Al eens eeder voorbijgekomen:quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:46 schreef havanagila het volgende:
Dat het beter is dan niks mag duidelijk zijn. Maar effectief? 1 knal en dat beest rent weg.
Wel een andere situatie en terrein.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Al eens eeder voorbijgekomen:
AchJa in NWS / Oorlog in Oekrane #721 van het driedelig topic
Niks nieuws onder de zon, wij deden het ook in Afghanistan, werkt prima.
Als er een keus is pak ik de Pruttel wel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:24 schreef BEFEM het volgende:
Wel een andere situatie en terrein.
Als jij mocht kiezen tussen een truck of een ezel in Oekrane is de keus snel gemaakt toch?
Een gepard als apc. Ook een aparte keuze.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:25 schreef AchJa het volgende:
Als er een keus is pak ik de Pruttel wel.
Ik kan prima met dat ding omgaan dan ben ik iig een stuk nuttiger dan achterin de YPR...quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:28 schreef ExTec het volgende:
Een gepard als apc. Ook een aparte keuze.
Ja, maar nee, die komen dit jaar echt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:27 schreef Ulx het volgende:
Een soldaat zou het gevoel kunnen krijgen dat het misschien niet heel soepel verloopt en dat hij bijvoorbeeld ook niet hoeft te rekenen van steun van T14 Armata tanks.
Per maand kun je met 500 van dat soort drones aardig wat dingen in Rusland stuk maken.quote:Brigadier General Yuriy Shchyhol showcasing several types of Ukrainian kamikaze drones. According to him, Ukraine is producing 500 long-range strike drones a month.
https://www.thetimes.com/(...)3bdef305128ae027819d
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lhhlbvw76s2r
Met de neergeschoten drones hun brokstukken bedoel je immers Rusland schiet alles uit de luchtquote:Op donderdag 6 februari 2025 00:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Per maand kun je met 500 van dat soort drones aardig wat dingen in Rusland stuk maken.
Als het waar was, was Rusland allang verslagen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 06:48 schreef Joppiez het volgende:
Een ezel voor munitietransport, het verbaast me inderdaad niet. Straks zijn de tanks ook op en worden de paarden van stal gehaald.
wie zijn we?quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als het waar was, was Rusland allang verslagen.
Hadden we nu over het Rode Plein gemarcheerd.
Ik zal daar niet staan marcheren. Ik zou er weer heen gaan voor culturele ontspanning, genieten van de Metro, bewonderen van de talloze musea, etc etc.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan we, alsof jij er daar een van bent?
Uh huh,quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zal daar niet staan marcheren. Ik zou er weer heen gaan voor culturele ontspanning, genieten van de Metro, bewonderen van de talloze musea, etc etc.
Ah, elitair vermaak.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zal daar niet staan marcheren. Ik zou er weer heen gaan voor culturele ontspanning, genieten van de Metro, bewonderen van de talloze musea, etc etc.
Daar hoor jij niet bij?quote:
Mijn god, wat een eikel.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:00 schreef ExTec het volgende:
Dit gaat een enorm succes worden, dat weet ik nu al.
[ afbeelding ]
Een paar flinke drone aanvallen op ministeries en FSB kantoren helpt daar wel tegen denk ik.quote:🤡 67% of Russians support the war, in addition, 65% of citizens believe that the war going successfully for Russian Armed Forces, - VTsIOM
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lhimu3yxnc24
Als je klassiek liberalisme meerekent, dan wel enizins. Maar ik kan mij niet vinden in het exclusieve woke-lib denken die in het Westen over ons meester is geworden.quote:
Eerst zien dan geloven. Paar dagen terug hoorden we nog andere berichten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:00 schreef ExTec het volgende:
Dit gaat een enorm succes worden, dat weet ik nu al.
[ afbeelding ]
Hij doet allemaal annoucements die elkaar bijten. Wat de strategie daarachter is weet ik niet, hopelijk krijgen wij dat ooit nog te weten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Paar dagen terug hoorden we nog andere berichten.
Is dat geen schending van mensen rechten? Mensen verstoken van energie?quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:11 schreef ExTec het volgende:
Aankomend weekend koppelen de baltics zichzelf los van rus stroomnet. Incl koningsberg. Die komen dan op een geisoleerd eiland te zitten.
[ x ]
Nee.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat geen schending van mensen rechten? Mensen verstoken van energie?
quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geldt. Maar dat is inderdaad altijd het geval, en daarom moet je nog niet op de banken staan juichen.quote:
quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En als de Russen dat doe in Oek. Dan ook niet?
Wat raaskal je. Gaan de baltics soms energie producerende objecten opblazen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En als de Russen dat doe in Oek. Dan ook niet?
Een hele domme vergelijking. Koningsberg heeft nog gewoon energie, zij hebben eigen centrales.quote:
Nee. Dat niet.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat raaskal je. Gaan de baltics soms energie producerende objecten opblazen.
Je zou er aan toe kunnen voegen dat elektriciteit geen mensenrecht is.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Een hele domme vergelijking. Koningsberg heeft nog gewoon energie, zij hebben eigen centrales.
Rusland is een energie-exporteur, die lossen dat zelf wel op.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, idd, alleen een rules based order als de orcs hun stroom er van af hangt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:39 schreef Ulx het volgende:
Grappig dat globalisering nu ineens wl moet blijven.
Geen slecht cijfer.quote:"The French Navy (Marine Nationale) has built the availability of its ‘first rank’ destroyer and frigate force up to 80 percent, according to navy Chief of Staff."
@navalnews.com
https://www.navalnews.com(...)bility-and-sea-days/
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhis6zmiis2s
Ik begin te denken dat oekraine daar gewoon nooit meer weggaat. Zolang deze oorlog door woed.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:02 schreef Knoc het volgende:
En volgens Russische bronnen is nu ook Ulanok door Oekrane ingenomen.
Update:
En nu ook in de richting van Kruglenkoye komen er berichten van een aanval door Oekrane.
[ x ]
Als je het zo beziet dat je invloed moet kunnen uitoefenen in je oud kolonin dan hebben wij ook nog wel wat te halen in Indonesi.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:44 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen hebben helemaal geen recht op een invloedsfeer. Ten eerste omdat ze een eeuwenlange geschiedenis hebben van expansie en annexatie, waarbij ze vrijwel altijd de agressor waren.
Bovendien is rusland nooit gestraft voor de ontelbare miljonen die zijn omgekomen in de genocides, de Rode terreur, de Grote terreur, de gulags, de onderdrukking van vele landen, etc.
Ten tweede omdat rusland een shithole is. We geven Congo of Zimbabwe ook geen veiligheids garanties.
quote:On June 6, 2024,
@EmmanuelMacron
announced the delivery of French Mirage 2000s to Ukraine.
The first of them arrived in Ukraine today.
With Ukrainian pilots on board who have been trained for several months in France, they will now participate in defending the skies of Ukraine.
quote:Rekenkamer: EU-legers kunnen nog niet snel naar het front
De obstakels waarop militairen stuiten als ze bijvoorbeeld van Nederland naar Litouwen willen, zijn al jaren een grote zorg. Eens te meer sinds Rusland Oekrane is binnengevallen en oostelijke EU-landen vrezen dat zij daarna aan de beurt zijn. Maar er is weinig voortgang geboekt, stelt de Rekenkamer vast. Zo mogen tanks in sommige EU-lidstaten de weg niet op of moeten ze fors omrijden omdat een brug hun gewicht niet aankan. En een EU-land moet nog steeds anderhalve maand van tevoren toestemming vragen voor een militair transport door een andere lidstaat.
Zo werd de aanleg afgewezen van een strategisch zeer belangrijke weg, waarvan eerdere delen wel subsidie kregen. Het project moest wijken voor militair minder belangrijke aanvragen waarmee sneller kon worden begonnen. Zuidoostelijke EU-landen als Bulgarije en Griekenland kwamen er om soortgelijke redenen ook bekaaid vanaf. Terwijl die uit militair oogpunt wel degelijk belangrijk zijn voor de verdediging tegen Rusland en de hulp aan Oekrane. (ANP)
Dat bruggen in oost Europa niet zijn berekend op het gewicht van westerse tanks is not a bug but a feature. Russische tanks zijn nu eenmaal lichter.quote:
quote:VK neemt leiding over van VS over wapenhulpoverleg aan Oekrane
Het Verenigd Koninkrijk neemt de leiding over van de Verenigde Staten van het overleg over militaire hulp aan Oekrane.
Het zogeheten Ramstein-overleg, met ruim vijftig bondgenoten van Oekrane, stond sinds Rusland Oekrane binnenviel onder leiding van de Amerikanen.
De nieuwe Amerikaanse president Donald Trump maakt al lange tijd duidelijk dat de Europese bondgenoten een groter deel van de hulp aan Oekrane voor hun rekening zullen moeten nemen. Het was daarom ook de vraag of de Ramstein-bijeenkomsten, officieel de Contactgroep voor de Defensie van Oekrane (UDCG), wel zouden doorgaan.
Niet de nieuwe Amerikaanse defensieminister, zoals voorheen, maar de Brit John Healey roept de UDCG volgende week woensdag bij elkaar in Brussel, laat de Britse vertegenwoordiging bij de NAVO weten.
Dat betekent niet dat de Britten het voorgoed overnemen, haast een woordvoerder zich te zeggen. Het zou nog altijd denkbaar zijn dat de VS op den duur de leiding weer op zich nemen.
De Nederlandse defensieminister Ruben Brekelmans sprak eerder de hoop uit dat de VS het overleg over militaire hulp aan Oekrane zouden blijven leiden. Brekelmans zag niet meteen een goed alternatief voor de rol van de grootste militaire mogendheid onder Oekranes bondgenoten.
De NAVO zou de cordinatie in ieder geval niet kunnen overnemen.
De alliantie wil geen al te prominente rol uit angst rechtstreeks tegenover Rusland te komen te staan. Bovendien zijn veel van de medestanders van Oekrane, zoals Japan en Zuid-Korea, geen NAVO-lid.
Het Ramstein-overleg begon bijna drie jaar geleden.
De VS brachten een vijftigtal medestanders bijeen op hun belangrijkste legerbasis in Europa, in het Duitse Ramstein, om op gezette tijden militaire hulp voor Oekrane in te zamelen en dat onderling af te stemmen.
Gisteren 23:45
Amerikaans vredesplan voor Oekrane in de maak, mogelijk volgende week presentatie
.
Dat is best een prestatie in een 3-daagse oorlog.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:01 schreef Ulx het volgende:
Het is zes maanden geleden dat Oekrane een stuk Rusland bezette.
https://bsky.app/profile/devana.bsky.social/post/3lhiqwkzejs2z
linkje?quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Russen vernielen nu dus ook gewoon auto's in Duitsland om daar de verkiezingen te saboteren
Ook nieuwe F16's uit Nederland aangekomen, zo schrijft de tamtam.quote:Ukraine has already received the first French Mirage 2000 fighters, the French Ministry of Defense said.
quote:'Russische zanger die kritiek uitte op oorlog stort uit raam tijdens inval politie'
De Russische zanger Vadim Strojkin, die zich kritisch heeft uitgelaten over de oorlog in Oekrane, is om het leven gekomen.
Hij viel uit een raam in zijn appartementencomplex toen de politie daar was binnengevallen, berichten nieuwssites als Meduza en The Moscow Times.
Er liep een strafrechtelijk onderzoek naar de zanger, die werd verdacht van financile steun aan de Oekraense strijdkrachten.
Hij had op sociale media ook kritiek geuit op de Russische invasie van het buurland.
De Russische autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld naar de dood van de zanger.
Die stapte volgens sommige berichten de keuken in om water te drinken en zou toen uit het raam zijn gestort.
De vijftiger Strojkin was een bekende naam in Sint-Petersburg. Wat hem precies is overkomen is onduidelijk. Er is geopperd dat hij zichzelf mogelijk van het leven heeft beroofd.
Hebben ze die ook uit ramen geduwd?quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NWS / Russen saboteren honderden auto's in Duitsland
zelfmoord gepleegdquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben ze die ook uit ramen geduwd?
quote:The Air Force of the Armed Forces of Ukraine has received a long-awaited reinforcement - the first French Mirage 2000 and additional F-16 fighter jets from the Kingdom of the Netherlands, - Ministry of Defense.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhjdeebrac2m
Kutplan, gaat 'm niet worden natuurlijkquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Geen idee of dit al besproken is maar wat een waardeloze deal voor Oekraene.
Trump wil kunnen roepen dat hij de oorlog heeft gestopt. Want dan krijgt hij een Nobelprijs, denkt hij. Dus of Rusland nog lappen land bezet heeft zal hem jeuken.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Kan Oekrane zelf wel bepalen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Source is Daily Mail. Meh.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Ik zou me als Oekrane daar niet door tegen laten houden.quote:
Nog geen beelden gezien dichtbij Ulanok of Kruglenkoye (nog niet).quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:02 schreef Knoc het volgende:
En volgens Russische bronnen is nu ook Ulanok door Oekrane ingenomen.
Update:
En nu ook in de richting van Kruglenkoye komen er berichten van een aanval door Oekrane.
[ x ]
NAISquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
Holy fucking shit
[ x ]
biem ( @:xpompompomx )
En toestemming van Trump cs al helemaal niet.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hebben ze Amerika niet voor nodig, Europa ook niet.
Lachwekkend, gewoon.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Deze kwam me ook al bekend voor, komt van een pro-rus bron. Net alsof als de VS een land steunt voor toetreden tot de EU, dat ook maar enig gewicht in de schaal legt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lachwekkend, gewoon.
Oorspronkelijk spraken vanmorgen de eerste Russische bronnen dat Ulanok al was ingenomen door Oekrane. En had ik dat bericht ook gedeeld. Maar al snel kwamen andere bronnen met het bericht dat de gevechten in de richting van Ulanok plaatsvonden. Ik had wel de bron aangepast om dit te reflecteren, maar was vergeten mijn tekst aan te passen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nog geen beelden gezien dichtbij Ulanok of Kruglenkoye (nog niet).
Snap ik, telegram is altijd helemaal in chaos als oekraine ook maar een windje laat in de richting van rusland.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:46 schreef Knoc het volgende:
[..]
Oorspronkelijk spraken vanmorgen de eerste Russische bronnen dat Ulanok al was ingenomen door Oekrane. En had ik dat bericht ook gedeeld. Maar al snel kwamen andere bronnen met het bericht dat de gevechten in de richting van Ulanok plaatsvonden. Ik had wel de bron aangepast om dit te reflecteren, maar was vergeten mijn tekst aan te passen.
Over een aanval in de richting van Kruglenkoye lees ik nu ook niks meer behalve de oorspronkelijke geruchten. Hetzelfde geld voor de derde aanval vanuit Oekrane in de richting van Ulanok. Mogelijk valse informatie vanuit de Russen? Of misschien gaan we in de komende dagen een beter beeld krijgen wat er precies gaande is.
We moeten dus drones gaan maken, drones , drones, drones ,dronesquote:Elon Musk On The Future Of Warfare
ik ben wel op de Krim geweest , maar het is te koud daar en kiezelstrand, dus ik denk het nietquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:09 schreef TLC het volgende:
Maar hopen dat Trump geen vastgoed project in Oekraine ziet
Zuidelijke Krim is subtropisch. Te vergelijken qua weer met zuid Spanje.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben wel op de Krim geweest , maar het is te koud daar en kiezelstrand, dus ik denk het niet
quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:09 schreef TLC het volgende:
Maar hopen dat Trump geen vastgoed project in Oekraine ziet
ik zag wel wat mensen op tuinstoelen op de kiezelsquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zuidelijke Krim is subtropisch. Te vergelijken qua weer met zuid Spanje.
quote:Nach mehreren Misserfolgen,
Putin ersetzt Chef der Raumfahrtbehrde Roskosmos
Fhrungswechsel in Russlands Raumfahrt: Dmitri Bakanow ist laut Kreml neuer Roskosmos-Chef. Sein Vorgnger Juri Borissow wurde entlassen. In seine Amtszeit fielen mehrere Misserfolge. Zuletzt soll es Streit um ein Bauprojekt gegeben haben.
Ah ja.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zag wel wat mensen op tuinstoelen op de kiezels
maar weinig hotels daar
wel een mooie boulevard in simferopol en Yalta
Sevastopol, haal ze altijd door elkaarquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:36 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ah ja.
De kiezelstranden van Simferopol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |