Ze denken dat ze de (nep) cultuuroorlog gewonnen hebben, terwijl dit als afleiding dient van de klassenoorlog die er gaande is. De oligarchen hebben die gewonnen en deze users hebben nog niet door dat zij helemaal niets om hun welzijn geven.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:10 schreef xpompompomx het volgende:
Vind de verbale agressie van leden van de Trump-cultus naar niet leden, die je ook in dit forum en zelfs in dit topic ziet, ook wel een interessant fenomeen. Zag je ook al toen Wilders hier de verkiezingen gewonnen had.
En ook dat dat "owning the libz" wel zo belangrijk kan zijn.![]()
Bijzonder gedrag allemaal wel.
En Cuba staat weer op de terrorismelijstquote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:54 schreef Hanca het volgende:
Musk is hier iig weer een usefull idiot geweest zie ik. Pagina's over een handbeweging waar de ene een Hitlergroet in ziet en de ander niet, zolang hij er geen sieg heil bij roept kun je het iig ontkennen. Maar daarmee lijdt hij weer af van de inhoud (daar gaat het bij AMV sowieso te weinig over, het gaat altijd over de poppetjes en hun gedrag buiten de politiek, nooit over wetten of zoals nu decreten).
Belangrijker dan die handbeweging van Musk is wat Trump deed op dag 1:
- stapte uit het Parijsakkoord
- stapte uit de WHO
- schafte andere genders dan man of vrouw af in de overheidssystemen en communicatie
- pakte het nogal fundamentele recht af dat iedereen die in Amerika geboren is ook Amerikaan is
- haalde veroordeelde criminelen uit de gevangenis
- riep de 'energie-noodtoestand' uit om te kunnen boren in beschermde natuur
- kondigde een decreet af dat in elke staat genoeg injecties moeten liggen voor de doodstraf
- legde importheffingen van 25% op tegen Canada en Mexico (en maakt zo leven in de VS een stuk duurder)
Nog dingen die ik gemist heb?
Doe klassenoorlog zou er moeten zijn, maar in plaats daarvan hebben we een cultuuroorlog aangestuurd door de oligarchen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze denken dat ze de (nep) cultuuroorlog gewonnen hebben, terwijl dit als afleiding dient van de klassenoorlog die er gaande is. De oligarchen hebben die gewonnen en deze users hebben nog niet door dat zij helemaal niets om hun welzijn geven.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:10 schreef xpompompomx het volgende:
Vind de verbale agressie van leden van de Trump-cultus naar niet leden, die je ook in dit forum en zelfs in dit topic ziet, ook wel een interessant fenomeen. Zag je ook al toen Wilders hier de verkiezingen gewonnen had.
En ook dat dat "owning the libz" wel zo belangrijk kan zijn.![]()
Bijzonder gedrag allemaal wel.
Exact. De 99% laten zich bespelen en inpakken door de 1%.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doe klassenoorlog zou er moeten zijn, maar in plaats daarvan hebben we een cultuuroorlog aangestuurd door de oligarchen.
Ja, maar ik heb er totaal geen zicht op of dat terecht is of niet. Tot een paar dagen geleden stonden ze er onder Biden ook op.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En Cuba staat weer op de terrorismelijst
https://apnews.com/articl(...)4417039b65a10131ff64quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
heeft hij drugscartels nu ook op de terrorisme lijst gezet of was dat meer een idee?
Want dan ben ik benieuwd of er drone strikes gaan komen in Mexico.
Ah thanks. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:56 schreef loveli het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)4417039b65a10131ff64
Slecht.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah thanks. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.
Legaliseren zou beter zijn, maarja dat is nu zover weg...quote:
Zet Mexicaanse kartels op de terrorismelijst en zinspeelt op militaire ingrijpen (wat dan kan zonder toestemming van het congres).quote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:54 schreef Hanca het volgende:
Musk is hier iig weer een usefull idiot geweest zie ik. Pagina's over een handbeweging waar de ene een Hitlergroet in ziet en de ander niet, zolang hij er geen sieg heil bij roept kun je het iig ontkennen. Maar daarmee lijdt hij weer af van de inhoud (daar gaat het bij AMV sowieso te weinig over, het gaat altijd over de poppetjes en hun gedrag buiten de politiek, nooit over wetten of zoals nu decreten).
- stapte uit de WHO
- schafte andere genders dan man of vrouw af in de overheidssystemen en communicatie
- pakte het nogal fundamentele recht af dat iedereen die in Amerika geboren is ook Amerikaan is
- kondigde een decreet af dat in elke staat genoeg injecties moeten liggen voor de doodstraf
- legde importheffingen van 25% op tegen Canada en Mexico (en maakt zo leven in de VS een stuk duurder)
De kartels, dat gaat om harddrugs he? Je gaat me toch niet vertellen dat je dat wil legaliseren?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Legaliseren zou beter zijn, maarja dat is nu zover weg...
Het is een lastige kwestie. Een deel kan je legaliseren en normaliseren (dan daalt gebruikt waarschijnlijk ook juist)quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kartels, dat gaat om harddrugs he? Je gaat me toch niet vertellen dat je dat wil legaliseren?
Niet dat het dan een goed idee is ze op de terrorismelijst te zetten, dat is het andere uiterste.
Ja, ik las dat 6 niet veroordeelde mensen vrijlaten de rechtsstaat ernstig ondermijnd, wat zal 1500 veroordeelden vrijlaten dan wel niet zijn?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:47 schreef Basp1 het volgende:
Maar wat vinden onze trump fans nu eigenlijk van het vrijlaten van veroordeelde terroristen? Waar blijft de ophef dat dit echt niet kan, het is nogal stil over dit bizarre besluit bij deze normaliter nogal mondige groep.
Ja, maar je moet het niet letterlijk nemen zeggen zijn supporters.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:54 schreef Hanca het volgende:
- stapte uit de WHO
Een decreet niet letterlijk nemen is nogal lastig. Er is ook geen politieke discussie aan vooraf gegaan die de geest van een decreet uit zou leggen (geen idee hoe dat in de VS zit, maar hier is de wetsbehandeling en wat de bewindspersoon daar zegt onderdeel van de wet), een rechter heeft alleen de letterlijke tekst.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, maar je moet het niet letterlijk nemen zeggen zijn supporters.
De rijkste en 'slimste mens op aarde', die 'per ongeluk' en 'uit enthousiasme' twee keer de Hitlergroet brengt, met een tekst die erg klinkt als 14 words en 'this is what victory looks like' (wat betekend sieg heil eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ook... Volledig geQuote FT
Maar kunnen we alsjeblieft totaal onacceptabel gedrag niet gaan normaliseren..nota bene van de rijkste man ter wereld die nu in het hart van de macht zit?
Het is echt zwaar gestoord namelijk
De mate waarin sommige mensen zich in kronkels wringen om hun cognitieve dissonantie op te heffen is indrukwekkend.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De rijkste en 'slimste mens op aarde', die 'per ongeluk' en 'uit enthousiasme' twee keer de Hitlergroet brengt, met een tekst die erg klinkt als 14 words en 'this is what victory looks like' (wat betekend sieg heil eigenlijk?). Zegt eerder deze maand dat de AFD de enige is die Duitsland kan redden, een zeer extreemrechtse partij. Nee, ging echt per ongeluk hoor!
Dat snap ik ook wel, maar heb jij die eerste 4 jaar onder Trump niet gezien? Zelfs de muur zou symbolistisch zijn heb ik mij veel laten vertellen op Fok door Trumpfans. Zo zou die deportatiestorm ook niet letterlijk zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een decreet niet letterlijk nemen is nogal lastig. Er is ook geen politieke discussie aan vooraf gegaan die de geest van een decreet uit zou leggen (geen idee hoe dat in de VS zit, maar hier is de wetsbehandeling en wat de bewindspersoon daar zegt onderdeel van de wet), een rechter heeft alleen de letterlijke tekst.
Alsof deze mensen het erg vinden dat hun helden de Hitlergroet brengen. Als ze dat erg vonden waren het zes jaar geleden al niet meer hun helden. Ze proberen het te normaliseren door ons cognitieve dissonantie aan te praten. Niet erg succesvol, eerder ronduit pathetisch.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
De mate waarin sommige mensen zich in kronkels wringen om hun cognitieve dissonantie op te heffen is indrukwekkend.
Fentanyl?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Legaliseren zou beter zijn, maarja dat is nu zover weg...
Uit enthousiastme? Ik zag daar vooral een figuur die ontzettend geilt op aandacht.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De rijkste en 'slimste mens op aarde', die 'per ongeluk' en 'uit enthousiasme' twee keer de Hitlergroet brengt, met een tekst die erg klinkt als 14 words en 'this is what victory looks like' (wat betekend sieg heil eigenlijk?). Zegt eerder deze maand dat de AFD de enige is die Duitsland kan redden, een zeer extreemrechtse partij. Nee, ging echt per ongeluk hoor!
De echte waar Trump ook op staat liefst met sappige details welke pedo welke meisjes ontmaagd hebben of zo.quote:
En het echte verhaal achter de UFO's in New Jersey zou hij ook op dag 2 vertellen.quote:
Trump kreeg als kandidaat al National security briefings, dus hij zou al moeten weten waar het om zou gaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En het echte verhaal achter de UFO's in New Jersey zou hij ook op dag 2 vertellen.
Ik laat me graag verrassen
Nee, hij zei vandaag (of gister) dat hij (of eigenlijk Suzie, blijkbaar) het gaat uitzoeken, na een vraag van een reporter.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump kreeg als kandidaat al National security briefings, dus hij zou al moeten weten waar het om zou gaan.
Laatste keer dat ik naar /r/politics ging waren geloof ik 10 nieuwsberichten met die foto van Elon aan de top. Men is inderdaad bijzonder naief. Zal me niets verbazen als het opzetje was.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:54 schreef Hanca het volgende:
- stapte uit de WHO
Daar worden weer een paar libs geowned. Ohnee, rijke vriendjes nog rijker gemaakt.quote:
Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden, we laten ons allemaal weer afleiden door kraaltjes en gebaren, als het maar niet over de inhoud gaat.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 06:54 schreef Hanca het volgende:
- stapte uit de WHO
Een herstel van vertrouwen, ik las net dat bijvoorbeeld Enrique Tarrio 22 jaar had gekregen terwijl hij niet eens aanwezig was.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik las dat 6 niet veroordeelde mensen vrijlaten de rechtsstaat ernstig ondermijnd, wat zal 1500 veroordeelden vrijlaten dan wel niet zijn?
Iedereen is bij wet nu vrouw in de Verenigde Staten. Alle mannen zijn dus transmannen?quote:(a) "Sex" shall refer to an individual's immutable biological classification as either male or female. "Sex" is not a synonym for and does not include the concept of "gender identity."
(b) "Women" or "woman" and "girls" or "girl" shall mean adult and juvenile human females, respectively.
(c) "Men" or "man" and "boys" or "boy" shall mean adult and juvenile human males, respectively.
(d) "Female" means a person belonging, at conception, to the sex that produces the large reproductive cell.
(e) “Male” means a person belonging, at conception, to the sex that produces the small reproductive cell.
Ga jij nu een bron aanhalen die zegt dat Fauci de coronapandemie mede heeft gemaakt? Kun je nog dieper zinken?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een herstel van vertrouwen, ik las net dat bijvoorbeeld Enrique Tarrio 22 jaar had gekregen terwijl hij niet eens aanwezig was.
Deze mensen dienen onmiddellijk vrij gelaten te worden wil er nog enigszins een idee van rechtvaardigheid bestaan.
Ik was toevallig net een draadje aan het lezen over je grote vriend Fauci.
Blijkbaar had hij toch nog het nodige uit te leggen maar ja lastig want hij heeft een pardon gekregen.
[ x ]
Iedereen onzijdig zou wel heel veel gezeur wegnemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:07 schreef speknek het volgende:
Uit de executive order voor "de bescherming van vrouwen"
[..]
Iedereen is bij wet nu vrouw in de Verenigde Staten. Alle mannen zijn dus transmannen?
Of aangezien je bij de conceptie nog helemaal geen cellen aanmaakt, is iedereen onzijdig? Dat is wel heel progressief.
De verdenking is dat Fauci medeverantwoordelijk was voor het onderzoek naar coronavirussen in Wuhan. Fauci heeft met hand en tand gevochten tegen het idee dat het virus uit een lab is ontsnapt en heeft aangestuurd op censuur en misinformatie.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga jij nu een bron aanhalen die zegt dat Fauci de coronapandemie mede heeft gemaakt? Kun je nog dieper zinken?
Het is je reinste BNW bullshit, wat maar weer eens aantoont dat "Alle meningen zijn gelijk" in een politiek debat over een wetenschappelijk issue gewoon ronduit gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga jij nu een bron aanhalen die zegt dat Fauci de coronapandemie mede heeft gemaakt? Kun je nog dieper zinken?
Een complottheorie verdenking dus, nogal onzinnig. En sowieso gaat deze achterlijke post verder, want die zegt niet alleen 'covered it up', maar ook 'helped create the pandemic', dat kan nooit op een achteraf onderzoek wijzen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De verdenking is dat Fauci medeverantwoordelijk was voor het onderzoek naar coronavirussen in Wuhan. Fauci heeft met hand en tand gevochten tegen het idee dat het virus uit een lab is ontsnapt en heeft aangestuurd op censuur en misinformatie.
Het lijkt mij dat dit wel een onderzoek verdient, lastig alleen want hij heeft een preventieve pardon gekregen.
Ik weet wat Biden heeft gezegd en ik geloof niet dat hij zelf gelooft dat hij het doet om deze mensen reputatieschade te besparen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een complottheorie verdenking dus, nogal onzinnig. En sowieso gaat deze achterlijke post verder, want die zegt niet alleen 'covered it up', maar ook 'helped create the pandemic', dat kan nooit op een achteraf onderzoek wijzen.
En de post zegt ook dat hij wel schuldig moet zijn, 'anders krijg je geen pardon'. Biden heeft duidelijk gezegd dat deze mensen onschuldig zijn, maar een preventief pardon krijgen om de ellende en reputatieschade van onterechte vervolging te voorkomen.
Denk dat hij waarschijnlijk wel een reden heeft hiervoor...quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet wat Biden heeft gezegd en ik geloof niet dat hij zelf gelooft dat hij het doet om deze mensen reputatieschade te besparen.
Als je onschuldig bent dan heb je niets te vrezen, tenzij Biden zelf niet gelooft in de rechtsstaat. Meer smaken zijn er niet en het kwaad is geschied. Fauci zal de geschiedenis in gaan als de schimmige wetenschapper die mogelijk een kwalijke rol heeft gespeeld in de corona pandemie. Er is nu geen manier meer over om ooit achter de waarheid te komen om te zien of Fauci werkelijk zo onschuldig is zoals jij, Biden en anderen hier zo stellig in geloven.
Dieper zinken dan een serieuze journalist quoten?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een totale onzin, jij weet enorm goed dat er in de VS enorm veel politiek gemotiveerde vervolgingen zijn. Kan je geloof hebben in dat de rechtsstaat uiteindelijk de goede uitspraak (in dit geval 100% vrijspraak) doet, maar dan ben je zo 2 à 3 jaar verder en is je reputatie naar de maan. Als hij met zijn 84 jaar niet halverwege de vervolging komt te overlijden.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet wat Biden heeft gezegd en ik geloof niet dat hij zelf gelooft dat hij het doet om deze mensen reputatieschade te besparen.
Als je onschuldig bent dan heb je niets te vrezen, tenzij Biden zelf niet gelooft in de rechtsstaat. Meer smaken zijn er niet en het kwaad is geschied. Fauci zal de geschiedenis in gaan als de schimmige wetenschapper die mogelijk een kwalijke rol heeft gespeeld in de corona pandemie. Er is nu geen manier meer over om ooit achter de waarheid te komen om te zien of Fauci werkelijk zo onschuldig is zoals jij, Biden en anderen hier zo stellig in geloven.
Michael Shellenberger is geen journalist, maar een activist. Aldus hemzelf.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Dieper zinken dan een serieuze journalist quoten?
Maar het is geen journalist. Aub check de bronnen. Desinformatie moet met hand en tand worden bestreden en dan begint het hiermee. Chivaz post heel vaak dingen dan zeer dubieuze bronnen doorspekt met allerlei aannames.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Dieper zinken dan een serieuze journalist quoten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |