Ik heb er gewoon geen geduld voor.quote:Op maandag 28 april 2025 07:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
De semantiek van mensen afzeiken omdat je niet je zin krijgt dat geeft wel je discussie niveau aan.
De toon maakt de discussie als jij er geen geduld voor hebt maar andere moeten wel jou onzin voor waar aannemen hoe serieus wil je dan hier uberhaubt discussiëren.. Net zoals tijdens corona alleen maar zenden en bij kritische noten veel gelul om de hete brij heen..quote:Op maandag 28 april 2025 09:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon geen geduld voor.
Leandra reageert alsof het verhaal van rtlz van 10 jaar terug niet op gaat. Dat is naïef. Maar de toon erbij... Vandaar die reactie.
Bij Wantie is het een pure semantische discussie.
In de quote zelf letterlijk uitgelegd wat ik bedoel, maar dat wordt genegeerd om een semantische discussie te voeren of iets "nodig" is.
Tjah komop hoor. Weet niet of je echt de comments even gelezen hebt?
Sorry Leandra begon met de zuur.quote:Op maandag 28 april 2025 09:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De toon maakt de discussie als jij er geen geduld voor hebt maar andere moeten wel jou onzin voor waar aannemen hoe serieus wil je dan hier uberhaubt discussiëren.. Net zoals tijdens corona alleen maar zenden en bij kritische noten veel gelul om de hete brij heen..
Dat gaat nogal bij een alleenstaande ouder met jonge kinderen, of iemand die 100% is afgekeurd of alleen AOW heeft.quote:Op maandag 28 april 2025 08:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat bereik je zo ook niet, maar past in de retoriek: gewoon meer gaan verdienen
Als je arbeidsongeschikt bent...quote:Op maandag 28 april 2025 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Reden te meer om tot afschaffing over te gaan. Daarmee neemt de prikkel om meer/harder te gaan werken, toe.
Daar heeft ze dan ook volledig gelijk in, dus waarom jij haar nou zo moet affakkelen is mij niet helemaal helder.quote:Op maandag 28 april 2025 09:23 schreef ludovico het volgende:
Leandra reageert alsof het verhaal van rtlz van 10 jaar terug niet op gaat.
En de mensen die nu in de ouderenzorg werken nemen ontslag omdat ze de opvang niet zelf kunnen betalen.quote:Op maandag 28 april 2025 09:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet die persoon aan het werk he
of we gaan daar later nog eens naar kijken ,
maar mensen die thuis zitten die hoeven geen kinderopvang , dat zal alvast schelen
Gesubsidieerde kinderopvang afschaffen dan kunnen die mensen de ouderenzorg in
is gewoon thuiszorg hequote:Op maandag 28 april 2025 10:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
En de mensen die nu in de ouderenzorg werken nemen ontslag omdat ze de opvang niet zelf kunnen betalen.
Je schrijft dat mensen die nu in de kinderopvang de ouderenzorg in kunnen als de kinderopvang gaat verdwijnen.quote:Op maandag 28 april 2025 10:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is gewoon thuiszorg he
iedereen die ouder is heeft recht op thuiszorg mits er een indicatie is , maakt niet uit waar je woont
of je in een huis woont of in een huis met andere bejaarden , thats the same
daarnaast kunnen ouderen elkaar ook wat meer helpen , als de thuiszorg volgend jaar gaat minderen
ik snap niet wat je bedoelt,quote:Op maandag 28 april 2025 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je schrijft dat mensen die nu in de kinderopvang de ouderenzorg in kunnen als de kinderopvang gaat verdwijnen.
Maar mensen die nu in de ouderenzorg werken, thuiszorg en dergelijke, die kinderen hebben stoppen met werken als er geen kinderopvang meer is.
Dus dan creëer je een nieuw gat in de ouderenzorg.
Nou @ludovico ik denk niet dat hij een semantische discussie kan voeren, althans als hij de plank zo mis slaat.quote:Op maandag 28 april 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gaat nogal bij een alleenstaande ouder met jonge kinderen, of iemand die 100% is afgekeurd of alleen AOW heeft.
Je wilt dus meer armoede in Nederland.
Of ze doen een beroep op hun kinderen. Hebben ze die niet? Tsja, ook dat was ooit een (makkelijke) keuze voor de meesten.quote:Op maandag 28 april 2025 10:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is gewoon thuiszorg he
iedereen die ouder is heeft recht op thuiszorg mits er een indicatie is , maakt niet uit waar je woont
of je in een huis woont of in een huis met andere bejaarden , thats the same
daarnaast kunnen ouderen elkaar ook wat meer helpen , als de thuiszorg volgend jaar gaat minderen
quote:Op maandag 28 april 2025 11:16 schreef Halcon het volgende:
Hebben ze die niet? Tsja, ook dat was ooit een (makkelijke) keuze voor de meesten.
Jij slaat de plank nogal mis door te stellen dat iedereen in staat is zijn inkomen te verbeteren door meer te gaan werken of verdienen.quote:Op maandag 28 april 2025 11:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou @:ludovico ik denk niet dat hij een semantische discussie kan voeren, althans als hij de plank zo mis slaat.
als je de zo een gecompliceerd systeem als de toeslagen wilt afschaffen , dan kan dat alle door een generieke maatregelquote:Op maandag 28 april 2025 11:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of ze doen een beroep op hun kinderen. Hebben ze die niet? Tsja, ook dat was ooit een (makkelijke) keuze voor de meesten.
Toeslagen is natuurlijk een inefficiënte rondpompmachine. Dat moet je gewoon afschaffen.quote:Op maandag 28 april 2025 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je de zo een gecompliceerd systeem als de toeslagen wilt afschaffen , dan kan dat alle door een generieke maatregel
Op de kinderopvang zitten kinderen van werkende ouders die over het algemeen geen andere oppas mogelijkheid hebben.quote:Op maandag 28 april 2025 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik snap niet wat je bedoelt,
volslagen abracadabra
Ik zeg de mensen die nu in de kinderopvang werken die kunnen dan in de thuiszorg aan de slag,
sommigen hebben kinderen of een partner of man of een tante of grote kinderen , of ze zijn vrijgezel ja dat kan allemaal
dan moeten ze in de thuiszorg blijven werken he of bij een restaurant in de buurt
primaquote:Op maandag 28 april 2025 11:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op de kinderopvang zitten kinderen van werkende ouders die over het algemeen geen andere oppas mogelijkheid hebben.
Als je die ouders de kinderopvang afneemt loont het bij ouders die zelf voor de thuiszorg werken niet om die baan te behouden.
Dus die stoppen ermee.
nou vertelquote:Op maandag 28 april 2025 11:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Kan het weer gewoon over de huizenmarkt gaan?
Dat was dan ook niet wat ik zei.quote:Op maandag 28 april 2025 11:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij slaat de plank nogal mis door te stellen dat iedereen in staat is zijn inkomen te verbeteren door meer te gaan werken of verdienen.
men kan ook in plaats van toeslagen op te strijken , iets meer te gaan werken zeker ls het belastingvrij isquote:Op maandag 28 april 2025 12:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat was dan ook niet wat ik zei.
Verder ben ik nu echt klaar. Veel te offtopic.
Niemand. De woningcorporatie maakt alsnog winst op deze woning. Woningcorporaties worden al sinds de jaren 90 niet meer met belastinggeld gesubsidieerd.quote:Op maandag 28 april 2025 08:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat bereik je zo ook niet, maar past in de retoriek: gewoon meer gaan verdienen
[..]
En wie denk je dat dat verschil met gewone woningen betaald?
Welke kleur onderbroek heb jij vandaag aan ?quote:Op maandag 28 april 2025 08:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar wel je keuze om daar te willen gaan wonen. In welk opzicht ben je gebonden aan die plek?
Gelukkig zijn er veel meer mensen afhankelijk van toeslagen , dan dat er VVD ers zoals jij zijn die van Nederland Amerika willen maken.quote:Op maandag 28 april 2025 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Reden te meer om tot afschaffing over te gaan. Daarmee neemt de prikkel om meer/harder te gaan werken, toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |