Tuurlijk joh, lekker blijven wijzen naar anderen. Daar kom je verder mee in het leven.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zoals hierboven: als je een specifiek punt wilt bespreken, en dan niet op zo'n irritante aanvallende, constant bespottende of anderszins vervelende toon, kunnen we gewoon een gesprekje voeren hoor. Maar ik ga hier liever niet een potje bakkeleien, dat zou ik IRL ook snel afkappen.
Precies. Geloof in een Opperwezen helpt niet, geloven in jezelf wel.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je , ik heb jaren gebeden voor een leuke baan. Niks hielp. Ik ben gaan zoeken naar een baan, nadat ik van m'n geloof was afgevallen en wat denk je: uit vijf sollicitaties kreeg ik drie aanbiedingen.
Wat mij nog meer opvalt, is de inconsistenties in, zeg maar het seculiere deel, van zijn levensverhaal:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 04:04 schreef Bassie48 het volgende:
Ik geef Ali op. Het is een irritante kerel die tot het einde der tijden zijn dingetje blijft doen.
Maar ik begrijp zijn achtergrond. Dat vermoeden had ik al omdat ik in mijn eigen omgeving gelijksoortige ervaringen heb gezien. Ik zal hem dus niet meer hard aanvallen op dit forum maar mijn gemoed vol laten stromen met medelijden en compassie.
Ik lees "kinderen, weeshuis, geloof, politie en ontslag". Dat, samen met zijn afkeer van de RK-kerk,......doet bij mij een belletje rinkelen...quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat weeshuis waar ik werkte, daar ben ik ontslagen nadat ik met een andere collega de instelling die daar kinderen plaatste had gewaarschuwd dat daar ongeregeldheden plaatsvonden en ze daar achter waren gekomen. Toen hebben ze een paar valse beschuldigingen gemaakt en een klacht bij de politie ingediend dat ik zogenaamd stiekem kinderen mee naar de kerk wilde nemen. Ik was daar ook gewoon open over mijn geloof. Ik moest toen op het bureau komen om mij te verantwoorden. Dat was duidelijk een wraakactie en het sloeg nergens op, dus heeft ook geen gevolg gehad. Maar daarna zat ik dus zonder werk.
Als het zou helpen toont dat juist het wispelturige karakter van God aan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 06:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Precies. Geloof in een Opperwezen helpt niet, geloven in jezelf wel.
Het heeft niks met een rechtvaardige God te maken maar wel met grilligheid en willekeur.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:28 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Als het zou helpen toont dat juist het wispelturige karakter van God aan.
Waarom jonge mensen die liggen te creperen aan 1 of andere ziekte weg laten rotten en Biafra-kindjes laten sterven van de honger maar Ali een baan geven.... Bidden zij dan niet hard genoeg? Of komt het omdat ze niet bij de adventskerk zitten?
Grapjas.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 09:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat mij nog meer opvalt, is de inconsistenties in, zeg maar het seculiere deel, van zijn levensverhaal:
[..]
Ik lees "kinderen, weeshuis, geloof, politie en ontslag". Dat, samen met zijn afkeer van de RK-kerk,......doet bij mij een belletje rinkelen...
Zo kun je natuurlijk overal wel zuur over zijn. Waarom zou iemand iets goeds mogen meemaken of plezier in het leven hebben terwijl er ergens nog iemand lijdt of ziek is? Foei, dat mag niet hoor, je moet je vooral schuldig en slecht voelen. Dan ben je dus bij het katholicisme, boeten zul je.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:28 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Als het zou helpen toont dat juist het wispelturige karakter van God aan.
Waarom jonge mensen die liggen te creperen aan 1 of andere ziekte weg laten rotten en Biafra-kindjes laten sterven van de honger maar Ali een baan geven.... Bidden zij dan niet hard genoeg? Of komt het omdat ze niet bij de adventskerk zitten?
Deze reactie gaat nergens over. Je praat er maar wat omheen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk overal wel zuur over zijn. Waarom zou iemand iets goeds mogen meemaken of plezier in het leven hebben terwijl er ergens nog iemand lijdt of ziek is? Foei, dat mag niet hoor, je moet je vooral schuldig en slecht voelen. Dan ben je dus bij het katholicisme, boeten zul je.
Hij gaat precies over wat je zegt. Het feit dat er leed in de wereld is, wil niet zeggen dat God geen goede dingen kan of mag doen voor zijn kinderen. En ja, mensen die ervoor kiezen om God te dienen, profiteren ook van de zegeningen daarvan, in tegenstelling tot mensen die God verwerpen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:10 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Deze reactie gaat nergens over. Je praat er maar wat omheen.
Hoe kan een zieke baby die overlijdt God hebben kunnen verwerpen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij gaat precies over wat je zegt. Het feit dat er leef in de wereld is, wil niet zeggen dat God geen goede dingen kan of mag doen voor zijn kinderen. En ja, mensen die ervoor kiezen om God te dienen, profiteren ook van de zegeningen daarvan, in tegenstelling tot mensen die God verwerpen.
Dan kan die niet. Maar het feit dat er zieke baby's zijn wil niet zeggen dat de rest van de wereld daarvoor moet boeten.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe kan een zieke baby die overlijdt God hebben kunnen verwerpen?
En "Boeten zul je"... dat is dus precies wat gebeurt wanneer je mensen aanpraat dat ze zondig zijn geboren.
Enkel de ouders, kennelijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan kan die niet. Maar het feit dat er zieke baby's zijn wil niet zeggen dat de rest van de wereld daarvoor moet boeten.
Nee absoluut niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij gaat precies over wat je zegt. Het feit dat er leed in de wereld is, wil niet zeggen dat God geen goede dingen kan of mag doen voor zijn kinderen. En ja, mensen die ervoor kiezen om God te dienen, profiteren ook van de zegeningen daarvan, in tegenstelling tot mensen die God verwerpen.
Dood pijn leed en ziekte zijn inderdaad integraal onderdeel van dit bestaan ja. Omdat de mensheid God de rug heeft toegekeerd. Des te meer reden om terug tot God te keren, omdat die beloofd heeft een nieuwe wereld voor te bereiden waarin al die dingen niet meer voorkomen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Enkel de ouders, kennelijk.
Stel je toch niet zo aan man. Alsof een baan hebben en in je primaire levensbehoeften kunnen voorzien niet belangrijk is. Hou toch op.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:21 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Nee absoluut niet.
Ik zeg niet dat dit niet zo is. Ik heb hier helemaal geen uitspraken over gedaan.
Maar wat je hier zegt is dat het de schuld van het Biafra-babietje zelf is dat die voor niets dood gaat en dat jij zo'n bijzonder heilig mannetje bent dat God je wel even een baan geeft. En hierom heb ik zo'n hekel aan dat persoonlijke rotgodje van je. Wat een nare karikatuur heb je van Hem gemaakt.
Dat weet je helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dood pijn leed en ziekte zijn inderdaad integraal onderdeel van dit bestaan ja. Omdat de mensheid God de rug heeft toegekeerd. Des te meer reden om terug tot God te keren, omdat die beloofd heeft een nieuwe wereld voor te bereiden waarin al die dingen niet meer voorkomen.
Je draait er weer omheen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan man. Alsof een baan hebben en in je primaire levensbehoeften kunnen voorzien niet belangrijk is. Hou toch op.
Tja, als je er niet uitkomt ga je op de man spelen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, jij hebt gewoon geen enkele zinnige bijdrage, alleen maar zeuren om het zeuren.
Daar begon je zelf mee met je 'bijzonder heilig mannetje'. Hypocriet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Tja, als je er niet uitkomt ga je op de man spelen.
Ik verwoord slechts waar je sekte je vanuit jullie geloofspunten mee heeft geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar begon je zelf mee met je 'bijzonder heilig mannetje'. Hypocriet.
Al genoeg reden om iemand op slaande voet te ontstaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 10:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Toen dat niet werkte hebben ze me vals beschuldigd dat ik in het geheim een van die kinderen naar de kerk zou willen nemen op zondag.
Ja nogal wiedes, als het waar zou zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Al genoeg reden om iemand op slaande voet te ontslaan.
Jij verwoordt vooral hypocrisie en ongeloof, precies waarmee je zelf gehersenspoeld bent.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:38 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik verwoord slechts waar je sekte je vanuit jullie geloofspunten mee heeft geïndoctrineerd.
Ik geloof enkel niet in jouw persoonlijke rotgodje. Die mag naar de hel in bed kruipen met Lucifer.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij verwoordt vooral hypocrisie en ongeloof, precies waarmee je zelf gehersenspoeld bent.
Eerder heb ik vanuit de bijbel aan je aangetoond dat viering van de Sabbath niet noodzakelijk is dus je argument gaat niet op.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar als je zo'n vraag stelt, moet je eerst definiëren wat jij onder 'de leer van jouw kerk' verstaat. Anders kan ik daar toch geen antwoord op geven?
Daar gaf je een nogal vaag antwoord op wat niet overeenkomt met wat officieel 'de leer van mijn kerk' is. Dus als je niet de moeite neemt om een fatsoenlijke vraag te stellen, krijg je er ook geen fatsoenlijk antwoord op.
De officiële leer van mijn kerk is beschreven in de geloofstellingen. Dat zijn geen dogma's, maar korte samenvattingen van de standpunten die wij voor waar houden. Ik kan mij daar volledig in vinden, anders zou ik ook geen lid van die kerk geworden zijn, maar van een andere kerk.
Echter is er (helaas eigenlijk) helemaal geen absolute eenheid over een boel onderwerpen. Dat komt omdat je in onze kerk als een individu mag functioneren en niemand je dus verplicht om op een bepaalde manier iets te zien of te geloven. Mensen worden daar ook echt niet voor 'gestraft'. Natuurlijk zijn er zoals in elke organisatie maatregelen om de orde te bewaren, maar je wordt echt niet zomaar buitengezet hoor, dat is pure fantasie.
Ik probeer gewoon de feiten te volgen waar ze me heen leiden, en dat heeft me bij die kerk gebracht. Voordat ik daar lid van was, heb ik eerst jarenlang in new age-dingen geloofd, en daarvoor wist ik het niet, ik stelde me gewoon allerlei vragen en zocht naar antwoorden. Ik heb nooit mijn verstand ingeleverd en mijn brein dwingt me altijd om verder te zoeken, ik ben analytisch aangelegd. Maar voor mij is Jezus het einde van de zoektocht en vertegenwoordigt de ZDA-kerk het beste de leer zoals die in de bijbel uiteen wordt gezet. Eigenlijk is er ook nauwelijks keuze, want als je de tien geboden leest, is het duidelijk dat de sabbat van de 7e dag gewoon een belangrijk gebod is, en daarmee valt dus 99% van de kerken al af. Zo moeilijk is het dus denk ik niet om bij de 'juiste kerk' te komen, als je onder 'juist' verstaat 'zo dicht mogelijk bij de bijbel'.
Wat zeur je toch over 'mijn persoonlijke rotgodje', heb je nooit in de geschriften dit gelezen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:22 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik geloof enkel niet in jouw persoonlijke rotgodje. Die mag naar de hel in bed kruipen met Lucifer.
Alleen als je een sektelidje bent van de adventskerk, Biafra kindjes mogen weg creperen. Voor katholieken gaat het ook niet op want die zijn van satan. En de buurvrouw met leukemie kan hooguit nog een paar maanden God tevergeefs om beter worden bidden maar dan is ze er echt niet meer hoor. Maar mij 'Ali' helpt die wel.....quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat zeur je toch over 'mijn persoonlijke rotgodje', heb je nooit in de geschriften dit gelezen?
7 Bidt, en u zal gegeven worden;zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
8 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.
9 Of wat mens is er onder u, zo zijn zoon hem zou bidden om brood, die hem een steen zal geven?
10 En zo hij hem om een vis zou bidden, die hem een slang zal geven?
11 Indien dan gij, die boos zijt, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal uw Vader, Die in de hemelen is, goede gaven geven dengenen, die ze van Hem bidden!
Dit is nou een cirkeltje waarin jij (en ik) ronddoolt:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
7 Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
8 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.
9 Of wat mens is er onder u, zo zijn zoon hem zou bidden om brood, die hem een steen zal geven?
10 En zo hij hem om een vis zou bidden, die hem een slang zal geven?
11 Indien dan gij, die boos zijt, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal uw Vader, Die in de hemelen is, goede gaven geven dengenen, die ze van Hem bidden!
Dat zijn allemaal jouw belachelijke ideeën die ik nooit heb uitgesproken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:21 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Alleen als je een sektelidje bent van de adventskerk, Biafra kindjes mogen weg creperen. Voor katholieken gaat het ook niet op want die zijn van satan. En de buurvrouw met leukemie kan hooguit nog een paar maanden God tevergeefs om beter worden bidden maar dan is ze er echt niet meer hoor. Maar mij 'Ali' helpt die wel.....
Ga toch weg man met je afgodje.
Waarom zou je je het schompes bidden? Moet je iets vaak herhalen voordat God je begrijpt?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit is nou een cirkeltje waarin jij (en ik) ronddoolt:
Jij: " Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
8 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden."
Ik: "heb me het schompes gebeden en nooit iets van gemerkt"
Jij: "Je moet het zien in het bijbelse perspectief wat er om je heen gebeurt"
IK: "Ik kan prima vanuit de natuurwetten verklaren wat ik zie wat er gebeurt en de effecten van mijn eigen input"
Jij " weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal uw Vader, Die in de hemelen is, goede gaven geven dengenen, die ze van Hem bidden!"
En zo kan jij (en ik) ronddolen to je een ons weegt...
Ik zeg niet dat je dat hebt uitgesproken. Ik zeg wel dat dit de leer is van die sekte waar je in zit waar je je niet tegen uitspreekt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal jouw belachelijke ideeën die ik nooit heb uitgesproken.
Maar goed, ik zie dat je nergens een boodschap aan hebt, dus klaar.
Lees je weleens wat de ander schrijft?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom zou je je het schompes bidden? Moet je iets vaak herhalen voordat God je begrijpt?
En omdat jij het zegt is het zo?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:46 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je dat hebt uitgesproken. Ik zeg wel dat dit de leer is van die sekte waar je in zit waar je je niet tegen uitspreekt.
Met uitzondering van de katholieken. Daar heb je wel van gezegd dat zij tot satan behoren. Dus niet zo liegen joh.
Maar toch, hé. Heel fijn voor jou, maar als we een hypothese toetsen, dan kijken we toch zowel naar voor- als tegenargumenten? Hoeveel mensen zijn niet "gered uit een levensgevaarlijke situatie"? Ik bedoel, al die doden in de Gaza van de afgelopen maanden; hoe zit dat dan?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:53 schreef Vincent_student het volgende:
Ik merk wel dat Hij er is, of het moet een begeleider zijn (dat laatste geloof ik eerder, zie film Bruce Almighty). Ik weet gewoon dat het waar is dat er wordt geluisterd. Anders zag nu mijn leven er totaal anders uit, als ik nog in leven zou zijn (ben ooit gered uit een levensgevaarlijke situatie, een redding die onverklaarbaar was, eh, twee keer trouwens) en zo waren er veel meer dingen.
En het gevolg van cognitieve dissonantie omdat een zeker volk uit Israël haar almachtige God niet kon rijmen met het feit dat het door de eeuwen heen keer op keer militair onder voet werd gelopenquote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat 'de mensheid' (operationaliseer dat eens) God de rug zouden hebben toegekeerd is verder op niets gefundeerd dan een specifieke lezing uit een specifiek boek.
Staat gewoon in jullie geloofspunten en de uitwerking daarvan. Homo's zijn ziek, vrouwen die scheiden worden uitgesloten, het is de schuld van de Joden, katholieken zijn van Godlos enz. Enz. En meer van die onbijbelse kolder. Daar is niets aan verzonnen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En omdat jij het zegt is het zo?
Je bent wel creatief, dat moet ik toegeven.
Dit is gewoon opzettelijke domheid.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 18:18 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Staat gewoon in jullie geloofspunten en de uitwerking daarvan. Homo's zijn ziek, vrouwen die scheiden worden uitgesloten, het is de schuld van de Joden, katholieken zijn van Godlos enz. Enz. En meer van die onbijbelse kolder. Daar is niets aan verzonnen.
Ik ben altijd consistent geweest over welke wetten nog gelden en welke niet. Dat is heel simpel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 13:13 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Eerder heb ik vanuit de bijbel aan je aangetoond dat viering van de Sabbath niet noodzakelijk is dus je argument gaat niet op.
Daarnaast is het typisch dat de ene keer de wet wel geld maar als het even niet uitkomt dan geld de wet niet voor de adventssekte.
Hier hebben we het eerder over gehad dus verdere uitweiding laat ik achterwege.
Hetzelfde voor het kersenplukken.
Dat je zegt dat je verder zoekt is ongeloofwaardig aangezien je mening op geen enkele manier afwijkt met de leer van die sekte.
Je hebt er allemaal maar weinig kaas van gegeten, strooit maar met wat termen om alles maar zoveel mogelijk negatief af te schilderen. Je weet ook niet eens wat een dogma is blijkbaar:quote:De leer van je sekte is idd vastgelegd in 28 geloofspunten. Dit zijn zoals je zegt standpunten die jullie sekte voor waar houden. Hiermee benoem je de definitie van wat een dogma is terwijl je ontkent dat het om dogma's gaat. Verder niet belangrijk maar vaag is het wel.
De basis is altijd de bijbel. Ellen White zelf bevestigde dat ook steeds. Die gaf mensen de instructie om haar vooral niet te citeren als men niet eerst de bijbel kent.quote:De geloofspunten zijn samenvattingen van een boekwerk van ongeveer 300 pagina's dus in werkelijkheid is het allemaal niet zo kort samengevat. In werkelijkheid hebben jullie 300 pagina's nodig om jullie 'geloofsbelijdenis' te beschrijven. Daarbij komt ook nogeens het werk van lieden als White en Veith. Dan zit je op een totaal van de beschrijving van jullie geloofsleer die dikker is dan de bijbel zelf.
Echt de grootst mogelijke onzin zoals je dit hier zegt. Maar je bent niet eerlijk en vals, dus wat moet ik anders verwachten.quote:Hoewel op veel plekken de 28 geloofspunten en de 300 pagina's tellende uitwerking daarvan overeenkomt met wat in de bijbel staat vallen een aantal zaken op.
Parafrasen:
- homo's zijn ziek
- andere kerken behoren tot het uitschot
- de adventskerk is verheven inclusief alle bijzonder heilige Ali-achtige eenheidsworst-leden.
- vrouwen die scheiden moeten verbannen worden want het ontheiligd de kerk.
- de paus, de katholieke kerk en al haar leden moeten gehaat worden want ze heulen met satan.
Welk boek van Veith?quote:Ik beperk me tot bovenstaand lijstje wat mijn inziens genoeg duidelijk maakt hoe verrot jullie sekte is.
Dat jij je daar thuis voelt en het misschien in jullie plaatselijke clubje hier en daar anders werkt wil ik nog wel van je aannemen. Al sluit ik niet uit de je wantoestanden bedekt met de mantel der liefde.
Goed, we hadden het erover dat je geen eigen mening hebt. Het is of het napapegaaien van wat in jullie geloofspunten staat of het is het napapegaaien van het boek van Veith.
Ja, ik heb nul problemen met Judaïsme.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 17:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En het gevolg van cognitieve dissonantie omdat een zeker volk uit Israël haar almachtige God niet kon rijmen met het feit dat het door de eeuwen heen keer op keer militair onder voet werd gelopen
Homo's zijn niet ziek?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is gewoon opzettelijke domheid.
Kennelijk ken ik jullie sekteleer beter dan jij doet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is gewoon opzettelijke domheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |