abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218419785
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 17:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ben je vóór of tégen het willen ontkrachten van BNW of TRU onderwerpen? :)
Neutraal, omdat ik het ook niet weet wat de onderwerpen betreft die in deze subfora worden behandeld. BNW zie ik als een vrijpiraterij en TRU is echt iets voor spookverhalen.
pi_218419822
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:16 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Neutraal, omdat ik het ook niet weet wat de onderwerpen betreft die in deze subfora worden behandeld. BNW zie ik als een vrijpiraterij en TRU is echt iets voor spookverhalen.
TRU is zo goed als dood.
  Admin maandag 4 augustus 2025 @ 22:20:35 #253
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218419824
Dat is een heel andere discussie menneke.

Wacht even op @Mijk ajb.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_218420643
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
TRU is zo goed als dood.
Zo jammer. Ik wil er graag meer leven in brengen, maar ja, ik maak nooit wat mee wat geestesverschijningen betreft. :N
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 02:52:30 #255
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218420961
ik heb het topic maar dicht gegooid, jammer wel, er was een goed filosofisch vraagstuk maar er kwamen schimmels op af.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 03:52:20 #256
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421021
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 18:38 schreef Jigzoz het volgende:
F&L / 2 miljard doden

Door dit open te laten sta je toe dat iemand die overduidelijk psychisch niet in orde is zichzelf voor de leeuwen gooit. Dat lijkt me onethisch.
Modbashing. Wtf is dit voor opmerking van een redactie frontpage, bedankt collega.
As above, so below.
pi_218421057
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 03:52 schreef Mijk het volgende:

[..]
Modbashing. Wtf is dit voor opmerking van een redactie frontpage, bedankt collega.
Wtf. Dat was letterlijk feedback.

Neem gewoon je moderatietaak serieus. Dat is niet wegflikkeren wat je persoonlijk niet goed uitkomt, maar de discussie in goede banen leiden. En in dit geval iemand in bescherming nemen. Dan kun je je wel verschuilen achter 'misschien wordt het nog wat', maar iedereen zag bij voorbaat al dat het niks meer was dan een stuk rood vlees.

Laffe call dit.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 04:39:15 #258
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Neem gewoon je moderatietaak serieus. Dat is niet wegflikkeren wat je persoonlijk niet goed uitkomt, maar de discussie in goede banen leiden. En in dit geval iemand in bescherming nemen. Dan kun je je wel verschuilen achter 'misschien wordt het nog wat', maar iedereen zag bij voorbaat al dat het niks meer was dan een stuk rood vlees.

Laffe call dit.
Dat doe ik, daarom laat ik t open , maar je kunt toch mensen niet psychisch niet in orde noemen die dat kunnen denken, of ben je ook van het "er is 1 mening acceptabel" .com?
As above, so below.
pi_218421073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:39 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dat doe ik, daarom laat ik t open , maar je kunt toch mensen niet psychisch niet in orde noemen die dat kunnen denken, of ben je ook van het "er is 1 mening acceptabel" .com?
Nee, ik ben niet van erismaar1mening.com. Ik ben wel van neemjetaakserieus.nl.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 04:48:36 #260
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ja, kunnen we dat overlaten aan wat ik hier doe, maar persoonlijke aanvallen als "psychisch niet in orde" vind ik ernstig. Kun je mij een laffe call noemen, maar als er een laffe call is is dat t wel.
As above, so below.
pi_218421076
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:48 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, kunnen we dat overlaten aan wat ik hier doe, maar persoonlijke aanvallen als "psychisch niet in orde" vind ik ernstig. Kun je mij een laffe call noemen, maar als er een laffe call is is dat t wel.
Dat is geen persoonlijke aanval, maar simpelweg een gortdroge constatering die iedereen kan maken.

Behalve jij dus, kennelijk.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 04:59:34 #262
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Dat is geen persoonlijke aanval, maar simpelweg een gortdroge constatering die iedereen kan maken.

Behalve jij dus, kennelijk.
Ohja, dus alles wat die andere mening heeft dan jij, is psychisch niet in orde en de constatering maak je dan... behalve ik?

Ik ga verder geen politieke discussie met je aan ofzo, maar mensen op deze manier behandelen, is imo ver beneden peil, inferieur en kwalijk.
As above, so below.
pi_218421085
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:59 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ohja, dus alles wat die andere mening heeft dan jij, is psychisch niet in orde en de constatering maak je dan... behalve ik?

Ik ga verder geen politieke discussie met je aan ofzo, maar mensen op deze manier behandelen, is imo ver beneden peil, inferieur en kwalijk.
Ik zeg letterlijk het tegenovergestelde.

Dat je er een stropoppenfeest van maakt is tekenend. Ik denk niet dat je geschikt bent om moderator te zijn.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 05:11:25 #264
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421088
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ik zeg letterlijk het tegenovergestelde.

Dat je er een stropoppenfeest van maakt is tekenend. Ik denk niet dat je geschikt bent om moderator te zijn.
Ok, dat hoor ik wel van de FA's dan, bedankt voor je bijdrage, ik weet verder niet wat een stropoppenfeest is en ik hoop (ook voor jezelf) dat je mensen met wat meer respect kunt behandelen, want dit lijkt nergens op.

Ik doe mn best hier de shit in gareel te houden maar je moet beseffen dat dit 1 vd moeilijkste fora is om te modden als je tegen mensen hun levenswegen spreekt he. Dan kun je iemand psychische niet in orde noemen, maar wat vind jij ervan als je psychisch niet in orde wordt genoemd?

We kunnen gewoon als volwassen mensen reageren toch, ipv allerlei namecalling? Of ben ik nou echt zo ver uit de bocht daarmee?
As above, so below.
pi_218421095
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:11 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ok, dat hoor ik wel van de FA's dan, bedankt voor je bijdrage, ik weet verder niet wat een stropoppenfeest is
Ook weer tekenend. Argumentatieleer is zo ongeveer les 1 van de filosofie.
quote:
en ik hoop (ook voor jezelf) dat je mensen met wat meer respect kunt behandelen, want dit lijkt nergens op.
Nogmaals: mijn punt was dat je iemand voor de leeuwen gooit door zo'n topic open te laten. Dan kun je dat framen als 'ik ben hier de koene ridder en jij bent slecht', maar ik zei wat ik zei en niets anders.
quote:
Ik doe mn best hier de shit in gareel te houden maar je moet beseffen dat dit 1 vd moeilijkste fora is om te modden
Met die anderhalve reactie per dag? Dat lijkt me toch niet.
quote:
als je tegen mensen hun levenswegen spreekt he. Dan kun je iemand psychische niet in orde noemen, maar wat vind jij ervan als je psychisch niet in orde wordt genoemd?
Try me.
quote:
We kunnen gewoon als volwassen mensen reageren toch, ipv allerlei namecalling? Of ben ik nou echt zo ver uit de bocht daarmee?
Ik denk dat je niet geschikt bent als moderator.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 05:31:34 #266
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ook weer tekenend. Argumentatieleer is zo ongeveer les 1 van de filosofie.
[..]
Nogmaals: mijn punt was dat je iemand voor de leeuwen gooit door zo'n topic open te laten. Dan kun je dat framen als 'ik ben hier de koene ridder en jij bent slecht', maar ik zei wat ik zei en niets anders.
[..]
Met die anderhalve reactie per dag? Dat lijkt me toch niet.
[..]
Try me.
[..]
Ik denk dat je niet geschikt bent als moderator.
Ja oke, anderhalve reactie per dag? Wellicht heb ik nog een account waarmee ik hier vanaf 2001 post en welliht lees ik veel ofzo... dus wellicht geen irrelevante zaken erbij halen.

Ik hoor t wel van de fa's als ik niet goed mod, dan lever ik m meer dan graag in, maar dat hoef ik niet van jou te horen.

Goed, ik laat t hierbij, want anders wordt het een politieke discussie en ik zie niet veel nut om verder te praten over hoe je met mensen omgaat. Normen en waarden zijn voor mij standaard zaken, wellicht liggen die voor anderen anders, we'll see.

Je laat iig niet jezelf van een beste kant zien hier, dat is duidelijk, zou ik dan ook je frontpage functie in twijfel moeten trekken of wat?
As above, so below.
pi_218421141
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:31 schreef Mijk het volgende:

Je laat iig niet jezelf van een beste kant zien hier, dat is duidelijk, zou ik dan ook je frontpage functie in twijfel moeten trekken of wat?
Doe maar. Als het goed is valt er weinig op af te dingen. Maar waarschijnlijk ben je alleen maar uit op 'nah, zo laag ben ik niet'.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 06:53:31 #268
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218421207
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 03:52 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met zijn opmerking. Ik had het er ook niet mee eens kunnen zijn
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:59 schreef Mijk het volgende:

[..]
Mijn God, iedereen kan lezen dat die teksten afkomstig zijn van iemand die in een psychose verkeert. Daarentegen verwijder jij neutrale, geen ruziezoekende posts van andere users. Begrijp jij nou verdomme niet dat dit enorme fricties oproept? Doe eens beter je best! Je bent - denk ik - best wel in staat om goed te modereren maar wat je er nu van bakt slaat helemaal nergens op.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:04:06 #269
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 06:53 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met zijn opmerking. Ik had het er ook niet mee eens kunnen zijn
[..]
Mijn God, iedereen kan lezen dat die teksten afkomstig zijn van iemand die in een psychose verkeert. Daarentegen verwijder jij neutrale, geen ruziezoekende posts van andere users. Begrijp jij nou verdomme niet dat dit enorme fricties oproept? Doe eens beter je best! Je bent - denk ik - best wel in staat om goed te modereren maar wat je er nu van bakt slaat helemaal nergens op.
Ik vind het behoorlijk bijzonder dat er zo gesproken wordt over een topic wat een hypothese in acht neemt, maargoed, dat zal mijn verkeerde mening dan wel zijn. Bedankt voor de bemoedigende woorden verder.
As above, so below.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:17:31 #270
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218421300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 07:04 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk bijzonder dat er zo gesproken wordt over een topic wat een hypothese in acht neemt, maargoed, dat zal mijn verkeerde mening dan wel zijn. Bedankt voor de bemoedigende woorden verder.
Graag gedaan. Doe gewoon wat je moet doen en dan komt het vertrouwen wel weer terug.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:23:39 #271
16305 Jappie
parttime reverend
pi_218421916
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Laffe call dit.
Vind het toch wel bijzonder dat het topic dicht zou moeten vanwege het risico op aasgierengedrag ?
True..er zijn hier volwassen mensen die zich voor een groot deel van hun postgeschiedenis gedragen als kleine kinderen en idd stelselmatig bezig zijn om onder de huid van anderen te kruipen maar moet je voor dat soort gedrag dan maar zwichten ?

Ik meende nu juist dat je gezien de aard en inhoud van dit subforum een volwassener houding van een ieder zou mogen verwachten; met andere woorden dat zelfs extreme ideeen en opvattingen met fatsoenlijke argumentatie zonder nare bijgeluiden zouden moeten kunnen worden weerlegd.

Zoals ik het nu zie heerst er onvrede ivm een paar m.i. terechte mod acties die resulteren in pogingen tot sabotage en karaktermoord van de Mod.
pi_218422655
De vraag is natuurlijk hoe om te gaan met wappies.

Moet je hun levensopvatting eren en niet teveel reuring geven door het topic gewoon te laten voor wat het is. Immers een wappie wil juist vaak een tegenreactie.

Of moet je het meer reguleren en op slot doen omdat het vaak klinkklare nonsens is.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:50:32 #273
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218424187
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 08:23 schreef Jappie het volgende:

[..]
Vind het toch wel bijzonder dat het topic dicht zou moeten vanwege het risico op aasgierengedrag ?
True..er zijn hier volwassen mensen die zich voor een groot deel van hun postgeschiedenis gedragen als kleine kinderen en idd stelselmatig bezig zijn om onder de huid van anderen te kruipen maar moet je voor dat soort gedrag dan maar zwichten ?

Ik meende nu juist dat je gezien de aard en inhoud van dit subforum een volwassener houding van een ieder zou mogen verwachten; met andere woorden dat zelfs extreme ideeen en opvattingen met fatsoenlijke argumentatie zonder nare bijgeluiden zouden moeten kunnen worden weerlegd.

Zoals ik het nu zie heerst er onvrede ivm een paar m.i. terechte mod acties die resulteren in pogingen tot sabotage en karaktermoord van de Mod.
Wat een ontzettend slechte reactie. Het is weer een typisch gevalletje van de zaken verkeerd voorstellen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:58:09 #274
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218424273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:23 schreef vrijgevochten het volgende:
De vraag is natuurlijk hoe om te gaan met wappies.

Moet je hun levensopvatting eren en niet teveel reuring geven door het topic gewoon te laten voor wat het is. Immers een wappie wil juist vaak een tegenreactie.

Of moet je het meer reguleren en op slot doen omdat het vaak klinkklare nonsens is.
Ik pleit voor het laatste. De filosoof Harry Frankfurt heeft hierover geschreven in zijn essay "On Bullshit". Volgens hem is klinkklare onzin (bullshit) niet hetzelfde als een leugen. Hij vindt bullshit erger dan een leugen. Een leugenaar weet de waarheid en probeert deze bewust te verbergen. Een 'bullshitter' daarentegen, geeft niets om de waarheid en is enkel geïnteresseerd in het effect van zijn woorden.

Frankfurt was een professioneel filosoof, opgeleid in de analytische filosofie. Toen hem gevraagd werd waarom hij besloot zich op onzin te richten, legde hij uit:

Respect voor de waarheid en zorg voor de waarheid behoren tot de fundamenten van de beschaving. Ik was lange tijd verontrust door het gebrek aan respect voor de waarheid dat ik waarnam... onzin is een van de misvormingen van deze waarden.

Dus ja, wappies moet je met pek en veren verdrijven uit dit subforum want zij zijn een vijand van de menselijke beschaving.

[ Bericht 3% gewijzigd door Geldprintkabouter op 05-08-2025 12:27:28 ]
pi_218427190
"Jezus is de Waarheid". ;)
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:52:34 #276
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218427383
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:33 schreef Alarmonoff het volgende:
"Jezus is de Waarheid". ;)
Is dit een correct antwoord op een vraag of een mening die een persoonlijke voorkeur weergeeft?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 6 augustus 2025 @ 11:35:50 #277
485843 crew  Jippie
pi_218431587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Goh, wanneer kunnen we weer een bijdrage van jouw hand op de FP verwachten? #neemjetaakserieus.nl
pi_218431806
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:35 schreef Jippie het volgende:

[..]
Goh, wanneer kunnen we weer een bijdrage van jouw hand op de FP verwachten? #neemjetaakserieus.nl
Terechte klacht. Ik zal daar eens over nadenken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 6 augustus 2025 @ 12:17:07 #279
485843 crew  Jippie
pi_218431984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Terechte klacht. Ik zal daar eens over nadenken.
Dacht dat je daar inmiddels wel uit zou zijn. Ik weet dat je een fatsoenlijk persoon bent, gedraag je daar dan ook naar in de discussies. Als crew moeten we het goede voorbeeld geven, mensen belachelijk maken om een mening die afwijkt van je eigen visie is gewoon niet gewenst.
pi_218432022
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:17 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dacht dat je daar inmiddels wel uit zou zijn. Ik weet dat je een fatsoenlijk persoon bent, gedraag je daar dan ook naar in de discussies. Als crew moeten we het goede voorbeeld geven, mensen belachelijk maken om een mening die afwijkt van je eigen visie is gewoon niet gewenst.
Ik zie bovenstaande zeker niet als iemand belachelijk maken om een mening die afwijkt van mijn visie, maar ik wil me er verder wel in schikken hoor. Wat mij betreft is het allemaal niet zo groot.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:56:43 #281
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218432824
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:17 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jij bent een perfecte moraalridder die weet hoe het hoort. Jouw wijsheid strekt ons allen tot voorbeeld, mogen we je aanraken?

:r
  Moderator woensdag 6 augustus 2025 @ 14:18:00 #282
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218433065
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 13:56 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Jij bent een perfecte moraalridder die weet hoe het hoort. Jouw wijsheid strekt ons allen tot voorbeeld, mogen we je aanraken?

:r
Zou jij t normaal vinden als iemand tegen je zegt dat je psychisch niet in orde bent vanwege je mening? Of?

Goed, ik wil voorstellen om dit topic te behouden waarvoor het is, en dat zijn gebeurtenissen in dit subforum, geen gevecht tussen politieke spectra of meningen wat richting dat gaat.

Dus graag discussie elders voortzetten, DM Jippie maar als je m daarover wilt vragen of wat wil zeggen, maar ik stel voor dat we t niet hier doen.
As above, so below.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 18:07:48 #283
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218434833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 14:18 schreef Mijk het volgende:

[..]
Zou jij t normaal vinden als iemand tegen je zegt dat je psychisch niet in orde bent vanwege je mening? Of?

Goed, ik wil voorstellen om dit topic te behouden waarvoor het is, en dat zijn gebeurtenissen in dit subforum, geen gevecht tussen politieke spectra of meningen wat richting dat gaat.

Dus graag discussie elders voortzetten, DM Jippie maar als je m daarover wilt vragen of wat wil zeggen, maar ik stel voor dat we t niet hier doen.
Dat was idd een misplaatste en zelfs schandalige opmerking. Je was even van het padje met een paar absurde beslissingen maar je hebt jezelf weer herpakt. De besten kunnen dit overkomen, zelfs mij.
pi_218665236
Ik heb een klacht over het gedrag van Mijk in het topic De waarheid over de Islam, het Christendom, deel 20 when.

Ik vraag herhaaldelijk om feitelijk bewijs voor een uitspraak die hij doet, en krijg in plaats daarvan persoonlijke non-argumenten, subtiele insinuaties, gedreig met noten en verwijderen van posts, en uiteindelijk daadwerkelijk verwijderen van een post terug.

Ik vind dat niet bevorderlijk voor de discussie, plus een verkeerd gebruik van modprivileges.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-09-2025 01:06:36 ]
pi_218668123
Zelfde gedrag gaat ook vandaag nog door.

Wanneer ik om bewijs vraag, ontwijkt Mijk en begint hij naar mij te wijzen alsof ik het probleem ben.

Als Panterjong om bewijs voor hetzelfde vraagt, geeft hij toe dat hij zijn stelling niet hard kan maken.

En nu moet ik dat aanvaarden als een redelijke manier van discussiëren, anders worden mijn posts verwijderd. En ik moet op de inhoud verdergaan, terwijl ik als onvolwassen, giftig en dergelijke word afgeschilderd.

Ik vind dit geen normale gang van zaken.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 17:06:24 #286
388664 crew  Dotteke
pi_218669604
“Als jullie de mensen vergeven wat ze verkeerd doen, zal jullie hemelse Vader jullie ook vergeven wat jullie verkeerd doen. Maar als jullie andere mensen niet vergeven, zal jullie Vader jullie ook niet vergeven.” - Mattheüs 6:14-15
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_218669788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:06 schreef Dotteke het volgende:
“Als jullie de mensen vergeven wat ze verkeerd doen, zal jullie hemelse Vader jullie ook vergeven wat jullie verkeerd doen. Maar als jullie andere mensen niet vergeven, zal jullie Vader jullie ook niet vergeven.” - Mattheüs 6:14-15
Sorry maar dit gaat niet om het vergeven van fouten maar om oneigenlijk gebruik van modprivileges en dubbele standaarden.

Vergeving impliceert ook erkenning van fouten.

Ik heb intussen weer notes aan mijn broek omdat ik zogenaamd giftig zou zijn, terwijl ik slechts om bewijs heb gevraagd en heb gewezen op persoonlijke drogredenen.

Zou ik daar ook een inhoudelijke reactie op kunnen krijgen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-09-2025 17:36:58 ]
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 18:47:28 #288
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218670478
Ik zie niet dat er misbruik gemaakt wordt van modprivileges. Dat zou betekenen dat inhoudelijke posts verwijderd worden en dat gebeurt niet. Ik zie wel dat er meerdere keren gevraagd is om niet steeds door te gaan met zuigen maar de discussie weer terug te brengen naar het eigenlijke onderwerp. Daarop wordt inderdaad gewoon gemod.

Misschien is het handig om gewoon even wat afstand te nemen, diep adem te halen en je af te vragen of deze strijd echt nodig is of dat het gewoon leuker is om de discussie aan te gaan.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_218670630
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:47 schreef Armani XL het volgende:
Ik zie niet dat er misbruik gemaakt wordt van modprivileges. Dat zou betekenen dat inhoudelijke posts verwijderd worden en dat gebeurt niet. Ik zie wel dat er meerdere keren gevraagd is om niet steeds door te gaan met zuigen maar de discussie weer terug te brengen naar het eigenlijke onderwerp. Daarop wordt inderdaad gewoon gemod.

Misschien is het handig om gewoon even wat afstand te nemen, diep adem te halen en je af te vragen of deze strijd echt nodig is of dat het gewoon leuker is om de discussie aan te gaan.
Ik ben degene die steeds vroeg om gewoon bewijs te leveren voor een stelling, en Mijk zelf haalde er allerlei randzaken bij waar ik vervolgens wel op moet reageren. Die randzaken hadden steeds betrekking op mijn persoon: 'jij vraagt om bewijs?' 'weet je dat niet'? 'jij zou toch meer kennis moeten hebben' 'o ja jij hebt gelijk hoor ali', enzovoorts.

Zijn dat inhoudelijk reacties, volgens jou? Of is dat het werkelijke zuigen waar hij zelf mee begon?

Hoe moet ik daar op reageren? Inhoudelijk? Dat heb ik gedaan, door aan te geven dat dat geen inhoudelijke argumenten zijn, maar argumenten op de persoon zonder inhoud. En steeds weer dezelfde vraag te herhalen: waar is het bewijs voor je stelling?

Dat werd vervolgens als storend afgedaan, en posts erover verwijderd. Terwijl ik gewoon gelijk heb, wat blijkt uit het feit dat hij de volgende dag aan een andere user toegeeft dat hij geen hard bewijs heeft.

Dat is toch geen manier van een discussie voeren?

Ik hoef geen afstand te nemen of diep adem te halen, ik ben zeer kalm en benoem wat er feitelijk is gebeurd. Dat kun je zelf ook nalezen. Ook dit is trouwens er randzaken bij halen: alsof mijn emotionele gesteldheid iets te maken heeft met de feiten, en mijn verhaal zouden ondermijnen. Kijk gewoon naar hoe de discussie daadwerkelijk is gegaan?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-09-2025 19:20:35 ]
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 19:21:12 #290
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218670701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik laat dit niet zomaar voorbijgaan, want dit is geen normale gang van zaken.
Oké, moet jij weten.

Je klacht heb ik gelezen, ik heb ernaar gekeken en ik zie niet dat Mijk zijn knopjes aan het misbruiken is.
Wat wij kijken
pi_218670712
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:21 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Oké, moet jij weten.

Je klacht heb ik gelezen, ik heb ernaar gekeken en ik zie niet dat Mijk zijn knopjes aan het misbruiken is.
Hij gebruikt zijn knopjes zodra ik hem erop wijs dat hij op de man speelt en niet inhoudelijk reageert. Door het om te draaien en te doen alsof ik op de man speel.

Zie je dat echt niet nee?
  Forum Admin woensdag 3 september 2025 @ 19:34:28 #292
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_218670800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hij gebruikt zijn knopjes zodra ik hem erop wijs dat hij op de man speelt en niet inhoudelijk reageert. Door het om te draaien en te doen alsof ik op de man speel.

Zie je dat echt niet nee?
Eerlijk gezegd, Wat ik vooral zie in dat topic is iemand die heel graag gelijk wil hebben en dat ook graag van anderen wil horen. Een beetje een betweter.
Dat is overigens geen aanval, maar gewoon de indruk die ik krijg van je manier van posten.

Verder moeten je discussiepartners heel erg op hun woorden passen omdat je overal iets achter zoekt. Hetzelfde als hierboven en je reactie op mij:
quote:
Dit is geen aanval, verre van.
Maar jij ziet dat meteen anders volgens mij want je gaat er meteen volop in:
quote:
Ik hoef geen afstand te nemen of diep adem te halen, ik ben zeer kalm en benoem wat er feitelijk is gebeurd. Dat kun je zelf ook nalezen. Ook dit is trouwens er randzaken bij halen: alsof mijn emotionele gesteldheid iets te maken heeft met de feiten, en mijn verhaal zouden ondermijnen. Kijk gewoon naar hoe de discussie daadwerkelijk is gegaan?
Maar goed, mijn mening. Hoef je het niet mee eens te zijn.

Je wilde dat er iemand naar keek, heb ik gedaan. Mooier kan ik het niet maken.
Wat wij kijken
pi_218670821
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:34 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd, Wat ik vooral zie in dat topic is iemand die heel graag gelijk wil hebben en dat ook graag van anderen wil horen. Een beetje een betweter.
Dat is overigens geen aanval, maar gewoon de indruk die ik krijg van je manier van posten.

Verder moeten je discussiepartners heel erg op hun woorden passen omdat je overal iets achter zoekt. Hetzelfde als hierboven en je reactie op mij:
[..]
Dit is geen aanval, verre van.
Maar jij ziet dat meteen anders volgens mij want je gaat er meteen volop in:
[..]
Maar goed, mijn mening. Hoef je het niet mee eens te zijn.

Je wilde dat er iemand naar keek, heb ik gedaan. Mooier kan ik het niet maken.
Iemand die heel graag gelijk wil hebben?

Of iemand die gelijk heeft en het graag wil krijgen als dat terecht is, en als een mod misbruik maakt van zijn macht om een ander het zwijgen op te leggen zodra die zijn hypocrisie aan het licht brengt?

Dit gaat niet alleen om mij hoor, maar om de gezondheid van dit hele subforum, dat al langer een heikel punt is.

De kwestie is heel simpel: hij deed een uitspraak, ik vroeg om bewijs daarvoor, en in plaats van toe te geven dat hij dat niet heeft, worden er allerlei randzaken bij gehaald, tot aan het verwijderen van posts aan toe.

Als jij dat normaal en inhoudelijk vindt, prima, maar dan doe ik hier niet meer mee.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 19:52:47 #294
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218670978
Ali, kort, ik ga er zelf niet teveel aan vuil maken.

Jij vraagt om onderbouwingen.
Dat doe ik zo goed als ik kan (post 84 bijv), dat is inhoudelijk , waar je naar vroeg ("wat is er overgenomen dan?")
Daarna reageer jij met logica en waarheid , dat dat iets anders is, endaar kan ik in komen.
Dan vraag ik om een inhoudelijke reactie op het gestelde in post 84, daar wil je niet op reageren.
Gaat dan afgeven op alles, en blijft volhouden dat ik niet inhoudelijk reageer.
Zelf reageer je daaronder nergens inhoudelijk meer op post 84 met als argument dat je niet meer reageert omdat ik niet inhoudelijk reageer....

Zuivere projectie. En hier laat ik t verder bij van mijn kant.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, ik ga niet meer op je in, want je bewijst steeds:

1. Je ontwijkt directe vragen die de zwakte van je stellingen onderstrepen
2. Je leidt de aandacht af met persoonlijke opmerkingen en insinuaties
3. Je misbruikt je modprivileges wanneer je het niet kunt winnen.

Ik ga me niet wagen aan discussies met jou als het zo moet.
Ter verduidelijking van bovenstaande.

1. Ik ontwijk niet de inhoud, ik gaf m, nogmaals post 84.
2. Dat doe jij met punt 3 hieronder
3. Das makkelijk he je bent niet in staat mn argument te weerleggen en gaat dan zélf afwijken van de inhoud.
As above, so below.
pi_218671155
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:52 schreef Mijk het volgende:
Ali, kort, ik ga er zelf niet teveel aan vuil maken.

Jij vraagt om onderbouwingen.
Dat doe ik zo goed als ik kan (post 84 bijv), dat is inhoudelijk , waar je naar vroeg ("wat is er overgenomen dan?")
Daarna reageer jij met logica en waarheid , dat dat iets anders is, endaar kan ik in komen.
Dan vraag ik om een inhoudelijke reactie op het gestelde in post 84, daar wil je niet op reageren.
Gaat dan afgeven op alles, en blijft volhouden dat ik niet inhoudelijk reageer.
Zelf reageer je daaronder nergens inhoudelijk meer op post 84 met als argument dat je niet meer reageert omdat ik niet inhoudelijk reageer....

Zuivere projectie. En hier laat ik t verder bij van mijn kant.
[..]
Ter verduidelijking van bovenstaande.

1. Ik ontwijk niet de inhoud, ik gaf m, nogmaals post 84.
2. Dat doe jij met punt 3 hieronder
3. Das makkelijk he je bent niet in staat mn argument te weerleggen en gaat dan zélf afwijken van de inhoud.
Mijk, post 84 kwam na gisteren, en nadat je al aan Panterjong had toegegeven dat je inderdaad geen hard bewijs hebt.

Verder is post 84 een flutpost met geen enkel hard of historisch bewijs om je claim te onderbouwen.

Dus nee, houd alsjeblieft op.

Ik houd het verder voor gezien hier.
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 20:15:35 #296
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218671241
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Mijk, post 84 kwam na gisteren, en nadat je al aan Panterjong had toegegeven dat je inderdaad geen hard bewijs hebt.

Verder is post 84 een flutpost met geen enkel hard of historisch bewijs om je claim te onderbouwen.

Dus nee, houd alsjeblieft op.

Ik houd het verder voor gezien hier.
Dit was ook waarom ik zei Ali, een Christen die mij komt vragen om "hard bewijs", zie je de ironie? Bewijzen doen er selectief toe voor vele religieuze mensen, zo weet ik al wel langer. Er is niet eens wetenschappelijk hard bewijs dat Mozes uberhaupt bestaan heeft, er waren geen videobeelden, geen archeologisch bewijs, niets daarvan.

Dus als je als fundamentalistisch Christen gaat vragen om bewijzen, terwijl je eerder zei dat logica er niet toe doet maar waarheid wel, waar nagenoeg nul bewijzen zijn voor datgeen waarin je gelooft.... begrijp je de contradictie?

Zo ja, dan snap je waar ik vandaan kom.
Zo nee, dan is t voor mij ook goed zo.
As above, so below.
pi_218671667
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:15 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dit was ook waarom ik zei Ali, een Christen die mij komt vragen om "hard bewijs", zie je de ironie? Bewijzen doen er selectief toe voor vele religieuze mensen, zo weet ik al wel langer. Er is niet eens wetenschappelijk hard bewijs dat Mozes uberhaupt bestaan heeft, er waren geen videobeelden, geen archeologisch bewijs, niets daarvan.

Dus als je als fundamentalistisch Christen gaat vragen om bewijzen, terwijl je eerder zei dat logica er niet toe doet maar waarheid wel, waar nagenoeg nul bewijzen zijn voor datgeen waarin je gelooft.... begrijp je de contradictie?

Zo ja, dan snap je waar ik vandaan kom.
Zo nee, dan is t voor mij ook goed zo.
Opnieuw haal je er randzaken bij.

Mijn geloof is geen excuus voor jou om maar stellingen neer te plempen en te duiken zodra je wordt gevraagd om bewijs voor de waarheid ervan te geven.

Ik zei niet dat logica er niet toe doet, ik zei dat de kracht van logica afhangt van de waarheid van de onderliggende aannames.

Wat voor jou logisch is, is daarom voor een ander niet automatisch waar of goed onderbouwd.

Maar goed, je wilt het niet snappen, je blijft maar bezig over mij, en neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor je eigen acties.

Ik heb geen zin om als een soort tweederangsuser hier behandeld te worden door jou of wie dan ook, dus ik ben weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-09-2025 21:07:01 ]
pi_218671782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Opnieuw haal je er randzaken bij.

Mijn geloof is geen excuus voor jou om maar stellingen neer te plempen en te duiken zodra je wordt gevraagd om bewijs voor de waarheid ervan te geven.

Ik zei niet dat logica er niet toe doet, ik zei dat de kracht van logica afhangt van de waarheid van de onderliggende aannames.

Wat voor jou logisch is, is daarom voor een ander niet automatisch waar of goed onderbouwd.

Maar goed, je wilt het niet snappen, je blijft maar bezig over mij, en neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor je eigen acties.

Ik heb geen zin om als een soort tweederangsuser hier behandeld te worden door jou of wie dan ook, dus ik ben weg.
Geef een mod toch niet zoveel kracht en blijf je ding doen
  Moderator woensdag 3 september 2025 @ 21:26:27 #299
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218671915
quote:
Zullen we de hele theologie en alle religies dan maar opdoeken Ali? Die zijn immers géén van allen bewezen, het komt niet eens in de buurt van bewijs.

Ik zet neer wat ik t meest plausibel acht als we kijken naar de data die we hebben uit het verleden. Nee, ik kan niet alles hard bewijzen, dat klopt, niemand kan de geschiedenis bewijzen tot in t ultra detail. Daar neem ik prima verantwoordelijkheid voor, bij deze.

Maar zie je nu weer de zuivere projectie? Als jij hier zaken neerplempt, welke heb jij bewezen uit je religie, of moeten alleen andere mensen dat kunnen en ben jij uitgesloten daarvan? Jij plempt posts neer van jewelste waar je eveneens geen bewijs voor hebt (dit is de projectie), en de inhoud van de posts, totaal buiten alle denkbare redenatie van iedere logica gaat (dit komt niet ten goede van de geloofwaardigheid.). En dát is waarom je niet reageerde op (het eerste deel voor de duidelijkheid) van post 91, omdat je zelf niet in staat bent, tot datgeen wat je mij verwijt. De definitie van Projectie, Jung. Classy.

Goed doe ermee wat je wilt, ik wijs je alleen op hoe je zaken omdraait wat ik hier aantoon, en in mn vorige posts ook. Ik hoop dat je er wat mee kunt, je hebt IQ zat om prima te zien waar ik hier op doel.

I rest my case. Good luck.
As above, so below.
  donderdag 4 september 2025 @ 06:54:26 #300
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218673225
quote:

Begrijp jij wel waar je het over hebt?

Logica is heel simpel. De geldigheid van een logische conclusie hangt af van de geldigheid van de premissen. Als de premissen kloppen, en de redenering is correct, dan moet de conclusie logischerwijs ook kloppen, ongeacht of de premissen waar zijn (bijvoorbeeld empirisch vastgesteld) of niet. De logica zelf zegt niets over de waarheid van die premissen, alleen dat als ze waar zijn, de conclusie ook waar moet zijn.

1. Premisse (aanname) 1: God heeft zich aan de wereld geopenbaard
2. Premisse (aanname) 2: Jezus is opgestaan uit de dood
3. Conclusie: God bestaat

Dit is een geldige redenering: de conclusie volgt logisch uit de premissen. Maar de premissen zijn speculatief. Ze zijn "filosofisch" en niet empirisch vastgesteld. We weten dat niet, de bovengenoemde conclusie is dus pure speculatie. Speculatie als resultaat van individueel gefantaseer ontsproten uit complexe hersenprocessen.

quote:
Premisse 1: speculatief van aard; niet gebaseerd op feiten
Premisse 2: speculatief van aard; niet gebaseerd op feiten
Conclusie: niet gebaseerd op feiten
Logischer kan ik het niet maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geldprintkabouter op 04-09-2025 13:16:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')