Als je X vergelijkt met Bluesky....quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort onderzoekjes, het zou natuurlijk ook kunnen dat AfD-fans veel actiever zijn op die platformen.
Maar nee hoor, het moet en zal propaganda zijn en dus is het antwoord censuur. Hoe verrassend
Toch jammer dat die bom alleen z’n dochter raaktequote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:47 schreef Perrin het volgende:
We weten iig op welke kandidaat Poetin en zijn trawanten inzetten. Met AfD hebben ze straks niet alleen de VS maar ook Duitsland onder controle.
[ x ]
Nee, die zitten samen al maanden op of boven de 60%.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 09:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Met de huidige foutmarges bestaat een reële kans dat een SPD-Union-Groenen coalitie het niet haalt.
Niet meerquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die zitten samen al maanden op of boven de 60%.
Er schuift al maanden helemaal niks in de peilingen, zo vlak als een lineaal: https://en.m.wikipedia.or(...)man_federal_electionquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet meerde laatste dagen zijn verschuivingen geweest en zowel SPD en de Groenen zakken in de peilingen.
Huidige peilingen geven ze 55-57%. Binnen de foutmarge die ze onder de 50% kan zetten.
Dan hebben wij een andere definitie van "zo vlak als een lineaal"quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er schuift al maanden helemaal niks in de peilingen, zo vlak als een lineaal: https://en.m.wikipedia.or(...)man_federal_election
De laatste 4 polls:quote:
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 11:12 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag weer 4 nieuwe polls uitgekomen
2 van de 4 geven Union-SPD geen meerderheid
https://www.vpro.nl/buitenhof.htmlquote:Vandaag mogen zo’n 60 miljoen Duitsers naar de stembus om hun stempel te drukken op wat wellicht de spannendste verkiezingen in tijden zijn. En de uitkomst zal niet alleen in Duitsland, maar heel Europa voelbaar zijn. Wat betekent dit voor de toekomst van het land en de veiligheid van Europa? We bespreken de laatste ontwikkelingen met Otto Fricke, Bondsdaglid namens de liberale FDP, Duitslandkenner en journalist Ulrike Nagel en historicus Hubert Smeets.
We moeten zo snel mogelijk naar een Europese defensie-industrie waarbij gezamenlijk wordt geïnvesteerd in defensie. Dat gaat heel veel geld kosten maar het is pure noodzaak voor onze veiligheid in Europa, aldus Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hoe gaan we dat betalen en is het eigenlijk haalbaar in de EU, waar de 27 landen zelden op één lijn zitten? Hoe belangrijk zijn de Duitse verkiezingen in al deze ontwikkelingen?
Dat kan ook nadelig zijn voor de AfD, want zo populair is Amerika daar niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:47 schreef KingRadler het volgende:
Vance & Elon hebben ook veel invloed gehad met hun uitspraken.
vijand van de vijand is vriend-prinzipequote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan ook nadelig zijn voor de AfD, want zo populair is Amerika daar niet.
Beide zijn totaal niet geliefd in Duitsland dus dit kan juist tegen de AfD werken.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:47 schreef KingRadler het volgende:
Vance & Elon hebben ook veel invloed gehad met hun uitspraken.
Bedankt voor de tip, die gaan we denk ik even meepakken.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:14 schreef zakjapannertje het volgende:
Morgenmiddag heeft op NPO1 Buitenhof hun uitzending grotendeels toegewijd aan de Duitse Bondsdagverkiezngen
[..]
https://www.vpro.nl/buitenhof.html
Jij juicht zeker voor de Poetin-appeasers bij Die Linke?quote:Op zondag 23 februari 2025 08:15 schreef Mikeytt het volgende:
https://apnews.com/live/germany-election-updates-parliament
Nog altijd liever dat dan de op Israël en VS geilende AfD.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij juicht zeker voor de Poetin-appeasers bij Die Linke?
Liever geen van beide. Ik denk dat ik maar voor de Union juich dit keer.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nog altijd liever dat dan de op Israël en VS geilende AfD.
Hoe erg pro-Rusland is Die Linke nog? Ze hebben de grootste er gelukkig uitgeknikkerd.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met vertrek van Wagenknecht is het idd wel wat minder geworden geloof ik. Weet niet helemaal hoe de vlag er nu voor hangt daar.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hoe erg pro-Rusland is Die Linke nog? Ze hebben de grootste er gelukkig uitgeknikkerd.
Vanwege gebrek aan een echt linkse partij in Duitsland zie ik Die Linke natuurlijk veel liever dan de AfD, FDP of CDU/CSU...quote:Op zondag 23 februari 2025 08:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
je wilt zeggen dat ze (linke) pro-israël zijn?quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vanwege gebrek aan een echt linkse partij in Duitsland zie ik Die Linke natuurlijk veel liever dan de AfD, FDP of CDU/CSU...
CDU en SPD zijn dusdanig geliberaliseerd en verrechtst dat er weinig over blijft. Verder is Die Linke echt niet meer pro-Russisch... Helaas wel imperialistisch door het supporten van genocide in Gaza
t zal nog steeds wel vrij pacifistisch zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met vertrek van Wagenknecht is het idd wel wat minder geworden geloof ik. Weet niet helemaal hoe de vlag er nu voor hangt daar.
Ligt aan je mening. Waar lokale districten ronduit uitspreken dat ze naast Israël staan, is het landelijk wat grijs.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
je wilt zeggen dat ze (linke) pro-israël zijn?
Maar is het niet een soort van gemeengoed in Duitsland om pro-Israel te zijn? Of in ieder geval om geen kritiek te uiten over Israel? Een collectief schuldgevoel en angst om als anti-semitisch te worden bestempeld.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef Mikeytt het volgende:
Helaas wel imperialistisch door het supporten van genocide in Gaza
Gezien de geschiedenis niet gek toch? Ik ben er blij om, een LHBT vlag of armband in Gaza en ik weet niet wat ze met je doen maar fraai is het niet iigquote:Op zondag 23 februari 2025 09:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ligt aan je mening. Waar lokale districten ronduit uitspreken dat ze naast Israël staan, is het landelijk wat grijs.
Ze zijn gedeeltelijk voorstander van een stop op wapen-export, maar kritiek op Israël wordt verder weggeveegd als antisemitisme. Er zijn ook veel te veel Palestijnse leden uit de partij geschopt vanwege Israël kritiek.
Klopt. Het schuldgevoel leeft sterker dan de opgedane kennis uit de geschiedenis waardoor Duitsland nu de facto opnieuw genocide toelaat.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:27 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Maar is het niet een soort van gemeengoed in Duitsland om pro-Israel te zijn? Of in ieder geval om geen kritiek te uiten over Israel? Een collectief schuldgevoel en angst om als anti-semitisch te worden bestempeld.
Mijn solidariteit is niet transactioneel. Ik sta niet te juichen als het hoofd van 4-jarige Esma wordt afgehakt omdat haar ouders mijn genderidentiteit niet zouden erkennen.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gezien de geschiedenis niet gek toch? Ik ben er blij om, een LHBT vlag of armband in Gaza en ik weet niet wat ze met je doen maar fraai is het niet iig
Ik denk dat de AfD te klein wordt gepeild net zoals de PVV de afgelopen verkiezingen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 11:12 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag weer 4 nieuwe polls uitgekomen
2 van de 4 geven Union-SPD geen meerderheid
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Union heeft coalitie met AfD toch al uitgesloten. Kunnen ze beter er op kunnen stemmen om zeker te zijn dat AfD niet de grootste wordt.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik denk dat de AfD te klein wordt gepeild net zoals de PVV de afgelopen verkiezingen.
Ik verwacht dat de SPD nog wel stemmen krijgt van mensen die liever Union stemmen, maar om een coalitie met AfD te voorkomen op SPD stemmen.
Wellicht kunnen ze daardoor ook nog wat stemmen bij de linke en de grune weghalen.
Jij vind genocide erg? Met Mao als UI?quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vanwege gebrek aan een echt linkse partij in Duitsland zie ik Die Linke natuurlijk veel liever dan de AfD, FDP of CDU/CSU...
CDU en SPD zijn dusdanig geliberaliseerd en verrechtst dat er weinig over blijft. Verder is Die Linke echt niet meer pro-Russisch... Helaas wel imperialistisch door het supporten van genocide in Gaza
Duitsland heeft geen achterlijk First-past-the-Post-stelsel waarbij maar een paar procent van de kiezers daadwerkelijk invloed heeft op de einduitslag.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:09 schreef OmniRocket het volgende:
Benieuwd of de peilers in Duitsland beter kunnen peilen.
Duitsland heeft een heel complex systeem van eerste en tweede stemmen, indirecte en directe mandaten, die recent hervormd is, en dat dit jaar voor het eerst voor de Bundestag geldt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland heeft geen achterlijk First-past-the-Post-stelsel waarbij maar een paar procent van de kiezers daadwerkelijk invloed heeft op de einduitslag.
quote:Wahlbeteiligung in Thüringen und Sachsen-Anhalt bislang deutlich höher
Erste Zahlen zur Wahlbeteiligung: In Thüringen sind die Werte bis mittags fast doppelt so hoch wie 2021, auch andere Bundesländer melden mehr Stimmabgaben. Das Liveblog
Wat een verschrikking. Het maakt het allemaal wel makkelijker om te zien wie Putin steunt.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:15 schreef Viesdik het volgende:
Liefs en groetjes van onze lieve oosterburen!
#jeSuisGermany
onee.. #ichBinEinBerliner
onee... #ikHouVanHolland
Laat maar
[ x ]
Nee, uit de koker van Angela Merkel.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Die aanvallen van de laatste weken komen toch ook allemaal uit de koker van Rusland?
In elk geval de vernieling van honderden Duitse auto's:quote:Op zondag 23 februari 2025 14:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Die aanvallen van de laatste weken komen toch ook allemaal uit de koker van Rusland?
Ik denk eerder uit de koker van de VS.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Beetje oppassen hiermee.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In elk geval de vernieling van honderden Duitse auto's:
NWS / Russen saboteren honderden auto's in Duitsland
Duitse peilingen zijn over het algemeen heel betrouwbaar binnen de foutmarge.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:09 schreef OmniRocket het volgende:
Benieuwd of de peilers in Duitsland beter kunnen peilen.
Nee man, een grote volksvreugde.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat een verschrikking. Het maakt het allemaal wel makkelijker om te zien wie Putin steunt.
Klopt. Dit keer wellicht niet... onverwachte hoge opkomst in het oosten. Zou de AfD beter door kunnen scoren dan de peilingen.quote:Op zondag 23 februari 2025 16:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Duitse peilingen zijn over het algemeen heel betrouwbaar binnen de foutmarge.
Daadwerkelijk onverwacht of hoger dan de vorige keer?quote:Op zondag 23 februari 2025 16:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Dit keer wellicht niet... onverwachte hoge opkomst in het oosten. Zou de AfD beter door kunnen scoren dan de peilingen.
waarom? ze vragen toch de mensen alsnog hun stem opnieuw te doen?quote:Op zondag 23 februari 2025 16:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Dit keer wellicht niet... onverwachte hoge opkomst in het oosten. Zou de AfD beter door kunnen scoren dan de peilingen.
Voor wie ben jij?quote:Op zondag 23 februari 2025 17:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
We gaan inschakelen, bedankt voor de tip!
Voor Duitsland en dus niet voor de walgelijke inmenging van de VS. Ben niet goed genoeg ingelezen voor een overtuiging, maar ik hoop dat Die Linke in elk geval de 5% gaan halen.quote:
Inderdaad. Dat soort vandalen helpt echt niemand.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Snap echt niet dat je zit te hopen op een groot afd. Zonder daarmee de problemen waar Duitsland mee kampt af te doen verder.
Mochten ze regeren hoop ik dat ze betere beleidslieden zullen hebben dan wat wij hebbenquote:Op zondag 23 februari 2025 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Snap echt niet dat je zit te hopen op een groot afd. Zonder daarmee de problemen waar Duitsland mee kampt af te doen verder.
Gelukkig (of niet) ligt die lat niet zo hoog.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Mochten ze regeren hoop ik dat ze betere beleidslieden zullen hebben dan wat wij hebben
Dan gun ik ze wel een Fäber equivalent.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Mochten ze regeren hoop ik dat ze betere beleidslieden zullen hebben dan wat wij hebben
Was laatst nog in hamburg. Komt wel erg dichtbij zo.quote:
ik at laatst nog een hamburg op,quote:Op zondag 23 februari 2025 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was laatst nog in hamburg. Komt wel erg dichtbij zo.
Volgende maand naar Hamburg voor een lekker links Duits bandje.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was laatst nog in hamburg. Komt wel erg dichtbij zo.
Komt misschien ook door het mooie weer, die hoge opkomst.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:29 schreef capricia het volgende:
Hoge opkomst is altijd goed. De democratie leeft.![]()
Ik hoop op een sterke regering. Die niet bang voor Rusland of de VS is. Die de Europese defensie hoog op het lijstje heeft staan. Taurus voor Oekraïne.
Ik werd getrakeerd op een stad die eruit zag als een vesting omdat het AfD er ging speechen, hoef jou niet uit te leggen waarom ze specifiek Hamburg uitgekozen hadden.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgende maand naar Hamburg voor een lekker links Duits bandje.
6 uurquote:Op zondag 23 februari 2025 17:46 schreef Treinhoer het volgende:
Ik heb niets gelezen, ben gewoon heel eerlijk aan het vragen: komt de exit poll om 18.00 of 20.00 ?
Thanks! Zal idd wel een monster winst worden voor CDU. Benieuwd hoe groot de winst gaat zijn voor AfD. Alles boven de 23% is iets dat andere partijen niet meer kunnen ontkennen. Ook al houden ze de Brandmauer in stand, die onderwerpen, zijn na vanavond dan gewoon politiek realiteit. Men kan er niet meer om heen.quote:
18u. 20u is het exit Scholzquote:Op zondag 23 februari 2025 17:46 schreef Treinhoer het volgende:
Ik heb niets gelezen, ben gewoon heel eerlijk aan het vragen: komt de exit poll om 18.00 of 20.00 ?
Meestal stemmen ze in Duitsland tegen de zomer. Dus dat effect zal beperkt zijn in februariquote:Op zondag 23 februari 2025 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Komt misschien ook door het mooie weer, die hoge opkomst.
Idd, Scholz is na vanavond niemand meer. Dat is onvermijdelijk.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
18u. 20u is het exit Scholz
Die bruine figuren vormen de kern. Dus daar is weinig aan te doen.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Die Weidel is best een keurige dame, snap niet dat zij niks doet aan die bruine figuren daar in de partij. Dan zouden ze al een stuk salonfahiger zijn.
Heeft zelfs een relatie met een Sri Lankaanse vrouwquote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Die Weidel is best een keurige dame, snap niet dat zij niks doet aan die bruine figuren daar in de partij. Dan zouden ze al een stuk salonfahiger zijn.
En een werkrelatie met allerlei neonazistische idioten.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heeft zelfs een relatie met een Sri Lankaanse vrouw
Zou Pistorius hem opvolgen?quote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
18u. 20u is het exit Scholz
quote:Op zondag 23 februari 2025 17:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En een werkrelatie met allerlei neonazistische idioten.
En een kind.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heeft zelfs een relatie met een Sri Lankaanse vrouw
Omdat vorige keer tijdens corona was.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Meestal stemmen ze in Duitsland tegen de zomer. Dus dat effect zal beperkt zijn in februari.
Denk eerder dat het door de grote polarisatie komt.
Neutrale mensen bestaan nietquote:Op zondag 23 februari 2025 17:54 schreef superniger het volgende:
Die dame van de NOS is niet neutraal.
Die zouden ook weg moeten.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En een werkrelatie met allerlei neonazistische idioten.
Beetje als dat als in 2008 de republikeinen de presidentsverkiezingen wonnen ze toen al de eerste vrouwelijke vicepresident hadden.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En een kind.
Bijna een wokie die vrouw
Verder ook gewoon een tactiek van dit soort partijen. Als je in Europa kijkt, heeft de lijsttrekker van de radicaal-rechtse partijen opvallend vaak een partner met een immigratieachtergrond (of is zelf immigrant).quote:Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Toch goed hè, dat kapitalisme. Brengt wat ander soort mensen.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
Veel slimme Duitsers geïnterviewd. Zal vast in het westen zijn.
Ja, veel briefstemmen toen. Maar zag ook iets dat het hoger was dan de keer daarvoor.quote:Op zondag 23 februari 2025 17:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat vorige keer tijdens corona was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |