abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217478848
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 13:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Alleen is die woning meer waard en betalen anderen dat verschil
Yup, onder andere aan huurtoeslag.
En door meer inkomen vergaren te bestraffen wordt het sociale huurders ontmoedigt om meer te gaan verdienen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217478897
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 13:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
En door meer inkomen vergaren te bestraffen wordt het sociale huurders ontmoedigt om meer te gaan verdienen.
Dat begint al bij de bouw. Dat weet je best.

Ik mis overigens het bestraffen. Vrij kortzichtige blik.
pi_217479020
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 14:38 schreef blomke het volgende:
Koopprijs 3,135 ton. Waarde nu: 8,75 in 23 jaar tijd. Overigens als je dat terugrekend, zit je op "maar" 4,6% per jaar.

Eerdere huis was lucratiever: koop 1,3 ton (in guldens) naar (verkoop) 2,7 ton in euro's in 14 jaar. Da's 11% op jaarbasis
Je zou eigenlijk de winst af moeten zetten tegen de kosten (rentekosten en onderhoudskosten).
Dat is je rendement, niet op basis van de aankoopprijs van FL 1,3ton , wat dat geld had je niet.

Daarom is een woning veel interessanter dan sparen of beleggen (zonder lening).
pi_217479854
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 13:46 schreef Sport_Life het volgende:
Je zou eigenlijk de winst af moeten zetten tegen de kosten (rentekosten en onderhoudskosten).
Dat is je rendement, niet op basis van de aankoopprijs van FL 1,3ton , wat dat geld had je niet.

Daarom is een woning veel interessanter dan sparen of beleggen (zonder lening).
Zeker. Alleen heb ik geen flauw idee meer wat de rentestanden waren in de jaren 1988 - 2000.

Idem het onderhoud, overigens grotendeels zelf uitgevoerd. Betekent dat ik mij uurtarief moet gebruiken voor onderhoudskosten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217479943
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 15:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Zeker. Alleen heb ik geen flauw idee meer wat de rentestanden waren in de jaren 1988 - 2000.

Idem het onderhoud, overigens grotendeels zelf uitgevoerd. Betekent dat ik mij uurtarief moet gebruiken voor onderhoudskosten?
Uiteindelijk wel, want je hebt je eigen uren niet anders kunnen inzetten
pi_217480000
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 15:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel, want je hebt je eigen uren niet anders kunnen inzetten
Je uren in je vrije tijd waar je zelf bewust tijd voor vrijmaakt zijn minder duur. Kan me ook voorstellen veelal ook van kleine waarde in de vraag of de waarde van het pand erdoor toe is genomen, maar zou kunnen.

Je eigen loon is wel netto, dat scheelt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217480010
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 13:25 schreef investeerdertje het volgende:
Ik mis overigens het bestraffen. Vrij kortzichtige blik.
Als je aan de onderkant zit en recht hebt op het toeslagen circus dan is geld verdienen in veelvoorkomende situaties iets wat regelrecht fiscaal ontmoedigd wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 27 april 2025 @ 16:11:56 #208
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_217480259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 18:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ga je toch lekker naar Rusland, kun je genieten van 15% rente.
Tussen 2% en 15% zit nog heel veel ruimte.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 27 april 2025 @ 16:13:52 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217480284
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 10:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja het is geen Ierland, maar je kan niet alles hebben. Maar over een jaar kom je weer even klagen? Of eerder?
Nu al, dat hij geen gasloze vrijstaande villa met dubbele garage in Oegstgeest kan kopen, en hoe vreselijk oneerlijk dat wel niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 april 2025 @ 16:19:22 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217480362
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 13:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit is zo'n onzin-argument.
Het barst van de scheefwoners in sociale huurwoningen, die hebben dus niet alleen een inkomen boven de sociale huurgrens maar ook heel ver boven de huurtoeslaggrens.

Het gros van de mensen met huurtoeslag zit in een situatie waarbij ze amper extra verdiencapaciteit hebben, als ze dat überhaupt al hebben.

De groep die wel meer kan werken/verdienen maar dat niet doet vanwege de armoedeval is heel klein.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217480364
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 15:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je uren in je vrije tijd waar je zelf bewust tijd voor vrijmaakt zijn minder duur. Kan me ook voorstellen veelal ook van kleine waarde in de vraag of de waarde van het pand erdoor toe is genomen, maar zou kunnen.

Je eigen loon is wel netto, dat scheelt.
Mwoah, tijd kost je geld als je het anders op een andere manier zou monetariseren. Dat is voor mij het geval

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 15:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je aan de onderkant zit en recht hebt op het toeslagen circus dan is geld verdienen in veelvoorkomende situaties iets wat regelrecht fiscaal ontmoedigd wordt.
Even de marginale belastingdruk tabellen daargelaten (want dat is echt maar een klein deel van de samenleving) ga je er netto nagenoeg altijd op vooruit. Zeker op de lange termijn.

Ik begrijp dat dit voor deze mensen niet zo voelt, maar tja, van straffen is geen sprake.

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nu al, dat hij geen gasloze vrijstaande villa met dubbele garage in Oegstgeest kan kopen, en hoe vreselijk oneerlijk dat wel niet is.
Daar moet je maar willen wonen zeg.
  zondag 27 april 2025 @ 16:22:27 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217480435
Een vlucht regenwulpen in je achtertuin...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217480438
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:19 schreef Leandra het volgende:
De groep die wel meer kan werken/verdienen maar dat niet doet vanwege de armoedeval is heel klein.
Omdat ze waarschijnlijk slecht ingelicht zijn over hoe weinig ze overhouden van hun laatst verdiende euro.
pi_217480447
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:19 schreef investeerdertje het volgende:
Mwoah, tijd kost je geld als je het anders op een andere manier zou monetariseren. Dat is voor mij het geval

Je kunt ook thuis gaan runescapen.
Ik zou aan dit soort vrijwillige dingetjes niet al te veel waarde hechten.... Maakt het ook een leukere klus als je het een beetje als aankloten / hobby ziet.

Als ik mijn uurtarief zou loslaten op de moeite die ik doe voor een stom deurtje in de keuken "verborgen deur"
Dan zou ik die nooit kopen.

Defacto schaar ik mijn uurtarief dus wel erg laag, in de orde van tientjes.
pi_217480510
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:19 schreef investeerdertje het volgende:
Even de marginale belastingdruk tabellen daargelaten (want dat is echt maar een klein deel van de samenleving) ga je er netto nagenoeg altijd op vooruit. Zeker op de lange termijn.

Ik begrijp dat dit voor deze mensen niet zo voelt, maar tja, van straffen is geen sprake.
Het is en blijft een weeffout. Die makkelijk op te lossen is, waar vanwege complexiteit waarschijnlijk, of onbegrip, niks mee wordt gedaan.

In de praktijk zijn er misschien weinig mensen die er last van hebben het blijft een voorkombaar principe dat als erg oneerlijk wordt gezien (terecht).
pi_217480543
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat ze waarschijnlijk slecht ingelicht zijn over hoe weinig ze overhouden van hun laatst verdiende euro.
Wil je ruilen *zet blomke pet op*, ooit zat ik in die situatie. Maar onderhand heb ik heel wat meer euros te besteden.

Daargelaten dat die marginale druk amper boven de 100% te krijgen is.

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kunt ook thuis gaan runescapen.
Ik zou aan dit soort vrijwillige dingetjes niet al te veel waarde hechten.... Maakt het ook een leukere klus als je het een beetje als aankloten / hobby ziet.

Als ik mijn uurtarief zou loslaten op de moeite die ik doe voor een stom deurtje in de keuken "verborgen deur"
Dan zou ik die nooit kopen.

Defacto schaar ik mijn uurtarief dus wel erg laag, in de orde van tientjes.

Ik ook. Daarom maak ik actief keuzes of ik dingen zelf doe of dat ik het uitbesteed.
pi_217480576
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 11:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik hoef niet levenslang te betalen voor een scheefhuurder
Maar waarom zouden huurders wel voor hypotheekrente aftrek moeten betalen dan? Daarnaast vraag ik mij af of die corporaties wel echt bakken met geld krijgen of dat ze meer zeg maar woningen verhuren zonder winstoogmerk en dat het daarom sociaal word genoemd.
pi_217480579
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:27 schreef investeerdertje het volgende:
Wil je ruilen *zet blomke pet op*, ooit zat ik in die situatie. Maar onderhand heb ik heel wat meer euros te besteden.

Daargelaten dat die marginale druk amper boven de 100% te krijgen is.
RTL Z had er 10 jaar terug een tabelletje voor, het gebeurt toch aardig snel als je in sociale huur woont en kinderen hebt.

Die marginale druk moet eigenlijk al nooit boven de 60% ofzo uitkomen. Raar eigenlijk dat je werkt en dat je inkomen op moment 0 wordt afgeroomd met 60%, en vervolgens bij het uitgeven op moment 1 nogmaals 21% eraf.
Het is gewoon veel te veel.
pi_217480590
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is en blijft een weeffout. Die makkelijk op te lossen is, waar vanwege complexiteit waarschijnlijk, of onbegrip, niks mee wordt gedaan.

In de praktijk zijn er misschien weinig mensen die er last van hebben het blijft een voorkombaar principe dat als erg oneerlijk wordt gezien (terecht).
Die weeffout is uiteindelijk al lang hersteld. En als die eenverdieners tweeverdieners gaan worden dan is dat probleem ook nagenoeg weg. Ze wonen toch al samen.

We hebben het echt over een miniem deel van het inkomen waar het invloed op heeft. Een miniem deel van de samenleving. Daarna is het niet zo relevant meer. Dat is al vrij snel.
pi_217480618
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
RTL Z had er 10 jaar terug een tabelletje voor, het gebeurt toch aardig snel als je in sociale huur woont en kinderen hebt.

Die marginale druk moet eigenlijk al nooit boven de 60% ofzo uitkomen.
Nee dat tabelletje is van de overheid.

Plus een jaar of 10 geleden doe ik geen zaken mee.

Plus enkel als je eenverdiener hebt.

Plus dat is makkelijk. Alle steun afschaffen. Dan komt het nooit boven de 60%. Ook onwenselijk he?

Op een gegeven moment moeten mensen op eigen benen staan.

En terug naar de woningmarkt.
pi_217480619
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Die weeffout is uiteindelijk al lang hersteld. En als die eenverdieners tweeverdieners gaan worden dan is dat probleem ook nagenoeg weg. Ze wonen toch al samen.

We hebben het echt over een miniem deel van het inkomen waar het invloed op heeft. Een miniem deel van de samenleving. Daarna is het niet zo relevant meer. Dat is al vrij snel.
Volg Henk Bleumink maar op twitter, die schrijft erover.

Het gebeurt snel geloof ik bij eenouder gezinnen in sociale huur... Echt best wel veel zaken zijn inkomensafhankelijk, waaronder ook bijvoorbeeld de aanvullende studiebeurs.
pi_217480626
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:32 schreef investeerdertje het volgende:
Plus een jaar of 10 geleden doe ik geen zaken mee.
Stoer hoor, maar dit soort dingen zijn natuurlijk niet minder geworden, weet jij ook wel.
Het was toch echt RTLZ die dat tabbeltje in elkaar had gezet.
pi_217480636
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar waarom zouden huurders wel voor hypotheekrente aftrek moeten betalen dan?
dat doen ze niet.
quote:
Daarnaast vraag ik mij af of die corporaties wel echt bakken met geld krijgen of dat ze meer zeg maar woningen verhuren zonder winstoogmerk en dat het daarom sociaal word genoemd.
Ze hebben geen winstoogmerk, maar de grond van deze woningen word ook goedkoper aan ze verkocht. Dat is een hele sterke subsidie.

Compleet terecht, want we moeten iedereen steunen als ze het nodig hebben.
pi_217480655
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:32 schreef investeerdertje het volgende:
Plus dat is makkelijk. Alle steun afschaffen. Dan komt het nooit boven de 60%. Ook onwenselijk he?
Want?
Huurtoeslag is een herverdeling naar mensen die alleen wonen in een te goedkope woning.
Dat corrumpeert juiste prijzen in de markt - geeft oneerlijk voordeel aan mensen die hier wonen t.o.v. mensen die buiten de boot vallen (maar er ook in willen, uiteraard, zie wachtrij... Defacto is het een "loterij")

Zorgtoeslag is waanzin, dat is op persoonsniveau inkomen herverdelen.. cq onnodig, dat gaat al over je belastingaanslag.

Arbeidskorting wordt negatief, waarom? Dat kan ook over je normale inkomen.

Je zou dat al zo kunnen schrappen en het zou je ambtenaren schelen en de uitkomst verbeteren.
  zondag 27 april 2025 @ 16:36:27 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217480664
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Stoer hoor, maar dit soort dingen zijn natuurlijk niet minder geworden, weet jij ook wel.
Het was toch echt RTLZ die dat tabbeltje in elkaar had gezet.
Serieus, toen we nog 3 belastingtarieven hadden, je tot 19K 36,5% betaalde, tussen de 19K en 57K 42% en boven de 57K 52% betaalde?
Zo'n lijstje, dat waarschijnlijk gebaseerd was op een aantal uitzonderlijke situaties, en van 10 jaar geleden, wil je nu aanhalen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217480668
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
dat doen ze niet.
[..]
Ze hebben geen winstoogmerk, maar de grond van deze woningen word ook goedkoper aan ze verkocht. Dat is een hele sterke subsidie.

Compleet terecht, want we moeten iedereen steunen als ze het nodig hebben.
Dat gaat allang, daar is geen bemoeizucht in de markt voor nodig.
Het enige goede argument hiervoor is dat men positieve effecten zou zien van gemengde wijken, maar dan moet je dus het stukje "loterij" te koop nemen.
pi_217480675
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 16:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Serieus, toen we nog 3 belastingtarieven hadden, je tot 19K 36,5% betaalde, tussen de 19K en 57K 42% en boven de 57K 52% betaalde?
Zo'n lijstje, dat waarschijnlijk gebaseerd was op een aantal uitzonderlijke situaties, en van 10 jaar geleden, wil je nu aanhalen?
Hebben we haar ook weer, ga je huiswerk doen.
  zondag 27 april 2025 @ 16:40:38 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217480707
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Volg Henk Bleumink maar op twitter, die schrijft erover.

Het gebeurt snel geloof ik bij eenouder gezinnen in sociale huur... Echt best wel veel zaken zijn inkomensafhankelijk, waaronder ook bijvoorbeeld de aanvullende studiebeurs.
Grappig voorbeeld: aanvullende studiebeurs is afhankelijk van het gezamenlijk inkomen van je ouders, dus ongeacht het inkomen van de alleenstaande ouder met een laag inkomen waarmee je in een sociale huurwoning woont, het inkomen van je andere ouder wordt gewoon meegeteld.

Sterker nog: ik weet uit ervaring dat als er geen andere ouder bekend is, dat er dan nog een behoorlijke vragenlijst moet worden ingevuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 27-04-2025 16:47:28 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217480935
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2025 16:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Grappig voorbeeld: aanvullende studiebeurs is afhankelijk van het gezamenlijk inkomen van je ouders, dus ongeacht het inkomen van de alleenstaande ouder met een laag inkomen waarmee je in een sociale huurwoning woont, het inkomen van je andere ouder wordt gewoon meegeteld.

Sterker nog: ik weet uit ervaring dat als er geen andere ouder bekend is, dat er dan nog een behoorlijke vragenlijst moet worden ingevuld.
Complexiteit maakt het niet makkelijk.

Doch mag dat ook compleet weg, we vertroetelen hier teveel met onzinnige uitkeringen.
  zondag 27 april 2025 @ 17:35:18 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217481141
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 17:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Complexiteit maakt het niet makkelijk.

Doch mag dat ook compleet weg, we vertroetelen hier teveel met onzinnige uitkeringen.
Je komt met een onzin voorbeeld, ik leg uit waarom het onzin is en dan komt we een verhaal over complexiteit en onzinnige uitkeringen?

Hou toch op, die "onzinnige" uitkeringen zijn de reden dat er in NL vrijwel geen mensen hoeven honger te lijden, dat mensen niet hoeven te bedelen en geen mensonwaardige dingen hoeven te doen om te kunnen eten.

Leuk dat je van alles wilt afschaffen, maar begin dan maar bij de mensen die wel geld hebben, en bijvoorbeeld HRA ontvangen, ipv het afpakken van mensen aan de onderkant van de samenleving.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217481235
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 17:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je komt met een onzin voorbeeld, ik leg uit waarom het onzin is en dan komt we een verhaal over complexiteit en onzinnige uitkeringen?

Hou toch op, die "onzinnige" uitkeringen zijn de reden dat er in NL vrijwel geen mensen hoeven honger te lijden, dat mensen niet hoeven te bedelen en geen mensonwaardige dingen hoeven te doen om te kunnen eten.

Leuk dat je van alles wilt afschaffen, maar begin dan maar bij de mensen die wel geld hebben, en bijvoorbeeld HRA ontvangen, ipv het afpakken van mensen aan de onderkant van de samenleving.
Hey niet mijn portemonnee ja. 😝
  zondag 27 april 2025 @ 19:08:21 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217481918
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 17:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hey niet mijn portemonnee ja. 😝
Het is ook de mijne... maar als je die wilt sparen ten koste van mensen die helemaal niets kunnen missen dan ben je geen haar beter dan Trump die de mensen aan de onderkant van de samenleving pakt om de miljardairs maar geen belasting te hoeven laten betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217483972
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 17:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk onzin voorbeeld?
Rtlz verhaal van 10 jaar terug gaat niet op? Toon maar aan met je grote mond.

En ja, onzinnig. Het is rondpompen van geld dat allang door een herverdeel molen is gegaan. Als je nou een pink zou verdiepen in waar een uitkering als zorgtoeslag van afhankelijk is (inkomen, niets meer) zou je begrijpen wat ik bedoel.

Zorgtoeslag heb je totaal niet nodig dus, dat kan op in andere zaken zoals lagere IB. Danwel een hogere bijstand en of aow.

Laatste is een hele rare.

"blus het ene vuur maar niet want het andere vuur moet harder worden geblust"
Zullen we gewoon beide brandjes blussen? Beetje rationeel blijven.

Afgezien van fiscale ongelijkheid in renteaftrek privé /zakelijk dat gewoon ongewenst is!

Waarom moet het een een fiscaal voordeel hebben op het ander? Het is geen consumptief krediet.
pi_217484126
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 01:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welk onzin voorbeeld?
Rtlz verhaal van 10 jaar terug gaat niet op? Toon maar aan met je grote mond.

En ja, onzinnig. Het is rondpompen van geld dat allang door een herverdeel molen is gegaan. Als je nou een pink zou verdiepen in waar een uitkering als zorgtoeslag van afhankelijk is (inkomen, niets meer) zou je begrijpen wat ik bedoel.

Zorgtoeslag heb je totaal niet nodig dus, dat kan op in andere zaken zoals lagere IB. Danwel een hogere bijstand en of aow.

Laatste is een hele rare.

"blus het ene vuur maar niet want het andere vuur moet harder worden geblust"
Zullen we gewoon beide brandjes blussen? Beetje rationeel blijven.

Afgezien van fiscale ongelijkheid in renteaftrek privé /zakelijk dat gewoon ongewenst is!

Waarom moet het een een fiscaal voordeel hebben op het ander? Het is geen consumptief krediet.

Je geeft dus nog steeds zorgtoeslag, maar dan op een andere manier.

Het is dus wel nodig.
pi_217484129
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 06:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is dus wel nodig.
Als die is opgedoekt is die dus niet nodig.

Dat het geld nodig is ok. Maar dat moet dus op andere manieren rond worden gepompt.

Maar als je mensen ondersteund met geld van anderen mag je ook wat terug verwachten. Aantallen werkloosheid e.d. onder bepaalde bevolkingsgroepen is totaal onacceptabel.
pi_217484143
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 06:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als die is opgedoekt is die dus niet nodig.
Iets opdoeken haalt de noodzaak niet weg.
Die blijft, en dus geef je de toeslag op een andere manier.

Als het niet noodzakelijk was had je het ook niet hoeven te vervangen.
Dan kun je het gewoon opheffen.

quote:
Dat het geld nodig is ok. Maar dat moet dus op andere manieren rond worden gepompt.

Maar als je mensen ondersteund met geld van anderen mag je ook wat terug verwachten. Aantallen werkloosheid e.d. onder bepaalde bevolkingsgroepen is totaal onacceptabel.
Dat los je niet op door de zorgtoeslag te vervangen door bijvoorbeeld een belastingverlaging.
  maandag 28 april 2025 @ 07:08:44 #237
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217484187
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 06:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is dus wel nodig.
iedereen de eerste 30.000 euro geen Loonbelasting meer en hoppa alle toeslagen afschaffen ineens

tevens het pensioensparen uit de CAO halen, dus net als ZZP ers
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217484206
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 11:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik hoef niet levenslang te betalen voor een scheefhuurder
Daar betaal je dan ook helemaal niet voor.

Het is niet mijn schuld dat de regio waar ik wil wonen toevallig heel erg duur is toch. En nee hoor ik hoef niet op de kalverstraat te wonen.
pi_217484209
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 12:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En jij zegt dat je het een vreemd concept vind. Ik geef enkel aan dat het terecht is. Niet dat ze er nu niets aan doen.
Ik betaal 750 per maand voor een appartement met 3 slaapkamers .

Prima deal goedkoper kan tegenwoordig niet echt.
pi_217484210
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 06:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iets opdoeken haalt de noodzaak niet weg.
Die blijft, en dus geef je de toeslag op een andere manier.

Als het niet noodzakelijk was had je het ook niet hoeven te vervangen.
Dan kun je het gewoon opheffen.
[..]
Dat los je niet op door de zorgtoeslag te vervangen door bijvoorbeeld een belastingverlaging.
Hou toch op met deze semantiek.
pi_217484215
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 07:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hebben we haar ook weer, ga je huiswerk doen.
De semantiek van mensen afzeiken omdat je niet je zin krijgt dat geeft wel je discussie niveau aan. :')
pi_217484299
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 07:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik accepteer je verlies.
pi_217484365
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 07:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedereen de eerste 30.000 euro geen Loonbelasting meer en hoppa alle toeslagen afschaffen ineens

tevens het pensioensparen uit de CAO halen, dus net als ZZP ers
Ik weet niet of daarmee het juiste doel wordt bereikt.
Iemand met een laag inkomen betaalt over het algemeen minder loonbelasting dan dat die aan toeslagen ontvangt.
pi_217484587
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 08:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iemand met een laag inkomen betaalt over het algemeen minder loonbelasting dan dat die aan toeslagen ontvangt.
Dat bereik je zo ook niet, maar past in de retoriek: gewoon meer gaan verdienen

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 07:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

En wie denk je dat dat verschil met gewone woningen betaald?
pi_217484598
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 07:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Het is niet mijn schuld dat de regio waar ik wil wonen toevallig heel erg duur is toch.
Maar wel je keuze om daar te willen gaan wonen. In welk opzicht ben je gebonden aan die plek?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217484601
quote:

Reden te meer om tot afschaffing over te gaan. Daarmee neemt de prikkel om meer/harder te gaan werken, toe.
pi_217484608
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 07:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Wat is dan je punt dat je klaagt over de woningmarkt?
pi_217484627
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 08:47 schreef blomke het volgende:

[..]
Reden te meer om tot afschaffing over te gaan. Daarmee neemt de prikkel om meer/harder te gaan werken, toe.
Want het leven is maakbaar.
pi_217484638
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 08:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Want het leven is maakbaar.
Volgens het socialisme wel ja, althans de "sociale" samenleving
  maandag 28 april 2025 @ 09:19:03 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217484741
quote:

[..]
dan moet die persoon aan het werk he

of we gaan daar later nog eens naar kijken ,
maar mensen die thuis zitten die hoeven geen kinderopvang , dat zal alvast schelen

Gesubsidieerde kinderopvang afschaffen dan kunnen die mensen de ouderenzorg in

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 28-04-2025 09:30:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217484770
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 07:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
[..]
De semantiek van mensen afzeiken omdat je niet je zin krijgt dat geeft wel je discussie niveau aan. :')
Ik heb er gewoon geen geduld voor.

Leandra reageert alsof het verhaal van rtlz van 10 jaar terug niet op gaat. Dat is naďef. Maar de toon erbij... Vandaar die reactie.

Bij Wantie is het een pure semantische discussie.

In de quote zelf letterlijk uitgelegd wat ik bedoel, maar dat wordt genegeerd om een semantische discussie te voeren of iets "nodig" is.

Tjah komop hoor. Weet niet of je echt de comments even gelezen hebt?
pi_217484838
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik heb er gewoon geen geduld voor.

Leandra reageert alsof het verhaal van rtlz van 10 jaar terug niet op gaat. Dat is naďef. Maar de toon erbij... Vandaar die reactie.

Bij Wantie is het een pure semantische discussie.

In de quote zelf letterlijk uitgelegd wat ik bedoel, maar dat wordt genegeerd om een semantische discussie te voeren of iets "nodig" is.

Tjah komop hoor. Weet niet of je echt de comments even gelezen hebt?
De toon maakt de discussie als jij er geen geduld voor hebt maar andere moeten wel jou onzin voor waar aannemen hoe serieus wil je dan hier uberhaubt discussiëren.. Net zoals tijdens corona alleen maar zenden en bij kritische noten veel gelul om de hete brij heen..
pi_217484887
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De toon maakt de discussie als jij er geen geduld voor hebt maar andere moeten wel jou onzin voor waar aannemen hoe serieus wil je dan hier uberhaubt discussiëren.. Net zoals tijdens corona alleen maar zenden en bij kritische noten veel gelul om de hete brij heen..
Sorry Leandra begon met de zuur.
Wantie ken ik ook langer dan vandaag. Het was semantisch, lees vooral terug.

Jij moet helemaal niks. Je mag me gewoon negeren, blijkbaar heb ik een vlaggetje bij je (je bent vooringenomen) omdat ik kritisch ben (geweest) op covid beleid. Iets waar ik nog steeds gewoon achter sta zonder gene.

En dat mensen zuur doen op Fok ken ik wel, ik draai langer mee dan vandaag.
pi_217484989
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 08:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat gaat nogal bij een alleenstaande ouder met jonge kinderen, of iemand die 100% is afgekeurd of alleen AOW heeft.

Je wilt dus meer armoede in Nederland.
pi_217484994
quote:

[..]
Als je arbeidsongeschikt bent...
  maandag 28 april 2025 @ 10:11:29 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217485004
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:23 schreef ludovico het volgende:

Leandra reageert alsof het verhaal van rtlz van 10 jaar terug niet op gaat.
Daar heeft ze dan ook volledig gelijk in, dus waarom jij haar nou zo moet affakkelen is mij niet helemaal helder.
Huilen dan.
pi_217485007
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet die persoon aan het werk he

of we gaan daar later nog eens naar kijken ,
maar mensen die thuis zitten die hoeven geen kinderopvang , dat zal alvast schelen

Gesubsidieerde kinderopvang afschaffen dan kunnen die mensen de ouderenzorg in
En de mensen die nu in de ouderenzorg werken nemen ontslag omdat ze de opvang niet zelf kunnen betalen.
  maandag 28 april 2025 @ 10:18:26 #258
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217485033
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
En de mensen die nu in de ouderenzorg werken nemen ontslag omdat ze de opvang niet zelf kunnen betalen.
is gewoon thuiszorg he

iedereen die ouder is heeft recht op thuiszorg mits er een indicatie is , maakt niet uit waar je woont
of je in een huis woont of in een huis met andere bejaarden , thats the same

daarnaast kunnen ouderen elkaar ook wat meer helpen , als de thuiszorg volgend jaar gaat minderen
pi_217485062
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 10:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
is gewoon thuiszorg he

iedereen die ouder is heeft recht op thuiszorg mits er een indicatie is , maakt niet uit waar je woont

daarnaast kunnen ouderen elkaar ook wat meer helpen , als de thuiszorg volgend jaar gaat minderen
Je schrijft dat mensen die nu in de kinderopvang de ouderenzorg in kunnen als de kinderopvang gaat verdwijnen.

Maar mensen die nu in de ouderenzorg werken, thuiszorg en dergelijke, die kinderen hebben stoppen met werken als er geen kinderopvang meer is.

Dus dan creëer je een nieuw gat in de ouderenzorg.
  maandag 28 april 2025 @ 10:32:43 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217485077
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je schrijft dat mensen die nu in de kinderopvang de ouderenzorg in kunnen als de kinderopvang gaat verdwijnen.

Maar mensen die nu in de ouderenzorg werken, thuiszorg en dergelijke, die kinderen hebben stoppen met werken als er geen kinderopvang meer is.

Dus dan creëer je een nieuw gat in de ouderenzorg.
ik snap niet wat je bedoelt,
volslagen abracadabra

Ik zeg de mensen die nu in de kinderopvang werken die kunnen dan in de thuiszorg aan de slag,

sommigen hebben kinderen of een partner of man of een tante of grote kinderen , of ze zijn vrijgezel ja dat kan allemaal
dan moeten ze in de thuiszorg blijven werken he of bij een restaurant in de buurt

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 28-04-2025 11:10:38 ]
pi_217485310
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat gaat nogal bij een alleenstaande ouder met jonge kinderen, of iemand die 100% is afgekeurd of alleen AOW heeft.

Je wilt dus meer armoede in Nederland.
Nou @ludovico ik denk niet dat hij een semantische discussie kan voeren, althans als hij de plank zo mis slaat.
pi_217485348
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 10:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
is gewoon thuiszorg he

Of ze doen een beroep op hun kinderen. Hebben ze die niet? Tsja, ook dat was ooit een (makkelijke) keuze voor de meesten.
pi_217485431
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:16 schreef Halcon het volgende:
Hebben ze die niet? Tsja, ook dat was ooit een (makkelijke) keuze voor de meesten.
:Y
pi_217485464
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nou @:ludovico ik denk niet dat hij een semantische discussie kan voeren, althans als hij de plank zo mis slaat.
Jij slaat de plank nogal mis door te stellen dat iedereen in staat is zijn inkomen te verbeteren door meer te gaan werken of verdienen.
  maandag 28 april 2025 @ 11:43:42 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217485475
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Of ze doen een beroep op hun kinderen. Hebben ze die niet? Tsja, ook dat was ooit een (makkelijke) keuze voor de meesten.
als je de zo een gecompliceerd systeem als de toeslagen wilt afschaffen , dan kan dat alle door een generieke maatregel

Een generieke maatregel is iedereen belastingvrij inkomen tot 30.000 euro
pi_217485480
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je de zo een gecompliceerd systeem als de toeslagen wilt afschaffen , dan kan dat alle door een generieke maatregel
Toeslagen is natuurlijk een inefficiënte rondpompmachine. Dat moet je gewoon afschaffen.
pi_217485483
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik snap niet wat je bedoelt,
volslagen abracadabra

Ik zeg de mensen die nu in de kinderopvang werken die kunnen dan in de thuiszorg aan de slag,

sommigen hebben kinderen of een partner of man of een tante of grote kinderen , of ze zijn vrijgezel ja dat kan allemaal
dan moeten ze in de thuiszorg blijven werken he of bij een restaurant in de buurt

Op de kinderopvang zitten kinderen van werkende ouders die over het algemeen geen andere oppas mogelijkheid hebben.

Als je die ouders de kinderopvang afneemt loont het bij ouders die zelf voor de thuiszorg werken niet om die baan te behouden.
Dus die stoppen ermee.
  maandag 28 april 2025 @ 11:47:15 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217485497
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op de kinderopvang zitten kinderen van werkende ouders die over het algemeen geen andere oppas mogelijkheid hebben.

Als je die ouders de kinderopvang afneemt loont het bij ouders die zelf voor de thuiszorg werken niet om die baan te behouden.
Dus die stoppen ermee.
prima

en die hebben dan voordeel van een nagenoeg belastingvrij inkomen voor de werkende partner,
pi_217485498
Kan het weer gewoon over de huizenmarkt gaan?
  maandag 28 april 2025 @ 11:48:31 #270
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217485508
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 11:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Kan het weer gewoon over de huizenmarkt gaan?
nou vertel
pi_217485739
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 11:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij slaat de plank nogal mis door te stellen dat iedereen in staat is zijn inkomen te verbeteren door meer te gaan werken of verdienen.
Dat was dan ook niet wat ik zei.
Verder ben ik nu echt klaar. Veel te offtopic.
  maandag 28 april 2025 @ 13:15:05 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217486078
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 12:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat was dan ook niet wat ik zei.
Verder ben ik nu echt klaar. Veel te offtopic.
men kan ook in plaats van toeslagen op te strijken , iets meer te gaan werken zeker ls het belastingvrij is

Ik heb mijn hele leven nog nooit een cent toeslag gehad en toch drie kinderen groot gebracht en wonen in een zeer fraai huis
Wat toen kon , dat kan nu ook nog wel

van parttime kinderopvang naar parttime thuiszorg is niet ze een hele grote stap
pi_217486672
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 08:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
[..]
En wie denk je dat dat verschil met gewone woningen betaald?
Niemand. De woningcorporatie maakt alsnog winst op deze woning. Woningcorporaties worden al sinds de jaren 90 niet meer met belastinggeld gesubsidieerd.
pi_217486681
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Maar wel je keuze om daar te willen gaan wonen. In welk opzicht ben je gebonden aan die plek?
Welke kleur onderbroek heb jij vandaag aan ?
pi_217486692
quote:

[..]
Gelukkig zijn er veel meer mensen afhankelijk van toeslagen , dan dat er VVD ers zoals jij zijn die van Nederland Amerika willen maken.
pi_217486697
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 08:48 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat is dan je punt dat je klaagt over de woningmarkt?
Zou je de klacht in kwestie kunnen citeren ?
pi_217486718
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een generieke maatregel is iedereen belastingvrij inkomen tot 30.000 euro

Klinkt leuk, dat UBI, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan zo een systeem.
pi_217486723
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 14:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Klinkt leuk, dat UBI, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan zo een systeem.
Zoals?
pi_217486752
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 14:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zoals?
UBI kan inflatie in de hand werken. Alle bedrijven weten immers dat jij minstens X verdient omdat iedereen dat krijgt. Dan kunnen prijzen ook omhoog.

Lonen zullen dalen omdat je toch al X bedrag krijgt.

Er zullen bepaalde groepen zijn die niet kunnen rondkomen met de UBI en die hebben dan nergens recht op. Bijvoorbeeld als kinderen hebt met meervoudige beperking , dure medicijnen nodig hebt etc. Of als je veel kinderen op de opvang hebt. Tegelijkertijd zullen er ook veel mensen zijn die geen UBI nodig hebben en die daar gewoon een extra zakcentje mee krijgen.

Maatwerk verdwijnt en alles wordt een eenheidsworst.
  maandag 28 april 2025 @ 15:03:47 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217486921
quote:

[..]
alsof gratis toeslagen geven aan jan en alleman verstandig is

ik kende vroeger een vent ( hij zal nu wel dood zijn) die werkte bij de gemeente in de plantsoenendienst die had 7 kinderen op een klein flatje, die kreeg meer kinderbijslag dan zijn netto salaris

huursubsidie bestond toen nog niet , toen was er geen stikstof en werd en volop gebouwd , zelfs meer dan er vraag was
  maandag 28 april 2025 @ 15:04:22 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217486925
quote:

[..]
what the fuck is UBI ??
  maandag 28 april 2025 @ 15:05:39 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217486932
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 14:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Gelukkig zijn er veel meer mensen afhankelijk van toeslagen , dan dat er VVD ers zoals jij zijn die van Nederland Amerika willen maken.
ja dta is toch idioot

daarom ben ik voor een belastingvrije drempel op alle inkomen tot 30.000 euro

zal ook het zwart werken tegen gaan
pi_217486974
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 15:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alsof gratis toeslagen geven aan jan en alleman verstandig is

ik kende vroeger een vent ( hij zal nu wel dood zijn) die werkte bij de gemeente in de plantsoenendienst die had 7 kinderen op een klein flatje, die kreeg meer kinderbijslag dan zijn netto salaris

huursubsidie bestond toen nog niet , toen was er geen stikstof en werd en volop gebouwd , zelfs meer dan er vraag was
En wat is daar mis mee? Tegenwoordig zou de regering heel graag willen dat mensen nog zulke grote gezinnen krijgen, hoor. Maar zelfs op Urk is dit tegenwoordig een zeldzaamheid geworden.
pi_217486975
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
what the fuck is UBI ??
Universeel basisinkomen
pi_217486977
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 15:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dta is toch idioot

daarom ben ik voor een belastingvrije drempel op alle inkomen tot 30.000 euro

zal ook het zwart werken tegen gaan
Daar ben ik in principe ook best wel een voorstander van, eigenlijk.
  maandag 28 april 2025 @ 15:35:41 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217487094
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 15:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Universeel basisinkomen
ok , ik heb AOW maar dat is dus eigenlijk hetzelfde
  maandag 28 april 2025 @ 15:36:52 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217487100
AOW
ook een soort inkomen war je niks voor hoeft te doen
pi_217487113
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 15:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok , ik heb AOW maar dat is dus eigenlijk hetzelfde
Ik krijg geen AOW, en jij wel, dus dat is niet universeel.
pi_217487244
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 14:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Niemand. De woningcorporatie maakt alsnog winst op deze woning. Woningcorporaties worden al sinds de jaren 90 niet meer met belastinggeld gesubsidieerd.
Ah de grond is tegen commercieel tarief, nou toch even bij de lokale gemeente klagen. En de verplichte nieuwbouwen
pi_217487254
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ah de grond is tegen commercieel tarief, nou toch even bij de lokale gemeente klagen. En de verplichte nieuwbouwen
Zoiu je je zin helderder willen formuleren? Wat je hiermee bedoeld is niet duidelijk aangezien je zin onvolledig is.
  Moderator maandag 28 april 2025 @ 16:15:56 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_217487348
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 15:03 schreef michaelmoore het volgende:
toen was er geen stikstof
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_217487390
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zoiu je je zin helderder willen formuleren? Wat je hiermee bedoeld is niet duidelijk aangezien je zin onvolledig is.
Ja er mist inderdaad een punt. Zin 1 is sowieso helder. Maar voor zin 2: en de verplichte nieuwbouw die ze meer moeten zetten.
pi_217487442
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja er mist inderdaad een punt. Zin 1 is sowieso helder. Maar voor zin 2: en de verplichte nieuwbouw die ze meer moeten zetten.
Lieve schat ik woon in een galerijflat uit 1969. Jij als belastingbetaler betaalt hier werkelijk waar geen ene rooie cent voor. Sociale huurwoningen worden namelijk niet gesubsidieerd.
pi_217487534
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Lieve schat ik woon in een galerijflat uit 1969. Jij als belastingbetaler betaalt hier werkelijk waar geen ene rooie cent voor. Sociale huurwoningen worden namelijk niet gesubsidieerd.
Jij houd er een (met goed recht) bezet. Dus er moeten nieuwen gebouwd worden.

Die grond verkopen ze (hier iig) niet tegen commercieel tarief. Dat is subsidie. Dat je pand er al staat betekend niet dat het systeem geen gemeenschapsgeld kost he.
pi_217487535
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Sociale huurwoningen worden namelijk niet gesubsidieerd.
Nouja als je de grond goedkoop overdoet en de welstandscommissie alle ogen sluit voor de esthetiek van de gebouwen.... Dan kom je tot onnatuurlijk lage prijzen. :+ De kosten van een lelijk gebouw worden defacto gesocialiseerd.
pi_217487577
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jij houd er een (met goed recht) bezet. Dus er moeten nieuwen gebouwd worden.

Die grond verkopen ze (hier iig) niet tegen commercieel tarief. Dat is subsidie. Dat je pand er al staat betekend niet dat het systeem geen gemeenschapsgeld kost he.
In 1969 was de grond hier op het dorp vrijwel waardeloos. Dus dat kost jou geen ene rooie rotcent.
pi_217487587
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nouja als je de grond goedkoop overdoet en de welstandscommissie alle ogen sluit voor de esthetiek van de gebouwen.... Dan kom je tot onnatuurlijk lage prijzen. :+ De kosten van een lelijk gebouw worden defacto gesocialiseerd.
Er zijn echter ook lelijke gebouwen waar geen sociale huurwoningen in zitten. En ook mooie gebouwen waar wél sociale huurwoningen in zitten.

En wat jij lelijk vindt, vindt een ander misschien mooi, en andersom.
pi_217487599
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 14:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
UBI kan inflatie in de hand werken.
Ongedekte overheidsuitgaven kunnen inflatie in de hand werken áls die gefinancierd zullen worden met het drukken van vers geprint geld.
Als de financiering uit de belastingpot komt.. Zie ik niet direct waarom je daar inflatie aan wilt koppelen.
Op de marge verschuiving naar hogere vermogens van de belasting? Dat zou iets kunnen doen voor uitgaven. Maar ach, bottem line valt of staat het bij de financiering.

quote:
Lonen zullen dalen omdat je toch al X bedrag krijgt.
Dat is gezond.

quote:
Er zullen bepaalde groepen zijn die niet kunnen rondkomen met de UBI en die hebben dan nergens recht op.
Dan is dat verkeerd gekozen.

quote:
Bijvoorbeeld als kinderen hebt met meervoudige beperking , dure medicijnen nodig hebt etc
Die worden toch flink gesubsidieerd?! Die worden niet betaald van de zorgtoeslag oid?

quote:
Tegelijkertijd zullen er ook veel mensen zijn die geen UBI nodig hebben en die daar gewoon een extra zakcentje mee krijgen.
Mensen die het niet nodig hebben zullen er +- niks aan overhouden, hoe denk jij een UBI te financieren?

quote:
Maatwerk verdwijnt en alles wordt een eenheidsworst.
Maatwerk? Die stapeling van afzonderlijke inkomensafhankelijke toeslagen? Dat is geen maatwerk dat is broddelwerk.
pi_217487613
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Er zijn echter ook lelijke gebouwen waar geen sociale huurwoningen in zitten. En ook mooie gebouwen waar wél sociale huurwoningen in zitten.

En wat jij lelijk vindt, vindt een ander misschien mooi, en andersom.
Men doet tegenwoordig maar alsof alleen "slechts een mening" is, doch kun je best wel met zekerheid inschatten dat gemiddelde binnenstad met oude huisjes mooi wordt gevonden maar 4 hoog sociale huur daar tussenin wordt gezien als gedrocht.
pi_217487643
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 16:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Men doet tegenwoordig maar alsof alleen "slechts een mening" is, doch kun je best wel met zekerheid inschatten dat gemiddelde binnenstad met oude huisjes mooi wordt gevonden maar 4 hoog sociale huur daar tussenin wordt gezien als gedrocht.
Er zijn ook monumentale grachtenpanden in de binnenstad hier (Leiden) met sociale huurwoningen erin.

En er zijn ook diverse heel lelijke gebouwen in Leiden (zoals het oude belastingkantoor) waar géén sociale huurwoningen in zitten.

Sociale huurwoningen zijn niet per se lelijker of minder lelijk dan andere gebouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')