Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende: Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Uhh, nee hoor..quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, nee hoor..
Hoe kom je daarbij?
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
Ok.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was de soft power via USAID niet alleen bedoelt voor het buitenland maar ook voor het binnenland. Je eigen bevolking ondermijnen met overheidsgeld en dan net doen alsof het allemaal onafhankelijk is.
Het is maar goed dat DOGE bestaat anders waren dit soort zaken nooit aan het licht gekomen.
Ik begin de tegenstand van de democraten steeds beter te begrijpen, van het sponsoren van lgbti propaganda in het buitenland tot het ondermijnen van politieke bewegingen in eigen land, dit is echt een grof schandaal.
Het is in ieder geval niet: een man die even aan de andere kant van de wereld gaat beslissen dat je daar allemaal weg moet zodat hij daar een vakantieparadijs van kan maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Die user geeft er geen reet om of iets klopt of niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:37 schreef kipknots het volgende:
[..]
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.
Beetje kritisch zijn op je bronnen kan geen kwaad.
Gazanen hebben elk recht verspeelt op invloed.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?
Dat maken ze zelf wel uit.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gazanen hebben elk recht verspeelt op invloed.
Hun lot wordt nu bepaald door anderen.
Juist niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
Wanneer liet "links" dat dan eerder gebeuren?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Wow...quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow...![]()
Maar fijn dat je niet verbergt wat je écht denkt.. Kun je het later ook niet meer pntkennen. Met je:
[..]![]()
Verder voel je je wel lekker?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Ook op de FP wordt er van alles bij gehaald. Net nog iemand die het fijn vond dat Musk de 'federale corruptie' aan het schoonvegen was. Vervolgens geen reet snappen van waarom onbevoegde mensen op persoonlijke titel laten snijden in afspraken die door de daarvoor bestemde wegens zijn goedgekeurd juist de corruptie is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
Oja, 'elk' recht?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.
Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en tegen elkaar afweegt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:
[..]
Zelfs mensenrechten waarschijnlijk. Als je etnische zuivering al goedkeurt zijn grootschalige schendingen van mensenrechten nooit ver weg.quote:
Ja leuk. Maar weet je al waar "links" weer een genocide heeft laten gebeuren?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!
[..]
Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en met elkaar afweegt.
Ik "blur" helemaal niks. Ik quote gewoon je eigen posts. Zeer recent én vrijwel direct achter elkaar gepost.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!
[..]
Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en met elkaar afweegt.
Niet doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik "blur" helemaal niks. Ik quote gewoon je eigen posts.
Jarenlang dehumaniseren van bepaalde mensen werkt anno 2025 dus nog steeds. Wilders was goed op weg met Marokkanen, maar liep tegen een plafond aan. Met asielzoekers werd de acceptatie van dehumanisering een stuk groter, waarschijnlijk omdat die niet naast je wonen. Het is soms even doorzetten en finetunen, maar uiteindelijk werkt het.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs mensenrechten waarschijnlijk. Als je etnische zuivering al goedkeurt zijn grootschalige schendingen van mensenrechten nooit ver weg.
Dat maak ik zelf wel uit. Grapjas.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet doen.
Dat zijn twee afzonderlijke posts.
Volgens mij is hier het thema dat er verschillende belangen zijn die afgewogen moeten worden.
Overigens heb je in elk scenario te maken met internationaal recht dat mogelijk geschonden wordt. Palestijnen herplaatsen is problematisch, maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
En wie stelt dat dan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
Israël heeft toch al een jaar lekker tekeer kunnen gaan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet doen.
Dat zijn twee afzonderlijke posts.
Volgens mij is hier het thema dat er verschillende belangen zijn die afgewogen moeten worden.
Overigens heb je in elk scenario te maken met internationaal recht dat mogelijk geschonden wordt. Palestijnen herplaatsen is problematisch, maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
Veel politici en grote groepen journalisten en de top van uni's.quote:
Het is maar wat je lekker noemt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Israël heeft toch al een jaar lekker tekeer kunnen gaan?
Ik heb dan ook nooit gesteld dat Israël zich niet mag verdedigen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel politici en grote groepen journalisten en de top van uni's.
[..]
Het is maar wat je lekker noemt.
Overigens valt Netanyahu best mee, als Lieberman het moet doen is het niet best.
Ik ken jou trouwens als iemand die een snoeiharde aanpak voorstaat als iemand wordt aangevallen door een agressor. Geld en wapens spelen dan geen rol meer dacht ik.
Als de Israëliërs weggaan is het ook vrede. Je redeneert als een kleuter.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Misschien kunnen we beter gewoon niet meer reageren op de onzin die hij uitkraamt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gesteld dat Israël zich niet mag verdedigen.
Nogal naïeve kijk op de situatie in die regio. Alsof alles pais en vree is als je Gaza etnisch zuivert.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Ropt op. Ik wil niemand zuiveren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogal naïeve kijk op de situatie in die regio. Alsof alles pais en vree is als je Gaza etnisch zuivert.
Zoals al vaker herhaald vandaag: je zou er de jihadisten in het Midden-Oosten (en daarbuiten) een groot plezier mee doen.
Het is gewoon een onzinnig verhaal, want:quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ropt op. Ik wil niemand zuiveren.
Ik denk serieus dat Gazanen elders een betere toekomst tegemoet kunnen zien. Hamas verdwijnt daarmee niet, maar de overgrote meerderheid zal stoppen met rellen en destructief gedrag vertonen in het opvangende land.
Dat kan. Maar het is een gitzwart perspectief.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is gewoon een onzinnig verhaal, want:
a) er is geen ander land voor ze
b) ze willen niet naar een ander land
Dus over die onzin hoeft niemand het ooit meer te hebben. Gelukkig heeft Veldkamp dat ook duidelijk gemaakt.
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat Gazanen elders een betere toekomst tegemoet kunnen zien. Hamas verdwijnt daarmee niet, maar de overgrote meerderheid zal stoppen met rellen en destructief gedrag vertonen in het opvangende land.
Je wenst het land te zuiveren van Gazanen. Zeg je letterlijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen deporteren uit hun land, dat is gitzwart. Hopen op vrede, vrede die al een aantal keer dichtbij was, dat is het enige niet gitzwarte aan dit conflict.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Maar het is een gitzwart perspectief.
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.
Wat betreft de verwachting die je uitspreekt: dit conflict wordt niet uitgevochten in een vacuüm. Het is groter dan Gaza, Israël, Hamas en de Palestijnen.
Zoals ik al schreef: deze etnische zuivering is de perfecte recruitment tool van jihadistische bewegingen. Met een beetje pech kunnen wij ons dan ook verheugen op aanslagen, omdat Europs gelijk wordt gesteld aan de VS.
Ja, vast..quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?
Wat een donkere tijden leven we nu in zeg.
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.dquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.
Wat betreft de verwachting die je uitspreekt: dit conflict wordt niet uitgevochten in een vacuüm. Het is groter dan Gaza, Israël, Hamas en de Palestijnen.
Zoals ik al schreef: deze etnische zuivering is de perfecte recruitment tool voor jihadistische bewegingen. Met een beetje pech kunnen wij ons dan ook verheugen op aanslagen, omdat Europs gelijk wordt gesteld aan de VS.
No shit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie.
Wie heeft 'een levende gevangenis' als ideaal dan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.d
Wat je schrijft ben ik het niet perse mee oneens. Maar wat jij voorstaat is ook cynisch: een levende gevangenis?
Nee, het is precies zoals ik stel. Een compleet volk verdrijven noemen we etnisch zuiveren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.d
Ik sta helemaal niets voor, ik schets de situatie en de gevolgen van Trumps voorstel.quote:Wat je schrijft ben ik het niet perse mee oneens. Maar wat jij voorstaat is ook cynisch: een levende gevangenis?
Omdat het al decennia zo gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie heeft 'een levende gevangenis' als ideaal dan?
Waarom is de enige optie voor Gazanen: verbanning of opsluiting?
Ja, het regent vandaag valse dilemma's.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is de derde realistische optie?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het excuus dat Turkije ook gebruikt als het om de Armeniërs gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:23 schreef Vis1980 het volgende:
![]()
Gast: 'Ik bedoel geen etnisch zuiveren, want daar zit een negatieve smaak aan. Ik bedoel dat alle Palestijnen verdreven moeten worden naar de woestijn'
Gast: 'Ik bedoel geen melk, ik bedoel dat witte spul dat uit de uiers van een koe komt'.
Israel nuken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is de derde realistische optie?
Who would have thought that would happen?quote:The group Arab Americans for Trump is renaming itself Arab Americans for Peace after President Donald Trump said the U.S. would “take over” the Gaza Strip
Je bent in elk geval eerlijk.quote:
Expliciete oproep tot genocide.quote:
Vrede. Zoals in de meeste andere landen met buurlanden wordt omgegaan, ook als ze niet echt bevriend zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is de derde realistische optie?
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Expliciete oproep tot genocide.
Exact dát.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.
Blinken speechte in 2022 in het Holocaust museum en daar noemde hij het verdrijven van 850.000 Rohinya in 2016/2017 en wat "maar" 9.000 levens kostte genocide.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?
Wat een donkere tijden leven we nu in zeg.
Kom op man, ik wil niemand zuiveren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.
Dat zijn voor verzekeraars wel hele interessante gegevens. Dan weet je bij elke applicant meteen of die iets onder de leden heeft.quote:
Behalve oekrainers, dan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Kom op man, ik wil niemand zuiveren.
Het dilemma is simpel: je kunt nooit, helemaal nooit, het ene kwaad met een ander misschien nog wel groter kwaad vervangen en dan doen alsof het een verbetering is. Het antwoord is: beide kwade opties zijn fout.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op man, ik wil niemand zuiveren.
Ik heb zelfs nog eerder in dit topic duidelijk gezegd dat ik in dubio zit met twee morele dilemma's.
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vrede. Zoals in de meeste andere landen met buurlanden wordt omgegaan, ook als ze niet echt bevriend zijn.
En daar werken nog steeds mensen aan: https://www.nytimes.com/2(...)peace-activists.html
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.
Hoeveel Gazanen hebben er eigenlijk nog trek in om te blijven wonen in die gigantische puinhoop waar er geen toekomst voor ze is?
Verplaats je eens in de schoenen van een Palestijn in Gaza. De keuze is hopen op vrede terwijl dat in al die jaren niet echt is gelukt, of je spullen pakken en in een ander land je geluk beproeven.
Ik ben daar niet zo zeker van, overigens terugkeren van waar? De Gazanen kunnen Gaza helemaal niet uit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.
True, true..quote:
Je kunt ze allemaal een riante relocatiebonus van een paar ton geven. Kunnen ze ergens een mooi huisje kopen als ze dat willen. Maar we weten allemaal wel dat dat niet de insteek is hier.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.
Volgens mij zijn Israël en Gaza in gesprek, Noord en Zuid Korea niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo zeker van, overigens terugkeren van waar? De Gazanen kunnen Gaza helemaal niet uit.
Je weet heel goed dat als alles weer is opgebouwd als het überhaupt zo ver komt dat het een kwestie van tijd is dat het conflict weer oplaait. Normale betrekkingen tussen de Gazanen en Israël is verder weg dan een verzoening tussen noord en zuid Korea.
Hoe moeilijk kan het zijn inderdaad?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
Als je niemand wil zuiveren, stel dan ook geen etnische zuivering voor.
Win-Win.... relocate to Green Land of all places. Ruimte volop.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt ze allemaal een riante relocatiebonus van een paar ton geven. Kunnen ze ergens een mooi huisje kopen als ze dat willen. Maar we weten allemaal wel dat dat niet de insteek is hier.
En laten we wel wezen, vluchtelingenkampen in de regio zijn echt geen verbetering ten op zichte van leven in Gaza, afgezien van wellicht de Israëlische bombardementen en dergelijke.
En Gazanen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve oekrainers, dan.
Want als rusland die oorlog wint, zijn we eindelijk van al die woke onzin af, toch?
Ow, als iemand dat gewoon ff netjes insteekt via de normale propaganda kanalen, zie ik hem daar prima intuinen, ja.quote:
En daarmee praat je een gedwongen vertrek van alle inwoners van Gaza goed.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.
Hoeveel Gazanen hebben er eigenlijk nog trek in om te blijven wonen in die gigantische puinhoop waar er geen toekomst voor ze is?
Verplaats je eens in de schoenen van een Palestijn in Gaza. De keuze is hopen op vrede terwijl dat in al die jaren niet echt is gelukt, of je spullen pakken en in een ander land je geluk beproeven.
Heb jij een beter idee? Want terug gaan naar de situatie van voor 7 oktober is geen optie voor Israël en laten we eerlijk wezen die situatie was ook alles behalve ideaal.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daarmee praat je een gedwongen vertrek van alle inwoners van Gaza goed.
quote:Rubio says people can ‘move back in’ to Gaza after reconstruction
“It was not meant as a hostile move.” US Secretary of State Marco Rubio defended President Trump’s plan to remove Palestinians from Gaza, saying it was an offer to help rebuild the strip so that “people can move back in.”
Zeker fantastisch, maar geloof je nu werkelijk dat Israël kapitaal etc Gaza in laat stromen terwijl Hamas in principe nog de scepter zwaait?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:02 schreef Black_Baron het volgende:
Stel nou dat ze wel terug kunnen keren, als ze dat zouden willen.
Stel nou dat er Palestijnse bedrijven mee kunnen doen aan de wederopbouw.
Dat er inderdaad een heleboel banen gecreëerd worden. Waar normale Palestijnen een baan kunnen krijgen.
Dat zou toch gewoon geweldig zijn?
Haha. Hahaha.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef Black_Baron het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)n?traffic_source=rss
[..]
Vreemd bericht, ik hoorde Trump toch duidelijk zeggen dat er een optie moet zijn dat die mensen permanent verhuizen naar een buurland en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten. Ik vind het zelf niet eens zo’n onredelijk voorstel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef Black_Baron het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)n?traffic_source=rss
[..]
Zeker op dezelfde manier als mexico voor die muur ging betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:
en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten.
We kunnen een gedwongen vertrek doen van alle Israëliërs.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb jij een beter idee? Want terug gaan naar de situatie van voor 7 oktober is geen optie voor Israël en laten we eerlijk wezen die situatie was ook alles behalve ideaal.
Geweldig: Trump stelt een genocide voor die door Arabische landen moet worden betaald, en jij noemt dat niet onredelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vreemd bericht, ik hoorde Trump toch duidelijk zeggen dat er een optie moet zijn dat die mensen permanent verhuizen naar een buurland en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten. Ik vind het zelf niet eens zo’n onredelijk voorstel.
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
We kunnen een gedwongen vertrek doen van alle Israëliërs.
Klopt, en als dan de Palestijnen naar Israël trekken hebben ze meteen goede huisvesting.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan is de situatie helemaal ideaal.
Als dat is wat je wilt.
Nou, amerika heeft idd nog ladingen on-ontgonnen land. Daar is genoeg ruimte om israel in na te bouwen, ja.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.
Ergo: draai het eens om mensen die de "oplossing" van Trump verdedigen. Vind je "het voorstel" dan nog steeds zo redelijk?
Je kunt voor die fans de berg Sion uit de psalmen niet verplaatsen, vrees ik.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.
Spuiten ze gewoon een kitsche lookalike op, staat de VS sowieso vol meequote:Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt voor die fans de berg Sion uit de psalmen niet verplaatsen, vrees ik.
Tja, daar gaan de orthodoxe christenen niet enthousiast van worden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Spuiten ze gewoon een kitsche lookalike op, staat de VS sowieso vol mee
Je bedoeld die mensen die een in china gemaakte trump bijbel kopen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:26 schreef Hanca het volgende:
Tja, daar gaan de orthodoxe christenen niet enthousiast van worden.
Die werd al steevast opgebouwd in de afgelopen 15 jaar, asielzoekers idem dito. Ook bepaalde Nederlanders zijn hard onderweg om zich aan het rijtje te voegen, als je het aan 'gezond verstand' Nederland vraagt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Er wordt in feite met de Palestijnen als vee omgegaan.
Net alsof dat geen mensen zijn.
En dat is een trend die we meer zien sinds 20 januari.
Musk maakt er wel een hippe hologram van.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt voor die fans de berg Sion uit de psalmen niet verplaatsen, vrees ik.
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan is de situatie helemaal ideaal.
Als dat is wat je wilt.
Probleem opgelost.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gezien de jodenjacht in Amsterdam en het anti semitisme onder de moslimbevolking in west Europa denk ik niet dat het zonder frictie zal blijven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voorlopig is het voorstel om de Palestijnen oa in Marokko onder te brengen. En nog wat landen.quote:
Misschien beide volken daar verplichten te vertrekken, ze hebben er beide een potje van gemaakt nu al ongeveer 80 jaar lang. Misschien dat Trumps honger naar meer land ook over is als hij Israel én Palestina krijgt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.
Ergo: draai het eens om mensen die de "oplossing" van Trump verdedigen. Vind je "het voorstel" dan nog steeds zo redelijk?
Nee, dat is ook geen keuze. Want de buurlanden willen dat niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.
Dat is tenminste een keuze, die keuze hebben ze nu niet.
Marokko zet wel even de deurtjes open richting Ceuta en Melilia.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:46 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voorlopig is het voorstel om de Palestijnen oa in Marokko onder te brengen. En nog wat landen.
Wat boeit dit? Nog niet over haar verlies heen als Trumpfan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Nober het volgende:
Nou daar is ze dan hahaha pak de popcorn er maar bij hahaha.
[ x ]
Gaan ze lekker naar Oost Europa. Daar komt een groot deel sowieso al oorspronkelijk vandaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gezien de jodenjacht in Amsterdam en het anti semitisme onder de moslimbevolking in west Europa denk ik niet dat het zonder frictie zal blijven.
Je weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaan ze lekker naar Oost Europa. Daar komt een groot deel sowieso al oorspronkelijk vandaan.
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is ook geen keuze. Want de buurlanden willen dat niet.
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat boeit dit? Nog niet over haar verlies heen als Trumpfan?
Waarom de buurlanden?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.
Dat is tenminste een keuze, die keuze hebben ze nu niet.
Het is vrij gebruikelijk om dat soort interviews te editten. Zulke gesprekken duren namelijk vaak langer dan de zendtijd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.
Wat doe je dan in dit topic?
quote:Politico: Like it or not, the rules-based order is no more
In Trump’s world, treaties and norms are simply irrelevant. He’ll break trade agreements to impose tariffs on neighboring states, take back a canal in Panama that was built and formerly operated by the U.S., and likely ignore security commitments enshrined in treaties for 75 years or more. He’ll also make sure the U.S. gets Greenland.
The only language Trump understands is that of power. It does little good to use the language of rules or laws in his world. And for Denmark or others to get their way, they’ll have to speak the language of power.
The return of power politics thus requires Denmark and other European allies to reduce their reliance on the U.S. and increase the cost of unacceptable behavior. Greenland may be hard to defend if Trump is willing to use military force, but deploying troops and bringing in allies would force the White House to think twice. The same is true in response to tariffs and other trade measures the U.S. president has threatened too.
Like it or not, with Trump in office, the rules-based order is no more.
Nee, daar is geen ruimte voor onderhandelingen. Die ruimte zit hooguit in Trumps hoofd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.
Het is een oplossing waar de Europeanen achter zouden moeten staan en ik zou het niet eens erg vinden als we dat deels moeten financieren.
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.
Het is een oplossing waar de Europeanen achter zouden moeten staan en ik zou het niet eens erg vinden als we dat deels moeten financieren.
Dit is ongeveer net zo interessant als de laptop van hunter Biden toch?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.
Trump en Vance gingen ieder 3 uur bij Joe Rogan zitten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vrij gebruikelijk om dat soort interviews te editten. Zulke gesprekken duren namelijk vaak langer dan de zendtijd.
Dus tenzij 60 Minutes er extreem schokkende uitlatingen uit heeft geknipt, zie ik het probleem niet.
Ik denk dat jij de enige bent die dit boeit. Veel plezier ermee. Harris is exit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Trump en Vance gingen ieder 3 uur bij Joe Rogan zitten.
Harris niet die laat van 53 minuten maar 21 minuten toe bij 60 minutes.
Lekker blijven goedpraten joh.
Nog steeds gefrustreerd over Harrisquote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat jij dat niet snapt. Europa moet buurlanden dwingen, en vervolgens ook financieren om Gazanen op te nemen, zodat er een etnische zuivering in Gaza kan plaatsvinden. Dan kan Amerika daar resorts bouwen en is het weer veilig in Israël.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?
Hoezo is Europa daar een partij in?
Dat beslissen die buurlanden toch zelf?
En waarom moet Europa iets financieren?
En dan nota bene de burgers die daar om juichen. The upside down.quote:
Joe Rogan is een ander format.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou ,maar goed dat ze dan geen president is geworden, anders was het chaos geweest in het Witte Huis.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, daar is geen ruimte voor onderhandelingen. Die ruimte zit hooguit in Trumps hoofd.
Doe nou niet alsof je hier voorstander bent omwille van de Gazanen. Dit debattrucje is wel heel doorzichtig.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?
Omdat er partijen zijn in Europa die met alle liefde de Gazanen in Europa wilden opvangen. Die partijen zien ook wel in dat er geen kans is op een menswaardig bestaan in Gaza en er is geen draagvlak onder het gros van de bevolking om die mensen in Europa op te vangen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?
Hoezo is Europa daar een partij in?
Dat beslissen die buurlanden toch zelf?
En waarom moet Europa iets financieren?
Dit is echt een walgelijke opmerking, laag bij de grond zelfs voor jou doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je hier voorstander bent omwille van de Gazanen. Dit debattrucje is wel heel doorzichtig.
Aah, dus Trump wil Gaza ontruimen, daarom moet Europa de buurlanden dwingen om Palestijnen op te nemen en dat financieren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij dat niet snapt. Europa moet buurlanden dwingen, en vervolgens ook financieren om Gazanen op te nemen, zodat er een etnische zuivering in Gaza kan plaatsvinden. Dan kan Amerika daar resorts bouwen en is het weer veilig in Israël.
Zo onbegrijpelijk is dat toch niet!
En die partijen hebben 100% van de Europeanen achter zich?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat er partijen zijn in Europa die met alle liefde de Gazanen in Europa wilden opvangen.
Oh?quote:Die partijen zien ook wel in dat er geen kans is op een menswaardig bestaan in Gaza en er is geen draagvlak onder het gros van de bevolking om die mensen in Europa op te vangen.
Ik ben daar zeker van omdat de buurlanden dit al bij herhaling hebben laten weten. Ze hebben geen zin om een verdere etnische zuivering van Gazanen te faciliteren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?
Ja, want ik grossier in laaghartige uitlatingen. Daar sta ik om bekend hier op FOK!quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is echt een walgelijke opmerking, laag bij de grond zelfs voor jou doen.
Vraag jezelf eens af waarom de afgelopen 50 jaar de buurlanden niet open hebben gestaan voor immigratie van Palestijnen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou, het is een vrijwillige genocide, met dwang vanuit Europa, in opdracht van Trump.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
Er wordt hier doodleuk etnische zuivering gepropageerd, maar ik ben 'laag bij de grond'.
Ik had wel zoiets gelezen ja. Dus wat is er zo bijzonder aan dat het nu nog relevant is?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
En dit vind ik dus een bizarre gedachtegang, Gazanen die willen vluchten en daar de kans niet toe krijgen worden dus verplicht om in Gaza te blijven zodat er geen “etnische zuivering” kan plaats vinden. Kortom je offert de toekomst en voorspoed van mogelijk 2 miljoen mensen op vanwege geopolitieke belangen want daar komt het uiteindelijk op neer. Als het gedwongen was dan had je nog enigszins een punt maar het gaat al zo ver dat die kans ze niet eens word gegund.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben daar zeker van omdat de buurlanden dit al bij herhaling hebben laten weten. Ze hebben geen zin om een verdere etnische zuivering van Gazanen te faciliteren.
Ah, nu is het niet Trump die de Palestijnen wil deporteren, maar Palestijnen die willen vluchten...quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dit vind ik dus een bizarre gedachtegang, Gazanen die willen vluchten en daar de kans niet toe krijgen worden dus verplicht om in Gaza te blijven zodat er geen “etnische zuivering” kan plaats vinden. Kortom je offert de toekomst en voorspoed van mogelijk 2 miljoen mensen op vanwege geopolitieke belangen want daar komt het uiteindelijk op neer. Als het gedwongen was dan had je nog enigszins een punt maar het gaat al zo ver dat die kans ze niet eens word gegund.
Laag bij de grond inderdaad want je bedeelt mij een of ander duister motief toe dat nergens op is gebaseerd. Veel smeriger word het niet in mijn ogen. Waar ga je mij straks van beschuldigen dat ik een voorstander was van de holocaust?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
Er wordt hier doodleuk etnische zuivering gepropageerd, maar ik ben 'laag bij de grond'.
Had dit met mijn Duitse bloed nog bijna geliket ook.quote:
Jij zou niet willen vluchten als er geen steen meer overeind staat en de kans op vrede verder weg is dan ooit? Waarom mag heel de wereld vluchten behalve de Gazanen? Want als je die optie geeft dan is het een etnische zuivering, totale waanzin dit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, nu is het niet Trump die de Palestijnen wil deporteren, maar Palestijnen die willen vluchten...
Zoals Trump het brengt klinkt het niet echt als een 'optie'...quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij zou niet willen vluchten als er geen steen meer overeind staat en de kans op vrede verder weg is dan ooit? Waarom mag heel de wereld vluchten behalve de Gazanen? Want als je die optie geeft dan is het een etnische zuivering, totale waanzin dit.
Gedwongen verplaatsen naar andere landen heeft niets met vluchten te maken, ouwe trollert.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij zou niet willen vluchten als er geen steen meer overeind staat en de kans op vrede verder weg is dan ooit? Waarom mag heel de wereld vluchten behalve de Gazanen? Want als je die optie geeft dan is het een etnische zuivering, totale waanzin dit.
Je probeert de boel in te draaien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja, dat is de volgende logische stap.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Laag bij de grond inderdaad want je bedeelt mij een of ander duister motief toe dat nergens op is gebaseerd. Veel smeriger word het niet in mijn ogen. Waar ga je mij straks van beschuldigen dat ik een voorstander was van de holocaust?
Niks aan de hand, ze mogen gewoon terug nadat El Dorado opnieuw is opgebouwd.quote:Het Witte Huis bevestigt dat president Trump van plan is om de inwoners van Gaza in andere landen in het Midden-Oosten onder te brengen, maar zegt er nu bij dat dat tijdelijk is. Minister van Buitenlandse Zaken Rubio zei bij een bezoek aan Guatemala dat Trump heeft aangeboden dat de VS de verantwoordelijkheid voor de wederopbouw van Gaza op zich neemt. Daarvoor zou nodig zijn dat de bevolking "tijdelijk" verhuist.
Ja, zo'n 'genie' als Trump is gewoon wat onhandig en vergat dat te benoemen naast Netanyahu/ En bij zijn volgende rally gaat ie volmondig roepen dat hij ze daar permanent weg wil hebben. Dit is damage control, zoals je ook in de vorige termijn zag voorbij komen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks aan de hand, ze mogen gewoon terug nadat El Dorado opnieuw is opgebouwd.
Gaza is een van de weinige gevallen in de geschiedenis van het Imperialisme waar kolonisatie mislukt is ondanks herhaalde pogingen en waarvan de eerste overlevers van die pogingen nog in leven zijn, en jij denkt dat die mensen willen verhuizen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk prima dat je geen problemen hebt met etnische zuiveringen, dat mag je zelf weten. Maar een heel volk ergens dwingend verdrijven tegen hun zin in, ja dat heet nu eenmaal etnische zuivering,quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:40 schreef Black_Baron het volgende:
Is die grens dicht, is het een openluchtgevangenis.
Is de grens open en worden mensen aangemoedigd om zich tijdelijk te herlokeren, zijn het etnische zuiveringen.
Het is ook nooit goed.
Klopt, maar dat komt doordat jij de boel verdraait.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:40 schreef Black_Baron het volgende:
Is die grens dicht, is het een openluchtgevangenis.
Is de grens open en worden mensen aangemoedigd om zich tijdelijk te herlokeren, zijn het etnische zuiveringen.
Het is ook nooit goed.
Je reageert op iemand die betoogde dat het een flagrante schending van de vrijheid van de Amerikanen was dat ze tijdens een pandemie een mondkapje moesten dragen maar die het dikke prima vindt als Oekraïners bezet worden door Russen of als Trump een etnische zuivering wil doorvoeren in Gaza.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want ik grossier in laaghartige uitlatingen. Daar sta ik om bekend hier op FOK!
Het is gewoon een klassiek debattrucje. 'Ik ben er geen voorstander van, maar het is voor hun eigen bestwil. Ik heb juist het beste voor met die arme Gazanen'.
Ik vermoed dat jij niet bepaald tot de kritische meute behoorde die zich uitsprak tegen het bombarderen van Gaza. Jij zat waarschijnlijk in het 'Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen'-kamp.
Het lijkt me moeilijk om aan wederopbouw te doen als Hamas alles onder je vandaan rooft.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk prima dat je geen problemen hebt met etnische zuiveringen, dat mag je zelf weten. Maar een heel volk ergens dwingend verdrijven tegen hun zin in, ja dat heet nu eenmaal etnische zuivering,
Dat was de intentie absoluut niet, dat maakt men er nu pas van na damage control. Het statement van MAGA-mensen was juist 'terecht dat ze weg moeten wezen, het is tuig'.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:43 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het lijkt me moeilijk om aan wederopbouw te doen als Hamas alles onder je vandaan rooft.
Maar het echte tuig dat het capitool bestormde heeft dan weer gratie gekregen, rare jongens die MAGA's...quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat was de intentie absoluut niet, dat maakt men er nu pas van na damage control. Het statement van MAGA-mensen was juist 'terecht dat ze weg moeten wezen, het is tuig'.
Ach, volkomen los van het onderwerp is dit waar we vier jaar naar gaan kijken en luisteren - wat vandaag door Trump als een plan gepresenteerd wordt, is morgen over overmorgen weer helemaal anders.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:44 schreef Vis1980 het volgende:
Zie ook hoe het bij de users is gegaan van 'Ze kunnen nooit naast elkaar wonen' naar 'Ze mogen toch gewoon terugkomen?'.
En ineens is dat het motief...
Tekent hij een lege pagina?quote:
Hamas zit daar nog gewoon hè.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat was de intentie absoluut niet, dat maakt men er nu pas van na damage control. Het statement van MAGA-mensen was juist 'terecht dat ze weg moeten wezen, het is tuig'.
Dat waren in hun ogen zogenaamd 'politieke gevangenen'.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar het echte tuig dat het capitool bestormde heeft dan weer gratie gekregen, rare jongens die MAGA's...
Doe je nu net alsof je mijn punt niet snapt of heb je twee vingers in je oren (of ogen)?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hamas zit daar nog gewoon hè.
Je ziet hoe ze die gegijzelden in die prachtige witte auto's vervoeren. Door de woedende menigte heen.
Daar ga je niets wederopbouwen. Dat kan helemaal niet.
Dan blijft het gewoon ellende daar.
Tot in lengte van dagen.
Hoeveel ben jij bereid in je huis op te nemen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hamas zit daar nog gewoon hè.
Je ziet hoe ze die gegijzelden in die prachtige witte auto's vervoeren. Door de woedende menigte heen.
Daar ga je niets wederopbouwen. Dat kan helemaal niet.
Dan blijft het gewoon ellende daar.
Tot in lengte van dagen.
Een kans krijgen om te vluchten staat niet gelijk aan etnische zuivering. Mensen dwingen om op zn’n plek onder deze omstandigheden een fatsoenlijk bestaan op te laten bouwen dat is pas inhumaan. Als ze onder deze omstandigheden daar willen blijven dan is dat hun keuze, mensen zoals jij willen niet eens dat er zo’n keuze bestaat. Gazanen of ze nu willen of niet moeten daar blijven hoe erbarmelijk de omstandigheden daar ook zijn blijkbaar. Zie je nu echt niet dat je compleet vastloopt met je gespeelde empathie voor de Palestijnen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is de volgende logische stap.
Als je daadwerkelijk begaan was met die inwoners van Gaza dan zou je op z'n minst aangeven dat hun verdrijving een groot onrecht is. Je zou ook eerlijk zijn over het gebruik van de term etnische zuivering.
In plaats daarvan doe je alsof deze mensen een groot plezier wordt gedaan als ze worden verdreven van hun geboortegrond, het land van hun voorouders.
Ik denk dat mijn huis niet in the art of the deal voorkomt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel ben jij bereid in je huis op te nemen?
Je cirkelt weer handig om de hete brij heen. Concreet moeten Gazanen de kans krijgen om te vluchten ja of nee?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je probeert de boel in te draaien.
Hebben de Palestijnen in Gaza gevraagd of ze in een buurland een stuk grond kunnen krijgen in opnieuw te beginnen?
Of is het Trump die dit voorstelt als oplossing voor het conflict?
Verder is het niet relevant wat ik zou doen.
Ik ga niet mijn keuzes opleggen aan Palestijnen.
Her punt is dat er sws niets op te bouwen is zolang Hamas daar nog zit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Doe je nu net alsof je mijn punt niet snapt of heb je twee vingers in je oren (of ogen)?
En als ze niet wegwillen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:04 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Her punt is dat er sws niets op te bouwen is zolang Hamas daar nog zit.
Geef die mensen op zijn minst een keuze. Of ze weg willen of niet.
Dat lijkt me heel vreemd. In die kapot geschoten rommel. Met explosieven overal. Honger en dorst. Geen wederopbouw en alleen maar ellende.quote:
Nogmaals, wat gaat er dan gebeuren met de mensen die niet weg willen en gewoon zelf willen opbouwen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:10 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel vreemd. In die kapot geschoten rommel. Met explosieven overal. Honger en dorst. Geen wederopbouw en alleen maar ellende.
Dan zou ik denken dat Hamas ze misschien tegen houdt?
Maar geef ze in elk geval een keuze. Zij die willen krijgen dan de mogelijkheid. Ik denk namelijk niet dat iedereen daar vrijwillig wil blijven. Zeker niet als je een gezin hebt. Dan kies je voor veiligheid.
Ik spreek niet voor Trump hè.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat gaat er dan gebeuren met de mensen die niet weg willen en gewoon zelf willen opbouwen?
Nee, jij stelt dat ze 'in ieder geval de keuze krijgen', maar als de blijvers dan vervolgens met geweld te maken gaan krijgen, is dat dan een keuze, dat is mijn punt. Zo kan je van verkrachting ook een keuze maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor Trump hè.![]()
Waar gaan ze hun materiaal vandaan halen en hun eten enzo dan? Die gaan helemaal niets opbouwen. Van wat dan?
Okay man. Ik dacht aan geweld vanuit de Hamas hoek om niet te mogen vertrekken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, jij stelt dat ze 'in ieder geval de keuze krijgen', maar als de blijvers dan vervolgens met geweld te maken gaan krijgen, is dat dan een keuze, dat is mijn punt. Zo kan je van verkrachting ook een keuze maken.
Als ze daar weg moeten, maar ze blijven, hoe gaan ze daar dan weg? Hoe wil je meer dan een miljoen mensen daar verdrijven naar een plek in de woestijn, zonder geweld? De officiële bron zei gisteren zelf niets over het terug mogen komen van de Palestijnen, best wel een belangrijk detail. Had die officiële bron dan niet even wat duidelijker moeten zijn? Had Netanyahu niet even moeten zeggen 'Oh, Donald, j e vergeet te melden dat de Palestijnen weer terug mogen komen'?quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:17 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Okay man. Ik dacht aan geweld vanuit de Hamas hoek om niet te mogen vertrekken.
Mij is niets bekend dat ze met geweld gedeporteerd gaan worden, ieg. Een aantal mensen hier roept dat. Maar ik heb daar geen officiële bronnen van gezien, dat dat het beleid gaat worden of zo.
Die plannen moeten allemaal nog vorm gaan krijgen. Als ze dat al krijgen. Als er landen bereid zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als ze daar weg moeten, maar ze blijven, hoe gaan ze daar dan weg? Hoe wil je meer dan een miljoen mensen daar verdrijven naar een plek in de woestijn, zonder geweld? De officiële bron zei gisteren zelf niets over het terug mogen komen van de Palestijnen, best wel een belangrijk detail. Had die officiële bron dan niet even wat duidelijker moeten zijn? Had Netanyahu niet even moeten zeggen 'Oh, Donald, j e vergeet te melden dat de Palestijnen weer terug mogen komen'?
Voor zo een uitspraak van Trump en de gevolgen daarvan op wereldniveau, zou je kunnen stellen dat iemand even wat nauwkeuriger is met zijn uitspraken. Hij is toch zo geniaal, waarom meldde hij het toen niet?
Ondertekend door de man die dameskleedkamers binnenliep om blote borsten te kunnen spotten van minderjarigenquote:
Ik kan je nu alvast vertellen dat men daar niet weg wil gaan, ook niet tijdelijk. En ik vraag mij ook sterk af, als dat 'tijdelijke' al waar is, of het dan straks niet alsnog 'we hebben ons bedacht, we laten het zo' is. Ik denk niet dat ze in die regio een man als Trump op zijn blauwe ogen geloven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die plannen moeten allemaal nog vorm gaan krijgen. Als ze dat al krijgen. Als er landen bereid zijn.
Maar dat je die mensen een keuze geeft, daar ben ik helemaal voor.
Voorlopig weet je helemaal niet hoeveel mensen er weg willen en hoeveel er willen blijven. En dat lijkt me ook wel een belangrijk detail, niet?
Wederopbouw met Hamas er nog in, gaat hem sws niet worden. Dat begrijp jij ook.
Dus als de grote oranje leider zegt dat ze weg moeten blijven uit Gaza dan vertaal jij dat als dat ze dat zelf willen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. De Palestijnen moeten van de libs idiots in Gaza blijven. Als ze de ellende willen ontvluchten dan is dat te framen als etnische zuiveringen😂
Daar komt het keihard op neer, de keuze moet ze ontnomen worden want dat is humaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. De Palestijnen moeten van de libs idiots in Gaza blijven. Als ze de ellende willen ontvluchten dan is dat te framen als etnische zuiveringen😂
Niet reageren. Laat maar dom lullen. Hij blij, want geen tegenspraak en hij voelt zich "het mannetje".quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dus als de grote oranje leider zegt dat ze weg moeten blijven uit Gaza dan vertaal jij dat als dat ze dat zelf willen?
Yep, rock the boat to wreck the superbowl.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:07 schreef Salina het volgende:
Volgens mij is het toch aardig gelukt met dat rookgordijn van Trump.
Media en consorten vol op het Gazaplan en ondertussen het halve overheidsapparaat doorlichten, gegevens kopiëren, opslaan voor eigen gewin of simpelweg verwijderen en vernietigen.
Onwelgevallige sujetten uit eigen- en overheidsgelederen verwijderen.
Klinkt als een Costa-Gavras film die zich afspeelt in Chili of Tsjecho-Slowakije.
Mooi man.
Ze hebben ieg besloten om geen vluchteling meer te zijn. Dat is fijn voor de Gazanen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar komt het keihard op neer, de keuze moet ze ontnomen worden want dat is humaan.
Je zou daar maar zitten als jonge man met een heel leven voor je. Voor altijd gedoemd om in Gaza te blijven in het puin tussen de terroristen.
Israel heeft met hulp van het Westen de boel daar onleefbaar gebombardeerd. Nu moeten ze verhuizen van het Westen (of althans, op dit moment een gedeelte van het Westen). Dat noemt men in de volksmond etnische zuivering.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar komt het keihard op neer, de keuze moet ze ontnomen worden want dat is humaan.
Je zou daar maar zitten als jonge man met een heel leven voor je. Voor altijd gedoemd om in Gaza te blijven in het puin tussen de terroristen.
Ik denk dat ze best de ellende willen ontvluchten, als het Westen met een gedegen 'wir-schaffen-das' plan komt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah, je had dus wel degelijk een standpunt, maar je kwam het een en ander veinzen, duidelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze hebben ieg besloten om geen vluchteling meer te zijn. Dat is fijn voor de Gazanen.![]()
[ x ]
De omstandigheden zijn serieus zo beroerd dat je aan evacuatie kan denken. Bijkomend voordeel is dat je hamas op die manier ontbindt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dus als de grote oranje leider zegt dat ze weg moeten blijven uit Gaza dan vertaal jij dat als dat ze dat zelf willen?
07-10-2023quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
Israel heeft met hulp van het Westen de boel daar onleefbaar gebombardeerd. Nu moeten ze verhuizen van het Westen (of althans, op dit moment een gedeelte van het Westen). Dat noemt men in de volksmond etnische zuivering.
Ah, ik zie dat de volgende reeks stropoppen van stal wordt gehaald. Die 'gespeelde empathie' is goed gevonden. Ik heb je duidelijk op ideeën gebracht met mijn eerdere bijdragen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een kans krijgen om te vluchten staat niet gelijk aan etnische zuivering. Mensen dwingen om op zn’n plek onder deze omstandigheden een fatsoenlijk bestaan op te laten bouwen dat is pas inhumaan. Als ze onder deze omstandigheden daar willen blijven dan is dat hun keuze, mensen zoals jij willen niet eens dat er zo’n keuze bestaat. Gazanen of ze nu willen of niet moeten daar blijven hoe erbarmelijk de omstandigheden daar ook zijn blijkbaar. Zie je nu echt niet dat je compleet vastloopt met je gespeelde empathie voor de Palestijnen?
Jij denkt dat de Gazanen elders wederom opnieuw dood en verderf gaan zaaien?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:00 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik denk dat ze best de ellende willen ontvluchten, als het Westen met een gedegen 'wir-schaffen-das' plan komt.
Teken jij daarvoor...?
Echter, er zal wel een geniaal plan van Trump, Meloni en Wilders komen om miljoenen euro's te geven aan Egypte voor een prachtig kamp in de Sinaï-woestijn.
Of teken jij hiervoor...?
Perfecte leefomstandigheden om daar jaren te zitten... Lever de AK-47 gelijk maar mee voor aanslagen in Ryaad en Cairo.
En hiervoor...?
We wachten nog steeds op jouw opinie en oplossing.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat de volgende reeks stropoppen van stal wordt gehaald. Die 'gespeelde empathie' is goed gevonden. Ik heb je duidelijk op ideeën gebracht met mijn eerdere bijdragen.
Maar goed, ik heb het nergens gehad over het dwingen van Gazanen om daar te blijven. Ik heb mij enkel uitgesproken tegen de verdrijving van een comploot volk, oftewel etnische zuivering.
Je hersens zijn intussen druk bezig geweest met het spinnen van de boel. De dag begon met Trump die voorstelde om alle Gazanen gedwongen te verplaatsen naar buurlanden, en jij eindigt de dag met de interpretatie dat ze 'de kans krijgen om te vluchten'.
Orwell zou trots op je zijn.
Ja toen begon dit alles zeker. Flikker toch op. Dit 'argument' is gewoon puur getroll. Zelfs als je op 08-10-2023 geboren bent heb je het recht niet hier mee te komen zodra je AVI-2 leesniveau hebtquote:
Daarvóór is er niks gebeurd uiteraard. Duidelijk.quote:
Nee hoor. Op de jouwe. Want JIJ propageert absoluut GEEN etnische zuivering. Toch?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We wachten nog steeds op jouw opinie en oplossing.
Het zijn net mensen (lees Basken of Ieren). Alhoewel de Sinaï-woestijn nog net iets slechter toeven is dan pakweg Belfast.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Gazanen elders wederom opnieuw dood en verderf gaan zaaien?
Het was vandaag best lekker weer ja. Als we dan toch doen alsof we reageren op een post zonder dat te doen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De omstandigheden zijn serieus zo beroerd dat je aan evacuatie kan denken. Bijkomend voordeel is dat je hamas op die manier ontbindt.
Ik pretendeer niet de oplossing te hebben.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We wachten nog steeds op jouw opinie en oplossing.
Het is ook een kans om te vluchten al zou er sprake zijn van dwang. Stel dat het neer zou komen op dwang, is dat niet alsnog een betere optie dan de huidige situatie en de zeer fragiele toekomst die ze nu hebben?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat de volgende reeks stropoppen van stal wordt gehaald. Die 'gespeelde empathie' is goed gevonden. Ik heb je duidelijk op ideeën gebracht met mijn eerdere bijdragen.
Maar goed, ik heb het nergens gehad over het dwingen van Gazanen om daar te blijven. Ik heb mij enkel uitgesproken tegen de verdrijving van een comploot volk, oftewel etnische zuivering.
Je hersens zijn intussen druk bezig geweest met het spinnen van de boel. De dag begon met Trump die voorstelde om alle Gazanen gedwongen te verplaatsen naar buurlanden, en jij eindigt de dag met de interpretatie dat ze 'de kans krijgen om te vluchten'.
Orwell zou trots op je zijn.
Bespaar je de moeite. Mensen willen slechts verontwaardigd zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook een kans om te vluchten al zou er sprake zijn van dwang. Stel dat het neer zou komen op dwang, is dat niet alsnog een betere optie dan de huidige situatie en de zeer fragiele toekomst die ze nu hebben?
Als je deze vraag niet kan/durft te beantwoorden dan wil ik wel eens weten hoe jij de toekomst voor je ziet waar de Gazanen een fatsoenlijke toekomst kunnen opbouwen.
Lekker makkelijk, niet durven nadenken over een eventuele oplossing en ook niet willen erkennen dat de huidige situatie onhoudbaar is. Je zit blijkbaar mentaal gevangen in je eigen principes. Het enige wat je hebt is gal spuwen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet de oplossing te hebben.
Wat denk je nou precies? Dat omdat ik geen pasklare oplossing heb voor het decennialange conflict tussen Israël en de Palestijnen - waar legio wereldleiders zich op hebben stukgebeten - etnische zuivering plots acceptabel wordt?
Valse dilemma's door m'n strot proberen te rammen maakt geen indruk, beste jongen.
Logisch, met slechts verontwaardigd zijn op twitter kun je tegenwoordig president van de VS worden.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. Mensen willen slechts verontwaardigd zijn.
Elke kritiek op deze oplossing is ongeloofwaardig. De wereld heeft een jaar en 3 maanden zitten wachten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, niet durven nadenken over een eventuele oplossing en ook niet willen erkennen dat de huidige situatie onhoudbaar is. Je zit blijkbaar mentaal gevangen in je eigen principes. Het enige wat je hebt is gal spuwen.
Wat vindt je nu van een 'wir-schaffen-das' plan in Westen? 2,2 miljoen in heel Europa en Noord-Amerika moet wel lukken toch? Een stuk minder fragiele toekomst dan met 2,2 miljoen in de Sinaï-woestijn?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook een kans om te vluchten al zou er sprake zijn van dwang. Stel dat het neer zou komen op dwang, is dat niet alsnog een betere optie dan de huidige situatie en de zeer fragiele toekomst die ze nu hebben?
Als je deze vraag niet kan/durft te beantwoorden dan wil ik wel eens weten hoe jij de toekomst voor je ziet waar de Gazanen een fatsoenlijke toekomst kunnen opbouwen.
Neuh, daar moet je ook grote rally's voor organiseren en moordaanslagen overleven.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Logisch, met slechts verontwaardigd zijn op twitter kun je tegenwoordig president van de VS worden.
Wil je dat Europa ten onder gaat?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:28 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Wat vindt je nu van een 'wir-schaffen-das' plan in Westen? 2,2 miljoen in heel Europa en Noord-Amerika moet wel lukken toch? Een stuk minder fragiele toekomst dan met 2,2 miljoen in de Sinaï-woestijn?
Of durf jij die vraag niet te beantwoorden?
Ook als Biden met die oplossing was gekomen is het net zo fout.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Elke kritiek op deze oplossing is ongeloofwaardig. De wereld heeft een jaar en 3 maanden zitten wachten.
Biden, EU en de Arabieren hebben nada gedaan. Op een gegeven moment werd het duidelijk dat Trump een reële kans had om herverkozen te worden en nog steeds geen concrete plannen, niks.
Geen enkel plan dat invulling gaf aan hoe Hamas te ontwapenen, de Gazaanse samenleving te deradicaliseren, welke opvolging voor Hamas er moest komen, wie de wederopbouw gaat betalen en waar de Palestijnen blijven tijdens de wederopbouw. Nada. Niente.
Dan opeens zijn we verbaasd en geshockeerd als Trump met een Trumpiaanse oplossing komt?
Het enige wat je hebt is gal spuwen zegt de persoon die etnische zuivering propageertquote:Op donderdag 6 februari 2025 00:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, niet durven nadenken over een eventuele oplossing en ook niet willen erkennen dat de huidige situatie onhoudbaar is. Je zit blijkbaar mentaal gevangen in je eigen principes. Het enige wat je hebt is gal spuwen.
En gek genoeg nog de meest humane oplossing, het alternatief is een permanente bezettingsmacht en abjecte armoede of leven onder Hamas in abjecte armoede.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Elke kritiek op deze oplossing is ongeloofwaardig. De wereld heeft een jaar en 3 maanden zitten wachten.
Biden, EU en de Arabieren hebben nada gedaan. Op een gegeven moment werd het duidelijk dat Trump een reële kans had om herverkozen te worden en nog steeds geen concrete plannen, niks.
Geen enkel plan dat invulling gaf aan hoe Hamas te ontwapenen, de Gazaanse samenleving te deradicaliseren, welke opvolging voor Hamas er moest komen, wie de wederopbouw gaat betalen en waar de Palestijnen blijven tijdens de wederopbouw. Nada. Niente.
Dan opeens zijn we verbaasd en geshockeerd als Trump met een Trumpiaanse oplossing komt?
Dan hadden Biden en Kamala met een eigen oplossing moeten komen. In plaats daarvan is elk dossier, van Oekraïne tot Israël tot migratie onder ze vandaan geglipt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook als Biden met die oplossing was gekomen is het net zo fout.
Mijn 'oplossing' is degene die breed wordt gedragen in het westen: de tweestatenoplossing.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als de allerrijkste landen van de wereld dat al niet kunnen bolwerken, welke landen kunnen dit geniale evacuatieplan van het Westen dan wel uitvoeren?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wil je dat Europa ten onder gaat?
Is 5 keer geweigerd door de Arabieren en ze zijn er meerdere oorlogen om gestart. Waarin ze elke keer werden verslagen en Israël met meer land eindigde.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn 'oplossing' is degene die breed wordt gedragen in het westen: de tweestatenoplossing.
Maar dan roep jij: 'dat gaat nooit lukken', waarna je opnieuw probeert om een vals dilemma door mijn strot te rammen.
Jij wil Gazanen de kans geven zich elders te vestigen. Helemaal prima, geef die mensen vooral die vrijheid.
Wat doe je vervolgens met de Gazanen die niet willen vertrekken?
Dat is een gepasseerd station en dat weet je best. Nogmaals een zeer veilige en makkelijke positie om in te nemen omdat je weet dat het niet gaat gebeuren maar moreel gezien is dat het enige wat je kan verdragen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn 'oplossing' is degene die breed wordt gedragen in het westen: de tweestatenoplossing.
Maar dan roep jij: 'dat gaat nooit lukken', waarna je opnieuw probeert om een vals dilemma door mijn strot te rammen.
Jij wil Gazanen de kans geven zich elders te vestigen. Helemaal prima, geef die mensen vooral die vrijheid.
Wat doe je vervolgens met de Gazanen die niet willen vertrekken?
Het is niet het plan van het Westen maar van Trump.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:36 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Als de allerrijkste landen van de wereld dat al niet kunnen bolwerken, welke landen kunnen dit geniale evacuatieplan van het Westen dan wel uitvoeren?
Ik heb ook nooit beweerd dat die oplossing makkelijk realiseerbaar is. Het moet naar mijn idee echter de stip aan de horizon blijven.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is 5 keer geweigerd door de Arabieren en ze zijn er meerdere oorlogen om gestart. Waarin ze elke keer werden verslagen en Israël met meer land eindigde.
Hamas wil nog steeds heel Israël en zal oktober 7 "1 miljoen keer" herhalen. Welke 2-staten oplossing zolang Hamas daar zit? Zonder Hamas zal het niet veel beter zijn. Een minderheid van de Palestijnen gelooft daar in.
Iets met insanity, doing the same thing over and over again en different results.
Wie snapt hier meerdere dingen niet eigenlijk?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is 5 keer geweigerd door de Arabieren en ze zijn er meerdere oorlogen om gestart. Waarin ze elke keer werden verslagen en Israël met meer land eindigde.
Hamas wil nog steeds heel Israël en zal oktober 7 "1 miljoen keer" herhalen. Welke 2-staten oplossing zolang Hamas daar zit? Zonder Hamas zal het niet veel beter zijn. Een minderheid van de Palestijnen gelooft daar in.
Iets met insanity, doing the same thing over and over again en different results.
Dan zijn we het het in ieder geval eens dat het plan van Trump totaal bezopen en onhaalbaar is in het huidige geopolitieke klimaat.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet het plan van het Westen maar van Trump.
De zwakte in zijn plan is dat niemand ze wil hebben. Dat is namelijk een recept voor chaos en staatsondermijnende terreur. Libanon, Koeweit en Jordanië kunnen er naast Israël over meepraten.
Palestijnen zijn handig voor Arabische regimes om hun schuimbekkende bevolking koest te houden met stoere praat, in de praktijk laat iedereen ze aan hun lot over.
Stropop. Ik heb dat nooit beweerd. Niemand wil de Palestijnen hebben.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat die oplossing makkelijk realiseerbaar is. Het moet naar mijn idee echter de stip aan de horizon blijven.
En als je denkt dat het etnisch zuiveren van Gaza een realistische oplossing is, dan houd je jezelf net zo goed voor de gek.
Dat is een zeer algemene vraag. Ik snap niks van Japans, Chinees en auto's repareren. Jij?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie snapt hier meerdere dingen niet eigenlijk?
Vertel, wat is jouw oplossing? Makkelijk om te zeiken, Trump is ten minste met een voorstel gekomen. De rest van de wereld heeft 1 jaar en 3 maanden alleen maar "GeNoCiDuH" lopen krijsen in plaats van zelf met een voorstel te komen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:50 schreef Vis1980 het volgende:
'Wij moeten stoppen met het hierheen halen van mensen, keihard aanpakken'
'Mensen aan de andere kant van de wereld brengen we gewoon even naar de woestijn'
Oke prima.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stropop. Ik heb dat nooit beweerd. Niemand wil de Palestijnen hebben.
Er zijn bijna geen opties meer. In Gaza houden is inhumaan. Er is niet bekend wie geld gaat geven voor de wederopbouw. Hamas is niet verslagen. Op een gegeven moment zal er iets moeten worden afgedwongen. Dit plan gaat namelijk niemand vrijwillig mee akkoord.
Ik zou on board zijn als genoemde landen de capaciteit hadden om de Palestijnen op te vangen en te naturaliseren, daar in ondersteund zouden worden en als Amerika er zelf niet van zou profiteren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke prima.
Maar daar gaat de discussie de hele dag al over. Dat is wat Trump bepleit en waar Chivaz blijkbaar enthousiast van wordt.
Jij begint op mij te reageren - wat je uiteraard vrij staat - maar ik was verwikkeld in een discussie over het voorstel van Trump. Vandaar dat ik ervan uitging dat jij 'on board' bent.
Waarom zou iemand ze - waarom dan - moeten/willen opnemen ?quote:Op donderdag 6 februari 2025 01:00 schreef Black_Baron het volgende:
Denk dat geen land ze op wil nemen. Ook niet verspreid over 10 of 20 verschillende landen.
Omdat Gaza een onleefbaar gebied is?quote:Op donderdag 6 februari 2025 01:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom zou iemand ze - waarom dan - moeten/willen opnemen ?
Omdat Trump dat zelf een goed plan vindt en hij daar verder geen issue van ondervindt ?
Vraag mij dan weer af wat het doel hiervan was bij Biden die dat weer van Trump kon verwachten ?quote:bron: https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2025-01-28/pdf/2025-01901.pdf
"Canceled":
Succession Within the Department of Agriculture).
Succession Within the Department of Homeland Security).
Succession Within the Department of Justice).
Succession Within the Department of the Treasury).
Succession Within the Office of Management and Budget).
Succession Within the Office of the National Cyber Director).
Officials of the Council on Environmental Quality to Act as Chairman).
Officials of the Office of Personnel Management to Act as Director).
Officials of the Office of Science and Technology Policy to Act as Director).
Officials of the United States Agency for Global Media to Act as Chief Executive Officer).
Officials of the United States Agency for International Development to Act as Administrator).
Officials of the United States International Development Finance Corporation to Act as Chief Executive Officer).
Certain Areas of the United States Outer Continental Shelf from Oil or Natural Gas Leasing).
Rescission of Cuba’s Designation as a State Sponsor of Terrorism).of
National Security Presidential Memorandum 5).
Providing for the Appoint- ment of Alumni of AmeriCorps to the Competitive Service.
Het is geen toeristisch wingewest voor de VS zoals Puerto Rico.quote:Op donderdag 6 februari 2025 01:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat heeft Cuba Donald Trump eigenlijk precies misdaan dat mensen die dat land als toerist hebben bezocht direct op de verdachtenlijst staan als ze de VS willen bezoeken?
quote:Kollar-Kotelly said she intends to issue the short-term block Wednesday evening in hopes of maintaining the status quo while she considers the lawsuit’s broader request: a court order blocking the DOGE efforts altogether until there are guarantees that they conform with privacy protections, the tax code and other records-related laws and rules.
The judge, a Bill Clinton appointee, is awaiting word from the Justice Department about whether the government opposes the short-term block.
The action in Kollar-Kotelly’s court followed movement in another Musk-related lawsuit brought by federal employees concerned that DOGE’s effort to compile a government-wide email system could compromise personal data of millions of federal employees.
Trump vindt of vond dat het een terreurstaat is. Cuba doet hierin een beetje vredig door aan Biden te beloven dat ze (in ruil, opheffen sancties) stapsgewijs in 2025, iets van 550 (politieke) gevangenen zou gaan vrijlaten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 01:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat heeft Cuba Donald Trump eigenlijk precies misdaan dat mensen die dat land als toerist hebben bezocht direct op de verdachtenlijst staan als ze de VS willen bezoeken?
quote:"I do solemnly swear (or affirm) that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States."
quote:Fagan, a four-star admiral and the first woman to lead a branch of the military, was removed from her post as the Coast Guard's top officer on Trump's second day in office. Officials at the Homeland Security Department -- which oversees the Coast Guard -- cited border security issues and an "excessive focus" on diversity, equity and inclusion among the reasons for her dismissal.
Fagan, who was named commandant in 2022, made a convenient target for a new president who wanted to flex his muscle. The process for firing her was less complex than for dismissing chiefs of the four main branches of the military. More than that, the move allowed him to send signals about his anti-DEI agenda and desire to stem the flow of illegal immigrants and goods into the United States.
Throwing her out of her house on short notice went a step further.
"It's petty and it's personal," one Fagan ally said.
Ik vroeg om je bereidheid.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:02 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn huis niet in the art of the deal voorkomt.
Voorlopig is het Marokko en Somaliland en Puntland.
Die zijn namelijk afhankelijk van Amerikaanse support. Aldus het artikel.
Kijk eens op de pagina van de IND: Nederland behandelt asielaanvragen van Palestijnse vluchtelingen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je cirkelt weer handig om de hete brij heen. Concreet moeten Gazanen de kans krijgen om te vluchten ja of nee?
Hoezo is dit een geniaal plan van het westen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:36 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Als de allerrijkste landen van de wereld dat al niet kunnen bolwerken, welke landen kunnen dit geniale evacuatieplan van het Westen dan wel uitvoeren?
De Democraten hebben geprobeerd Musk ter verantwoording te roepen in het Congres met een subpoena wat de Republikeinen uiteraard afgewezen hebben.quote:After Elon Musk and his “band of unnamed computer operators” gain what the Treasury Department is calling “read-only access” of the payment systems, MSNBC’s Lawrence O’Donnell says there’s no reason to believe the Treasury and we still don’t know what access Elon Musk has in the United States Treasury.
Dezelfde Comer die met subpoenas strooide toen het om Biden gingquote:After House Oversight Committee chair Rep. James Comer lauded the work of the Department of Government Efficiency (DOGE) and its frontman, calling Musk "one of the most successful entrepreneurs ever," Democrats tried to subpoena Musk to come and explain his government overhaul for himself. Due to Republican committee member absences, the Democrats nearly pulled it off.
Dat is nog eens 'out-of-the box'-denken!quote:Op donderdag 6 februari 2025 07:34 schreef Hallojo het volgende:
Gewoon de bevolking van Florida naar Groenland verhuizen en dan de Israëliërs naar Florida. Probleem opgelost!
Goed alternatief zou zijn om landuitruil te doen: Palestijnen naar de Westbank, die wordt uitgebreid met Jeruzalem, Israel krijgt de Gazastrook en kan daar wat moois van maken.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En gek genoeg nog de meest humane oplossing, het alternatief is een permanente bezettingsmacht en abjecte armoede of leven onder Hamas in abjecte armoede.
Meer smaken zijn er niet, verwachten dat daar ineens de vrede uitbreekt en een ieder door een deur kan gaan is niets anders dan onrealistisch wensdenken. Dat station zijn we allang gepasseerd.
De meest humane oplossing is de Palestijnen zelf te vragen wat ze willen, ipv in Washington te bepalen dat Gaza wordt opgeheven en de bevolking permanent wordt gedeporteerd.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En gek genoeg nog de meest humane oplossing, het alternatief is een permanente bezettingsmacht en abjecte armoede of leven onder Hamas in abjecte armoede.
Meer smaken zijn er niet, verwachten dat daar ineens de vrede uitbreekt en een ieder door een deur kan gaan is niets anders dan onrealistisch wensdenken. Dat station zijn we allang gepasseerd.
Tronald Dump & Musk hebben er niet aan gedacht dat voedsel voor voedselhulp ergens vandaan moet komen. Boeren in Kansas die leven van het kweken en leveren van rogge en maïs aan USAID schreeuwen moord en brand, hun verdienmodel naar gort en 52.000 banen in de landbouwsector op de tocht.quote:Op donderdag 6 februari 2025 03:08 schreef Kijkertje het volgende:
Geen protesten? Echt wel!![]()
In het hele land:
https://bsky.app/profile/axios.com/post/3lhhhogxw6s2i
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
De ambtenaren:
https://bsky.app/profile/kateconger.com/post/3lhhd2celbs2j
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lhidmacv3n26
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de Senaat:
[ afbeelding ]
De senatoren:
https://bsky.app/profile/jbendery.bsky.social/post/3lhhpcd3wyk2f
[ afbeelding ]
Russell Vought is de architect van Project 2025
Afgevaardigden van het Huis:
https://bsky.app/profile/(...)g/post/3lhf6araxok2a
[ afbeelding ]
Etc ...
etc ...
etc ...
En de dingen die erbij gehaald worden ter argumentatie. Donnie wil gewoon een enorme slag halen qua vastgoed. persoonlijk gewin, de rest is bijzaak voor 'm.quote:Op donderdag 6 februari 2025 08:27 schreef -XOR- het volgende:
Toch wel lollig dat de rechtse slappe cuckjes hier weer in de rij staan om het sperma van Trump op te vangen.
Grootste politieke hervormer van de 21e eeuw. Toegegeven, deze eeuw is nog maar voor een kwart voltooid, maar toch.quote:Op donderdag 6 februari 2025 08:27 schreef -XOR- het volgende:
Toch wel lollig dat de rechtse slappe cuckjes hier weer in de rij staan om het sperma van Trump op te vangen.
We weten nu in ieder geval dat conservatief rechts geen enkel probleem heeft met etnische zuiveringen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 08:27 schreef -XOR- het volgende:
Ja je hebt een aantal vaste klanten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 08:27 schreef -XOR- het volgende:
Ook dat uiteraard, maar dat wisten we al, de neofascisten van de PVV hebben "from the river to the sea" in hun beginselprogram staan.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We weten nu in ieder geval dat conservatief rechts geen enkel probleem heeft met etnische zuiveringen.
En uiteraard zou "links" er de schuld van krijgen. Het is allemaal zo voorspelbaar.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook dat uiteraard, maar dat wisten we al, de neofascisten van de PVV hebben "from the river to the sea" in hun beginselprogram staan.
Maar het verbaast me dat de rechtsen zo graag kogels willen koppen, want drie keer raden waar er straks aanslagen gepleegd gaan worden als de VS weer eens denkt iets in het Midden Oosten te moeten proberen.
Ik zou het eerder volgzaamheid noemen. Aan de conservatief rechterzijde is men dol op leidersfiguren die ze zeggen wat ze moeten denken en doen.quote:Er lijkt bij de Trump lovers een soort onderdanigheid ingebakken te zitten.
Volgens mij waren figuren als Stalin en MAO grote helden onder linksen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En uiteraard zou "links" er de schuld van krijgen. Het is allemaal zo voorspelbaar.
[..]
Ik zou het eerder volgzaamheid noemen. Aan de conservatief rechterzijde is men dol op leidersfiguren die ze zeggen wat ze moeten denken en doen.
Progressief links toch ook niet? Denk aan het 'From the River to the Sea' en/of de herhaaldelijk drang om elke Jood van de Westelijke Jordaanoever af te halen. En dan hebben we in het topic over de oorlog in Oekraïne ook nog wel eens bijzondere posts voorbij zien komen over etnische Russen in Oekraïne, waar ik het als rechtse user trouwens volledig mee eens ben.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We weten nu in ieder geval dat conservatief rechts geen enkel probleem heeft met etnische zuiveringen.
Chivaz mode aan WHATABOUTISM.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Progressief links toch ook niet? Denk aan het 'From the River to the Sea' en/of de herhaaldelijk drang om elke Jood van de Westelijke Jordaanoever af te halen.
Ah ja, we mogen zeker alleen met vingertje wijzen naar rechts als het over aantijgingen mbt etnische zuiveringen gaat. Nou, dat vind ik niet. En dat mag je wat mij betreft best als een whataboutism zien. Die spiegel zal worden voorgehouden.quote:
Wat zit je nu weer slap te lullen man, je kan niet eens antwoord geven op de vraag of de Gazanen de mogelijkheid moeten krijgen om te vluchten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 08:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
De meest humane oplossing is de Palestijnen zelf te vragen wat ze willen, ipv in Washington te bepalen dat Gaza wordt opgeheven en de bevolking permanent wordt gedeporteerd.
Verder heb ik Maga nooit gehoord over de verwoestingen door Israël die Gaza in de huidige situatie hebben gebracht.
quote:Karoline Leavitt just wrapped up her White House press conference with another shocking list of absurdities USAID has been funding:
- $2 million for sex changes in Guatemala
- $6 million to fund tourism in Egypt
- $20 million on a new Sesame Street show in Iraq
- $4.5 million to combat disinformation in Kazakhstan
Een kinderhand is snel gevuld. Wisselgeld vergeleken met de duizenden miljarden die daar jaarlijks worden uitgegeven.quote:
Maar wat vind jij daar zelf van?quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een kinderhand is snel gevuld. Wisselgeld vergeleken met de duizenden miljarden die daar jaarlijks worden uitgegeven.
Maar fijn dat jij blij bent dat er nu geen Sesamstraat in Irak is en in Kazachstan de Russische desinformatie weer ongehinderd zijn gang kan gaan. Geniet ervan.
Net zo niet waar als de bewering: figuren als Hitler was een grote held onder de rechtsen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij waren figuren als Stalin en MAO grote helden onder linksen.
quote:De NSB kon voordat de oorlog uitbrak op een kleine 4% van het electoraat rekenen. Na mei 1940 nam het ledental toe. In juni 1940 telde de NSB ca. 27.000 leden. Het aantal leden behaalde zijn maximum in het derde kwartaal van 1941: ruim 75.000. Het daalde nadien vrij constant tot ruim 63.000 eind 1943 om nadien weer te stijgen tot ca. 74.000 in juli 1944. Men moet daar nog ruim tienduizend leden bijtellen die in het buitenland woonden, nagenoeg uitsluitend in Duitsland (L. de Jong, Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog, deel 6, p. 382-383).
Niet waar.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Net zo niet waar als de bewering: figuren als Hitler was een grote held onder rechtsden
Dat was hij niet.... hij was aanhanger van kapitalisme en de feodale standen, mits men hem en zijn club als fuhrer erkende.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet waar.
Hitler was een socialist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |