Dat is onzin.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:18 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Scheiden mag ook niet. Dan word je als vrouw ex-gecommuniceerd. Ook al word je mishandeld door je man. Tja de eigen principes mogen nu eenmaal niet overboord gegooid worden.
We hadden het over dat christenen, moslims en boeddhisten "een aversie jegens het leven hebben".quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gelijk jij niet kunt beoordelen of James Brown tot spirituele ervaringen leidt of niet.
Bij mij wel.
Nee hoor....quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oké, dus je hebt een jeugdtrauma en dat reageer je op mij af, alsof ik de doempredikant bent die jou angsten aan heeft gepraat.
Misschien is het tijd om er een keer echt mee aan de slag te gaan?
James Brown dwingt mij niet tot het volgen van allerlei regels. James Brown werpt mij niet in de hel als ik zijn muziek niet goed vindt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:21 schreef Kerelx het volgende:
[..]
We hadden het over dat christenen, moslims en boeddhisten "een aversie jegens het leven hebben".
Wat ik beoordeelde was dat je Ali vertelde dat hij dat boek moest wegleggen, wat hem inspireert en beweegt, maar dat je wel je eigen inspiratiebronnen, zoals James Brown, aandroeg.
Dat verklaart je heftige reacties hier wel een beetje voor mij. Zoals Ali zei dat je dat op ons afreageert. Alleen zie ik je dit ook doen bij andere users die niks met het geloof hebben, zoals progressieven of linkse users. Heb je dit kunnen verwerken of speelt dit geen rol?quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Levensverhalen?
Na een jarenlange slavernij en angst voor God hoorde ik ineens James Brown op een koude winteravond lang, lang geleden...
En vanaf dat moment wist ik: Het leven is vreugde, God is vreugde, God is leven, God is Funk.
De ketens van mentale slavernij vielen van me af, in tandem met de drums van Clyde Stubblefield en de basgitaar van Fred Thomas.
Leven is genieten... je bent niet slecht, niet verkeerd, niet zondig. Je bent wie je bent en God heeft je lief.
Get Up Offa That Thing was de breuk met dat verleden:
Bekijk deze YouTube-video
Je verlangens, je angsten, je hoop, je dromen, ze mogen er zijn.
Leef en ervaar
quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:26 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Dat verklaart je heftige reacties hier wel een beetje voor mij. Zoals Ali zei dat je dat op ons afreageert. Alleen zie ik je dit ook doen bij andere users die niks met het geloof hebben, zoals progressieven of linkse users. Heb je dit kunnen verwerken of speelt dit geen rol?
Nou, ik heb geen problemen met homoseksuele personen, dat zijn gewoon mensen net als jij en ik, met hun positieve kanten en negatieve kanten, hun talenten en gebreken, en ik kan er altijd prima mee omgaan. Het is me eigenlijk altijd opgevallen dat homoseksuelen de neiging hebben om naar mij toe te trekken. Of dat nu puur komt omdat ze me aantrekkelijlk vinden, of omdat ik ze vriendelijk behandel, of allebei, kan ik natuurlijk niet weten, maar ik respecteer deze mensen als ieder ander.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor....
Maar fijn dat je dat invult.
Maar alsnog: wat vind jij van homoseksualiteit?
Overigens, ik ben zelf al jaren verzot op mijn eega, en dus 'hetero', maar precies omdat ik besef hoe fijn die verbondenheid is, ben ik zeer benieuwd hoe jij denkt afkeuring van dat soort liefdevolle relaties tussen personen van hetzelfde geslacht rationeel (dus niet BIJBEL) denkt te kunnen onderbouwen.
Jeetje zeg.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou, ik heb geen problemen met homoseksuele personen, dat zijn gewoon mensen net als jij en ik, met hun positieve kanten en negatieve kanten, hun talenten en gebreken, en ik kan er altijd prima mee omgaan. Het is me eigenlijk altijd opgevallen dat homoseksuelen de neiging hebben om naar mij toe te trekken. Of dat nu puur komt omdat ze me aantrekkelijlk vinden, of omdat ik ze vriendelijk behandel, of allebei, kan ik natuurlijk niet weten, maar ik respecteer deze mensen als ieder ander.
Ik lees in de bijbel niet dat 'homoseksuele geaardheid' een criterium is om niet naar de hemel te gaan. Dat is de genade van God.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg.
Homoseksuelen gaan naar de hemel?
Ik lees ook nergens iets over 'katholieken'quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik lees in de bijbel niet dat 'homoseksuele geaardheid' een criterium is om niet naar de hemel te gaan. Dat is de genade van God.
Zijn alle katholieken homoseksuelen dan?quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik lees ook nergens iets over 'katholieken'
Nee, slechts fallus-aanbidders lees ik.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zijn alle katholieken homoseksuelen dan?
Ja joh, heb je dat gelezen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, slechts fallus-aanbidders lees ik.
Ja, erg om gelachen ookquote:Op donderdag 16 januari 2025 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja joh, heb je dat gelezen?
Misschien hebben ze je daarom wel zo'n vervormd beeld van God gegeven. Omdat ze in een heel rare god geloven.quote:
Nee, dat vervormde beeld komt van lieden als jijquote:Op donderdag 16 januari 2025 22:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien hebben ze je daarom wel zo'n vervormd beeld van God gegeven. Omdat ze in een heel rare god geloven.
Nou nee, ik heb niets te maken met wat jij x jaren geleden hebt ervaren natuurlijk.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat vervormde beeld komt van lieden als jij
Die compassie stelt alleen niks voor.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb niets te maken met wat jij x jaren geleden hebt ervaren natuurlijk.
Ik spreek constant over Jezus als een vriend die compassie met ons heeft.
Is je dat ontgaan?
Dat kun je alleen zeggen als je die nooit ervaren hebt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die compassie stelt alleen niks voor.
Helaas niet.quote:
Wat jij brengt heeft niets met compassie van doen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kun je alleen zeggen als je die nooit ervaren hebt.
Misschien zou je er een keer om moeten vragen, de vriendschap van Jezus en Zijn compassie.
Dat kan een gekwetst hart goed doen en zelfs genezen.
Sorry maar dit is echt allemaal zeer onnauwkeurig, je weet er gewoon niks van. Is prima maar ik voel mij nou niet geroepen om elke loze aantijging hier te gaan behandelen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:50 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Helaas niet.
Ook als je niet op 1 lijn denkt met hoe de kerk lieden als Walter Veith na-papefaait loop je het risico verstoten te worden.
Het is allemaal goedkope eenheidsworst. Zelf nadenken is verboden en word er zoveel mogelijk uit geindoctrineerd.
Schandalen blijven vaak achter gesloten deuren maar dat lukt niet altijd. Verdiep je maar eens in de schandalen bij jullie tv-zender. 3ABN.
Ik zeg ook niet dat ik jouw vriend moet worden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat jij brengt heeft niets met compassie van doen.
Enkel slavernij en knechting, het ontkennen van menselijkheid en criminalisering van wat niet gecriminaliseerd mag worden. Het doden van de ziel en al diens levenskracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |