abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216774752
Fired Park Rangers Try to ‘Open Some Hearts’ on Social Media

Some rangers decided it was worth the risk to speak out online about their firings and share their love of the National Park Service.

Zoals Pritzker zei in zijn toespraak:

Tyranny requires your fear, your silence, and your compliance.

Democracy requires your courage.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2025 01:46:40 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216774787
Of zoals John Lewis zei:

“Get in good trouble, necessary trouble, and redeem the soul of America.”

quote:
"MAGA stands for trying to erase trans people from existence. MAGA stands for resegregation and racism. MAGA stands for censorship and book bans. MAGA stands for firing air traffic controllers while planes are crashing," Kluwe said. "MAGA stands for firing the people overseeing our nuclear arsenal. MAGA stands for firing military veterans and those serving them at the VA, including canceling research on veteran suicide. MAGA stands for cutting funds to education, including for disabled children.

"MAGA is profoundly corrupt, unmistakably antidemocracy, and most importantly, MAGA is explicitly a Nazi movement. You may have replaced a swastika with a red hat, but that is what it is."
Bekijk deze YouTube-video

Uiteraard geweldloos.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2025 02:19:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216774866
Zijn golftoernooien organiseren met de Saudi's in het Witte Huis :|W

Yasir Al-Rumayyan, Donald Trump meet with PGA Tour officials Thursday

pi_216774945
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar ik begrijp ook niet helemaal waarom de EU zo lang wacht met X op zwart zetten. Denken ze nog dat het allemaal gaat meevallen ofzo?

Sowieso mag ik toch hopen dat Europese veiligheidsdiensten stoppen enige informatie te voeren aan de Amerikaanse nu zowel de CIA als FBI door totaal onbetrouwbare mensen worden geleid.
Als je als echte fascist in het zadel wil blijven dan moet je de mensen niet al te hard censureren. Het is dan beter om af te geven op het vrije woord en beargumenteren waarom het vrije woord een gevaar is voor de macht democratie.
Zodra je de kritieke massa mee krijgt dan kun je dit soort draconische maatregelen nemen verdedigen als een noodzaak om de macht democratie te beschermen.
We zitten nu al in de fase waar de geesten rijp worden gemaakt dat het vrije woord een slecht iets is. Wellicht heb je binnenkort geluk en heb je de kritieke massa achter je.
pi_216775002
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 03:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je als echte fascist in het zadel wil blijven dan moet je de mensen niet al te hard censureren. Het is dan beter om af te geven op het vrije woord en beargumenteren waarom het vrije woord een gevaar is voor de macht democratie.
Zodra je de kritieke massa mee krijgt dan kun je dit soort draconische maatregelen nemen verdedigen als een noodzaak om de macht democratie te beschermen.
We zitten nu al in de fase waar de geesten rijp worden gemaakt dat het vrije woord een slecht iets is. Wellicht heb je binnenkort geluk en heb je de kritieke massa achter je.
Zomaar bannen kan niet. Wat wel kan is Twitter een flinke boete opleggen. Daar kan Musk tegen in beroep gaan maar als hij de boete niet betaald kan zijn platform tijdelijk geband worden.

Overigens worden de geesten vooral rijp gemaakt om te denken dat het verspreiden van des- en misinformatie/ leugens en halve waarheden onder het mom van het vrije woord altijd moet kunnen ((jij bent al zover). Dat is een misvatting. Het vrije woord heeft zijn grenzen.

Niemand wordt rijp gemaakt om het vrije woord slecht te vinden, dat is juist één van de grondrechten in een democratie, dus afgeven daarop is geen optie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2025 06:31:45 ]
pi_216775051
quote:
82s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 03:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zomaar bannen kan niet. Wat wel kan is Twitter een flinke boete opleggen. Daar kan Musk tegen in beroep gaan maar als hij de boete niet betaald kan zijn platform tijdelijk geband worden.

Overigens worden de geesten vooral rijp gemaakt om te denken dat het verspreiden van des- en misinformatie/ leugens en halve waarheden onder het mom van het vrije woord altijd moet kunnen. Dat is een misvatting. Het vrije woord heeft zijn grenzen.

Niemand wordt rijp gemaakt om het vrije woord slecht te vinden, dat is juist één van de grondrechten in een democratie, dus afgeven daarop is geen optie.
Natuurlijk kunnen ze dat open riool wel verbannen. In Amerika konden ze toch ook tiktok bannen en toen weer niet. Boetes erbij lijkt me verstandig. Het lijkt me gewoon niet slim als de EU zich laat bedreigen door Vance die uit naam van Musk zegt dat zijn bedrijven nu onaantastbaar zijn ofzo. Bij dit soort bully politiek moet je meteen hard terugslaan. Het zijn sowieso onzekere mannetjes daar aan de top dus als je hun nonsense verwerpt doen ze toch niks.
X niet verbannen is verkiezingsfraude toestaan. De komende verkiezingen in Europa zijn daarvoor te belangrijk we kunnen niet buitenlandse mogendheden heel Europa uit elkaar laten spelen. Het is vrij duidelijk dat EU kapot moet omdat het zo ongeveer het enige is dat enige pushback geeft tegen de grote tech bedrijven. In Amerika wordt ze geen vinger in de weg gelegd, de laatste privacy wetgeving daar is van 1988 ongeveer 40 jaar oud.
pi_216775057
twitter

Bannon is blijkbaar ook autistisch en sociaal een beetje awkward.
pi_216775062
quote:
82s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 03:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Overigens worden de geesten vooral rijp gemaakt om te denken dat het verspreiden van des- en misinformatie/ leugens en halve waarheden onder het mom van het vrije woord altijd moet kunnen. Dat is een misvatting. Het vrije woord heeft zijn grenzen.

Liegen en desinformatie verspreiden valt onder het vrije woord. Bovendien wie gaat bepalen wat waar en niet waar is? Onder COVID hebben we kunnen zien waar het censureren van bepaalde opvattingen toe kan leiden.
Het kan zomaar geleid hebben tot meer doden en miljarden aan economische schade.
pi_216775113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 04:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Liegen en desinformatie verspreiden valt onder het vrije woord. Bovendien wie gaat bepalen wat waar en niet waar is? Onder COVID hebben we kunnen zien waar het censureren van bepaalde opvattingen toe kan leiden.
Het kan zomaar geleid hebben tot meer doden en miljarden aan economische schade.
Wat een lekker simpele gedachte weer. Het ligt wat ingewikkelder.

Wat wel of niet onder het vrije woord valt is helemaal afhankelijk van de situatie, de ernst daarvan en de eventuele gevolgen die dat kan hebben op het welzijn van de maatschappij, bepaalde bevolkingsgroepen, instituten, bedrijven, personen etc ...

Uiteindelijk bepaalt de rechter dat.
pi_216775146
pi_216775147
quote:
82s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 04:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Wat een lekker simpele gedachte weer. Het ligt wat ingewikkelder.

Wat wel of niet onder het vrije woord valt is helemaal afhankelijk van de situatie, de ernst daarvan en de eventuele gevolgen die dat kan hebben op het welzijn van de maatschappij, bepaalde bevolkingsgroepen, instituten, bedrijven, personen etc ...

Uiteindelijk bepaalt de rechter dat.
Nog even en je pleit net zoals Ollongren voor een ministerie van de waarheid. Waar ambtenaren gaan bepalen wat wel of niet de waarheid is gelang de situatie daar naar vraagt.
pi_216775159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 04:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nog even en je pleit net zoals Ollongren voor een ministerie van de waarheid. Waar ambtenaren gaan bepalen wat wel of niet de waarheid is gelang de situatie daar naar vraagt.
Bron?

Rare conclusie ook zelfs als dat waar zou zijn..

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2025 04:53:26 ]
pi_216775176

Here’s the video

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2025 05:07:51 ]
pi_216775257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 00:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie gaat deze man stoppen?
Mario
pi_216775296
Wat is dat toch met dit soort figuren. Iedere keer trappen ze er gretig weer in 8)7

pi_216775319
Dit gaat ook helpen. Kiezers die hun afgevaardigde ter verantwoording roepen:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3linphhlrfc2w

En dit:

'Unprecedented': Rachel Maddow warns Trump is 'sinking like a cinderblock in the ocean'

[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2025 08:29:04 ]
pi_216775538
quote:
Maar ik begrijp ook niet helemaal waarom de EU zo lang wacht met X op zwart zetten. Denken ze nog dat het allemaal gaat meevallen ofzo?

Sowieso mag ik toch hopen dat Europese veiligheidsdiensten stoppen enige informatie te voeren aan de Amerikaanse nu zowel de CIA als FBI door totaal onbetrouwbare mensen worden geleid.
Dat Europese overheden en ministers dat doorgeefluik gebruiken voor communicatie, dan vraag je er ook zelf om.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 21-02-2025 07:46:28 ]
pi_216775578
twitter

Grappig dat een Trumpist zich hierboven presenteert als een 'free speech warrior'. Ik vermoed echter dat nul moeite heeft met de DOJ die in actie komt tegen Democratische politici die Musk bekritiseren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 februari 2025 @ 07:42:55 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216775594
quote:

Censuur lijkt me nooit de ideale oplossing, noch voor TikTok, noch voor X noch voor RT. Beter worden campagnes opgetuigd tegen desinformatie en wordt duidelijk gemaakt dat het in het geval X gaat om overheidspropaganda van een extreemrechtse staat. Daar ontbreekt dan echter het lef voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216775612
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 07:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Censuur lijkt me nooit de ideale oplossing, noch voor TikTok, noch voor X noch voor RT. Beter worden campagnes opgetuigd tegen desinformatie en wordt duidelijk gemaakt dat het in het geval X gaat om overheidspropaganda van een extreemrechtse staat. Daar ontbreekt dan echter het lef voor.
En dan een reeks tweets van Wilders laten zien...

Actief de verkiezingen in andere (Europese) landen beïnvloeden vind ik genoeg reden om die shit te verbieden.
pi_216775805
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 07:39 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Grappig dat een Trumpist zich hierboven presenteert als een 'free speech warrior'. Ik vermoed echter dat nul moeite heeft met de DOJ die in actie komt tegen Democratische politici die Musk bekritiseren.
Je zou dit kunnen zien als een oproep om wapens te gebruiken tegen Elon Musk.
Jij was toch ook een van de personen die vond dat je verantwoord moest omgaan met je taalgebruik? Of telt dat nu ineens niet meer nu democraten dit soort taal bezigen?
pi_216775825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 03:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit klopt wel, maar ik ben bang dat het niet de partij betreft die jij in gedachten hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216775827
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 04:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen ze dat open riool wel verbannen. In Amerika konden ze toch ook tiktok bannen en toen weer niet. Boetes erbij lijkt me verstandig. Het lijkt me gewoon niet slim als de EU zich laat bedreigen door Vance die uit naam van Musk zegt dat zijn bedrijven nu onaantastbaar zijn ofzo. Bij dit soort bully politiek moet je meteen hard terugslaan. Het zijn sowieso onzekere mannetjes daar aan de top dus als je hun nonsense verwerpt doen ze toch niks.
X niet verbannen is verkiezingsfraude toestaan. De komende verkiezingen in Europa zijn daarvoor te belangrijk we kunnen niet buitenlandse mogendheden heel Europa uit elkaar laten spelen. Het is vrij duidelijk dat EU kapot moet omdat het zo ongeveer het enige is dat enige pushback geeft tegen de grote tech bedrijven. In Amerika wordt ze geen vinger in de weg gelegd, de laatste privacy wetgeving daar is van 1988 ongeveer 40 jaar oud.
Lmao, als je X niet verband sta je echt geen verkiezingsfraude toe.
Waar het werkelijk om gaat is dat je het vervelend vind dat er een welgemeend advies is om eens een keer wat anders te stemmen. Gezien de koers van Duitsland de afgelopen jaren en al het terreur wat die arme Duitsers hebben moeten ondergaan is stemmen op dezelfde partij het domste wat je kunt doen.
pi_216775876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 08:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lmao, als je X niet verband sta je echt geen verkiezingsfraude toe.
Waar het werkelijk om gaat is dat je het vervelend vind dat er een welgemeend advies is om eens een keer wat anders te stemmen. Gezien de koers van Duitsland de afgelopen jaren en al het terreur wat die arme Duitsers hebben moeten ondergaan is stemmen op dezelfde partij het domste wat je kunt doen.
Welgemeend advies _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216775889
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 08:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij was toch ook een van de personen die vond dat je verantwoord moest omgaan met je taalgebruik? Of telt dat nu ineens niet meer nu democraten dit soort taal bezigen?
Dat kun je ook omdraaien hè?

En dat is het punt.
pi_216775892
quote:

[..]
Musk pleitte recentelijk voor de doodstraf voor Britse ambtenaren die in zijn ogen de misbruikkwestie niet goed hebben aangepakt. De mensen achter 60 Minutes moeten volgens hem een lange gevangenisstraf krijgen.

Maar jij hebt enkel moeite met de opmerkingen van deze Democraat?

Ik ben inderdaad voorstander van zorgvuldig je woorden kiezen. Maar jij bent hier degene die zich telkens opwerpt als strijder van het vrije woord. Het is inmiddels een soort cop out geworden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 februari 2025 @ 08:50:24 #157
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216775918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 07:39 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Chivaz kan vast duiden dat dit niets met censuur of chantage te maken heeft en dat dit toch echt “anders” is.
pi_216775972
Las ook dat bij de National Park Service en de National Forest Service vrijwel iedereen op straat is geknikkerd. Mooie natuur zal ook wel links en woke zijn. :') :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216776015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 08:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Musk pleitte recentelijk voor de doodstraf voor Britse ambtenaren die in zijn ogen de misbruikkwestie niet goed hebben aangepakt. De mensen achter 60 Minutes moeten volgens hem een lange gevangenisstraf krijgen.
Daar ben ik ook voor, als je willens en wetens dat soort gruwelijke misdaden onder het tapijt veegt omdat je bang bent dat je als een racist word bestempeld dan zou je wat mij betreft mogen hangen aan een touw.
Deze arme meisjes zijn voor het leven beschadigd en in sommige gevallen kwamen ze hun eigen misbruikers nog tegen op straat.
quote:
Maar jij hebt enkel moeite met de opmerkingen van deze Democraat?
Nope, ik ben namelijk niet zo flauw om meteen alles in bad faith te nemen.
Dat gebeurde andersom constant met schreeuwende politici die vertelden dat Trump opriep tot……… En dan de media die dat geluid dan gretig deed versterken.
Dat spelletje speelt zich al bijna 10 jaar af, het is ontzettend flauw en mogelijk zelfs ronduit gevaarlijk om altijd maar van het meest slechte uit te gaan.
Ik snap deze brief wel, juridisch kun je het met een beetje fantasie uitleggen als een bedreiging en dit is de welbekende spiegel die word voorgehouden.
quote:
Ik ben inderdaad voorstander van zorgvuldig je woorden kiezen. Maar jij bent hier degene die zich telkens opwerpt als strijder van het vrije woord. Het is inmiddels een soort cop out geworden.
Dit valt wat mij betreft onder VVMU, maar zoals ik al aangaf als je alles in bad faith neemt dan kun je dit opvatten als een bedreiging.
pi_216776036
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 08:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welgemeend advies _O-
Oh ze menen het niet dat ze op AFD moeten stemmen? Dan toch liever CDU of SPD? Wat probeer je hier nu mee te zeggen?
pi_216776057
quote:

[..]
Je zou het zo kunnen zien maar dat maakt toch niet uit in de vrijheids van mening uiting die je hier pretendeert na te streven toch.

Of mag in jou wereld alleen conservatief rechts overduidelijk liegen en ophitsen maar als iets niet extreem rechts het doet moet het vervolgd worden. :')

Dat is dan vergelijkbaar met het facsime waarbij meningen die niet in pas lopen lekker onderdrukt werden.
pi_216776122
Om even terug te komen op dat verhaal van die democraat die op zou roepen om de wapens op te pakken.

Nog geen paar weken geleden is er iets soortgelijks gebeurt waar zelfs tot op de dag van vandaag over word gesproken.
Dat was dus Elon Musk zijn zogenaamde nazi groet.
Geen enkel weldenkend mens zou Elon Musk een nazi noemen vanwege zijn denkbeelden en zijn daden. Maar omdat Musk Trump steunt kan en mag hij nooit meer de voordeel van de twijfel krijgen. Elon Musk is nu een nazi volgens velen hier in dit topic want hij maakte een nazi groet naar al die mensen in het publiek.
De democraten schreeuwen moord en brand, de media duikt er bovenop en versterkt dat geluid en spreekt er schande van.
Vervolgens krijgen Tesla eigenaren te maken met vandalisme en word er op een Tesla fabriek of dealer “Elon is een nazi” of iets dergelijks geprojecteerd.
Dit soort bizarre valse beschuldigingen hebben zoals je ziet enorme gevolgen en een hoop mensen die claimen heel intelligent te zijn hier gaan er doodleuk in mee.
pi_216776134
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je zou het zo kunnen zien maar dat maakt toch niet uit in de vrijheids van mening uiting die je hier pretendeert na te streven toch.

Of mag in jou wereld alleen conservatief rechts overduidelijk liegen en ophitsen maar als iets niet extreem rechts het doet moet het vervolgd worden. :')

Dat is dan vergelijkbaar met het facsime waarbij meningen die niet in pas lopen lekker onderdrukt werden.
Oproepen tot geweld is geen mening pannenkoek. En zo zou je die tweet kunnen uitleggen. ;)
pi_216776477
Confirmation bias, cognitieve dissonantie en selectieve waarneming vieren weer hoogtij in dit topic vanochtend. :)

Ik ben weer weg!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:41:08 #165
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216776557
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 04:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]

Bannon is blijkbaar ook autistisch en sociaal een beetje awkward.
Gewoon een boomer die een dab doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Immerdebestebob op 21-02-2025 09:46:40 ]
pi_216776613
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
Om even terug te komen op dat verhaal van die democraat die op zou roepen om de wapens op te pakken.

Nog geen paar weken geleden is er iets soortgelijks gebeurt waar zelfs tot op de dag van vandaag over word gesproken.
Dat was dus Elon Musk zijn zogenaamde nazi groet.
Geen enkel weldenkend mens zou Elon Musk een nazi noemen vanwege zijn denkbeelden en zijn daden. Maar omdat Musk Trump steunt kan en mag hij nooit meer de voordeel van de twijfel krijgen. Elon Musk is nu een nazi volgens velen hier in dit topic want hij maakte een nazi groet naar al die mensen in het publiek.
De democraten schreeuwen moord en brand, de media duikt er bovenop en versterkt dat geluid en spreekt er schande van.
Vervolgens krijgen Tesla eigenaren te maken met vandalisme en word er op een Tesla fabriek of dealer “Elon is een nazi” of iets dergelijks geprojecteerd.
Dit soort bizarre valse beschuldigingen hebben zoals je ziet enorme gevolgen en een hoop mensen die claimen heel intelligent te zijn hier gaan er doodleuk in mee.
Welke acties en denkbeelden van Musk en Trump stroken niet met de nazi's uit 1930 dan :?

Coup met legale middelen...check
Bevolkingsgroep de schuld geven van alle problemen... check
Democratie proberen af te breken door checks & balances af te breken... check
Rijke elite bevoordelen... check
sterk anti-LBGT... check
Sociale vangnetten afbreken... check
Deportatie en in kampen stoppen... nu aan de gang
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216776659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oh ze menen het niet dat ze op AFD moeten stemmen? Dan toch liever CDU of SPD? Wat probeer je hier nu mee te zeggen?
Hoezo brengt de VS stemadvies uit aan de Duitse bevolking?
Daar gaat het om.

Dat je dat klakkeloos accepteert.
pi_216776686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oproepen tot geweld is geen mening pannenkoek. En zo zou je die tweet kunnen uitleggen. ;)
Mensen hier als pannekoek betitelen omdat je het anders wilt intrepeteren kan iedereen hier dan ook uitleggen als users persoonlijk aanvallen en dus de regels van fok overtreden.

• Val mensen niet persoonlijk aan tijdens discussies, richt je op het onderwerp en de argumenten.

Maar goed dat veel Maga adapten hier gespeend zijn van logica zien we wel vaker. Veel plezier met de gordiaanse knoop.
pi_216776777
Ondertussen beginnen Republikeinen op de achtergrond zich ook wel ernstig zorgen te maken over de kettingzaag van Elon Rand, terwijl Musk en Trump ondertussen nog even een Boris Johnsontje doen ('350 miljoen per week naar de NHS dankzij Brexit!'):

quote:
A growing number of congressional Republicans are desperately trying to back-channel with White House officials as President Donald Trump’s Department of Government Efficiency ramps up its slash-and-burn firings of federal workers.

GOP lawmakers unleashed a frantic flurry of calls and texts after federal agencies undertook the latest firings this past weekend, with Republicans particularly worried about cuts affecting public safety and health roles. Trump’s legislative affairs team, headed by former JD Vance aide James Braid, took the brunt of the frenetic fallout, according to four Republicans granted anonymity to discuss the conversations.

For the most part, Republican members are publicly cheering the administration’s push to slash the federal government, which is being led by billionaire tech mogul Elon Musk with Trump’s blessing. But privately, many are feeling helpless to counter the meat-ax approach that has been embraced so far, with lawmakers especially concerned about the dismissal of military veterans working in federal agencies as well as USDA employees handling the growing bird flu outbreak affecting poultry and dairy farms.

“I thought we were supposed to be in a new era of meritocracy. Not the indiscriminate firing of people,” said one Republican congressional aide granted anonymity to speak candidly.

White House spokesperson Anna Kelly said the administration’s efforts are “already uncovering waste, fraud, and abuse across federal agencies and ensuring better stewardship of taxpayer dollars, including for American farmers and families.” The president, she said, will eventually “cut programs that do not serve the interests of the American people and keep programs that put America First.”

Republican lawmakers are growing particularly uneasy with cuts impacting veterans, who are given preference in the federal hiring process and have been disproportionately affected by the dismissals. GOP members are also concerned that federal services for veterans could be affected.

Republicans have quietly warned the White House to reinstate many of the 1,000 employees at the Department of Veterans Affairs who have been dismissed in recent days.

Senate Veterans Affairs Chair Jerry Moran (R-Kan.) said in an interview that he and his staff have been communicating their concerns with the White House legislative affairs team, along with Veterans Affairs Secretary Doug Collins.

“Certainly on the veterans side, we’re asking for information from the administration,” Moran said. “We are being reassured that no one at the VA who has any direct care responsibilities are being terminated or laid off, and we’re just looking for the positions and circumstances in which it’s occurring.”

Other Republicans consider federal agency officials powerless to call off DOGE. They’re instead focusing their efforts on the White House as their offices are inundated with calls from frantic constituents.

Their strategy to back-channel with any White House official who will pick up the phone has yielded some small, scattered successes. The Agriculture Department said Monday it would reverse some of the firings impacting the bird flu response after GOP lawmakers complained to the White House legislative affairs team and other Trump officials.
The fears of Republican lawmakers in rural districts go deeper, though. They’re also worried about the long-term fallout of Trump’s moves as the federal government struggles to hire the next generation of federal employees who will keep farm and public health programs running across rural America.

Vulnerable GOP incumbents on Capitol Hill are also wary that Musk is turning his ire toward Medicare and Medicaid, posting claims of widespread fraud and abuse within those systems.

“I worry what his plans are,” said one Republican lawmaker who questioned whether cuts would be limited to waste, fraud and abuse or would curtail benefits for legitimate program participants. House GOP leaders are separately pushing for major Medicaid cuts to help pay for Trump’s legislative agenda.

While the DOGE buzz saw continues to spin, many GOP lawmakers from leadership to the rank and file have settled on a strategy of keeping a careful eye on Musk’s team while refraining from public criticism.

Senate Majority Leader John Thune told reporters Wednesday that GOP lawmakers will intervene with the Trump administration “if there are things that we think that need to be addressed” or if there are issues “perhaps they’re not considering when they make these decisions.”

Thune added he thought it was key “that we don’t undermine important services,” including health and safety. But he put his support behind the administration’s efforts to give the federal government a careful “scrub” with the goal of a more limited presence.

Many other Republicans are praising efforts to slash federal funding. Sen. Rand Paul of Kentucky said he suggested to Vance during Senate Republicans’ private lunch this week that Congress should codify the DOGE cuts, so that they “become real.”

Speaking to the Conservative Political Action Conference on Thursday, Speaker Mike Johnson praised DOGE: “What Elon and the team are doing is what Congress has not had the ability to do. … They are exposing this massive fraud, waste and abuse that we have not been unable to uncover because the deep state has hidden it from us.”

But some GOP lawmakers have found reasons to be critical as they watch Musk exert more influence than they have ever enjoyed as elected officials. Fiscal hawks, for instance, were taken aback this week when Musk floated sending $5,000 rebate checks to Americans, representing a portion of DOGE’s savings.

“Happy to do that once we balance the budget,” Sen. Ron Johnson (R-Wis.) posted on X.

Less than 24 hours later, Trump himself suggested it may happen.
https://www.politico.com/(...)e-cut-panic-00205282
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216777229
Oei, hoe gaat ome Donald dit uitleggen ?? Wie gaat hier de schuld van krijgen ??

Dit was niet wat Donald had beloofd aan zijn aanhang ;(

quote:
7 dollar voor een doosje eieren in VS: prijzen stijgen enorm
https://www.rtl.nl/nieuws(...)je-eieren-vs-prijzen
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 10:29:13 #171
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_216777254
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:27 schreef Dutch_view het volgende:
Oei, hoe gaat ome Donald dit uitleggen ?? Wie gaat hier de schuld van krijgen ??

[..]
De prijs van eieren is (uiteraard) alleen een probleem onder een Democratische president.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_216777286
Project 2025 Tracker:

https://www.project2025.observer/

Live meekijken hoe Trump zijn eigen land sloopt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 21 februari 2025 @ 10:35:11 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216777321
Deze shitshow is echt het beste voor China ever. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216777460
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:29 schreef Mike het volgende:

[..]
De prijs van eieren is (uiteraard) alleen een probleem onder een Democratische president.
Dat geldt voor vrijwel alle politieke problemen, die zijn alleen problematisch als de ander aan de macht is.
Maar in dit geval heeft het gesloop van Musk natuurlijk wel directe impact op de prijs van eieren in de zin dat het bestrijden van de vogelgriep al aardig wordt gehinderd door gewoon blind te snijden in de federale overheid.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 10:52:50 #175
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216777539
Waar is Eagle nou, met zijn 'hoogst gewaardeerde president in de geschiedenis van de wereld ooit"?

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 10:53:03 #176
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216777543
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:35 schreef Hyperdude het volgende:
Make China Gleat Again *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 10:54:20 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216777566
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar gaat het om.

Ze zijn nu eenmaal supporter van FC MAGA en dan MOET je alles wat Trump en Musk doen toejuichen. Totdat België ineens mensen arresteert die openlijk Trumpfan zijn, want uiteraard werkt dit alleen maar een kant op. Dan weet je al dat je aan de foute kant staat, want pleiten voor zaken die andersom dan weer niet de bedoeling zijn, getuigt van een speciaal soort valsheid.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216777579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat geldt voor vrijwel alle politieke problemen, die zijn alleen problematisch als de ander aan de macht is.
Maar in dit geval heeft het gesloop van Musk natuurlijk wel directe impact op de prijs van eieren in de zin dat het bestrijden van de vogelgriep al aardig wordt gehinderd door gewoon blind te snijden in de federale overheid.
Oja dat is wel een goede ja. Wie is er nog om dergelijke ziekten te bestrijden of voorlichting te geven aan pluimvee boeren. Nee het is gewoon zoals Trump het graag ziet als de American-way: zoek het lekker zelf uit ^O^
  vrijdag 21 februari 2025 @ 10:55:27 #179
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216777586
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:27 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Volgens mij klopt dat bedrag niet. Eerder deze week zaten ze al tegen de 8 dollar, en dat waren groothandelsprijzen. Nogmaals, RTL Nieuws zuigt ballen.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_216777608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:55 schreef V. het volgende:

[..]
Volgens mij klopt dat bedrag niet. Eerder deze week zaten ze al tegen de 8 dollar, en dat waren groothandelsprijzen. Nogmaals, RTL Nieuws zuigt ballen.

Volgens mij gaat de prijs harder omhoog dan het artikel stelt idd. Maar feit blijft, het gaat in tegen Trumps belofte.
pi_216777636
Voor wie het heel erg interesseert, geen idee hoe betrouwbaar de tracker is, maar dit is de prijs. :P
https://tradingeconomics.com/commodity/eggs-us
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:06:46 #182
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216777773
https://nos.nl/artikel/25(...)kondigt-pensioen-aan

De schildpad gaat ook eindelijk met pensioen
Robert Moog died for our synths
pi_216777829
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:35 schreef Hyperdude het volgende:
Rusland vind het ook wel chill hoor dat Trump dezelfde onderhandelingstaktiek gebruikt als bij de Taliban, Noord-Korea, Syrië. De taktiek waar je begint met ongeveer alles wat de ander wil meteen aan ze te geven, dan belooft je troepen terug te trekken. Dat is hoe de Taliban meteen Afghanistan over kon nemen, Assad zijn regime weer op kon zetten.

Ik neem aan dat Taiwan zeer snel weer China is, Trump is luid en duidelijk dat grote landen wat hem betreft kunnen pakken wat ze willen.
pi_216777868
Ik lees trouwens dat het ministerie van Landbouw nu weer met man en macht bezig is om door Elon Musk ontslagen mensen terug te krijgen om de vogelgriep te bestrijden. Wat een chaos. ;(

https://apnews.com/articl(...)c96d471ae8c6cf4dd0a8
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:25:16 #185
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216777998
quote:
81s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 00:52 schreef Kijkertje het volgende:
Totaal naar zijn hoofd gestegen ... 8)7

[ afbeelding ]
Zodat hij daar met zijn Starlink/SpaceX op in kan springen... hoe doorzichtig wil je het hebben.

Amerika onder Trump lijkt zich meer en meer te bewegen richting een oligarchie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:31:42 #186
403588 mcmlxiv
pi_216778101
Ik heb van de week Hillbilly Elegie op Netflix eens bekeken.

Voor zover dat enigszins de realiteit benaderd begrijp ik heel goed hoe Vance alsnog ontspoort is, hij stamt af van een hele familie van gewelddadige verslaafde psychiatrisch patiënten.

Wat ik niet begrijp is hoe iemand die uit een milieu komt wat volledig afhankelijk is van hulp en donaties zijn eigen klasse zo grondig verneukt. Maar dat zal wel de onverwerkte woede uit een jeugd vol idioten en geweld zijn.
pi_216778186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 10:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ze zijn nu eenmaal supporter van FC MAGA en dan MOET je alles wat Trump en Musk doen toejuichen. Totdat België ineens mensen arresteert die openlijk Trumpfan zijn, want uiteraard werkt dit alleen maar een kant op. Dan weet je al dat je aan de foute kant staat, want pleiten voor zaken die andersom dan weer niet de bedoeling zijn, getuigt van een speciaal soort valsheid.
Iedereen die Trump nu nog steunt is een fascist.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:39:22 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216778244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:14 schreef Dutch_view het volgende:
Ik lees trouwens dat het ministerie van Landbouw nu weer met man en macht bezig is om door Elon Musk ontslagen mensen terug te krijgen om de vogelgriep te bestrijden. Wat een chaos. ;(

https://apnews.com/articl(...)c96d471ae8c6cf4dd0a8
Die vogels moeten niet zo woke doen. Echte stoere wezens gaan niet dood aan griep en werken gewoon door.
pi_216778603
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:25 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zodat hij daar met zijn Starlink/SpaceX op in kan springen... hoe doorzichtig wil je het hebben.

Amerika onder Trump lijkt zich meer en meer te bewegen richting een oligarchie.
Lijkt te bewegen richting? Wanneer denk je dat het een oligarchie is dan? Ze hebben nu de rijkste man ter wereld als president. Een hele zooi van Trumps kabinet is miljardair, bij de inauguratie stikte het van de rijkste mensen op aarde aan het chillen daar. Ze gaan nog maar een belastingverlaging voor de aller rijksten eruit rollen.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:10:38 #190
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_216778809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:26 schreef Nober het volgende:
AMERICA IS BACK — AND PRESIDENT TRUMP IS JUST GETTING STARTED
[..]
Voor wie het allemaal niet kon bijhouden.

[ x ]
Om er maar eentje uit te pakken uit deze lijst met complete bullshit, de 'crude oil prices' die onder Trump zogenaamd zouden zijn gezakt:

Nog steeds hoger dan onder Biden...
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:14:41 #191
403588 mcmlxiv
pi_216778875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:10 schreef Zelva het volgende:

[..]
Om er maar eentje uit te pakken uit deze lijst met complete bullshit, de 'crude oil prices' die onder Trump zogenaamd zouden zijn gezakt:

[ afbeelding ]

Nog steeds hoger dan onder Biden...
De inflatie onder Trump gaat exploderen, ben vooral benieuwd wie ze daarvan nu de schuld gaan geven. En genieten van onze huis-fascisten die ons gaan uitleggen hoe dit toch echt EN goed nieuws is EN niet de schuld van Trump.....
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:22:13 #192
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216779035
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:26 schreef Nober het volgende:
AMERICA IS BACK — AND PRESIDENT TRUMP IS JUST GETTING STARTED
[..]
Voor wie het allemaal niet kon bijhouden.

[ x ]
Vertaal het in het Duits en je bent terug in 1934.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 21 februari 2025 @ 12:31:53 #193
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216779241
twitter

Trollen met een serieuze ondertoon
pi_216779266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:31 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Trollen met een serieuze ondertoon
Doodeng.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216779348
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar gaat het om.

twitter

twitter

twitter

Vertel maar waarom dit anders is, ik denk als ik een beetje mijn best doe dat ik er nog wel meer kan vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')