Gelijk jij niet kunt beoordelen of James Brown tot spirituele ervaringen leidt of niet.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:48 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Daar kan je niet voor spreken. Die christen, moslim of boeddhist zullen ontkennen dat ze een aversie jegens het leven hebben.
Iedereen verkettert wel zaken, iedereen oordeelt. Een veganist/vegetariėr kan vleeseters of het eten van vlees verketteren, een wetenschapper een pseudowetenschapper, een vrijzinnige een conservatieve, een niet-gelovige een gelovige of vice versa, een klimaatactivist het rijden in een auto.
ach, die dan weer nietquote:Op donderdag 16 januari 2025 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, maar wij volgen die wetten niet. Die gelden immers niet meer.
We zijn een product van decennia verbeteren, optimaliseren en selecteren. Verbazingwekkend? Ja, als je het eindproduct ziet (hoewel...).... Verklaarbaar? Ja, ook als je lang genoeg onderzoekt, kom je tot de verklaring vanaf de subatomaire deeltjes tot het bewegen van de mens. We zijn alleen pas sinds kort aan het onderzoeken, in ieder geval tot en met de Middeleeuwen werd iedere vorm van kritisch onderzoek naar de uitgangspunten van de kerk, beloond met de brandstapel.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, precies.
Het simpele feit dat jij 's ochtends wakker wordt, je ogen op doet, en kan zien, en geluiden horen, en dingen kan voelen, is een wonder. Wij vinden dat allemaal maar normaal omdat we er gewend aan zijn, maar het is letterlijk een wonder hoe ons lichaam werkt, en hoe ons dat dan een ervaring geeft, en hoe die ons kan raken en zelfs tot tranen kan bewegen door schoonheid, of op een andere manier beļnvloeden. Je ogen, oren, gevoel, neus, zijn allemaal geschenken om te kunnen genieten van alles wat het leven te bieden heeft, of dat nu prachtige muziek is, of prachtige natuur, of andere mensen, dieren, de kosmos, alles wat God gemaakt heeft. Ons lichaam is een instrument om te genieten van de creatie van God. Als je daar elke dag even bij stilstaat, en dankbaar bent voor alles in het leven wat wel mooi is, dan kan dat je blik op het leven compleet veranderen. Ik merkte dit heel sterk vlak na mijn bekering, dat was echt als een wedergeboorte, alsof je je ineens beseft wat het leven eigenlijk is, en hoeveel moois het te bieden heeft. Maar ja, dat wil wederom niet zeggen dat alle negatieve dingen dan ineens verdwijnen. Je leert er alleen anders mee omgaan, en kunt het een betere plaats geven. In plaats van dat je er bitter van wordt, kun je er ook voor kiezen om er beter door te worden, met meer dankbaarheid, meer nederigheid, en meer zin om mensen te vertellen over die liefde waarmee God de mooie dingen in het leven geschapen heeft.
Jawel, op zijn best heeft ie zijn handen van zijn schare volgelingen afgetrokken; alleen de schare wil daar nog niet aan. Maar een betere verklaring is dat ie gewoon niet bestaat.quote:Op donderdag 16 januari 2025 18:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat weet ik, maar zolang je leeft, is het niet te laat. Wie weet wat er over een jaar nog gebeurt, of over tien jaar. God vergeet zijn kinderen niet.
De duivensportvereniging heeft dat toch ook? Of de sportclub??quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:39 schreef Haushofer het volgende:
Volgens mij is de meest bepalende factor in ons geluk de mate waarin we relaties hebben met andere mensen. Die relaties bepalen ons welzijn. En dat is natuurlijk wel iets dat kerkgemeenschappen hebben: ze bieden een gelaagde groep mensen aan die vergelijkbare spirituele opvattingen hebben. Daarin zijn geloofsgemeenschappen toch wel uniek.
Homo's mogen niet gediscrimineerd worden binnen de advenstskerk. Behalve als homo's willen trouwen, dan moeten ze gediscrimineerd worden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Hoe gaan ze met homo's om?
Een kerk als de De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen zeker?quote:Op donderdag 16 januari 2025 16:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een kerk (die goed functioneert) is als een familie. Mijn ervaring is ook dat als mensen werkelijk gevuld zijn met de geest, ze elkaar ook gewoon begrijpen en op dezelfde lijn zitten, en dan maakt het niet uit in welke cultuur of welk land je bent. Dat is iets heel bijzonders, en als buitenstaander kun je dat niet ervaren, omdat je diezelfde geest niet hebt.
Wij volgen inderdaad het bijbelse model dat het huwelijk tussen een man en een vrouw bedoeld is, en wijken daar niet van af.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:57 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Homo's mogen niet gediscrimineerd worden binnen de advenstskerk. Behalve als homo's willen trouwen, dan moeten ze gediscrimineerd worden.
Mag ik - gezien mijn achtergrond en ervaring - misschien lichtelijk onpasselijk worden van dit sentimentele gejank.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik luister nooit Mozart.
Deze man en zijn familie daarentegen luister ik heel graag naar, prachtige stemmen, een koor met zijn 4en.
Bekijk deze YouTube-video
Dat zijn de mormonen, daar heb ik niets mee. Er zijn m.i. allerlei problemen met die specifieke denominatie. Ik heb weleens met een missionaris ervan gediscussieerd, was erg leuk, maar hij stond ook een beetje met zijn mond vol tanden toen we daadwerkelijk de bijbel lazen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Een kerk als de De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen zeker?
Mijn ervaring is dat ze van harte binnenhalen om je om te turnen en als je het er niet bevalt of kritisch wordt, sta je er zo weer buiten.
Ik vind dit niet sentimenteel eerlijk gezegd, gewoon mooi gezongen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Mag ik - gezien mijn achtergrond en ervaring - misschien lichtelijk onpasselijk worden van dit sentimentele gejank.
Rechters 11 Hoeveel duizenden Ammonieten werden er wel niet geslagen?quote:Op donderdag 16 januari 2025 21:06 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Vind je niet dat je overdrijft? Christenen en moslims hebben geen aversie jegens het leven,
Waarom was je bang voor God? Ik ben niet bang voor God.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Levensverhalen?
Na een jarenlange slavernij en angst voor God hoorde ik ineens James Brown op een koude winteravond lang, lang geleden...
En vanaf dat moment wist ik: Het leven is vreugde, God is vreugde, God is leven, God is Funk.
De ketens van mentale slavernij vielen van me af, in tandem met de drums van Clyde Stubblefield en de basgitaar van Fred Thomas.
Leven is genieten... je bent niet slecht, niet verkeerd, niet zondig. Je bent wie je bent en God heeft je lief.
Get Up Offa That Thing was de breuk met dat verleden:
Bekijk deze YouTube-video
Je verlangens, je angsten, je hoop, je dromen, ze mogen er zijn.
Leef en ervaar
Vanwege de predikaties zoals jij die spuitquote:Op donderdag 16 januari 2025 22:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom was je bang voor God? Ik ben niet bang voor God.
Ja kersenplukken noemen ze dat.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wij volgen inderdaad het bijbelse model dat het huwelijk tussen een man en een vrouw bedoeld is, en wijken daar niet van af.
God is in vele refo-kerkdiensten toch gewoon een enge boeman, die, als ie je te pakken krijgt, in het helle vuur stouwt.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom was je bang voor God? Ik ben niet bang voor God.
Wij interpreteren naastenliefde niet als 'alles doen wat iedereen van je verlangt, inclusief je eigen principes overboord gooien'. Dat is meer een soort van tirannie en dwang dan naastenliefde.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:12 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ja kersenplukken noemen ze dat.
En de naastenliefde wordt weer aan de kant geschoven.
Jouw 'religie' sloopt mensen, zeker homoseksuelen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wij interpreteren naastenliefde niet als 'alles doen wat iedereen van je verlangt, inclusief je eigen principes overboord gooien'. Dat is meer een soort van tirannie en dwang dan naastenliefde.
Eigen principes inderdaad. Geen bijbelse. Principes van charlatans als Ellen White en Walter Veith.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wij interpreteren naastenliefde niet als 'alles doen wat iedereen van je verlangt, inclusief je eigen principes overboord gooien'. Dat is meer een soort van tirannie en dwang dan naastenliefde.
Ik weet niet, ik heb nooit een refo-dienst bijgewoond.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:14 schreef blomke het volgende:
[..]
God is in vele refo-kerkdiensten toch gewoon een enge boeman, die, als ie je te pakken krijgt, in het helle vuur stouwt.
Overigens heb ik geen last van angsten; voor god niet (want die b....) en ook niet voor vliegen, of voor het leven.
... totdat je homoseksueel bentquote:Op donderdag 16 januari 2025 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik heb nooit een refo-dienst bijgewoond.
Na 17 jaar aan preken van de adventkerk heb ik God nog nooit zo voorgesteld gehoord. Niet in het echt en niet op het internet in een ander land. God wordt consequent gepresenteerd als compassievol en rechtvaardig.
Scheiden mag ook niet. Dan word je als vrouw ex-gecommuniceerd. Ook al word je mishandeld door je man. Tja de eigen principes mogen nu eenmaal niet overboord gegooid worden.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw 'religie' sloopt mensen, zeker homoseksuelen.
Oké, dus je hebt een jeugdtrauma en dat reageer je op mij af, alsof ik de doempredikant ben die jou angsten aan heeft gepraat.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vanwege de predikaties zoals jij die spuit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |