abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218419785
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2025 17:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ben je vóór of tégen het willen ontkrachten van BNW of TRU onderwerpen? :)
Neutraal, omdat ik het ook niet weet wat de onderwerpen betreft die in deze subfora worden behandeld. BNW zie ik als een vrijpiraterij en TRU is echt iets voor spookverhalen.
pi_218419822
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:16 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Neutraal, omdat ik het ook niet weet wat de onderwerpen betreft die in deze subfora worden behandeld. BNW zie ik als een vrijpiraterij en TRU is echt iets voor spookverhalen.
TRU is zo goed als dood.
  Admin maandag 4 augustus 2025 @ 22:20:35 #253
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218419824
Dat is een heel andere discussie menneke.

Wacht even op @Mijk ajb.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_218420643
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 22:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
TRU is zo goed als dood.
Zo jammer. Ik wil er graag meer leven in brengen, maar ja, ik maak nooit wat mee wat geestesverschijningen betreft. :N
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 02:52:30 #255
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218420961
ik heb het topic maar dicht gegooid, jammer wel, er was een goed filosofisch vraagstuk maar er kwamen schimmels op af.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 03:52:20 #256
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421021
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 18:38 schreef Jigzoz het volgende:
F&L / 2 miljard doden

Door dit open te laten sta je toe dat iemand die overduidelijk psychisch niet in orde is zichzelf voor de leeuwen gooit. Dat lijkt me onethisch.
Modbashing. Wtf is dit voor opmerking van een redactie frontpage, bedankt collega.
As above, so below.
pi_218421057
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 03:52 schreef Mijk het volgende:

[..]
Modbashing. Wtf is dit voor opmerking van een redactie frontpage, bedankt collega.
Wtf. Dat was letterlijk feedback.

Neem gewoon je moderatietaak serieus. Dat is niet wegflikkeren wat je persoonlijk niet goed uitkomt, maar de discussie in goede banen leiden. En in dit geval iemand in bescherming nemen. Dan kun je je wel verschuilen achter 'misschien wordt het nog wat', maar iedereen zag bij voorbaat al dat het niks meer was dan een stuk rood vlees.

Laffe call dit.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 04:39:15 #258
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Neem gewoon je moderatietaak serieus. Dat is niet wegflikkeren wat je persoonlijk niet goed uitkomt, maar de discussie in goede banen leiden. En in dit geval iemand in bescherming nemen. Dan kun je je wel verschuilen achter 'misschien wordt het nog wat', maar iedereen zag bij voorbaat al dat het niks meer was dan een stuk rood vlees.

Laffe call dit.
Dat doe ik, daarom laat ik t open , maar je kunt toch mensen niet psychisch niet in orde noemen die dat kunnen denken, of ben je ook van het "er is 1 mening acceptabel" .com?
As above, so below.
pi_218421073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:39 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dat doe ik, daarom laat ik t open , maar je kunt toch mensen niet psychisch niet in orde noemen die dat kunnen denken, of ben je ook van het "er is 1 mening acceptabel" .com?
Nee, ik ben niet van erismaar1mening.com. Ik ben wel van neemjetaakserieus.nl.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 04:48:36 #260
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet van erismaar1mening.com. Ik ben wel van neemjetaakserieus.nl.
Ja, kunnen we dat overlaten aan wat ik hier doe, maar persoonlijke aanvallen als "psychisch niet in orde" vind ik ernstig. Kun je mij een laffe call noemen, maar als er een laffe call is is dat t wel.
As above, so below.
pi_218421076
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:48 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, kunnen we dat overlaten aan wat ik hier doe, maar persoonlijke aanvallen als "psychisch niet in orde" vind ik ernstig. Kun je mij een laffe call noemen, maar als er een laffe call is is dat t wel.
Dat is geen persoonlijke aanval, maar simpelweg een gortdroge constatering die iedereen kan maken.

Behalve jij dus, kennelijk.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 04:59:34 #262
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Dat is geen persoonlijke aanval, maar simpelweg een gortdroge constatering die iedereen kan maken.

Behalve jij dus, kennelijk.
Ohja, dus alles wat die andere mening heeft dan jij, is psychisch niet in orde en de constatering maak je dan... behalve ik?

Ik ga verder geen politieke discussie met je aan ofzo, maar mensen op deze manier behandelen, is imo ver beneden peil, inferieur en kwalijk.
As above, so below.
pi_218421085
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:59 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ohja, dus alles wat die andere mening heeft dan jij, is psychisch niet in orde en de constatering maak je dan... behalve ik?

Ik ga verder geen politieke discussie met je aan ofzo, maar mensen op deze manier behandelen, is imo ver beneden peil, inferieur en kwalijk.
Ik zeg letterlijk het tegenovergestelde.

Dat je er een stropoppenfeest van maakt is tekenend. Ik denk niet dat je geschikt bent om moderator te zijn.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 05:11:25 #264
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421088
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ik zeg letterlijk het tegenovergestelde.

Dat je er een stropoppenfeest van maakt is tekenend. Ik denk niet dat je geschikt bent om moderator te zijn.
Ok, dat hoor ik wel van de FA's dan, bedankt voor je bijdrage, ik weet verder niet wat een stropoppenfeest is en ik hoop (ook voor jezelf) dat je mensen met wat meer respect kunt behandelen, want dit lijkt nergens op.

Ik doe mn best hier de shit in gareel te houden maar je moet beseffen dat dit 1 vd moeilijkste fora is om te modden als je tegen mensen hun levenswegen spreekt he. Dan kun je iemand psychische niet in orde noemen, maar wat vind jij ervan als je psychisch niet in orde wordt genoemd?

We kunnen gewoon als volwassen mensen reageren toch, ipv allerlei namecalling? Of ben ik nou echt zo ver uit de bocht daarmee?
As above, so below.
pi_218421095
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:11 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ok, dat hoor ik wel van de FA's dan, bedankt voor je bijdrage, ik weet verder niet wat een stropoppenfeest is
Ook weer tekenend. Argumentatieleer is zo ongeveer les 1 van de filosofie.
quote:
en ik hoop (ook voor jezelf) dat je mensen met wat meer respect kunt behandelen, want dit lijkt nergens op.
Nogmaals: mijn punt was dat je iemand voor de leeuwen gooit door zo'n topic open te laten. Dan kun je dat framen als 'ik ben hier de koene ridder en jij bent slecht', maar ik zei wat ik zei en niets anders.
quote:
Ik doe mn best hier de shit in gareel te houden maar je moet beseffen dat dit 1 vd moeilijkste fora is om te modden
Met die anderhalve reactie per dag? Dat lijkt me toch niet.
quote:
als je tegen mensen hun levenswegen spreekt he. Dan kun je iemand psychische niet in orde noemen, maar wat vind jij ervan als je psychisch niet in orde wordt genoemd?
Try me.
quote:
We kunnen gewoon als volwassen mensen reageren toch, ipv allerlei namecalling? Of ben ik nou echt zo ver uit de bocht daarmee?
Ik denk dat je niet geschikt bent als moderator.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 05:31:34 #266
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ook weer tekenend. Argumentatieleer is zo ongeveer les 1 van de filosofie.
[..]
Nogmaals: mijn punt was dat je iemand voor de leeuwen gooit door zo'n topic open te laten. Dan kun je dat framen als 'ik ben hier de koene ridder en jij bent slecht', maar ik zei wat ik zei en niets anders.
[..]
Met die anderhalve reactie per dag? Dat lijkt me toch niet.
[..]
Try me.
[..]
Ik denk dat je niet geschikt bent als moderator.
Ja oke, anderhalve reactie per dag? Wellicht heb ik nog een account waarmee ik hier vanaf 2001 post en welliht lees ik veel ofzo... dus wellicht geen irrelevante zaken erbij halen.

Ik hoor t wel van de fa's als ik niet goed mod, dan lever ik m meer dan graag in, maar dat hoef ik niet van jou te horen.

Goed, ik laat t hierbij, want anders wordt het een politieke discussie en ik zie niet veel nut om verder te praten over hoe je met mensen omgaat. Normen en waarden zijn voor mij standaard zaken, wellicht liggen die voor anderen anders, we'll see.

Je laat iig niet jezelf van een beste kant zien hier, dat is duidelijk, zou ik dan ook je frontpage functie in twijfel moeten trekken of wat?
As above, so below.
pi_218421141
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 05:31 schreef Mijk het volgende:

Je laat iig niet jezelf van een beste kant zien hier, dat is duidelijk, zou ik dan ook je frontpage functie in twijfel moeten trekken of wat?
Doe maar. Als het goed is valt er weinig op af te dingen. Maar waarschijnlijk ben je alleen maar uit op 'nah, zo laag ben ik niet'.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 06:53:31 #268
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218421207
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 03:52 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met zijn opmerking. Ik had het er ook niet mee eens kunnen zijn
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:59 schreef Mijk het volgende:

[..]
Mijn God, iedereen kan lezen dat die teksten afkomstig zijn van iemand die in een psychose verkeert. Daarentegen verwijder jij neutrale, geen ruziezoekende posts van andere users. Begrijp jij nou verdomme niet dat dit enorme fricties oproept? Doe eens beter je best! Je bent - denk ik - best wel in staat om goed te modereren maar wat je er nu van bakt slaat helemaal nergens op.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  Moderator dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:04:06 #269
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218421236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 06:53 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met zijn opmerking. Ik had het er ook niet mee eens kunnen zijn
[..]
Mijn God, iedereen kan lezen dat die teksten afkomstig zijn van iemand die in een psychose verkeert. Daarentegen verwijder jij neutrale, geen ruziezoekende posts van andere users. Begrijp jij nou verdomme niet dat dit enorme fricties oproept? Doe eens beter je best! Je bent - denk ik - best wel in staat om goed te modereren maar wat je er nu van bakt slaat helemaal nergens op.
Ik vind het behoorlijk bijzonder dat er zo gesproken wordt over een topic wat een hypothese in acht neemt, maargoed, dat zal mijn verkeerde mening dan wel zijn. Bedankt voor de bemoedigende woorden verder.
As above, so below.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:17:31 #270
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218421300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 07:04 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk bijzonder dat er zo gesproken wordt over een topic wat een hypothese in acht neemt, maargoed, dat zal mijn verkeerde mening dan wel zijn. Bedankt voor de bemoedigende woorden verder.
Graag gedaan. Doe gewoon wat je moet doen en dan komt het vertrouwen wel weer terug.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:23:39 #271
16305 Jappie
parttime reverend
pi_218421916
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 04:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Laffe call dit.
Vind het toch wel bijzonder dat het topic dicht zou moeten vanwege het risico op aasgierengedrag ?
True..er zijn hier volwassen mensen die zich voor een groot deel van hun postgeschiedenis gedragen als kleine kinderen en idd stelselmatig bezig zijn om onder de huid van anderen te kruipen maar moet je voor dat soort gedrag dan maar zwichten ?

Ik meende nu juist dat je gezien de aard en inhoud van dit subforum een volwassener houding van een ieder zou mogen verwachten; met andere woorden dat zelfs extreme ideeen en opvattingen met fatsoenlijke argumentatie zonder nare bijgeluiden zouden moeten kunnen worden weerlegd.

Zoals ik het nu zie heerst er onvrede ivm een paar m.i. terechte mod acties die resulteren in pogingen tot sabotage en karaktermoord van de Mod.
pi_218422655
De vraag is natuurlijk hoe om te gaan met wappies.

Moet je hun levensopvatting eren en niet teveel reuring geven door het topic gewoon te laten voor wat het is. Immers een wappie wil juist vaak een tegenreactie.

Of moet je het meer reguleren en op slot doen omdat het vaak klinkklare nonsens is.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:50:32 #273
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218424187
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 08:23 schreef Jappie het volgende:

[..]
Vind het toch wel bijzonder dat het topic dicht zou moeten vanwege het risico op aasgierengedrag ?
True..er zijn hier volwassen mensen die zich voor een groot deel van hun postgeschiedenis gedragen als kleine kinderen en idd stelselmatig bezig zijn om onder de huid van anderen te kruipen maar moet je voor dat soort gedrag dan maar zwichten ?

Ik meende nu juist dat je gezien de aard en inhoud van dit subforum een volwassener houding van een ieder zou mogen verwachten; met andere woorden dat zelfs extreme ideeen en opvattingen met fatsoenlijke argumentatie zonder nare bijgeluiden zouden moeten kunnen worden weerlegd.

Zoals ik het nu zie heerst er onvrede ivm een paar m.i. terechte mod acties die resulteren in pogingen tot sabotage en karaktermoord van de Mod.
Wat een ontzettend slechte reactie. Het is weer een typisch gevalletje van de zaken verkeerd voorstellen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:58:09 #274
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218424273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:23 schreef vrijgevochten het volgende:
De vraag is natuurlijk hoe om te gaan met wappies.

Moet je hun levensopvatting eren en niet teveel reuring geven door het topic gewoon te laten voor wat het is. Immers een wappie wil juist vaak een tegenreactie.

Of moet je het meer reguleren en op slot doen omdat het vaak klinkklare nonsens is.
Ik pleit voor het laatste. De filosoof Harry Frankfurt heeft hierover geschreven in zijn essay "On Bullshit". Volgens hem is klinkklare onzin (bullshit) niet hetzelfde als een leugen. Hij vindt bullshit erger dan een leugen. Een leugenaar weet de waarheid en probeert deze bewust te verbergen. Een 'bullshitter' daarentegen, geeft niets om de waarheid en is enkel geïnteresseerd in het effect van zijn woorden.

Frankfurt was een professioneel filosoof, opgeleid in de analytische filosofie. Toen hem gevraagd werd waarom hij besloot zich op onzin te richten, legde hij uit:

Respect voor de waarheid en zorg voor de waarheid behoren tot de fundamenten van de beschaving. Ik was lange tijd verontrust door het gebrek aan respect voor de waarheid dat ik waarnam... onzin is een van de misvormingen van deze waarden.

Dus ja, wappies moet je met pek en veren verdrijven uit dit subforum want zij zijn een vijand van de menselijke beschaving.

[ Bericht 3% gewijzigd door Geldprintkabouter op 05-08-2025 12:27:28 ]
pi_218427190
"Jezus is de Waarheid". ;)
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')