Ja, en onder de hete zon is een airco ineens geen overbodige luxe. Ik kan ook prima dingen bedenken.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nice 2 Have is nogal een understatement.
Voorbeeldje: Onder het vriespunt verliezen stalen rupsbanden sneller grip. Of je dat wilt als je in een voertuig van een ton of zestig een besneeuwde heuvel afdaalt betwijfel ik. Dus moet je daar weer aanpassingen voor maken. En ja, dat kost nu eenmaal geld.
Ik praatte vanuit het standpunt van Europese defensie. Italië is niet bepaald een realistische "first" of zelfs maar "second" line of defense als je ziet waar de waarschijnlijke fronten zich bevinden.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat dat nodig kan zijn. Het kan net zo goed Griekenland of Roemenië zijn of ergens anders.
Je kunt een bordje aan de grens neerzetten met daarop het vriendelijke verzoek niet daar maar op een plek waar wel werkende tanks staan binnen te vallen, maar ik denk niet dat een aanvaller dat zal doen.
Als de andere optie is dat je wegsmelt in een grote metalen bak en daardoor je werk niet naar behoren kunt doen....quote:Op zondag 16 februari 2025 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en onder de hete zon is een airco ineens geen overbodige luxe. Ik kan ook prima dingen bedenken.
Hey, wil jij denken: Ja, goed idee! Allemaal je eigen op maat gemaakte editie/product! Dat is de weg voorwaarts! - you do you.
En alsof ze in Italië ook niet liever een Leopard 2 dan een Ariete C1 hebben.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goede vraag.
Echter, waarvoor zou je een tank in Italië willen inzetten?
Vind dat je een valide punt hebt.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik praatte vanuit het standpunt van Europese defensie. Italië is niet bepaald een realistische "first" of zelfs maar "second" line of defense als je ziet waar de waarschijnlijke fronten zich bevinden.
De opvolger van de ASMP zou ook onder de FCAS gehangen moeten kunnen worden, dus dan heeft de Luftwaffe ook meteen zijn wapenplatform voor één van de componenten van een toekomstig zelfstandig Duits kernwapenarsenaal.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of als Frankrijk een aantal Rafales met ASMP's in dat land stationeert.
En onze landmacht dan? Moeten die het maar doen met iets dat niet optimaal is voor gebruik in westelijk Duitsland of Nederland voor het geval ze wel door Polen heen weten te breken? Met als argument dat we op de kleintjes moeten letten?quote:Op zondag 16 februari 2025 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind dat je een valide punt hebt.
Europa heeft dus genoeg aan 1 tankontwerp, en die tank maak je om te opereren in de oost-europese theaters.
Want de kans dat Italie met tanks Oostenrijk te lijf gaat is immers niet zo groot.
Ik zit iig niet op huilebalken te wachten als het een keer tegenzit... Toon gvd ruggegraat ipv in janken uit te barsten fucking mietjes. De tijd van janken ligt achter ons.quote:
Want een tank gemaakt voor dat theater is natuurlijk per definitie niet geschikt voor alhier.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:56 schreef Ulx het volgende:
En onze landmacht dan? Moeten die het maar doen met iets dat niet optimaal is voor gebruik in westelijk Duitsland of Nederland voor het geval ze wel door Polen heen weten te breken? Met als argument dat we op de kleintjes moeten letten?
De Britten hebben Amerikaanse Trident raketten, dus eigenlijk hebben ze geen onafhankelijk/zelfstandig kernwapenarsenaal.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eh? Frankrijk en het VK hebben er elk al zo'n 300.
De Britten kunnen die niet zelfstandig inzetten?quote:Op zondag 16 februari 2025 19:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Britten hebben Amerikaanse Trident raketten, dus eigenlijk hebben ze geen onafhankelijk/zelfstandig kernwapenarsenaal.
In het kader van kracht uitstralen...quote:Op zondag 16 februari 2025 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit iig niet op huilebalken te wachten als het een keer tegenzit... Toon gvd ruggegraat ipv in janken uit te barsten fucking mietjes. De tijd van janken ligt achter ons.
Voorzitter veiligheidstop barst in huilen uit na roerige conferentie
Nou ja zeg. Dat had echt niemand kunnen zien aankomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Oekraïne zelf niet eens aan mag schuiven. Ze krijgen apart van de Amerikanen te horen wat ze hebben besloten. Moet voor Oekraïne echt woest makend zijn hoe ze nu verraden worden door de VS.
Wat moet hij dan doen? Boos worden? Dat is vast heel stoer, maar lost ook niets op.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit iig niet op huilebalken te wachten als het een keer tegenzit... Toon gvd ruggegraat ipv in janken uit te barsten fucking mietjes. De tijd van janken ligt achter ons.
Voorzitter veiligheidstop barst in huilen uit na roerige conferentie
Nou, eh, niet janken?quote:
Precies. Als je het beeld wil versterken van slappe, machteloze Europeanen dan is dit een heel effectieve manier.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:03 schreef Breekfast het volgende:
Ja een huilende Europeaan op de conferentie helpt inderdaad helaas niet echt bij de beeldvorming.
Je moet dus een fonds voor Europese en nationale defensie hebben en een aantal sectoren.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
En onze landmacht dan? Moeten die het maar doen met iets dat niet optimaal is voor gebruik in westelijk Duitsland of Nederland voor het geval ze wel door Polen heen weten te breken? Met als argument dat we op de kleintjes moeten letten?
Of wil je alles vooruit schuiven naar bases in Polen? Maar dan ben je je voordeel qua besparingen net zo hard weer kwijt.
Niet geoptimaliseerd.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want een tank gemaakt voor dat theater is natuurlijk per definitie niet geschikt voor alhier.
Hij breekt uit dankbaarheid. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. Als je het beeld wil versterken van slappe, machteloze Europeanen dan is dit een heel effectieve manier.
Nou, bijvoorbeeld een inhoudelijk weerwoord of een plan hebben?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen? Boos worden? Dat is vast heel stoer, maar lost ook niets op.
Dat zijn ze allemaal niet. Dus ja Strategische airlifters.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, en welke eisen heb je dan? Moet het te transporteren zijn onder een helikopter? Of wil je strategische airlifters van kaliber C-5/C-17 aanschaffen?
Met daarbij de aantekening dat die uit dezelfde voorraad komen als de Amerikaanse. En ze worden regelmatig gewisseld. Dus een raket kan het ene moment op een Britse boot staan, en later op een Amerikaanse. Dus daar kan de VS niet veel en zeker niet stiekem.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Britten hebben Amerikaanse Trident raketten, dus eigenlijk hebben ze geen onafhankelijk/zelfstandig kernwapenarsenaal.
Binnen de NATO hebben we gewoon de STANAG's en is alles gestandaardiseerd.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:25 schreef ExTec het volgende:
Dat is idd gewoon drama. Plus dat je nu gewoon te veel generaaltjes links en rechts hebt, die over elke acquisitie heen moet pissen, want: "wij hebben nu eenmaal hele andere eisen dan de buurman!".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |