Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende: Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Uhh, nee hoor..quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, nee hoor..
Hoe kom je daarbij?
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
Ok.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Blijkbaar was de soft power via USAID niet alleen bedoelt voor het buitenland maar ook voor het binnenland. Je eigen bevolking ondermijnen met overheidsgeld en dan net doen alsof het allemaal onafhankelijk is.
Het is maar goed dat DOGE bestaat anders waren dit soort zaken nooit aan het licht gekomen.
Ik begin de tegenstand van de democraten steeds beter te begrijpen, van het sponsoren van lgbti propaganda in het buitenland tot het ondermijnen van politieke bewegingen in eigen land, dit is echt een grof schandaal.
Het is in ieder geval niet: een man die even aan de andere kant van de wereld gaat beslissen dat je daar allemaal weg moet zodat hij daar een vakantieparadijs van kan maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Die user geeft er geen reet om of iets klopt of niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:37 schreef kipknots het volgende:
[..]
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.
Beetje kritisch zijn op je bronnen kan geen kwaad.
Gazanen hebben elk recht verspeelt op invloed.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?
Dat maken ze zelf wel uit.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gazanen hebben elk recht verspeelt op invloed.
Hun lot wordt nu bepaald door anderen.
Juist niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
Wanneer liet "links" dat dan eerder gebeuren?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Wow...quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow...![]()
Maar fijn dat je niet verbergt wat je écht denkt.. Kun je het later ook niet meer pntkennen. Met je:
[..]![]()
Verder voel je je wel lekker?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Ook op de FP wordt er van alles bij gehaald. Net nog iemand die het fijn vond dat Musk de 'federale corruptie' aan het schoonvegen was. Vervolgens geen reet snappen van waarom onbevoegde mensen op persoonlijke titel laten snijden in afspraken die door de daarvoor bestemde wegens zijn goedgekeurd juist de corruptie is.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
Oja, 'elk' recht?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.
Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en tegen elkaar afweegt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:
[..]
Zelfs mensenrechten waarschijnlijk. Als je etnische zuivering al goedkeurt zijn grootschalige schendingen van mensenrechten nooit ver weg.quote:
Ja leuk. Maar weet je al waar "links" weer een genocide heeft laten gebeuren?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!
[..]
Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en met elkaar afweegt.
Ik "blur" helemaal niks. Ik quote gewoon je eigen posts. Zeer recent én vrijwel direct achter elkaar gepost.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!
[..]
Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en met elkaar afweegt.
Niet doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik "blur" helemaal niks. Ik quote gewoon je eigen posts.
Jarenlang dehumaniseren van bepaalde mensen werkt anno 2025 dus nog steeds. Wilders was goed op weg met Marokkanen, maar liep tegen een plafond aan. Met asielzoekers werd de acceptatie van dehumanisering een stuk groter, waarschijnlijk omdat die niet naast je wonen. Het is soms even doorzetten en finetunen, maar uiteindelijk werkt het.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs mensenrechten waarschijnlijk. Als je etnische zuivering al goedkeurt zijn grootschalige schendingen van mensenrechten nooit ver weg.
Dat maak ik zelf wel uit. Grapjas.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet doen.
Dat zijn twee afzonderlijke posts.
Volgens mij is hier het thema dat er verschillende belangen zijn die afgewogen moeten worden.
Overigens heb je in elk scenario te maken met internationaal recht dat mogelijk geschonden wordt. Palestijnen herplaatsen is problematisch, maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
En wie stelt dat dan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
Israël heeft toch al een jaar lekker tekeer kunnen gaan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet doen.
Dat zijn twee afzonderlijke posts.
Volgens mij is hier het thema dat er verschillende belangen zijn die afgewogen moeten worden.
Overigens heb je in elk scenario te maken met internationaal recht dat mogelijk geschonden wordt. Palestijnen herplaatsen is problematisch, maar Israel het niet toestaan zich te verdedigen is er ook een.
Veel politici en grote groepen journalisten en de top van uni's.quote:
Het is maar wat je lekker noemt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Israël heeft toch al een jaar lekker tekeer kunnen gaan?
Ik heb dan ook nooit gesteld dat Israël zich niet mag verdedigen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel politici en grote groepen journalisten en de top van uni's.
[..]
Het is maar wat je lekker noemt.
Overigens valt Netanyahu best mee, als Lieberman het moet doen is het niet best.
Ik ken jou trouwens als iemand die een snoeiharde aanpak voorstaat als iemand wordt aangevallen door een agressor. Geld en wapens spelen dan geen rol meer dacht ik.
Als de Israëliërs weggaan is het ook vrede. Je redeneert als een kleuter.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Misschien kunnen we beter gewoon niet meer reageren op de onzin die hij uitkraamt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gesteld dat Israël zich niet mag verdedigen.
Nogal naïeve kijk op de situatie in die regio. Alsof alles pais en vree is als je Gaza etnisch zuivert.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Ropt op. Ik wil niemand zuiveren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogal naïeve kijk op de situatie in die regio. Alsof alles pais en vree is als je Gaza etnisch zuivert.
Zoals al vaker herhaald vandaag: je zou er de jihadisten in het Midden-Oosten (en daarbuiten) een groot plezier mee doen.
Het is gewoon een onzinnig verhaal, want:quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ropt op. Ik wil niemand zuiveren.
Ik denk serieus dat Gazanen elders een betere toekomst tegemoet kunnen zien. Hamas verdwijnt daarmee niet, maar de overgrote meerderheid zal stoppen met rellen en destructief gedrag vertonen in het opvangende land.
Dat kan. Maar het is een gitzwart perspectief.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is gewoon een onzinnig verhaal, want:
a) er is geen ander land voor ze
b) ze willen niet naar een ander land
Dus over die onzin hoeft niemand het ooit meer te hebben. Gelukkig heeft Veldkamp dat ook duidelijk gemaakt.
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat Gazanen elders een betere toekomst tegemoet kunnen zien. Hamas verdwijnt daarmee niet, maar de overgrote meerderheid zal stoppen met rellen en destructief gedrag vertonen in het opvangende land.
Je wenst het land te zuiveren van Gazanen. Zeg je letterlijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen deporteren uit hun land, dat is gitzwart. Hopen op vrede, vrede die al een aantal keer dichtbij was, dat is het enige niet gitzwarte aan dit conflict.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Maar het is een gitzwart perspectief.
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.
Wat betreft de verwachting die je uitspreekt: dit conflict wordt niet uitgevochten in een vacuüm. Het is groter dan Gaza, Israël, Hamas en de Palestijnen.
Zoals ik al schreef: deze etnische zuivering is de perfecte recruitment tool van jihadistische bewegingen. Met een beetje pech kunnen wij ons dan ook verheugen op aanslagen, omdat Europs gelijk wordt gesteld aan de VS.
Ja, vast..quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?
Wat een donkere tijden leven we nu in zeg.
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.dquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een compleet volk verdrijven - want dat is wat Trump voorstelt en wat jij verdedigt - noemen we ook wel 'etnisch zuiveren'.
Wat betreft de verwachting die je uitspreekt: dit conflict wordt niet uitgevochten in een vacuüm. Het is groter dan Gaza, Israël, Hamas en de Palestijnen.
Zoals ik al schreef: deze etnische zuivering is de perfecte recruitment tool voor jihadistische bewegingen. Met een beetje pech kunnen wij ons dan ook verheugen op aanslagen, omdat Europs gelijk wordt gesteld aan de VS.
No shit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie.
Wie heeft 'een levende gevangenis' als ideaal dan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.d
Wat je schrijft ben ik het niet perse mee oneens. Maar wat jij voorstaat is ook cynisch: een levende gevangenis?
Nee, het is precies zoals ik stel. Een compleet volk verdrijven noemen we etnisch zuiveren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat woord heeft een zeer negatieve connotatie. Bovendien moet er ook sprake zijn van geweld e.d
Ik sta helemaal niets voor, ik schets de situatie en de gevolgen van Trumps voorstel.quote:Wat je schrijft ben ik het niet perse mee oneens. Maar wat jij voorstaat is ook cynisch: een levende gevangenis?
Omdat het al decennia zo gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie heeft 'een levende gevangenis' als ideaal dan?
Waarom is de enige optie voor Gazanen: verbanning of opsluiting?
Ja, het regent vandaag valse dilemma's.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is de derde realistische optie?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het excuus dat Turkije ook gebruikt als het om de Armeniërs gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:23 schreef Vis1980 het volgende:
![]()
Gast: 'Ik bedoel geen etnisch zuiveren, want daar zit een negatieve smaak aan. Ik bedoel dat alle Palestijnen verdreven moeten worden naar de woestijn'
Gast: 'Ik bedoel geen melk, ik bedoel dat witte spul dat uit de uiers van een koe komt'.
Israel nuken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is de derde realistische optie?
Who would have thought that would happen?quote:The group Arab Americans for Trump is renaming itself Arab Americans for Peace after President Donald Trump said the U.S. would “take over” the Gaza Strip
Je bent in elk geval eerlijk.quote:
Expliciete oproep tot genocide.quote:
Vrede. Zoals in de meeste andere landen met buurlanden wordt omgegaan, ook als ze niet echt bevriend zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is de derde realistische optie?
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Expliciete oproep tot genocide.
Exact dát.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.
Blinken speechte in 2022 in het Holocaust museum en daar noemde hij het verdrijven van 850.000 Rohinya in 2016/2017 en wat "maar" 9.000 levens kostte genocide.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, hij is vast in de war met 'maar ze worden toch niet vermoord?', nee dan is het genocide. Nu de kwestie: als die mensen daar niet vrijwillig weg gaan, hoe ga je ze dan naar de woestijn krijgen?
Wat een donkere tijden leven we nu in zeg.
Kom op man, ik wil niemand zuiveren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Pompom niet serieus is. Jij bent daarentegen daadwerkelijk voorstander van etnische zuivering.
Dat zijn voor verzekeraars wel hele interessante gegevens. Dan weet je bij elke applicant meteen of die iets onder de leden heeft.quote:
Behalve oekrainers, dan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Kom op man, ik wil niemand zuiveren.
Het dilemma is simpel: je kunt nooit, helemaal nooit, het ene kwaad met een ander misschien nog wel groter kwaad vervangen en dan doen alsof het een verbetering is. Het antwoord is: beide kwade opties zijn fout.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op man, ik wil niemand zuiveren.
Ik heb zelfs nog eerder in dit topic duidelijk gezegd dat ik in dubio zit met twee morele dilemma's.
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vrede. Zoals in de meeste andere landen met buurlanden wordt omgegaan, ook als ze niet echt bevriend zijn.
En daar werken nog steeds mensen aan: https://www.nytimes.com/2(...)peace-activists.html
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.
Hoeveel Gazanen hebben er eigenlijk nog trek in om te blijven wonen in die gigantische puinhoop waar er geen toekomst voor ze is?
Verplaats je eens in de schoenen van een Palestijn in Gaza. De keuze is hopen op vrede terwijl dat in al die jaren niet echt is gelukt, of je spullen pakken en in een ander land je geluk beproeven.
Ik ben daar niet zo zeker van, overigens terugkeren van waar? De Gazanen kunnen Gaza helemaal niet uit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.
True, true..quote:
Je kunt ze allemaal een riante relocatiebonus van een paar ton geven. Kunnen ze ergens een mooi huisje kopen als ze dat willen. Maar we weten allemaal wel dat dat niet de insteek is hier.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zien ze massaal terugkeren. Ik vind natuurlijk dat iedere Gazaan moet kunnen emigreren. Of naar de Westelijke Jordaanoever verhuizen. Maar uit vrije wil. En dan gaat het nooit een groot percentage zijn, volgens mij.
Volgens mij zijn Israël en Gaza in gesprek, Noord en Zuid Korea niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo zeker van, overigens terugkeren van waar? De Gazanen kunnen Gaza helemaal niet uit.
Je weet heel goed dat als alles weer is opgebouwd als het überhaupt zo ver komt dat het een kwestie van tijd is dat het conflict weer oplaait. Normale betrekkingen tussen de Gazanen en Israël is verder weg dan een verzoening tussen noord en zuid Korea.
Hoe moeilijk kan het zijn inderdaad?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
Als je niemand wil zuiveren, stel dan ook geen etnische zuivering voor.
Win-Win.... relocate to Green Land of all places. Ruimte volop.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt ze allemaal een riante relocatiebonus van een paar ton geven. Kunnen ze ergens een mooi huisje kopen als ze dat willen. Maar we weten allemaal wel dat dat niet de insteek is hier.
En laten we wel wezen, vluchtelingenkampen in de regio zijn echt geen verbetering ten op zichte van leven in Gaza, afgezien van wellicht de Israëlische bombardementen en dergelijke.
En Gazanen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve oekrainers, dan.
Want als rusland die oorlog wint, zijn we eindelijk van al die woke onzin af, toch?
Ow, als iemand dat gewoon ff netjes insteekt via de normale propaganda kanalen, zie ik hem daar prima intuinen, ja.quote:
En daarmee praat je een gedwongen vertrek van alle inwoners van Gaza goed.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe de zaken er nu voor liggen met Gaza compleet in puin geschoten en een enorme haat jegens Israël en het Israëlische volk is de kans op vrede verder dan ooit.
Hoeveel Gazanen hebben er eigenlijk nog trek in om te blijven wonen in die gigantische puinhoop waar er geen toekomst voor ze is?
Verplaats je eens in de schoenen van een Palestijn in Gaza. De keuze is hopen op vrede terwijl dat in al die jaren niet echt is gelukt, of je spullen pakken en in een ander land je geluk beproeven.
Heb jij een beter idee? Want terug gaan naar de situatie van voor 7 oktober is geen optie voor Israël en laten we eerlijk wezen die situatie was ook alles behalve ideaal.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daarmee praat je een gedwongen vertrek van alle inwoners van Gaza goed.
quote:Rubio says people can ‘move back in’ to Gaza after reconstruction
“It was not meant as a hostile move.” US Secretary of State Marco Rubio defended President Trump’s plan to remove Palestinians from Gaza, saying it was an offer to help rebuild the strip so that “people can move back in.”
Zeker fantastisch, maar geloof je nu werkelijk dat Israël kapitaal etc Gaza in laat stromen terwijl Hamas in principe nog de scepter zwaait?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:02 schreef Black_Baron het volgende:
Stel nou dat ze wel terug kunnen keren, als ze dat zouden willen.
Stel nou dat er Palestijnse bedrijven mee kunnen doen aan de wederopbouw.
Dat er inderdaad een heleboel banen gecreëerd worden. Waar normale Palestijnen een baan kunnen krijgen.
Dat zou toch gewoon geweldig zijn?
Haha. Hahaha.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef Black_Baron het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)n?traffic_source=rss
[..]
Vreemd bericht, ik hoorde Trump toch duidelijk zeggen dat er een optie moet zijn dat die mensen permanent verhuizen naar een buurland en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten. Ik vind het zelf niet eens zo’n onredelijk voorstel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef Black_Baron het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)n?traffic_source=rss
[..]
Zeker op dezelfde manier als mexico voor die muur ging betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:
en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten.
We kunnen een gedwongen vertrek doen van alle Israëliërs.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb jij een beter idee? Want terug gaan naar de situatie van voor 7 oktober is geen optie voor Israël en laten we eerlijk wezen die situatie was ook alles behalve ideaal.
Geweldig: Trump stelt een genocide voor die door Arabische landen moet worden betaald, en jij noemt dat niet onredelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vreemd bericht, ik hoorde Trump toch duidelijk zeggen dat er een optie moet zijn dat die mensen permanent verhuizen naar een buurland en dat er daar voor faciliteiten betaald moet worden door de Arabische staten. Ik vind het zelf niet eens zo’n onredelijk voorstel.
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
We kunnen een gedwongen vertrek doen van alle Israëliërs.
Klopt, en als dan de Palestijnen naar Israël trekken hebben ze meteen goede huisvesting.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef toe, hoog advocaat van de duivel gehalte, maar die mensen opnemen in het westen, zou bij lange na niet zo veel frictie opleveren als alle palestijnen opnemen in het westen.
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan is de situatie helemaal ideaal.
Als dat is wat je wilt.
Nou, amerika heeft idd nog ladingen on-ontgonnen land. Daar is genoeg ruimte om israel in na te bouwen, ja.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.
Ergo: draai het eens om mensen die de "oplossing" van Trump verdedigen. Vind je "het voorstel" dan nog steeds zo redelijk?
Je kunt voor die fans de berg Sion uit de psalmen niet verplaatsen, vrees ik.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat maakt het dan precies een 'optimale' oplossing. Misschien bouwt Trump dan even Jeruzalem na, dat zullen zijn Christelijke fans vast ook geweldig vinden.
Spuiten ze gewoon een kitsche lookalike op, staat de VS sowieso vol meequote:Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt voor die fans de berg Sion uit de psalmen niet verplaatsen, vrees ik.
Tja, daar gaan de orthodoxe christenen niet enthousiast van worden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Spuiten ze gewoon een kitsche lookalike op, staat de VS sowieso vol mee
Je bedoeld die mensen die een in china gemaakte trump bijbel kopen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:26 schreef Hanca het volgende:
Tja, daar gaan de orthodoxe christenen niet enthousiast van worden.
Die werd al steevast opgebouwd in de afgelopen 15 jaar, asielzoekers idem dito. Ook bepaalde Nederlanders zijn hard onderweg om zich aan het rijtje te voegen, als je het aan 'gezond verstand' Nederland vraagt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Er wordt in feite met de Palestijnen als vee omgegaan.
Net alsof dat geen mensen zijn.
En dat is een trend die we meer zien sinds 20 januari.
Musk maakt er wel een hippe hologram van.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt voor die fans de berg Sion uit de psalmen niet verplaatsen, vrees ik.
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan is de situatie helemaal ideaal.
Als dat is wat je wilt.
Probleem opgelost.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gezien de jodenjacht in Amsterdam en het anti semitisme onder de moslimbevolking in west Europa denk ik niet dat het zonder frictie zal blijven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voorlopig is het voorstel om de Palestijnen oa in Marokko onder te brengen. En nog wat landen.quote:
Misschien beide volken daar verplichten te vertrekken, ze hebben er beide een potje van gemaakt nu al ongeveer 80 jaar lang. Misschien dat Trumps honger naar meer land ook over is als hij Israel én Palestina krijgt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden de Gazanen moeten vertrekken eigenlijk? Het is niet zo dat Israël nou zou goed ligt bij de buurlanden... Israël dat verkast = erg veel spanningen en ellende die verkassen. En oorlog idem.
Ergo: draai het eens om mensen die de "oplossing" van Trump verdedigen. Vind je "het voorstel" dan nog steeds zo redelijk?
Nee, dat is ook geen keuze. Want de buurlanden willen dat niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.
Dat is tenminste een keuze, die keuze hebben ze nu niet.
Marokko zet wel even de deurtjes open richting Ceuta en Melilia.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:46 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voorlopig is het voorstel om de Palestijnen oa in Marokko onder te brengen. En nog wat landen.
Wat boeit dit? Nog niet over haar verlies heen als Trumpfan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Nober het volgende:
Nou daar is ze dan hahaha pak de popcorn er maar bij hahaha.
[ x ]
Gaan ze lekker naar Oost Europa. Daar komt een groot deel sowieso al oorspronkelijk vandaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gezien de jodenjacht in Amsterdam en het anti semitisme onder de moslimbevolking in west Europa denk ik niet dat het zonder frictie zal blijven.
Je weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaan ze lekker naar Oost Europa. Daar komt een groot deel sowieso al oorspronkelijk vandaan.
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is ook geen keuze. Want de buurlanden willen dat niet.
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat boeit dit? Nog niet over haar verlies heen als Trumpfan?
Waarom de buurlanden?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weer spreek je over dwang, ik praat hier over opties. Een keuze of je gaat terug naar Gaza een “shithole” waar je kansen op een goede toekomst en een fatsoenlijk leven in vrede nagenoeg nihil is, of je vertrekt naar een van de buurlanden waar je de kans krijgt een menswaardig bestaan op te bouwen.
Dat is tenminste een keuze, die keuze hebben ze nu niet.
Het is vrij gebruikelijk om dat soort interviews te editten. Zulke gesprekken duren namelijk vaak langer dan de zendtijd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.
Wat doe je dan in dit topic?
quote:Politico: Like it or not, the rules-based order is no more
In Trump’s world, treaties and norms are simply irrelevant. He’ll break trade agreements to impose tariffs on neighboring states, take back a canal in Panama that was built and formerly operated by the U.S., and likely ignore security commitments enshrined in treaties for 75 years or more. He’ll also make sure the U.S. gets Greenland.
The only language Trump understands is that of power. It does little good to use the language of rules or laws in his world. And for Denmark or others to get their way, they’ll have to speak the language of power.
The return of power politics thus requires Denmark and other European allies to reduce their reliance on the U.S. and increase the cost of unacceptable behavior. Greenland may be hard to defend if Trump is willing to use military force, but deploying troops and bringing in allies would force the White House to think twice. The same is true in response to tariffs and other trade measures the U.S. president has threatened too.
Like it or not, with Trump in office, the rules-based order is no more.
Nee, daar is geen ruimte voor onderhandelingen. Die ruimte zit hooguit in Trumps hoofd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.
Het is een oplossing waar de Europeanen achter zouden moeten staan en ik zou het niet eens erg vinden als we dat deels moeten financieren.
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En daar is misschien ruimte om te onderhandelen. Het is op z’n minst het proberen waard ipv die mensen gevangen te houden in Gaza.
Het is een oplossing waar de Europeanen achter zouden moeten staan en ik zou het niet eens erg vinden als we dat deels moeten financieren.
Dit is ongeveer net zo interessant als de laptop van hunter Biden toch?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij bent niet naar de video die maar niet in zijn volledigheid mocht worden getoond.
Wat doe je dan in dit topic?
Trump en Vance gingen ieder 3 uur bij Joe Rogan zitten.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vrij gebruikelijk om dat soort interviews te editten. Zulke gesprekken duren namelijk vaak langer dan de zendtijd.
Dus tenzij 60 Minutes er extreem schokkende uitlatingen uit heeft geknipt, zie ik het probleem niet.
Ik denk dat jij de enige bent die dit boeit. Veel plezier ermee. Harris is exit.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Trump en Vance gingen ieder 3 uur bij Joe Rogan zitten.
Harris niet die laat van 53 minuten maar 21 minuten toe bij 60 minutes.
Lekker blijven goedpraten joh.
Nog steeds gefrustreerd over Harrisquote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat jij dat niet snapt. Europa moet buurlanden dwingen, en vervolgens ook financieren om Gazanen op te nemen, zodat er een etnische zuivering in Gaza kan plaatsvinden. Dan kan Amerika daar resorts bouwen en is het weer veilig in Israël.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?
Hoezo is Europa daar een partij in?
Dat beslissen die buurlanden toch zelf?
En waarom moet Europa iets financieren?
En dan nota bene de burgers die daar om juichen. The upside down.quote:
Joe Rogan is een ander format.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Nou ,maar goed dat ze dan geen president is geworden, anders was het chaos geweest in het Witte Huis.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, daar is geen ruimte voor onderhandelingen. Die ruimte zit hooguit in Trumps hoofd.
Doe nou niet alsof je hier voorstander bent omwille van de Gazanen. Dit debattrucje is wel heel doorzichtig.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?
Omdat er partijen zijn in Europa die met alle liefde de Gazanen in Europa wilden opvangen. Die partijen zien ook wel in dat er geen kans is op een menswaardig bestaan in Gaza en er is geen draagvlak onder het gros van de bevolking om die mensen in Europa op te vangen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Europeanen moeten er achter staan dat Palestijnen uit Gaza zich kunnen vestigen in buurlanden?
Hoezo is Europa daar een partij in?
Dat beslissen die buurlanden toch zelf?
En waarom moet Europa iets financieren?
Dit is echt een walgelijke opmerking, laag bij de grond zelfs voor jou doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je hier voorstander bent omwille van de Gazanen. Dit debattrucje is wel heel doorzichtig.
Aah, dus Trump wil Gaza ontruimen, daarom moet Europa de buurlanden dwingen om Palestijnen op te nemen en dat financieren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij dat niet snapt. Europa moet buurlanden dwingen, en vervolgens ook financieren om Gazanen op te nemen, zodat er een etnische zuivering in Gaza kan plaatsvinden. Dan kan Amerika daar resorts bouwen en is het weer veilig in Israël.
Zo onbegrijpelijk is dat toch niet!
En die partijen hebben 100% van de Europeanen achter zich?quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat er partijen zijn in Europa die met alle liefde de Gazanen in Europa wilden opvangen.
Oh?quote:Die partijen zien ook wel in dat er geen kans is op een menswaardig bestaan in Gaza en er is geen draagvlak onder het gros van de bevolking om die mensen in Europa op te vangen.
Ik ben daar zeker van omdat de buurlanden dit al bij herhaling hebben laten weten. Ze hebben geen zin om een verdere etnische zuivering van Gazanen te faciliteren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo zeker van? Dat heeft meer kans van slagen dan dat de Gazanen in vrede naast de Israëli’s kunnen leven, laat staan dat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Is het de humane optie om alles bij voorbaat af te schieten en uiteindelijk die mensen aan hun lot over te laten?
Ja, want ik grossier in laaghartige uitlatingen. Daar sta ik om bekend hier op FOK!quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is echt een walgelijke opmerking, laag bij de grond zelfs voor jou doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |