abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216654363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:44 schreef BlaZ het volgende:

misschien kunnen ze de Palestijnen opnemen, die weten ze wel redelijk voort te planten.
:') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 februari 2025 @ 19:54:31 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216654376
Zullen we alvast een topic "Oorlog China Taiwan" openen?
pi_216654413
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:51 schreef egayalS het volgende:

[..]
Autocratieen zijn van de lange adem. Terwijl democratieën altijd bezig zijn met de eerstvolgende verkiezingen die binnen 4 of 5 jaar gepland staan. Ik bedoel zon beetje sinds dag 1 zaten de Poolse boeren te huilen over oneerlijke concurrentie van de Oekraïense boeren. Of kwam Mona Keijzer binnen no time met het idee om Oekraïense vluchtelingen naar het westen van Oekraïne te deporteren, omdat daar geen oorlog zou zijn. Met zon mentaliteit win je geen oorlogen.
Uiteindelijk zullen de meeste toch terugwillen?
Bedoeling was altijd tijdelijke huisvesting.
pi_216654421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De conclusie is dat we 7 kleuren diarree schijten voor Rusland. Het was allemaal voor de bühne. De bedoeling was nooit dat Oekraïne ook maar enige kans maakte.
Dit is gewoon valse hoop. Dat hadden we in de eerste plaats al niet gedaan. Wat had je in gedachten, gelijk boots on the ground? Dat was in het begin al een no go. En dat zou überhaupt ook nooit gebeuren.

De bedoeling was dat Oekraine een goede onderhandelingspositie zou krijgen door wapenleveranties e.d., dat had de VS ook al gezegd. Het was nooit het doel om Oekraine te laten winnen en alle Russen er uit trappen. Dat was totaal niet realistisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216654424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Eens. En hoe langer het conflict duurt, hoe meer tijd Poetin nodig heeft voor hij zijn volgende fase kan uitvoeren.

Dus dit wordt nog wel even doorgetrokken. Oekraïne wordt eigenlijk gewoon in slowmotion opgeofferd om tijd te kopen voor Europa.
Nederlandse politici denken, "liever dat de Oekraïense kinderen opgeofferd worden voor onze veiligheid, dan Nederlandse kinderen".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 februari 2025 @ 19:56:23 #66
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216654429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is zeker een afgang voor ons
Wel nee, dit is een duidelijke overwinning voor het Westen. Er zijn 0 officiële westerse slachtoffers en toch is Rusland enorm verzwakt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 12 februari 2025 @ 19:56:53 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216654442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:56 schreef egayalS het volgende:

[..]
Nederlandse politici denken, "liever dat de Oekraïense kinderen opgeofferd worden voor onze veiligheid, dan Nederlandse kinderen".
En dat blijkt uit?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216654444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat lijkt me uitgesloten. De diepe haat die richting Rusland is ontstaan krijg je er niet zomaar meer uit.
Daar had in West-Europa veel meer op ingezet moeten worden, het is van cruciaal belang om middels anti-Russische propaganda de Europese bevolking klaar te stomen voor een decennialange confrontatie met de Russen. Want waar de Russen tijdens de koude oorlog vooral de status quo wensten te behouden gaan ze nu aktief de confrontatie met ons aan, daar dienen we ons (mentaal) op voor te bereiden.
pi_216654462
  woensdag 12 februari 2025 @ 19:58:13 #70
56749 BlaZ
pi_216654465
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:') :') :') :') :') :')
3.38 per vrouw, daar kan Oekraïne wel wat van gebruiken.
  woensdag 12 februari 2025 @ 19:58:42 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216654470
quote:
Al bekend en al geplaatst ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216654474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Demografische, bedoel je neem ik aan? Wat dat betreft zal Rusland een tweede militaire operatie op dit niveau het komende decennium niet langer kunnen uitvoeren inderdaad.
Helaas zal ook voor Oekraïne de demografische ramp enorm zijn, misschien kunnen ze de Palestijnen opnemen, die weten ze wel redelijk voort te planten.
Ik denk niet dat de Oekraïners Russische bondgenoten in hun land gaan opnemen...
pi_216654479
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
3.38 per vrouw, daar kan Oekraïne wel wat van gebruiken.
Denk dat Palestijnse mannetjes en Oekraïense vrouwen niet een heel goede combinatie zijn.
pi_216654494
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Al bekend en al geplaatst ;)
Waar dan? Ik zag alleen van "MAKS24" wat geplaatst hier, niet van de man zelf.
pi_216654509
Oekraïne is wel heel laat hiermee hoor. Hadden veel eerder hiermee moeten komen.
  woensdag 12 februari 2025 @ 20:00:05 #76
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216654511
Nu krijgen we een klein beetje idee wat Palestijnen bij Trump voelen.
pi_216654531
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We moeten uitgaan van de oorspronkelijke doelen en deze vergelijken met de eindsituatie.
Het is Oekraïne niet gelukt Rusland uit het eigen territorium te krijgen en het is Rusland niet gelukt Oekraïne op de knieën te krijgen of het leiderschap te wijzigen, ook is het niet gelukt om de Kherson, Zaporizhia en Donetsk oblasten volledig in te nemen.
Dat lukte de Fransen ook niet tegen de Duitsers in 1917.
pi_216654563
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Echt bijzonder hoe diplomatiek Zelensky altijd is. Elke andere persoon had het allang verneukt in dit mijnenveld.

Over wat die Hegseth zegt is niks wat we nog niet wisten. De echte onderhandelingen weten we natuurlijk nog helemaal niet. Erg positief zal het echter niet worden.

Verder is het wachten op nukes van Oekraïne, hopelijk zijn ze er al mee bezig.
Noeks!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216654572
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Uiteindelijk zullen de meeste toch terugwillen?
Bedoeling was altijd tijdelijke huisvesting.
Van mij mogen ze blijven, als ze dat willen. Ja dat maakt de demografie van Oekraïne er niet beter op, maar hier in Nederland komen we in vreselijk veel sectoren handen te kort komen.

Ze zijn bij ons in de wijk met een grote renovatie bezig. Er is bijna geen enkele Nederlander te bekennen _O- FYI de grote golf van baby boomers die met pensioen gaan moet nog komen :D
-Rabia Al-Basri
pi_216654607
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:02 schreef egayalS het volgende:

[..]
Van mij mogen ze blijven, als ze dat willen. Ja dat maakt de demografie van Oekraïne er niet beter op, maar hier in Nederland komen we in vreselijk veel sectoren handen te kort komen.

Ze zijn bij ons in de wijk met een grote renovatie bezig. Er is bijna geen enkele Nederlander te bekennen _O- FYI de grote golf van baby boomers die met pensioen gaan moet nog komen :D
die demografie zal wel los lopen
pi_216654649
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De Palestijnen hierbuiten laten. Die hebben al de backstabberij van Trump mogen ervaren. Voor hun leed is een ander topic. Het is totaal niet gepast om in dit topic daar semi-lollig over te doen.
Backstabberij? Trump zei zijn hele campagne dat hij ze aan ging pakken. Dat een stel klootviolen toen opriepen niet op Genocide Joe of Kamala Harris te stemmen omdat die te weinig zouden doen is een van de oorzaken dat we nu weer met Trump zitten opgescheept. Het is geen mes in de rug steken als iemand luid en duidelijk aankondigt wat hij gaat doen. hè.
  woensdag 12 februari 2025 @ 20:06:22 #82
56749 BlaZ
pi_216654661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat was dan ook een Franse pyrrusoverwinning. Duitsland had daar wat minder last van door de geboortegolf van de Duitse eenwording tot grofweg 1909.
pi_216654682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Idd, pas na de deelname van de VS kwam de doorbraak.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216654688
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Noeks!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

Maar ik geef ze geen ongelijk als ze het zouden doen. Ze hebben de kennis en ze kunnen hun 'vrienden' niet vertrouwen. Dan moet je maar alles op alles zetten om voor je eigen land veiligheid te zorgen.
pi_216654709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Backstabberij? Trump zei zijn hele campagne dat hij ze aan ging pakken. Dat een stel klootviolen toen opriepen niet op Genocide Joe of Kamala Harris te stemmen omdat die te weinig zouden doen is een van de oorzaken dat we nu weer met Trump zitten opgescheept. Het is geen mes in de rug steken als iemand luid en duidelijk aankondigt wat hij gaat doen. hè.
Zelfde met Oekraïne.
pi_216654762
quote:
Het is toch werkelijk hilarisch of om te janken. Op hetzelfde moment meldt Hegseth bij zijn eerste bezoek met NAVO leden dat Oekraïne sowieso niet bij de navo komt en dat Oekraïne zijn verloren gebieden ook niet terugkrijgt.

Poetin kan zijn lol niet op. Voordat er überhaupt onderhandeld wordt heeft hij op 2 van zijn 5 eisen alles gekregen wat hij wil. Zonder er iets voor te doen.

En de aanstelling van Gabberd. Dat heeft die Poetin knap gedaan
  woensdag 12 februari 2025 @ 20:14:33 #87
56749 BlaZ
pi_216654829
Heeft iemand iets gelezen over wat er staat te gebeuren met het Kursk gebied? Ik mag aannemen dat ze daar een 1500km2 Oekraïns gebied of wellicht wel meer voor terugkrijgen.
  woensdag 12 februari 2025 @ 20:16:27 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216654865
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:18 schreef Tengano het volgende:
Zelensky wil dus vrede. Dat wordt dan niet doorvechten.
Nee, dat betekend dat Putin moet stoppen met oorlog voeren. Ukraine kan niet stoppen met zich te verdedigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216654874
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is zo jammer dat dat besef onder de huidige Europese populatie na 3 jaar nog steeds niet fatsoenlijk is ingedaald. :r Je zou het ook wel wegkijken kunnen noemen.
Een halfslachtig Europa.

Maar fraai is het allemaal niet.
Het vervelende is dat we bijvoorbeeld himars niet kunnen leveren vanuit Europa.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216654980
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De wil is er nooit geweest om Rusland uit Oekraïne te vegen. Rusland mocht niet verliezen. De EU wilde zsm business as usual met Poetin en Oekraïne is daarvoor geofferd.
Waar haal je dit vandaan?
Handelen als normaal zou een enorme strategische blunder zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')