abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216559563
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit soort diplomaten hebben niks geleerd van de afgelopen 30 jaar. Rusland was tevreden met de afgesproken vrede tot ineens niet meer.
Hi ha ho. Russen hebben zich altijd (verbaal) verweerd tegen de expansie van Navo. Echter konden ze er Aanvankelijk militair niets tegen doen totdat Putin aan macht kwam omdat ze onder Yeltsin zwak en verdeeld waren. Toen de expansie van de Navo met Georgië serieus ter sprake kwam en ze genoeg zelfvertrouwen hadden maakten ze hun move tegen Georgië en later Oekraïne, toen Oekraïne ook in het westerse invloedsfeer dreigde te geraken.

Er was geen afgesproken vrede, dat was het probleem. Er kwam namelijk geen veligheidspact waar Rusland invloed op had. Feit is dat de Russen de Navo steeds dichterbij zagen komen. Wat zij dus, terecht of niet, zagen als een existentiële dreiging.

We vinden het normaal dat de Amerikanen tot op de dag van vandaag de Monroe doctrine doen gelden, maar accepteren het niet dat Rusland vergelijkbare politiek voert. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Monroedoctrine

De situatie is veel complexer dan de meesten denken. Maar dat geldt uiteraard niet voor de mensen die te veel propaganda hebben gesnoven, of dat nou Kremlin propaganda is of Washington propaganda is. Voor hen is de wereld zwart wit. "Wij zijn de good guys, zij zijn de bad guys". Trump maakt de situatie wel een stuk complexer uiteraard ondertussen omdat hij Deense grondgebied claimt :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2025 @ 14:54:52 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216559691
De laatste keer dat NAVO groter werd met ex-Warschaupakt of USSR landen was ruim 20 jaar geleden.

Dus dat Poetin daar nu moeilijk over doet is gelul. Gewoon gevalletje dikke vette pech voor die kabouter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:14:11 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216559966
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:44 schreef egayalS het volgende:
We vinden het normaal dat de Amerikanen tot op de dag van vandaag de Monroe doctrine doen gelden,
Nee, het is niet normaal dat de VS zuid-amerika als haar achtertuin beschouwd. Gelukkig, houden ze zichzelf qua dat ook "redelijk" in, nu, ivm zeg halve eeuw geleden.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2025 @ 15:24:43 #54
3928 Ulx
pi_216560094
De Monroedoctrine betekent toch dat -laat ik een willekeurig voorbeeld noemen- eilandjes voor de kust van Argentinië Argentijns zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 15:25:17 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216560105
het is een mooi stukje geschiedenisvervalsing

beiden landen schuren al sinds hun onafhankelijkheid tegen de NAVO aan, dat kan niet nu ineens een dingetje zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216560129

vel over been, gelukkig veilig thuis
pi_216560157
quote:
88s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:25 schreef sp3c het volgende:
het is een mooi stukje geschiedenisvervalsing

beiden landen schuren al sinds hun onafhankelijkheid tegen de NAVO aan, dat kan niet nu ineens een dingetje zijn
Het was nu niet ineens een dingetje. But hey you do you. De Russen vonden het geen enkele probleem dat de Navo steeds dichterbij kwam en dachten ineens dat het een probleem was :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 15:29:55 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216560175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:28 schreef egayalS het volgende:

[..]
Het was nu niet ineens een dingetje. But hey you do you. De Russen vonden het geen enkele probleem dat de Navo steeds dichterbij kwam :Y)
daar was alleen helemaal geen sprake van
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 15:30:11 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216560180
but hey

you do you
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 15:30:14 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216560181
ofzo
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:32:23 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216560215
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:26 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

vel over been, gelukkig veilig thuis
Zijn er ook nog foto's van de orcs die geruild zijn?

Dat levert altijd veel chagrijnige koppen op, van orcs die weten dat ze asap weer de grinder in mogen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 15:32:30 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216560218
de Russen grepen in om dat hun groene mannetjes in het nauw kwamen

grove miscalculatie geweest, nu zitten ze er vast en het heeft geen klote met een oprukkende NAVO te maken

niet meer niet minder maar doe vooral you
pi_216560222
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat levert altijd veel chagrijnige koppen op, van orcs die weten dat ze asap weer de grinder in mogen.
videos en chagrijnig idd, kan wel ff uploaden
pi_216560248
quote:

[..]

twitter
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:35:24 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216560267
quote:

[..]
Het was nu niet ineens een dingetje. But hey you do you. De Russen vonden het geen enkele probleem dat de Navo steeds dichterbij kwam en dachten ineens dat het een probleem was :Y)
Ja, het rus leger, wat eigenlijk alleen maar goed is tegen vechten tegen ongewapende mensen :') hebben een probleem met de aanwezigheid van legers die wel terugvechten.

:')

(Ja, ik weet het, je merkt niet voor niets op, dat vinden HUN, maar ik heb bij voortduring moeite om te bedenken wat we daar mee moeten, OF we daar wat mee moeten)

En weer door.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2025 @ 15:44:23 #66
3928 Ulx
pi_216560364
quote:

[..]
Misschien moeten ze de Baltische staten en Finland dan gaan bevrijden van NAVO.

Oekraïne zit er niet in.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:44:52 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216560368
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
Stelt niet teleur, ik zie er werkelijk niet 1 lachen.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:10:54 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216560783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:47 schreef egayalS het volgende:
Goede interview met oud-EU-ambassadeur Tom de Bruijn https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitbreiden-a4881930

Oekraïne erbij halen maakt de EU zelf ook veiliger, is de gedachte in Brussel. Maar Rusland zal zich nog meer bedreigd, ónveilig, voelen?
„Dat is de veiligheidsparadox. Als je een bestendige vrede wil, dus niet alleen een staakt-het-vuren of een tijdelijk bestand, dan zul je die paradox moeten overwinnen. Dan zul je ook de Russen tevreden moeten stellen met een resultaat. Niets is zo erg als een bestand waarbij een van de twee partijen zich niet senang voelt, en alle reden heeft om dat weer ter discussie te stellen, door middel van nieuwe agressie of welke methode dan ook. Het is nu nog te vroeg om het hardop te doen, maar de EU moet nadenken over een nieuwe Europese veiligheidsarchitectuur waar je ook Rusland bij betrekt. Zodanig dat er een lange periode van vrede komt, en niet een gewapende vrede.”
Ik denk niet dat dat gaat werken. Rusland voelt zich alleen veilig als ze de sterkste zijn en dat betekend automatisch een onveilige situatie voor Europa.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216560957
quote:

[..]
Hi ha ho. Russen hebben zich altijd (verbaal) verweerd tegen de expansie van Navo. Echter konden ze er Aanvankelijk militair niets tegen doen totdat Putin aan macht kwam omdat ze onder Yeltsin zwak en verdeeld waren. Toen de expansie van de Navo met Georgië serieus ter sprake kwam en ze genoeg zelfvertrouwen hadden maakten ze hun move tegen Georgië en later Oekraïne, toen Oekraïne ook in het westerse invloedsfeer dreigde te geraken.

Er was geen afgesproken vrede, dat was het probleem. Er kwam namelijk geen veligheidspact waar Rusland invloed op had. Feit is dat de Russen de Navo steeds dichterbij zagen komen. Wat zij dus, terecht of niet, zagen als een existentiële dreiging.

We vinden het normaal dat de Amerikanen tot op de dag van vandaag de Monroe doctrine doen gelden, maar accepteren het niet dat Rusland vergelijkbare politiek voert. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Monroedoctrine

De situatie is veel complexer dan de meesten denken. Maar dat geldt uiteraard niet voor de mensen die te veel propaganda hebben gesnoven, of dat nou Kremlin propaganda is of Washington propaganda is. Voor hen is de wereld zwart wit. "Wij zijn de good guys, zij zijn de bad guys". Trump maakt de situatie wel een stuk complexer uiteraard ondertussen omdat hij Deense grondgebied claimt :Y)
Rusland heeft nooit geklaagd en de grootste uitbreiding kwam in 1999 toen Poetin aantrad. Pas nadat Poetin in 2007 begon over dat zogenaamd grootste ramp in de 20e eeuw uit eenvallen van de sovjet unie (wat voor heel europa als grootste geschenk van God wordt gezien, na het verslaan van Nazi duitsland) en ruslands zogenaamde circel van invloed, landen als Oekraine, georgie etc massaal begonnen na te denken over lidmaatschap. Begon hij te zeuren over Navo uitbreiding. Daarvoor is er nooit geklaagt.

plus dat hele achter tuin geneuzel. De EU bestaat en die landen zijn langer lid van de EU dan dat rusland als Federatie iets roept.

De denkfout die er gemaakt wordt is dat Poetin geloofd wordt en negeert dat al die landen bezet werden door de sovjet unie. er is nooit een eenheids gevoel geweest behalven onder hoge leden van de partij. Landen wilden nooit bij de sovjet unie horen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Korenfok op 05-02-2025 16:44:10 ]
pi_216561307
quote:

[..]

De Russen moeten af van het idee dat ze een wereldmacht met recht op een eigen invloedssfeer zijn. Dat is de enige weg naar duurzame vrede. Niet Poetin z’n zin geven.
pi_216561601
quote:

[..]

Orcs of niet-Orcs, ze lijken allebei veel op elkaar. Allemaal zo'n Slavisch FAS gezicht.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216561705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Orcs of niet-Orcs, ze lijken allebei veel op elkaar. Allemaal zo'n Slavisch FAS gezicht.
Valt toch mee, veel van die Russen hebben veel meer centraal aziatisch uiterlijk
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2025 @ 17:18:15 #73
3928 Ulx
pi_216561713
quote:
Denmark announces port state controls of shadow fleet vessels - targetting safety and insurance papers! Ships anchoring in Skaw will be boarded and inspected by the Danish Maritime Authorities.
With @boelkjaer.bsky.social

https://bsky.app/profile/jakobbohr.bsky.social/post/3lhghwiorxk2r
pi_216561993
twitter

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( O+
pi_216562019
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:42 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Alsof ze het nog niet zwaar genoeg hebben gehad, moeten ze ook nog in een Flixbus rijden :'(
pi_216562182
Denk dat oekraine officieel een van hun drone types 'falling debris' moet gaan noemen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_216562428
37e marine brigade valt een russische positie aan (dekvuur, bomb in de loopgraaf en wegwezen)

twitter
pi_216562641
twitter

Buk3
pi_216562719
quote:

[..]
Hi ha ho. Russen hebben zich altijd (verbaal) verweerd tegen de expansie van Navo.
De russen hebben helemaal geen recht op een invloedsfeer. Ten eerste omdat ze een eeuwenlange geschiedenis hebben van expansie en annexatie, waarbij ze vrijwel altijd de agressor waren.
Bovendien is rusland nooit gestraft voor de ontelbare miljonen die zijn omgekomen in de genocides, de Rode terreur, de Grote terreur, de gulags, de onderdrukking van vele landen, etc.

Ten tweede omdat rusland een shithole is. We geven Congo of Zimbabwe ook geen veiligheids garanties.
pi_216562790
twitter

Clustermunitiedump op een grote concentratie russische troepen
pi_216562892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:44 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Alsof ze het nog niet zwaar genoeg hebben gehad, moeten ze ook nog in een Flixbus rijden :'(
_O-
pi_216563055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:47 schreef egayalS het volgende:
Goede interview met oud-EU-ambassadeur Tom de Bruijn https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitbreiden-a4881930

Oekraïne erbij halen maakt de EU zelf ook veiliger, is de gedachte in Brussel. Maar Rusland zal zich nog meer bedreigd, ónveilig, voelen?
„Dat is de veiligheidsparadox. Als je een bestendige vrede wil, dus niet alleen een staakt-het-vuren of een tijdelijk bestand, dan zul je die paradox moeten overwinnen. Dan zul je ook de Russen tevreden moeten stellen met een resultaat. Niets is zo erg als een bestand waarbij een van de twee partijen zich niet senang voelt, en alle reden heeft om dat weer ter discussie te stellen, door middel van nieuwe agressie of welke methode dan ook. Het is nu nog te vroeg om het hardop te doen, maar de EU moet nadenken over een nieuwe Europese veiligheidsarchitectuur waar je ook Rusland bij betrekt. Zodanig dat er een lange periode van vrede komt, en niet een gewapende vrede.”
Wat een naïviteit om klakkeloos in het Russische narratief van "onveilig voelen" mee te gaan. En dat van een oud diplomaat... :')
pi_216563070
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:43 schreef ExTec het volgende:
Te leuk om niet te posten. 2de leger ter wereld, uh huh.

[ x ]
Arme dieren, zo met die beesten op hun rug.
pi_216563828
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:42 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Dit is jouw account neem ik aan?
pi_216563887
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:44 schreef oheng het volgende:

[..]
De russen hebben helemaal geen recht op een invloedsfeer. Ten eerste omdat ze een eeuwenlange geschiedenis hebben van expansie en annexatie, waarbij ze vrijwel altijd de agressor waren.
Bovendien is rusland nooit gestraft voor de ontelbare miljonen die zijn omgekomen in de genocides, de Rode terreur, de Grote terreur, de gulags, de onderdrukking van vele landen, etc.

Ten tweede omdat rusland een shithole is. We geven Congo of Zimbabwe ook geen veiligheids garanties.
Rusland zelf is natuurlijk al een gebied van invloedssfeer want dat is allemaal veroverd en zitten tig volkeren in.
pi_216563949
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit is jouw account neem ik aan?
makkelijker om zo hier wat filmpjes te krijgen
pi_216563967
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
makkelijker om zo hier wat filmpjes te krijgen
Ja toppie. Maar ff belangrijk voor de context :P

Altijd weten wie de boodschapper is.
pi_216564045
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja toppie. Maar ff belangrijk voor de context :P

Altijd weten wie de boodschapper is.
Ja ovnd het wel leuk om hier wat meer videos te droppen.

Alles wat ik hier post is ook die dag zelf geupload (maar vaak 2 dagen a 2 weken oud) en bijna altijd direct van het betreffende dronekanaal of eenheid
pi_216564365
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Rusland zelf is natuurlijk al een gebied van invloedssfeer want dat is allemaal veroverd en zitten tig volkeren in.
In een multipolaire wereld heeft een derdewereldland als Rusland met zijn 140 miljoen inwoners natuurlijk ook geen zelfbeschikkingsrecht; het hoort tussen de wereldmachten EU en China opgedeeld te worden.
pi_216564420
Ezels als laatste schakel in de bevoorrading....... dat heeft geen commentaar nodig. Rusland :')
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 20:25:52 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216564426
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:25 schreef havanagila het volgende:
Ezels als laatste schakel in de bevoorrading....... dat heeft geen commentaar nodig.
nog steeds beter dan lopen
pi_216564467
quote:
88s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
nog steeds beter dan lopen
Tuurlijk, maar hoeveel km/uur trekt zo'n beest nou eigenlijk? En hongerige soldaten kunnen moeilijk een Ural oppeuzelen.
pi_216564509
twitter

Russische video van aanval oekraine

Met russische geolocatie. Weer indicatie dat oekraine inderdaad deels of helemaal Pischane bij pokrovsk heeft terugveroverd. Maar wedersom enrome slag om de arm dat deze beelden niet gewoon oud zijn. We zullen zien.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

twitter

Wederom russische beelden van een Bradley die wordt uitgeschakeld

Rijdend van zuid naar noord, dus ook dat dorpje Nadiivka lijkt op zijn minst grijs gebied en niet meer in russische handen.

Locatie ong 10km zuidwest van pokrovsk
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:32:31 #94
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216564537
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:28 schreef havanagila het volgende:
Tuurlijk, maar hoeveel km/uur trekt zo'n beest nou eigenlijk?
Geen idee, maar het vermogen is nog geeneens 1 pk.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 21:05:01 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216565115
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:28 schreef havanagila het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar hoeveel km/uur trekt zo'n beest nou eigenlijk? En hongerige soldaten kunnen moeilijk een Ural oppeuzelen.
who gives a fuck

ik moet altijd een beetje lachen om vogels die om dit soort dingen moeten lachen en nog nooit een uniform hebben gedragen
als je shit moet verplaatsen en je hebt ff niks anders dan je rug en een ezel dan pakt jan soldaat de ezel

altijd

overal

ieder leger

elke oorlog

@AchJa
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:07:58 #96
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216565165
quote:
88s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:05 schreef sp3c het volgende:
ik moet altijd een beetje lachen om vogels die om dit soort dingen moeten lachen en nog nooit een uniform hebben gedragen
als je shit moet verplaatsen en je hebt ff niks anders dan je rug en een ezel dan pakt jan soldaat de ezel
Je verwacht van het "2de leger ter wereld" wat meer. Dat is alles. En uniform hangt nog ergens in een kast.
&lt;signature here&gt;.
pi_216565205
kijk alleen niet uit naar de eerste dronestrike op een ezel :(
pi_216565483
twitter

quote:
The Kuryans haven't tried to storm with armored vehicles for a long time. Today, 4 armored personnel carriers with a trawl and 30 people tried to rush into Sverdlikovo.
Everything they had was flying, even Uncle Hymars was working.
The mission failed again.
Kurshchyna is Ukraine! 🇺🇦
(Twitteracc is van iemand vechtend in Kursk)
  Overall beste user 2022 woensdag 5 februari 2025 @ 21:39:29 #99
3928 Ulx
pi_216565608
quote:
88s.gif Op woensdag 5 februari 2025 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
who gives a fuck

altijd

overal

ieder leger

elke oorlog

@:achja
Zoals ik het lees waren het de higher-ups die een ezel stuurden in plaats van een voertuig. En dat lijkt me dus niet zo heel prettig voor het moreel aan het front.
pi_216565687
Dat het beter is dan niks mag duidelijk zijn. Maar effectief? 1 knal en dat beest rent weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')