Als je het zo beziet dat je invloed moet kunnen uitoefenen in je oud kolonin dan hebben wij ook nog wel wat te halen in Indonesi.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:44 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen hebben helemaal geen recht op een invloedsfeer. Ten eerste omdat ze een eeuwenlange geschiedenis hebben van expansie en annexatie, waarbij ze vrijwel altijd de agressor waren.
Bovendien is rusland nooit gestraft voor de ontelbare miljonen die zijn omgekomen in de genocides, de Rode terreur, de Grote terreur, de gulags, de onderdrukking van vele landen, etc.
Ten tweede omdat rusland een shithole is. We geven Congo of Zimbabwe ook geen veiligheids garanties.
quote:On June 6, 2024,
@EmmanuelMacron
announced the delivery of French Mirage 2000s to Ukraine.
The first of them arrived in Ukraine today.
With Ukrainian pilots on board who have been trained for several months in France, they will now participate in defending the skies of Ukraine.
quote:Rekenkamer: EU-legers kunnen nog niet snel naar het front
De obstakels waarop militairen stuiten als ze bijvoorbeeld van Nederland naar Litouwen willen, zijn al jaren een grote zorg. Eens te meer sinds Rusland Oekrane is binnengevallen en oostelijke EU-landen vrezen dat zij daarna aan de beurt zijn. Maar er is weinig voortgang geboekt, stelt de Rekenkamer vast. Zo mogen tanks in sommige EU-lidstaten de weg niet op of moeten ze fors omrijden omdat een brug hun gewicht niet aankan. En een EU-land moet nog steeds anderhalve maand van tevoren toestemming vragen voor een militair transport door een andere lidstaat.
Zo werd de aanleg afgewezen van een strategisch zeer belangrijke weg, waarvan eerdere delen wel subsidie kregen. Het project moest wijken voor militair minder belangrijke aanvragen waarmee sneller kon worden begonnen. Zuidoostelijke EU-landen als Bulgarije en Griekenland kwamen er om soortgelijke redenen ook bekaaid vanaf. Terwijl die uit militair oogpunt wel degelijk belangrijk zijn voor de verdediging tegen Rusland en de hulp aan Oekrane. (ANP)
Dat bruggen in oost Europa niet zijn berekend op het gewicht van westerse tanks is not a bug but a feature. Russische tanks zijn nu eenmaal lichter.quote:
quote:VK neemt leiding over van VS over wapenhulpoverleg aan Oekrane
Het Verenigd Koninkrijk neemt de leiding over van de Verenigde Staten van het overleg over militaire hulp aan Oekrane.
Het zogeheten Ramstein-overleg, met ruim vijftig bondgenoten van Oekrane, stond sinds Rusland Oekrane binnenviel onder leiding van de Amerikanen.
De nieuwe Amerikaanse president Donald Trump maakt al lange tijd duidelijk dat de Europese bondgenoten een groter deel van de hulp aan Oekrane voor hun rekening zullen moeten nemen. Het was daarom ook de vraag of de Ramstein-bijeenkomsten, officieel de Contactgroep voor de Defensie van Oekrane (UDCG), wel zouden doorgaan.
Niet de nieuwe Amerikaanse defensieminister, zoals voorheen, maar de Brit John Healey roept de UDCG volgende week woensdag bij elkaar in Brussel, laat de Britse vertegenwoordiging bij de NAVO weten.
Dat betekent niet dat de Britten het voorgoed overnemen, haast een woordvoerder zich te zeggen. Het zou nog altijd denkbaar zijn dat de VS op den duur de leiding weer op zich nemen.
De Nederlandse defensieminister Ruben Brekelmans sprak eerder de hoop uit dat de VS het overleg over militaire hulp aan Oekrane zouden blijven leiden. Brekelmans zag niet meteen een goed alternatief voor de rol van de grootste militaire mogendheid onder Oekranes bondgenoten.
De NAVO zou de cordinatie in ieder geval niet kunnen overnemen.
De alliantie wil geen al te prominente rol uit angst rechtstreeks tegenover Rusland te komen te staan. Bovendien zijn veel van de medestanders van Oekrane, zoals Japan en Zuid-Korea, geen NAVO-lid.
Het Ramstein-overleg begon bijna drie jaar geleden.
De VS brachten een vijftigtal medestanders bijeen op hun belangrijkste legerbasis in Europa, in het Duitse Ramstein, om op gezette tijden militaire hulp voor Oekrane in te zamelen en dat onderling af te stemmen.
Gisteren 23:45
Amerikaans vredesplan voor Oekrane in de maak, mogelijk volgende week presentatie
.
Dat is best een prestatie in een 3-daagse oorlog.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:01 schreef Ulx het volgende:
Het is zes maanden geleden dat Oekrane een stuk Rusland bezette.
https://bsky.app/profile/devana.bsky.social/post/3lhiqwkzejs2z
linkje?quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Russen vernielen nu dus ook gewoon auto's in Duitsland om daar de verkiezingen te saboteren
Ook nieuwe F16's uit Nederland aangekomen, zo schrijft de tamtam.quote:Ukraine has already received the first French Mirage 2000 fighters, the French Ministry of Defense said.
quote:'Russische zanger die kritiek uitte op oorlog stort uit raam tijdens inval politie'
De Russische zanger Vadim Strojkin, die zich kritisch heeft uitgelaten over de oorlog in Oekrane, is om het leven gekomen.
Hij viel uit een raam in zijn appartementencomplex toen de politie daar was binnengevallen, berichten nieuwssites als Meduza en The Moscow Times.
Er liep een strafrechtelijk onderzoek naar de zanger, die werd verdacht van financile steun aan de Oekraense strijdkrachten.
Hij had op sociale media ook kritiek geuit op de Russische invasie van het buurland.
De Russische autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld naar de dood van de zanger.
Die stapte volgens sommige berichten de keuken in om water te drinken en zou toen uit het raam zijn gestort.
De vijftiger Strojkin was een bekende naam in Sint-Petersburg. Wat hem precies is overkomen is onduidelijk. Er is geopperd dat hij zichzelf mogelijk van het leven heeft beroofd.
Hebben ze die ook uit ramen geduwd?quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NWS / Russen saboteren honderden auto's in Duitsland
zelfmoord gepleegdquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hebben ze die ook uit ramen geduwd?
quote:The Air Force of the Armed Forces of Ukraine has received a long-awaited reinforcement - the first French Mirage 2000 and additional F-16 fighter jets from the Kingdom of the Netherlands, - Ministry of Defense.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhjdeebrac2m
Kutplan, gaat 'm niet worden natuurlijkquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Geen idee of dit al besproken is maar wat een waardeloze deal voor Oekraene.
Trump wil kunnen roepen dat hij de oorlog heeft gestopt. Want dan krijgt hij een Nobelprijs, denkt hij. Dus of Rusland nog lappen land bezet heeft zal hem jeuken.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Kan Oekrane zelf wel bepalen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Source is Daily Mail. Meh.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Ik zou me als Oekrane daar niet door tegen laten houden.quote:
Nog geen beelden gezien dichtbij Ulanok of Kruglenkoye (nog niet).quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:02 schreef Knoc het volgende:
En volgens Russische bronnen is nu ook Ulanok door Oekrane ingenomen.
Update:
En nu ook in de richting van Kruglenkoye komen er berichten van een aanval door Oekrane.
[ x ]
NAISquote:Op donderdag 6 februari 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
Holy fucking shit
[ x ]
biem ( @:xpompompomx )
En toestemming van Trump cs al helemaal niet.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hebben ze Amerika niet voor nodig, Europa ook niet.
Lachwekkend, gewoon.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:58 schreef nattermann het volgende:
[ x ]
Deze kwam me ook al bekend voor, komt van een pro-rus bron. Net alsof als de VS een land steunt voor toetreden tot de EU, dat ook maar enig gewicht in de schaal legt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lachwekkend, gewoon.
Oorspronkelijk spraken vanmorgen de eerste Russische bronnen dat Ulanok al was ingenomen door Oekrane. En had ik dat bericht ook gedeeld. Maar al snel kwamen andere bronnen met het bericht dat de gevechten in de richting van Ulanok plaatsvonden. Ik had wel de bron aangepast om dit te reflecteren, maar was vergeten mijn tekst aan te passen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nog geen beelden gezien dichtbij Ulanok of Kruglenkoye (nog niet).
Snap ik, telegram is altijd helemaal in chaos als oekraine ook maar een windje laat in de richting van rusland.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:46 schreef Knoc het volgende:
[..]
Oorspronkelijk spraken vanmorgen de eerste Russische bronnen dat Ulanok al was ingenomen door Oekrane. En had ik dat bericht ook gedeeld. Maar al snel kwamen andere bronnen met het bericht dat de gevechten in de richting van Ulanok plaatsvonden. Ik had wel de bron aangepast om dit te reflecteren, maar was vergeten mijn tekst aan te passen.
Over een aanval in de richting van Kruglenkoye lees ik nu ook niks meer behalve de oorspronkelijke geruchten. Hetzelfde geld voor de derde aanval vanuit Oekrane in de richting van Ulanok. Mogelijk valse informatie vanuit de Russen? Of misschien gaan we in de komende dagen een beter beeld krijgen wat er precies gaande is.
We moeten dus drones gaan maken, drones , drones, drones ,dronesquote:Elon Musk On The Future Of Warfare
ik ben wel op de Krim geweest , maar het is te koud daar en kiezelstrand, dus ik denk het nietquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:09 schreef TLC het volgende:
Maar hopen dat Trump geen vastgoed project in Oekraine ziet
Zuidelijke Krim is subtropisch. Te vergelijken qua weer met zuid Spanje.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben wel op de Krim geweest , maar het is te koud daar en kiezelstrand, dus ik denk het niet
quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:09 schreef TLC het volgende:
Maar hopen dat Trump geen vastgoed project in Oekraine ziet
ik zag wel wat mensen op tuinstoelen op de kiezelsquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zuidelijke Krim is subtropisch. Te vergelijken qua weer met zuid Spanje.
quote:Nach mehreren Misserfolgen,
Putin ersetzt Chef der Raumfahrtbehrde Roskosmos
Fhrungswechsel in Russlands Raumfahrt: Dmitri Bakanow ist laut Kreml neuer Roskosmos-Chef. Sein Vorgnger Juri Borissow wurde entlassen. In seine Amtszeit fielen mehrere Misserfolge. Zuletzt soll es Streit um ein Bauprojekt gegeben haben.
Ah ja.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zag wel wat mensen op tuinstoelen op de kiezels
maar weinig hotels daar
wel een mooie boulevard in simferopol en Yalta
Sevastopol, haal ze altijd door elkaarquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:36 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ah ja.
De kiezelstranden van Simferopol.
Ik vraag me bij dit soort beelden altijd af wat de gemiddelde levensduur van een tank / apc is. Het zou mij niet verbazen als twee dagen al veel is.quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:15 schreef skysherrif het volgende:
Holy fucking shit
[ x ]
biem ( @:xpompompomx )
Dit was trouwens zon buggy haha, geen gepantserd voertuig.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit soort beelden altijd af wat de gemiddelde levensduur van een tank / apc is. Het zou mij niet verbazen als twee dagen al veel is.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:59 schreef skysherrif het volgende:
Maar rijden over een anti tank mijn (zeker met een niet gepantserd voertuig) kort de leeftijd van je voertuig aardig in
https://www.reuters.com/w(...)ligarchs-2025-02-06/quote:Trump administration disbands task force targeting Russian oligarchs
WASHINGTON, Feb 6 (Reuters) - The U.S. Justice Department under President Donald Trump is disbanding an effort started after Russia's 2022 invasion of Ukraine to enforce sanctions and target oligarchs close to the Kremlin.
A memo from Attorney General Pam Bondi, issued on Wednesday during a wave of orders on her first day in office but not previously reported, said the effort, known as Task Force KleptoCapture, will end as part of a shift in focus and funding to combating drug cartels and international gangs.
"This policy requires a fundamental change in mindset and approach," Bondi wrote in the directive, adding that resources now devoted to enforcing sanctions and seizing the assets of oligarchs will be redirected to countering cartels.
The effort, launched during Democratic President Joe Biden's administration, was designed to strain the finances of wealthy associates of Russian President Vladimir Putin and punish those facilitating sanctions and export control violations.
It was part of a broader push to freeze Russia out of global markets and enforce wide-ranging sanctions imposed on Moscow amid international condemnation of its war in Ukraine.
...
Miljardairs onder elkaar h. Die hebben meer met elkaar gemeen dan met het proletariaat.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/w(...)ligarchs-2025-02-06/
Ach, dat ombuigen naar achter de cartels aangaan is niet eens zo'n dom idee, daar heeft de VS meer last van dan rus oligarchen, en voor de oorlog zal de impact minimaal zijn. De oligarchen gaan hun zuur bij elkaar gestolen centjes echt niet uitgeven aan chips voor raketten ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Miljardairs onder elkaar h. Die hebben meer met elkaar gemeen dan met het proletariaat.
https://t.me/ne_zhdi_novosti/1864?single filmpje te lang om up te loaden helaasquote:‼️ "Push these 500-man assholes up, fuck them. If they don't come, fuck them, zero them out on the spot," the commander orders the liquidation of the servicemen who did not advance to the assault.
In the summer of 2024, during assaults in the 394th Motorized Rifle Regiment (military unit 25573), the commander of one of the units demanded that the servicemen who did not advance to the mission be reset .
It later turned out that one of the fighters subject to zeroing out could not even move independently due to severe pain in his knees .
Despite the soldier's physical condition, instead of being sent to the hospital, he was sent to his death :
“We’re loading you into a car now <…> I’ll take you straight to the bosses, so that they up there know about you, you idiot, that you’re about to take your last breath.”
Military personnel report that in the 394th regiment, under the leadership of a commander with the call sign “Saval,” such lawlessness occurred regularly (https://t.me/ne_zhdi_novosti/1689) .
quote:They destroyed the infernal machine – the heavy multiple launch rocket system TOS “Sontsepok”. This system fires incendiary or thermobaric ammunition and can cause terrible consequences for personnel and our positions. A very rare and important target. This installation will no longer fight – it is going to the scrapyard.
We thank the aerial reconnaissance of the 102nd Airborne Brigade (https://t.me/obr102tro) for illuminating the target for us, and other related units that contributed to the successful implementation of the special operation.
PS: From the intercepts received, it became known that the crew of the “Sunset” also got burned down.
Hebben ze nu serieus een strijdwagen gemaakt?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:17 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Ow, en inb4: ja, maar blabla, als jan soldaat een ezel kan pakken, bla bla, doet die dat, bla bla bla, en die dieren hebben zich bewezen aan het front bla! - daar gaat het niet om.
Die heeft het ook in zijn kop gekregen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:31 schreef TwenteFC het volgende:
Pope to Ukrainian youth: 'Be patriots, reject war, forgive'
https://www.vaticannews.v(...)war-forgiveness.html
Gelukkig gaat het met de dag minder met zijn gezondheid.
Strijdwagens werken anders prima tegen tanks in Civ1 hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hebben ze nu serieus een strijdwagen gemaakt?
Dat stukje technologie welke al in de Romeinse tijd amper meer werd toegepast op het slagveld.
Vroeger, in het latere koude oorlog tijdperk, met veel tanks en Apache's en zo, had een tank een theoretische gemiddelde levensduur van een kwartier.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit soort beelden altijd af wat de gemiddelde levensduur van een tank / apc is. Het zou mij niet verbazen als twee dagen al veel is.
Ze hadden hun land ook in een vreedzame democratie kunnen veranderen na de val van de Sovjet Unie, maar blijkbaar sterven Russen liever voor de zoveelste dictatuur die ze voortgebracht hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:44 schreef skysherrif het volgende:
Soms krijg je bijna medelijden met Russische soldaten
[..]
https://t.me/ne_zhdi_novosti/1864?single filmpje te lang om up te loaden helaas
Tja, het is kiezen tussen de illusie van leven in een superpower land, of leven in de werkelijkheid dat je land een absoluut lachwekkend shithole is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:23 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ze hadden hun land ook in een vreedzame democratie kunnen veranderen na de val van de Sovjet Unie, maar blijkbaar sterven Russen liever voor de zoveelste dictatuur die ze voortgebracht hebben.
Of wat dacht je van spearmen in Civ3quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Strijdwagens werken anders prima tegen tanks in Civ1 hoor.
quote:
Forbesquote:The Claim Russia Botched An Oreshnik Launch Is False—Updated
There was a panic over a terror weapon on Thursday.
Correction, 2/7/25: The headline and article have been updated to clarify that a report of the missile launch was false.
Update, 2/7/25: The Ukrainian National Security and Defense Council's Center for Countering Disinformation announced there was no Oreshnik launch on Thursday.
Tweet is iig wel verdwenen...quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:49 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
EW systeem van meer dan 20m weg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |