Juno Loves Legs net deze week uit...prachtig!!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:28 schreef Kanaroe het volgende:
Net uit: "Wat mama niet vertellen kon" van Marcel Maassen.
Een echt verhaal, over echte mensen. Mooi!
Nu beginnen in "Juno loves legs" van Karl Geary
Dit topic geeft mij leespiratie, bedankt allen
40 jaar terug gelezen, en kan mij herinneren dat het toen een enorme indruk op mij maakte.quote:
Nou aan deze kopie te zien.. zou hij ook zo oud kunnen wezen.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
40 jaar terug gelezen, en kan mij herinneren dat het toen een enorme indruk op mij maakte.
quote:Veel studenten liegen over hun studie, maar er wordt zelden over gesproken. Dit boek doorbreekt het taboe. De auteur vertelt openhartig over zijn leugenachtige studentenleven.
Interessant (en ook triest). Laatst was ik bij 'Unplugged' van Alex Ploeg, waarin hij o.a. vertelt over de tijd dat hij nog deed alsof hij studeerde, terwijl hij dat allang niet meer deed (en dit wel 4 jaar volgehouden heeft...). Kennelijk komt het inderdaad vaker voor.quote:
quote:
quote:
De documentaire 'Schijnstudent' past daar ook bij.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:17 schreef trui het volgende:
[..]
Interessant (en ook triest). Laatst was ik bij 'Unplugged' van Alex Ploeg, waarin hij o.a. vertelt over de tijd dat hij nog deed alsof hij studeerde, terwijl hij dat allang niet meer deed (en dit wel 4 jaar volgehouden heeft...). Kennelijk komt het inderdaad vaker voor.
Hoe vond je die?quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
En deze net uit:
[ afbeelding ]
Klopt, die ken ik. Heel verdrietig…quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:03 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
De documentaire 'Schijnstudent' past daar ook bij.
https://www.npodoc.nl/documentaires/2022/11/schijnstudent.html
quote:Before They Are Hanged by Joe Abercrombie is the second book in The First Law trilogy, blending dark fantasy with grim humor. It follows three main storylines: Inquisitor Glokta struggles with political intrigue in the corrupt city of Dagoska; warrior Logen Ninefingers joins magus Bayaz on a perilous quest; and soldier Jezal dan Luthar faces unexpected growth in war. As battles rage and betrayals unfold, the characters are forced to confront their flaws and brutal realities. The novel deepens themes of power, survival, and moral ambiguity, setting the stage for the trilogy’s climactic conclusion.
quote:Verbonden – Octavia Butler
Verbonden is een uniek en krachtig boek dat tijdreizen gebruikt om de rauwe realiteit van slavernij in het Amerika van de 19e eeuw te verkennen. De Afro-Amerikaanse schrijfster Octavia E. Butler vertelt het verhaal van Dana, een jonge vrouw uit 1976 die plotseling terug in de tijd wordt geworpen. Ze belandt op een plantage in Maryland. Dana wordt daar geconfronteerd met de gruwelijke omstandigheden van het leven als slaaf in de 19e eeuw. In 🇬🇧Kindred / 🇳🇱Verbonden leert Dana ook meer over haar eigen familiegeschiedenis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oef het is een vrij onleesbaar gedrocht, met af en toe een briliant stukje...quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:47 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Dit moest maar een keer gebeuren, staat al bijna 15 jaar in de kast hier
Nou hij leest vrij vlot, want in een dagje uitgelezen. Maar heel best was het niet nee, maar wel een paar keer hardop moeten lachenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oef het is een vrij onleesbaar gedrocht, met af en toe een briliant stukje...
Ja vlot welquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nou hij leest vrij vlot, want in een dagje uitgelezen. Maar heel best was het niet nee, maar wel een paar keer hardop moeten lachen![]()
Nu begonnen in:
[ afbeelding ]
heb je ook de podcast 'Jacob, dood in Qatar' geluisterd? Aanrader, en mogelijk speelt dit boek wel een rol in zijn dood...quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:36 schreef Blues het volgende:
Intrigerende autobiografie.
[ afbeelding ]
In 2016 wordt Kees Wieringa museumdirecteur van het Al-Thani Museum in de woestijnstaat Qatar en raakt meer en meer verstrikt in de netten van de grillige sjeik en diens nageslacht. Wat een droombaan lijkt, verwordt langzaam tot een ontluisterende ervaring.
Een boek over intriges, wapenhandel, kunstsmokkel en geloofsstrijd. Maar ook het aangrijpende verslag van een man, teruggeworpen op zichzelf, die in de leegte van de woestijn tot een belangrijk inzicht komt.
Ik vond 't knap geschreven, heel gevarieerd, en zeker boeiend, pijnlijk en vaak ook grappig. Maar het einde wat teleurstellend.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 16:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Deze klinkt leuk, laat je weten wat je er van vindt?
Ja, eerst de podcast geluisterd en zo kwam ik op dit boek!quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:32 schreef trui het volgende:
[..]
heb je ook de podcast 'Jacob, dood in Qatar' geluisterd? Aanrader, en mogelijk speelt dit boek wel een rol in zijn dood...
Ik zie trui hier posten. Ben jij dat ?quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, eerst de podcast geluisterd en zo kwam ik op dit boek!
(Zie de podcasts topics)
quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie trui hier posten. Ben jij dat ?
Ik dacht dat vrienden of bekenden je Trui noemen.quote:
Niemand gelukkigquote:Op woensdag 19 februari 2025 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrienden of bekenden je Trui noemen.
Ik kon hier niet echt inkomen, maar het was een fantastisch boek. Ik denk dat ik veel meer van Ian mcEwan moet lezenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vind dat als Geert Mak schrijft, je moet lezen. Maar dit was een tamelijk overbodige losse collectie verhalen en lezingen.
Next up:
[ afbeelding ]
Ik kon er niet echt inkomen, maar moet achteraf bekennen dat het een fantastisch boek was.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vind dat als Geert Mak schrijft, je moet lezen. Maar dit was een tamelijk overbodige losse collectie verhalen en lezingen.
Next up:
[ afbeelding ]
In het dorp waar ik woon waren er, lang voor ik er kwam wonen, twee oudere dames van lichte zeden. In een cafe werden ze ooit verspot door een aangeschoten kerel. Ze namen hem mee naar buiten en sloegen hem in elkaar.quote:Op zondag 23 februari 2025 22:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Zijn patiënten van me, pittige dames![]()
Ah tof, er zijn podcast topics (logisch ook wel!). Ik ga kijken!quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, eerst de podcast geluisterd en zo kwam ik op dit boek!
(Zie de podcasts topics)
Ik dacht dat jij wel wist wie (deze) Trui was.quote:Op woensdag 19 februari 2025 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrienden of bekenden je Trui noemen.
Xenia ?quote:Op maandag 24 februari 2025 07:12 schreef trui het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij wel wist wie (deze) Trui was.
Jeetje. Trui, trui.quote:
quote:The end is coming. The Union is on the brink of war, the North is in chaos, and dark forces stir in the shadows. Kings will rise and fall, loyalties will be tested, and blood will be spilled. In the heart of it all, warriors, rulers, and schemers play a dangerous game where power is the ultimate prize. But in a world where victory is never clean and heroes are hard to find, who will stand when the final blow is struck? Brutal, gripping, and unpredictable—Last Argument of Kings delivers a thrilling conclusion to The First Law trilogy.
Die moet ik nog steeds lezen. Nooit meer slapen las ik voor school en vond ik echt geweldig.quote:Op maandag 24 februari 2025 22:58 schreef bloempjuh het volgende:
Voor de zesde keer sinds de Havo: De Donkere Kamer van Damokles. Ik weet dw vragen uit mijn mondeling Nederlands nog en nu, bijna 25 jaar na mijn examen, weet ik de antwoorden nog steeds niet.
[ afbeelding ]
Ik heb de podcast hierover geluisterd waarin hijzelf, familie en vrienden aan het woord komen.quote:
Wat waren de vragenquote:Op maandag 24 februari 2025 22:58 schreef bloempjuh het volgende:
Voor de zesde keer sinds de Havo: De Donkere Kamer van Damokles. Ik weet de vragen uit mijn mondeling Nederlands nog en nu, bijna 25 jaar na mijn examen, weet ik de antwoorden nog steeds niet.
Ik snap gewoon écht niet wat ik mis qua dubbele lagen enzo. #autistic_as_fuck
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |