Ik had deze duikeling ook niet echt verwacht nee, zeker gezien de cijfers eigenlijk allemaal zo'n beetje zijn wat was verwacht.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Iemand een idee waarom Aegon in het rood staat terwijl de jaarcijfers goed zijn?
Resultaten in de VS zijn minder sterk, wat wijst op meer concurrentie.quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Iemand een idee waarom Aegon in het rood staat terwijl de jaarcijfers goed zijn?
Zo goed zijn de cijfers nou toch ook weer niet? 16, 17% RoE en de toko blijft gedragen worden door de Amerikaanse divisie. Weinig bijzonders te zienquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Niet, de excessieve returns uit het verleden ga je simpelweg niet meer realiseren in het komende decennium. Hoeft verder niet erg te zijn, maar iedereeen en zijn moeder verwacht nog steeds 20%+ per jaar te kunnen gaan maken met een S&P-etf en dat gaat op een gegeven moment een koude kermis worden, helemaal met die mafkees in het WH.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:50 schreef Lichtloper het volgende:
Wat vinden jullie van dit soort observaties? Merk dat het bij mij wel een gevoelige snaar raakt. Het grote merendeel van mijn (liquide) vermogen zit in aandelen en steeds vaker denk ik: hoeveel groei zit er nu echt nog in, en staat het risico dat je loopt nog wel in verhouding daartoe?
Nou wordt hier een causaal verband gesuggereerd, maar daar is wel iets meer voor nodig dan dit. En ik denk dat het hele verhaal misschien wel veel complexer is dan wat hier gesuggereerd wordt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:50 schreef Lichtloper het volgende:
[ x ]
Wat vinden jullie van dit soort observaties? Merk dat het bij mij wel een gevoelige snaar raakt. Het grote merendeel van mijn (liquide) vermogen zit in aandelen en steeds vaker denk ik: hoeveel groei zit er nu echt nog in, en staat het risico dat je loopt nog wel in verhouding daartoe?
Anderszijds lees ik verhalen dat hoge PE-ratio’s nu eenmaal het nieuwe normaal zijn geworden en er nog genoeg groei mogelijk is. Ik weet het niet, voelt voor mij als een manier om jezelf in slaap te sussen, zoals voor de dotcomcrisis.
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijkquote:Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef BEFEM het volgende:
Extra rheinmetall ingeslagen. Heb er vertrouwen in.
Het ging me niet om m'n gelijk maar meer om m'n nachtrust.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijkDurf nog niet bij te kopen.
Heb alle Tesla ingeruild voor BYD.
@:TheFreshPrince Ja je had gelijk
Get your point. same. En Musk uit Tesla zie ik zo snel niet gebeurenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ging me niet om m'n gelijk maar meer om m'n nachtrust.
Met de boel verkocht slaap ik nu iig goed. Ik stap vast wel weer eens in, het kan hoger staan dan nu maar ook lager.
En als Musk ooit opstapt, ga ik mss ook wel weer eens in Tesla.
Staat de afgelopen maanden bijna elke dag op een ATH dus niet zo gekquote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijkDurf nog niet bij te kopen.
Heb alle Tesla ingeruild voor BYD.
@:TheFreshPrince Ja je had gelijk
Die extreme PÉ wordt maar door een handjevol aandelen gevormd. Er zijn nog genoeg goedkope blue chips te koop in bijvoorbeeld n Nederland. Wat denk je van abn amro? Shell? NN? Prima solvabele bedrijven met even prima K/W en dividend. Nee, deze gaan waarschijnlijk niet met 100% stijgen komend jaar, maar ook niet met 50% dalenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:50 schreef Lichtloper het volgende:
[ x ]
Anderszijds lees ik verhalen dat hoge PE-ratio’s nu eenmaal het nieuwe normaal zijn geworden en er nog genoeg groei mogelijk is. Ik weet het niet, voelt voor mij als een manier om jezelf in slaap te sussen, zoals voor de dotcomcrisis.
BYD dan?quote:Op maandag 24 februari 2025 08:45 schreef nostra het volgende:
Zelfde geldt voor Exor overigens, nog een tijd voor gefreelancet en ze zitten ook daadwerkelijk fysiek in Nederland (met acht man), maar puur van juridische overwegingen (niet eens fiscale). Maar manman die Agnelli's. Stellantis, Juventus, bodemloze putten.
BYD heb ik altijd ingezeten, maar de koers deed geen moer. Nu ben ik eruit en vliegt-ie omhoog. De business zelf is uitstekend (in combinatie met hun batterijen), alleen China is één groot mistverhaal natuurlijk (qua cijfers en geopolitiek). Die dingen mogen geloof ik al niet bij gebouwen komen die iets met nationale veiligheid te maken hebben, ook in Nederland. En als ik puur op de weg kijk, zie ik ze hier nog zelden terwijl dat toch een keer zou moeten gaan lopen. Zit eerlijk gezegd ook kraak noch smaak aan qua uiterlijk.quote:
Ben je helemaal uitgestapt of overgestapt naar non US fondsen?quote:Op maandag 24 februari 2025 09:19 schreef recursief het volgende:
Ik heb de helft van mijn Amerikaanse index-ETFs verkocht. Long term doen ze het goed maar de situatie met de huidige Amerikaanse regering vertrouw ik voor geen meter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |