En jij dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een zeer mooie gedachte, houd dat vooral vast.
Je wist dat hij dit zou gaan doen, aan de andere kant, lijkt hij een veel mindere toon aan te slaan, dan zijn vorige periode. Ik kijk nu ook vooral naar Oekraine en Rusland (wat voor onze veiligheid heel belangrijk is).quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op zijn eerste week verleende hij gratie aan honderden radicale en hyperagressieve Capitoolbestormers, die nog even extreem zijn als toen ze werden opgesloten. Eentje heeft nog steeds de intentie om Nancy Pelosi te vermoorden, aldus zijn eigen zoon.
Nee, je hebt gelijk. Dit kan weleens het beste zijn dat de VS is overkomen.
Dat neerzetten als de grote verbinder heb ik een aantal jaar geleden al gedaan. Ik denk met Elon als een soort afleider dat dit veel beter uit de verf gaat komen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen zijn nou eenmaal kort van memorie. Nogmaals, wacht nou gewoon een paar maanden voordat je Trump neerzet als de 'Grote Verbinder'.
Een kansloos voorstel dat geen kans van slagen heeft. Bovendien vind ik het wel prettig dat er een limiet staat op hoe lang iemand een staatshoofd kan blijven.quote:
Nederlandse toestanden met meerdere partijen waardoor er meer consensus is en minder polarisatie dat moet je idd niet willen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Straks krijg je daar Nederlandse toestanden en dat moet je niet willen.
Oh? Juich vooral niet te vroeg:quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je wist dat hij dit zou gaan doen, aan de andere kant, lijkt hij een veel mindere toon aan te slaan, dan zijn vorige periode. Ik kijk nu ook vooral naar Oekraine en Rusland (wat voor onze veiligheid heel belangrijk is).
Dat is ook niet mijn bewering, ik vind dat ie veel meer belasting moet betalen, net als alle rijke mensen. Het is toch vreemd dat 4 personen samen meer hebben dan bijna de rest van Amerika bij elkaar. Dan gaat er toch iets niet helemaal eerlijk. Maar hoeveel mensen leven er in Amerika in armoede en die mensen zijn zelf op papier jaarlijks maar drie figuren.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 01:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nogmaals: het punt was totaal niet dat ze niet steenrijk zijn. Dat staat zelfs letterlijk in mijn post. Het ging om de bewering "hele werelddelen duizenden jaren onderhouden". Of "prima voor een aantal decennia".
Nou, laten we eens kijken: op papier heeft Musk 432 miljard Dollar. Stel dat hij dat allemaal liquideert en dan weggeeft.
Er zijn 3,5 miljard mensen die in armoede leven. Die kan hij dan dus eenmalig 123 dollar geven.
Dus hoe werkt dat onderhouden van hele werelddelen voor duizenden jaren of decennia dan precies verder?
Dat zou je in een groot land als de VS inderdaad niet moeten willen. Maar goed daar ging de vraag ook helemaal niet over.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nederlandse toestanden met meerdere partijen waardoor er meer consensus is en minder polarisatie dat moet je idd niet willen.
En Hitler was dan weer aardig tegen zijn hond.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 04:24 schreef JAM het volgende:
Probeer die onzin alsjeblieft niet recht te praten. 't Is gewoon een kutfascist, Trump ook. Die zitten er alleen voor hun eigen gewin en laat de rest de tering maar krijgen. Waarom iemand ook maar iets met die mensen te maken zou willen hebben is mij een wonder. Waar heb je het nu over: 'Oh, is het een fascist? Maar dan eentje als Hitler, of eentje als Mussolini? Eentje als Franco of Salazar? Eentje als Mosley of Codreanu? Nee, wat is het verschil daar nu tussen? Leg dat eens uit! Dat kan je hen toch geen fascisten noemen! Maar nee, Hirohito had ook niets tegen Joden hoor, Salgado ook niet!'
Schei toch uit.
Nogmaals: DUCK, DUCK, DUCK.
De grondwet is woke,.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)rschapsdecreet-trump
Oeps.
Waarom zou je dat als mens nou willen, anders dan discriminerende motieven? Of 'ikke, ikke, ikke'.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 07:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen tegenvaller, ze willen dit door het hooggerechtshof laten beoordelen. Een EO draai je makkelijk terug, een uitspraak door de hoogste rechters niet. Dus de verwachting is steeds in hoger beroep, tot het op de juiste plek ligt.
Oorspronkelijk is het ingesteld zodat kinderen van slaven geboorterecht hadden. Laat ze op het hoogste niveau beslissen of het grondwettelijk is of niet, dan is die discussie (hopelijk) goed onderbouwd gevoerd.
Ik hou van ons meerpartijenstelsel en poldermodel. Het haalt de scherpe randjes eraf. Zelfs het huidige kabinet, dat niet bepaald mijn voorkeur heeft, kent geen echte uitschieters. In plaats van extremen, zit je met ministers die niets voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een kansloos voorstel dat geen kans van slagen heeft. Bovendien vind ik het wel prettig dat er een limiet staat op hoe lang iemand een staatshoofd kan blijven.
Straks krijg je daar Nederlandse toestanden en dat moet je niet willen.
Zo is dat ook met 'asielzoekers naar Uganda sturen', waar je asielzoekers naar een kutland gaat brengen en ze daar op een gegeven moment ook niet meer weten wat ze ermee moeten en ze in kampen gaan stoppen en uitbuiten of erger. Als ik dat vertel tegen iemand die het een prima idee vond komen ze altijd met 'ja, maar dat is dan niet ons probleem'.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Slavernij komt indirect wel weer in beeld. Al die deportatiekampen zitten straks vol met illegale en 'per ongeluk opgepakte' legale migranten (de laatsten moeten wachten tot hun papieren gecheckt zijn). Dat is een heleboel gratis arbeid.
Terwijl ze wachten op uitzetting kosten ze wel geld en dat gaat dan uitgelegd worden als 'dan kunnen ze werken voor kost en inwoning'.
En zo zal dat hier ook verdedigd worden gok ik: het zijn illegalen, hadden ze maar niet de US binnen moeten komen. Logisch dat ze moeten werken voor hun kost en inwoning (dat deden ze ook, maar nu moeten ze het in een kamp gaan doen onder nog erbarmelijkere omstandigheden dan voorheen en beroofd van hun vrijheid)
Goh, wat een verrassing, ik zie de mensen nog zeggen dat ie dat nooit zou doen. Het lijkt wel alsof alles waarvoor wij waarschuwden ook uitkomt, wat gek.quote:
Zegt de persoon die moslims en de islamitische wereld overal bij betrekt en zionisme een zegen voor de regio noemt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie nu pas dat je er uiteraard ook Israël bijsleept.
Mijn goedheid wat een voorspelbaarheid.
Hebben ze al naar geslacht gekeken?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik zie niks anders dan een krappe meerderheid in elk van deze bevolkingsgroepen.
Hoe zie jij Trump als grote verbinder?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat neerzetten als de grote verbinder heb ik een aantal jaar geleden al gedaan. Ik denk met Elon als een soort afleider dat dit veel beter uit de verf gaat komen.
Hét probleem met de politiek van nu, het gaat namelijk om heel veel meer mensen dan alleen jezelf.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:32 schreef Korenfok het volgende:
Ik kijk vooral naar gunstigheden voor mij.
Zijn kabinetskeuzes bewijzen het tegendeel.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:04 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Hoe zie jij Trump als grote verbinder?
Alles wat mensen met andere meningen zeggen doet hij af als onzin.
Hij wil alleen mensen met dezelfde visie en ideeën in belangrijke posities.
Hij ziet graag landen als staat an de VS worden toegevoegd (waar men niet op zit te wachten).
De democraten hebben volgens hem niets goedgemaakt.
Waarin zit de verbinding volgens jou?
Juist niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn kabinetskeuzes bewijzen het tegendeel.
Tuurlijk het valt me mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh? Juich vooral niet te vroeg:
[ x ]
En in zijn eerste tweet over de oorlog stak hij eerst Rusland veren in de reet, waarna hij dreigde met sancties. Leuk, maar dat zal weinig indruk maken op Poetin.
de eisen (zie oekraine topic) wie rusland stelde in dec 2021 zijn eisen waar Zelenski zelf niks mee kan. behalve complete annexatie met Rusland. De rest van de eisen gaan over andere landen, die velen malen minder rusland minded zijn dan Oekraine ooit was. Landen als Polen, Estland, maar nu ook finland en zweden (dus feitelijk hele oost gebied van de EU). En feitelijk ook betekend dat deze landen geen eigen verdediging mogen ontwikkelen van Rusland.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh? Juich vooral niet te vroeg:
[ x ]
En in zijn eerste tweet over de oorlog stak hij eerst Rusland veren in de reet, waarna hij dreigde met sancties. Leuk, maar dat zal weinig indruk maken op Poetin.
Wacht nou maar af voordat je de vlag uithangt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Tuurlijk het valt me mee.
Want ruslands eisen (zie oekraine topic),
[..]
de eisen (zie oekraine topic) wie rusland stelde in dec 2021 zijn eisen waar Zelenski zelf niks mee kan. behalve complete annexatie met Rusland. De rest van de eisen gaan over andere landen, die velen malen minder rusland minded zijn dan Oekraine ooit was. Landen als Polen, Estland, maar nu ook finland en zweden (dus feitelijk hele oost gebied van de EU). En feitelijk ook betekend dat deze landen geen eigen verdediging mogen ontwikkelen van Rusland.
Dus Trumps zijn geluid is duizend maal positiever dan ik ooit had kunnen dromen.
Dat is wel een heel belangrijke gezien de huidige situatie in europa.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hét probleem met de politiek van nu, het gaat namelijk om heel veel meer mensen dan alleen jezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |