huilen dan.
pi_216785779
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 19:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe dom kan je zijn!
Goeie vraag. Wie is hier nu eigenlijk dom?

Al die mannen en vrouwen die direct naar het front vertrekken om hun leeftijdgenoten af te knallen?
Het klootjesvolk doet het nog steeds zelf.
De 'vijand' uitroeien. En veel verdriet brengen aan de achterban (ouders, echtgenoten, kinderen)
Waarom zijn er zoveel mensen die zich gedachteloos naar de frontlinie laten sturen?
Om geëerd te worden als een soort Held van de Natie?
Om de nablijvers er aan te herinneren dat we dit eigenlijk helemaal niet willen?

Waarom laten we ons steeds opnieuw als kanonnenvoer naar de frontlinie voeren waar we dan onze tegenstanders neer hopen te knallen en zo de oorlog 'winnen'.
'Wij' winnen nooit, alleen de elite wint steeds opnieuw.
pi_216785813
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Al die mannen en vrouwen die direct naar het front vertrekken om hun leeftijdgenoten af te knallen?
De 'vijand' uitroeien. En veel verdriet brengen aan de achterban (ouders, echtgenoten, kinderen)
Waarom zijn er zoveel mensen die zich gedachteloos naar de frontlinie laten sturen?
Om de nablijvers er aan te herinneren dat we dit eigenlijk helemaal niet willen?

Waarom laten we ons steeds opnieuw als kanonnenvoer naar de frontlinie voeren waar we dan onze tegenstanders neer hopen te knallen en zo de oorlog 'winnen'.
Omdat jij, je familie, eventuele nakomelingen en landgenoten in vrijheid willen leven?
pi_216785838
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat jij, je familie, eventuele nakomelingen en landgenoten in vrijheid willen leven?
En dat kan alleen maar door leeftijdgenoten af te knallen? Op bevel van de hogere machten die zelf lekker buiten schot blijven?
Vrijheid door te moorden is geen vrijheid, dat is terrorisme.
pi_216785883
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat hippieachtig idealisme is allemaal heel mooi en aardig, maar je komt er geen steek mee verder als je tegenstander wel gewoon geweld gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop