SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet veel van deze man.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waarom dan hulde aan Calin, nog geen 2 posts geleden, die gast is extreem-rechts.
Hardop gelachen. Baudet had enorm succes, totdat FVD volledig in elkaar klapte. Daarom lult ie nu gewoon wappies op internet na om z'n zeteltje en loon te houden. Charlatan tot en met.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In Nederland hebben slechts een politieke partij die vrede wil, FvD. En Marianne Thieme van de Dierenpartij, maar zij is gewipt door haar partij en nu is de Dierenpartij ook voor oorlog. Lastige keuzes dus allemaal.
Het is natuurlijk wel zo dat het contract afliep, en dat het sowieso bijzonder is dat Oekraiene dat uitgediend heeftquote:Op maandag 13 januari 2025 19:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ook zo'n lekker goedkoop land.
Dat bedoel ik dus met 'let them eat cake'.
Vroeger was dergelijk elitair gedrag voorbehouden aan de VVD tijdens hun bitterballen-feestjes. Noorwegen is dat niet het land waar een koffie op een terras 8,50 euro kost omgerekend? Russisch gas is goedkoop. Landen als Hongarije, Servie, Slowakije en Roemenie hebben niet de financiele capaciteit dergelijk duur gas te kopen. En eigenliijk zelfs Duitsland ook niet, want die economie staat nu op omvallen dankzij dat Zelensky samen met de Amerikanen onze gaspijpleiding hebben gesaboteerd en middels een terroristische actie hebben opgeblazen.
Ik hoop dat Fico doorzet met sancties richting Kiev en hen van het elektranet afsluit en dat hij Hongarije en Servie ook opdraagt hetzelfde te doen. En sancties richting Moskou ongedaan maakt. Servie deed trouwens al niet mee aan sancties richting Rusland. Laat Slowakije maar echt alles uit de kast halen om Kiev te treffen.
Toch moet Oekrane daar zwaar voor gestraft wordenquote:Op maandag 13 januari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat het contract afliep, en dat het sowieso bijzonder is dat Oekraiene dat uitgediend heeft
Ze hoeven natuurlijk niet zo moeilijk te doen. Dat contract levert ook Oekraiene wat op. En zou fijn zijn wanneer ze van onze `nek` af kunnenquote:Op maandag 13 januari 2025 19:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch moet Oekrane daar zwaar voor gestraft worden
Dat is waar.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat het contract afliep, en dat het sowieso bijzonder is dat Oekraiene dat uitgediend heeft
Kom op, laat eens zien wanneer FVD Rusland opriep om de strijd te staken en Oekrane te verlaten.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van deze man.
Extreem-rechts pruim ik zelf ook niet, helaas laat links het tegenwoordig steevast afweten. Links wil oorlog en extreem-rechts wil nu ineens vrede. Het kan verkeren dus.
Het Roemeense volk heeft gekozen en in een democratie respecteer je dan deze keuze, anders is het geen democratie. En er is gewoon geen alternatief. Behalve een volksopstand.
In Duitsland is er dan gelukkig Wagenknecht, links en toch pro-vrede. In de VS kan je kiezen tussen twee gestoorden, die de facto beide pro-oorlog zijn, alleen kiest Trump voor andere oorlog blijkbaar.
In Nederland hebben slechts een politieke partij die vrede wil, FvD. En Marianne Thieme van de Dierenpartij, maar zij is gewipt door haar partij en nu is de Dierenpartij ook voor oorlog. Lastige keuzes dus allemaal.
Ja, Moskou mag gewoon Kiev bombarderen, maar Kiev mag geen nee zeggen tegen Moskou.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is waar.
Vervolgens staat het Slowakije, Hongarije en Servie en binnenkort ook Duitsland en Roemenie vrij om alle sancties tegen Rusland ongedaan te maken en keiharde sancties richting het regime in Kiev in te voeren. Alle militaire 'hulp' per direct stop te zetten en ook humanitaire hulp te annuleren richting dit regime (gaat toch allemaal in de neus van Zelensky, komt weinig bij het gewone volk terecht), elektra-doorvoer te annuleren. En Russen toe te laten op hun grondgebied zonder visa-restricties en banden met Moskou en Beijing aan te halen. Voor zover dit niet reeds geschiedde.
Kiev ziet graag inwoners van de EU doodvriezen in onze woningen? Dan zien wij Kiev als vijand. En handelen we dienovereenkomstig. Zelensky haat de inwoners van de EU. Hij is onze vriend niet.
Niet zo moeilijk doenquote:Op maandag 13 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hoeven natuurlijk niet zo moeilijk te doen. Dat contract levert ook Oekraiene wat op. En zou fijn zijn wanneer ze van onze `nek` af kunnen
Zonder Rusland was er geen cent naar toe gegaan, maar goed, jij bent hartstikke neutraal en pro-vrede....quote:Op maandag 13 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hoeven natuurlijk niet zo moeilijk te doen. Dat contract levert ook Oekraiene wat op. En zou fijn zijn wanneer ze van onze `nek` af kunnen
Kiev mag dat doen uiteraard.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Moskou mag gewoon Kiev bombarderen, maar Kiev mag geen nee zeggen tegen Moskou.
Het is te maf voor woorden.
Wat Russisch gas voor de EU betreft: dat kan ook via andere routes.
Rusland heeft 3 jaar de tijd gehad om dat te realiseren.
Evenals Slovakije etc.
Dat hebben ze niet gedaan
En dat grijp jij aan om op te roepen om Oekrane verder te verzwakken, zodat Moskou nog meer kan plat gooien in Oekrane.
Zo komt de ware aard boven..
Ja mogen ze doen. Moeten ze wel eerst ff uit de Eu stappen. Ik wens ze veel succesquote:Op maandag 13 januari 2025 20:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kiev mag dat doen uiteraard.
En Slowakije mag ook sancties instellen tegen het regime in Kiev en de elektra-doorvoer stoppen. En visum-vrije regeling invoeren voor Russische en Chinese toeristen. En alle steun stopzetten richting Oekraine. En andere landen oproepen hetzelfde te doen en desnoods zelfs de grens te sluiten tussen Oekraine en Slowakije/Hongarije.
Als Zelensky graag Slowaken ziet doodvriezen in Bratislava en Budapest moet hij niet gek opkijken als de inwoners van die landen anders naar Oekraine gaan kijken en het land niet langer als vriend beschouwen.
Dus kan Kiev dit doen? Ja.
En daar hangt een prijskaartje aan.
In tegenstelling tot wat de bedelmonnik Zelensky denkt is niet alles zonder consequenties.
Het gebeurt nu al ten dele. Zo is RT niet geblokkeerd in Hongarije en Slowakije bijvoorbeeld. En is het voor Russen relatief makkelijk Hongarije binnen te komen. En heeft Orban diverse contracten lopen met China en zelfs een universiteit in Boedapest gesteund met Chinees geld. En ze zitten gewoon in de EU en in de NAVO. En Frau von der Leijen kan elke dag in woede hierover uitbarsten - ze is niet eens democratisch gekozen, Fico en Orban zijn dit wel - maar dat gaat weinig uithalen.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja mogen ze doen. Moeten ze wel eerst ff uit de Eu stappen. Ik wens ze veel succes
Ja, dat is het mooie.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kiev mag dat doen uiteraard.
En Slowakije mag ook sancties instellen tegen het regime in Kiev en de elektra-doorvoer stoppen. En visum-vrije regeling invoeren voor Russische en Chinese toeristen. En alle steun stopzetten richting Oekraine. En andere landen oproepen hetzelfde te doen en desnoods zelfs de grens te sluiten tussen Oekraine en Slowakije/Hongarije.
Als Zelensky graag Slowaken ziet doodvriezen in Bratislava en Budapest moet hij niet gek opkijken als de inwoners van die landen anders naar Oekraine gaan kijken en het land niet langer als vriend beschouwen.
Dus kan Kiev dit doen? Ja.
En daar hangt een prijskaartje aan.
In tegenstelling tot wat de bedelmonnik Zelensky denkt is niet alles zonder consequenties.
Kortom, die hele Russische propaganda over de kwade EU en NAVO is een grote farce.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het gebeurt nu al ten dele. Zo is RT niet geblokkeerd in Hongarije en Slowakije bijvoorbeeld. En is het voor Russen relatief makkelijk Hongarije binnen te komen. En heeft Orban diverse contracten lopen met China en zelfs een universiteit in Boedapest gesteund met Chinees geld. En ze zitten gewoon in de EU en in de NAVO. En Frau von der Leijen kan elke dag in woede hierover uitbarsten - ze is niet eens democratisch gekozen, Fico en Orban zijn dit wel - maar dat gaat weinig uithalen.
Mogelijk gaat een deel van de sancties er af als de oorlog stopt. Maar door de komst van Trump wordt alles gecompliceerder.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is waar.
Vervolgens staat het Slowakije, Hongarije en Servie en binnenkort ook Duitsland en Roemenie vrij om alle sancties tegen Rusland ongedaan te maken en keiharde sancties richting het regime in Kiev in te voeren. Alle militaire 'hulp' per direct stop te zetten en ook humanitaire hulp te annuleren richting dit regime (gaat toch allemaal in de neus van Zelensky, komt weinig bij het gewone volk terecht), elektra-doorvoer te annuleren. En Russen toe te laten op hun grondgebied zonder visa-restricties en banden met Moskou en Beijing aan te halen. Voor zover dit niet reeds geschiedde.
Kiev ziet graag inwoners van de EU doodvriezen in onze woningen? Dan zien wij Kiev als vijand. En handelen we dienovereenkomstig. Zelensky haat de inwoners van de EU. Hij is onze vriend niet.
Ja hallo. Zij krijgen geld voor de doorvoer van gas. Nu gaan ze dat contract vrijwillig niet verlengen. Hun misgelopen inkomsten mogen wij compenseren. En op de koop toe wordt het gas duurderquote:Op maandag 13 januari 2025 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk doen![]()
Rusland vermoordt Oekraense burgers, maar Kiev moet niet zo moeilijk doen.
Wat een enorm disrespect voor mensenlevens heb je dan ..
Oh, maar dat is al in gang gezet hoor. Dankzij de eerste tranche van die door de Russen gefinancierde lening van 50 miljard kan Oekrane nu gaan kopen. Ze willen de eerste drie miljard die nu dus binnen is investeren in Frans-Italiaanse SAMP-T systemen. Perfect toch? Natuurlijk zullen we ze wel even moeten blijven helpen, maar als ze echt dure dingen gaan aanschaffen betaalt Oekrane er gewoon voor. Of nou ja, de Russische oligarchen betalen dan. De superrijke elite. Maar heb je daarmee nou medelijden? Die gasten hebben nog geld genoeg in Rusland. Kluizen vol met roebels hebben die.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat jij je verlekkert aan systemen met mooie engels namen. Veelal moeten ze nog gebouwd worden in het beste geval, in slechts geval worden ze niet geleverd, en in de meeste gevallen moeten ze nog gerenoveerd "opgelapt" worden.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, maar dat is al in gang gezet hoor. Dankzij de eerste tranche van die door de Russen gefinancierde lening van 50 miljard kan Oekrane nu gaan kopen. Ze willen de eerste drie miljard die nu dus binnen is investeren in Frans-Italiaanse SAMP-T systemen. Perfect toch? Natuurlijk zullen we ze wel even moeten blijven helpen, maar als ze echt dure dingen gaan aanschaffen betaalt Oekrane er gewoon voor. Of nou ja, de Russische oligarchen betalen dan. De superrijke elite. Maar heb je daarmee nou medelijden? Die gasten hebben nog geld genoeg in Rusland. Kluizen vol met roebels hebben die.
Het is een vrij land. Wil je dat Brussel ze een dictaat oplegt dat wel te doen?quote:Op maandag 13 januari 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
Nu gaan ze dat contract vrijwillig niet verlengen
Nee natuurlijk niet! Ik wil niemand wat verplichten.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een vrij land. Wil je dat Brussel ze een dictaat oplegt dat wel te doen?
Ja, precies .quote:Op maandag 13 januari 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja hallo. Zij krijgen geld voor de doorvoer van gas.
Meestal zo.quote:Nu gaan ze dat contract vrijwillig niet verlengen.
En jij trapt daar in.quote:Hun misgelopen inkomsten mogen wij compenseren. En op de koop toe wordt het gas duurder
Verklaar u nader.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
En jij trapt daar in.
Dat is nog het meest fantastische.
Rusland is wat dat betreft meester in propaganda.
Brussel maalt daar niet om.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! Ik wil niemand wat verplichten.
Maar we kunnen hen wel vertellen wie hun funding partner is.
Ja, omdat Oekrane weigert gas te leveren aan Slowakije. Niet door de Russische invasiequote:Op maandag 13 januari 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja hallo. Zij krijgen geld voor de doorvoer van gas. Nu gaan ze dat contract vrijwillig niet verlengen. Hun misgelopen inkomsten mogen wij compenseren. En op de koop toe wordt het gas duurder
Ik noem een Frans-Italiaans systeem en meneer verwijt me dat ik geil op Engelse namen. Maar goed, SAMP/T staat voor: Sol-Air Moyenne-Porte/Terrestrequote:Op maandag 13 januari 2025 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat jij je verlekkert aan systemen met mooie engels namen. Veelal moeten ze nog gebouwd worden in het beste geval, en slechts geval worden ze niet geleverd, en in de meeste gevallen moeten ze nog gerenoveerd opgelapt worden.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)rug-vanwege-ouderdom
Deze oorlog is voor een deel verloren. Je kan door harder vechten, meer wapens, en meer geld het de Russen fractioneel lastiger maken. Maar onderaan aan de streep zal het er naar alle waarschijnlijk niet veel uitmaken.
Binnen de EU zijn dat de netto ontvangers Hongarije en Slowakije?quote:Op maandag 13 januari 2025 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! Ik wil niemand wat verplichten.
Maar we kunnen hen wel vertellen wie hun funding partner is.
Ik zie steeds vaker filmpjes van Russische soldaten die zichzelf door de kop schieten.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, omdat Oekrane weigert gas te leveren aan Slowakije. Niet door de Russische invasieNiet door Putin. Niet door Rusland. Alles is de schuld van Oekrane. En ze zijn ook nog "zo goed als verloren"
anyways. Het gaat weer lekker voor de Russen
Bekijk deze YouTube-video
Als alles geframed wordt, wordt jouw frame ook geframed. Dus jij lult minstens zo hard uit je nek als alle anderen. En de anderen zijn met meer. Dus wie is hier nou gek? Want met respect: wat je opschrijft is zo inconsistent dat het tegen het hallucinante aan is.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt. Alles wordt geframed.
Maar op een gegeven moment is het volk zo hongerig en ziek van ijskoude woningen omdat ze simpelweg de gasrekening niet meer kunnen betalen dat dat ze ook niets meer uitmaakt. Dat zie je nu in Roemenie.
Destijds met de covid-demonstraties. Als je je niet helemaal plat liet spuiten en niet met tien mondkapjes op liep en niet zelfs onder de douche en tijdens het zwemmen met mondkapje op liep, was je extreem-rechts. Links wilde iedereen zo snel mogelijk onder de zoden middels liefst zelfs verplichte injecties en idiote QR-codes. Laat je maar doodspuiten met Pfizer want anders ben je extreem-rechts.
Hongarije alleen nog op papier. Die krijgen al een tijdje geen geld meer geloof ik.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Binnen de EU zijn dat de netto ontvangers Hongarije en Slowakije?
Die krijgt een miljard minder vanwege discriminerende wetgeving.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hongarije alleen nog op papier. Die krijgen al een tijdje geen geld meer geloof ik.
ROFLMAOquote:😂😂😂
The crests will answer for Bryansk, but for now I'm in the basement.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfngdk2bl223
Wat zeg je nou toch weer jongenquote:Op maandag 13 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Munitie/Explosieven fabriek.quote:
Een stadquote:
Nuh-uhquote:
Dit soort aanvallen stoppen is geen Kremlinbeleid.quote:Op maandag 13 januari 2025 21:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Nuh-uh
RIA zegt wat anders hoor: Massive missile attack by Ukrainian Armed Forces thwarted in Bryansk region
quote:Local in Bryansk also report smoke coming from the Bryansk Kremniy El enterprise, one of the largest suppliers of military microelectronics. According to them, it was hit by a HIMARS rocket, or as they call it, debris.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfnicsfyqk2x
Hihi, het zit nog hoog.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je slaat trouwens wel door, wij hebben hier gekkies die het prima vinden om vakantie vierende Russen te doden in Frankrijk.
[..]
Juist niet. Jij had een prima post die ik kan gebruiken om aan te tonen dat jullie niet sporenquote:
Vrede ten koste van Ukraine is gewoon geen optie.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Extreem-rechts pruim ik zelf ook niet, helaas laat links het tegenwoordig steevast afweten. Links wil oorlog en extreem-rechts wil nu ineens vrede. Het kan verkeren dus.
Het Roemeense volk heeft gekozen en in een democratie respecteer je dan deze keuze, anders is het geen democratie. En er is gewoon geen alternatief. Behalve een volksopstand.
In Duitsland is er dan gelukkig Wagenknecht, links en toch pro-vrede. In de VS kan je kiezen tussen twee gestoorden, die de facto beide pro-oorlog zijn, alleen kiest Trump voor andere oorlog blijkbaar.
Is dat op dezelfde manier dat jij niet spoort omdat andere pro-rus debielen debiele dingen posten?quote:Op maandag 13 januari 2025 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ju
[..]
Juist niet. Jij had een prima post die ik kan gebruiken om aan te tonen dat jullie niet sporen
Dat wordt wel het vraagstuk. Onrechtvaardige vrede, of rechtvaardig oorlog.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vrede ten koste van Ukraine is gewoon geen optie.
Nee. En ik ben ook geen pro-rus debiel.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is dat op dezelfde manier dat jij niet spoort omdat andere pro-rus debielen debiele dingen posten?
Wie bedoel je dan met 'jullie'?quote:Op maandag 13 januari 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. En ik ben ook geen pro-rus debiel.
Alle mensen die mee zaten te miemelen dat het afschieten van Russen een goed idee was.quote:
Ik ben helemaal niet tegen Oekraine. Ik ben tegen Zelensky en zijn regime.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vrede ten koste van Ukraine is gewoon geen optie.
Dan spoort Putin dus ook niet, hij doet dat soort dingen voor z'n ontbijt.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ju
[..]
Juist niet. Jij had een prima post die ik kan gebruiken om aan te tonen dat jullie niet sporen
Dan kies ik voor rechtvaardige oorlog. Putin moet een keer gestopt worden. Nu Ukraine laten barsten zou echt heeeeel slecht zijn. En nu nog Putin belonen voor zijn oorlog zou echt heeeel slecht zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wordt wel het vraagstuk. Onrechtvaardige vrede, of rechtvaardig oorlog.
Dat wordt het helemaal niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat wordt wel het vraagstuk. Onrechtvaardige vrede, of rechtvaardig oorlog.
Ik was het in het verleden vaak met je eens. Maar je bent echt de weg kwijt geraakt. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar je wereldbeeld is really fucked geworden.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Je staat trouwens in mijn lijstje van favo-users zie ik in mijn fotoboek samen met XpompomX en anderen. Deze tijden zijn echt rare tijden, want ik mag je nog steeds en PomPom ook. Maar alles is ondersteboven en niets is meer wat het lijkt sinds 2020.
Ik gok voorlopig (en al eerder) op het ineenstorten van de Russische Federatie. Dan zullen ze dus gaan terugtrekken, maar "uit eigen beweging" vind ik dan niet echt van toepassing.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:29 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Dat wordt het helemaal niet.
Het vraagstuk wordt; rot Rusland uit eigen beweging op uit Oekrane, of gaan we ze een handje helpen?
Zegen met een hoofdletterquote:Op maandag 13 januari 2025 22:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet tegen Oekraine. Ik ben tegen Zelensky en zijn regime.
Ik ben ook niet tegen de Oekrainers en ik wens ze alle Zegen toe, alle liefde, warmte en voorspoed die mogelijk is.
De hoofdletter Zquote:
Ik heb de indruk dat Oekrane de laatste dagen Rusland elke avond om de oren slaat met drones en raketten.quote:Voronezh and Oryol regions, explosions. Air defense is operating.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfnoptw7622x
Splat!quote:🔞 Ukrainian infantry are clearing Russian positions in the Toretsk direction.
💣 Russian soldier also tried to throw a grenade at Ukrainian soldiers, but due to the injuries he received, he blew himself up…
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfnohotnhk2d
Splat! Splat!quote:🇫🇷💣 A pair of AASM-250 Hammer bombs strike on Russian military locations in Kursk region.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfnnwti2t22d
Gelukkig valt Rusland niet regelmatig een land binnen, maakt het steden niet met de grond gelijk en gaat het Russische vazalstaten voor de wind.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Nu blijft de VS-EU zich telkens overal mee bemoeien waardoor ik dan geneigd ben dan maar voor het Kremlin te kiezen.
Oekraine als Amerikaanse vazalstaat is funest. Voor iedereen, zeker ook voor Oekraine.
Fijne keuze... Maar laten wie keuze maar maken door de onder- en middenklasse in Oekrane die de klappen soms figuurlijk, maar vaak ook letterlijk mogen opvangen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kies ik voor rechtvaardige oorlog. Putin moet een keer gestopt worden. Nu Ukraine laten barsten zou echt heeeeel slecht zijn. En nu nog Putin belonen voor zijn oorlog zou echt heeeel slecht zijn.
Wel schattig dat je denkt dat een deal met Rusland berhaupt iets waard is.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijne keuze... Maar laten wie keuze maar maken door de onder- en middenklasse in Oekrane die de klappen soms figuurlijk, maar vaak ook letterlijk mogen opvangen.
Man man, laten we kijken of er voor Oekrane er een goede deal uit te slepen is, dat te verteren is voor de Russen. En ons daarna zsm orinteren op samenwerking tussen EU, Rusland, En Oekrane op economisch gebied. Er komt een storm aan vanuit de VS.
I know your feelingsquote:Op maandag 13 januari 2025 22:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet tegen Oekraine. Ik ben tegen Zelensky en zijn regime.
Ik ben ook niet tegen de Oekrainers en ik wens ze alle Zegen toe, alle liefde, warmte en voorspoed die mogelijk is.
Die door ons geregiseerde kleurenrevoluties moeten opgedoekt worden, de EU en Amerikaanse deep-state en militair complex moeten worden opgedoekt (ik vraag me serieus af of Trump daarin woord gaat houden, volgens mij is Trump nog minder betrouwbaar dan een gemiddelde tweedehands autoverkoper) en Oekraine moet weer echt neutraal worden.
Ook geen deel van Rusland, maar echt onafhankelijk.
Je staat trouwens in mijn lijstje van favo-users zie ik in mijn fotoboek samen met XpompomX en anderen. Deze tijden zijn echt rare tijden, want ik mag je nog steeds en PomPom ook. Maar alles is ondersteboven en niets is meer wat het lijkt sinds 2020.![]()
Ik voel me bij FvD ook niet echt thuis, is echt niet mijn clubje. Vroeger nog goed contact gehad met Marianne Thieme van de Dierenpartij, ik sta nog steeds op haar lijn, maar zij is weggebonjourd door haar eigen partij.
Ik denk erover maar helemaal maar niet te gaan stemmen volgende verkiezingen. Ik hoor nergens meer bij.![]()
Ik wil eigenlijk geen Amerikaanse bemoeienis in Oekraine (ging al mis jaren geleden met zogenaamde 'US-AID' dat is gewoon een dekmantel), maar ook geen Kremlin-bemoeienis. Nu blijft de VS-EU zich telkens overal mee bemoeien waardoor ik dan geneigd ben dan maar voor het Kremlin te kiezen.
Oekraine als Amerikaanse vazalstaat is funest. Voor iedereen, zeker ook voor Oekraine. Het ging gewoon goed tot 2014. Tot die van Baalen en van Rompuy een clown-act gingen opvoeren in Kiev. En de legitieme regering daar omver werd geworpen zogenaamd heel spontaan.
Fijne keuze. We zeggen tegen Putin: We vergeten alles. De energiechantage, Buscha, en we gaan je gas weer kopen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijne keuze... Maar laten wie keuze maar maken door de onder- en middenklasse in Oekrane die de klappen soms figuurlijk, maar vaak ook letterlijk mogen opvangen.
Man man, laten we kijken of er voor Oekrane er een goede deal uit te slepen is, dat te verteren is voor de Russen. En ons daarna zsm orinteren op samenwerking tussen EU, Rusland, En Oekrane op economisch gebied. Er komt een storm aan vanuit de VS.
De Russen kun je het beste binden met geld en economische vooruitgang.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:48 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Wel schattig dat je denkt dat een deal met Rusland berhaupt iets waard is.
We hebben de Russen ook genoeg geflikt. Het wordt op enig moment tijd dat we zaken gaan wegstrepen tegen elkaar. Rusland wil ook niet volledig gebacked worden door China, en ik weet niet of je de ontwikkelingen in de VS hebt gevolg maar ook wij willen en kunnen niet langer afhankelijk zijn van n land.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fijne keuze. We zeggen tegen Putin: We vergeten alles. De energiechantage, Buscha, en we gaan je gas weer kopen.Want we zijn bang voor wat? Trump?
Wat dacht je van deze: Rusland rot op uit Oekrane. In ruil daarvoor maakt Oekrane niet elke Rus dood en stoppen ze met het in puin schieten van je havens, vliegvelden, chemische fabrieken, gas installaties en olieraffinaderijen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
, laten we kijken of er voor Oekrane er een goede deal uit te slepen is, dat te verteren is voor de Russen
Beetje jammer dat de Kremlinkliek alles in eigen zak stopt. Of gelukkig eigenlijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
De Russen kun je het beste binden met geld en economische vooruitgang.
Onzin. Je zit in dezelfde informatiefuik als LB.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze: Rusland rot op uit Oekrane. In ruil daarvoor maakt Oekrane niet elke Rus dood en stoppen ze met het in puin schieten van je havens, vliegvelden, chemische fabrieken, gas installaties en olieraffinaderijen.
Daarom worden landen als Turkije en Griekenland overspoelt met Russische toeristen. En verder kom je Russen all over the place tegen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Beetje jammer dat de Kremlinkliek alles in eigen zak stopt. Of gelukkig eigenlijk.
Ah, personeelsproblemen.quote:🫡 Newly-formed Ukrainian K-2 drone regiment receives 7,000 enlistment applications
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lfnpgr7ujs2q
Nou, dan ben ik benieuwd naar die imposante lijst van wandaden die wij gepleegd hebben richting de Russen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
We hebben de Russen ook genoeg geflikt.
Zijn we een Russische vazalstaat? Nee? Nou dan.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:56 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik benieuwd naar die imposante lijst van wandaden die wij gepleegd hebben richting de Russen.
Klopt. Het is een kleptocratie.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin zorgt het beste voor zichzelf, maar het idee dat het een plutocratische kliek is die de boel arm houdt is niet waar.
Iets met gini coefficient.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
Poetin zorgt het beste voor zichzelf, maar het idee dat het een plutocratische kliek is die de boel arm houdt is niet waar.
quote:Op maandag 13 januari 2025 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. En ik ben ook geen pro-rus debiel.
Nee, dat hebben we geprobeerd, dat heeft niet gewerkt.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen kun je het beste binden met geld en economische vooruitgang.
[..]
Mijn "haat" word veroorzaakt door de onbetrouwbaarheid en de bloeddorst van Putin. Die "haat" verdwijnt samen met Putin en grote veranderingen in Rusland. Die zet ik dus niet zelf opzij.quote:We hebben de Russen ook genoeg geflikt. Het wordt op enig moment tijd dat we zaken gaan wegstrepen tegen elkaar. Rusland wil ook niet volledig gebacked worden door China, en ik weet niet of je de ontwikkelingen in de VS hebt gevolg maar ook wij willen en kunnen niet langer afhankelijk zijn van n land.
De panelen gaan echt schuiven. Dus zet je haat tegen de Russen maar gewoon opzij.
Was deze al langs gekomen?quote:‘Rusland betaalde Taliban voor moorden Amerikaanse militairen’
De Russische militaire inlichtingendienst GRU heeft tientallen miljoenen dollars aan militante groepen als de Taliban in Afghanistan betaald om Amerikaanse, geallieerde en Afghaanse troepen aan te vallen en te doden, in de periode dat de Verenigde Staten nog actief was in het land. Dat blijkt uit een rapport van onderzoeksplatform The Insider.
Je zal toch op enig moment door moeten gaan om weer iets op te bouwen, en je leven leuker te maken.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we geprobeerd, dat heeft niet gewerkt.
[..]
Mijn "haat" word veroorzaakt door de onbetrouwbaarheid en de bloeddorst van Putin. Die "haat" verdwijnt samen met Putin en grote veranderingen in Rusland. Die zet ik dus niet zelf opzij.
Ja. het zou mij niks verbazen.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was deze al langs gekomen?
Ja, nadat ze waren opgerot.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zal toch op enig moment door moeten gaan om weer iets op te bouwen, en je leven leuker te maken.
Waarschijnlijk hebben jouw en mijn opa's ook nog lang Duitsers "moffen" genoemd, maar uiteindelijk zijn wij weer heel snel gaan samenwerken met de Duitsers om samen rijk en gelukkig te worden.
Ja, omdat ze totaal defeated waren.quote:
Dat was nadat Duitsland de oorlog verloren had.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zal toch op enig moment door moeten gaan om weer iets op te bouwen, en je leven leuker te maken.
Waarschijnlijk hebben jouw en mijn opa's ook nog lang Duitsers "moffen" genoemd, maar uiteindelijk zijn wij weer heel snel gaan samenwerken met de Duitsers om samen rijk en gelukkig te worden.
Dan worden we geen vriendjes.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, omdat ze totaal defeated waren.
Dat is iets dat met Rusland naar alle waarschijnlijkheid niet gaat gebeuren.
Ik las laatst iets over gunstige leningen van banken aan de Russische defensie industrie. Ik geloof zelfs in deze topic-reeks.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, omdat ze totaal defeated waren.
Dat is iets dat met Rusland naar alle waarschijnlijkheid niet gaat gebeuren.
Ik weet dat geschiedenis niet echt je sterkste kant is. Daarom loop je ook constant onzin te lullen. Maar zoek is op wat er bijvoorbeeld allemaal in West-Duitsland is gebeurt toen der tijd met denazificatie enzovoort, en dan nog is er nog genoeg kritiek te leveren op Duitsland waar later toch nog ex-nazi's topposities hebben bekleed. Daarnaast heeft Duitsland ook gewoon de gruwelheden erkent die ze hebben aangericht en excuses voor aangeboden. Iets wat Rusland nooit gedaan heeft er is een reden waarom veel Polen de Russen meer haten dan de Duitsers bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is er mis met een noord-korea 2?quote:Op maandag 13 januari 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
Je zal toch op enig moment door moeten gaan om weer iets op te bouwen,
Nee, kwaliteit van onze levens hangen niet af van de orcs. En de orcs mogen de komende halve eeuw gewoon rustig in de stront zakken, tot ze leren dat ze geen tsaartjes op de troon moeten heisen.quote:en je leven leuker te maken.
Allang. Maar lijkt me ook niet heel erg bijzonder. CIA doet ook dingen die niet door de beugel kunnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was deze al langs gekomen?
Dat jij je nu alleen kan vinden in de standpunten van FvD zou misschien een mooi momentje van zelfreflectie kunnen zijn voor jou. Leer van je fouten.Het is nog niet te laat.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Prima, laat ze maar klappen horen.quote:🦅💥 A large-scale drone attack is currently underway on Russia. Local residents are also reporting BAVOVNA in Tambov, Rostov, Kursk, Tula, Oryol regions, Krasnodar Krai and more!
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfnqyspehc2d
Gaat dat "Ja maar xx doet ook yy" automatisme volledig op de automatische piloot?quote:Op maandag 13 januari 2025 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Allang. Maar lijkt me ook niet heel erg bijzonder. CIA doet ook dingen die niet door de beugel kunnen.
Alleen als Rusland dat doet. Doet de VS het veroordelen ze het wel.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:46 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Gaat dat "Ja maar xx doet ook yy" automatisme volledig op de automatische piloot?
Het zal je hobby maar zijn; geheel gratis het Kremlin napraten.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben tegen Zelensky en zijn regime.
Je verwijt mij de geschiedenis niet te kennen? Uh... lees eerst je eigen epistel eens door.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet dat geschiedenis niet echt je sterkste kant is. Daarom loop je ook constant onzin te lullen. Maar zoek is op wat er bijvoorbeeld allemaal in West-Duitsland is gebeurt toen der tijd met denazificatie enzovoort, en dan nog is er nog genoeg kritiek te leveren op Duitsland waar later toch nog ex-nazi's topposities hebben bekleed. Daarnaast heeft Duitsland ook gewoon de gruwelheden erkent die ze hebben aangericht en excuses voor aangeboden. Iets wat Rusland nooit gedaan heeft er is een reden waarom veel Polen de Russen meer haten dan de Duitsers bijvoorbeeld.
Dat iets voor Rusland een probleem is is geen natuurwet die het landen verbied zich vrijwillig bij een organisatie aan te sluiten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verwijt mij de geschiedenis niet te kennen? Uh... lees eerst je eigen epistel eens door.
En in elk geval ga je al gelijk mank door parallellen te trekken tussen nazi-Duitsland en de Russo-Ukrainian war. De omvang en schaal van het conflict is veel kleiner, Duitsland pleegde genocide op miljoenen burgers, annexeerde heel Europa. En ook de oorsprong van het conflict lag heel anders. Dan kun je beginnen bij het verdrag van Versailles.
Dit conflict kent haar oorsprong dat de Navo-grenzen steeds verder Oostwaarts zijn opgeschoven, iets waarvan wij hadden moeten beseffen dat dat voor Rusland onaanvaardbaar was. Tevens is continu geprobeerd om de orintatie van Oekrane op het Westen te laten richten.
Bolkestein schreef er al over in ´97
Echt de moeite waard om eens over te lezen!
https://www.dbnl.org/teks(...)08bore01_01_0027.php
Zo kan je er inderdaad in staan. Betekent alleen wel oorlog dan. En als je die hebt gewonnen dan kun je inderdaad doen wat je wil.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat iets voor Rusland een probleem is is geen natuurwet die het landen verbied zich vrijwillig bij een organisatie aan te sluiten.
Je bedoeld dat stukje waar hij het over rus expansiedrift heeft?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom zou dat oorlog moeten betekenen?quote:
Dan moeten we Ukraine maximaal steunen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo kan je er inderdaad in staan. Betekent alleen wel oorlog dan. En als je die hebt gewonnen dan kun je inderdaad doen wat je wil.
Voorwaarde is wel: dan moet je winnen
Die oorlog hebben we al. Het front ligt in Ukraine.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou dat oorlog moeten betekenen?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verwijt mij de geschiedenis niet te kennen? Uh... lees eerst je eigen epistel eens door.
En in elk geval ga je al gelijk mank door parallellen te trekken tussen nazi-Duitsland en de Russo-Ukrainian war. De omvang en schaal van het conflict is veel kleiner, Duitsland pleegde genocide op miljoenen burgers, annexeerde heel Europa. En ook de oorsprong van het conflict lag heel anders. Dan kun je beginnen bij het verdrag van Versailles.
Dit conflict kent haar oorsprong dat de Navo-grenzen steeds verder Oostwaarts zijn opgeschoven, iets waarvan wij hadden moeten beseffen dat dat voor Rusland onaanvaardbaar was. Tevens is continu geprobeerd om de orintatie van Oekrane op het Westen te laten richten.
Link eens naar het verdrag Gorbatsjov heeft getekend of naar een interview van Gorbatsjov waarin hij dit bevestigd. Zulk groots nieuws zal hij toch niet stil hebben gehouden of nog erger, proactief hebben tegengesproken?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, en dan moet je bereid zijn tot dingen waartoe we niet bereid zijn dus hebben we een fout gemaakt, maar daar hebben we nu weinig aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo kan je er inderdaad in staan. Betekent alleen wel oorlog dan. En als je die hebt gewonnen dan kun je inderdaad doen wat je wil.
Voorwaarde is wel: dan moet je winnen
We zijn niet in oorlog. We helpen Oekrane. Eerst deden we dat nog voorzichtig met oud en afgeschreven spul in de hoop dat Moskou de hint zou snappen. Maar helaas, ze gingen door. Dus ging Europa maar vol aan de slag en nu rolt er van alles aan wapentuig van de band. En hebben we Oekrane een lening gegeven -die de Russen afbetalen- waarvan ze die moderne wapens kunnen kopen. Dat de Russen ondertussen alles wat ze aan een beetje moderne spullen hadden al stukgeschoten hebben zien worden door die afdankertjes is dan wel een probleem voor ze. Ik denk dus dat je de fout in Moskou moet zoeken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, en dan moet je bereid zijn tot dingen waartoe we niet bereid zijn dus hebben we een fout gemaakt, maar daar hebben we nu weinig aan.
We zijn niet bereid Oekraine daadwerkelijk te verdedigen, nu zijn ze een flink stuk van hun land kwijt en flink verarmd. Als we niet bereid zijn dergelijke gebieden te verdedigen hadden we dreigementen van Rusland serieus moeten nemen en moeten zorgen dat Oekraine neutraal kon blijven.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
We zijn niet in oorlog. We helpen Oekrane. Eerst deden we dat nog voorzichtig met oud en afgeschreven spul in de hoop dat Moskou de hint zou snappen. Maar helaas, ze gingen door. Dus ging Europa maar vol aan de slag en nu rolt er van alles aan wapentuig van de band. En hebben we Oekrane een lening gegeven -die de Russen afbetalen- waarvan ze die moderne wapens kunnen kopen. Dat de Russen ondertussen alles wat ze aan een beetje moderne spullen hadden al stukgeschoten hebben zien worden door die afdankertjes is dan wel een probleem voor ze. Ik denk dus dat je de fout in Moskou moet zoeken.
Dus we bedreigen Rusland door Oekrane niet te verdedigen en om neutraliteit te waarborgen moest Rusland het land annexeren?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We zijn niet bereid Oekraine daadwerkelijk te verdedigen, nu zijn ze een flink stuk van hun land kwijt en flink verarmd. Als we niet bereid zijn dergelijke gebieden te verdedigen hadden we dreigementen van Rusland serieus moeten nemen en moeten zorgen dat Oekraine neutraal kon blijven.
Nee, dat moet Rusland niet. Dat was een schoftenstreek en Poetin is een lul maar daar koopt Oekraine helemaal niets voor.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus we bedreigen Rusland door Oekrane niet te verdedigen en om neutraliteit te waarborgen moest Rusland het land annexeren?
Op zich is het wel handig als een atoommacht als Frankrijk ook troepen stuurt. Volgens mij bepalen ze niet in NAVO verband of ze nukes inzetten, dus dat zal Poetin geruststellen. Geen NAVO. Dat wil hij niet.quote:⚡️Macron, Zelensky discuss 'practical steps' for deploying peacekeeping troops in Ukraine.
President Volodymyr Zelensky and French President Emmanuel Macron discussed the the possibility of sending peacekeeping troops to Ukraine in a phone call on Jan. 13.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lfnycskttk2l
Oekrane is een soeverein land dat zelf zijn koers mag bepalen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We zijn niet bereid Oekraine daadwerkelijk te verdedigen, nu zijn ze een flink stuk van hun land kwijt en flink verarmd. Als we niet bereid zijn dergelijke gebieden te verdedigen hadden we dreigementen van Rusland serieus moeten nemen en moeten zorgen dat Oekraine neutraal kon blijven.
welk bondgenootschap zijn ze bij toegetreden?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mag allemaalquote:Op dinsdag 14 januari 2025 05:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekrane is een soeverein land dat zelf zijn koers mag bepalen.
Geen enkel, en daar ging het fout.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 05:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
welk bondgenootschap zijn ze bij toegetreden?
Dan zijn ze toch nog steeds neutraalquote:Op dinsdag 14 januari 2025 06:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mag allemaal
[..]
Geen enkel, en daar ging het fout.
Nee, ze zijn nu tegen Rusland aan het vechten.quote:
Die hebben vaak genoeg verloren. Waar dat hele verhaal dat het Russische leger onoverwinnelijk is vandaan komt is me een raadsel. Hier een lijstje met verloren oorlogen, onbeslist is met*quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:23 schreef havanagila het volgende:
En dat "Rusland niet te verslaan valt" is nog maar afwachten. .
Er komt dus nog steeds Russisch gas Europa binnen.quote:Oekrane beschuldigd van aanval op enige pijpleiding waardoor nog Russisch gas naar Europa stroomt
Dit is de oorlog die het meest op de huidige lijkt. Rusland verloor toen weliswaar de oorlog in de zin dat het objectief (Finland een soort Russische vazalstaat maken zoals Wit-Rusland nu ongeveer is en ze eigenlijk het liefst ook van Oekraine zouden maken) werd bij lange na niet behaald maar uiteindelijk veroverden ze Russisch Karelie (weliswaar ten koste van een enorme hoop manschappen). Zo zal het ook nu wel gaan: Rusland zal er niet in slagen om Oekraine van zijn zelfstandigheid te beroven, maar zal de Krim en Donbas wel naar zich toetrekken.quote:
Een heel groot en belangrijk verschil: Die oorlog voerde Rusland vooral in Finland en Finland had geen mogelijkheden Rusland zelf te raken. En dat is nu wel heel anders: Alles in Rusland binnen 1000-1500 kilometer van Oekrane is nu een doelwit.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is de oorlog die het meest op de huidige lijkt. Rusland verloor toen weliswaar de oorlog in de zin dat het objectief (Finland een soort Russische vazalstaat maken zoals Wit-Rusland nu ongeveer is en ze eigenlijk het liefst ook van Oekraine zouden maken) werd bij lange na niet behaald maar uiteindelijk veroverden ze Russisch Karelie (weliswaar ten koste van een enorme hoop manschappen). Zo zal het ook nu wel gaan: Rusland zal er niet in slagen om Oekraine van zijn zelfstandigheid te beroven, maar zal de Krim en Donbas wel naar zich toetrekken.
Hihiquote:Op maandag 13 januari 2025 21:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit soort aanvallen stoppen is geen Kremlinbeleid.
quote:💥 Russia: Ukraine struck a fuel depot in Engels again tonight.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfollh3cks22
Die fabriek werkt voorlopig ook niet meer op volle sterkte.quote:💥 Russia: Liquefied gas depot struck by Ukrainian drones at the Orgsyntez chemicals plant in Kazan, 1200km from Ukraine.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfom3xx6zc22
RIA: Fire breaks out at plant in Engels after UAV attackquote:Op dinsdag 14 januari 2025 06:12 schreef skysherrif het volgende:
Rusland had een drukke nacht
Oliedepot in Engelsk is opnieuw opgeblazen en een chemische fabriek in Kazan ook, nadat eerder die explosievenfabriek in Bryansk was aangevallen
Zoek uit of hij competent was of niet en je weet wie het gedaan heeft.quote:🚨 Russia: FSB military counterintelligence officer Vladimir Feshchenko murdered at his workplace in the FSB Directorate for the Moscow Military District — 25 Olkhovskaya Street.
He was killed on the night of January 13th. Corpse found with a "deep wound on the forehead."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfoni5vpos22
Dat ze daar eventjes snel mee stoppen.quote:#EU shipyards are repairing russian "ice-class" tankers and offering them dry dock facilities, enabling moscow to keep moving gas through the Arctic despite western sanctions on its energy sector, the Financial Times front page
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfon4kjpm22s
quote:In premire gegaan op 14 dec 2024
"Een Verloren Vrede" is de naam van de documentaire van Marie-Thrse ter Haar, oprichter van de Rusland & Oost-Europa Academie, die ze samen met haar broer Roy ter Haar maakte. Met dit werk doen ze een verwoede poging om een bijdrage kan leveren aan "Een Verloren Vrede".
Oekrane is wel bezig.quote:Ukrainian drones active near Almetyevsk, Tatarstan: The city hosts the “Kaleikino” oil pumping station.
Reports also indicate an alarm at the “Taneco” oil refinery in Nizhnekamsk, Tatarstan, with staff currently being evacuated.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfopfccvvk25
Dat verhaal dat Scholz een veto zou hebben gebruikt is volgens Pistorius niet waar.quote:German Defense Minister Pistorius has arrived in Kyiv for a visit.
He had previously stated that Germany had prepared a new package of military aid for Ukraine.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lforvwi2uc24
Ter Haar is net als jij geschrift in haar bovenkamer. Zij ontkent het bestaansrecht van Oekrane, vindt Oekrane geen echt land, praat de annexatie van De Krim goed, vindt net als jij dat de NAVO de reden is dat Rusland landen aanvalt, vindt dat de persvrijheid in Rusland en in Nederland hetzelfde is en nog meer Poetinpropaganda. En ik weet het, want ik heb een lezing van haar gevolgd in 2016.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Voor de echte genteresseerden, een documentaire van Marie Therese ter Haar. Nederlands ondertiteld. Over het hele huidige conflict en dit ook in historische context met zeer interessante sprekers.
Bijna 2 uur, dus ga er even voor zitten.
Een verloren vrede.
Nogmaals voor de echte genteresseerden. Ik vond elke minuut fascinerend.
[..]
Blck bx en iemand uit de FvD koker, wat verrassend zeg van je!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Voor de echte genteresseerden, een documentaire van Marie Therese ter Haar. Nederlands ondertiteld. Over het hele huidige conflict en dit ook in historische context met zeer interessante sprekers.
Bijna 2 uur, dus ga er even voor zitten.
Een verloren vrede.
[..]
Ik ken Ter Haar persoonlijk en zij is net als jij knettergek en staatsgevaarlijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Men lijkt hier te kunnen tijdreizen.
Ik plaats een video van bijna 2 uur om 8:49 en nu al heb ik twee reacties over deze video.
Werkelijk bijzonder.
Niet geklikt natuurlijk. Ik kijk nooit naar filmpjes van wappies.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
https://www.google.com/search?q=Marie+Therese+ter+Haar+FvDquote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Marie Therese ter Haar is voor zover mij bekend niet gelieerd aan de FvD.
Dat het berhaupt geloofwaardig is is wel triest genoeg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat verhaal dat Scholz een veto zou hebben gebruikt is volgens Pistorius niet waar.
Man man man, kijk dat je niet weet hoe Google werkt is een ding, maar vroeg of laat komen we keer op keer terug in het gebied van stompzinnige, opzichtelijke, en schaamteloze leugens.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.google.com/search?q=Marie+Therese+ter+Haar+FvD
Maar er zijn jou wel meer dingen 'niet bekend'.
quote:Oorlog heeft rampzalige gevolgen voor Rusland; bevolking kan eind deze eeuw gehalveerd zijn
Amsterdam - De oorlog in Oekrane is voor Rusland niet alleen een militaire en een economische ramp, maar ook een demografische tijdbom.
Volgens deskundigen kunnen de catastrofale verliezen en de daarmee samenhangende maatschappelijke ontwrichting ertoe leiden dat de Russische bevolking aan het eind van deze eeuw gehalveerd zal zijn.
Verenigde Naties gaan uit van een daling van de Russsische bevolking van 25 tot 50 procent.
quote:,,De impact op de Russische maatschappij is vernietigend", stelt Harley Balzer, professor openbaar bestuur en internationale betrekkingen aan de Georgetown Universiteit, in de Oekraense krant de Kyiv Independent. ,,
Vanuit Russisch perspectief is het winnen van de oorlog met Oekrane nog het minst grote probleem. Het grootste probleem wordt: is er na de oorlog nog een levensvatbaar land over?"
Gedood of gewond
Volgens Oekraense cijfers zijn er in de oorlog al meer dan 800.000 Russische soldaten gedood of gewond geraakt.
Meer dan de helft daarvan, 427.000, is volgens de Oekraense opperbevelhebber Oleksandr Syrskyi in het afgelopen jaar gevallen.
Ter vergelijking: in de zes jaar durende Tweede Wereldoorlog bedroegen de totale Britse verliezen 750.000 man.
quote:Rusland had voor de oorlog in Oekrane al een groot demografisch probleem, stelt Nicholas Eberhardt, politiek econoom bij de Amerikaanse denktank het American Enterprise Institute (AEI) . ,,
De Russische Federatie zat lang voor de invasie al gevangen in een 'demografische dwangbuis'.
De levensverwachting voor jonge mannen stond er al voor de oorlog en de pandemie op 'vierde wereld'-niveau.
Een Russische jongen van 15 jaar had dezelfde levensverwachting als zijn leeftijdgenoot in Hati."
Drankmisbruik
Hoofdschuldige aan die situatie was vr de oorlog het excessieve drankmisbruik dat grote delen van de mannelijke Russische bevolking teistert.
Daarmee samenhangend waren er ook meer kapotte relaties, verkeersongelukken, moorden en zelfmoorden. Daar komt nog bij dat het geboortecijfer in Rusland sinds 2015 daalt.
Dat is een probleem dat ook in veel Westerse landen speelt, maar die landen trekken nog veel immigranten aan.
Dat is in Rusland niet het geval.
De oorlog in Oekrane heeft de toch al wankele demografische situatie dramatisch verslechterd.
Dat is niet alleen het gevolg van het grote aantal doden en gewonden, maar ook van de bestaansonzekerheid in Rusland.
Honderdduizenden jonge Russen de wijk hebben genomen naar het buitenland en de trek naar Rusland toe van immigranten uit de voormalige Russische deelrepublieken is tot stilstand gekomen.
Het is volslagen ongelooflijkwaardig dat jij dat niet zou weten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Marie Therese ter Haar is voor zover mij bekend niet gelieerd aan de FvD. Ze is werkzaam bij het Eurazie instituut te Arnhem en genteresseerd in 'Oost-Europa'.
Het is een complotkanaal dat complotonzin uitzendt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Blckbx geeft haar een podium, maar de video is niet van Blckbox.
Onzin. Ter Haar verkondigt nota bene zelf dat ze achter Poetin staat.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Eigenlijk zou een dergelijke video op de VPRO uitgezonden moeten worden, net als Tegenlicht of van Moskou tot Magadan, want dit is wel degelijk een zeer interessante video en voor iedereen met een interesse in Rusland een must om te zien en van minuut tot minuut fascinerend.
Nee. Rusland ontkent het bestaansrecht/accepteert niet dat Oekrane een onafhankelijke staat is die zelf zijn koers bepaalt. Jouw gezever over de Amerikanen is volslagen irrelevant.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dus ik post deze voor diegenen die wel gewoon geinteresseerd zijn en de haters blijven toch wel haten, daar de NOS de mensen vertelt dat we Russen moeten haten (moet van Washington, heeft Amerika belang bij, dus volgen we het braaf op. Dat wij onszelf als Europeanen hiermee in de voet schieten interesseert niemand, de Amerikanen spelen het spel bijzonder goed).
Ik gebruik geen g00gle. Eng bedrijf.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Man man man, kijk dat je niet weet hoe Google werkt is een ding, maar vroeg of laat komen we keer op keer terug in het gebied van stompzinnige, opzichtelijke, en schaamteloze leugens.
Enfin, als iemand de behoefte heeft om Youtube video's te zien ("documentaires"), kijk dat dit Youtube kanaal van iemand die daadwerkelijk verstand van zaken heeft. Zie ook zijn commentaar op de branden in de VS.
https://duckduckgo.com/?t=h_&q=Marie+Therese+ter+Haar+FvDquote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik gebruik geen g00gle. Eng bedrijf.
Voldoende goede alternatieven. Yandex Duckduck en zo.
Ik ben het nu aan het doorlezen, kameraad.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://duckduckgo.com/?t=h_&q=Marie+Therese+ter+Haar+FvD
Er werd hem geen suite geboden van meer dan 5k per nacht?quote:
Dus Rusland heeft het gebrek aan neutraliteit bij de Oekraners volledig in eigen hand gehadquote:Op dinsdag 14 januari 2025 06:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, ze zijn nu tegen Rusland aan het vechten.
Wat een faalhaas. Ongelofelijk.quote:
Uiteraard niet. Want het gaat namelijk niet om gas voor de bevolking maar om de stok om Oekraine mee te slaan. Het slowaakse volk zit in de kou en dat is de schuld van Oekraine en absoluut niet van de regering die 3 jaar geleden al wist dat de gaskraan dicht zou gaan.quote:
Gevalletje tragische overschatting. Goed aan hem te merken dat zijn alma mater de KGB opleiding is. 'Pogen' te spreken vanuit een positie van krachtquote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:20 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Want het gaat namelijk niet om gas voor de bevolking maar om de stok om Oekraine mee te slaan. Het slowaakse volk zit in de kou en dat is de schuld van Oekraine en absoluut niet van de regering die 3 jaar geleden al wist dat de gaskraan dicht zou gaan.
quote:Noord-Koreaanse krijgsgevangenen ondervraagd in Oekrane, "verteld dat het een training was"
Iedereen spreekt oorlog
Je verwacht het wel maar de zo'n 12.000 'troepen' was verteld dat het een 'trainingsmissie' was en ze zeggen helemaal niet te weten dat ze in Oekrane zijn. Het is eigenlijk zelfs onduidelijk of ze weten wat Oekrane is. Maar neem ze dat eens kwalijk, want dat weet Oekrane zelf ook al heel lang niet. Enfin, mooie tv. First contact per Google Translate na de breek.
https://www.geenstijl.nl/(...)ervraagd-in-oekraine
Ja, van minuut tot minuut fascinerend. Maar je moet er dan wel stevig bij hebben gezopen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Eigenlijk zou een dergelijke video op de VPRO uitgezonden moeten worden, net als Tegenlicht of van Moskou tot Magadan, want dit is wel degelijk een zeer interessante video en voor iedereen met een interesse in Rusland een must om te zien en van minuut tot minuut fascinerend.
Natuurlijk veroordeel je dat allebei, maar dat het opzienbarend is dat Rusland zoiets doet is het natuurlijk niet. Je bent een achterlijke idioot als je dat niet veroordeeld trouwens.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen als Rusland dat doet. Doet de VS het veroordelen ze het wel.
Fijn dat je er van genoten hebt. Een fles vodka erbij, kvas of borscht is nooit weg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:53 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ja, van minuut tot minuut fascinerend. Maar je moet er dan wel stevig bij hebben gezopen.
Ik denk ook wel dat ze vrij snel gaan meeten. Zonder Zelensky.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
The Donny gelooft niet echt in dat het allemaal toppie gaat in rus.
Ik denk niet dat Poetin dat zou durven. Zelensky zou meteen in het vliegtuig stappen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat ze vrij snel gaan meeten. Zonder Zelensky.
Maar uiteindelijk moeten Zelensky en Poetin ook gewoon samen zitten. Ik ben wel benieuwd naar de beelden iig.
Ik denk dat ze dat allebei wel durven, maar gaat heel ongemakkelijk zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Poetin dat zou durven. Zelensky zou meteen in het vliegtuig stappen.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Fijn dat je er van genoten hebt. Een fles vodka erbij, kvas of borscht is nooit weg.
Kremlinbeleid says no.quote:
Ah nou weet ik het weer. Jij was de Fokker die afgeeft op Google en ondertussen Youtube en Google resultaten post.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik gebruik geen g00gle. Eng bedrijf.
Voldoende goede alternatieven. Yandex Duckduck en zo.
Youtube inderdaad wel. G00gle gebruik ik niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah nou weet ik het weer. Jij was de Fokker die afgeeft op Google en ondertussen Youtube en Google resultaten post.
Verklaart een hoop over je denkpatroon.
Spel je dat zo omdat de illuminatie je dan niet kunnen traceren oid?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
je weet dat youtube van google is?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Youtube inderdaad wel. G00gle gebruik ik niet.
Ik ga kijken of ik kan overschakelen op rumble
quote:American farmers Chantel and Leo Haire decided to move to Russia from the United States for ideological reasons. They say they first "prayed for a long time for America to change." But it didn't, and God led them to Russia. The Hares were looking for traditional values and a special spirituality under the wise guidance of a strong leader: Vladimir Putin.
Just nine months after moving in, Chantel recorded a video in which she cried and said that scammers had taken all their savings - $50,000.
Ik wil niet lullig doen maar.....quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Joint Force Command Brussum?quote:NATO announces "Baltic Sentry", a "multi-domain activity" (?) in response to cable damage (see below).
Also a joint statement by eight Baltic coastal states: "the involved nations are coordinating the employment of different options and assets."
https://www.presidentti.f(...)-nato-allies-summit/
https://bsky.app/profile/shashj.bsky.social/post/3lfp33644ts2g
neutraliteit betekent niet : "Wat vinden wij van Rusland?".quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dus Rusland heeft het gebrek aan neutraliteit bij de Oekraners volledig in eigen hand gehad
Tja, heel kut. Maar als je decennialang weigert iets te doen zoals de Nederlandse overheid dat deed dan krijg je dat. IMHO heeft defensie wel voorrang.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:05 schreef BEFEM het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)stofwet-onacceptabel
Weer wetgeving en defensie
Betekent het soms voorsorteren op rus' imperialisme, en maar op eieren lopen omdat de imperialisten in het kremlin iets niet bevalt?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
neutraliteit betekent niet : "Wat vinden wij van Rusland?".
Voorrang voor de natuur? Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, heel kut. Maar als je decennialang weigert iets te doen zoals de Nederlandse overheid dat deed dan krijg je dat. IMHO heeft defensie wel voorrang.
Het punt is dat defensie wel vaker denkt boven de wet te staan en dat zij keer op keer teruggefloten moet worden door de rechter.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:05 schreef BEFEM het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)stofwet-onacceptabel
Weer wetgeving en defensie
Maar de toekomst zal het leren na Trumps inauguratie, we zullen zien wat ervan terechtkomt!quote:Rusland prijst 'realistische' opstelling van team Trump
Rusland zegt bereid te zijn om vredesinitiatieven van Donald Trump te bestuderen als hij is aangetreden als Amerikaans president. Minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov noemde het op een persconferentie positief dat Trump en zijn team de "realiteit op het slagveld" steeds vaker durven te benoemen. Hij verwees daarmee onder meer naar uitspraken van Mike Waltz, die is voorgedragen om Nationaal Veiligheidsadviseur te worden.
Waltz noemde het afgelopen weekend "niet realistisch om iedere Rus van ieder stukje Oekraens grondgebied te verwijderen". De aankomende topadviseur zei dat Trump en de rest van de wereld die realiteit onder ogen zien en dat is volgens hem een goede zaak. Trump zelf toonde zich onlangs begripvol over het Russische verzet tegen mogelijke NAVO-toetreding door Oekrane. Dat is volgens hem al heel lang een rode lijn voor Rusland.
Rusland bezet ongeveer een vijfde van Oekrane en beschouwt sommige regio's inmiddels als eigen grondgebied. Minister Lavrov zei dat zijn land bereid is om te praten over veiligheidsgaranties voor "het land dat nu Oekrane heet". Rusland wil daar wel garanties voor terug dat het zelf niet wordt bedreigd aan de westelijke grenzen met Europa. Een adviseur van president Vladimir Poetin, Nikolaj Patroesjev, zei ondertussen in een interview dat alleen de VS en Rusland betrokken moeten zijn bij onderhandelingen over Oekrane. "Met Londen en Brussel hebben we niets te bespreken."
https://www.telegraaf.nl/(...)lling-van-team-trump
Zelenskyy had eind vorig jaar al laten doorschemeren dat Rusland in januari op een verrassing kon rekenen. Ik denk dat ik nu wel weet waarop hij doelde.quote:💥🎉 A secondary detonation was observed on the territory of Bryansk Chemical Plant. In addition, two enemy air defence systems - Tor and Buk - were destroyed during the attack, - General Staff
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfpffr4wps2d
Eens zien wat de insteek is van Rusland.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:36 schreef Scjvb het volgende:
Er zal op den duur een doorbraak moeten komen in deze bijna drie jaar durende impasse. Althans, dat hopen wij allen in omringende landen evenals inwoners van Oekrane zelf!
[..]
Maar de toekomst zal het leren na Trumps inauguratie, we zullen zien wat ervan terechtkomt!
Ik denk dat onderhandelingen weinig zin hebben.quote:"Ukraine will cease to exist in 2025," said putin's assistant Patrushev.
Who in the West still says that mass murderer putin wants to negotiate?
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfpeojwrgc24
De eerste vrolijke noten uit het Kremlin. Dat is mooi.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:36 schreef Scjvb het volgende:
Er zal op den duur een doorbraak moeten komen in deze bijna drie jaar durende impasse. Althans, dat hopen wij allen in omringende landen evenals inwoners van Oekrane zelf!
[..]
Maar de toekomst zal het leren na Trumps inauguratie, we zullen zien wat ervan terechtkomt!
Het boeit mij niet verder. Ik zie geen dreiging.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat defensie wel vaker denkt boven de wet te staan en dat zij keer op keer teruggefloten moet worden door de rechter.
Dus Oekrane helpen is geen probleem. Goed om te weten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
Het boeit mij niet verder. Ik zie geen dreiging.
Je juicht wel erg vroeg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De eerste vrolijke noten uit het Kremlin. Dat is mooi.
En ook goed om te zien dat appeasementpolitiek de vrede wel degelijk dichterbij kan brengen. Het draait uiteindelijk allemaal om wederzijds begrip en oog houden voor diens veiligheidsbelangen.
Ik denk dat onderhandelen meer kans van slagen heeft als USA en Rusland samen om tafel gaan zitten. Teveel partijen daarbij vertroebelen alleen het beeld. Brussel zal de uitkomst een beetje in het voordeel van het Westen moeten framen, want de uitkomst van het akkoord zal vermoedelijk minder gunstig zijn als de concepten die klaarlagen in Istanbul.
quote:🙅 Trump won't force Kyiv into premature negotiations with Russia – Bloomberg
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lfpggyuq5s2h
Dus Oekraine moet capituleren. Wel knap om dat een beetje in het voordeel van het Westen te framen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ook goed om te zien dat appeasementpolitiek de vrede wel degelijk dichterbij kan brengen. Het draait uiteindelijk allemaal om wederzijds begrip en oog houden voor diens veiligheidsbelangen.
Ik denk dat onderhandelen meer kans van slagen heeft als USA en Rusland samen om tafel gaan zitten. Teveel partijen daarbij vertroebelen alleen het beeld. Brussel zal de uitkomst een beetje in het voordeel van het Westen moeten framen, want de uitkomst van het akkoord zal vermoedelijk minder gunstig zijn als de concepten die klaarlagen in Istanbul.
Wat een BS. Als rus gewoon niet de imperialist uithangt, hebben ze niks te vrezen voor hun 'veiligheid'.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
oog houden voor diens veiligheidsbelangen.
Wow, dat sanctiepakket hakt er stevig in.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfpflhso722n
At least 65 oil tankers dropped anchor after the new US sanctions package -Reuters
Five of them were off Chinese ports,7 more dropped anchor near Singapore,while others halted in the Baltic Sea and the Far East.
Around 10% of the global oil tanker fleet is now subject to US sanctions
https://reuters.com/
Ik juich pas als Oekrane en Rusland beiden een situatie vinden waarin zij kunnen berusten, dus duurzame vrede. En dat wij misschien onze relaties met Rusland weer kunnen opwarmen, om op die manier de yankees een hak te zetten.quote:
Ik mis een land....quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe lullig het ook klinkt: Oekrane heeft niks te vertellen aan tafel.quote:
Nee, want de vredesbrigade blijft tegen beterweten in hopen dat the donny het allemaal wel ff regelt, en oekraine en europa dat natuurlijk slikken.quote:
Er waren al akkoorden getekend. Ook Rusland erkende Oekraine als soeverein land.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
WHAHAHAHHAHAHAHAquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe lullig het ook klinkt: Oekrane heeft niks te vertellen aan tafel.
Hen aan tafel schuiven zou een toneelstuk zijn.
Ik kan mij hooguit nog voorstellen dat Duitsland ook een plaats heeft aan tafel, puur omdat zij onderdeel zullen zij van de demarcatielijn waar troepen heen moeten. Maar ook dat is gecompliceerd gezien de precaire politieke situatie daar.
Misschien vindt rus het wenselijk dat er niet elke nacht fabrieken en olie objecten boem doen?quote:
Welnee, daarmee moet je totaal geen rekening houden. Dat stelletje slappe snowflakes raakt overal overstuur van. Werkelijk alles triggert die lui. Dus boos worden ze toch wel. Wat kan ons het nou schelen wat de gevolgen voor Rusland zijn? Dan hangen ze Poetin op en donderstraalt dat land toch lekker uit elkaar?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
Evenmin het ons belang is om de Russen nog bozer te maken als ze al zijn.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
Het draait uiteindelijk allemaal om wederzijds begrip en oog houden voor diens veiligheidsbelangen.
Je ziet toch zelf ook wel, op de manier waarop je schrijft dat je helemaal niet serieus bent? Je staat net zo ver van de realiteit af als LB.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, daarmee moet je totaal geen rekening houden. Dat stelletje slappe snowflakes raakt overal overstuur van. Werkelijk alles triggert die lui. Dus boos worden ze toch wel. Wat kan ons het nou schelen wat de gevolgen voor Rusland zijn? Dan hangen ze Poetin op en donderstraalt dat land toch lekker uit elkaar?
Ben zo'n type dat met een gillende stampvoetende kleuter die in de supermarkt een scene schopt wegens het niet krijgen van een kauwgombal een discussie gaat proberen te voeren of zo?
Wat de neuk kan ons de toekomst van Rusland nou nog schelen? Wat hebben we aan dat land?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf ook wel, op de manier waarop je schrijft dat je helemaal niet serieus bent? Je staat net zo ver van de realiteit af als LB.
Meer dan aan Oekrainequote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat de neuk kan ons de toekomst van Rusland nou nog schelen? Wat hebben we aan dat land?
Er wordt helemaal geen veiligheid in de waagschaal gelegd. Rechters moeten gewoon de wet handhavenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het boeit mij niet verder. Ik zie geen dreiging.
Maar stel dat er echt dreiging zou zijn vind ik het vreemd dat onze veiligheid in de waagschaal wordt gelegd door rechters.
Gelul. Rusland is een onbetrouwbare handelspartner. Er is een reden dat heel veel westerse bedrijven zelf zijn vertrokken.quote:
We hebben geen ene zak aan Rusland. Alleen het gas... en daar zijn we over 5-10 jaar ook vanaf.quote:
Beter een goede buur dan een verre (trans-Atlantische) vriend. Vijanddenken heeft geen enkele zin.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat de neuk kan ons de toekomst van Rusland nou nog schelen? Wat hebben we aan dat land?
Precies, een nutteloos tankstation. Meer is het niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We hebben geen ene zak aan Rusland. Alleen het gas... en daar zijn we over 5-10 jaar ook vanaf.
Flikkert het land uit elkaar hebben we later misschien wel meer goede buren. Zien we dan wel.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beter een goede buur dan een verre (trans-Atlantische) vriend. Vijanddenken heeft geen enkele zin.
Goed punt. Ik zie het nut van slecht bewapende troepen ook niet zo.quote:‼️🇺🇦 Zelensky stressed that more than 100 brigades are on the battlefield, and each of them needs to be equipped with equipment before talking about increasing the number of servicemen.
👀 This is how he reacted to discussions about age in mobilization issues.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfpgyvrcqc2c
Een nutteloos tankstation met grootheidswaanzin. Als ze gewoon zouden accepteren wat ze zijn of zouden streven naar interne verbetering dan had het een heel ander verhaal kunnen zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, een nutteloos tankstation. Meer is het niet.
Zo kun je elk land wel raten. Wat hebben we aan Luxenburg?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We hebben geen ene zak aan Rusland. Alleen het gas... en daar zijn we over 5-10 jaar ook vanaf.
Weinig, maar die doet geen vlieg kwaad en valt afspraken mee te maken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo kun je elk land wel raten. Wat hebben we aan Luxenburg?
Tenzij je, verrassing, anti-VS bent.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef phpmystyle het volgende:
Vijanddenken heeft geen enkele zin.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
om op die manier de yankees een hak te zetten.
We hebben het over land niet over partners.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelul. Rusland is een onbetrouwbare handelspartner. Er is een reden dat heel veel westerse bedrijven zelf zijn vertrokken.
'zelf'quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelul. Rusland is een onbetrouwbare handelspartner. Er is een reden dat heel veel westerse bedrijven zelf zijn vertrokken.
Wie is er anti-VS?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij je, verrassing, anti-VS bent.
[..]
Eens. Helemaal gelijk. Lux is wel een wat gemakkelijker land in omgang dan Rusland.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Weinig, maar die doet geen vlieg kwaad en valt afspraken mee te maken.
Jij. Maar erg verbazend is dat niet.quote:
Multipolair is meestal een schaamlap om dictatoriale regimes te legitimeren.quote:Ik denk vooral multipolair. De nieuwe geopolitieke realiteit.
We moeten niks.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
dat we ook met Rusland zaken moeten doen.
Wat hebben die te bieden dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
Maar dat laat onverlet dat we ook met Rusland zaken moeten doen.
Dood, verderf, agressie, imperialisme, arrogantie, incompetentie, misdaad.quote:
Nee hoor, ik ben meer USA minded dan Rusland. Maar de realiteit noopt wel dat we niet alleen meer kunnen steunen op USA. We zullen op zoek moeten naar meer partners.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij. Maar erg verbazend is dat niet.
[..]
Multipolair is meestal een schaamlap om dictatoriale regimes te legitimeren.
Wat, wederom, komend van jou weinig verbazend is.
Waarom?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
We zullen op zoek moeten naar meer partners.
Die kun je overal halen.quote:
Alleen in de grootheidswaanzin van Rus. Zouden ze dolgraag willen. Maar de werkelijke geopolitieke realiteit is bipolair (Amerika en China).quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk vooral multipolair. De nieuwe geopolitieke realiteit.
En dan is de meeste agressieve partij op het continent jouw goto?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben meer USA minded dan Rusland. Maar de realiteit noopt wel dat we niet alleen meer kunnen steunen op USA. We zullen op zoek moeten naar meer partners.
China is op zijn retour.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Alleen in de grootheidswaanzin van Rus. Zouden ze dolgraag willen. Maar de werkelijke geopolitieke realiteit is bipolair (Amerika en China).
Nee, dat moeten we niet. Alleen de VS en China kun je niet omheen. De rest wel, ook al kost het in het begin moeite.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar dat laat onverlet dat we ook met Rusland zaken moeten doen.
Die mogen ze voor gruipstuivers aan andere 3e wereld landen verkopen.quote:
Ze hebben zeker hun problemen en het land is behoorlijk een black box, maar op zijn retour vind ik vrij gewaagd om te zeggen.quote:
Omdat rusland al eeuwenlang alle buurlanden annexeert.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:57 schreef xzaz het volgende:
Waarom is Rusland dan anders dan andere dictatoriale landen?
Een megalomane dictator aan het roer. Demografische problemen. Een enorme vastgoed bubbel. Het westen dat genoeg van hun shit heeft. Noem maar op.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze hebben zeker hun problemen en het land is behoorlijk een black box, maar op zijn retour vind ik vrij gewaagd om te zeggen.
En dan de leningen van de lokale overheden en leningen aan allerlei "shithole countries". En dat alles zonder betrouwbaar onderpand.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een megalomane dictator aan het roer. Demografische problemen. Een enorme vastgoed bubbel. Het westen dat genoeg van hun shit heeft. Noem maar op.
Definieer Ruslandquote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Omdat rusland al eeuwenlang alle buurlanden annexeert.
Grootvorstendom Moskouquote:
Standaardprotocol voor Kremlinliefhebbers: "ik steun rusland niet, ik ben alleen maar neutraal en voor vrede"quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan is de meeste agressieve partij op het continent jouw goto?
Voer voor psychologen, dit.
Het is het oude trucje dat we al 3 jaar voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Standaardprotocol voor Kremlinliefhebbers: "ik steun rusland niet, ik ben alleen maar neutraal en voor vrede"
En dan enkel posten over hoe Oekrane kansloos is, Rusland een respectabel land is, etc...
Zo doorzichtig.
Dat zou ik inderdaad ook niet doen. Dat activeert namelijk de chip in het vaccin, waardoor zelf onderzoek doen en kritisch denken gedeactiveerd wordt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga kijken of ik kan overschakelen op rumble
Rusland had al lang op de vuilstort van de geschiedenis moeten liggen, net als het Koninkrijk Pruisen, de DDR, het Keizerrijk Oostenrijk en meer van dat soort historische abberaties.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eerder Pipolair.quote:
Omdat agressief expansionisme. Van de gemiddelde dictator met snor en kolossale generaalspet in n of andere bananenrepubliek in de derde wereld heeft de rest van de wereld niet zo veel last.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:57 schreef xzaz het volgende:
Waarom is Rusland dan anders dan andere dictatoriale landen?
Nee, het betekent dat je ofwel bereid bent landen militair bij te staan bij hun verdediging, ofwel een bepaalde mate van invloedssfeer erkent.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Betekent het soms voorsorteren op rus' imperialisme, en maar op eieren lopen omdat de imperialisten in het kremlin iets niet bevalt?
Er wordt gesteld dat Oekrane zijn neutraliteit is verloren doordat Rusland een oorlog met Oekrane is gestart.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
neutraliteit betekent niet : "Wat vinden wij van Rusland?".
Nu krijgt vast Oekrane de schuld, want Rusland zou nooooit eigen infrastructuur saboterenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:09 schreef Perrin het volgende:
De verkeerde kabel gesloopt zeker.
[ x ]
'quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt gesteld dat Oekrane zijn neutraliteit is verloren doordat Rusland een oorlog met Oekrane is gestart.
Dat betekent dat Rusland verantwoordelijk is voor het verliezen van de neutraliteit van Oekrane.
Maar dan is de cirkel wel rond.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'
Dat heb ik dan ook nergens ontkend.
Dat soort rijken zijn historisch gezien gewoon de norm en verre van abberaties. Het huidige tijdperk is historisch gezien eerder een abberatie.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Rusland had al lang op de vuilstort van de geschiedenis moeten liggen, net als het Koninkrijk Pruisen, de DDR, het Keizerrijk Oostenrijk en meer van dat soort historische abberaties.
Dat komt met name omdat de periode van grote rijken voorbij is, dat soort theoretische benaderingen komen uit een periode waar de VS, Rusland, UK en Frankrijk tezamen 55% van het landoppervlak van de aarde controleerden. Het is precies de opsplitsing van de aarde in vele kleinere landen die de controle van grondstoffen minder belangrijk maakt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Die mogen ze voor gruipstuivers aan andere 3e wereld landen verkopen.
Normale landen weten dat bulkgoederen eenvoudig te verkrijgen zijn, voor een lage prijs op de wereldmarkt.
Het hameren op het belang van rusland want grondstoffen is een manier van denken die in de 1800's thuishoort.
Een land dat alleen maar grondstoffen produceert is per definitie onbelangrijk.
quote:UAV danger in Volgograd, Saratov regions in Russia. Seems like the amount of UAV attacks on Russian territory have significantly increased lately.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfq4nssaes27
Niet dat ik er ook maar iets van geloof, maar waar rook is is vuur en misschien moet die Kadyrov wat minder bijdehand doen. Poetin kan beter pro-actief actie ondernemen.quote:😅 In Russia, TV programs have been interrupted and a terrifying message about an alleged coup d'etat is being shown.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfq4vf2mkc2j
En dus weer alarm in die omgeving. Benieuwd of de rest van de tanks nu aangepakt gaan worden.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfq4fiydvk27
CyberBoroshno publishes a damage assesment of the Ukrainian attacks on the Crystal Plant oil storage facility in Engels based on new satelite images. It shows that 7 tanks have been destroyed, one has burn marks and the state of another 6 cannot be determined yet due to thick smoke blocking sight.
Het bericht zelf lijkt me nep, maar zou wel lachen zijn als dit inderdaad via een hack of zo op Russische zenders te zien is geweest.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:58 schreef Ulx het volgende:
Oh, kijk nou.....
[..]
Niet dat ik er ook maar iets van geloof, maar waar rook is is vuur en misschien moet die Kadyrov wat minder bijdehand doen. Poetin kan beter pro-actief actie ondernemen.
Dat heeft Oekrane al vaker gedaan volgens mij.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het bericht zelf lijkt me nep, maar zou wel lachen zijn als dit inderdaad via een hack of zo op Russische zenders te zien is geweest.
Of de Ukrainers hebben de TV weer eens gehacked.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:58 schreef Ulx het volgende:
Oh, kijk nou.....
[..]
Niet dat ik er ook maar iets van geloof, maar waar rook is is vuur en misschien moet die Kadyrov wat minder bijdehand doen. Poetin kan beter pro-actief actie ondernemen.
quote:The Russians are once again complaining about trench candles packed with explosives that are being sent to them from Russia. These candles have been found to contain TNT and are filled with bolts.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfq5ps7wqk2d
Zou pas mooi zijn als Putin dit jaar zal ophouden met bestaan.quote:Adviseur Poetin stelt dat zowel Oekrane als Moldavi ‘mogelijk zullen ophouden te bestaan’
De voormalige baas van de Russische Veiligheidsraad en van de veiligheidsdienst FSB, Nikolai Patroesjev, stelt dinsdag in een interview met de Russische krant Komsomolskaya Pravda dat zowel Oekrane als Moldavi hun onafhankelijkheid zouden kunnen kwijtspelen.
,,Het kan niet worden uitgesloten dat Oekrane dit jaar zal ophouden te bestaan", aldus de adviseur van de Russische president Vladimir Poetin.
Wat Moldavi betreft, is het volgens hem waarschijnlijk ,,dat het zal toetreden tot een ander land of volledig ophouden te bestaan".
De separatistische regio Transnistri in Moldavi leunt nauw bij Moskou aan. De Moldavische autoriteiten hebben geen controle meer over het gebied sinds een oorlog in 1992 na de instorting van de Sovjet-Unie.
En Rusland zelf uiteenvalt in kleinere regio's.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou pas mooi zijn als Putin dit jaar zal ophouden met bestaan.
Ben je ook benieuwd wat die christen-fundamentalisten uit de VS die wegens Biden's socialisme naar Rusland zijn gevlucht nu denken?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:38 schreef ExTec het volgende:
Het grote roven is naderbij. Iedereen die meer dan 1,4 mln roebels / 14000 eu-usd op z'n rekening heeft, ziet dat afgeroomd worden in ruil voor waardeloze iou's. Bankrunnetje mss?
[ x ]
Tijd voor een kop noviahock voor solyolev.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
State TV wants for Russia to split Greenland with Trump
Ruzzia wil Groenland delen samen met Trump en hoe zit het dan met Alaska??
Trump mag Canada hebben dan neemt Ruzzia Scandinavie er wel bij
De Baltische Vloot.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:29 schreef havanagila het volgende:
Met welke marine, of gaan ze moskva nog eff repareren.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beter een goede buur dan een verre (trans-Atlantische) vriend. Vijanddenken heeft geen enkele zin.
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Standaardprotocol voor Kremlinliefhebbers: "ik steun rusland niet, ik ben alleen maar neutraal en voor vrede"
En dan enkel posten over hoe Oekrane kansloos is, Rusland een respectabel land is, etc...
Zo doorzichtig.
Haha ja idd zegquote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is het oude trucje dat we al 3 jaar voorbij zien komen.
1. rusland is onverslaanbaar en onmisbaar
2. rusland is het slachtoffer
3. mierenneuken over details, als de discussie nadelig is voor rusland
Rinse and repeat.
zolang jouw maatje Poetin er zit, gaan we dat niet doenquote:
Soloslof droomt dat ie ooit nog terug kan gaan naar Lago di Como en vrienden met Meloni en Musk zal zijn, en Parijs bij Ruzzia hoortquote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tijd voor een kop noviahock voor solyolev.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |