Tuurlijk joh, lekker blijven wijzen naar anderen. Daar kom je verder mee in het leven.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zoals hierboven: als je een specifiek punt wilt bespreken, en dan niet op zo'n irritante aanvallende, constant bespottende of anderszins vervelende toon, kunnen we gewoon een gesprekje voeren hoor. Maar ik ga hier liever niet een potje bakkeleien, dat zou ik IRL ook snel afkappen.
Precies. Geloof in een Opperwezen helpt niet, geloven in jezelf wel.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je , ik heb jaren gebeden voor een leuke baan. Niks hielp. Ik ben gaan zoeken naar een baan, nadat ik van m'n geloof was afgevallen en wat denk je: uit vijf sollicitaties kreeg ik drie aanbiedingen.
Wat mij nog meer opvalt, is de inconsistenties in, zeg maar het seculiere deel, van zijn levensverhaal:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 04:04 schreef Bassie48 het volgende:
Ik geef Ali op. Het is een irritante kerel die tot het einde der tijden zijn dingetje blijft doen.
Maar ik begrijp zijn achtergrond. Dat vermoeden had ik al omdat ik in mijn eigen omgeving gelijksoortige ervaringen heb gezien. Ik zal hem dus niet meer hard aanvallen op dit forum maar mijn gemoed vol laten stromen met medelijden en compassie.
Ik lees "kinderen, weeshuis, geloof, politie en ontslag". Dat, samen met zijn afkeer van de RK-kerk,......doet bij mij een belletje rinkelen...quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat weeshuis waar ik werkte, daar ben ik ontslagen nadat ik met een andere collega de instelling die daar kinderen plaatste had gewaarschuwd dat daar ongeregeldheden plaatsvonden en ze daar achter waren gekomen. Toen hebben ze een paar valse beschuldigingen gemaakt en een klacht bij de politie ingediend dat ik zogenaamd stiekem kinderen mee naar de kerk wilde nemen. Ik was daar ook gewoon open over mijn geloof. Ik moest toen op het bureau komen om mij te verantwoorden. Dat was duidelijk een wraakactie en het sloeg nergens op, dus heeft ook geen gevolg gehad. Maar daarna zat ik dus zonder werk.
Als het zou helpen toont dat juist het wispelturige karakter van God aan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 06:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Precies. Geloof in een Opperwezen helpt niet, geloven in jezelf wel.
Het heeft niks met een rechtvaardige God te maken maar wel met grilligheid en willekeur.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:28 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Als het zou helpen toont dat juist het wispelturige karakter van God aan.
Waarom jonge mensen die liggen te creperen aan 1 of andere ziekte weg laten rotten en Biafra-kindjes laten sterven van de honger maar Ali een baan geven.... Bidden zij dan niet hard genoeg? Of komt het omdat ze niet bij de adventskerk zitten?
Grapjas.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat mij nog meer opvalt, is de inconsistenties in, zeg maar het seculiere deel, van zijn levensverhaal:
[..]
Ik lees "kinderen, weeshuis, geloof, politie en ontslag". Dat, samen met zijn afkeer van de RK-kerk,......doet bij mij een belletje rinkelen...
Zo kun je natuurlijk overal wel zuur over zijn. Waarom zou iemand iets goeds mogen meemaken of plezier in het leven hebben terwijl er ergens nog iemand lijdt of ziek is? Foei, dat mag niet hoor, je moet je vooral schuldig en slecht voelen. Dan ben je dus bij het katholicisme, boeten zul je.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:28 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Als het zou helpen toont dat juist het wispelturige karakter van God aan.
Waarom jonge mensen die liggen te creperen aan 1 of andere ziekte weg laten rotten en Biafra-kindjes laten sterven van de honger maar Ali een baan geven.... Bidden zij dan niet hard genoeg? Of komt het omdat ze niet bij de adventskerk zitten?
Deze reactie gaat nergens over. Je praat er maar wat omheen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk overal wel zuur over zijn. Waarom zou iemand iets goeds mogen meemaken of plezier in het leven hebben terwijl er ergens nog iemand lijdt of ziek is? Foei, dat mag niet hoor, je moet je vooral schuldig en slecht voelen. Dan ben je dus bij het katholicisme, boeten zul je.
Hij gaat precies over wat je zegt. Het feit dat er leed in de wereld is, wil niet zeggen dat God geen goede dingen kan of mag doen voor zijn kinderen. En ja, mensen die ervoor kiezen om God te dienen, profiteren ook van de zegeningen daarvan, in tegenstelling tot mensen die God verwerpen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:10 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Deze reactie gaat nergens over. Je praat er maar wat omheen.
Hoe kan een zieke baby die overlijdt God hebben kunnen verwerpen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij gaat precies over wat je zegt. Het feit dat er leef in de wereld is, wil niet zeggen dat God geen goede dingen kan of mag doen voor zijn kinderen. En ja, mensen die ervoor kiezen om God te dienen, profiteren ook van de zegeningen daarvan, in tegenstelling tot mensen die God verwerpen.
Dan kan die niet. Maar het feit dat er zieke baby's zijn wil niet zeggen dat de rest van de wereld daarvoor moet boeten.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe kan een zieke baby die overlijdt God hebben kunnen verwerpen?
En "Boeten zul je"... dat is dus precies wat gebeurt wanneer je mensen aanpraat dat ze zondig zijn geboren.
Enkel de ouders, kennelijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan kan die niet. Maar het feit dat er zieke baby's zijn wil niet zeggen dat de rest van de wereld daarvoor moet boeten.
Nee absoluut niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij gaat precies over wat je zegt. Het feit dat er leed in de wereld is, wil niet zeggen dat God geen goede dingen kan of mag doen voor zijn kinderen. En ja, mensen die ervoor kiezen om God te dienen, profiteren ook van de zegeningen daarvan, in tegenstelling tot mensen die God verwerpen.
Dood pijn leed en ziekte zijn inderdaad integraal onderdeel van dit bestaan ja. Omdat de mensheid God de rug heeft toegekeerd. Des te meer reden om terug tot God te keren, omdat die beloofd heeft een nieuwe wereld voor te bereiden waarin al die dingen niet meer voorkomen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Enkel de ouders, kennelijk.
Stel je toch niet zo aan man. Alsof een baan hebben en in je primaire levensbehoeften kunnen voorzien niet belangrijk is. Hou toch op.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:21 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Nee absoluut niet.
Ik zeg niet dat dit niet zo is. Ik heb hier helemaal geen uitspraken over gedaan.
Maar wat je hier zegt is dat het de schuld van het Biafra-babietje zelf is dat die voor niets dood gaat en dat jij zo'n bijzonder heilig mannetje bent dat God je wel even een baan geeft. En hierom heb ik zo'n hekel aan dat persoonlijke rotgodje van je. Wat een nare karikatuur heb je van Hem gemaakt.
Dat weet je helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dood pijn leed en ziekte zijn inderdaad integraal onderdeel van dit bestaan ja. Omdat de mensheid God de rug heeft toegekeerd. Des te meer reden om terug tot God te keren, omdat die beloofd heeft een nieuwe wereld voor te bereiden waarin al die dingen niet meer voorkomen.
Je draait er weer omheen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan man. Alsof een baan hebben en in je primaire levensbehoeften kunnen voorzien niet belangrijk is. Hou toch op.
Tja, als je er niet uitkomt ga je op de man spelen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, jij hebt gewoon geen enkele zinnige bijdrage, alleen maar zeuren om het zeuren.
Daar begon je zelf mee met je 'bijzonder heilig mannetje'. Hypocriet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Tja, als je er niet uitkomt ga je op de man spelen.
Ik verwoord slechts waar je sekte je vanuit jullie geloofspunten mee heeft geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar begon je zelf mee met je 'bijzonder heilig mannetje'. Hypocriet.
Al genoeg reden om iemand op slaande voet te ontstaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Toen dat niet werkte hebben ze me vals beschuldigd dat ik in het geheim een van die kinderen naar de kerk zou willen nemen op zondag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |