Heeft iemand hem eigenlijk al verteld dat er tussen de Tour en het wereldkampioenschap XCO maar één wereldbeker plaatsvindt? Hij wil zo graag goud op XCO afvinken, om er weer ouderwets half werk van te maken. Mooi hoofddoel, maar niet heus. Als je hier serieus werk van wenst te maken, sta je er in mei gewoon in Nove Mesto.quote:
Komt hij qua startpositie niet goed weg door die regelwijziging?quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Heeft iemand hem eigenlijk al verteld dat er tussen de Tour en het wereldkampioenschap XCO maar één wereldbeker plaatsvindt? Hij wil zo graag goud op XCO afvinken, om er weer ouderwets half werk van te maken. Mooi hoofddoel, maar niet heus. Als je hier serieus werk van wenst te maken, sta je er in mei gewoon in Nove Mesto.
Ja, zijn startpositie staat min of meer vast, ergens op rij 5. Bij de eerste 32 gaat hij niet meer komen met zijn 0 punten in XCO, en uit de top 20 gaat hij op de weg waarschijnlijk niet vallen. Het gaat om het gevoel. In augustus even een vliegtuigje pakken naar de Haute-Savoie en boem pats, ik ben klaar voor het wereldkampioenschap in Crans-Montana, zo werkt het niet, zagen we in Glasgow.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Komt hij qua startpositie niet goed weg door die regelwijziging?
Al is een wereldbeker doen wel weinig, dan ligt hij straks na een halve ronde weer ergens op een plankje ja...
Overigens wel tof dat hij XCO gaat rijden weer.
De rentree van De Snor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Morgen zowaar geen relevante koers.
Afkicken
quote:Remco Evenepoel krijgt gepersonaliseerde gouden ketting “om zijn gouden jaar te vieren”
Remco Evenepoel heeft een speciaal voor hem gemaakte gouden ketting met twee gouden hangertjes met een ‘R’ op gekregen om zijn dubbele gouden medaille op de Olympische Spelen in de verf te zetten. Dat publiceerde sportmarketingbureau Sportplusmedia, dat met het idee kwam, woensdag op sociale media. Het kleinood werd vervaardigd door Tito Laroche Jewelry.
Yacine Hamza zou morgen wel een kunnen winnen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Morgen zowaar geen relevante koers.
Afkicken
De zeer sympathieke Jonas V. is wars van dit soort proletengedrag.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wielrenners zijn echt patjepeeërs.
quote:Volta NXT Classic kan doorgaan zonder politiebegeleiding
De Volta NXT Classic, een van de grootste wielerkoersen van onze provincie, gaat definitief door. De organisatie heeft een oplossing gevonden voor het ontbreken van politiebegeleiding.
Verkeersregelaars en burgermotards begeleiden de mannenwedstrijd en de vrouwenkoers op zaterdag 5 april. Ook de toerversie op zondag 6 april gaat door.
NAVO-top
Vanwege de NAVO-top die Nederland in juni organiseert kregen wielerorganisaties eind vorig jaar te horen dat er geen politiebegeleiding zou zijn bij koersen in de eerste acht maanden van het jaar. Na overleg tussen de Nederlandse wielerunie KNWU en de politie, kregen vier koersen wel politiebegeleiding. Maar het gros van de koersen, waaronder de Volta NXT Classic, moest zelf op zoek naar een oplossing. Waar de ZLM Tour en Veenendaal-Veenendaal een streep moesten zetten door de 2025-editie is het de organisatie van de Volta NXT Classic wel gelukt om een oplossing te vinden.
Vrouwenversie
De 50e editie van de Volta NXT Classic, de voormalige Hel van het Mergelland, zal worden begeleid door verkeersregels en burgermotards, iets wat de afgelopen jaren al gebeurde bij de vrouwenversie. "Onze vrouwenwedstrijd werd al zes keer verreden zonder politie-inzet. Demi Vollering en Mischa Bredewold wonnen hier op een omloop van circa 20 kilometer beveiligd door verkeersregelaars en burgermotards", zegt koersdirecteur Roy Packbier.
Aangepast parcours
Het betekent wel dat het parcours wordt aangepast. Zo wordt de lus door de Belgische Voerstreek geschrapt. "Start en finish blijven in Eijsden. Na een korte aanloop krijgen de renners vier omlopen van ongeveer 42 kilometer voorgeschoteld. Met de finale richting Eijsden, die identiek is aan de finale van afgelopen edities", vertelt Packbier. In totaal telt de komende editie 38 beklimmingen en ongeveer 2.400 hoogtemeters in 190 kilometer. "Ondanks dat we binnen de landsgrenzen blijven, houden we het karakter van de Hel van het Mergelland met veel opeenvolgende klimmetjes als Bemelerberg, Piemert, Mheerelindje, Kutersteenweg en Koning van Spanje intact."
Organisatiekracht
Voorzitter Jean Demollin van de organisatie over het doorgaan van de Volta NXT Classic: "Ik mag wel zeggen dat het alsnog laten verrijden van onze wedstrijden op UCI-niveau een knap staaltje organisatiekracht is in combinatie met goede en betrouwbare partners en de ervaring die we door de jaren heen hebben opgedaan. Niet alleen het veiligheidsaspect was een uitdaging voor ons, maar ook het bijkomende budget rondkrijgen blijft een jaarlijks terugkerende uitdaging."
De Volta NXT Classic is op 5 april uitgebreid te volgen via de kanalen van L1.
Mooi. Met Dwars door Drenthe komt er ook weer een nieuwe koers bij.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.l1nieuws.nl/s(...)r-politiebegeleiding
[..]
We kijken uit naar Fré Frison en Sjoerd Bax.quote:Ondanks wildcard voor zijn ploeg: Tom Pidcock past opnieuw voor Ronde van Vlaanderen en focust op heuvelklassiekers
Ondanks een wildcard voor Q36.5, de ploeg waar Tom Pidcock (25) in dienst is, zal de Brit net als vorig jaar Vlaanderens Mooiste overslaan. De Brit zal vooral aan de start te zien zijn van de heuvelklassiekers op het einde van het voorjaar.
De Britse allrounder heeft zijn wegseizoen goed gestart met twee ritoverwinningen en het eindklassement in de AlUla Tour. Zijn ploeg Q36.5 maakte nu ook zijn voorjaarsprogramma bekend. De Brit start zijn voorjaar in de Omloop het Nieuwsblad en laat daarna heel wat Vlaamse klassiekers links liggen, zoals dus de Ronde van Vlaanderen. Ook Parijs-Roubaix laat hij dit jaar aan zich passeren.
Correct. We noteren vijf ritzeges op rij, met Milkias Maekele vijf keer als tweede. Dat moet onderhand een record zijn, waar is die flapdrol van een Jonas Creteur als je hem écht nodig hebt?quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Yacine Hamza zou morgen wel een kunnen winnen.
https://www.wielerflits.n(...)ar-in-tour-dalgerie/quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Correct. We noteren vijf ritzeges op rij, met Milkias Maekele vijf keer als tweede. Dat moet onderhand een record zijn, waar is die flapdrol van een Jonas Creteur als je hem écht nodig hebt?
Won al de tijdrit, jawel!quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:01 schreef Mani89 het volgende:
Nabi Seyyed Mohammad Mirbagheri Firoozabadi, gaat op het lijstje van de hoop.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)ar-in-tour-dalgerie/
Ze lezen mijn berichten
quote:Netflix lijkt zelf uitgekeken op ‘Tour de France: Unchained’: “Dit jaar zullen er geen opnames meer gemaakt worden”
Aan alle mooie liedjes komt een einde. Zo zal er naar verluidt geen vierde seizoen verschijnen van de Netflix-serie ‘Tour de France: Unchained’.
Terwijl een derde seizoen momenteel in de maak is, lijkt het daarbij te zullen blijven. Dat nieuws melden enerzijds wielerjournalist Daniel Benson en anderzijds Le Parisien. “Doorgaans worden we eind januari al benaderd door Netflix voor opnames in het voorjaar met enkele van onze renners, maar dat is deze keer dus niet gebeurd”, liet iemand van een Franse ploeg eerder aan de krant verstaan.
Benson schrijft het iets stelliger op zijn persoonlijke X-pagina. “Ik heb net Netflix aan de lijn gehad en ze hebben mij bevestigd dat er dit jaar geen opnames zullen volgen van de Ronde van Frankrijk.”
In de serie, die de voorbije twee jaar toch aardig bekeken werd, volgt de kijker het reilen en zeilen van enkele wielerploegen in de Tour. Meerdere intimi gaven tussendoor bijkomende duiding over bepaalde gebeurtenissen, waardoor de serie niet te niche werd voor de gemiddelde kijker. Op internationaal niveau scoort de wielercreatie dus goed, maar in Frankrijk zelf vallen de kijkcijfers naar verluidt ietwat tegen. Dat Netflix net had gehoopt in Frankrijk extra enthousiasme op te wekken, kan een van de drijfveren zijn dat de stekker er na dit jaar wordt uitgetrokken.
Bovendien wordt er gewezen op het hoge kostenplaatje. Enerzijds de productiekosten voor Netflix, anderzijds de vergoeding die het platform aan de betrokken teams verschuldigd is. Bedragen die oplopen tot zo’n 50.000 euro.
Captatie van de Tour de France Femmes?
Zo wordt er al naar alternatieven gekeken. Er gaan stemmen op dat Netflix zich nu richt op de Tour de France Femmes. Een gerucht dat stellig ontkend wordt door Benson. “Netflix wil zijn heil elders zoeken, zelfs in een andere sporttak”, klinkt het. Afwachten dus op een officieel communiqué van Netflix.
Die is te druk met Tour de France: Unchained te bashen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat moet onderhand een record zijn, waar is die flapdrol van een Jonas Creteur als je hem écht nodig hebt?
Het volk smult ervan.quote:Ver weg van huis, maar Wout van Aert komt wel met een origineel valentijnsgebaar voor z’n vrouw Sarah De Bie
Wout van Aert (30) heeft de lat meteen hoog gelegd voor andere mannen op deze Valentijnsdag. De kopman van Visma-Lease a Bike ging in alle vroegte joggen en tekende met zijn parcours een ‘S’, een romantische ode aan zijn vrouw Sarah De Bie.
“Een hartje tekenen was een beetje te moeilijk. Gelukkige Valentijn, S”, schrijft Wout van Aert op Strava bij z’n looptocht van deze ochtend. ‘WVA' ging dus voor de eerste letter van de voornaam van zijn vrouw, met wie hij in 2018 trouwde en twee zoontjes heeft (Georges en Jerome).
Een origineel gebaar van onze landgenoot, die deze Valentijnsdag niet thuis doorbrengt. Van Aert zit op trainingskamp in Spanje. Op Mallorca liep hij vanmorgen 7,1 kilometer aan een gemiddelde van 4'33" per kilometer - een stevig tempo.
Van Aert stoomt zich in Spanje klaar voor zijn wegseizoen. Zijn eerste koers is de Clásica Jaén, over drie dagen (17/2). Daarna rijdt hij ook nog de Ronde van de Algarve (19 - 23 februari), waarna het tijd is voor de Belgische klassiekers. Te beginnen met de Omloop op 1 maart.
quote:FRANK BERTELS
11 minuten geleden
topkerel
Gerda LAGAERT
24 minuten geleden
Dit toont nog maar eens wat een prachtige man dit is ! Veel geluk samen !!
christiane lambrechts
27 minuten geleden
super man ,zo lief mooi koppel ♥♥
Fernand De Deyn
33 minuten geleden
prachtig mens
anna van hoof
49 minuten geleden
Zo’n fijne mens!
Dennis Vermassen
49 minuten geleden
amaai Wout, bent U een sterke veel succes in de ronde.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 10:34 schreef DiegoFuser het volgende:
De nieuwe WOUT van Nazareth is uit.
[..]
Het volk smult ervan.
[..]
Ik vraag me vooral af hoeveel koersen in 2026 op gesloten circuits van 10-15km worden verreden zonder politiebegeleiding. Ik vrees dat ritten in lijn op den duur wel eens helemaal zouden kunnen verdwijnen in Nederland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mooi. Met Dwars door Drenthe komt er ook weer een nieuwe koers bij.
Benieuwd hoe het er in 2026 voor staat. Ben bang dat er toch wat koersen definitief verdwenen zijn.
Tweedes vandaag. Ja, jammer.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Correct. We noteren vijf ritzeges op rij, met Milkias Maekele vijf keer als tweede. Dat moet onderhand een record zijn, waar is die flapdrol van een Jonas Creteur als je hem écht nodig hebt?
Het aanstaande fenomeen Milkias Maekele heeft het eindelijk voor elkaar.quote:
Goed verzetquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
Noteer die top-10 voor Leroux in Paris-Roubaix maar vast.
Marijn sprintte ook achteruitquote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jeetje, daar zat helemaal niets op bij Mads
Dat denk ik ook. Op zich kun je op een parcours van 15 kilometer natuurlijk ook wel een leuk parcours uitzetten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 14:22 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoeveel koersen in 2026 op gesloten circuits van 10-15km worden verreden zonder politiebegeleiding. Ik vrees dat ritten in lijn op den duur wel eens helemaal zouden kunnen verdwijnen in Nederland.
Doug heeft de knalpijpen van Israël uit de prullenbak gevist.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
UAE is WASHED en we wachten op de brieven vanuit de UCI richting Vino.
Dan val je keihard door de mand, zijnde niet-Volta kijker.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ben er achter gekomen dat blast from the past doodshoofd Delio Fernandez ook gewoon nog koerst
Denk eigenlijk dat die gewoon heel vroeg pieken.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
UAE is WASHED en we wachten op de brieven vanuit de UCI richting Vino.
Maar kopman Bettiol heeft het weer niet...quote:Op zondag 16 februari 2025 10:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een fantastische rubriek is Astana dit seizoen.
Denk dat juist een prima deelnemersveld is daar met onder andere Rodriguez, Ciccone, Gall en Bilbao. Daarnaast ook best wat jongere renners, waarbij ik het meest benieuwd ben naar Seixas.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:15 schreef Mykonos het volgende:
Er komt ook gewoon geen enkele klassementsrenner naar UAE, niemand heeft zin om tegen Pogi te koersen
Gaat wel echt mokerhard in de kopgroep met fenomeen Leroux.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nog 8 km in de Provence en 14 km in Almeria. Twee keer sprinten.
Samuel 'Gontchar' Leroux.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gaat wel echt mokerhard in de kopgroep met fenomeen Leroux.
José heeft het ook eindelijk door.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Drempel op 50 meter van de finish, waarom niet.
Volgens mij heb ik hem nog een jaartje in mijn FPCL-team gehad, toen won hij uiteraard geen koersen.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Altijd in geloofd![]()
Was oprecht wel een goede sprint.
Een goede en zenuwachtige Alaphilippe is wel echt genot voor de spanningquote:Op zondag 16 februari 2025 17:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alaphilippe, Cancellara is full retard gegaan deze winter.
Langeveld denkt daar anders overquote:Op zondag 16 februari 2025 17:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik luister niet graag naar Erik Breukink.
Het is dit jaar wel extreem opzichtig welke teams full retard zijn gegaan in de winter. Alle schaamte voorbij.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
Die Kern Pharma's zijn achterlijk goed dit jaar. Ik kan er nog niet aan wennen dat zo'n Spaanse PCT zo goed is.
Van UAE-renners kan per definitie niet genoten worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:55 schreef Bill_Hillie het volgende:
Morgado is een fenomeen waarvan we nog vele jaren gaan genieten
Hmm, de dominantie mag wat minder, maar zeker de jongere garde als deze Morgado, maar ook Christen en Del Toro daar kan ik wel van genietenquote:Op zondag 16 februari 2025 18:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Van UAE-renners kan per definitie niet genoten worden.
Het zijn wel allemaal kloontjes van Pogacar. Beetje vermoeiend.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Van UAE-renners kan per definitie niet genoten worden.
Ik had al zo'n vermoeden dat UAE niet erg populair is hierquote:Op zondag 16 februari 2025 18:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zou je sympathie voor de eenzame vluchter delen als hij voor een andere ploeg zou rijden.
Mja, ik ben eigenlijk altijd tegen de oppermachtige ploeg met geld teveel. Vorig decennium was dat Sky/Ineos en nu Emirates. Visma was maar 1 seizoen echt dominant dus dat vond ik toch minder storend (en Vingegaard en Roglic vind ik allebei wel erg tof).quote:Op zondag 16 februari 2025 18:12 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat UAE niet erg populair is hier
Tsja, zolang Gianetti en Matxin daar aan het roer staan kan ik er persoonlijk onmogelijk fan van zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:03 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Hmm, de dominantie mag wat minder, maar zeker de jongere garde als deze Morgado, maar ook Christen en Del Toro daar kan ik wel van genieten
Daar kan ik wel inkomen. Maakt voor mij dan nog wel verschil op wat voor manier ze domineren en ik heb dan toch minder moeite met een UAE die ik vaak wel attractief vind koersen dan Sky van een aantal jaren terug die als robots een berg op rijden.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja, ik ben eigenlijk altijd tegen de oppermachtige ploeg met geld teveel. Vorig decennium was dat Sky/Ineos en nu Emirates. Visma was maar 1 seizoen echt dominant dus dat vond ik toch minder storend (en Vingegaard en Roglic vind ik allebei wel erg tof).
Ik zal niet ontkennen dat die lieden een wat dubieuze reputatie hebbenquote:Op zondag 16 februari 2025 18:26 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Tsja, zolang Gianetti en Matxin daar aan het roer staan kan ik er persoonlijk onmogelijk fan van zijn.
Een ploeg die zichzelf vol gooit, en dan een Kuss de Vuelta laten winnen, en een Laporte Gent-Wevelgem.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja, ik ben eigenlijk altijd tegen de oppermachtige ploeg met geld teveel. Vorig decennium was dat Sky/Ineos en nu Emirates. Visma was maar 1 seizoen echt dominant dus dat vond ik toch minder storend (en Vingegaard en Roglic vind ik allebei wel erg tof).
Dat wordt Pogacar.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:13 schreef franklop het volgende:
Interessant slot. Laatste 2,5km gaan continue omhoog, laatste 800 meter bouwt dat op van 3% tot 9% in laatste 200
Dat kan ik me toch nauwelijks voorstellen eigenlijk, want dit is een aankomst die Andresen wel moet liggen en Jakobsen niet. Echter, de wegen van Picnic PostNL zijn ondoorgrondelijk natuurlijk.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lund moet voor Jakobsen knechten. Dat gaat echt lachwekkend worden vandaag
Bob, de plannen zijn in oktober gemaakt, hou op met muiten!quote:Op maandag 17 februari 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lund moet voor Jakobsen knechten. Dat gaat echt lachwekkend worden vandaag
Dat wordt sprinten met Daniel McLay!quote:Op maandag 17 februari 2025 13:17 schreef Pistolero het volgende:
Kooij is ziek en al gelost. Dat wordt een DNF.
Ach, ach, ach, Visma.
Fenomeen Behrens onderschatten.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:19 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dat wordt sprinten met Daniel McLay!
Announcequote:Op maandag 17 februari 2025 13:19 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dat wordt sprinten met Daniel McLay!
Die lijkt me echt fantastisch in Roubaixquote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Fenomeen Behrens onderschatten.
Al die jonkies staan nog niet helemaal op de radar bij mijquote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Fenomeen Behrens onderschatten.
Samen met bakbeest Soderqvist de toekomst op de kasseien.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:24 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Al die jonkies staan nog niet helemaal op de radar bij mij
Die heeft het in zich om een soort combinatie en verbeterde versie van Politt en Milan te worden. Ik zit op de hypetrein.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die lijkt me echt fantastisch in Roubaix
Jep, en Lotto eigenlijk ook met Taminaux op 9quote:Op maandag 17 februari 2025 13:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
Astana wederom met een mooie duosprint
Ik vind dit zo'n leuke rubriek.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
Astana wederom met een mooie duosprint
Picnic Postnl deed vandaag ook mee aan deze rubriekquote:Op maandag 17 februari 2025 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n leuke rubriek.
Jasper een stukje naar achteren gezet.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:08 schreef franklop het volgende:
Merlier 62e
Groenewegen 81e
Dief Fabio nog nergens te zien
Wat niet geheel onterecht isquote:Op maandag 17 februari 2025 14:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Jasper een stukje naar achteren gezet.
Dit wordt het jaar van de immer sympathieke Egan.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Egan Bernal, mijn gravel demon.
Beetje overdreven.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
Labrosse is echt een fenomeen dit seizoen
quote:Van Aert zal vandaag misschien niet meespelen voor de knikkers, maar hij heeft wel goed "getraind" met het oog op de klassiekers.
Sporza liveblog is weer heerlijk vertoeven. Grandioze achtervolging WOUT. Hij LAAT zich lossen. Etc etcquote:Op maandag 17 februari 2025 16:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Doet woordvoerder Jan B. de liveblog?
Iedere move had direct vier INEOS en drie UAE in de wielen, en gingen er allebei vanuit dat hun man vooraan de sterkste was. Heeft de race flink onthoofd.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:02 schreef Szura het volgende:
Achtervolgers hebben wel flink verzaakt, als Sinterwout ze inderdaad op 20 tellen had gebracht
Hele leven borsjt he! Rode bietensap genot.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:11 schreef Mani89 het volgende:
Michiel heeft weer ergens een speciaal recept geregeld?
Het waren 2 fantastische dagenquote:
Vanaf woensdag Vingegaard vs Roglic. Als dat ook huilen wordt, weten we voldoende!quote:Op maandag 17 februari 2025 16:34 schreef Pistolero het volgende:
De downfall van Visma is ongekend. Hard op weg naar totale irrelevantie.
Hij deed het erg goed, zeker voor een eerste keer. Lever dat contract bij BEAT maar in.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:18 schreef DiegoFuser het volgende:
Wat vinden we van het debuut van commentator Martijn Tusveld?
Ik vind het leuk. Qua budget zou ik verwachten dat Kern Pharma een stukje hoger ligt, maar Caja en Burgos zou toch vergelijkbaar moeten zijn met Euskaltel?quote:Op maandag 17 februari 2025 19:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In de categorie: dit boeit alleen mij.
Kern Pharma met een prachtige derde plek, Burgos laat van zich horen met een zesde plek voor een van de wonderlijke Uruguayanen, Caja Rural valt iets minder op maar weet toch 17e en 18e te worden. Eerste renner van Euskaltel: 42e.
Een plek bij de eerste 30 ploegen gaat echt nooit lukken. Die rijden nooit meer de Vuelta.
Die zijn er wel, maar ze halen pas niveau op het moment dat ze daar vertrekken. Let maar op, Enekoitz Azparren gaat dit jaar plots een goede prof blijken.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dan zie ik overal leuke renners van Burgos en Caja, maar nooit een van Euskaltel.
Je kan het zien op de beelden: ik kijk over mijn rechterschouder en dan wijk ik uit naar links. Ik had niet in de gaten dat ik iets verkeerd deed. Ik dacht dat we met twee los waren. Finn Fisher-Black had ik niet gezien. Dit is niet leuk, maar wie ben ik om hier over te beslissen? Ik moet dit accepteren.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Philipsen.
Deze was niet bewust, maar wel ontzettend dom. Of in ieder geval, niet bewust met het doel om iemand van de weg te rijden.
Jorge Azanza.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind het leuk. Qua budget zou ik verwachten dat Kern Pharma een stukje hoger ligt, maar Caja en Burgos zou toch vergelijkbaar moeten zijn met Euskaltel?
En dan zie ik overal leuke renners van Burgos en Caja, maar nooit een van Euskaltel.
Waarom?quote:Op maandag 17 februari 2025 21:05 schreef Columbiafan het volgende:
Compleet ridicuul dat de UCI toelaat dat de organisatoren van de UAE Tour de tijdrit met vooraf vastgelegde starttijden laat doorgaan.
Ik vind UAE ook veel leuker dan Visma, ondanks Gianetti en alle andere foute figuren. Visma heeft altijd zo de pretentie dat zij het als enigen allemaal hyper wetenschappelijk aanpakken enzo. Heel vermoeiend.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Een ploeg die zichzelf vol gooit, en dan een Kuss de Vuelta laten winnen, en een Laporte Gent-Wevelgem.
Nee, geef mij maar Morgado die de RvV wint.
(kleine) teleurstellingquote:De eerste wegkoers werd een (kleine) teleurstelling: Wout van Aert kon nooit meedoen voor de zege, maar daar is een verklaring voor
Een 39ste plaats op zes minuten van winnaar Michał Kwiatkowski: de Clasica Jaén – noem het gerust een mini-Strade Bianche – is voor Wout van Aert (30) uitgedraaid op een (kleine) teleurstelling. Bij Visma-Lease a Bike hebben ze een verklaring voor de prestatie van hun kopman.
Het was een zenuwachtige Van Aert die maandagmiddag aan de start stond van de Clasica Jaén. In het veld had hij deze winter weliswaar bewezen dat die zware knieblessure eindelijk verleden tijd was en hij stilaan richting zijn oude niveau aan het toegroeien was. Maar een wegwedstrijd is toch nog iets anders. Het was voor Van Aert bovendien pas de eerste koers op de weg sinds die zware valpartij in de Vuelta vorig jaar. Dat was vier uur later dan ook het goeie nieuws aan de aankomst in Úbeda: “Ik ben blij dat het achter de rug is en dat het gevoel in het peloton er opnieuw is.”
Over de prestatie zelf heerste er minder tevredenheid bij Van Aert en co. Met amper vijf WorldTour-teams aan de start was het de verwachting dat Visma-Lease a Bike dicht bij de overwinning zou zijn. De realiteit was echter dat de geel-zwarten op geen enkel moment aanspraak konden maken op de winst. “We hebben het uit handen gegeven toen Michał Kwiatkowski en Brandon McNulty ervandoor gingen. Je weet dat, als er zo weinig WorldTour-ploegen aan de start staan, je jezelf daarmee schaakmat zet”, analyseerde ploegleider Arthur van Dongen. “Iemand had daar moeten meespringen.”
Op de limiet
In principe was Van Aert de vooruitgeschoven man bij de ploeg, maar die had op dat moment over de radio al aangegeven dat het beste er bij hem af was. Dat hij voor de eerste gravelstrook werd opgehouden door een val en krachten verspilde bij het terugkomen was een deel van de verklaring. Maar het draaide ook gewoon niet lekker bij de kopman van Visma-Lease a Bike. “Ik zat op de eerste onverharde strook al op mijn limiet en ik voelde toen al dat het moeilijk zou worden om te winnen.”
Van Aert reed zich nog leeg in dienst van ploegmaat Ben Tulett en eindigde uiteindelijk 39ste op zes minuten. De Brit was de eerste renner van Visma-Lease a Bike op plaats negen. “We hadden er zeker meer van verwacht. Voor zo’n uitslag zijn we niet naar hier afgereisd”, aldus Van Dongen.
Als Van Aert voor een keer níét meedoet voor de prijzen, wordt er uiteraard op zoek gegaan naar een verklaring. Dat hij de afgelopen twee weken op Mallorca telkens bijna dertig uur per week trainde, wilde hij alvast niet als excuus inroepen: “Ik ben niet naar hier gekomen om te vertellen dat ik te hard getraind heb.”
Ploegleider Van Dongen zag een andere reden voor de mindere prestatie van Van Aert. “Het is de eerste koers van het seizoen voor Wout en hij moest het opnemen tegen jongens die wel al wedstrijden in de benen hebben. Dat is minder erg als je een hoogtestage achter de rug hebt. In het verleden hebben we al bewezen dat we er dan wel meteen staan.” Nu komt Van Aert uit een stage op Mallorca en dus zónder hoogteprikkel. De kopman van Visma-Lease a Bike zelf kan zich wel vinden in die uitleg: “Dit is een heel specifieke wedstrijd waar het beter is om al een paar wedstrijden in de benen te hebben.”
Van Dongen: “Je mag ook niet vergeten: het is een koers van 2.600 hoogtemeters in een heel kort tijdsbestek, want het eerste gedeelte is relatief vlak.” En zoals Van Aert ook zelf aanhaalde: “Ik had ook nog kunnen koersen voor een plaats in de top tien, maar ik dacht dat Tulett nog een kleine kans maakte om te winnen.” Een pakweg achtste plaats voor Van Aert oogt al helemaal anders dan een 39ste.
Het is ook aan dat kopwerk van Van Aert dat Van Dongen zich optrekt. “Ik heb ook goeie dingen van Wout gezien. Toen hij op kop begon te rijden in dienst van Tulett verkleinde hij de voorsprong van Kwiatkowski en McNulty van 58 seconden naar een twintigtal. Als je slecht ben, kan je dat niet. Het is moeilijk om deze Wout te vergelijken met de Wout van vorig jaar rond deze periode, maar ik denk niet dat ze heel ver uit elkaar liggen. Al weten we ook dat er nog een paar procentjes bij kunnen. Maar geen man overboord, hoor.”
Ik vind het echt heel kut voor Jodyquote:Op maandag 17 februari 2025 19:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Jody kan niet sturen. Wel vervelend, nu hij eindelijk weer eens echt goed leek te zijn was hij een van de weinige renners die een poging had kunnen wagen om Pogacar te volgen in de Strade.
Het is toch prima zo? Geen gezeik met veel renners van dezelfde ploeg op hetzelfde moment. Minder auto's etc nodig, minder logistiek gedoe.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:05 schreef Columbiafan het volgende:
Compleet ridicuul dat de UCI toelaat dat de organisatoren van de UAE Tour de tijdrit met vooraf vastgelegde starttijden laat doorgaan.
Enige wat kut is is dat Milan zo benadeeld wordt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Het is toch prima zo? Geen gezeik met veel renners van dezelfde ploeg op hetzelfde moment. Minder auto's etc nodig, minder logistiek gedoe.
Het staat haaks op de regelgeving van de UCI en bovendien zit je weer uren naar niks te kijken omdat alle toppers ervoor opteren zo vroeg mogelijk te starten i.v.m. minder wind.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Het is toch prima zo? Geen gezeik met veel renners van dezelfde ploeg op hetzelfde moment. Minder auto's etc nodig, minder logistiek gedoe.
Dat laatste is dan wel weer jammer inderdaad. Maar in een slecht geval had je met een heel team achteraan gestaan en was alles weer lastig geworden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het staat haaks op de regelgeving van de UCI en bovendien zit je weer uren naar niks te kijken omdat alle toppers ervoor opteren zo vroeg mogelijk te starten i.v.m. minder wind.
Verschil valt nog wel mee.quote:
Tov Romeo wel inderdaad, maar denk dat hij vooral heel hard reed gezien het verschil dat hij heeft met de restquote:
25 seconden op CRodquote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tov Romeo wel inderdaad, maar denk dat hij vooral heel hard reed gezien het verschil dat hij heeft met de rest
Edit: oh, 42 seconden aan de finish.. en gecorrigeerd naar 10 seconden
Ja, uiteindelijk ging Tarling nog veel harder. Tijden zijn ook enorm veel beter dan vorig jaarquote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:45 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Tarling sneller dan Bissegger en Pogacar.
Dat snorretje.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:41 schreef The_Undertone het volgende:
Ondertussen in Schepdaal:
[ x ]
Heb het gevoel dat onze Remco het leven buiten de koers aan het ontdekken is.
Dat uitgestreken emotieloze hoofd heb ik inmiddels wel gezien. Remco ook, dacht ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:55 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Had vooral op Oumi gefocust
Geen goede plork?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat uitgestreken emotieloze hoofd heb ik inmiddels wel gezien. Remco ook, dacht ik.
Ik weet wel wat de Superga klim is maar dit soort random posts zonder context laten m'n bloed koken.quote:
Als we Oumi al een PLORK gaan noemen, jeetje. De maatstaf voor dit verzameld stelletje adonissen ligt hoog natuurlijkquote:
En?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb nu ook geleerd wat Pino betekent @:pino112
Verzonnen door @DeLuna ?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Potentieel interessant neuk object.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Wel een aparte keuze na de verhuizing naar het voorjaar. Zo vlak na Tirreno/PN krijg je vast geen heel goed deelnemersveld. Als voorbereiding op MSR met een vergelijkbaar parcours is die kans een stuk groterquote:
Oh dat wist ik alquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Potentieel interessant neuk object.
Heeft die geen snor dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:55 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Had vooral op Oumi gefocust
Ruttedquote:Bittere pil voor wielersport: dit jaar geen Ronde van Overijssel
De poging om dit jaar ‘gewoon’ een Ronde van Overijssel te kunnen houden, heeft niets opgeleverd. Er gaat een dikke streep door de 71ste editie van de wielerklassieker in de provincie. De reden: geen politiebegeleiding door de NAVO-top in Den Haag.
De politiebudget voor 2.700 politieagenten zit dit jaar in ons defensiebudget, zodat wij ook op die 2% kunnen uitkomen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:30 schreef Pino112 het volgende:
https://www.tubantia.nl/r(...)-overijssel~ae663361
[..]
Rutted
Het is ook altijd wel een tof rondje, maar ik vind het wel jammer dat de Alto do Malhao in de tijdrit zit en je nu drie sprintaankomsten hebt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Die startlijst in de Algarve is wel stacked zeg. Vingegaard, Roglic, Almeida, Arensman, Tiberi, Bardet, Alaphilippe, Powless, en dan nog een berg sterke knechten als Kuss en Kelderman.
Waar heeft eigenlijk gestaan dat Visma en UAE niet meer aan de uitlaatgassen zitten?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Gloag gelost omdat ziek of Gloag gelost omdat gebrek aan uitlaatgassen (ik kijk niet)?
Het is verboden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waar heeft eigenlijk gestaan dat Visma en UAE niet meer aan de uitlaatgassen zitten?
In alle kranten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waar heeft eigenlijk gestaan dat Visma en UAE niet meer aan de uitlaatgassen zitten?
Ik zit klaar.quote:Spekenbrink is positief gestemd over de daadkracht van Jakobsen in dit seizoen. “Dit jaar wordt het voor Fabio het jaar van de revanche”, zegt hij stellig. “Tot dusver hebben we met Fabio een heel goede winter gedraaid. Hij is ook niet echt ziek geweest. Met een goede break en vervolgens een gedegen opbouw staan we er nu goed voor. Het gevoel is een stuk beter dan twaalf maanden geleden.”
Ze zijn ook wel wat overstacked qua delegatie in vergelijking met de concurrentie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:14 schreef franklop het volgende:
UAE rijdt in Spanje alles behalve Van Gils aan gort
Juist, ja...quote:“Je hebt toch zoiets als de Big Tech? Google, Amazon, Apple, Meta en Microsoft. Wel, dat bestaat in mijn ogen in het wielrennen ook. De Grote 5 zijn Tadej Pogacar, Jonas Vingegaard, Wout van Aert, Mathieu van der Poel én Tom. Op dat niveau zien we hem.”
Tom > Evenepoel?quote:
Nipt geklopt door Stef Crass vandaag.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tom > Evenepoel?
Een groot 'Wij van WC-eend' gehalte.
Ja, dit kan wel eens heel duur zijnquote:
Gewoon een dikke DQ voor alle renners die verkeerd zaten, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Heb er een hoop over de boarding zien springen, maar een hoop ook niet. Die zullen misschien nooit officieel gefinisht zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |