abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:21:14 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563203

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_216563231
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende: Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:31:51 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563321
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Uhh, nee hoor..
Hoe kom je daarbij? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:33:11 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:33:29 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563349
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uhh, nee hoor..
Hoe kom je daarbij? :?
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:35:13 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563385
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?

Dat maken ze zelf wel uit.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:35:44 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563397
quote:

[..]
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
:') :') :')
pi_216563416
quote:

[..]
Ok.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216563426
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Blijkbaar was de soft power via USAID niet alleen bedoelt voor het buitenland maar ook voor het binnenland. Je eigen bevolking ondermijnen met overheidsgeld en dan net doen alsof het allemaal onafhankelijk is.
Het is maar goed dat DOGE bestaat anders waren dit soort zaken nooit aan het licht gekomen.
Ik begin de tegenstand van de democraten steeds beter te begrijpen, van het sponsoren van lgbti propaganda in het buitenland tot het ondermijnen van politieke bewegingen in eigen land, dit is echt een grof schandaal.
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.

Beetje kritisch zijn op je bronnen kan geen kwaad.
pi_216563442
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:38:42 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563448
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Het is in ieder geval niet: een man die even aan de andere kant van de wereld gaat beslissen dat je daar allemaal weg moet zodat hij daar een vakantieparadijs van kan maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216563464
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:37 schreef kipknots het volgende:

[..]
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.

Beetje kritisch zijn op je bronnen kan geen kwaad.
Die user geeft er geen reet om of iets klopt of niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:41:39 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563526
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?

Dat maken ze zelf wel uit.
Gazanen hebben elk recht verspeelt op invloed.
Hun lot wordt nu bepaald door anderen.
Vladimir Putin
pi_216563542
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
:')
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:42:30 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563547
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Vladimir Putin
pi_216563560
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Wanneer liet "links" dat dan eerder gebeuren?
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:43:28 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563569
quote:

[..]
Wow... :|W
Maar fijn dat je niet verbergt wat je écht denkt.. Kun je het later ook niet meer ontkennen. Met je:
quote:

[..]
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:43:31 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563570
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:44:15 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563591
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wow... :|W
Maar fijn dat je niet verbergt wat je écht denkt.. Kun je het later ook niet meer pntkennen. Met je:
[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:44:29 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563594
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Juist niet.
Verder voel je je wel lekker?
Just asking..
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:45:48 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563628
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:

quote:

[..]
pi_216563635
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:47:49 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563671
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Ook op de FP wordt er van alles bij gehaald. Net nog iemand die het fijn vond dat Musk de 'federale corruptie' aan het schoonvegen was. Vervolgens geen reet snappen van waarom onbevoegde mensen op persoonlijke titel laten snijden in afspraken die door de daarvoor bestemde wegens zijn goedgekeurd juist de corruptie is.

Het heeft allemaal een hoog 'als ik het wil, dan mag het'-gehalte. Van alles roepen, maar geen moeite willen stoppen in hoe dat nu zit. Uiteraard werd DEI er nog eens bijgehaald, want alleen geschikte mensen moeten worden aangenomen. Die lui hebben zich echt wijs laten maken dat men totaal niet gekeken heeft naar skills en dan mensen aanneemt die geen kut kunnen. Ze kennen heel die mensen niet, maar weten wel zeker dat ze er niets van kunnen.

Man, man, man, wat een droevenis.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:48:31 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563686
quote:

[..]
Oja, 'elk' recht?
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:49:08 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563689
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:
[..]

Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en tegen elkaar afweegt.
Vladimir Putin
pi_216563695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oja, 'elk' recht?
Zelfs mensenrechten waarschijnlijk. Als je etnische zuivering al goedkeurt zijn grootschalige schendingen van mensenrechten nooit ver weg.
pi_216563710
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!
[..]
Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en met elkaar afweegt.
Ja leuk. Maar weet je al waar "links" weer een genocide heeft laten gebeuren?
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:50:51 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563721
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Niet verschillende posts gaan blurren
om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en met elkaar afweegt.
Ik "blur" helemaal niks. Ik quote gewoon je eigen posts. Zeer recent én vrijwel direct achter elkaar gepost.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:52:12 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563750
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik "blur" helemaal niks. Ik quote gewoon je eigen posts.
Niet doen.
Dat zijn twee afzonderlijke posts.
Volgens mij is hier het thema dat er verschillende belangen zijn die afgewogen moeten worden.
Overigens heb je in elk scenario te maken met internationaal recht dat mogelijk geschonden wordt. Palestijnen herplaatsen is problematisch, maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:52:21 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563755
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zelfs mensenrechten waarschijnlijk. Als je etnische zuivering al goedkeurt zijn grootschalige schendingen van mensenrechten nooit ver weg.
Jarenlang dehumaniseren van bepaalde mensen werkt anno 2025 dus nog steeds. Wilders was goed op weg met Marokkanen, maar liep tegen een plafond aan. Met asielzoekers werd de acceptatie van dehumanisering een stuk groter, waarschijnlijk omdat die niet naast je wonen. Het is soms even doorzetten en finetunen, maar uiteindelijk werkt het.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:52:42 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563762
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet doen.

Volgens mij is hier het thema dat er verschillende belangen zijn die afgewogen moeten worden.
Overigens heb je in elk scenario te maken met internationaal recht dat mogelijk geschonden wordt. Palestijnen herplaatsen is problematisch, maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
Dat maak ik zelf wel uit. Grapjas.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:53:07 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563773
quote:
maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
En wie stelt dat dan?
pi_216563780
quote:

[..]
Niet doen.
Israël heeft toch al een jaar lekker tekeer kunnen gaan?
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:55:14 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563833
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En wie stelt dat dan?
Veel politici en grote groepen journalisten en de top van uni's.

quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Israël heeft toch al een jaar lekker tekeer kunnen gaan?
Het is maar wat je lekker noemt.
Overigens valt Netanyahu best mee, als Lieberman het moet doen is het niet best.
Ik ken jou trouwens als iemand die een snoeiharde aanpak voorstaat als iemand wordt aangevallen door een agressor. Geld en wapens spelen dan geen rol meer dacht ik.
Vladimir Putin
pi_216563899
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Veel politici en grote groepen journalisten en de top van uni's.
[..]
Het is maar wat je lekker noemt.
Overigens valt Netanyahu best mee, als Lieberman het moet doen is het niet best.
Ik ken jou trouwens als iemand die een snoeiharde aanpak voorstaat als iemand wordt aangevallen door een agressor. Geld en wapens spelen dan geen rol meer dacht ik.
Ik heb dan ook nooit gesteld dat Israël zich niet mag verdedigen.

Al is de door Israël gekozen aanpak geen goede. Want als je als het machtige Israel niet lukt om qat gijzelaars te bevrijden uit zo'n klein gebied doe jw iets niet goed. Tenzij gijzelaars bevrijden geen doel, maar een excuus was.
pi_216563961
quote:
Als de Israëliërs weggaan is het ook vrede. Je redeneert als een kleuter.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:00:35 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563970
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb dan ook nooit gesteld dat Israël zich niet mag verdedigen.
Misschien kunnen we beter gewoon niet meer reageren op de onzin die hij uitkraamt.
pi_216564051
quote:
Nogal naïeve kijk op de situatie in die regio. Alsof alles pais en vree is als je Gaza etnisch zuivert.

Zoals al vaker herhaald vandaag: je zou er de jihadisten in het Midden-Oosten (en daarbuiten) een groot plezier mee doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:08:13 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216564118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogal naïeve kijk op de situatie in die regio. Alsof alles pais en vree is als je Gaza etnisch zuivert.

Zoals al vaker herhaald vandaag: je zou er de jihadisten in het Midden-Oosten (en daarbuiten) een groot plezier mee doen.
Ropt op. Ik wil niemand zuiveren.
Ik denk serieus dat Gazanen elders een betere toekomst tegemoet kunnen zien. Hamas verdwijnt daarmee niet, maar de overgrote meerderheid zal stoppen met rellen en destructief gedrag vertonen in het opvangende land.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:10:23 #40
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216564159
Pagina na pagina aan leedvermaak.

https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/
pi_216564170
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk serieus dat Gazanen elders een betere toekomst tegemoet kunnen zien. Hamas verdwijnt daarmee niet, maar de overgrote meerderheid zal stoppen met rellen en destructief gedrag vertonen in het opvangende land.
Het is gewoon een onzinnig verhaal, want:

a) er is geen ander land voor ze
b) ze willen niet naar een ander land

Dus over die onzin hoeft niemand het ooit meer te hebben. Gelukkig heeft Veldkamp dat ook duidelijk gemaakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:11:51 #42
6484 ExTec
pi_216564187
Semi-relevant mbt het huidige thema.

woensdag 5 februari 2025 @ 20:13:25 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216564229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is gewoon een onzinnig verhaal, want:

a) er is geen ander land voor ze
b) ze willen niet naar een ander land

Dus over die onzin hoeft niemand het ooit meer te hebben. Gelukkig heeft Veldkamp dat ook duidelijk gemaakt.
Dat kan. Maar het is een gitzwart perspectief.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:13:45 #44
6484 ExTec
pi_216564235
quote:
Ik wil niemand zuiveren.
_O-
pi_216564262
quote:

[..]
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.

Wat betreft de verwachting die je uitspreekt: dit conflict wordt niet uitgevochten in een vacuüm. Het is groter dan Gaza, Israël, Hamas en de Palestijnen.

Zoals ik al schreef: deze etnische zuivering is de perfecte recruitment tool voor jihadistische bewegingen. Met een beetje pech kunnen wij ons dan ook verheugen op aanslagen, omdat Europs gelijk wordt gesteld aan de VS.
pi_216564290
quote:

[..]
Je wenst het land te zuiveren van Gazanen. Zeg je letterlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216564292
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan. Maar het is een gitzwart perspectief.
Mensen deporteren uit hun land, dat is gitzwart. Hopen op vrede, vrede die al een aantal keer dichtbij was, dat is het enige niet gitzwarte aan dit conflict.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:17:14 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216564301
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.

Wat betreft de verwachting die je uitspreekt: dit conflict wordt niet uitgevochten in een vacuüm. Het is groter dan Gaza, Israël, Hamas en de Palestijnen.

Zoals ik al schreef: deze etnische zuivering is de perfecte recruitment tool van jihadistische bewegingen. Met een beetje pech kunnen wij ons dan ook verheugen op aanslagen, omdat Europs gelijk wordt gesteld aan de VS.
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?

Wat een donkere tijden leven we nu in zeg.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:18:05 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216564309
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?

Ja, vast..
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:18:48 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216564321
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, vast..
;)
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:19:44 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216564336
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef: deze etnische zuivering is de perfecte recruitment tool voor jihadistische bewegingen. Met een beetje pech kunnen wij ons dan ook verheugen op aanslagen, omdat Europs gelijk wordt gesteld aan de VS.
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.d

Wat je schrijft ben ik het niet perse mee oneens. Maar wat jij voorstaat is ook cynisch: een levende gevangenis?
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:21:17 #52
6484 ExTec
pi_216564364
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie.
No shit.
pi_216564380
quote:

[..]
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.d

Wat je schrijft ben ik het niet perse mee oneens. Maar wat jij voorstaat is ook cynisch: een levende gevangenis?
Wie heeft 'een levende gevangenis' als ideaal dan?
Waarom is de enige optie voor Gazanen: verbanning of opsluiting?
pi_216564382
quote:

[..]
Nee, het is precies zoals ik stel. Een compleet volk verdrijven noemen we etnisch zuiveren.

En verdrijving is per definitie gedwongen, en dwang is een vorm van geweld, ook als daar geen klappen bij vallen.

quote:
Ik sta helemaal niets voor, ik schets de situatie en de gevolgen van Trumps voorstel.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:23:04 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216564388
_O-

Gast: 'Ik bedoel geen etnisch zuiveren, want daar zit een negatieve smaak aan. Ik bedoel dat alle Palestijnen verdreven moeten worden naar de woestijn'

Gast: 'Ik bedoel geen melk, ik bedoel dat witte spul dat uit de uiers van een koe komt'.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:24:54 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216564414
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat het al decennia zo gaat.
Maar ik luister graag naar andere oplossingen natuurlijk.
Vladimir Putin
pi_216564425
quote:

[..]
Ja, het regent vandaag valse dilemma's.
pi_216564432
quote:

[..]
Wat is de derde realistische optie?
pi_216564439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:23 schreef Vis1980 het volgende:
_O-

Gast: 'Ik bedoel geen etnisch zuiveren, want daar zit een negatieve smaak aan. Ik bedoel dat alle Palestijnen verdreven moeten worden naar de woestijn'

Gast: 'Ik bedoel geen melk, ik bedoel dat witte spul dat uit de uiers van een koe komt'.
Het excuus dat Turkije ook gebruikt als het om de Armeniërs gaat.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:27:03 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216564446
Trump wil een bezet stuk land gaan bezetten en etnisch zuiveren en ondertussen is de MAGA-webcare hier geheel vrijwillig die donkerbruine dampende drol fanatiek aan het oppoetsen.

Schaam je dood.
Huilen dan.
pi_216564449
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Israel nuken.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:27:52 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216564459
Deze vind ik ook een mooie 'Leppard ate my face':

quote:
The group Arab Americans for Trump is renaming itself Arab Americans for Peace after President Donald Trump said the U.S. would “take over” the Gaza Strip
Who would have thought that would happen?
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:27:54 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216564462
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Israel nuken.
Je bent in elk geval eerlijk.
Vladimir Putin
pi_216564468
quote:

[..]
Israel nuken.
Oproepen tot genocide, niet tof.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:29:06 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216564472
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je bent in elk geval eerlijk.
Jij dan weer niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:30:08 #66
6484 ExTec
pi_216564487
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:28 schreef Chivaz het volgende:
Oproepen tot genocide,
Hey,

Dat heeft wel een hele negatieve connotatie, ja :{
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:30:14 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216564489
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oproepen tot genocide, niet tof.
Expliciete oproep tot genocide.
Vladimir Putin
pi_216564520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vrede. Zoals in de meeste andere landen met buurlanden wordt omgegaan, ook als ze niet echt bevriend zijn.

En daar werken nog steeds mensen aan: https://www.nytimes.com/2(...)peace-activists.html
pi_216564528
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Expliciete oproep tot genocide.
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:32:51 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216564545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.
Exact dát.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:33:31 #71
6484 ExTec
pi_216564554
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jij dan weer niet.
Ja, soms wel.
pi_216564568
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Blinken speechte in 2022 in het Holocaust museum en daar noemde hij het verdrijven van 850.000 Rohinya in 2016/2017 en wat "maar" 9.000 levens kostte genocide.

Iedereen actief over de kling jagen is geen vereiste. Dat zag je bij Srebrenica ook al, Rusland in Oekraïne 2022 of bij de Duitsers die tussen 1904-1908 ook niet alle leden van de Herero en Nama stammen tegen een muur zette. In beide gevallen wordt gesproken over (daad van) genocide
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:34:22 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216564571
Overal reiken zijn tentakels.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:35:23 #74
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216564591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kom op man, ik wil niemand zuiveren.

Ik heb zelfs nog eerder in dit topic duidelijk gezegd dat ik in dubio zit met twee morele dilemma's.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:36:29 #75
6484 ExTec
pi_216564608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:34 schreef Perrin het volgende:
Overal reiken zijn tentakels.
[ x ]
Dat zijn voor verzekeraars wel hele interessante gegevens. Dan weet je bij elke applicant meteen of die iets onder de leden heeft.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:37:46 #76
6484 ExTec
pi_216564636
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Behalve oekrainers, dan.

Want als rusland die oorlog wint, zijn we eindelijk van al die woke onzin af, toch? ;)
pi_216564645
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb zelfs nog eerder in dit topic duidelijk gezegd dat ik in dubio zit met twee morele dilemma's.
Het dilemma is simpel: je kunt nooit, helemaal nooit, het ene kwaad met een ander misschien nog wel groter kwaad vervangen en dan doen alsof het een verbetering is. Het antwoord is: beide kwade opties zijn fout.
pi_216564746
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vrede. Zoals in de meeste andere landen met buurlanden wordt omgegaan, ook als ze niet echt bevriend zijn.

En daar werken nog steeds mensen aan: https://www.nytimes.com/2(...)peace-activists.html
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.
Hoeveel Gazanen hebben er eigenlijk nog trek in om te blijven wonen in die gigantische puinhoop waar er geen toekomst voor ze is?
Verplaats je eens in de schoenen van een Palestijn in Gaza. De keuze is hopen op vrede terwijl dat in al die jaren niet echt is gelukt, of je spullen pakken en in een ander land je geluk beproeven.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:43:30 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216564760
Als je niemand wil zuiveren, stel dan ook geen etnische zuivering voor.
pi_216564779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.
Hoeveel Gazanen hebben er eigenlijk nog trek in om te blijven wonen in die gigantische puinhoop waar er geen toekomst voor ze is?
Verplaats je eens in de schoenen van een Palestijn in Gaza. De keuze is hopen op vrede terwijl dat in al die jaren niet echt is gelukt, of je spullen pakken en in een ander land je geluk beproeven.
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:47:00 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216564821
Net een vastgoed commercial gezien, kheb wel trek in een mooi Rivièra huisje aan overkant van River to the Sea wat ik nog niet eerder zo begrepen had..... natuurlijk zonder vervelend geweld dat zich veel beter een plaats kan wensen in rijkere buurlanden. :P

Grapje in het denken van Trump c.s. die in misère alleen maar vast-goede kansen ziet.
Als het bloed in de straten loopt en het stof dwarrelt boven puinhopen , klotsen de winsten tegen de plinten en groeien luchtkastelen tot in de zevende hemel.... is een soort van aloude wijsheid.

Blijft wonderbaarlijk dat een President dit soort waanzin aan het bedenken is. Netanyahu, serieus bovengemiddeld intelligent, beziet dit met enig genoegen zonder - als je goed luistert - daar een stelling in te nemen.
Zou ik in zijn situatie ook niet doen om zo een never-ending-story te behouden. Trump is extreem gevoelig voor instemming.

Kheb zo een idee dat Bibi in een 1:1 gesprek heeft gezegd dat Trump een ongeëvenaarde weergaloze intelligentie heeft en Trump aangemoedigd aan het wegzwijmelen is geslagen.
Het Witte Huis is nu druk doende de consequenties van die waanzin wat proberen te beteugelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216564845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.
Ik ben daar niet zo zeker van, overigens terugkeren van waar? De Gazanen kunnen Gaza helemaal niet uit.
Je weet heel goed dat als alles weer is opgebouwd als het überhaupt zo ver komt dat het een kwestie van tijd is dat het conflict weer oplaait. Normale betrekkingen tussen de Gazanen en Israël is verder weg dan een verzoening tussen noord en zuid Korea.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:48:53 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216564860
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, soms wel.
True, true..
Maar dat wordt dan snel weer ontkend.
pi_216564888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt ze allemaal een riante relocatiebonus van een paar ton geven. Kunnen ze ergens een mooi huisje kopen als ze dat willen. Maar we weten allemaal wel dat dat niet de insteek is hier.
En laten we wel wezen, vluchtelingenkampen in de regio zijn echt geen verbetering ten op zichte van leven in Gaza, afgezien van wellicht de Israëlische bombardementen en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216564896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben daar niet zo zeker van, overigens terugkeren van waar? De Gazanen kunnen Gaza helemaal niet uit.
Je weet heel goed dat als alles weer is opgebouwd als het überhaupt zo ver komt dat het een kwestie van tijd is dat het conflict weer oplaait. Normale betrekkingen tussen de Gazanen en Israël is verder weg dan een verzoening tussen noord en zuid Korea.
Volgens mij zijn Israël en Gaza in gesprek, Noord en Zuid Korea niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:51:05 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216564900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
Als je niemand wil zuiveren, stel dan ook geen etnische zuivering voor.
Hoe moeilijk kan het zijn inderdaad?
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:51:21 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216564907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je kunt ze allemaal een riante relocatiebonus van een paar ton geven. Kunnen ze ergens een mooi huisje kopen als ze dat willen. Maar we weten allemaal wel dat dat niet de insteek is hier.
En laten we wel wezen, vluchtelingenkampen in de regio zijn echt geen verbetering ten op zichte van leven in Gaza, afgezien van wellicht de Israëlische bombardementen en dergelijke.
Win-Win.... relocate to Green Land of all places. Ruimte volop.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:54:07 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216564953
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Behalve oekrainers, dan.

Want als rusland die oorlog wint, zijn we eindelijk van al die woke onzin af, toch? ;)
En Gazanen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:55:20 #89
6484 ExTec
pi_216564976
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En Gazanen.
Ow, als iemand dat gewoon ff netjes insteekt via de normale propaganda kanalen, zie ik hem daar prima intuinen, ja.
pi_216565026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En daarmee praat je een gedwongen vertrek van alle inwoners van Gaza goed.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216565046
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
En daarmee praat je een gedwongen vertrek van alle inwoners van Gaza goed.
Heb jij een beter idee? Want terug gaan naar de situatie van voor 7 oktober is geen optie voor Israël en laten we eerlijk wezen die situatie was ook alles behalve ideaal.
pi_216565071
Stel nou dat ze wel terug kunnen keren, als ze dat zouden willen.
Stel nou dat er Palestijnse bedrijven mee kunnen doen aan de wederopbouw.
Dat er inderdaad een heleboel banen gecreëerd worden. Waar normale Palestijnen een baan kunnen krijgen.

Dat zou toch gewoon geweldig zijn?
pi_216565137
https://www.aljazeera.com(...)n?traffic_source=rss

quote:
Rubio says people can ‘move back in’ to Gaza after reconstruction

“It was not meant as a hostile move.” US Secretary of State Marco Rubio defended President Trump’s plan to remove Palestinians from Gaza, saying it was an offer to help rebuild the strip so that “people can move back in.”
pi_216565167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:02 schreef Black_Baron het volgende:
Stel nou dat ze wel terug kunnen keren, als ze dat zouden willen.
Stel nou dat er Palestijnse bedrijven mee kunnen doen aan de wederopbouw.
Dat er inderdaad een heleboel banen gecreëerd worden. Waar normale Palestijnen een baan kunnen krijgen.

Dat zou toch gewoon geweldig zijn?
Zeker fantastisch, maar geloof je nu werkelijk dat Israël kapitaal etc Gaza in laat stromen terwijl Hamas in principe nog de scepter zwaait?
Dat is toch een onaanvaardbaar risico voor Israël na de gebeurtenissen van 7 oktober. Als er niets gebeurt en de situatie blijft zoals die is hebben die mensen geen mooie toekomst in Gaza.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:10:19 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216565194
Dit kennen we nog uit de vorige termijn, Trump roept van alles en mensen om hen heen doen dan net alsof hij het niet zo bedoelde. Vervolgens benadrukt hij bij de eerst volgende rally dat hij het toch echt zo bedoelde.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:10:30 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216565197
pi_216565203
quote:
Vreemd bericht, ik hoorde Trump toch duidelijk zeggen dat er een optie moet zijn dat die mensen permanent verhuizen naar een buurland en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten. Ik vind het zelf niet eens zo’n onredelijk voorstel.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:12:10 #98
6484 ExTec
pi_216565213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:
en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten.
Zeker op dezelfde manier als mexico voor die muur ging betalen.
pi_216565222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heb jij een beter idee? Want terug gaan naar de situatie van voor 7 oktober is geen optie voor Israël en laten we eerlijk wezen die situatie was ook alles behalve ideaal.
We kunnen een gedwongen vertrek doen van alle Israëliërs.

Dan is de situatie helemaal ideaal.

Als dat is wat je wilt.
pi_216565240
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vreemd bericht, ik hoorde Trump toch duidelijk zeggen dat er een optie moet zijn dat die mensen permanent verhuizen naar een buurland en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten. Ik vind het zelf niet eens zo’n onredelijk voorstel.
Geweldig: Trump stelt een genocide voor die door Arabische landen moet worden betaald, en jij noemt dat niet onredelijk.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:14:57 #101
6484 ExTec
pi_216565253
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:15:14 #102
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216565258
Er zijn 14 miljoen Palestijnen, waarvan zo’n 2 miljoen in Gaza. Miljoenen mensen kun je niet uitwissen, juist het joodse volk zou dat moeten begrijpen. Miljoenen mensen tegen hun wil en tegen de wil van de ontvangende partij verplaatsen wordt ook een drama.

De enige mogelijke oplossing is een tweestaten oplossing al dan niet met een gewapende neutrale macht ertussen. Een situatie die niet alleen compromissen van Palestijnse kant, maar ook van Israëlische kant vraagt. Garanties van omringende landen zoals Jordanië en Egypte al uitgesproken hebben dat ze het bestaan van Israël ondubbelzinnig erkennen helpt daarbij ook.

Elke andere oplossing is geen oplossing, maar de volgende stap op een al veel te lange ladder van escalaties.
pi_216565277
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.
Klopt, en als dan de Palestijnen naar Israël trekken hebben ze meteen goede huisvesting.
Dan hoeft er ook geen stuk land te worden ingericht voor de opvang van de Palestijnen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:17:28 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216565291
quote:

[..]
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.

;)
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:18:02 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216565304
quote:

[..]

Als dat is wat je wilt.
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.

Ergo: draai het eens om mensen die de "oplossing" van Trump verdedigen. Vind je "het voorstel" dan nog steeds zo redelijk?
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:20:37 #106
6484 ExTec
pi_216565344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.

;)
Nou, amerika heeft idd nog ladingen on-ontgonnen land. Daar is genoeg ruimte om israel in na te bouwen, ja.
pi_216565354
quote:
3s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.

Ergo: draai het eens om mensen die de "oplossing" van Trump verdedigen. Vind je "het voorstel" dan nog steeds zo redelijk?
Dat inderdaad.

Er wordt in feite met de Palestijnen als vee omgegaan.
Net alsof dat geen mensen zijn.
En dat is een trend die we meer zien sinds 20 januari.
pi_216565363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

;)
Je kunt voor die fans de berg Sion uit de psalmen niet verplaatsen, vrees ik.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:23:59 #109
6484 ExTec
pi_216565400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Spuiten ze gewoon een kitsche lookalike op, staat de VS sowieso vol mee :7
pi_216565443
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Spuiten ze gewoon een kitsche lookalike op, staat de VS sowieso vol mee :7
Tja, daar gaan de orthodoxe christenen niet enthousiast van worden.

Niet dat Trump zich trouwens iets aan zal trekken van de christenen, die negeert hij sinds de verkiezingen al. Niet voor niets dat de ene na de andere dominee hem afvalt. Hij heeft een nieuwe religie, big tech.
pi_216565448
Als je in de VS in Jeruzalem wilt wonen heb je sowieso al keuze uit iets van 6 of 7 staten. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:27:27 #112
6484 ExTec
pi_216565453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:26 schreef Hanca het volgende:
Tja, daar gaan de orthodoxe christenen niet enthousiast van worden.
Je bedoeld die mensen die een in china gemaakte trump bijbel kopen?

Ik zie geen problemen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:31:54 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216565511
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat inderdaad.

Er wordt in feite met de Palestijnen als vee omgegaan.
Net alsof dat geen mensen zijn.
En dat is een trend die we meer zien sinds 20 januari.
Die werd al steevast opgebouwd in de afgelopen 15 jaar, asielzoekers idem dito. Ook bepaalde Nederlanders zijn hard onderweg om zich aan het rijtje te voegen, als je het aan 'gezond verstand' Nederland vraagt.

Mensenrechten worden daarbij alleen toegepast als de onderbuik het toelaat. Sowieso is 'houd rekening met elkaar' inmiddels geframed als 'corrupt'.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:32:20 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216565514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Musk maakt er wel een hippe hologram van.
pi_216565651
De parallellen met hele donkere perioden uit de geschiedenis zijn stuitend en dat Netanyahu braaf ja klinkt is echt bizar. Ter herinnering: in de tweede wereldoorlog was oorspronkelijk het idee van de Nazi's om de Joden gedwongen te verhuizen naar Madagascar :o
pi_216565658
quote:

[..]

Als dat is wat je wilt.
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.
Dat is tenminste een keuze, die keuze hebben ze nu niet.
pi_216565677
quote:

[..]
Probleem opgelost.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216565681
quote:

[..]
Gezien de jodenjacht in Amsterdam en het anti semitisme onder de moslimbevolking in west Europa denk ik niet dat het zonder frictie zal blijven.
pi_216565683
Nou daar is ze dan hahaha pak de popcorn er maar bij hahaha.

twitter
pi_216565689
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Probleem opgelost.
Voorlopig is het voorstel om de Palestijnen oa in Marokko onder te brengen. En nog wat landen.
pi_216565690
quote:
3s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien beide volken daar verplichten te vertrekken, ze hebben er beide een potje van gemaakt nu al ongeveer 80 jaar lang. Misschien dat Trumps honger naar meer land ook over is als hij Israel én Palestina krijgt.
pi_216565695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.
Nee, dat is ook geen keuze. Want de buurlanden willen dat niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216565704
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Voorlopig is het voorstel om de Palestijnen oa in Marokko onder te brengen. En nog wat landen.
Marokko zet wel even de deurtjes open richting Ceuta en Melilia.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216565715
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Nober het volgende:
Nou daar is ze dan hahaha pak de popcorn er maar bij hahaha.

[ x ]
Wat boeit dit? Nog niet over haar verlies heen als Trumpfan?
pi_216565721
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Gezien de jodenjacht in Amsterdam en het anti semitisme onder de moslimbevolking in west Europa denk ik niet dat het zonder frictie zal blijven.
Gaan ze lekker naar Oost Europa. Daar komt een groot deel sowieso al oorspronkelijk vandaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216565729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Gaan ze lekker naar Oost Europa. Daar komt een groot deel sowieso al oorspronkelijk vandaan.
Je weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren. _O-
pi_216565736
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, dat is ook geen keuze. Want de buurlanden willen dat niet.
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.
Het is een oplossing waar de Europeanen achter zouden moeten staan en ik zou het niet eens erg vinden als we dat deels moeten financieren.
pi_216565749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat boeit dit? Nog niet over haar verlies heen als Trumpfan?
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.

Wat doe je dan in dit topic?
pi_216565775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom de buurlanden?
pi_216565792
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.

Het is vrij gebruikelijk om dat soort interviews te editten. Zulke gesprekken duren namelijk vaak langer dan de zendtijd.

Dus tenzij 60 Minutes er extreem schokkende uitlatingen uit heeft geknipt, zie ik het probleem niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:56:14 #131
38496 Perrin
pi_216565794
quote:
Politico: Like it or not, the rules-based order is no more

In Trump’s world, treaties and norms are simply irrelevant. He’ll break trade agreements to impose tariffs on neighboring states, take back a canal in Panama that was built and formerly operated by the U.S., and likely ignore security commitments enshrined in treaties for 75 years or more. He’ll also make sure the U.S. gets Greenland.

The only language Trump understands is that of power. It does little good to use the language of rules or laws in his world. And for Denmark or others to get their way, they’ll have to speak the language of power.

The return of power politics thus requires Denmark and other European allies to reduce their reliance on the U.S. and increase the cost of unacceptable behavior. Greenland may be hard to defend if Trump is willing to use military force, but deploying troops and bringing in allies would force the White House to think twice. The same is true in response to tariffs and other trade measures the U.S. president has threatened too.

Like it or not, with Trump in office, the rules-based order is no more.
pi_216565819
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.
Het is een oplossing waar de Europeanen achter zouden moeten staan en ik zou het niet eens erg vinden als we dat deels moeten financieren.
Nee, daar is geen ruimte voor onderhandelingen. Die ruimte zit hooguit in Trumps hoofd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216565820
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?

Hoezo is Europa daar een partij in?
Dat beslissen die buurlanden toch zelf?

En waarom moet Europa iets financieren?
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:58:26 #134
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216565825
quote:

[..]

Dit is ongeveer net zo interessant als de laptop van hunter Biden toch?
pi_216565832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is vrij gebruikelijk om dat soort interviews te editten. Zulke gesprekken duren namelijk vaak langer dan de zendtijd.

Dus tenzij 60 Minutes er extreem schokkende uitlatingen uit heeft geknipt, zie ik het probleem niet.
Trump en Vance gingen ieder 3 uur bij Joe Rogan zitten.

Harris niet die laat van 53 minuten maar 21 minuten toe bij 60 minutes.

Lekker blijven goedpraten joh. _O-
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:59:39 #136
38496 Perrin
pi_216565838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de enige bent die dit boeit. Veel plezier ermee. Harris is exit.
pi_216565860
Hoe onzeker moet je ook wel niet zijn als je een paar maanden na een overwinning nog altijd loopt te bitchen over de verliezer :').
pi_216565861
quote:

[..]

Nog steeds gefrustreerd over Harris _O-
pi_216565871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?

Dat jij dat niet snapt. Europa moet buurlanden dwingen, en vervolgens ook financieren om Gazanen op te nemen, zodat er een etnische zuivering in Gaza kan plaatsvinden. Dan kan Amerika daar resorts bouwen en is het weer veilig in Israël.

Zo onbegrijpelijk is dat toch niet!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:04:17 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216565904
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dan nota bene de burgers die daar om juichen. The upside down.
pi_216565914
quote:

[..]

Joe Rogan is een ander format.

Nogmaals, deze werkwijze wordt door de meeste tv-programma's gehanteerd. Ook in interviews met Trump wordt vaak veelvuldig gesneden.

Maar maak je er vooral kwaad om. Ieder z'n ding.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:07:13 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216565940
quote:

[..]

Nou ,maar goed dat ze dan geen president is geworden, anders was het chaos geweest in het Witte Huis.
pi_216565985
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, daar is geen ruimte voor onderhandelingen. Die ruimte zit hooguit in Trumps hoofd.
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?
pi_216566016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?
Doe nou niet alsof je hier voorstander bent omwille van de Gazanen. Dit debattrucje is wel heel doorzichtig.
pi_216566030
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat er partijen zijn in Europa die met alle liefde de Gazanen in Europa wilden opvangen. Die partijen zien ook wel in dat er geen kans is op een menswaardig bestaan in Gaza en er is geen draagvlak onder het gros van de bevolking om die mensen in Europa op te vangen.
pi_216566076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Doe nou niet alsof je hier voorstander bent omwille van de Gazanen. Dit debattrucje is wel heel doorzichtig.
Dit is echt een walgelijke opmerking, laag bij de grond zelfs voor jou doen.
pi_216566078
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat jij dat niet snapt. Europa moet buurlanden dwingen, en vervolgens ook financieren om Gazanen op te nemen, zodat er een etnische zuivering in Gaza kan plaatsvinden. Dan kan Amerika daar resorts bouwen en is het weer veilig in Israël.

Zo onbegrijpelijk is dat toch niet!
Aah, dus Trump wil Gaza ontruimen, daarom moet Europa de buurlanden dwingen om Palestijnen op te nemen en dat financieren.

En dat is dan een goeie deal.

Ik begin steeds meer van rechts te begrijpen.
pi_216566096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat er partijen zijn in Europa die met alle liefde de Gazanen in Europa wilden opvangen.
En die partijen hebben 100% van de Europeanen achter zich?

Noem die partijen eens en waaruit blijkt dat die een dermate grote steun hebben?

quote:
Die partijen zien ook wel in dat er geen kans is op een menswaardig bestaan in Gaza en er is geen draagvlak onder het gros van de bevolking om die mensen in Europa op te vangen.
Oh?

Net leek je wat anders te zeggen :?

Is er nu wel of niet draagvlak?
pi_216566099
quote:

[..]
Ik ben daar zeker van omdat de buurlanden dit al bij herhaling hebben laten weten. Ze hebben geen zin om een verdere etnische zuivering van Gazanen te faciliteren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216566109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is echt een walgelijke opmerking, laag bij de grond zelfs voor jou doen.
Ja, want ik grossier in laaghartige uitlatingen. Daar sta ik om bekend hier op FOK!

Het is gewoon een klassiek debattrucje. 'Ik ben er geen voorstander van, maar het is voor hun eigen bestwil. Ik heb juist het beste voor met die arme Gazanen'.

Ik vermoed dat jij niet bepaald tot de kritische meute behoorde die zich uitsprak tegen het bombarderen van Gaza. Jij zat waarschijnlijk in het 'Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen'-kamp.
pi_216566113
Er wordt hier doodleuk etnische zuivering gepropageerd, maar ik ben 'laag bij de grond'.
pi_216566125
quote:

[..]
Vraag jezelf eens af waarom de afgelopen 50 jaar de buurlanden niet open hebben gestaan voor immigratie van Palestijnen.

Gaza wordt een gevangenis genoemd, maar is niet volledig omsloten door Israël.

Waarom is er geen open grens met Egypte?

En waar is eigenlijk de Westelijke Jordaanoever in dit verhaal?

Waarom is dat niet platgegooid door Israël?

Waarom wordt dat gebied niet meegenomen in de deportatie van Palestijnen?
pi_216566149
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
Er wordt hier doodleuk etnische zuivering gepropageerd, maar ik ben 'laag bij de grond'.
Nou, het is een vrijwillige genocide, met dwang vanuit Europa, in opdracht van Trump.
Zodat de VS het grondgebied kan overnemen

Of zoiets.
pi_216566150
quote:

[..]

Ik had wel zoiets gelezen ja. Dus wat is er zo bijzonder aan dat het nu nog relevant is?
Ik denk niet dat we nog veel van Harris gaan zien, bepaald niet populair bij wie dan ook.

Sowieso raar om te stellen dat je van elk interview van een presidentskandidaat zou moeten weten of het ge-edit is of niet anders hoor je niet in het topic.
pi_216566172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik ben daar zeker van omdat de buurlanden dit al bij herhaling hebben laten weten. Ze hebben geen zin om een verdere etnische zuivering van Gazanen te faciliteren.
En dit vind ik dus een bizarre gedachtegang, Gazanen die willen vluchten en daar de kans niet toe krijgen worden dus verplicht om in Gaza te blijven zodat er geen “etnische zuivering” kan plaats vinden. Kortom je offert de toekomst en voorspoed van mogelijk 2 miljoen mensen op vanwege geopolitieke belangen want daar komt het uiteindelijk op neer. Als het gedwongen was dan had je nog enigszins een punt maar het gaat al zo ver dat die kans ze niet eens word gegund.
pi_216566183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dit vind ik dus een bizarre gedachtegang, Gazanen die willen vluchten en daar de kans niet toe krijgen worden dus verplicht om in Gaza te blijven zodat er geen “etnische zuivering” kan plaats vinden. Kortom je offert de toekomst en voorspoed van mogelijk 2 miljoen mensen op vanwege geopolitieke belangen want daar komt het uiteindelijk op neer. Als het gedwongen was dan had je nog enigszins een punt maar het gaat al zo ver dat die kans ze niet eens word gegund.
Ah, nu is het niet Trump die de Palestijnen wil deporteren, maar Palestijnen die willen vluchten...
pi_216566193
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
Laag bij de grond inderdaad want je bedeelt mij een of ander duister motief toe dat nergens op is gebaseerd. Veel smeriger word het niet in mijn ogen. Waar ga je mij straks van beschuldigen dat ik een voorstander was van de holocaust?
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:31:33 #158
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216566202
quote:

[..]
Israel nuken.
Had dit met mijn Duitse bloed nog bijna geliket ook.

Where are my homies at?!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216566220
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, nu is het niet Trump die de Palestijnen wil deporteren, maar Palestijnen die willen vluchten...
Jij zou niet willen vluchten als er geen steen meer overeind staat en de kans op vrede verder weg is dan ooit? Waarom mag heel de wereld vluchten behalve de Gazanen? Want als je die optie geeft dan is het een etnische zuivering, totale waanzin dit.
pi_216566240
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij zou niet willen vluchten als er geen steen meer overeind staat en de kans op vrede verder weg is dan ooit? Waarom mag heel de wereld vluchten behalve de Gazanen? Want als je die optie geeft dan is het een etnische zuivering, totale waanzin dit.
Zoals Trump het brengt klinkt het niet echt als een 'optie'...
pi_216566260
quote:

[..]
Gedwongen verplaatsen naar andere landen heeft niets met vluchten te maken, ouwe trollert.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216566263
quote:

[..]
Je probeert de boel in te draaien.

Hebben de Palestijnen in Gaza gevraagd of ze in een buurland een stuk grond kunnen krijgen in opnieuw te beginnen?

Of is het Trump die dit voorstelt als oplossing voor het conflict?

Verder is het niet relevant wat ik zou doen.
Ik ga niet mijn keuzes opleggen aan Palestijnen.
pi_216566265
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Laag bij de grond inderdaad want je bedeelt mij een of ander duister motief toe dat nergens op is gebaseerd. Veel smeriger word het niet in mijn ogen. Waar ga je mij straks van beschuldigen dat ik een voorstander was van de holocaust?
Ja, dat is de volgende logische stap.

Als je daadwerkelijk begaan was met die inwoners van Gaza dan zou je op z'n minst aangeven dat hun verdrijving een groot onrecht is. Je zou ook eerlijk zijn over het gebruik van de term etnische zuivering.

In plaats daarvan doe je alsof deze mensen een groot plezier wordt gedaan als ze worden verdreven van hun geboortegrond, het land van hun voorouders.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:39:17 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216566286
quote:
Het Witte Huis bevestigt dat president Trump van plan is om de inwoners van Gaza in andere landen in het Midden-Oosten onder te brengen, maar zegt er nu bij dat dat tijdelijk is. Minister van Buitenlandse Zaken Rubio zei bij een bezoek aan Guatemala dat Trump heeft aangeboden dat de VS de verantwoordelijkheid voor de wederopbouw van Gaza op zich neemt. Daarvoor zou nodig zijn dat de bevolking "tijdelijk" verhuist.
Niks aan de hand, ze mogen gewoon terug nadat El Dorado opnieuw is opgebouwd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216566297
Is die grens dicht, is het een openluchtgevangenis.
Is de grens open en worden mensen aangemoedigd om zich tijdelijk te herlokeren, zijn het etnische zuiveringen.

Het is ook nooit goed.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:41:18 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niks aan de hand, ze mogen gewoon terug nadat El Dorado opnieuw is opgebouwd.
Ja, zo'n 'genie' als Trump is gewoon wat onhandig en vergat dat te benoemen naast Netanyahu/ En bij zijn volgende rally gaat ie volmondig roepen dat hij ze daar permanent weg wil hebben. Dit is damage control, zoals je ook in de vorige termijn zag voorbij komen.
pi_216566313
twitter

twitter

Weer een decreet. _O_
pi_216566314
quote:

[..]
Gaza is een van de weinige gevallen in de geschiedenis van het Imperialisme waar kolonisatie mislukt is ondanks herhaalde pogingen en waarvan de eerste overlevers van die pogingen nog in leven zijn, en jij denkt dat die mensen willen verhuizen?
Je incoherente wereldbeeld begint nu wel ronduit deerniswekkend te worden.
What Would Goku Do
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:42:33 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566322
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:40 schreef Black_Baron het volgende:
Is de grens open en worden mensen aangemoedigd om zich tijdelijk te herlokeren, zijn het etnische zuiveringen.

Het is ook nooit goed.
Het kan natuurlijk prima dat je geen problemen hebt met etnische zuiveringen, dat mag je zelf weten. Maar een heel volk ergens dwingend verdrijven tegen hun zin in, ja dat heet nu eenmaal etnische zuivering,
pi_216566324
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:40 schreef Black_Baron het volgende:

Het is ook nooit goed.
Klopt, maar dat komt doordat jij de boel verdraait.
pi_216566328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, want ik grossier in laaghartige uitlatingen. Daar sta ik om bekend hier op FOK!

Het is gewoon een klassiek debattrucje. 'Ik ben er geen voorstander van, maar het is voor hun eigen bestwil. Ik heb juist het beste voor met die arme Gazanen'.

Ik vermoed dat jij niet bepaald tot de kritische meute behoorde die zich uitsprak tegen het bombarderen van Gaza. Jij zat waarschijnlijk in het 'Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen'-kamp.
Je reageert op iemand die betoogde dat het een flagrante schending van de vrijheid van de Amerikanen was dat ze tijdens een pandemie een mondkapje moesten dragen maar die het dikke prima vindt als Oekraïners bezet worden door Russen of als Trump een etnische zuivering wil doorvoeren in Gaza.
pi_216566334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:42 schreef Nober het volgende:
[ x ]

[ x ]

Weer een decreet. _O_
Een van Trump en Biden is een veroordeeld zedendelinquent.
Hint: het is niet Biden.
pi_216566338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk prima dat je geen problemen hebt met etnische zuiveringen, dat mag je zelf weten. Maar een heel volk ergens dwingend verdrijven tegen hun zin in, ja dat heet nu eenmaal etnische zuivering,
Het lijkt me moeilijk om aan wederopbouw te doen als Hamas alles onder je vandaan rooft.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:44:42 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566346
Zie ook hoe het bij de users is gegaan van 'Ze kunnen nooit naast elkaar wonen' naar 'Ze mogen toch gewoon terugkomen?'.

En ineens is dat het motief...
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:45:39 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:43 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het lijkt me moeilijk om aan wederopbouw te doen als Hamas alles onder je vandaan rooft.
Dat was de intentie absoluut niet, dat maakt men er nu pas van na damage control. Het statement van MAGA-mensen was juist 'terecht dat ze weg moeten wezen, het is tuig'.
pi_216566366
In Dubai wonen is heel klimaatonvriendelijk, airco moet daar dagelijks aan staan.
Dus beter in Gaza gewoon een superstad bouwen!
Cindy De Vuyst
pi_216566370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat was de intentie absoluut niet, dat maakt men er nu pas van na damage control. Het statement van MAGA-mensen was juist 'terecht dat ze weg moeten wezen, het is tuig'.
Maar het echte tuig dat het capitool bestormde heeft dan weer gratie gekregen, rare jongens die MAGA's...
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:47:08 #178
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216566376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:44 schreef Vis1980 het volgende:
Zie ook hoe het bij de users is gegaan van 'Ze kunnen nooit naast elkaar wonen' naar 'Ze mogen toch gewoon terugkomen?'.

En ineens is dat het motief...
Ach, volkomen los van het onderwerp is dit waar we vier jaar naar gaan kijken en luisteren - wat vandaag door Trump als een plan gepresenteerd wordt, is morgen over overmorgen weer helemaal anders.

In dit specifieke geval zal het allebei niet gaan gebeuren. Je krijgt ze er niet uit, maar stel dat dat wel lukt dan acht ik de kans dat ze nog terug mogen ook ongeveer 0. Dus het zal er wel een puinzooi blijven in de komende decennia.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216566379
quote:
[ x ]

[ x ]

Weer een decreet. _O_
Tekent hij een lege pagina?

Anyway, er zullen het maar niet hebben over hoe Trump in het verleden om ging met vrouwen.

'grab 'em by the pussy'.
pi_216566403
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hamas zit daar nog gewoon hè.
Je ziet hoe ze die gegijzelden in die prachtige witte auto's vervoeren. Door de woedende menigte heen.

Daar ga je niets wederopbouwen. Dat kan helemaal niet.
Dan blijft het gewoon ellende daar.
Tot in lengte van dagen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:52:39 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566427
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Maar het echte tuig dat het capitool bestormde heeft dan weer gratie gekregen, rare jongens die MAGA's...
Dat waren in hun ogen zogenaamd 'politieke gevangenen'.

Het ding is en blijft 'iedereen keihard aanpakken, behalve ikzelf'.
  woensdag 5 februari 2025 @ 22:54:05 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566437
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je ziet hoe ze die gegijzelden in die prachtige witte auto's vervoeren. Door de woedende menigte heen.

Tot in lengte van dagen.
Doe je nu net alsof je mijn punt niet snapt of heb je twee vingers in je oren (of ogen)?
pi_216566470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Tot in lengte van dagen.
Hoeveel ben jij bereid in je huis op te nemen?
pi_216566481
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, dat is de volgende logische stap.

Als je daadwerkelijk begaan was met die inwoners van Gaza dan zou je op z'n minst aangeven dat hun verdrijving een groot onrecht is. Je zou ook eerlijk zijn over het gebruik van de term etnische zuivering.

In plaats daarvan doe je alsof deze mensen een groot plezier wordt gedaan als ze worden verdreven van hun geboortegrond, het land van hun voorouders.
Een kans krijgen om te vluchten staat niet gelijk aan etnische zuivering. Mensen dwingen om op zn’n plek onder deze omstandigheden een fatsoenlijk bestaan op te laten bouwen dat is pas inhumaan. Als ze onder deze omstandigheden daar willen blijven dan is dat hun keuze, mensen zoals jij willen niet eens dat er zo’n keuze bestaat. Gazanen of ze nu willen of niet moeten daar blijven hoe erbarmelijk de omstandigheden daar ook zijn blijkbaar. Zie je nu echt niet dat je compleet vastloopt met je gespeelde empathie voor de Palestijnen?
pi_216566497
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoeveel ben jij bereid in je huis op te nemen?
Ik denk dat mijn huis niet in the art of the deal voorkomt.
Voorlopig is het Marokko en Somaliland en Puntland.

Die zijn namelijk afhankelijk van Amerikaanse support. Aldus het artikel.
pi_216566515
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je probeert de boel in te draaien.

Hebben de Palestijnen in Gaza gevraagd of ze in een buurland een stuk grond kunnen krijgen in opnieuw te beginnen?

Of is het Trump die dit voorstelt als oplossing voor het conflict?

Verder is het niet relevant wat ik zou doen.
Ik ga niet mijn keuzes opleggen aan Palestijnen.
Je cirkelt weer handig om de hete brij heen. Concreet moeten Gazanen de kans krijgen om te vluchten ja of nee?
pi_216566518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 22:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Doe je nu net alsof je mijn punt niet snapt of heb je twee vingers in je oren (of ogen)?
Her punt is dat er sws niets op te bouwen is zolang Hamas daar nog zit.
Geef die mensen op zijn minst een keuze. Of ze weg willen of niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:06:07 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Her punt is dat er sws niets op te bouwen is zolang Hamas daar nog zit.
Geef die mensen op zijn minst een keuze. Of ze weg willen of niet.
En als ze niet wegwillen?
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:06:41 #189
6484 ExTec
pi_216566527
pi_216566532
Volgens mij is het toch aardig gelukt met dat rookgordijn van Trump.
Media en consorten vol op het Gazaplan en ondertussen het halve overheidsapparaat doorlichten, gegevens kopiëren, opslaan voor eigen gewin of simpelweg verwijderen en vernietigen.
Onwelgevallige sujetten uit eigen- en overheidsgelederen verwijderen.

Klinkt als een Costa-Gavras film die zich afspeelt in Chili of Tsjecho-Slowakije.

Mooi man.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_216566552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En als ze niet wegwillen?
Dat lijkt me heel vreemd. In die kapot geschoten rommel. Met explosieven overal. Honger en dorst. Geen wederopbouw en alleen maar ellende.
Dan zou ik denken dat Hamas ze misschien tegen houdt?

Maar geef ze in elk geval een keuze. Zij die willen krijgen dan de mogelijkheid. Ik denk namelijk niet dat iedereen daar vrijwillig wil blijven. Zeker niet als je een gezin hebt. Dan kies je voor veiligheid.
pi_216566554
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:06 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:11:27 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566562
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat lijkt me heel vreemd. In die kapot geschoten rommel. Met explosieven overal. Honger en dorst. Geen wederopbouw en alleen maar ellende.
Dan zou ik denken dat Hamas ze misschien tegen houdt?

Maar geef ze in elk geval een keuze. Zij die willen krijgen dan de mogelijkheid. Ik denk namelijk niet dat iedereen daar vrijwillig wil blijven. Zeker niet als je een gezin hebt. Dan kies je voor veiligheid.
Nogmaals, wat gaat er dan gebeuren met de mensen die niet weg willen en gewoon zelf willen opbouwen?
pi_216566575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, wat gaat er dan gebeuren met de mensen die niet weg willen en gewoon zelf willen opbouwen?
Ik spreek niet voor Trump hè. :D
Waar gaan ze hun materiaal vandaan halen en hun eten enzo dan? Die gaan helemaal niets opbouwen. Van wat dan?
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:14:53 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566585
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:13 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik spreek niet voor Trump hè. :D
Waar gaan ze hun materiaal vandaan halen en hun eten enzo dan? Die gaan helemaal niets opbouwen. Van wat dan?
Nee, jij stelt dat ze 'in ieder geval de keuze krijgen', maar als de blijvers dan vervolgens met geweld te maken gaan krijgen, is dat dan een keuze, dat is mijn punt. Zo kan je van verkrachting ook een keuze maken. ;)
pi_216566603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, jij stelt dat ze 'in ieder geval de keuze krijgen', maar als de blijvers dan vervolgens met geweld te maken gaan krijgen, is dat dan een keuze, dat is mijn punt. Zo kan je van verkrachting ook een keuze maken. ;)
Okay man. Ik dacht aan geweld vanuit de Hamas hoek om niet te mogen vertrekken.
Mij is niets bekend dat ze met geweld gedeporteerd gaan worden, ieg. Een aantal mensen hier roept dat. Maar ik heb daar geen officiële bronnen van gezien, dat dat het beleid gaat worden of zo.
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:23:42 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566630
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:17 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Okay man. Ik dacht aan geweld vanuit de Hamas hoek om niet te mogen vertrekken.
Mij is niets bekend dat ze met geweld gedeporteerd gaan worden, ieg. Een aantal mensen hier roept dat. Maar ik heb daar geen officiële bronnen van gezien, dat dat het beleid gaat worden of zo.
Als ze daar weg moeten, maar ze blijven, hoe gaan ze daar dan weg? Hoe wil je meer dan een miljoen mensen daar verdrijven naar een plek in de woestijn, zonder geweld? De officiële bron zei gisteren zelf niets over het terug mogen komen van de Palestijnen, best wel een belangrijk detail. Had die officiële bron dan niet even wat duidelijker moeten zijn? Had Netanyahu niet even moeten zeggen 'Oh, Donald, j e vergeet te melden dat de Palestijnen weer terug mogen komen'?

Voor zo een uitspraak van Trump en de gevolgen daarvan op wereldniveau, zou je kunnen stellen dat iemand even wat nauwkeuriger is met zijn uitspraken. Hij is toch zo geniaal, waarom meldde hij het toen niet?
pi_216566649
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als ze daar weg moeten, maar ze blijven, hoe gaan ze daar dan weg? Hoe wil je meer dan een miljoen mensen daar verdrijven naar een plek in de woestijn, zonder geweld? De officiële bron zei gisteren zelf niets over het terug mogen komen van de Palestijnen, best wel een belangrijk detail. Had die officiële bron dan niet even wat duidelijker moeten zijn? Had Netanyahu niet even moeten zeggen 'Oh, Donald, j e vergeet te melden dat de Palestijnen weer terug mogen komen'?

Voor zo een uitspraak van Trump en de gevolgen daarvan op wereldniveau, zou je kunnen stellen dat iemand even wat nauwkeuriger is met zijn uitspraken. Hij is toch zo geniaal, waarom meldde hij het toen niet?
Die plannen moeten allemaal nog vorm gaan krijgen. Als ze dat al krijgen. Als er landen bereid zijn.

Maar dat je die mensen een keuze geeft, daar ben ik helemaal voor.
Voorlopig weet je helemaal niet hoeveel mensen er weg willen en hoeveel er willen blijven. En dat lijkt me ook wel een belangrijk detail, niet?

Wederopbouw met Hamas er nog in, gaat hem sws niet worden. Dat begrijp jij ook.

Heb je trouwens een officiële bron over het 'mensen verdrijven in de woestijn'? Of bedenk je dat zelf?

[ Bericht 3% gewijzigd door Black_Baron op 05-02-2025 23:32:42 ]
pi_216566672
quote:
[ x ]

[ x ]

Weer een decreet. _O_
Ondertekend door de man die dameskleedkamers binnenliep om blote borsten te kunnen spotten van minderjarigen *O*
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216566694
Bekijk deze YouTube-video

De bejaarden moeten blijkbaar de kar trekken daar. Hier eentje die ze wel op een rijtje heeft.

Mooi ook dat hij even die Trump coin als vehikel voor makkelijke omkoping aanstipt.
If you work 40 hours in the richest country in the world you should not be living in poverty ^O^

Blijft grappig hoe je vervolgens gegaslight wordt dat de democraten alleen maar bezig zijn met woke ofzo :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 05-02-2025 23:42:59 ]
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:36:50 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Die plannen moeten allemaal nog vorm gaan krijgen. Als ze dat al krijgen. Als er landen bereid zijn.

Maar dat je die mensen een keuze geeft, daar ben ik helemaal voor.
Voorlopig weet je helemaal niet hoeveel mensen er weg willen en hoeveel er willen blijven. En dat lijkt me ook wel een belangrijk detail, niet?

Wederopbouw met Hamas er nog in, gaat hem sws niet worden. Dat begrijp jij ook.
Ik kan je nu alvast vertellen dat men daar niet weg wil gaan, ook niet tijdelijk. En ik vraag mij ook sterk af, als dat 'tijdelijke' al waar is, of het dan straks niet alsnog 'we hebben ons bedacht, we laten het zo' is. Ik denk niet dat ze in die regio een man als Trump op zijn blauwe ogen geloven.

Het valt mij sowieso op dat Trump steeds afspraken maakt over andere mensen, waar dan alleen iemand aanwezig is van degene met wie ze juist een conflict hebben. Dat was tijdens zijn vorige termijn ook al zo en is nu niet anders. En gisteren zou die dan per ongeluk vergeten zijn erbij te vermelden dat de Palestijnen terug mogen komen. Yeah, right...
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:38:58 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216566714
Haha. De Palestijnen moeten van de libs idiots in Gaza blijven. Als ze de ellende willen ontvluchten dan is dat te framen als etnische zuiveringen😂
Vladimir Putin
pi_216566720
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. De Palestijnen moeten van de libs idiots in Gaza blijven. Als ze de ellende willen ontvluchten dan is dat te framen als etnische zuiveringen😂
Dus als de grote oranje leider zegt dat ze weg moeten blijven uit Gaza dan vertaal jij dat als dat ze dat zelf willen?
pi_216566751
quote:
Daar komt het keihard op neer, de keuze moet ze ontnomen worden want dat is humaan.
Je zou daar maar zitten als jonge man met een heel leven voor je. Voor altijd gedoemd om in Gaza te blijven in het puin tussen de terroristen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:49:03 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216566759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dus als de grote oranje leider zegt dat ze weg moeten blijven uit Gaza dan vertaal jij dat als dat ze dat zelf willen?
Niet reageren. Laat maar dom lullen. Hij blij, want geen tegenspraak en hij voelt zich "het mannetje".

Wij blij, want géén topic dat pagina's lang vervuild wordt 😉
  woensdag 5 februari 2025 @ 23:49:28 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216566763
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:07 schreef Salina het volgende:
Volgens mij is het toch aardig gelukt met dat rookgordijn van Trump.
Media en consorten vol op het Gazaplan en ondertussen het halve overheidsapparaat doorlichten, gegevens kopiëren, opslaan voor eigen gewin of simpelweg verwijderen en vernietigen.
Onwelgevallige sujetten uit eigen- en overheidsgelederen verwijderen.

Klinkt als een Costa-Gavras film die zich afspeelt in Chili of Tsjecho-Slowakije.

Mooi man.
Yep, rock the boat to wreck the superbowl.
pi_216566772
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar komt het keihard op neer, de keuze moet ze ontnomen worden want dat is humaan.
Je zou daar maar zitten als jonge man met een heel leven voor je. Voor altijd gedoemd om in Gaza te blijven in het puin tussen de terroristen.
Ze hebben ieg besloten om geen vluchteling meer te zijn. Dat is fijn voor de Gazanen. O+

twitter
pi_216566804
quote:
Israel heeft met hulp van het Westen de boel daar onleefbaar gebombardeerd. Nu moeten ze verhuizen van het Westen (of althans, op dit moment een gedeelte van het Westen). Dat noemt men in de volksmond etnische zuivering.
What Would Goku Do
pi_216566806
quote:

[..]
_O- veeg me op kerel je bent nu echt totaal niet meer serieus te nemen. De keuze moet ze ontnomen worden want dat is humaan zegt ie :') En dan verbaasd zijn als iemand je er eerder op wijst hoe dichtbij de holocaust je zit. Godallemachtig zeg.
What Would Goku Do
pi_216566807
quote:

[..]
Ik denk dat ze best de ellende willen ontvluchten, als het Westen met een gedegen 'wir-schaffen-das' plan komt.
Teken jij daarvoor...?

Echter, er zal wel een geniaal plan van Trump, Meloni en Wilders komen om miljoenen euro's te geven aan Egypte voor een prachtig kamp in de Sinaï-woestijn.
Of teken jij hiervoor...?

Perfecte leefomstandigheden om daar jaren te zitten... Lever de AK-47 gelijk maar mee voor aanslagen in Ryaad en Cairo.
En hiervoor...?
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:02:35 #211
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566812
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ze hebben ieg besloten om geen vluchteling meer te zijn. Dat is fijn voor de Gazanen. O+

[ x ]
Ah, je had dus wel degelijk een standpunt, maar je kwam het een en ander veinzen, duidelijk.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:05:52 #212
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216566823
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
De omstandigheden zijn serieus zo beroerd dat je aan evacuatie kan denken. Bijkomend voordeel is dat je hamas op die manier ontbindt.
Vladimir Putin
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:06:56 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216566826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:58 schreef viagraap het volgende:

[..]
Israel heeft met hulp van het Westen de boel daar onleefbaar gebombardeerd. Nu moeten ze verhuizen van het Westen (of althans, op dit moment een gedeelte van het Westen). Dat noemt men in de volksmond etnische zuivering.
07-10-2023
Vladimir Putin
pi_216566827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een kans krijgen om te vluchten staat niet gelijk aan etnische zuivering. Mensen dwingen om op zn’n plek onder deze omstandigheden een fatsoenlijk bestaan op te laten bouwen dat is pas inhumaan. Als ze onder deze omstandigheden daar willen blijven dan is dat hun keuze, mensen zoals jij willen niet eens dat er zo’n keuze bestaat. Gazanen of ze nu willen of niet moeten daar blijven hoe erbarmelijk de omstandigheden daar ook zijn blijkbaar. Zie je nu echt niet dat je compleet vastloopt met je gespeelde empathie voor de Palestijnen?
Ah, ik zie dat de volgende reeks stropoppen van stal wordt gehaald. Die 'gespeelde empathie' is goed gevonden. Ik heb je duidelijk op ideeën gebracht met mijn eerdere bijdragen.

Maar goed, ik heb het nergens gehad over het dwingen van Gazanen om daar te blijven. Ik heb mij enkel uitgesproken tegen de verdrijving van een comploot volk, oftewel etnische zuivering.

Je hersens zijn intussen druk bezig geweest met het spinnen van de boel. De dag begon met Trump die voorstelde om alle Gazanen gedwongen te verplaatsen naar buurlanden, en jij eindigt de dag met de interpretatie dat ze 'de kans krijgen om te vluchten'.

Orwell zou trots op je zijn.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:08:11 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216566831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:00 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Ik denk dat ze best de ellende willen ontvluchten, als het Westen met een gedegen 'wir-schaffen-das' plan komt.
Teken jij daarvoor...?

Echter, er zal wel een geniaal plan van Trump, Meloni en Wilders komen om miljoenen euro's te geven aan Egypte voor een prachtig kamp in de Sinaï-woestijn.
Of teken jij hiervoor...?

Perfecte leefomstandigheden om daar jaren te zitten... Lever de AK-47 gelijk maar mee voor aanslagen in Ryaad en Cairo.
En hiervoor...?
Jij denkt dat de Gazanen elders wederom opnieuw dood en verderf gaan zaaien?
Vladimir Putin
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:08:13 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216566832
Owh, nu is het "evacuatie" ipv "etnische zuivering"? Minder beroerde "connotatie" zeker, hmm?

donderdag 6 februari 2025 @ 00:09:18 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216566835
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, ik zie dat de volgende reeks stropoppen van stal wordt gehaald. Die 'gespeelde empathie' is goed gevonden. Ik heb je duidelijk op ideeën gebracht met mijn eerdere bijdragen.

Maar goed, ik heb het nergens gehad over het dwingen van Gazanen om daar te blijven. Ik heb mij enkel uitgesproken tegen de verdrijving van een comploot volk, oftewel etnische zuivering.

Je hersens zijn intussen druk bezig geweest met het spinnen van de boel. De dag begon met Trump die voorstelde om alle Gazanen gedwongen te verplaatsen naar buurlanden, en jij eindigt de dag met de interpretatie dat ze 'de kans krijgen om te vluchten'.

We wachten nog steeds op jouw opinie en oplossing.
Vladimir Putin
pi_216566837
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
07-10-2023
Ja toen begon dit alles zeker. Flikker toch op. Dit 'argument' is gewoon puur getroll. Zelfs als je op 08-10-2023 geboren bent heb je het recht niet hier mee te komen zodra je AVI-2 leesniveau hebt :r
What Would Goku Do
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:10:02 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216566838
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
07-10-2023
Daarvóór is er niks gebeurd uiteraard. Duidelijk.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:11:12 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216566842
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee hoor. Op de jouwe. Want JIJ propageert absoluut GEEN etnische zuivering. Toch?
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:12:54 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566855
Eerder vandaag schreef ie nog 'dat ze elk recht hadden verloren op invloed' nu is het 'maar ze willen vluchten en dat houd jij tegen'.
pi_216566865
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij denkt dat de Gazanen elders wederom opnieuw dood en verderf gaan zaaien?
Het zijn net mensen (lees Basken of Ieren). Alhoewel de Sinaï-woestijn nog net iets slechter toeven is dan pakweg Belfast.
pi_216566875
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De omstandigheden zijn serieus zo beroerd dat je aan evacuatie kan denken. Bijkomend voordeel is dat je hamas op die manier ontbindt.
Het was vandaag best lekker weer ja. Als we dan toch doen alsof we reageren op een post zonder dat te doen.
pi_216566877
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik pretendeer niet de oplossing te hebben.

Wat denk je nou precies? Dat omdat ik geen pasklare oplossing heb voor het decennialange conflict tussen Israël en de Palestijnen - waar legio wereldleiders zich op hebben stukgebeten - etnische zuivering plots acceptabel wordt?

Valse dilemma's door m'n strot proberen te rammen maakt geen indruk, beste jongen.
pi_216566880
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is ook een kans om te vluchten al zou er sprake zijn van dwang. Stel dat het neer zou komen op dwang, is dat niet alsnog een betere optie dan de huidige situatie en de zeer fragiele toekomst die ze nu hebben?
Als je deze vraag niet kan/durft te beantwoorden dan wil ik wel eens weten hoe jij de toekomst voor je ziet waar de Gazanen een fatsoenlijke toekomst kunnen opbouwen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:18:55 #226
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216566886
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is ook een kans om te vluchten al zou er sprake zijn van dwang. Stel dat het neer zou komen op dwang, is dat niet alsnog een betere optie dan de huidige situatie en de zeer fragiele toekomst die ze nu hebben?
Als je deze vraag niet kan/durft te beantwoorden dan wil ik wel eens weten hoe jij de toekomst voor je ziet waar de Gazanen een fatsoenlijke toekomst kunnen opbouwen.
Bespaar je de moeite. Mensen willen slechts verontwaardigd zijn.
pi_216566890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik pretendeer niet de oplossing te hebben.

Wat denk je nou precies? Dat omdat ik geen pasklare oplossing heb voor het decennialange conflict tussen Israël en de Palestijnen - waar legio wereldleiders zich op hebben stukgebeten - etnische zuivering plots acceptabel wordt?

Valse dilemma's door m'n strot proberen te rammen maakt geen indruk, beste jongen.
Lekker makkelijk, niet durven nadenken over een eventuele oplossing en ook niet willen erkennen dat de huidige situatie onhoudbaar is. Je zit blijkbaar mentaal gevangen in je eigen principes. Het enige wat je hebt is gal spuwen.
pi_216566908
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Bespaar je de moeite. Mensen willen slechts verontwaardigd zijn.
Logisch, met slechts verontwaardigd zijn op twitter kun je tegenwoordig president van de VS worden.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:28:03 #229
396550 Richestorags
pi_216566922
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lekker makkelijk, niet durven nadenken over een eventuele oplossing en ook niet willen erkennen dat de huidige situatie onhoudbaar is. Je zit blijkbaar mentaal gevangen in je eigen principes. Het enige wat je hebt is gal spuwen.
Elke kritiek op deze oplossing is ongeloofwaardig. De wereld heeft een jaar en 3 maanden zitten wachten.

Biden, EU en de Arabieren hebben nada gedaan. Op een gegeven moment werd het duidelijk dat Trump een reële kans had om herverkozen te worden en nog steeds geen concrete plannen, niks.

Geen enkel plan dat invulling gaf aan hoe Hamas te ontwapenen, de Gazaanse samenleving te deradicaliseren, welke opvolging voor Hamas er moest komen, wie de wederopbouw gaat betalen en waar de Palestijnen blijven tijdens de wederopbouw. Nada. Niente.

Dan opeens zijn we verbaasd en geshockeerd als Trump met een Trumpiaanse oplossing komt?
pi_216566924
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat vindt je nu van een 'wir-schaffen-das' plan in Westen? 2,2 miljoen in heel Europa en Noord-Amerika moet wel lukken toch? Een stuk minder fragiele toekomst dan met 2,2 miljoen in de Sinaï-woestijn?

Of durf jij die vraag niet te beantwoorden?
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:28:52 #231
396550 Richestorags
pi_216566928
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Logisch, met slechts verontwaardigd zijn op twitter kun je tegenwoordig president van de VS worden.
Neuh, daar moet je ook grote rally's voor organiseren en moordaanslagen overleven.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:30:37 #232
396550 Richestorags
pi_216566935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:28 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Wat vindt je nu van een 'wir-schaffen-das' plan in Westen? 2,2 miljoen in heel Europa en Noord-Amerika moet wel lukken toch? Een stuk minder fragiele toekomst dan met 2,2 miljoen in de Sinaï-woestijn?

Of durf jij die vraag niet te beantwoorden?
Wil je dat Europa ten onder gaat?
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:31:25 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216566939
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Elke kritiek op deze oplossing is ongeloofwaardig. De wereld heeft een jaar en 3 maanden zitten wachten.

Biden, EU en de Arabieren hebben nada gedaan. Op een gegeven moment werd het duidelijk dat Trump een reële kans had om herverkozen te worden en nog steeds geen concrete plannen, niks.

Geen enkel plan dat invulling gaf aan hoe Hamas te ontwapenen, de Gazaanse samenleving te deradicaliseren, welke opvolging voor Hamas er moest komen, wie de wederopbouw gaat betalen en waar de Palestijnen blijven tijdens de wederopbouw. Nada. Niente.

Dan opeens zijn we verbaasd en geshockeerd als Trump met een Trumpiaanse oplossing komt?
Ook als Biden met die oplossing was gekomen is het net zo fout.
pi_216566941
quote:

[..]
Het enige wat je hebt is gal spuwen zegt de persoon die etnische zuivering propageert :r
Ben je letterlijk gisteren geboren? De hele reden dat Gaza nu onleefbaar is alweer vergeten? Dat Trump zo'n achterlijke mongool is wilt niet zeggen dat de hele wereld daarin mee hoeft te gaan. Waarom zou dit in vredesnaam de keuze moeten zijn? Men zou ook aan Israël kunnen vragen of ze hun eigen teringzooi eens achter zich opruimen, maar dat is dan zeker weer geen geloofwaardige keuze? Precies de reden dat er überhaupt nog Duitsers zijn is dezelfde reden dat ze herstelbetalingen opgelegd hebben gekregen: het is onwenselijk een compleet volk te dwingen te verdwijnen, ook als jij of ik dat volk niet aardig vindt. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
What Would Goku Do
pi_216566948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En gek genoeg nog de meest humane oplossing, het alternatief is een permanente bezettingsmacht en abjecte armoede of leven onder Hamas in abjecte armoede.
Meer smaken zijn er niet, verwachten dat daar ineens de vrede uitbreekt en een ieder door een deur kan gaan is niets anders dan onrealistisch wensdenken. Dat station zijn we allang gepasseerd.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:34:32 #236
396550 Richestorags
pi_216566953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook als Biden met die oplossing was gekomen is het net zo fout.
Dan hadden Biden en Kamala met een eigen oplossing moeten komen. In plaats daarvan is elk dossier, van Oekraïne tot Israël tot migratie onder ze vandaan geglipt.
pi_216566961
quote:

[..]
Mijn 'oplossing' is degene die breed wordt gedragen in het westen: de tweestatenoplossing.

Maar dan roep jij: 'dat gaat nooit lukken', waarna je opnieuw probeert om een vals dilemma door mijn strot te rammen.

Jij wil Gazanen de kans geven zich elders te vestigen. Helemaal prima, geef die mensen vooral die vrijheid.

Wat doe je vervolgens met de Gazanen die niet willen vertrekken?
pi_216566966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wil je dat Europa ten onder gaat?
Als de allerrijkste landen van de wereld dat al niet kunnen bolwerken, welke landen kunnen dit geniale evacuatieplan van het Westen dan wel uitvoeren?
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:38:09 #239
396550 Richestorags
pi_216566973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mijn 'oplossing' is degene die breed wordt gedragen in het westen: de tweestatenoplossing.

Maar dan roep jij: 'dat gaat nooit lukken', waarna je opnieuw probeert om een vals dilemma door mijn strot te rammen.

Jij wil Gazanen de kans geven zich elders te vestigen. Helemaal prima, geef die mensen vooral die vrijheid.

Is 5 keer geweigerd door de Arabieren en ze zijn er meerdere oorlogen om gestart. Waarin ze elke keer werden verslagen en Israël met meer land eindigde.

Hamas wil nog steeds heel Israël en zal oktober 7 "1 miljoen keer" herhalen. Welke 2-staten oplossing zolang Hamas daar zit? Zonder Hamas zal het niet veel beter zijn. Een minderheid van de Palestijnen gelooft daar in.

Iets met insanity, doing the same thing over and over again en different results.
pi_216566981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een gepasseerd station en dat weet je best. Nogmaals een zeer veilige en makkelijke positie om in te nemen omdat je weet dat het niet gaat gebeuren maar moreel gezien is dat het enige wat je kan verdragen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:42:46 #241
396550 Richestorags
pi_216566994
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:36 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Als de allerrijkste landen van de wereld dat al niet kunnen bolwerken, welke landen kunnen dit geniale evacuatieplan van het Westen dan wel uitvoeren?
Het is niet het plan van het Westen maar van Trump.

De zwakte in zijn plan is dat niemand ze wil hebben. Dat is namelijk een recept voor chaos en staatsondermijnende terreur. Libanon, Koeweit en Jordanië kunnen er naast Israël over meepraten.

Palestijnen zijn handig voor Arabische regimes om hun schuimbekkende bevolking koest te houden met stoere praat, in de praktijk laat iedereen ze aan hun lot over.
pi_216566998
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Is 5 keer geweigerd door de Arabieren en ze zijn er meerdere oorlogen om gestart. Waarin ze elke keer werden verslagen en Israël met meer land eindigde.

Hamas wil nog steeds heel Israël en zal oktober 7 "1 miljoen keer" herhalen. Welke 2-staten oplossing zolang Hamas daar zit? Zonder Hamas zal het niet veel beter zijn. Een minderheid van de Palestijnen gelooft daar in.

Iets met insanity, doing the same thing over and over again en different results.
Ik heb ook nooit beweerd dat die oplossing makkelijk realiseerbaar is. Het moet naar mijn idee echter de stip aan de horizon blijven.

En als je denkt dat het etnisch zuiveren van Gaza een realistische oplossing is, dan houd je jezelf net zo goed voor de gek.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:44:12 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216567004
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wie snapt hier meerdere dingen niet eigenlijk?
pi_216567018
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is niet het plan van het Westen maar van Trump.

De zwakte in zijn plan is dat niemand ze wil hebben. Dat is namelijk een recept voor chaos en staatsondermijnende terreur. Libanon, Koeweit en Jordanië kunnen er naast Israël over meepraten.

Palestijnen zijn handig voor Arabische regimes om hun schuimbekkende bevolking koest te houden met stoere praat, in de praktijk laat iedereen ze aan hun lot over.
Dan zijn we het het in ieder geval eens dat het plan van Trump totaal bezopen en onhaalbaar is in het huidige geopolitieke klimaat.

Nu Chivaz nog even overtuigen...
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:47:14 #245
396550 Richestorags
pi_216567022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat die oplossing makkelijk realiseerbaar is. Het moet naar mijn idee echter de stip aan de horizon blijven.

En als je denkt dat het etnisch zuiveren van Gaza een realistische oplossing is, dan houd je jezelf net zo goed voor de gek.
Stropop. Ik heb dat nooit beweerd. Niemand wil de Palestijnen hebben.

Er zijn bijna geen opties meer. In Gaza houden is inhumaan. Er is niet bekend wie geld gaat geven voor de wederopbouw. Hamas is niet verslagen. Op een gegeven moment zal er iets moeten worden afgedwongen. Dit plan gaat namelijk niemand vrijwillig mee akkoord.
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:50:06 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216567041
FWIW: lijst van getekende decreten door Trump:
https://www.federalregister.gov/presidential-documents/executive-orders/donald-trump/2025
Federal is een beetje vertraagt, op https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/ staat actueel wat hij heeft veordonneerd maar mogelijk fedraal nog niet is geregstreerd. Mogelijk is die link interessant voor de OP.

Ook handig om na te kunnen lezen wat hij nu precies heeft ondertekend. Zoals :@ anti-gender dingen:
protecting children from chemical and surgical mutilation
of deze: Keeping Men Out of Women's Sports

[ Bericht 7% gewijzigd door Vallon op 06-02-2025 01:00:16 ]
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:50:47 #247
396550 Richestorags
pi_216567045
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wie snapt hier meerdere dingen niet eigenlijk?
Dat is een zeer algemene vraag. Ik snap niks van Japans, Chinees en auto's repareren. Jij?
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:50:56 #248
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216567048
'Wij moeten stoppen met het hierheen halen van mensen, keihard aanpakken'

'Mensen aan de andere kant van de wereld brengen we gewoon even naar de woestijn'
  donderdag 6 februari 2025 @ 00:54:20 #249
396550 Richestorags
pi_216567064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:50 schreef Vis1980 het volgende:
'Wij moeten stoppen met het hierheen halen van mensen, keihard aanpakken'

'Mensen aan de andere kant van de wereld brengen we gewoon even naar de woestijn'
Vertel, wat is jouw oplossing? Makkelijk om te zeiken, Trump is ten minste met een voorstel gekomen. De rest van de wereld heeft 1 jaar en 3 maanden alleen maar "GeNoCiDuH" lopen krijsen in plaats van zelf met een voorstel te komen.

Trump heeft gewoon een carte blanche geërfd. Van een bizar slechte Amerikaanse regering. Oekraïne, migratie, Israël. Elk dossier was te moeilijk voor ze. Weifelen, niks doen en toekijken.
pi_216567086
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Stropop. Ik heb dat nooit beweerd. Niemand wil de Palestijnen hebben.

Er zijn bijna geen opties meer. In Gaza houden is inhumaan. Er is niet bekend wie geld gaat geven voor de wederopbouw. Hamas is niet verslagen. Op een gegeven moment zal er iets moeten worden afgedwongen. Dit plan gaat namelijk niemand vrijwillig mee akkoord.
Oke prima.

Maar daar gaat de discussie de hele dag al over. Dat is wat Trump bepleit en waar Chivaz blijkbaar enthousiast van wordt.

Jij begint op mij te reageren - wat je uiteraard vrij staat - maar ik was verwikkeld in een discussie over het voorstel van Trump. Vandaar dat ik ervan uitging dat jij 'on board' bent.
pi_216567096
Denk dat geen land ze op wil nemen. Ook niet verspreid over 10 of 20 verschillende landen.
pi_216567105
Israel moet de wederopbouw betalen, toch ?
Doen ze natuurlijk nooit die terroristen.
Dan moet er een internationaal plan komen met geld van de rijkere landen.
In hoeverre doen ze dat niet?

Wilders is natuurlijk tegen en VVD, BBB en NSC zijn te bang om hem te negeren en toch een budget vrij maken.
Of het zijn een paar hondenbrokjes die men strooit
  donderdag 6 februari 2025 @ 01:07:28 #253
396550 Richestorags
pi_216567137
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oke prima.

Maar daar gaat de discussie de hele dag al over. Dat is wat Trump bepleit en waar Chivaz blijkbaar enthousiast van wordt.

Jij begint op mij te reageren - wat je uiteraard vrij staat - maar ik was verwikkeld in een discussie over het voorstel van Trump. Vandaar dat ik ervan uitging dat jij 'on board' bent.
Ik zou on board zijn als genoemde landen de capaciteit hadden om de Palestijnen op te vangen en te naturaliseren, daar in ondersteund zouden worden en als Amerika er zelf niet van zou profiteren.

Anderzijds wil ik het die landen niet aan doen. Koeweit, Libanon en Jordanië hebben extreem slechte ervaringen met Palestijnen. Met name wat ze in Koeweit hebben geflikt is echt ongelooflijk.

De puzzel is extreem lastig. De Palestijnen in Gaza houden is gezien de huidige condities van Gaza ook inhumaan. Zeker gezien er geen plan is voor wederopbouw en ontwapening van Hamas.
  Moderator donderdag 6 februari 2025 @ 01:16:37 #254
375570 crew  Cyan9
pi_216567174
Het gaat hier inmiddels meer over Israël/Palestina dan over de Verenigde Staten. Gezien Trump z'n plannen snap ik dat tot op zekere hoogte, maar we zijn wel redelijk op het punt aanbeland dat deze discussie beter op z'n plaats is in POL / De Israel-Palestina kwestie #7 Etnisch Zuiveren.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 6 februari 2025 @ 01:17:24 #255
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216567175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 01:00 schreef Black_Baron het volgende:
Denk dat geen land ze op wil nemen. Ook niet verspreid over 10 of 20 verschillende landen.
Waarom zou iemand ze - waarom dan - moeten/willen opnemen ?
Omdat Trump dat zelf een goed plan vindt en hij daar verder geen issue van ondervindt ?
  donderdag 6 februari 2025 @ 01:21:39 #256
396550 Richestorags
pi_216567189
quote:
18s.gif Op donderdag 6 februari 2025 01:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Waarom zou iemand ze - waarom dan - moeten/willen opnemen ?
Omdat Trump dat zelf een goed plan vindt en hij daar verder geen issue van ondervindt ?
Omdat Gaza een onleefbaar gebied is?

Hamas zwaait er nog de scepter, het ligt vol met bommen die niet zijn afgegaan en totaal in puin. Onduidelijk wie het gaat opbouwen en wie Hamas gaat aanpakken. Dan gaan de Palestijnen gewoon langzaam dood aan honger en ziekte in tentenkampen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 01:22:35 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216567192
Interessant, tijd gaat hard, dat Biden nog even (vlak voor dat Trump aantrad een zooi decreten) heeft ondertekend die direct door Trump op 20jan25 zijn gecanceld.
Met name dan dingen voor de Bühne.... zoals opvolging in ministeries.
quote:
bron: https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2025-01-28/pdf/2025-01901.pdf
"Canceled":
Succession Within the Department of Agriculture).
Succession Within the Department of Homeland Security).
Succession Within the Department of Justice).
Succession Within the Department of the Treasury).
Succession Within the Office of Management and Budget).
Succession Within the Office of the National Cyber Director).
Officials of the Council on Environmental Quality to Act as Chairman).
Officials of the Office of Personnel Management to Act as Director).
Officials of the Office of Science and Technology Policy to Act as Director).
Officials of the United States Agency for Global Media to Act as Chief Executive Officer).
Officials of the United States Agency for International Development to Act as Administrator).
Officials of the United States International Development Finance Corporation to Act as Chief Executive Officer).
Certain Areas of the United States Outer Continental Shelf from Oil or Natural Gas Leasing).
Rescission of Cuba’s Designation as a State Sponsor of Terrorism).of
National Security Presidential Memorandum 5).
Providing for the Appoint- ment of Alumni of AmeriCorps to the Competitive Service.
Vraag mij dan weer af wat het doel hiervan was bij Biden die dat weer van Trump kon verwachten ?
Iets met keep the customer busy of zo ?
pi_216567239
Wat heeft Cuba Donald Trump eigenlijk precies misdaan dat mensen die dat land als toerist hebben bezocht direct op de verdachtenlijst staan als ze de VS willen bezoeken?
pi_216567262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 01:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat heeft Cuba Donald Trump eigenlijk precies misdaan dat mensen die dat land als toerist hebben bezocht direct op de verdachtenlijst staan als ze de VS willen bezoeken?
Het is geen toeristisch wingewest voor de VS zoals Puerto Rico.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216567270
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhhufgfgks22

quote:
Kollar-Kotelly said she intends to issue the short-term block Wednesday evening in hopes of maintaining the status quo while she considers the lawsuit’s broader request: a court order blocking the DOGE efforts altogether until there are guarantees that they conform with privacy protections, the tax code and other records-related laws and rules.

The judge, a Bill Clinton appointee, is awaiting word from the Justice Department about whether the government opposes the short-term block.

The action in Kollar-Kotelly’s court followed movement in another Musk-related lawsuit brought by federal employees concerned that DOGE’s effort to compile a government-wide email system could compromise personal data of millions of federal employees.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 6 februari 2025 @ 01:53:21 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216567271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 01:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Trump vindt of vond dat het een terreurstaat is. Cuba doet hierin een beetje vredig door aan Biden te beloven dat ze (in ruil, opheffen sancties) stapsgewijs in 2025, iets van 550 (politieke) gevangenen zou gaan vrijlaten.
bron: cbs 21jan25
Trump heeft - wat ik een diep ingesleten narcististische trek, noem - een pesthekel dat hij onder druk wordt gezet en was het sws al niet eens met de seniele cq dociele Biden.
pi_216567290
Prioriteit bij Trump's AG!

'His' lawyers moeten onderzoek gaan doen naar de onderzoeken van Trump's misdaden.

Over politisering gesproken :|W

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhhuaxvgnc2n

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2025 02:30:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216567319
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhhqsdlid22n

Trump heeft zijn eed geschonden:

quote:
"I do solemnly swear (or affirm) that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States."
pi_216567328
Geen protesten? Echt wel! :{w

In het hele land:

https://bsky.app/profile/axios.com/post/3lhhhogxw6s2i

De ambtenaren:

https://bsky.app/profile/kateconger.com/post/3lhhd2celbs2j

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lhidmacv3n26

In de Senaat:

De senatoren:

https://bsky.app/profile/jbendery.bsky.social/post/3lhhpcd3wyk2f

Russell Vought is de architect van Project 2025

Afgevaardigden van het Huis:

https://bsky.app/profile/(...)g/post/3lhf6araxok2a

Etc ...

etc ...

etc ...

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2025 06:47:23 ]
pi_216567336
Trump is ziek. Heel erg ziek. We moeten als wereld KEIHARD optreden tegen die idioot. We moeten Trump STRAFFEN!!!!
pi_216567349
https://www.nbcnews.com/p(...)ent-hires-rcna190872

Trump, en dus Musk, heeft een lijst gevraagd en gekregen van CIA- medewerkers die de afgelopen 2 jaar in dienst gekomen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-02-2025 08:00:45 ]
pi_216567363
pi_216567368
https://bsky.app/profile/(...)m/post/3lhi2lmaw222a

Ethische regels? Wat zijn dat? :{w

https://bsky.app/profile/(...)m/post/3lhi2cfmj2k2a

En dat geldt ook voor een "special government employee"

https://bsky.app/profile/(...)m/post/3lhi23oekyk2a

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2025 06:52:51 ]
pi_216567385
Musk is ook gewoon een autistische complotdenker:

En Trump is een rancuneuze narcist:

https://bsky.app/profile/nbcnews.com/post/3lhhut6yods2a

quote:
Fagan, a four-star admiral and the first woman to lead a branch of the military, was removed from her post as the Coast Guard's top officer on Trump's second day in office. Officials at the Homeland Security Department -- which oversees the Coast Guard -- cited border security issues and an "excessive focus" on diversity, equity and inclusion among the reasons for her dismissal.

Fagan, who was named commandant in 2022, made a convenient target for a new president who wanted to flex his muscle. The process for firing her was less complex than for dismissing chiefs of the four main branches of the military. More than that, the move allowed him to send signals about his anti-DEI agenda and desire to stem the flow of illegal immigrants and goods into the United States.

Throwing her out of her house on short notice went a step further.

"It's petty and it's personal," one Fagan ally said.

[ Bericht 43% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2025 06:06:09 ]
pi_216567402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:02 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik denk dat mijn huis niet in the art of the deal voorkomt.
Voorlopig is het Marokko en Somaliland en Puntland.

Die zijn namelijk afhankelijk van Amerikaanse support. Aldus het artikel.
Ik vroeg om je bereidheid.
pi_216567415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 23:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je cirkelt weer handig om de hete brij heen. Concreet moeten Gazanen de kans krijgen om te vluchten ja of nee?
Kijk eens op de pagina van de IND: Nederland behandelt asielaanvragen van Palestijnse vluchtelingen.
Dat zou niet nodig zijn als Palestijnen niet kunnen vluchten.

Verder is dit gewoon een poging van je om de discussie te laten ontsporen.
De kwestie is niet of Palestijnen mogen vluchten, de kwestie is of de VS alle Palestijnen mogen deporteren.

Misschien kan deze video je dat in eenvoudige taal uitleggen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Wantie op 06-02-2025 06:43:41 ]
pi_216567464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:36 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Hoezo is dit een geniaal plan van het westen?
pi_216567491
O'Donnell over de illegale acties van Elon Musk en de gevolgen daarvan:

quote:
After Elon Musk and his “band of unnamed computer operators” gain what the Treasury Department is calling “read-only access” of the payment systems, MSNBC’s Lawrence O’Donnell says there’s no reason to believe the Treasury and we still don’t know what access Elon Musk has in the United States Treasury.
De Democraten hebben geprobeerd Musk ter verantwoording te roepen in het Congres met een subpoena wat de Republikeinen uiteraard afgewezen hebben.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhgwhf3ass2z

Republicans scrambled on Wednesday to thwart a democratic effort to subpoena Elon Musk, literally rushing into a hearing to prevent the world's richest man from providing answers about his dismantling of the federal bureaucracy.

quote:
After House Oversight Committee chair Rep. James Comer lauded the work of the Department of Government Efficiency (DOGE) and its frontman, calling Musk "one of the most successful entrepreneurs ever," Democrats tried to subpoena Musk to come and explain his government overhaul for himself. Due to Republican committee member absences, the Democrats nearly pulled it off.
Dezelfde Comer die met subpoenas strooide toen het om Biden ging :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2025 07:36:00 ]
pi_216567530
Gewoon de bevolking van Florida naar Groenland verhuizen en dan de Israëliërs naar Florida. Probleem opgelost! ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216567540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 07:34 schreef Hallojo het volgende:
Gewoon de bevolking van Florida naar Groenland verhuizen en dan de Israëliërs naar Florida. Probleem opgelost! ^O^
Dat is nog eens 'out-of-the box'-denken! *O*

Optie is ook om de Israeliers in de VS op te vangen. Kunnen ze daar meteen het arbeidstekort opvangen dat gaat ontstaan door de uitzetting van miljoenen illegalen :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2025 07:47:31 ]
  donderdag 6 februari 2025 @ 07:50:50 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216567596
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En gek genoeg nog de meest humane oplossing, het alternatief is een permanente bezettingsmacht en abjecte armoede of leven onder Hamas in abjecte armoede.
Meer smaken zijn er niet, verwachten dat daar ineens de vrede uitbreekt en een ieder door een deur kan gaan is niets anders dan onrealistisch wensdenken. Dat station zijn we allang gepasseerd.
Goed alternatief zou zijn om landuitruil te doen: Palestijnen naar de Westbank, die wordt uitgebreid met Jeruzalem, Israel krijgt de Gazastrook en kan daar wat moois van maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 6 februari 2025 @ 08:10:33 #277
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216567677
Vergeet die onzinnige Gaza-remarks.

Ik had al een paar dagen niet meer op BlueSky gekeken (Kiekertje gelukkig wel) maar de boel is wakker hoor...verzet krijgt vorm :Y
  donderdag 6 februari 2025 @ 08:10:47 #278
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216567679
GazA-Lago
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216567682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 00:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De meest humane oplossing is de Palestijnen zelf te vragen wat ze willen, ipv in Washington te bepalen dat Gaza wordt opgeheven en de bevolking permanent wordt gedeporteerd.

Verder heb ik Maga nooit gehoord over de verwoestingen door Israël die Gaza in de huidige situatie hebben gebracht.
pi_216567691
quote:
Tronald Dump & Musk hebben er niet aan gedacht dat voedsel voor voedselhulp ergens vandaan moet komen. Boeren in Kansas die leven van het kweken en leveren van rogge en maïs aan USAID schreeuwen moord en brand, hun verdienmodel naar gort en 52.000 banen in de landbouwsector op de tocht.
Met een pennenstreek heeft Musk, de meester-bezuiniger, Amerikaanse boeren aan de rand van de afgrond gebracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-02-2025 08:18:56 ]
  donderdag 6 februari 2025 @ 08:27:15 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216567786
Toch wel lollig dat de rechtse slappe cuckjes hier weer in de rij staan om het sperma van Trump op te vangen. :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216568037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 08:27 schreef -XOR- het volgende:
Toch wel lollig dat de rechtse slappe cuckjes hier weer in de rij staan om het sperma van Trump op te vangen. :')
En de dingen die erbij gehaald worden ter argumentatie. Donnie wil gewoon een enorme slag halen qua vastgoed. persoonlijk gewin, de rest is bijzaak voor 'm.
Robert Moog died for our synths
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:07:45 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216568100
quote:
Grootste politieke hervormer van de 21e eeuw. Toegegeven, deze eeuw is nog maar voor een kwart voltooid, maar toch.

Ongelooflijk wat deze man teweeg brengt.
Vladimir Putin
pi_216568155
quote:
We weten nu in ieder geval dat conservatief rechts geen enkel probleem heeft met etnische zuiveringen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:15:15 #285
38496 Perrin
pi_216568189
quote:
Ja je hebt een aantal vaste klanten.
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:15:41 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216568193
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We weten nu in ieder geval dat conservatief rechts geen enkel probleem heeft met etnische zuiveringen.
Ook dat uiteraard, maar dat wisten we al, de neofascisten van de PVV hebben "from the river to the sea" in hun beginselprogram staan.

Maar het verbaast me dat de rechtsen zo graag kogels willen koppen, want drie keer raden waar er straks aanslagen gepleegd gaan worden als de VS weer eens denkt iets in het Midden Oosten te moeten proberen.

Er lijkt bij de Trump lovers een soort onderdanigheid ingebakken te zitten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216568300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook dat uiteraard, maar dat wisten we al, de neofascisten van de PVV hebben "from the river to the sea" in hun beginselprogram staan.

Maar het verbaast me dat de rechtsen zo graag kogels willen koppen, want drie keer raden waar er straks aanslagen gepleegd gaan worden als de VS weer eens denkt iets in het Midden Oosten te moeten proberen.
En uiteraard zou "links" er de schuld van krijgen. Het is allemaal zo voorspelbaar.
quote:
Er lijkt bij de Trump lovers een soort onderdanigheid ingebakken te zitten.
Ik zou het eerder volgzaamheid noemen. Aan de conservatief rechterzijde is men dol op leidersfiguren die ze zeggen wat ze moeten denken en doen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 09:32:01 #288
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216568367
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En uiteraard zou "links" er de schuld van krijgen. Het is allemaal zo voorspelbaar.
[..]
Ik zou het eerder volgzaamheid noemen. Aan de conservatief rechterzijde is men dol op leidersfiguren die ze zeggen wat ze moeten denken en doen.
Volgens mij waren figuren als Stalin en MAO grote helden onder linksen.
Vladimir Putin
pi_216568501
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Progressief links toch ook niet? Denk aan het 'From the River to the Sea' en/of de herhaaldelijk drang om elke Jood van de Westelijke Jordaanoever af te halen. En dan hebben we in het topic over de oorlog in Oekraïne ook nog wel eens bijzondere posts voorbij zien komen over etnische Russen in Oekraïne, waar ik het als rechtse user trouwens volledig mee eens ben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216568728
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Progressief links toch ook niet? Denk aan het 'From the River to the Sea' en/of de herhaaldelijk drang om elke Jood van de Westelijke Jordaanoever af te halen.
Chivaz mode aan WHATABOUTISM. :')
pi_216568760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Chivaz mode aan WHATABOUTISM. :')
Ah ja, we mogen zeker alleen met vingertje wijzen naar rechts als het over aantijgingen mbt etnische zuiveringen gaat. Nou, dat vind ik niet. En dat mag je wat mij betreft best als een whataboutism zien. Die spiegel zal worden voorgehouden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216568849
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 08:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
De meest humane oplossing is de Palestijnen zelf te vragen wat ze willen, ipv in Washington te bepalen dat Gaza wordt opgeheven en de bevolking permanent wordt gedeporteerd.

Verder heb ik Maga nooit gehoord over de verwoestingen door Israël die Gaza in de huidige situatie hebben gebracht.
Wat zit je nu weer slap te lullen man, je kan niet eens antwoord geven op de vraag of de Gazanen de mogelijkheid moeten krijgen om te vluchten.
pi_216568877
DOGED
quote:
Karoline Leavitt just wrapped up her White House press conference with another shocking list of absurdities USAID has been funding:

- $2 million for sex changes in Guatemala
- $6 million to fund tourism in Egypt
- $20 million on a new Sesame Street show in Iraq
- $4.5 million to combat disinformation in Kazakhstan
twitter

*O*
  donderdag 6 februari 2025 @ 10:21:31 #294
38496 Perrin
pi_216569046
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:09 schreef Nober het volgende:
DOGED
[..]
[ x ]

*O*
Een kinderhand is snel gevuld. Wisselgeld vergeleken met de duizenden miljarden die daar jaarlijks worden uitgegeven.

Maar fijn dat jij blij bent dat er nu geen Sesamstraat in Irak is en in Kazachstan de Russische desinformatie weer ongehinderd zijn gang kan gaan. Geniet ervan.
  donderdag 6 februari 2025 @ 10:24:40 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216569086
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een kinderhand is snel gevuld. Wisselgeld vergeleken met de duizenden miljarden die daar jaarlijks worden uitgegeven.

Maar fijn dat jij blij bent dat er nu geen Sesamstraat in Irak is en in Kazachstan de Russische desinformatie weer ongehinderd zijn gang kan gaan. Geniet ervan.
Maar wat vind jij daar zelf van?
Vladimir Putin
pi_216569130
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij waren figuren als Stalin en MAO grote helden onder linksen.
Net zo niet waar als de bewering: figuren als Hitler was een grote held onder de rechtsen.
Er waren rechtse lieden die hitleraanhanger waren bijv de NSB had 74.000 leden juli 1944
Maar miljoenen rechtse Nederlanders waren dat niet..
https://www.niod.nl/veelg(...)beweging-nsb-cijfers
quote:
De NSB kon voordat de oorlog uitbrak op een kleine 4% van het electoraat rekenen. Na mei 1940 nam het ledental toe. In juni 1940 telde de NSB ca. 27.000 leden. Het aantal leden behaalde zijn maximum in het derde kwartaal van 1941: ruim 75.000. Het daalde nadien vrij constant tot ruim 63.000 eind 1943 om nadien weer te stijgen tot ca. 74.000 in juli 1944. Men moet daar nog ruim tienduizend leden bijtellen die in het buitenland woonden, nagenoeg uitsluitend in Duitsland (L. de Jong, Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog, deel 6, p. 382-383).

[ Bericht 23% gewijzigd door Bluesdude op 06-02-2025 10:33:40 ]
  donderdag 6 februari 2025 @ 10:31:06 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216569162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Net zo niet waar als de bewering: figuren als Hitler was een grote held onder rechtsden
Niet waar.
Hitler was een socialist.
Vladimir Putin
pi_216569197
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet waar.
Hitler was een socialist.
Dat was hij niet.... hij was aanhanger van kapitalisme en de feodale standen, mits men hem en zijn club als fuhrer erkende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')