abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216760769
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Iemand een idee waarom Aegon in het rood staat terwijl de jaarcijfers goed zijn? :')
Ik had deze duikeling ook niet echt verwacht nee, zeker gezien de cijfers eigenlijk allemaal zo'n beetje zijn wat was verwacht.
  donderdag 20 februari 2025 @ 15:42:41 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_216764334
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Iemand een idee waarom Aegon in het rood staat terwijl de jaarcijfers goed zijn? :')
Resultaten in de VS zijn minder sterk, wat wijst op meer concurrentie.
Wat niet weg neemt dat ze daar vandaag wat te zwaar voor worden gestraft. Ik zie geen echte reden voor paniek.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 20 februari 2025 @ 16:38:03 #153
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_216765201
Alle high p/e growth aandelen worden even gedumpt. Zo ook de welbekende IA Cyber Crypto startup Walmart met een p/e van 40.
Ik heb nog wel geschreven SoFi puts.. Als het versnelt dan schrijf ik bij, en koop ik QQQ bij.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:02:32 #154
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_216765487
quote:
Zo goed zijn de cijfers nou toch ook weer niet? 16, 17% RoE en de toko blijft gedragen worden door de Amerikaanse divisie. Weinig bijzonders te zien
The more debt, the better
  donderdag 20 februari 2025 @ 22:57:11 #155
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_216773118
Nou die Celsius puts hoef ik niet meer door te rollen (+30%).

Cijfers zijn wat eerder omdat ze tegelijkertijd een overname aankondigen. Apart.

https://ir.celsiusholding(...)tations/default.aspx
pi_216775924
twitter

Wat vinden jullie van dit soort observaties? Merk dat het bij mij wel een gevoelige snaar raakt. Het grote merendeel van mijn (liquide) vermogen zit in aandelen en steeds vaker denk ik: hoeveel groei zit er nu echt nog in, en staat het risico dat je loopt nog wel in verhouding daartoe?

Anderszijds lees ik verhalen dat hoge PE-ratio’s nu eenmaal het nieuwe normaal zijn geworden en er nog genoeg groei mogelijk is. Ik weet het niet, voelt voor mij als een manier om jezelf in slaap te sussen, zoals voor de dotcomcrisis.
pi_216776551
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 08:50 schreef Lichtloper het volgende:
Wat vinden jullie van dit soort observaties? Merk dat het bij mij wel een gevoelige snaar raakt. Het grote merendeel van mijn (liquide) vermogen zit in aandelen en steeds vaker denk ik: hoeveel groei zit er nu echt nog in, en staat het risico dat je loopt nog wel in verhouding daartoe?
Niet, de excessieve returns uit het verleden ga je simpelweg niet meer realiseren in het komende decennium. Hoeft verder niet erg te zijn, maar iedereeen en zijn moeder verwacht nog steeds 20%+ per jaar te kunnen gaan maken met een S&P-etf en dat gaat op een gegeven moment een koude kermis worden, helemaal met die mafkees in het WH.

Zelf houd ik mijn aanvullend pensioen gewoon lekker in etf's, daar ben ik nog "jong" genoeg voor, handpick ik wat aandelen omdat ik eigenwijs genoeg ben om te denken dat ik de markt kan verslaan (en het gewoon leuk is) en zit een groot deel vast in crowdfunding en vastgoed en kleinere delen in venture capital, private equity, edelmetaal en kunst. Wel een ding dat je daar dus niet aan kan komen, dus ergens een paar maandsalarissen op een spaarrekening is wel zo handig (al houd ik mezelf daar ook niet aan, want dan komt er wel weer een leuk projectje voorbij).
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216777396
quote:
[ x ]

Anderszijds lees ik verhalen dat hoge PE-ratio’s nu eenmaal het nieuwe normaal zijn geworden en er nog genoeg groei mogelijk is. Ik weet het niet, voelt voor mij als een manier om jezelf in slaap te sussen, zoals voor de dotcomcrisis.
Nou wordt hier een causaal verband gesuggereerd, maar daar is wel iets meer voor nodig dan dit. En ik denk dat het hele verhaal misschien wel veel complexer is dan wat hier gesuggereerd wordt.

Zo ben ik benieuwd naar gelijksoortige grafiekjes maar dan renteniveau vs. rendement en renteniveau vs. P/E.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:12:01 #159
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_216777848
Ik besteed weinig energie aan dat soort data. Met opties schrijven verdien je ook in een zijwaartse markt en imho zijn er genoeg redelijk gewaardeerde aandelen te vinden.
pi_216783440
Komt MLGO weer tot leven? Ik waag gewoon een gokje, zien wel waar het schip strandt. :P
pi_216788869
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef BEFEM het volgende:
Extra rheinmetall ingeslagen. Heb er vertrouwen in.
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijk ;) Durf nog niet bij te kopen.

Heb alle Tesla ingeruild voor BYD.

@TheFreshPrince Ja je had gelijk }:|
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_216789063
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Gewaagd. Reihnmetall stond op ATH op het moment van deze post. En Koersdoel is ¤727,-. Ik kocht op 460, maar hopelijk heb je gelijk ;) Durf nog niet bij te kopen.

@:TheFreshPrince Ja je had gelijk }:|
Het ging me niet om m'n gelijk maar meer om m'n nachtrust.

Met de boel verkocht slaap ik nu iig goed. Ik stap vast wel weer eens in, het kan hoger staan dan nu maar ook lager.

En als Musk ooit opstapt, ga ik mss ook wel weer eens in Tesla.
pi_216789416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het ging me niet om m'n gelijk maar meer om m'n nachtrust.

Met de boel verkocht slaap ik nu iig goed. Ik stap vast wel weer eens in, het kan hoger staan dan nu maar ook lager.

En als Musk ooit opstapt, ga ik mss ook wel weer eens in Tesla.
Get your point. same. En Musk uit Tesla zie ik zo snel niet gebeuren :D Anyhow, byd heeft het verlies op tesla alweer een heel stuk goedgemaakt ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_216789887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

@:TheFreshPrince Ja je had gelijk }:|
Staat de afgelopen maanden bijna elke dag op een ATH dus niet zo gek :P

Behalve nadat ik bijgekocht heb natuurlijk :')
  zondag 23 februari 2025 @ 16:35:44 #165
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_216808439
Berkshire operating earnings 2024/23/22/21: 47B/37B/30B/27B

Groeit lekker, doen die iets met IA?
  zondag 23 februari 2025 @ 16:42:50 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216808538
quote:
[ x ]

Die extreme PÉ wordt maar door een handjevol aandelen gevormd. Er zijn nog genoeg goedkope blue chips te koop in bijvoorbeeld n Nederland. Wat denk je van abn amro? Shell? NN? Prima solvabele bedrijven met even prima K/W en dividend. Nee, deze gaan waarschijnlijk niet met 100% stijgen komend jaar, maar ook niet met 50% dalen
The End Times are wild
pi_216813796
twitter
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_216813971
Echt bijzonder dat je met zo'n bedrijfsmodel geen dikke knaken kan maken.
  maandag 24 februari 2025 @ 08:40:39 #169
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_216814018
Fijn om Tencent in te ruilen voor een maaltijdbezorger.
pi_216814025
Prosus. :') Weg uit de AEX met die zooi.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216814048
Zelfde geldt voor Exor overigens, nog een tijd voor gefreelancet en ze zitten ook daadwerkelijk fysiek in Nederland (met acht man), maar puur van juridische overwegingen (niet eens fiscale). Maar manman die Agnelli's. Stellantis, Juventus, bodemloze putten.
pi_216814061
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 08:45 schreef nostra het volgende:
Zelfde geldt voor Exor overigens, nog een tijd voor gefreelancet en ze zitten ook daadwerkelijk fysiek in Nederland (met acht man), maar puur van juridische overwegingen (niet eens fiscale). Maar manman die Agnelli's. Stellantis, Juventus, bodemloze putten.
BYD dan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216814087
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 08:47 schreef blomke het volgende:

[..]
BYD dan?
BYD heb ik altijd ingezeten, maar de koers deed geen moer. Nu ben ik eruit en vliegt-ie omhoog. De business zelf is uitstekend (in combinatie met hun batterijen), alleen China is één groot mistverhaal natuurlijk (qua cijfers en geopolitiek). Die dingen mogen geloof ik al niet bij gebouwen komen die iets met nationale veiligheid te maken hebben, ook in Nederland. En als ik puur op de weg kijk, zie ik ze hier nog zelden terwijl dat toch een keer zou moeten gaan lopen. Zit eerlijk gezegd ook kraak noch smaak aan qua uiterlijk.
pi_216814358
Ik heb de helft van mijn Amerikaanse index-ETFs verkocht. Long term doen ze het goed maar de situatie met de huidige Amerikaanse regering vertrouw ik voor geen meter.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216814672
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 09:19 schreef recursief het volgende:
Ik heb de helft van mijn Amerikaanse index-ETFs verkocht. Long term doen ze het goed maar de situatie met de huidige Amerikaanse regering vertrouw ik voor geen meter.
Ben je helemaal uitgestapt of overgestapt naar non US fondsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')