Waar baseer je het op dat smokkelaars het ook maar enigszins interesseert in wat voor land hun 'klanten' terechtkomen?quote:Op maandag 10 februari 2025 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Die beleidsanalyse is maar één van de onderdelen en wat mij betreft het minst belangrijke. Sowieso is het duidelijk dat strengere maatregelen weldegelijk de instroom beperken, omdat smokkelnetwerken dan naar andere landen in Europa gaan kijken.
Heb ik al gedaan. De beroepsmogelijkheden moeten beperkt worden, dat staat ook in het regeerakkoord. Dat deze maatregelen in eerste instantie voor meer rechtszaken zullen zorgen is daar alleen maar meer onderbouwing voor.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tekenend dat je niet op de rest ingaat.
Nee, hoor. VVD & BBB zijn vóór het gewoon indienen vd wetsvoorstellenquote:Op maandag 10 februari 2025 14:57 schreef Fretwork het volgende:
Is het weer iedereen tegen Geertje? Arm schaap!
Omdat hun klanten daarvoor betalen. Syriërs worden/werden grotendeels naar Nederland gestuurd omdat het inwillingspercentage zo hoog is/was, met dit nieuwe systeem zal dat drastisch dalen en zullen de Syriërs ergens anders naar toe gestuurd worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar baseer je het op dat smokkelaars het ook maar enigszins interesseert in wat voor land hun 'klanten' terechtkomen?
Ga je nu serieus doen alsof het een vrije markt is waarbij Syriërs op een soort Independer de beste smokkelaar kunnen uitzoeken die ze helemaal naar hun favoriete bestemming brengt?quote:Op maandag 10 februari 2025 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat hun klanten daarvoor betalen. Syriërs worden/werden grotendeels naar Nederland gestuurd omdat het inwillingspercentage zo hoog is/was, met dit nieuwe systeem zal dat drastisch dalen en zullen de Syriërs ergens anders naar toe gestuurd worden.
En welke beroepsmogelijkheden worden met deze nieuwe wet dan ingeperkt? Ik heb net aangegeven dat de Raad van State juist concludeert dat de beroepsmogelijkheden worden uitgebreid.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. De beroepsmogelijkheden moeten beperkt worden, dat staat ook in het regeerakkoord. Dat deze maatregelen in eerste instantie voor meer rechtszaken zullen zorgen is daar alleen maar meer onderbouwing voor.
Nee, maar dat je problemen hebt met lezen was al duidelijkquote:Op maandag 10 februari 2025 15:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ga je nu serieus doen alsof het een vrije markt is waarbij Syriërs op een soort Independer de beste smokkelaar kunnen uitzoeken die ze helemaal naar hun favoriete bestemming brengt?
Deze nieuwe wet gaat daar niet expliciet over, maar er worden wel een aantal dingen gedaan zoals directe afwijzing bij niet op komen dagen bij asielgehoor en dat soort dingen. Het is natuurlijk niet zo dat deze wet het laatste woord over asiel is, dit soort dingen wilde men eerst via die noodwet doen (dom idee).quote:Op maandag 10 februari 2025 15:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
En welke beroepsmogelijkheden worden met deze nieuwe wet dan ingeperkt?
Wat een vermoeiende man. Het ligt niet aan de NSC dat Geertje en zijn kampbewaakster van die lamme prutsers zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 15:41 schreef Tijn het volgende:
Goeie vibes in Den Haag weer, lees ik
[ afbeelding ]
Vuurquote:Op maandag 10 februari 2025 15:41 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Prima Geert, gaan we gewoon weer naar de stembusquote:Op maandag 10 februari 2025 15:41 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Hou me tegen, hou me tegen!quote:Op maandag 10 februari 2025 15:41 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Kunnen we Wilders niet gewoon weer in de oppositie stoppen? Kan hij blijven twitteren, kan de rest hem weer negeren ipv doen alsof ze er wat mee moeten.quote:Op maandag 10 februari 2025 15:48 schreef PippenScottie het volgende:
Ik vind die permanente campagnemodus van deze amateurcoalitie maar vermoeiend
Ik had afpersing van NSC voor 10 euroquote:Op maandag 10 februari 2025 15:41 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Z’n trekpop Faber moet gewoon beter werk leveren dan deze averechtse troepquote:Op maandag 10 februari 2025 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
Snap Wilders wel.
VVD durft niet dwars te liggen, want dan krijgt zij de zwarte piet toegespeeld in het geval van een kabinetsval. NSC is makkelijk slachtoffer, want als er nu verkiezingen worden gehouden zit Omtzigt straks in z'n uppie in de Tweede Kamer.
Kortom, Wilders heeft alle reden om de hakken in het zand te zetten.
En NSC tekent linksom of rechtsom toch wel haar doodvonnis als dat niet al is gebeurd. NSC heeft er ook weinig aan om dwars te gaan liggen. Al is dat voor Pieter dan ook weer geen reden om het niet te doen.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
Snap Wilders wel.
VVD durft niet dwars te liggen, want dan krijgt zij de zwarte piet toegespeeld in het geval van een kabinetsval. NSC is makkelijk slachtoffer, want als er nu verkiezingen worden gehouden zit Omtzigt straks in z'n uppie in de Tweede Kamer.
Hij heeft alle redenen zn volksvertegenwoordigers en ministers goed hun werk te laten doen.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
Snap Wilders wel.
Maar VVD moet gewoon duidelijk zeggen: "we hadden een verlaging van de instroom afgesproken, Faber levert geen enkele verlaging. Dus aan het werk, ga eens wat doen, of ga naar huis en laat een competent iemand het doen".quote:Op maandag 10 februari 2025 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
Snap Wilders wel.
Ja ik wilde hem net plaatsen hierquote:Op maandag 10 februari 2025 15:41 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij heeft alle redenen zn volksvertegenwoordigers en ministers goed hun werk te laten doen.
We moeten ophouden met politiek behandelen als Feyenoord-Ajax, Expeditie Robinson of een familieruzie van de Hazesjes.
Goed punt. Ze hebben dat frame de afgelopen maanden ook voorverward.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar VVD moet gewoon duidelijk zeggen: "we hadden een verlaging van de instroom afgesproken, Faber levert geen enkele verlaging. Dus aan het werk, ga eens wat doen, of ga naar huis en laat een competent iemand het doen".
Dan hebben ze ook vast voorgesorteerd op "de PVV levert niet, laat ons het maar doen".
Maar de VVD heeft al gezegd dat ze akkoord zijn, dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar VVD moet gewoon duidelijk zeggen: "we hadden een verlaging van de instroom afgesproken, Faber levert geen enkele verlaging. Dus aan het werk, ga eens wat doen, of ga naar huis en laat een competent iemand het doen".
Dan hebben ze ook vast voorgesorteerd op "de PVV levert niet, laat ons het maar doen".
Klopt, maar ik vind dat dus een domme beslissing. Electoraal, omdat je de kans mist om de PVV weg te zetten als de prutsers die ze zijn, maar ook qua wetgeving. Want nu gaan ze wetgeving invoeren die niets gaat doen, behalve de rechtspraak frustreren. Wat over 2 of 3 jaar weer extra geld en reperatiewetgeving gaat kosten.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar de VVD heeft al gezegd dat ze akkoord zijn, dus dat gaat niet gebeuren.
Ik zie parallellen met de VS. Iets doen omdat symboolpolitiek.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind dat dus een domme beslissing. Electoraal, omdat je de kans mist om de PVV weg te zetten als de prutsers die ze zijn, maar ook qua wetgeving. Want nu gaan ze wetgeving invoeren die niets gaat doen, behalve de rechtspraak frustreren. Wat over 2 of 3 jaar weer extra geld en reperatiewetgeving gaat kosten.
Dat idee heb ik eigenlijk nog meer bij de meningloze NPC's die voor Wilders in de kamer en het kabinet zitten.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:56 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik geloof er niet meer zo in dat dit kabinet gaat vallen
NSC die zitten er op dit moment alleen om hun zakken te vullen
die gaan hun baantje niet opgeven van 2 ton per jaar
dat is mij bij die vorige crisis al duidelijk geworden
Nou ja, die ministeriële commissie zou ook voor het krokusreces (is dat al eind deze week?) met een update komen toch?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, gelukkig maar. We kunnen weer een week of twee de nieuwsuitzendingen vullen met gebakkelei over asielzoekers zodat we ons in die tijd tenminste niet laten afleiden door de echte problemen.
Geert Wilders heeft opnieuw precies wat ie wil en alle andere partijen blijven hem voeden. Ongelofelijk vermoeiend.
Jij hebt een hekel aan effectieve wetgeving en aan een functionerende rechtspraak?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help me even, wat moest die ministriële commissie ook al weer doen?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou ja, die ministeriële commissie zou ook voor het krokusreces (is dat al eind deze week?) met een update komen toch?
Komt op voor de kiezerquote:Op maandag 10 februari 2025 17:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan effectieve wetgeving en aan een functionerende rechtspraak?
Door broddelwerk te leveren?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Komt op voor de kiezerZo kennen we Geert.
Even in een paar weken de stikstofcrisis oplossen zonder BBB boos te maken. Praktisch niks dus.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Help me even, wat moest die ministriële commissie ook al weer doen?
Oh ja, dat was het. Ja, dat komt vast goed.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Even in een paar weken de stikstofcrisis oplossen zonder BBB boos te maken. Praktisch niks dus.
De kiezer wil slechte wetgeving die niet doet wat het beoogd, niks doet aan de instroom, maar wel de boel een stuk duurder maakt en de rechtspraak vast laat lopen?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Komt op voor de kiezerZo kennen we Geert.
En vooral ook: asielzoekers die langer dan nodig blijven rondhangen in Nederland.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
misschien heb je wel gelijk dat dit hun diepste wens is: ineffectieve, dure wetgeving, voor hogere belastingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |