Iemand iets horen roepen over een toekomstige koers is ook een aparte beleggingsstrategiequote:Op woensdag 12 februari 2025 16:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik ben maandag in Heineken gestapt op 68,10.
Hoorde iemand roepen dat dat in maart naar 90 gaat maar dt is al wel een hele snelle bonus
Mja, Diageo of Pernod Ricard, ik twijfel(de) tussen die twee. Balans van Pernod is wat beter, merkenportefeuille kan je over twisten. Drankenhandel is wel de hoek waar de klappen vallen, toevallig in privé een klus aan het doen voor één van de top-3 brouwernetwerken en dat ziet er in de hele vertical gewoonweg belabberd uit: krimpende markt, krimpende marges, accijnzen, afkeer van alcohol, omvallende partijen, corona-naweëen. En dat gefrut in India (hebben beide last van geloof ik) staat me ook niet echt aan.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:12 schreef JimmyJames het volgende:
Diageo durft iemand dat nog aan? Ik heb al Heineken en InBev, dus al aardig wat in de sector. Ik meen dat Guinness als alcoholvrij bier aardig loopt overal.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand iets horen roepen over een toekomstige koers is ook een aparte beleggingsstrategie
Maar is die afname wereldwijd of alleen in het westen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, Diageo of Pernod Ricard, ik twijfel(de) tussen die twee. Balans van Pernod is wat beter, merkenportefeuille kan je over twisten. Drankenhandel is wel de hoek waar de klappen vallen, toevallig in privé een klus aan het doen voor één van de top-3 brouwernetwerken en dat ziet er in de hele vertical gewoonweg belabberd uit: krimpende markt, krimpende marges, accijnzen, afkeer van alcohol, omvallende partijen, corona-naweëen. En dat gefrut in India (hebben beide last van geloof ik) staat me ook niet echt aan.
Guinness alcoholvrij lijkt me echt als die Zweedse haringMaar die bocht kon ik al niet wegkrijgen toen ik zelf nog dronk. Beetje love it or hate it. Alcoholvrij bier is wel kwalitatief goed geworden, wijn en sterk haalt het bij lange na nog niet.
Vooralsnog 16% sinds maandag gepakt alquote:Op woensdag 12 februari 2025 17:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand iets horen roepen over een toekomstige koers is ook een aparte beleggingsstrategie
Op de lange termijn gezien is het zelden verstandig om te beleggen op basis van de overtuigingen van een ander. Zorg ervoor dat je je eigen overtuigingen ontwikkeld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vooralsnog 16% sinds maandag gepakt al
quote:AppLovin-aandelen stijgen 30% op winst. Het is al meer dan 700% gestegen in een jaar.
AppLovin-aandelen stijgen 30% op winst. Het is al meer dan 700% gestegen in een jaar. ·
Angela Palumbo
Do, 13 februari 2025 om 16:01 GMT+1 1 min leestijd
Dit gaat eind maart naar 90 ben ik van overtuigd. Was ook geen random person maar wil ook geen shady business promotenquote:Op donderdag 13 februari 2025 13:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Op de lange termijn gezien is het zelden verstandig om te beleggen op basis van de overtuigingen van een ander. Zorg ervoor dat je je eigen overtuigingen ontwikkeld.
Korte ritjes kun je soms wel pakken, maar goed.
Een koersdoel zetten is 1, maar precies bepalen wanneer een aandeel dat haalt heeft gewoon geen zin. Mijn doel is ook 90, maar kan zomaar 2 jaar duren. Desalniettemin erg blij dat ik ze vorige maand heb gekochtquote:Op donderdag 13 februari 2025 19:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit gaat eind maart naar 90 ben ik van overtuigd. Was ook geen random person maar wil ook geen shady business promoten
Ja die vindt alles overgewaardeerd.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:49 schreef Steven184 het volgende:
Buffett heeft zijn S&P500 etf's gedropt zag ik in zijn 13F.
Hierop terugkomend.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit bedoel ik ja. Zal eens kijken of ik wat kan vinden hierover. Is vast onderzoek naar gedaan
Pepsico is wel een redelijke no brainer inmiddels ja. Die ozempic hype waait ook wel een keer voorbij en de koerswijziging (wat meer van junk naar healthy) ook al ingezet.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:15 schreef Steven184 het volgende:
Hoe staan jullie in de huidige koersen van staples a la Pepsico? Al genoeg gedropt.
Ik vind het nog vrij prijzig.. p/e van 20. Mondelez dipte even naar p/e van 17 tijdje geleden (ok PepsiCo heeft geen last van cacao prijzen). Bij p/e 15-17 ga ik pas serieus kopen, denk ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Pepsico is wel een redelijke no brainer inmiddels ja. Die ozempic hype waait ook wel een keer voorbij en de koerswijziging (wat meer van junk naar healthy) ook al ingezet.
Dat dit kan... apart allemaalquote:
Daar ben ik nog aardig vanaf gekomen. Zat op $163,66 bij verkoop (3 juli 2024 om 16:18).quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:06 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik vind het nog vrij prijzig.. p/e van 20. Mondelez dipte even naar p/e van 17 tijdje geleden (ok PepsiCo heeft geen last van cacao prijzen). Bij p/e 15-17 ga ik pas serieus kopen, denk ik.
Volgens analisten (die vaak te optimistisch zijn) duurt het nog tot 2029 voordat eps boven de 10$ uitkomt.
quote:Bill Ackman, head of hedge fund Pershing Square Capital Management, said he'll announce a transformational deal, akin to Warren Buffett gaining control of Berkshire Hathaway (BRK.B) (BRK.A), a struggling textiles manufacturer, in 1965.
"At 4pm, we are going to announce a potential transaction which, if completed, will provide me and my firm with the opportunity to create our own, you might say, modern-day version of Berkshire," Ackman said in a post on X. "Fortunately, our starting base of assets won't be a dying textile company, but a very good business."
He highlighted Buffett's strategy of directing cash generated by the Berkshire textile operations into an insurance company, a bank, manufacturing businesses, a railroad, and a securities portfolio,
"We will adopt similar, long-term, shareholder-oriented principles to Berkshire, and we intend to hold the stock forever," Ackman added.
He'll make a presentation and hold a Q&A session on X on Wednesday at 9 AM ET.
Misschien heeft ie ontdekt dat je via Vivendi goedkoop UMG kunt inslaan.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:28 schreef nostra het volgende:
Nou, ben benieuwd waar Ackman weer eens mee komt. Doe maar niet meer short op Herbalife.
[..]
En Vivendi kan je goedkoop inslaan via Bollore....quote:Op woensdag 19 februari 2025 07:25 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Misschien heeft ie ontdekt dat je via Vivendi goedkoop UMG kunt inslaan.
Hmm even kijken naar odet vanavond.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef flyguy het volgende:
[..]
En Vivendi kan je goedkoop inslaan via Bollore....
... en Bollore kan je goedkoop inslaan via Odet.
Ik ben eruit gestapt. Pak 'm beet +200% in 2,5 jaar vond ik wel mooi en het is een aardig volatiel aandeeltje met niet superveel handelsvolume. Dat vond ik toch niet helemaal lekker meer voelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Deze is intussen aardig omhooggeschoten. Ik neig ernaar binnenkort te verkopen, hoewel de plannen van Trump gunstig zouden uitvallen voor kernenergie (daarom de koerssprong van vandaag).
[ afbeelding ]
Waarom wil je geen Amerikaanse bedrijven?quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:17 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb ETF's/indextrackers bij ASN, Meesman en BND. Daar zitten nogal veel Amerikaanse bedrijven in en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Welke ETF's zonder Amerikaanse bedrijven raden jullie aan?
IE0006WW1TQ4quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:17 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb ETF's/indextrackers bij ASN, Meesman en BND. Daar zitten nogal veel Amerikaanse bedrijven in en daar wil ik eigenlijk wel vanaf. Welke ETF's zonder Amerikaanse bedrijven raden jullie aan?
Dit begint ineens niet zo gek meer te lijken, begin er nu toch zelf ook over na te denkenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zit er over te denken om helemaal uit aandelen (ETF's) te gaan tot de rust wat terugkeert in de US.
Maar dat kan wel pas begin 2029 zijn.
Ben benieuwd naar de impact van het uit het land zetten van miljoenen goedkope werkkrachten (landbouw, restauratie, retail). Of zou het zo'n vaart niet lopen? Met die superdure militaire vluchten zet je er per vlucht 10 tot 100 de grens over, dat schiet niet op.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ben eruit gestapt. Pak 'm beet +200% in 2,5 jaar vond ik wel mooi en het is een aardig volatiel aandeeltje met niet superveel handelsvolume. Dat vond ik toch niet helemaal lekker meer voelen.
Overigens laat ik dit even in cash. Eerst maar eens kijken wat de grappen en grollen van Trump voor invloed op de wereldeconomie gaan hebben.
De grootste schade is voorlopig omdat die arbeiders onderduiken vanwege ICE acties.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:22 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de impact van het uit het land zetten van miljoenen goedkope werkkrachten (landbouw, restauratie, retail). Of zou het zo'n vaart niet lopen? Met die superdure militaire vluchten zet je er per vlucht 10 tot 100 de grens over, dat schiet niet op.
Ik koop gewoon grondstoffenaandelen (op dit moment geen individuele aandelen in bezit) zoals bijv BHP, Rio of Mosaic.quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:09 schreef bananen-plukker het volgende:
Een vraagje tussendoor.
Waar kopen jullie grondstoffen?
Handelen jullie ook in fractionele aandelen?
Mag ik je vragen waarom je niet kiest voor een ander Europees bedrijf in defensie? Ik zie dat Rheinmetall ondertussen op een P/E-ratio van 80 zit. Zelf kijk ik bijvoorbeeld naar Leonardo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef BEFEM het volgende:
Extra rheinmetall ingeslagen. Heb er vertrouwen in.
Ik kijk niet naar P/E maar geopolitiek. Het zullen vooral klanten van Rheinmetall zijn die veel geld in defensie gaan pompen (Nederland, Duitsland, Denemarken en nog een paar). Zij zijn beter gepositioneerd en breder in assortiment dan Leonardo. Veel zit al in de prijs maar ik denk dat het met Trump alleen maar vele malen erger gaat worden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 22:44 schreef Sunshiner het volgende:
[..]
Mag ik je vragen waarom je niet kiest voor een ander Europees bedrijf in defensie? Ik zie dat Rheinmetall ondertussen op een P/E-ratio van 80 zit. Zelf kijk ik bijvoorbeeld naar Leonardo.
Vanwege Trump.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom wil je geen Amerikaanse bedrijven?
Nadeel van individuele grondstofaandelen is wel dat het stuk voor stuk grote boefjes zijn en zaken doen met grote boefjes. Nu Barrick weer in Mali, dan weer omkoping, dan weer opblazen van heritage.quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:09 schreef bananen-plukker het volgende:
Een vraagje tussendoor.
Waar kopen jullie grondstoffen?
Handelen jullie ook in fractionele aandelen?
Omdat beleggers kijken naar de toekomst. De cijfers gaan vooral over het (recente) verleden.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Iemand een idee waarom Aegon in het rood staat terwijl de jaarcijfers goed zijn?
Mja niet gek.. aandeel was ook enorm gestegen afgelopen tijd.quote:
Ik had deze duikeling ook niet echt verwacht nee, zeker gezien de cijfers eigenlijk allemaal zo'n beetje zijn wat was verwacht.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Iemand een idee waarom Aegon in het rood staat terwijl de jaarcijfers goed zijn?
Resultaten in de VS zijn minder sterk, wat wijst op meer concurrentie.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zo goed zijn de cijfers nou toch ook weer niet? 16, 17% RoE en de toko blijft gedragen worden door de Amerikaanse divisie. Weinig bijzonders te zienquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Niet, de excessieve returns uit het verleden ga je simpelweg niet meer realiseren in het komende decennium. Hoeft verder niet erg te zijn, maar iedereeen en zijn moeder verwacht nog steeds 20%+ per jaar te kunnen gaan maken met een S&P-etf en dat gaat op een gegeven moment een koude kermis worden, helemaal met die mafkees in het WH.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:50 schreef Lichtloper het volgende:
Wat vinden jullie van dit soort observaties? Merk dat het bij mij wel een gevoelige snaar raakt. Het grote merendeel van mijn (liquide) vermogen zit in aandelen en steeds vaker denk ik: hoeveel groei zit er nu echt nog in, en staat het risico dat je loopt nog wel in verhouding daartoe?
Nou wordt hier een causaal verband gesuggereerd, maar daar is wel iets meer voor nodig dan dit. En ik denk dat het hele verhaal misschien wel veel complexer is dan wat hier gesuggereerd wordt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:50 schreef Lichtloper het volgende:
[ x ]
Wat vinden jullie van dit soort observaties? Merk dat het bij mij wel een gevoelige snaar raakt. Het grote merendeel van mijn (liquide) vermogen zit in aandelen en steeds vaker denk ik: hoeveel groei zit er nu echt nog in, en staat het risico dat je loopt nog wel in verhouding daartoe?
Anderszijds lees ik verhalen dat hoge PE-ratio’s nu eenmaal het nieuwe normaal zijn geworden en er nog genoeg groei mogelijk is. Ik weet het niet, voelt voor mij als een manier om jezelf in slaap te sussen, zoals voor de dotcomcrisis.
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijkquote:Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef BEFEM het volgende:
Extra rheinmetall ingeslagen. Heb er vertrouwen in.
Het ging me niet om m'n gelijk maar meer om m'n nachtrust.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijkDurf nog niet bij te kopen.
Heb alle Tesla ingeruild voor BYD.
@:TheFreshPrince Ja je had gelijk
Get your point. same. En Musk uit Tesla zie ik zo snel niet gebeurenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ging me niet om m'n gelijk maar meer om m'n nachtrust.
Met de boel verkocht slaap ik nu iig goed. Ik stap vast wel weer eens in, het kan hoger staan dan nu maar ook lager.
En als Musk ooit opstapt, ga ik mss ook wel weer eens in Tesla.
Staat de afgelopen maanden bijna elke dag op een ATH dus niet zo gekquote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijkDurf nog niet bij te kopen.
Heb alle Tesla ingeruild voor BYD.
@:TheFreshPrince Ja je had gelijk
Die extreme PÉ wordt maar door een handjevol aandelen gevormd. Er zijn nog genoeg goedkope blue chips te koop in bijvoorbeeld n Nederland. Wat denk je van abn amro? Shell? NN? Prima solvabele bedrijven met even prima K/W en dividend. Nee, deze gaan waarschijnlijk niet met 100% stijgen komend jaar, maar ook niet met 50% dalenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:50 schreef Lichtloper het volgende:
[ x ]
Anderszijds lees ik verhalen dat hoge PE-ratio’s nu eenmaal het nieuwe normaal zijn geworden en er nog genoeg groei mogelijk is. Ik weet het niet, voelt voor mij als een manier om jezelf in slaap te sussen, zoals voor de dotcomcrisis.
BYD dan?quote:Op maandag 24 februari 2025 08:45 schreef nostra het volgende:
Zelfde geldt voor Exor overigens, nog een tijd voor gefreelancet en ze zitten ook daadwerkelijk fysiek in Nederland (met acht man), maar puur van juridische overwegingen (niet eens fiscale). Maar manman die Agnelli's. Stellantis, Juventus, bodemloze putten.
BYD heb ik altijd ingezeten, maar de koers deed geen moer. Nu ben ik eruit en vliegt-ie omhoog. De business zelf is uitstekend (in combinatie met hun batterijen), alleen China is één groot mistverhaal natuurlijk (qua cijfers en geopolitiek). Die dingen mogen geloof ik al niet bij gebouwen komen die iets met nationale veiligheid te maken hebben, ook in Nederland. En als ik puur op de weg kijk, zie ik ze hier nog zelden terwijl dat toch een keer zou moeten gaan lopen. Zit eerlijk gezegd ook kraak noch smaak aan qua uiterlijk.quote:
Ben je helemaal uitgestapt of overgestapt naar non US fondsen?quote:Op maandag 24 februari 2025 09:19 schreef recursief het volgende:
Ik heb de helft van mijn Amerikaanse index-ETFs verkocht. Long term doen ze het goed maar de situatie met de huidige Amerikaanse regering vertrouw ik voor geen meter.
Ik heb mijn positie met 50% teruggebracht maar ik sluit niet uit dat ik nog meer verkoop. Op dit moment zit het nog in cash, tot ik bedacht heb waar ik voor langere tijd in wil zitten. Kan een niet-US fonds zijn of wellicht dat het naar mijn van Lanschot beleggingsrekening gaat. Of een mix. Denk wel dat het gespreid in de tijd ga inleggen. Elke maand een stukje.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ben je helemaal uitgestapt of overgestapt naar non US fondsen?
Track record van Exor in NAV over de laatste 15 a 20 jaar is toch wel dikke prima hoor. Alleen Ferrari is zwaar overpriced en Stellantis draait momenteel voor geen meter. Dat zijn dan toch wel de hoofdcomponenten. De rest is te klein om dat eventueel te compenseren. Mocht de rest van de portfolio als percentage flink groeien, kan het best interessant worden.quote:Op maandag 24 februari 2025 08:45 schreef nostra het volgende:
Zelfde geldt voor Exor overigens, nog een tijd voor gefreelancet en ze zitten ook daadwerkelijk fysiek in Nederland (met acht man), maar puur van juridische overwegingen (niet eens fiscale). Maar manman die Agnelli's. Stellantis, Juventus, bodemloze putten.
Ook aan Trump komt een end. Wellicht eerder dan je denkt.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:19 schreef recursief het volgende:
Ik heb de helft van mijn Amerikaanse index-ETFs verkocht. Long term doen ze het goed maar de situatie met de huidige Amerikaanse regering vertrouw ik voor geen meter.
Dat zou kunnen, en dan is het vroeg genoeg om weer in te stappen. Ik vind de onzekerheid op dit moment te groot.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook aan Trump komt een end. Wellicht eerder dan je denkt.
Bij beleggen is het heel belangrijk dat je goed slaapt en rust hebt bij je portfolio. Dus hoe dan ook, verstandige keuzequote:Op maandag 24 februari 2025 10:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, en dan is het vroeg genoeg om weer in te stappen. Ik vind de onzekerheid op dit moment te groot.
Net verkocht: iShares S&P 500 en de iShares NASDAQ 100.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:24 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Bij beleggen is het heel belangrijk dat je goed slaapt en rust hebt bij je portfolio. Dus hoe dan ook, verstandige keuze
Ik ga deze week wrs weer bijkomenquote:Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Net verkocht: iShares S&P 500 en de iShares NASDAQ 100.
bijkopen?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik ga deze week wrs weer bijkomen
uh ja hahaquote:
Ook hier de vraag: ga je de vrijkomende middelen in andere aandelen investeren of kies je voor andere assetklassen?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Net verkocht: iShares S&P 500 en de iShares NASDAQ 100.
Gaan in wereldwijde ETF MSCI. En (nog meer) in BYDquote:Op maandag 24 februari 2025 11:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ook hier de vraag: ga je de vrijkomende middelen in andere aandelen investeren of kies je voor andere assetklassen?
Volgens mij overlappen die aardig..quote:Op maandag 24 februari 2025 13:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaan in wereldwijde ETF MSCI. En (nog meer) in BYD
En inmiddels door de $500quote:Op zondag 23 februari 2025 16:35 schreef JimmyJames het volgende:
Berkshire operating earnings 2024/23/22/21: 47B/37B/30B/27B
Groeit lekker, doen die iets met IA?
Ook nog niet te laat om in te stappen, reactie is eigenlijk nog best lauw. Grappig ook die rode balk aan verkoopadviezen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:40 schreef JimmyJames het volgende:
Jde peet was dus idd een mooie value play. 1 miljard aandeleninkoop (op meerdere jaren) en 1 miljard fcf op een market cap van onder de 10B..
En vandaag maken ze bekend een stuk Ferrari te dumpen. Smart.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:57 schreef flyguy het volgende:
[..]
Track record van Exor in NAV over de laatste 15 a 20 jaar is toch wel dikke prima hoor. Alleen Ferrari is zwaar overpriced en Stellantis draait momenteel voor geen meter. Dat zijn dan toch wel de hoofdcomponenten. De rest is te klein om dat eventueel te compenseren. Mocht de rest van de portfolio als percentage flink groeien, kan het best interessant worden.
Dat kan ik me goed voorstellen. Vanavond is weer flink rood en hoewel ik de ratio deel dat dit er bij hoort en ik nog gewoon in de markt zit, trek ook ik het idiote handelen van Trump niet. Ik heb wel al wat aangepast maar ik zit toch nog steeds voor 50% in US stocks via indexfondsen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet dat "time in the market" > "timing the market" maar voorlopig voelt de timing van verkopen toch niet zo vervelend. Benieuwd wat de tariffs gaan brengen, of dat allemaal ook echt nog doorgaat, welke tegenmaatregelen, etc.
Ik zit vooral in Europese aandelen. Mijn adagium is time in the market vs timing the market, dus ik doe niks.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik twijfel ook wel wat over wat handig is.
Ik zit voor ongeveer 65% in vwrl, 21.5% in cndx (ishares Nasdaq 100) en 13.5% in Aegon. Het is de afgelopen tijd wel erg volatiel - enorm gestegen in het begin van Trump, nu weer behoorlijk gedaald en ik vind het vooral totaal niet in te schatten wat er gaat gebeuren met Trump aan het roer nu. En cndx is vrijwel volledig Amerika, en vwrl ook voor zo'n 65%.
Zijn hier mensen die hun portefeuille hebben aangepast? En wat heb je er dan uitgehaald en waar heb je het door vervangen?
Die shorts tesla heb ik een paar keer naar hoger leverage doorgerold maar zit er nog steeds in. Wat een cash boot is dat geworden. Komt geen einde aan!quote:Op zondag 2 februari 2025 18:08 schreef LXIV het volgende:
Zelf heb ik wat calls dus geschreven en ben ik short tesla gegaan. Op die manier kan ik in de markt blijven en (al dan niet relatief) de markt outperformen bij een daling. Er vanuit gaande dat Tesla harder daalt dan het gemiddelde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |