je wilt zeggen dat ze (linke) pro-israël zijn?quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vanwege gebrek aan een echt linkse partij in Duitsland zie ik Die Linke natuurlijk veel liever dan de AfD, FDP of CDU/CSU...
CDU en SPD zijn dusdanig geliberaliseerd en verrechtst dat er weinig over blijft. Verder is Die Linke echt niet meer pro-Russisch... Helaas wel imperialistisch door het supporten van genocide in Gaza
t zal nog steeds wel vrij pacifistisch zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met vertrek van Wagenknecht is het idd wel wat minder geworden geloof ik. Weet niet helemaal hoe de vlag er nu voor hangt daar.
Ligt aan je mening. Waar lokale districten ronduit uitspreken dat ze naast Israël staan, is het landelijk wat grijs.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
je wilt zeggen dat ze (linke) pro-israël zijn?
Maar is het niet een soort van gemeengoed in Duitsland om pro-Israel te zijn? Of in ieder geval om geen kritiek te uiten over Israel? Een collectief schuldgevoel en angst om als anti-semitisch te worden bestempeld.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef Mikeytt het volgende:
Helaas wel imperialistisch door het supporten van genocide in Gaza
Gezien de geschiedenis niet gek toch? Ik ben er blij om, een LHBT vlag of armband in Gaza en ik weet niet wat ze met je doen maar fraai is het niet iigquote:Op zondag 23 februari 2025 09:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ligt aan je mening. Waar lokale districten ronduit uitspreken dat ze naast Israël staan, is het landelijk wat grijs.
Ze zijn gedeeltelijk voorstander van een stop op wapen-export, maar kritiek op Israël wordt verder weggeveegd als antisemitisme. Er zijn ook veel te veel Palestijnse leden uit de partij geschopt vanwege Israël kritiek.
Klopt. Het schuldgevoel leeft sterker dan de opgedane kennis uit de geschiedenis waardoor Duitsland nu de facto opnieuw genocide toelaat.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:27 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Maar is het niet een soort van gemeengoed in Duitsland om pro-Israel te zijn? Of in ieder geval om geen kritiek te uiten over Israel? Een collectief schuldgevoel en angst om als anti-semitisch te worden bestempeld.
Mijn solidariteit is niet transactioneel. Ik sta niet te juichen als het hoofd van 4-jarige Esma wordt afgehakt omdat haar ouders mijn genderidentiteit niet zouden erkennen.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gezien de geschiedenis niet gek toch? Ik ben er blij om, een LHBT vlag of armband in Gaza en ik weet niet wat ze met je doen maar fraai is het niet iig
Ik denk dat de AfD te klein wordt gepeild net zoals de PVV de afgelopen verkiezingen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 11:12 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag weer 4 nieuwe polls uitgekomen
2 van de 4 geven Union-SPD geen meerderheid
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Union heeft coalitie met AfD toch al uitgesloten. Kunnen ze beter er op kunnen stemmen om zeker te zijn dat AfD niet de grootste wordt.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik denk dat de AfD te klein wordt gepeild net zoals de PVV de afgelopen verkiezingen.
Ik verwacht dat de SPD nog wel stemmen krijgt van mensen die liever Union stemmen, maar om een coalitie met AfD te voorkomen op SPD stemmen.
Wellicht kunnen ze daardoor ook nog wat stemmen bij de linke en de grune weghalen.
Jij vind genocide erg? Met Mao als UI?quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vanwege gebrek aan een echt linkse partij in Duitsland zie ik Die Linke natuurlijk veel liever dan de AfD, FDP of CDU/CSU...
CDU en SPD zijn dusdanig geliberaliseerd en verrechtst dat er weinig over blijft. Verder is Die Linke echt niet meer pro-Russisch... Helaas wel imperialistisch door het supporten van genocide in Gaza
Duitsland heeft geen achterlijk First-past-the-Post-stelsel waarbij maar een paar procent van de kiezers daadwerkelijk invloed heeft op de einduitslag.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:09 schreef OmniRocket het volgende:
Benieuwd of de peilers in Duitsland beter kunnen peilen.
Duitsland heeft een heel complex systeem van eerste en tweede stemmen, indirecte en directe mandaten, die recent hervormd is, en dat dit jaar voor het eerst voor de Bundestag geldt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:32 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland heeft geen achterlijk First-past-the-Post-stelsel waarbij maar een paar procent van de kiezers daadwerkelijk invloed heeft op de einduitslag.
quote:Wahlbeteiligung in Thüringen und Sachsen-Anhalt bislang deutlich höher
Erste Zahlen zur Wahlbeteiligung: In Thüringen sind die Werte bis mittags fast doppelt so hoch wie 2021, auch andere Bundesländer melden mehr Stimmabgaben. Das Liveblog
Wat een verschrikking. Het maakt het allemaal wel makkelijker om te zien wie Putin steunt.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:15 schreef Viesdik het volgende:
Liefs en groetjes van onze lieve oosterburen!
#jeSuisGermany
onee.. #ichBinEinBerliner
onee... #ikHouVanHolland
Laat maar
[ x ]
Nee, uit de koker van Angela Merkel.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Die aanvallen van de laatste weken komen toch ook allemaal uit de koker van Rusland?
In elk geval de vernieling van honderden Duitse auto's:quote:Op zondag 23 februari 2025 14:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Die aanvallen van de laatste weken komen toch ook allemaal uit de koker van Rusland?
Ik denk eerder uit de koker van de VS.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Beetje oppassen hiermee.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In elk geval de vernieling van honderden Duitse auto's:
NWS / Russen saboteren honderden auto's in Duitsland
Duitse peilingen zijn over het algemeen heel betrouwbaar binnen de foutmarge.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:09 schreef OmniRocket het volgende:
Benieuwd of de peilers in Duitsland beter kunnen peilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |