abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216618039
Niet mijn OP

De laatste tijd is er discussie over een eventuele fusie tussen de PvdA en Groenlinks. Nou willen beide partijen er nog niet aan maar zoiets kost tijd. In het verleden zijn er ook vaak genoeg partijen gefuseerd.
https://www.volkskrant.nl(...)-van-komen~bb7b9802/

Persoonlijk denk ik dat het een slim idee is. Qua standpunten zijn de partijen nauwelijks verschillend nog van elkaar. Ook zijn ze qua grootte onderhand wel aan elkaar gewaagd. En het zou de versplintering al weer wat terugdringen. Bovendien is men samen machtiger. Niet alleen in aantal zetels maar ook in het netwerk in de samenleving dat ze hebben. Het beste kan het beginnen met gezamenlijke lijsten. En in een later stadium een fusie van de organisatie.

Al zijn er ook een paar moeilijke punten. Groenlinksers blijven toch graag maagdelijk in de oppositie waar PvdA'ers als het even kan de regering in willen. Dus de idealisten en realisten kunnen botsen. Ook zijn beide partijen lid van een verschillende Eurofractie. Dus daar zal waarschijnlijk Groenlinks aan het kortste end trekken. Met als risico dat een nieuwe "Groene" partij ontstaat.

Wat denken jullie. Gaat dit er binnen nu en een paar jaar van komen?
pi_216618054
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch gek dat de PvdA al zo oud is dan. Al stemt van oudsher daar eerder de 'intellectuele grachtengordelmens' dan de 'laagopgeleide arbeider' op. De laagopgeleide arbeiders die we over hebben in Nederland hebben hier trouwens helemaal geen stemrecht, die stemmen in Bulgarije oid.
In een post van enkele tientallen woorden "oudsher" linken aan de arbeidsmigranten van nu. Jij denkt zeker dat de wereld is pas gaan draaien sinds jij op fok ben gaan posten.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  maandag 10 februari 2025 @ 11:43:49 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216618361
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:25 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
De laagopgeleide arbeider en de intellectuele grachtengordelmens hebben niks gemeen. Het zijn tegengestelde werelden. Daar kan je geen één partij van maken.
Laat dat nou precies zijn wat de PvdA tot 2017 was.

Een beetje geschiedenisles is wel nuttig.
pi_216618595
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
In een post van enkele tientallen woorden "oudsher" linken aan de arbeidsmigranten van nu. Jij denkt zeker dat de wereld is pas gaan draaien sinds jij op fok ben gaan posten.
Het zijn 2 losse zinnen. Vroeger was de PvdA al dé partij voor de grachtengordel. En tegenwoordig zijn er geen laagopgeleide arbeiders met Nederlands stemrecht meer over. 2 losse feiten, niet gelinkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216618821
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zijn 2 losse zinnen. Vroeger was de PvdA al dé partij voor de grachtengordel. En tegenwoordig zijn er geen laagopgeleide arbeiders met Nederlands stemrecht meer over. 2 losse feiten, niet gelinkt.
De moderne arbeider bestaat gewoon, alleen werken ze in de dienstverlening. De taxibranche, horeca en buschaffeur/conducteur
pi_216618905
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zijn 2 losse zinnen. Vroeger was de PvdA al dé partij voor de grachtengordel.
Zoveel geschiedsvervalsing kom je niet vaak tegen.
quote:
En tegenwoordig zijn er geen laagopgeleide arbeiders met Nederlands stemrecht meer over.
In de wereld van linkse deugers misschien niet maar als je uit je bubbel komt en om je heen kijk is de werkelijkheid anders.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216618946
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Je bedoelt bij die mensen die doen alsof de huidige GL achterban vroeger niet gewoon grotendeels PvdA stemden? Ja, klopt. Lijkt dat die geen 5 jaar achteruit kunnen kijken.

En dan doe ik nog alsof er een 'huidige GL achterban' is, in feite is het al sinds de oprichting van die partij dat GL en PvdA enorm communicerende vaten zijn, waarbij de kiezers de ene keer de ene en de volgende keer de andere stemmen.

Mensen die doen alsof de huidige PVV kiezer de vroegere achterban van de PvdA is, die hebben er echt helemaal niets van begrepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216619284
Als ik naar de typische arbeiders/volkswijken en buurten kijk in Nijmegen, dan zie ik dat daar tegenwoordig vooral PVV gestemd wordt.
Maar voordat de PVV bestond, waren die wijken en buurten toch echt PvdA bolwerken, dus er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

Voor wat Nijmegen betreft iig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216619292
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt bij die mensen die doen alsof de huidige GL achterban vroeger niet gewoon grotendeels PvdA stemden? Ja, klopt. Lijkt dat die geen 5 jaar achteruit kunnen kijken.

En dan doe ik nog alsof er een 'huidige GL achterban' is, in feite is het al sinds de oprichting van die partij dat GL en PvdA enorm communicerende vaten zijn, waarbij de kiezers de ene keer de ene en de volgende keer de andere stemmen.
Ook weer zelf bedachte geschiedenis.
GL heeft meestal tussen de 5 en 10 zetels gehaald terwijl in diezelfde periode de PVDA varieerde tussen 9 en 49 zetels.
Slechts in 2017 haalde GL er 4 meer maar op dat moment leverde de PVDA er 29 in.

Jaja, "enorm"communicerende vaten.
pi_216619324
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
In de wereld van linkse deugers misschien niet maar als je uit je bubbel komt en om je heen kijk is de werkelijkheid anders.
Wat is een deuger eigenlijk en waarom zou deugen erg zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216619432
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:53 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ook weer zelf bedachte geschiedenis.
GL heeft meestal tussen de 5 en 10 zetels gehaald terwijl in diezelfde periode de PVDA varieerde tussen 9 en 49 zetels.
Slechts in 2017 haalde GL er 4 meer maar op dat moment leverde de PVDA er 29 in.

Jaja, "enorm"communicerende vaten.
Je begrijpt het begrip communicerende vaten niet?

Maar goed, met zulke mensen die een verzonnen begrip op de oude PvdA plakken (alleen arbeiders, geen klimaatmaatregelen) valt toch niet echt te discussiëren. PvdA was simpelweg altijd al een brede partij met daarbij heel veel 'grachtengordel' mensen, de huidige GL stemmer. En PvdA was simpelweg de eerste partij in Nederland die zich enorm druk maakte over klimaat en milieu en met verregaandere maatregelen kwam dan GL nu. Als je die beide feiten gaat ontkennen, houdt het op.
pi_216619806
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je begrijpt het begrip communicerende vaten niet?
Ik denk dat je hetzelf niet goed begrijpt, en hou ajb met die debiliserende benadering van mensen die een andere mening hebben dan jezelf.
quote:
Maar goed, met zulke mensen die een verzonnen begrip op de oude PvdA plakken (alleen arbeiders, geen klimaatmaatregelen) valt toch niet echt te discussiëren. PvdA was simpelweg altijd al een brede partij met daarbij heel veel 'grachtengordel' mensen, de huidige GL stemmer.
Dan zal het wel toeval zijn dat de partij van ruim 50 naar minder dan 10 zetels terug gevallen is vanaf het moment dat de grachtengordel de boventoon ging voeren.
quote:
En PvdA was simpelweg de eerste partij in Nederland die zich enorm druk maakte over klimaat en milieu en met verregaandere maatregelen kwam dan GL nu. Als je die beide feiten gaat ontkennen, houdt het op.
Gezwets tot en met.
PPR, EVP en zelfs PSP waren de PVDA ruimschoots voor op het gebied van milieu.
pi_216619855
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik denk dat je hetzelf niet goed begrijpt, en hou ajb met die debiliserende benadering van mensen die een andere mening hebben dan jezelf.
[..]
Dat advies was neem ik aan aan jezelf:

quote:
quote:
Maar goed, jij weigert je in te lezen in de geschiedenis van de PvdA, dan houdt een gesprek over die geschiedenis gewoon op.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:30:48 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216619901
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In de politieke correctheid van xde PVV dien je een totaalhufter te zijn.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:00:52 #15
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216620321
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een deuger zijn is heel erg want het verwijst naar de arrogante linksmens die zijn waanideeën wil opleggen aan het weldenkende deel der natie, de rechtsmensen.
Science matters
pi_216620371
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:00 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Een deuger zijn is heel erg want het verwijst naar de arrogante linksmens die zijn waanideeën wil opleggen aan het weldenkende deel der natie, de rechtsmensen.
Dat zegt helemaal niks over "deugen". Je zou het net zo goed over stekkerblokken kunnen hebben.
Hier staat precies hetzelfde:
quote:
Een stekkerblok zijn is heel erg want het verwijst naar de arrogante linksmens die zijn waanideeën wil opleggen aan het weldenkende deel der natie, de rechtsmensen.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:15:16 #17
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216620459
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat zegt helemaal niks over "deugen". Je zou het net zo goed over stekkerblokken kunnen hebben.
Hier staat precies hetzelfde:
[..]

Je bent duidelijk in de war. Stekkerblokken hebben niks te maken met normatief taalgebruik. Een stekkerblok heeft geen (vermeend) moreel juiste houding, het is gewoon een stekkerblok. Dit in tegenstelling tot een links georiënteerd persoon die niet gewoon een mening heeft maar zijn ethische normen oplegt aan anderen omdat hij meent de wijsheid in pacht te hebben.

Kortom, een deuger is zeer irritant en een stekkerblok niet.
Science matters
pi_216620528
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:15 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Je bent duidelijk in de war. Stekkerblokken hebben niks te maken met normatief taalgebruik. Een stekkerblok heeft geen (vermeend) moreel juiste houding, het is gewoon een stekkerblok. Dit in tegenstelling tot een links georiënteerd persoon die niet gewoon een mening heeft maar zijn ethische normen oplegt aan anderen omdat hij meent de wijsheid in pacht te hebben.

Kortom, een deuger is zeer irritant en een stekkerblok niet.
Dat lijkt me projectie. Jij, als zogenaamd weldenkende rechtse, hebt me immers nog steeds niet kunnen vertellen waarom een deuger deugt en wat daar niet goed aan zou zijn.
  maandag 10 februari 2025 @ 14:39:54 #19
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216620685
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat lijkt me projectie. Jij, als zogenaamd weldenkende rechtse, hebt me immers nog steeds niet kunnen vertellen waarom een deuger deugt en wat daar niet goed aan zou zijn.
Een deuger deugt niet omdat deze politiek correcte of moreel verheven standpunten inneemt en deze standpunten uitdraagt voor eigen morele superioriteit, zonder daadwerkelijk bij te dragen aan oplossingen. Ze zijn moralistisch zonder pragmatisme en zijn intolerant tegenover andersdenkenden. Ze zijn ook behept met een elite-mentaliteit en hun morele hypocrisie is lachwekkend. Zie al die GroenLinksers die de hele wereld overvliegen om hun boodschap te verkondigen.

Deugers zijn dus waardeloze mensen voor het daadwerkelijk oplossen van problemen. Ze roepen alleen maar verzet en irritatie op. Ze zijn echt verschrikkelijk.
Science matters
  maandag 10 februari 2025 @ 14:43:07 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216620725
Je bent als weldenkende rechtsmens maar druk met een partij waar je toch niet op stemt.
pi_216620812
Dus, als ik het goed begrijp zijn Wilders en zijn kampbewaakster eigenlijk dus deugers?

[ Bericht 4% gewijzigd door xpompompomx op 10-02-2025 15:37:42 ]
pi_216621341
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:43 schreef Hexagon het volgende:
Je bent als weldenkende rechtsmens maar druk met een partij waar je toch niet op stemt.
Leedvermaak
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 15:35:47 #23
375570 crew  Cyan9
pi_216621417
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:39 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Een deuger deugt niet omdat deze politiek correcte of moreel verheven standpunten inneemt en deze standpunten uitdraagt voor eigen morele superioriteit, zonder daadwerkelijk bij te dragen aan oplossingen. Ze zijn moralistisch zonder pragmatisme en zijn intolerant tegenover andersdenkenden. Ze zijn ook behept met een elite-mentaliteit en hun morele hypocrisie is lachwekkend. Zie al die GroenLinksers die de hele wereld overvliegen om hun boodschap te verkondigen.

Deugers zijn dus waardeloze mensen voor het daadwerkelijk oplossen van problemen. Ze roepen alleen maar verzet en irritatie op. Ze zijn echt verschrikkelijk.
Lucht het op nu dit uit je systeem is, oude VVD stemmert?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 10 februari 2025 @ 15:38:22 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216621448
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Leedvermaak
Wie PvdA leedvermaak van hoger niveau wil raad ik aan dit boek te lezen

Klassieker in politiek ramptoerisme
pi_216621614
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wie PvdA leedvermaak van hoger niveau wil raad ik aan dit boek te lezen

[ afbeelding ]

Klassieker in politiek ramptoerisme
Werk jij bij de Raad van State?
  maandag 10 februari 2025 @ 15:52:49 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216621622
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Werk jij bij de Raad van State?
Nee, wat hebben die ermee te maken?
pi_216621654
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, wat hebben die ermee te maken?
Omdat je het aanraad.

doet de RvS ook.

Leg ik lekker naast me neer
  maandag 10 februari 2025 @ 15:57:08 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216621683
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Omdat je het aanraad.

doet de RvS ook.

Leg ik lekker naast me neer
Tja op webfora geven mensen elkaar ook tips. Het is simpelweg een heel leuk boek voor degene die kan genieten van PvdA-leed.
pi_216621698
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja op webfora geven mensen elkaar ook tips. Het is simpelweg een heel leuk boek voor degene die kan genieten van PvdA-leed.
Ach genoeg te vinden op youtube met onze Timmerfrans
  maandag 10 februari 2025 @ 20:03:46 #30
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216625243
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Lucht het op nu dit uit je systeem is, oude VVD stemmert?
Ja, dank je. ;)
Science matters
  maandag 10 februari 2025 @ 20:19:12 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216625550
quote:
Zonder GL denkt de PvdA geen vuist te kunnen maken in de politiek.
Het elitaire groene activisme dat GL de sociaaldemocraten heeft opgelegd snijdt evenwel de pas af naar de kiezer in het midden.
Die is voor het adresseren van alledaagse zorgen over de portemonnee, veiligheid en migratie tot rechts veroordeeld.

Scherpere migratiekoers
Een scherpere migratiekoers wordt door PvdA/GL bijvoorbeeld alleen met de mond beleden.
Het stemgedrag rond migratie-onderwerpen oogt niet veranderd, terwijl het in Palestina-sjaal getooide GL-kader de kleinste koerswijziging rond migratie al afwijst en krijst:
’Niet in mijn naam’.
Het leidt af van het ontwikkelen van een aansprekend verhaal voor Nederland en zorgt er voor dat de partijleider geketend is in eigen huis.
Timmermans kan geen kant op, behalve hel en verdoemenis preken over de rechtse coalitie.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 20:24:32 #32
375570 crew  Cyan9
pi_216625626
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Anders geef je ook even de bron van deze outtake, is vast zeer neutraal.
pi_216625703
quote:
82s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Anders geef je ook even de bron van deze outtake, is vast zeer neutraal.
Telegraaf columnist Wouter de Winther. https://www.telegraaf.nl/(...)achten-zelfde-ketens
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 20:30:38 #34
375570 crew  Cyan9
pi_216625727
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Telegraaf columnist Wouter de Winther. https://www.telegraaf.nl/(...)achten-zelfde-ketens
Ah ja, dat lag wel in de lijn der verwachting. Kunnen we dus terzijde schuiven.
pi_216626066
Al die ver-rechtse figuren die nog geen PvdA zouden stemmen als de enige andere keus de NSB was, waarom denken die allemaal het beter te weten dan de PvdA leden?
  dinsdag 11 februari 2025 @ 05:28:44 #36
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216629349
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:30 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ah ja, dat lag wel in de lijn der verwachting. Kunnen we dus terzijde schuiven.
Waarom? De grote Denker de Winther heeft weer een punt.

quote:
Goed opgemerkt, want het gaat bij PvdA/GL nog steeds niet over een geloofwaardig en overtuigend inhoudelijk verhaal als alternatief voor de rechtse coalitie, maar om een nieuw etiket voor het zogenaamde linkse verbond.

en

Een scherpere migratiekoers wordt door PvdA/GL bijvoorbeeld alleen met de mond beleden. Het stemgedrag rond migratie-onderwerpen oogt niet veranderd, terwijl het in Palestina-sjaal getooide GL-kader de kleinste koerswijziging rond migratie al afwijst en krijst: 'Niet in mijn naam'.
Science matters
  dinsdag 11 februari 2025 @ 05:35:42 #37
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216629362
Nee, links heeft de strijd al lang verloren. Het zijn daar de ideologen, irrationelen, activisten, extremisten en antisemieten die het hardst gillen en dus de koers bepalen. Een koers die het overgrote deel van het Nederlandse electoraat niet zit zitten.

Ik heb 1000x liever Wilders aan de macht dan Klaver met zijn oneindig gel@l. Aan Wilders erger ik mij, Klaver ist zum kotzen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bassie48 op 11-02-2025 06:18:30 ]
Science matters
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 12:04:37 #38
375570 crew  Cyan9
pi_216631977
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 05:28 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Waarom? De grote Denker de Winther heeft weer een punt.
[..]

Dat is wederom jouw mening, niet een feit. :s)

Ik zie hem vooral overdrijven, van dingen een karikatuur maken, en het opdringen van rechtse ideeën aan een linkse partij. Wat natuurlijk een beetje raar is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 05:35 schreef Bassie48 het volgende:
Nee, links heeft de strijd al lang verloren. Het zijn daar de ideologen, irrationelen, activisten, extremisten en antisemieten die het hardst gillen en dus de koers bepalen. Een koers die het overgrote deel van het Nederlandse electoraat niet zit zitten.

Ik heb 1000x liever Wilders aan de macht dan Klaver met zijn oneindig gel@l. Aan Wilders erger ik mij, Klaver ist zum kotzen.
Waar maak je je dan zo druk om? :D
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:59:59 #39
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216632564
Het oud PVDA moet terug en alle mensen die ideologie volgen eruit trappen.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 13:05:44 #40
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216632634
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:04 schreef Cyan9 het volgende:

[[..]
Waar maak je je dan zo druk om? :D
Mwah. ik houd er van om zaken scherp neer te zetten.
Science matters
  dinsdag 11 februari 2025 @ 13:08:08 #41
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216632656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:59 schreef KingRadler het volgende:
Ideologie moet met wortel en tak worden uitgeroeid. Alleen pragmatisme en rationeel denken kunnen ons redden van de ondergang.
Science matters
pi_216633612
quote:
Je bedoelt zeg maar ideologische veren afschudden?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216633776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 13:08 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ideologie moet met wortel en tak worden uitgeroeid. Alleen pragmatisme en rationeel denken kunnen ons redden van de ondergang.
Weg met het neoliberalisme bedoel je dus?
pi_216633861
quote:

[..]
Geen spoortje van zelfbesef in deze post te ontwaren.
pi_216634534
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 05:35 schreef Bassie48 het volgende:

Is het niet omdat Klaver een dubbele nationaliteit heeft?
pi_216634682
quote:

[..]
Objectivisme dus?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  dinsdag 11 februari 2025 @ 16:51:20 #47
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216635540
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 15:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Objectivisme dus?
De werkelijkheid is inderdaad zoals zij is. Objectivisme is een vereenvoudigde maar bruikbare weergave van de realiteit. Ideologie daarentegen is een hersenspinsel over de realiteit zoals die zou moeten zijn (normatief). Het ontaardt in een selectieve, dogmatische vereenvoudiging van complexe realiteiten. Je hebt er gewoon geen bal aan.
Science matters
  dinsdag 11 februari 2025 @ 17:46:23 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216636217
https://youtube.com/shorts/UGG9RFaMD6s?si=8Xnfl6s-1vRtx1bw

De Pvda bestaat niet meer.

quote:
De Pvda gaat echt niet opde snelweg zitten , nooit

quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:52 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik naar de typische arbeiders/volkswijken en buurten kijk in Nijmegen, dan zie ik dat daar tegenwoordig vooral PVV gestemd wordt.
Maar voordat de PVV bestond, waren die wijken en buurten toch echt PvdA bolwerken, dus er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

Voor wat Nijmegen betreft iig.
inderdaad , de arbeider en zijn sociaal democratie moet blijven , het koekoek gedrag van Groen Links is storend

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 11-02-2025 17:52:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 februari 2025 @ 11:37:41 #49
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216646960
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Geen spoortje van zelfbesef in deze post te ontwaren.
Science matters
  woensdag 12 februari 2025 @ 11:42:53 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216647025
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:37 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Doet me denken aan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties