Ik heb mijn positie met 50% teruggebracht maar ik sluit niet uit dat ik nog meer verkoop. Op dit moment zit het nog in cash, tot ik bedacht heb waar ik voor langere tijd in wil zitten. Kan een niet-US fonds zijn of wellicht dat het naar mijn van Lanschot beleggingsrekening gaat. Of een mix. Denk wel dat het gespreid in de tijd ga inleggen. Elke maand een stukje.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ben je helemaal uitgestapt of overgestapt naar non US fondsen?
Track record van Exor in NAV over de laatste 15 a 20 jaar is toch wel dikke prima hoor. Alleen Ferrari is zwaar overpriced en Stellantis draait momenteel voor geen meter. Dat zijn dan toch wel de hoofdcomponenten. De rest is te klein om dat eventueel te compenseren. Mocht de rest van de portfolio als percentage flink groeien, kan het best interessant worden.quote:Op maandag 24 februari 2025 08:45 schreef nostra het volgende:
Zelfde geldt voor Exor overigens, nog een tijd voor gefreelancet en ze zitten ook daadwerkelijk fysiek in Nederland (met acht man), maar puur van juridische overwegingen (niet eens fiscale). Maar manman die Agnelli's. Stellantis, Juventus, bodemloze putten.
Ook aan Trump komt een end. Wellicht eerder dan je denkt.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:19 schreef recursief het volgende:
Ik heb de helft van mijn Amerikaanse index-ETFs verkocht. Long term doen ze het goed maar de situatie met de huidige Amerikaanse regering vertrouw ik voor geen meter.
Dat zou kunnen, en dan is het vroeg genoeg om weer in te stappen. Ik vind de onzekerheid op dit moment te groot.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook aan Trump komt een end. Wellicht eerder dan je denkt.
Bij beleggen is het heel belangrijk dat je goed slaapt en rust hebt bij je portfolio. Dus hoe dan ook, verstandige keuzequote:Op maandag 24 februari 2025 10:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, en dan is het vroeg genoeg om weer in te stappen. Ik vind de onzekerheid op dit moment te groot.
Net verkocht: iShares S&P 500 en de iShares NASDAQ 100.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:24 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Bij beleggen is het heel belangrijk dat je goed slaapt en rust hebt bij je portfolio. Dus hoe dan ook, verstandige keuze
Ik ga deze week wrs weer bijkomenquote:Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Net verkocht: iShares S&P 500 en de iShares NASDAQ 100.
bijkopen?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik ga deze week wrs weer bijkomen
uh ja hahaquote:
Ook hier de vraag: ga je de vrijkomende middelen in andere aandelen investeren of kies je voor andere assetklassen?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Net verkocht: iShares S&P 500 en de iShares NASDAQ 100.
Gaan in wereldwijde ETF MSCI. En (nog meer) in BYDquote:Op maandag 24 februari 2025 11:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ook hier de vraag: ga je de vrijkomende middelen in andere aandelen investeren of kies je voor andere assetklassen?
Volgens mij overlappen die aardig..quote:Op maandag 24 februari 2025 13:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaan in wereldwijde ETF MSCI. En (nog meer) in BYD
En inmiddels door de $500quote:Op zondag 23 februari 2025 16:35 schreef JimmyJames het volgende:
Berkshire operating earnings 2024/23/22/21: 47B/37B/30B/27B
Groeit lekker, doen die iets met IA?
Ook nog niet te laat om in te stappen, reactie is eigenlijk nog best lauw. Grappig ook die rode balk aan verkoopadviezen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:40 schreef JimmyJames het volgende:
Jde peet was dus idd een mooie value play. 1 miljard aandeleninkoop (op meerdere jaren) en 1 miljard fcf op een market cap van onder de 10B..
En vandaag maken ze bekend een stuk Ferrari te dumpen. Smart.quote:Op maandag 24 februari 2025 09:57 schreef flyguy het volgende:
[..]
Track record van Exor in NAV over de laatste 15 a 20 jaar is toch wel dikke prima hoor. Alleen Ferrari is zwaar overpriced en Stellantis draait momenteel voor geen meter. Dat zijn dan toch wel de hoofdcomponenten. De rest is te klein om dat eventueel te compenseren. Mocht de rest van de portfolio als percentage flink groeien, kan het best interessant worden.
Dat kan ik me goed voorstellen. Vanavond is weer flink rood en hoewel ik de ratio deel dat dit er bij hoort en ik nog gewoon in de markt zit, trek ook ik het idiote handelen van Trump niet. Ik heb wel al wat aangepast maar ik zit toch nog steeds voor 50% in US stocks via indexfondsen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet dat "time in the market" > "timing the market" maar voorlopig voelt de timing van verkopen toch niet zo vervelend. Benieuwd wat de tariffs gaan brengen, of dat allemaal ook echt nog doorgaat, welke tegenmaatregelen, etc.
Ik zit vooral in Europese aandelen. Mijn adagium is time in the market vs timing the market, dus ik doe niks.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik twijfel ook wel wat over wat handig is.
Ik zit voor ongeveer 65% in vwrl, 21.5% in cndx (ishares Nasdaq 100) en 13.5% in Aegon. Het is de afgelopen tijd wel erg volatiel - enorm gestegen in het begin van Trump, nu weer behoorlijk gedaald en ik vind het vooral totaal niet in te schatten wat er gaat gebeuren met Trump aan het roer nu. En cndx is vrijwel volledig Amerika, en vwrl ook voor zo'n 65%.
Zijn hier mensen die hun portefeuille hebben aangepast? En wat heb je er dan uitgehaald en waar heb je het door vervangen?
Die shorts tesla heb ik een paar keer naar hoger leverage doorgerold maar zit er nog steeds in. Wat een cash boot is dat geworden. Komt geen einde aan!quote:Op zondag 2 februari 2025 18:08 schreef LXIV het volgende:
Zelf heb ik wat calls dus geschreven en ben ik short tesla gegaan. Op die manier kan ik in de markt blijven en (al dan niet relatief) de markt outperformen bij een daling. Er vanuit gaande dat Tesla harder daalt dan het gemiddelde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |