Nee, niet zoals jij het stelt.quote:Op donderdag 2 januari 2025 19:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]s
Dus je ziet geen aanleiding om te geloven in een god die alles inclusief de natuur geschapen heeft?
Enig idee dat "de dood" ook wel eens iets anders kan betekenen dan de lichamelijke dood?quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
'het loon van de zonde is de dood' (Romeinen 6:23)
Dat klopt, maar het menselijk lichaam is oorspronkelijk niet gemaakt om te sterven. Het sterft door de zonde van Adam. Daardoor hebben we de dood allemaal geërfd.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Enig idee dat "de dood" ook wel eens iets anders kan betekenen dan de lichamelijke dood?
Hint: Jezus zei: "laat de doden hun doden begraven". Lijken kunnen dat natuurlijk niet.
Lichamelijk gaat iedereen dood, ongeacht je levensstijl. Het loon van de zonde is de geestelijke dood. Je zondigt dan ook niet tegen God maar tegen je naaste en jezelf.
Deze moet in feite ingelijst worden!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Enig idee dat "de dood" ook wel eens iets anders kan betekenen dan de lichamelijke dood?
Hint: Jezus zei: "laat de doden hun doden begraven". Lijken kunnen dat natuurlijk niet.
Lichamelijk gaat iedereen dood, ongeacht je levensstijl. Het loon van de zonde is de geestelijke dood. Je zondigt dan ook niet tegen God maar tegen je naaste en jezelf.
Natuurlijk is de mens "gemaakt" om te sterven. Alles wat leeft op deze aarde is sterfelijk. Plant, dier en mens. Kijk God had die boom der kennis niet voor niets geplant. De mens was niet voorbestemd om onwetend te blijven. God heeft niets aan onwetende robotjes die precies doen wat hij voorschrijft. De eigenschap dat we een rede hebben, een eigen wil en daarmee keuzes kunnen (en moeten!) maken onderscheid ons nu net van dieren.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het menselijk lichaam is oorspronkelijk niet gemaakt om te sterven. Het sterft door de zonde van Adam. Daardoor hebben we de dood allemaal geërfd.
Romeinen 5:12Daarom, zoals door één mens de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.
Door Gods genade stierven zij niet meteen lichamelijk, en wij meestal ook niet. Dus hoewel we van nature spiritueel dood zijn, laat God ons nog lichamelijk leven door Zijn genade. Met de bedoeling om ons weer het leven te geven. Romeinen 6:23 Want het loon van de zonde is de dood, maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.
In dit geval was er geen genade meer, waardoor zij niet alleen geestelijk dood waren door hun zonde, maar ook lichamelijk stierven.
PS Ik zet dit even in het andere deel 2.
David zegt in Pslamen 51:6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan wat kwaad is in Uw ogen; opdat Gij rechtvaardig zijt in Uw spreken en rein zijt in Uw richten. Dus uiteindelijk is alle zonde tegen God en wie je het aan doet en omdat God iedereen heeft gemaakt is het altijd tegen God eerst en dan die persoon.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
David heeft gezondigd door de (volgens de Bijbel althans) tienduizenden doden die hij op zijn geweten heeft. En hun nabestaanden. Dus de zinsnede "tegen U, U alleen" is al faliekant fout.quote:Op maandag 6 januari 2025 23:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
David zegt in Pslamen 51:6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan wat kwaad is in Uw ogen; opdat Gij rechtvaardig zijt in Uw spreken en rein zijt in Uw richten. Dus uiteindelijk is alle zonde tegen God en wie je het aan doet en omdat God iedereen heeft gemaakt is het altijd tegen God eerst en dan die persoon.
Nou, ik heb wel eens gelezen, het fijne weet ik er niet van, dat het verouderingsproces gestuurd wordt door het dna. Dat er echt sprake is van een klok die het verouderingsproces in gang houdt. Eigenlijk zou dat ook logisch zijn, als het lichaam al in staat is om cellen te vernieuwen, dus dan zou gedurende het hele leven ook het lichaam voortdurend vernieuwd kunnen worden.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:14 schreef hoatzin het volgende:
Natuurlijk is de mens "gemaakt" om te sterven.
De morele wet komt toch bij God vandaan dus zondig je automatisch tegen de wet maker en dat is God.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]
David heeft gezondigd door de (volgens de Bijbel althans) tienduizenden doden die hij op zijn geweten heeft. En hun nabestaanden. Dus de zinsnede "tegen U, U alleen" is al faliekant fout.
Overleven, voortplanten en sterven is wel zo ongeveer waarom organismes bestaan. Als je daar tussenin nog invulling geeft aan de rest is dat mooi meegenomen. Maar in de kern is dat het leven.quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:39 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nou, ik heb wel eens gelezen, het fijne weet ik er niet van, dat het verouderingsproces gestuurd wordt door het dna. Dat er echt sprake is van een klok die het verouderingsproces in gang houdt. Eigenlijk zou dat ook logisch zijn, als het lichaam al in staat is om cellen te vernieuwen, dus dan zou gedurende het hele leven ook het lichaam voortdurend vernieuwd kunnen worden.
Het hele vraagstuk rond sterven ligt echt wel wat complexer dan "Natuurlijk is de mens gemaakt om te sterven"
De kern van het leven is invulling geven in je leven.quote:Op donderdag 16 januari 2025 07:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Overleven, voortplanten en sterven is wel zo ongeveer waarom organismes bestaan. Als je daar tussenin nog invulling geeft aan de rest is dat mooi meegenomen. Maar in de kern is dat het leven.
Dat is niet de kern van al het leven in de breedste zin. En voor je bij de luxe tot het "invulling kunnen geven" komt zul je eerst voorbij overleven moeten gaan en wat geld en comfort moeten hebben om die invulling te kunnen geven. Dat gold niet zozeer voor een burger in de eeuwen hiervoor. Die vervulden een doorgegeven functie. Je was voortbestemd om te worden wat je familie was. .quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:58 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
De kern van het leven is invulling geven in je leven.
Die heb ik al, sinds ik jouw soort religie heb verworpenquote:Op donderdag 16 januari 2025 22:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik jouw vriend moet worden.
Maar probeer Jezus' vriendschap eens.
De laatste is meer mijn ding.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat timide, dat kan levendiger
Bekijk deze YouTube-video
Google anders eens schandalen en 3Abn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar dit is echt allemaal zeer onnauwkeurig, je weet er gewoon niks van. Is prima maar ik voel mij nou niet geroepen om elke loze aantijging hier te gaan behandelen.
Ik kan er niet zoveel over vinden eerlijk gezegd. Verder is 3ABN een onafhankelijke organisatie. Dus ik weet niet wat je nu precies wilt aantonen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 23:12 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Google anders eens schandalen en 3Abn.
Kijk eens wat er met Linda Shelton is gebeurd nadat haar man vreemd ging?
En ga eens bij jezelf te rade, is er ook maar 1 ding hoe jij over het geloof denkt dat afwijkt met de leer van de advenstkerk?
Alleen onafhankelijk qua rechtsvorm.quote:Op donderdag 16 januari 2025 23:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik kan er niet zoveel over vinden eerlijk gezegd. Verder is 3ABN een onafhankelijke organisatie. Dus ik weet niet wat je nu precies wilt aantonen.
'Ga eens bij jezelf te rade'. Is dit een inquisitie ofzo?
Wat versta jij dan precies onder 'jullie sekteleer'? Er is gigantisch veel gepubliceerd en ik heb lang niet alles gelezen en bekeken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 23:56 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Alleen onafhankelijk qua rechtsvorm.
Alles dat je zegt over het geloof is het na-papegaaien van waarmee je geïndoctrineerd bent. Heeft niets met inquisitie te maken. Denk er zelf gewoon eens over na of je nog wel een mening hebt die afwijkt van jullie sekteleer.
De kersenplukkende bijbeluitleg, de onbijbelse 1844 fantasie, de discriminatie naar homo's toe, de hersenspinsels van Ellen White, de ene keer geldt de wet wel de andere keer niet, profetieën bedenken in het OT, een mens gelijk stellen aan God, de bijbel aanpassen aan jullie uitleg, de schuld geven aan de Joden van Jezus z'n dood, verbannen van vrouwen die van hun man zijn gescheiden, de haat naar de katholieke kerk toe, het oordelen over andersgelovigen, God verkleinen en aanpassen naar een klein persoonlijk rotgodje.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat versta jij dan precies onder 'jullie sekteleer'? Er is gigantisch veel gepubliceerd en ik heb lang niet alles gelezen en bekeken.
Nou hier herken ik me allemaal niet in hoor. Dit is meer jouw beeld dan wat de kerk leert of hoe ik het zelf zie.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:51 schreef Panterjong het volgende:
[..]
De kersenplukkende bijbeluitleg, de onbijbelse 1844 fantasie, de discriminatie naar homo's toe, de hersenspinsels van Ellen White, de ene keer geldt de wet wel de andere keer niet, profetieën bedenken in het OT, een mens gelijk stellen aan God, de bijbel aanpassen aan jullie uitleg, de schuld geven aan de Joden van Jezus z'n dood, verbannen van vrouwen die van hun man zijn gescheiden, de haat naar de katholieke kerk toe, het oordelen over andersgelovigen, God verkleinen en aanpassen naar een klein persoonlijk rotgodje.
Je bijdrages hier zeggen totaal wat anders.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou hier herken ik me allemaal niet in hoor. Dit is meer jouw beeld dan wat de kerk leert of hoe ik het zelf zie.
Nou, ik ben blij dat iedereen zo bekend is met de leer van mijn kerk dan!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:12 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je bijdrages hier zeggen totaal wat anders.
Dat is een leugenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou hier herken ik me allemaal niet in hoor. Dit is meer jouw beeld dan wat de kerk leert of hoe ik het zelf zie.
Zal ik maar gewoon weggaan dan?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:30 schreef Bassie48 het volgende:
Ali is ondanks zijn coming out nog steeds behoorlijk irritant bezig.
Nee maar wat dacht je van een constructieve bijdrage? Zou ik wel fijn vinden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zal ik maar gewoon weggaan dan?
Waar kan ik je blij mee maken?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:58 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee maar wat dacht je van een constructieve bijdrage? Zou ik wel fijn vinden.
Gewoon, op een prettige wijze converseren. Ik weet dat ik ook behoorlijk irritant kan zijn maar dat is afhankelijk van hoe de ander zich opstelt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar kan ik je blij mee maken?
Misschien eens daadwerkelijk inhoudelijk ingaan op vragen over en kritiek op die leer? Je niet verschuilen achter teksten uit de Bijbel. Niet meer komen met uitgebreide teksten die eigenlijk on-liners zijn. Durf eens kritiek te hebben op God en de Bijbel.. Als God is als een vader dient hij ook tegen vragen en kritiek te kunnen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou, ik ben blij dat iedereen zo bekend is met de leer van mijn kerk dan!
Ik weet echt totaal niet wat je bedoelt. Ik kreeg een reeks halfbakken beschuldigingen over mijn kerk naar mijn hoofd geslingerd, en heb geen zin om daar serieus op in te gaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:16 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Gewoon, op een prettige wijze converseren. Ik weet dat ik ook behoorlijk irritant kan zijn maar dat is afhankelijk van hoe de ander zich opstelt.
Ik denk dat ik jou niet hoef uit te leggen wat ik bedoel.
Overigens ik respecteer je geloof.
Even goede vrienden hoor, iedereen heeft een keuze.
Ja, ik heb eerlijk gezegd wel wat beters te doen dan loze beschuldigingen gaan aanvechten. Kom dan ook echt met fatsoenlijke punten die je wilt bespreken, dan ben ik best bereid om daar op in te gaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:26 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Misschien eens daadwerkelijk inhoudelijk ingaan op vragen over en kritiek op die leer? Je niet verschuilen achter teksten uit de Bijbel. Niet meer komen met uitgebreide teksten die eigenlijk on-liners zijn. Durf eens kritiek te hebben op God en de Bijbel.. Als God is als een vader dient hij ook tegen vragen en kritiek te kunnen.
Ok, dan niet. "Even goede vrienden" hoor.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet echt totaal niet wat je bedoelt. Ik kreeg een reeks halfbakken beschuldigingen over mijn kerk naar mijn hoofd geslingerd, en heb geen zin om daar serieus op in te gaan.
Zoals hierboven: als je een specifiek punt wilt bespreken, en dan niet op zo'n irritante aanvallende, constant bespottende of anderszins vervelende toon, kunnen we gewoon een gesprekje voeren hoor. Maar ik ga hier liever niet een potje bakkeleien, dat zou ik IRL ook snel afkappen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ok, dan niet. "Even goede vrienden" hoor.
Het ging anders. Ik stelde een vraag die jij ontweek, zoals ik gewend ben, door mij een tegenvraag te stellen. Ik beantwoorde deze gewoon netjes met feiten waarop jij ging liegen. Dan vecht je het natuurlijk gewoon aan. Maar dat was allemaal helemaal niet nodig geweest als je gewoon antwoord had gegeven. Toegeven dat je die sekte na-papegaait en je eigen mening is weg geheesenspoeld mag ook hoor.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik heb eerlijk gezegd wel wat beters te doen dan loze beschuldigingen gaan aanvechten. Kom dan ook echt met fatsoenlijke punten die je wilt bespreken, dan ben ik best bereid om daar op in te gaan.
Het kan natuurlijk ook gewoon dat je slechte vragen stelt waar ik geen ja/nee antwoord op kan geven. En dat jouw definities van woorden de mijne niet zijn, dus zonder die gemeenschappelijke grond is een verder gesprek niet mogelijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:10 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Het ging anders. Ik stelde een vraag die jij ontweek, zoals ik gewend ben, door mij een tegenvraag te stellen. Ik beantwoorde deze gewoon netjes met feiten waarop jij ging liegen. Dan vecht je het natuurlijk gewoon aan. Maar dat was allemaal helemaal niet nodig geweest als je gewoon antwoord had gegeven. Toegeven dat je die sekte na-papegaait en je eigen mening is weg geheesenspoeld mag ook hoor.
Zo herkenbaar.. Vragen wegzetten als aanvallen.. Kritiek, het is van de duivel...quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik heb eerlijk gezegd wel wat beters te doen dan loze beschuldigingen gaan aanvechten. Kom dan ook echt met fatsoenlijke punten die je wilt bespreken, dan ben ik best bereid om daar op in te gaan.
Nooit wat van gemerkt; ik stond alleen en in de kou.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar probeer Jezus' vriendschap eens.
In plaats van te zeuren kun je ook gewoon een normale vraag stellen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:20 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.. Vragen wegzetten als aanvallen.. Kritiek, het is van de duivel...
Zoveel zuilen, zoveel gelovigen die echt denken dat ze de waarheid kenden.. Zoveel gelovigen die zeker wisten dat hun zuil toegang gaf tot de hemel..
Nog steeds; heden ten dage.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:20 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.. Vragen wegzetten als aanvallen.. Kritiek, het is van de duivel...
Zoveel zuilen, zoveel gelovigen die echt denken dat ze de waarheid kenden.. Zoveel gelovigen die zeker wisten dat hun zuil toegang gaf tot de hemel..
Dat dacht ik ook weleens. Maar dat is niet zo.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Nooit wat van gemerkt; ik stond alleen en in de kou.
Welke fysieke/mentale/psychische/sociale/maatschappelijke aanwezigheid heb je ooit van hem gemerkt??quote:
Meestal hang jij de psycholoog uit.... nou ja dan was ik kennelijk aan de beurt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook gewoon dat je slechte vragen stelt waar ik geen ja/nee antwoord op kan geven. En dat jouw definities van woorden de mijne niet zijn, dus zonder die gemeenschappelijke grond is een verder gesprek niet mogelijk.
Verder wil je dat ik bij mezelf 'te rade' ga, sorry maar dat soort gesprekken zit ik niet op te wachten. Als ik een psycholoog wil, dan maak ik wel een afspraak.
Weinig zin als jij alleen maar kan reageren met verdachtmakingen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In plaats van te zeuren kun je ook gewoon een normale vraag stellen natuurlijk.
Op een gegeven moment is het gewoon een kwestie van vertrouwen, ongeacht hoe je je voelt en wat je denkt. En dan merk je vanzelf dat Hij er wel degelijk is, van binnen en van buiten.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Welke fysieke/mentale/psychische/sociale/maatschappelijke aanwezigheid heb je ooit van hem gemerkt??
Maar als je zo'n vraag stelt, moet je eerst definiëren wat jij onder 'de leer van jouw kerk' verstaat. Anders kan ik daar toch geen antwoord op geven?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:30 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Meestal hang jij de psycholoog uit.... nou ja dan was ik kennelijk aan de beurt.
Maarruh fair enough.
Ik hoef ook niet echt een antwoord, het gaatme eigenlijk niet aan, denk er zelf gewoon eens overna of je weleens een bepaalde mening over het geloof hebt die afwijkt met die van de kerk en of je eigen meningen wel mag hebben in jullie kerk.
De Sabbath is begonnen en ik gun je je rust. Misschien morgenavond weer verder als de Sabbath afgelopen is...
Zal ik ook eens een ervaring vertellen?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat weeshuis waar ik werkte, daar ben ik ontslagen nadat ik met een andere collega de instelling die daar kinderen plaatste had gewaarschuwd dat daar ongeregeldheden plaatsvonden en ze daar achter waren gekomen. Toen hebben ze een paar valse beschuldigingen gemaakt en een klacht bij de politie ingediend dat ik zogenaamd stiekem kinderen mee naar de kerk wilde nemen. Ik was daar ook gewoon open over mijn geloof. Ik moest toen op het bureau komen om mij te verantwoorden. Dat was duidelijk een wraakactie en het sloeg nergens op, dus heeft ook geen gevolg gehad. Maar daarna zat ik dus zonder werk. Mijn auto had al enorm veel kilometers en dus vaak panne. Vanwege geldgebrek heb ik die zelf leren repareren. Op een gegeven moment was de oliecarter stuk en ik wist me geen raad meer. Door alle opgestapelde stress kreeg ik toen een paniekaanval, begon letterlijk te hyperventileren. Woede, teleurstelling, ik wist het gewoon niet meer, alles zag zwart. Daarna even gebeden, kwam ik tot rust, kreeg een idee, en kon het daarna oplossen, zonder dat het me vele honderden euro's zou kosten, die ik sowieso niet had.
Weet je , ik heb jaren gebeden voor een leuke baan. Niks hielp. Ik ben gaan zoeken naar een baan, nadat ik van m'n geloof was afgevallen en wat denk je: uit vijf sollicitaties kreeg ik drie aanbiedingen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor mij was dat duidelijk een vervulling van deze belofte: 7 Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.
Maar dat moet je dan ook wel daadwerkelijk doen, je zorgen en al je problemen aan Hem geven. En dan biedt Hij ook een oplossing.
Tja, het had natuurlijk ook een probleem kunnen zijn dat je niet kon oplossen, of dat die garage nou net niet de juiste bout had, of dat er helemaal geen garage was en je in de middle of nowhere stond. Zo'n geïsoleerd geval zegt natuurlijk niet per se iets, dat snap ik natuurlijk ook wel, maar de meest overtuigende werken van God vinden zich dan ook in ons plaats, als je beetje bij beetje meer verandert in het model dat in de bijbel wordt gepresenteerd, Jezus Christus. Dat karakter krijgen is waar het uiteindelijk om gaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Zal ik ook eens een ervaring vertellen?
Ik was met een groepje vrienden en vriendinnen in mijn oude VW Golf (m'n eerste uit 1980) naar Italië op vakantie gegaan (eind jaren '80). Paar van die vriendinnen waren "gristenen" (baptist, ondergedompeld en wel).
Wat gebeurt er ergens in Toscane, na een cappuccino gedronken te hebben...auto wil niet meer starten. Staan we met z'n drieën, langs de kant van de weg. Wij geen Italiaans spreken, die Italianen geen Engels.
Wat doen die vriendinnen.... gaan staan bidden in de berm om zijn hulp. Ik (toen al van m'n geloof af), ging eens grondig nadenken en kritisch alle mogelijkheden af en onder motorkap gedoken.....na lang denken en onderzoeken, bedacht ik dat het elektrisch het probleem moest zijn, want er ging geen enkel lampje op het dashboard branden...ik weer zoeken...bleek de kabel die motorblok met chassis (en daarmee met de min van de accu), losgetrild te zijn. Bout eruit. Ik even verderop gelopen (die vriendinnen stonden nog in de berm de heer te loven voor mijn onderzoekswerk) en naar een garage gelopen en meet handen en voetenwerk uitgelegd dat ik een bout M8 zocht (en meekreeg). Bout er in gedraaid en alles deed het weer. Looft de heer was het achterin.
Tja, dat haalt je de koekoek. Nog vele km's gemaakt met die Golf, zonder zijn hulp.
Ik was op een gegeven moment beu dat ik geen baan kon vinden, ook na veel solliciteren. Ik had nog 2 weken tot mijn uitkering stopte (die ik dus had omdat ik door die mensen in dat weeshuis ontslagen was), dus het begon echt te dringen, en toen zei ik: ik ga nu stoppen met zoeken, jij mag het uitzoeken, ik wil werk waarbij ik met jeugd werk, waarbij ik voldoende tijd overhoud voor mijn andere bezigheden (waaronder in de kerk dus, aangezien ik daar erg actief was), en ik wil dat ze contact met mij opnemen, ik ga stoppen met zoeken. En dat deed ik dus ook, ik liet het los.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je , ik heb jaren gebeden voor een leuke baan. Niks hielp. Ik ben gaan zoeken naar een baan, nadat ik van m'n geloof was afgevallen en wat denk je: uit vijf sollicitaties kreeg ik drie aanbiedingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |