Denk je niet dat het militaire complex enig belang bij observaties heeft?quote:Op zondag 26 januari 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een generaal stuurt het leger aan, dus ja, zij zijn onderdeel van het militaire complex.
[..]
Het zou natuurlijk prima zijn als het lukt om die mensen daarheen te krijgen. Dan kan er ook heel goed worden gecontroleerd wie er weer terug het gebied in wordt gelaten. Plus de infrastructuur kan volledig worden ontmanteld.
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Niet iedereen die dienstplicht heeft vervuld de taak van militair, bovendien maakt het uitvoeren van een dienstplicht de gijzeling niet eens gerechtvaardigd.
quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:13 schreef Tengano het volgende:
Wordt Gaza opgekocht?
Er gaat een video rond op Youtube waarin Trump Israel met hand en tand verdedigt en zegt die Palestijnen te gaan aanspreken en dat het afgelopen moet zijn met al die geindoctrineerde haat. Die speech is overigens wel ca 8? jaar oud, maar je zou verwachten dat hij daar nog steeds achter staat, hoewel je het met Trump nooit weet, vind ik zelf.
Daarnaast zegt hij die deal te willen begeiden tussen Gaza en Israel en dat hij erg goed is in het maken van deals.
Aangezien hij ook al met Panama, dat Suez kanaal en Groenland bezig was, zou het mij niet verbazen als ze die huidige parkeerplaats aan zee nu willen opkopen en aan Israel willen toevoegen.
Zou ik ook geen gek idee vinden want dan heb je dat hele gezeik niet meer. Gaza heeft eigenlijk het geld toch niet om dat op te bouwen en de VS kan Gaza onder druk zetten omdat zij daarvoor niet willen betalen omdat het dan voor Israel geen goede deal wordt en waar de VS dus niet aan mee wil werken.
Dan moet er alleen nog met andere landen onderhandeld worden waar die mensen naar toe moeten. Maar alles is beter dan daar in die kapot geschoten bende je bestaan op te bouwen, iets waar Israel nou juist weer wel goed in is.
En ik zie Trump wel als een van de beste spelers om dit voor elkaar te krijgen en ik zou dit idee van harte toejuichen. Het zou voor iedereen beter zijn.
Hier heb je dat filmpje en het is net alsof die speech gemaakt is voor precies dit moment.
Bekijk deze YouTube-video
....10 dagen laterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are we getting closer? Zou heel erg mooi zijn als dit luktquote:Trump stelt voor om Gazanen 'tijdelijk' naar Egypte en Jordanië te sturen
De Amerikaanse president Donald Trump wil dat Jordanië en Egypte meer Palestijnse vluchtelingen uit de Gazastrook opnemen. Hij noemde het Palestijnse gebied "letterlijk een sloopterrein" en suggereerde het volledig "leeg te maken".
De oproep komt na het ingaan van het bestand in de Gazastrook, waar Israëlische aanvallen enorme verwoestingen hebben aangericht. "Bijna alles is kapot en mensen sterven daar, dus ik wil liever met een aantal Arabische landen samenwerken om op een andere locatie woningen te bouwen waar deze mensen misschien eindelijk in vrede kunnen leven." Er moet volgens Trump iets gebeuren na jaren van "ontzettend veel conflicten".
De president sprak zaterdag met de Jordaanse koning Abdullah. Trump complimenteerde de koning met de opvang van Palestijnse vluchtelingen en vroeg of hij nog meer mensen kon opnemen. Volgens de Verenigde Naties verblijven in Jordanië ongeveer 2,3 miljoen Palestijnse vluchtelingen. Dat is vergelijkbaar met de huidige bevolking van de Gazastrook. Het is niet duidelijk hoeveel er in Egypte verblijven.
Trump spreekt zondag naar verwachting met de Egyptische president Abdel Fattah al-Sisi. De regering in Caïro is tegen gedwongen verplaatsingen van Palestijnen naar Egypte of elders. Al-Sisi is voor een tweestatenoplossing, waarbij een Palestijnse en een Israëlische staat naast elkaar bestaan. Het is volgens hem belangrijk dat Palestijnen in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever blijven.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-jordanie-te-sturen
???quote:Op zondag 26 januari 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mocht je het nog ontgaan zijn, het antisemitisme is flink toegenomen na 7 oktober op talloze plekken in het Westen. Denk aan de vele oproepen voor geweld jegens Joden (intifada), het antisemitische geweld in Amsterdam en Antwerpen, het bekleden van synagoges of zelfs bij de meest gerenommeerde universiteiten van het Westen waar men niet wist of het oproepen voor genocide jegens Joden wel strafbaar was, immers was 'de context' belangrijk.
Laten we het hopen.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
....10 dagen later
[..]
Are we getting closer? Zou heel erg mooi zijn als dit lukt![]()
Trump is de beste hoop die er is om dit voor elkaar te krijgenquote:
Wat vind je tof aan etnische zuivering? De ontmenselijking van de slachtoffers?quote:Op zondag 26 januari 2025 13:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Trump is de beste hoop die er is om dit voor elkaar te krijgen![]()
One of the best selling books on dealmaking:
[ afbeelding ]
En tof! dat hij zich daar nu al op richt!Gewoon in zijn eerste week al!
Hoe is een verhuizing precies gelijk aan een genosiedequote:Op zondag 26 januari 2025 13:21 schreef VoMy het volgende:
Wat vind je tof aan etnische zuivering? De ontmenselijking van de slachtoffers?
quote:Op zondag 26 januari 2025 12:56 schreef Tengano het volgende:
[..]Wat is er mooi aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.....10 dagen later
[..]
Are we getting closer? Zou heel erg mooi zijn als dit lukt![]()
quote:Op zondag 26 januari 2025 13:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat vind je tof aan etnische zuivering? De ontmenselijking van de slachtoffers?
Het gedwongen wegdrijven van een bevolkingsgroep uit het gebied waar ze wonen is nou echt de definitie van etnische zuivering. Daar had je nog niet bij stilgestaan toen je de vlag uithing in het vooruitzicht van deze groteske misdadigheid?quote:Op zondag 26 januari 2025 13:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe is een verhuizing precies gelijk aan een genosiede
Maar hier gaan Egypte, Jordanië etc. niet aan meewerken. Die zitten ook niet op die groep te wachten. Dus ik ben wel benieuwd wat Trump dan, als deel van de deal, aan ze terug wil geven.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:56 schreef Tengano het volgende:
Are we getting closer? Zou heel erg mooi zijn als dit lukt
Het hele idee dat genocide intrinsiek fout is en dat niemand eraan mee moet werken, ongeacht "de groep", kwam niet in je op?quote:Op zondag 26 januari 2025 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hier gaan Egypte, Jordanië etc. niet aan meewerken. Die zitten ook niet op die groep te wachten. Dus ik ben wel benieuwd wat Trump dan, als deel van de deal, aan ze terug wil geven.
En hoe is het voor jou als Israel van de River to the Sea moet verdwijnen?quote:Op zondag 26 januari 2025 13:24 schreef VoMy het volgende:
Het gedwongen wegdrijven van een bevolkingsgroep uit het gebied waar ze wonen is nou echt de definitie van etnische zuivering. Daar had je nog niet bij stilgestaan toen je de vlag uithing in het vooruitzicht van deze groteske misdadigheid?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar staat ookquote:
Je moet ergens beginnen hequote:Op zondag 26 januari 2025 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
Daar staat ook
Aangezien hij ook al met Panama, dat Suez kanaal en Groenland bezig was, zou het mij niet verbazen als ze die huidige parkeerplaats aan zee nu willen opkopen en aan Israel willen toevoegen.
Dat klinkt toch niet alsof je tijdelijk verhuizen een goed idee vindt
Het verdwijnen van een land is geen genocide; West-Duitsland bestaat ook niet meer, dus geen idee waar je op doelt.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
En hoe is het voor jou als Israel van de River to the Sea moet verdwijnen?
#Taqiyyaquote:Op zondag 26 januari 2025 13:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het verdwijnen van een land is geen genocide; West-Duitsland bestaat ook niet meer, dus geen idee waar je op doelt.![]()
Het is hoe dan ook op geen enkele manier een verzachtend argument voor deze door jouw toegejuichde etnische zuivering.
Verwijzen naar niet-bestaande gebeurtenissen als argument voor misdaden op industriële schaal gericht op een bevolkingsgroep is gewoon bijzonder dom.
De Arabieren die zichzelf identificeren als Palestijn hebben zichzelf redelijk onmogelijk gemaakt door hun constante stroom aan terreur. Ik geloof ook niet in een tweestatenoplossing daar de ene kant de andere kant probeert uit te roeien. Daarom ben ik voor het verplaatsen van de overlastgevers. Zie het als het verplaatsen van asocialen naar containerwoningen in Almere. Daar passen ze beter.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het hele idee dat genocide intrinsiek fout is en dat niemand eraan mee moet werken, ongeacht "de groep", kwam niet in je op?
1,5 jaar de bevolking laten groeien, janken om een staakt het vuren en klagen over hongersnood. En als dat staakt het vuren er dan komt het vieren als een overwinning, dikke volgevreten Gazanen de straat op en beloven dat er nog veel meer 7 oktobers komen.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het verdwijnen van een land is geen genocide; West-Duitsland bestaat ook niet meer, dus geen idee waar je op doelt.
Het is hoe dan ook op geen enkele manier een verzachtend argument voor deze door jouw toegejuichde etnische zuivering.
Verwijzen naar niet-bestaande gebeurtenissen als argument voor misdaden op industriële schaal gericht op een bevolkingsgroep is gewoon bijzonder dom.
Het is zoeken naar een leefbare oplossing voor alle betrokken partijen. Er zit geen toekomst in de Gazastrook, het is een illusie om te denken dat je daar een zelfstandige staat van kan maken die ten eerste niet compleet afhankelijk is van internationale giften, en ten tweede geen constante dreiging voor de buren vormt. Zoeken naar alternatieven is altijd een goed idee, zonder dat dat betekent dat ieder voorstel dat gedaan wordt direct de goede oplossing zou zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het hele idee dat genocide intrinsiek fout is en dat niemand eraan mee moet werken, ongeacht "de groep", kwam niet in je op?
Geen idee waar je het over hebt. Het etnisch zuiveren van de Gazastrook is etnische zuivering, mocht je het je afvragen.quote:
Blijkbaar heb je idd geen idee, dat deel klopt.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Het etnisch zuiveren van de Gazastrook is etnische zuivering, mocht je het je afvragen.
De anderhalf jaar door Israël en zijn partners uitgevoerde genocide voorafgaand blijft ook genocide.
Het uitvoeren van een genocide is niet het zoeken naar een leefbare oplossing. Het is grootschalige massamoord.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is zoeken naar een leefbare oplossing voor alle betrokken partijen.
En hier is sprake van genocide, uitgevoerd door een genocidale Israëlische regering.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is geen etnisch zuiveren, er is het uitschakelen van Hamas, een terroristische organisatie.
Was het maar zo'n feestquote:Op zondag 26 januari 2025 13:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
En hier is sprake van genocide, uitgevoerd door een genocidale Israëlische regering.
Leugens!quote:Op zondag 26 januari 2025 13:52 schreef Tengano het volgende:
Dit mag wel blijven staan: Israel voert genosiede uit!!!!
Maar andersom mag je het niet zeggen![]()
#foei!
Die plaatste ik zelf hequote:
Bedankt, doeiquote:Op zondag 26 januari 2025 13:56 schreef Tengano het volgende:
Er zijn nu al een paar posts van mij hier weggehaald. En daar doe ik al die moeite niet voor.
Toedeledokie
Sja, vrijheid van meningsuiting, natuurlijk mogen ze dat zeggen.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:52 schreef Tengano het volgende:
Dit mag wel blijven staan: Israel voert genosiede uit!!!!
Maar andersom mag je het niet zeggen![]()
#foei!
Heb ik niet gedaan.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:56 schreef sp3c het volgende:
Wat niet mag is elkaar voor rotte vis uitmaken
Ochquote:Op zondag 26 januari 2025 13:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, vrijheid van meningsuiting, natuurlijk mogen ze dat zeggen.
En zo hoort het ook, laat ze maar ranten, hun leugens verspreiden. Zo kan iedereen zien hoe Taqiyya werkt en zullen meer en meer mensen gaan inzien met wat voor waanzinnigen we te maken hebben.
Ik heb er ook geen moeite mee, en het valt toch niet tegen te houden. Maar als je daar dus een andere waarheid tegenover zet dan worden je posts verwijderd.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:57 schreef HeatWave het volgende:
Sja, vrijheid van meningsuiting, natuurlijk mogen ze dat zeggen.
En zo hoort het ook, laat ze maar ranten, hun leugens verspreiden. Zo kan iedereen zien hoe Taqiyya werkt en zullen meer en meer mensen gaan inzien met wat voor waanzinnigen we te maken hebben.
Onzinquote:Op zondag 26 januari 2025 14:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen moeite mee, en het valt toch niet tegen te houden. Maar als je daar dus een andere waarheid tegenover zet dan worden je posts verwijderd.
En dat gebeurt niet door users maar door mods.
Ik weet toch niet wat voor banen jullie allemaal hebbenquote:
Deze discussie kwam opgang nadat ik een bericht van de NOS had gedeeld. Dat heeft dus niets met jou persoonlijk te maken.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
???
wat heeft dit te maken met je verwijt richting mij "het is ook raar om Israëlische Joden hierop af te rekenen omdat zij dienstplicht hebben."
Je maakt echt vaak heel rare sprongen
Nee hoor. Zoals al meermaals besproken is er géén genocide van Israël jegens de Palestijnen. Andersom is dit streven er wel. Je kunt dit tot in treurnis blijven projecteren, dat gaat de realiteit niet veranderen.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
En hier is sprake van genocide, uitgevoerd door een genocidale Israëlische regering.
quote:Op zondag 26 januari 2025 14:10 schreef sp3c het volgende:
Ik weet toch niet wat voor banen jullie allemaal hebben
quote:Op zondag 26 januari 2025 14:00 schreef sp3c het volgende:
maar probeer het zonder te jijbakken aub want ik heb een beetje een kater
Is geen jijbakquote:
quote:Op zondag 26 januari 2025 14:17 schreef sp3c het volgende:
Is geen jijbak
Ik zeg juist dat ik het niet weet
Niemand weet datquote:Op zondag 26 januari 2025 14:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of jij een hersenbeschadiging hebt van de alcohol.
Is die ook ok?
@HowardRoark een van de meest wakkere users hierquote:Op zondag 26 januari 2025 14:15 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor. Zoals al meermaals besproken is er géén genocide van Israël jegens de Palestijnen. Andersom is dit streven er wel. Je kunt dit tot in treurnis blijven projecteren, maar dat gaat de realiteit niet veranderen.
Inkakken is bijpakkenquote:Op zondag 26 januari 2025 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Och
Of het daadwerkelijk genocide is weet ik niet, voor beide kanten zijn argumenten te maken
Dat kan en dat mag, de geschiedenis zal erover moeten oordelen maar probeer het zonder te jijbakken aub want ik heb een beetje een kater
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |